جاهای دیدنی ایزدشهر

اگر فکر سفر به سرتان زده و می خواهید به خطه شمالی کشور سفر کنید، ایزدشهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که همانند نگینی در قلب استان مازندران می درخشد. ایزدشهر یک شهر پر رفت و آمد میان گردشگران است که از جاذبه های طبیعی بسیار برخوردار بوده و زیبایی های خلقت را به نمایش گذاشته است. این شهر ساحلی به صورت خطی در امتداد سواحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته و با چشم اندازی به روی مناظر مسحورکننده سفری خوش را برای همگان به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید دریای زیبای خزر یکی از نعمت های بزرگ خداوند برای ما ایرانی ها است که بزرگ ترین دریاچه جهان در شمال ایران را در اختیار ما گذاشته است. همجواری شهر ایزدشهر با این دریاچه محبوب از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایزدشهر محسوب می شود که به تنهایی مسافران بسیاری را به سمت این منطقه محبوب جذب می کند. در ادامه از این مقاله می خواهیم راه های دسترسی به این شهر ساحلی استان مازندران را شرح داده و جاهای دیدنی ایزدشهر را برای شما عزیزان نام ببریم.

جاهای دیدنی ایزدشهر

ایزدشهر کجاست و راه های دسترسی به آن

ایزدشهر یک شهر ساحلی مشهور میان گردشگرانی است که می خواهند تعطیلات یا آخر هفته های خود را در یکی از بهترین لوکیشن های شمال ایران بگذرانند. این شهر خوش آب و هوا در استان مازندران قرار داشته و در ۷ کیلومتری شرق نور و ۸ کیلومتری غرب محمودآباد واقع شده ‌است. اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی این شهر را دقیق تر توضیح دهیم، ایزدشهر در مرکز شهرستان نور و در کرانه دریای خزر قرار دارد. این شهر ساحلی از مبدا تهران با جاده هراز ۲۲۸ کیلومتر و جاده چالوس 230 کیلومتر فاصله دارد که به دلیل همین مسافت کم لوکیشن خوبی برای سفر پایتخت نشینان محسوب می شود.

تاریخچه ایزدشهر

ایزدشهر را می توان یکی از مناطق قدیمی استان مازندران است که نام آن در طول تاریخ بارها تکرار شده است. درست است که امروزه جاذبه های گردشگری ایزدشهر باعث رشد و توسعه آن شده است اما این شهر ساحلی همیشه اینطور نبوده است. درواقع ایزدشهر در گذشته با نام « ایزده» شناخته می شد و تا پیش از دوران قاجار تنها روستای کوچکی بود که مردم آن از راه صیادی و دامپروری به امرار معاش مشغول بودند. اما به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب ایزدشهر و منابع طبیعی آن، ایزدشهر مورد توجه ناصرالدین شاه قاجار قرار گرفت و در طول تاریخ وسعت گرفت. ایزدشهر از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری شد تا آنکه سرانجام در سال 1384، با روستای ایزده بازارسر، ایزده سراج محله و امیر آباد ادغام شد و به عنوان یکی از شهرهای بزرگ استان مازندران انتخاب شد.

جاذبه های گردشگری ایزدشهر

آب و هوای دل انگیز، خاک حاصلخیز و وجود منابع طبیعی بسیار در شهر ایزدشهر این منطقه را به یکی از پرجاذبه ترین شهرهای شمال ایران تبدیل کرده و امروزه مسافران بسیاری برای گذراندن اوقاتی خوش به این منطقه سفر می کنند. ایزدشهر مملوع از نعمت های خداوند است و جاذبه های طبیعی همچون رودخانه های زیبا، طبیعت ناب و سرسبز، همجواری با دریای خزر و آب و هوایی مطبوع در این منطقه وجود دارد که ایزدشهر را به سفری دلچسب برای ایرانی ها تبدیل کرده است. علاوه بر این، در سراسر شهر ایزدشهر ویلاها و اقامتگاه های لوکسی وجود دارد که از امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی برخوردار بوده و تجربه اقامت خوشی را برای گردشگران رقم می زنند. در ادامه تمامی جاهای دیدنی ایزدشهر را برای شما عزیزان نام برده و تفریحات مخصوص به هر یک را بازگو کرده ایم.

جاهای دیدنی ایزدشهر

معرفی شهرک های ایزدشهر

از آنجاکه ایزدشهر در امتداد دریای خزر قرار دارد شهرک های ساحلی زیبایی در این منطقه قرار دارند که از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار بوده و اقامتگاه بسیاری از مسافران ایزدشهر می باشند. شهرک ساحلی ایزدشهر، شهرک پزشکان و شهرک آبی کنار سه مورد از محبوب ترین شهرک های ساحلی منطقه ایزدشهر هستند که از امکانات تفریحی جذاب و چشم اندازی زیبا برخوردار می باشند. در این شهرک ها امکانات ویژه ای همچون سالن های چندمنظوره، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه، سالن های بازی و غیره وجود دارد که برای ساعت ها می تواند شما را سرگرم کند.

شهرک ساحلی ایزدشهر

شهرک ایزدشهر که به عنوان یک شهرک قدیمی شناخته می شود با مساحتی بالغ بر 38 هکتار از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برخوردار می باشد. این شهرک دارای امکانات توریستی ویژه همچون سالن های ورزشی، ویلاهای مسکونی، پوشش گیاهی سرسبز، آلاچیق و رستوران های ساحلی بهره مند می باشد. در شهرک ساحلی ایزدشهر نگهبانانی با شیف های 24 ساعته مشغول به کار هستند که این امر امنیت شهرک را افزایش داده است. شما می توانید در طول اقامت خود در شهرک ساحلی ایزدشهر از امکانات تفریحی همچون زمین والیبال و بسکتبال، فروشگاه های مختلف و سالن های بازی استفاده کنید که تجربه ای دل نشین را برایتان رقم می زنند.

آدرس شهرک ساحلی ایزدشهر: استان مازندران، ایزدشهر، جاده محمودآباد-نوشهر، شهرک ساحلی ایزدشهر

شهرک ساحلی آرام شهر

شهرک آرام شهر یکی از جاهای تفریحی ایزدشهر است که دارای ساحل شنی بوده و از کادر نگهبانی مجربی برخوردار می باشد. محیط این شهرک بسیار با صفا و زیبا است و یکی از بهترین شهرک های ساحلی استان مازندران به شمار می رود. در این شهرک می توانید با خیال راحت اتاق مورد نظر خود را رزرو کرده و از اقامت یک شبه یا چند شبه بهره مند شوید.

آدرس شهرک ساحلی آرام شهر: استان مازندارن، ایزدشهر، جاده مازندران-سیاهکلرود، شهرک آرام شهر

شهرک پزشکان ایزدشهر

شهرک پزشکان ایزدشهر را می توان یکی از مدرن ترین جاهای دیدنی ایزدشهر معرفی کرد. ساخت ویلاها در این شهرک بسیار لوکس و مدرن است و مسافران بسیاری برای اقامت در شهر ایزدشهر به سراغ این شهرک می روند. در این شهرک پروژه های مهمی همچون پروژه اجرای طرح دریا، پروژه رنگ آمیزی جدول و احداث خزانه پرورش گل و گیاه اجرا شده است که ارزش شهرک را افزایش داده است.

آدرس شهرک پزشکان ایزدشهر: استان مازندران، ایزدشهر، شهرک پزشکان

شهرک های ساحلی ایزدشهر

پارک جنگلی ایزدشهر

پارک جنگلی ایزدشهر در نزدیکی پارک جنگلی نور که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مازندران است جای دارد و محیطی مناسب طبیعت گردی است. این منطقه لوکیشن مناسبی برای بیشتر عکاسی ها محسوب می شود و بسیار خلوت و دنج است. علاوه بر طبیعت بکر و سرسبزی که در این جنگل زیبا دیده می شود دقیقا در قلب آن رودخانه خروشانی وجود دارد که فضای مناسبی برای پیک نیک یا استراحت در منطقه ای آرامش بخش می باشد. گشت و گذار در دل جنگل و طبیعت همیشه از تفریحات پرطرفدار و آرامش بخشی است که برای اغلب مردم خوش آیند می باشد. پارک جنگلی ایزدشهر نیز یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایزدشهر محسوب می شود که چه در فصل زمستان و چه در فصل بهار از زیبایی های خاص خود بهره مند می باشد. این بوستان جنگلی با مساحتی بالغ بر مساحت 3 هزار و 600 متر، فضای گسترده ای از طبیعت بکر را در اختیار مسافران قرار می دهد که پیک نیک، دوچرخه سواری و عکاسی از بهترین تفریحات این منطقه به شمار می رود.

آدرس پارک جنگلی ایزدشهر: استان مازندران، قبل از پارک جنگلی نور

حمام‌ های قدیمی میرزا آقا‌خانی

استان مازندران به واسطه موقعیت مکانی مناسبی که دارد در گذشته مورد توجه بسیاری از حکومت ها قرار داشته است. از همین روی آثار تاریخی بسیاری در این استان وجود دارد که تعدادی از این آثار در ایزدشهر قرار دارند. حمام‌ های قدیمی میرزا آقا‌خانی یک آثار باستانی است که امروزه جزو جاذبه های گردشگری ایزدشهر قرار دارد. قدمت این بنا به دوره قاجار و حکومت ناصرالدین شاه باز می گردد که از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. در روزگاران قدیم زمانیکه ناصرالدین شاه به ایزدشهر سفر کرد متوجه شد مردم این منطقه بهداشت خود را رعایت نمی کنند و حمام عمومی در این منطقه وجود ندارد. وی ساخت حمامی نسبتا بزرگ را به میرزا آقاخانی سپرد و اینگونه بود که حمام‌ های قدیمی میرزا آقا‌خانی در شهر ایزدشهر ساخته شد و به نام وی نامگذاری شد. پس از آن حمام‌ های قدیمی میرزا آقا‌خانی بسیار مورد توجه قرار گرفت و امروزه نیز این بنا یکی از دیدنی های ایزدشهر محسوب می شود.

آدرس حمام های قدیمی میرزا آقاخانی: استان مازندران، ایزدشهر، بخش مرکزی شهرستان نور و در کنار دریای خزر

حمام‌ های قدیمی میرزا آقا‌خانی

بنای امامزاده قاسم

اماکن زیارتی همیشه یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی ما مسلمانان به شمار می روند که بازگوی اسلام و فرهنگ ایران می باشند. بنای امامزاده قاسم نیز یکی از جاذبه های گردشگری ایزدشهر است که در مرکز شهرستان نور و جاده محمودآباد قرار گرفته است. آستان متبرک امامزاده قاسم از ساختمان قدیمی برخوردار است که به عنوان بنای تاریخی مذهبی ایزدشهر به شمار می رود. این امامزاده تنها زیارتگاهی است که در سراسر ایزدشهر به چشم می خورد و جنبه معنوی بالایی برای مردم محلی دارد. بنای امامزاده قاسم از گنبدی طلایی رنگ برخوردار است که جلوه معماری آن را باشکوه تر می کند. مساحت زمین این امامزاده حدود دو هزار متر مربع است و قبرستان عمومی در محوطه آن وجود دارد که زائران برای رفتن به امامزاده باید از این بخش گذر کنند. همچنین در فضای داخلی امامزاده قاسم ضریح کوچک و زیبایی قرار دارد که از دو بخش مجزا مخصوص بانوان و آقایان بهره مند می باشد.

آدرس امامزاده قاسم ایزدشهر: استان مازندران، ایزدشهر، قسمت مرکزی شهرستان نور، در کنار دریای خزر

موزه گالری دیدی

درست است که گشت و گذار در جنگل ها و طبیعت بکر ایزدشهر حال و هوای تازه ای را به مسافران می بخشد، اما بازدید از مراکز فرهنگی همچون موزه گالری دیدی نیز خالی از لطف نیست. برای افرادی که علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی اصیل هستند موزه گالری دیدی عشق به هنر را توصیف می کند. سازنده این موزه فردی عاشق هنر به نام علی توسلی است که تا چندین سال آثار مختلف هنرمندان معاصر را جمع آوری کرد و سرانجام در سال 1395، موزه گالری دیدی را در شهر ایزدشهر تاسیس کرد. احداث این موزه با بودجه ای 300 میلیارد تومانی انجام شد که آثار بی نظیری از هنرمندان خبره را به نمایش گذاشته است. اگر می خواهید از موزه لوور پاریس در ایران بازدید کنید، معماری موزه گالری دیدی از همین موزه الهام گرفته است. در همان ابتدای ورود به موزه دیدی با هزاران اثر زیبا از هنرمندان مشهور مواجه می شوید که در شکل های متفاوت به نمایش گذاشته شده اند. در این موزه حدود 150 اثر به شکل مجسمه، 600 اثر به صورت تابلو و 800 اثر هنری دیگر وجود دارند که برای ساعت ها شما را خیره نگه می دارند. برخی از این آثار به فروش گذاشته شده و افراد علاقه مند می توانند این آثار را در مزایده خریداری کنند. مسئله ای که موزه دیدی را به یکی از جاهای تفریحی ایزدشهر تبدیل کرده است وجود رستوران ها و کافه های جذابیست که در طبقات این موزه خودنماییی می کنند.

آدرس موزه گالری دیدی: استان مازندران، کیلومتر 9 جاده محمود آباد–نور، موزه گالری دیدی

موزه گالری دیدی

آب بندانهای ایزده و امیرآباد

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایزدشهر آبندان های آن است که مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. آب بندانهای ایزده و امیرآباد درواقع تالاب های جذابی هستند که در فصل مهاجرت پرندگان، بسیاری از پرندگان مهاجر به این تالاب ها آمده و آبزیان بامزه ای در این منطقه زندگی می کنند. این آب بندان ها محلی مناسب برای پرورش ماهی هستند و بسیاری از مردم ایزدشهر در این آب بندان ها اقدام به پرورش ماهی می کنند. سراسر شهر ایزدشهر پر از آب بندان های کوچک و بزرگ است. اما در این بین آب بندان امیرآباد که در روستایی با همین نام قرار دارد جنبه توریستی بالاتری داشته و همه ساله میزبان بیشماری از پرندگان مهاجر است. همچنین در این آب بندان جاندارن زیبایی همچون قو، اردک، غاز وحشی و مرغابی زندگی می کنند که جذابیت تماشای این آب بندان را افزایش داده اند.

آدرس آب بندان امیرآباد: استان مازندران، ایزدشهر، روستای امیرآباد

قبرستان شهر آقا

قبرستان شهر آقا یک بنای تاریخی است که در روستای شهر آقا واقع در ایزدشهر قرار داشته و قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد. این روستا در گذشته از درختان انجیر و شمشادهای بسیار برخوردار بود که مردم روستا به این منطقه می رفتند و فانوس روشن می کردند. اما امروزه خبری از درخت های انجیر یا فانوس نیست اما همچنان قبرستان شهر آقا در این منطقه وجود دارد که یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری ایزدشهر به شمار می رود. روستای تاریخی شهر آقا مابین بازار سر و ساروج محله قرار دارد و قبرستان شهر آقا در دل آن جای گرفته است. این قبرستان یکی از بزرگ ترین قبرستان های ایزدشهر است که در دوران ناصرالدین شاه ساخته شد. این قبرستان میان بومیان ایزدشهر از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و جنبه تاریخی نیز دارد که برای مسافران جذاب است.

آدرس قبرستان شهر آقا: استان مازندران، ایزدشهر، روستای شهر آقا

قبرستان شهر آقا

جاده ایزدشهر به چمستان

جاده ایزدشهر به چمستان یکی از محبوب ترین جاده های شمال ایران است که این محبوبیت به دلیل چشم انداز زیبای این جاده به روی طبیعتی سرسبز می باشد. این جاده در شهر ایزدشهر و در نزدیکی شهرستان نور واقع شده و از جاذبه های طبیعی زیبایی برخوردار می باشد. این جاده جنگلی جزو دیدنی های ایزدشهر قرار دارد كه به صورت فرعی از چمستان تا ایزدشهر کشیده شده است. همراستا با این جاده طبیعتی بکر و رودخانه ای زیبا قرار گرفته است و جنگل زیبایی در سراسر جاده به چشم می خورد. اگر به شهر ایزدشهر سفر کردید پیشنهاد می کنیم لذت رانندگی در این جاده جنگلی را از دست ندهید.

مراکز خرید ایزدشهر

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هر شهری مراکز خرید هستند که ایزدشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این شهر ساحلی مراکز خرید لوکسی وجود دارد که می توانید برای ساعت ها به گشت و گذار در آن ها مشغول شده و کالاهای مختلفی را خریداری کنید. در یزدشهر از هایپرمارکت های غذایی گرفته تا فروشگاه های لباس وجود دارد که شما می توانید اقلامی همچون لباس، سوغاتی های ایزدشهر و یا مایحتاج روزانه خود را از این مراکز تهیه کنید. در ادامه برخی از بهترین مراکز خرید که جزو جاذبه های گردشگری ایزدشهر نیز قرار دارند را برای شما عزیزان نام برده ایم.

مرکز خرید دی دی سنتر

دی دی سنتر محبوب ترین مرکز خرید ایزدشهر محسوب می شود که از اماکانات مختلفی همچون موزه گالی دیدی، انواع فروشگاه های لباس و لوازم خانگی، رستوران و کافی شاپ بهره مند می باشد. این مرکز تجاری بزرگ یکی از جاهای تفریحی ایزدشهر محسوب می شود که توسط شخصی به نام آقای توسلی احداث شده است. وی عاشق هنر بود و موزه دیدی را به تنهایی تاسیس کرد. در این موزه بیش از هزاران آثار هنری چشم نواز وجود دارد که همگی توسط شخص توسلی خریداری و جمع آوری شده اند. در این گالری بسیاری از آثار خاص به مزایده گذاشته می شوند و عاشقان هنر می توانند این آثار را خریداری کنند.

آدرس مرکز خرید دی دی سنتر: استان مازندران، ایزدشهر، جاده نوشهر - محمودآباد، بالاتر از بانک ملت

مرکز خرید موند

مرکز خرید موند که در شهر ایزدشهر جای گرفته است از دسترسی بسیار مناسب به چندین شهرک و هتل های ساحلی برخوردار می باشد که حجم زیادی از مسافران را به سمت خود می کشاند. این مرکز خرید مشهور از رستوران ها و جایگاه سوخت بهره مند می باشد و کالاهای با کیفیتی را در اختیار مسافران قرار می دهد. مرکز خرید موند با دکوراسیونی چشمگیر و ارائه فروشگاه های پوشاک و سایر کالاها میان گردشگران بسیار محبوب است و در خریداری سوغاتی های مختلف توسط مسافران نقش مهمی را ایفا می کند.

آدرس مرکز خرید موند: مازندران، ایزدشهر، جاده نوشهر به محمودآباد

فروشگاه زنجیره ای خانه و کاشانه

فروشگاه خانه و کاشانه از شعبات بسیاری در سراسر کشور برخوردار می باشد که یکی از شعبه های آن در شهر ایزدشهر قرار دارد. محبوبیت این فروشگاه زنجیره به دلیل قیمت مناسب کالاها است که برای تمامی اقشار قابل خریداری می باشد. این فروشگاه را می توان گزینه مناسبی برای افرادی که تمایل به خریداری کالاها با بهترین قیمت را دارند دانست.

آدرس مرکز خرید فروشگاه زنجیره ای خانه و کاشانه: استان مازندران، ایزدشهر، روبروی امیرآباد

مراکز خرید ایزدشهر

اقامت در ایزدشهر

ایزدشهر همانند نگینی در قلب استان مازندران است که به واسطه منابع طبیعی، جاهای تفریحی و طبیعت بکری که دارد همیشه مورد توجه مسافران بسیاری قرار می گیرد. این منطقه به داشتن ویلاهای لوکس و شهرک های ساحلی زیبایی معروف است که از امکانات مختلف برخوردار می باشند. از همین روی شما می توانید برای سفر به این شهر ساحلی و بازدید از جاهای دیدنی ایزدشهر یا در شهرک های ساحلی اقامت داشته و یا ویلای مناسب خود را رزرو کنید. البته شایان ذکر است هزینه اقامت در شهرک های ساحلی بیشتر از ویلاهای این منطقه می باشد. از همین روی اگر تمایل به سفری با هزینه مقرون به صرفه تر دارید می توانید با اجاره ویلا در ایزدشهر از اقامتگاه های اختصاصی تر و قیمت مناسب بهره مند شوید.

یکی از خاص ترین جاهای دیدنی ایزدشهر موزه گالری دیدی است و در کنار آن جاذبه های گردشگری دیگری همچون شهرک های ساحلی با امکانات ویژه، جنگل های بکر و دریای خزر نیز از دیدنی های ایزدشهر محسوب می شوند.

یکی از تفریحات مشهوری که در ایزدشهر وجود دارد شهرک های ساحلی آن هستند که از سالن های مخصوص ورزشی، نمای دریای خزر و امکانات رفاهی ویژه برخوردار می باشند. همچنین قدم زدن در ساحل زیبای دریای خزر و گشت و گذار در جنگل های ناب از دیگر تفریحات این منطقه به شمار می روند.

ایزدشهر یک شهر ساحلی با چشم اندازی مسحورکننده است که در هر فصلی از زیبایی های خاص خود بهره مند می باشد. در فصل بهار می توانید از مراکز تفریحی همچون گالری موزه دیدی، آب بندان های ایزده و امیرآباد، جاده ایزدشهر به چمستان و پارک جنگلی ایزدشهر بازدید کنید که در این فصل در اوج سرسبزی خود به سر می برند.

پارک جنگلی ایزدشهر و جاده ایزدشهر به چمستان.

مرکز خرید دی دی سنتر، موند، فروشگاه زنجیره ای خانه و کاشانه، برج تجاری ایزدشهر، مرکز تجاری سیمرغ، مرکز خرید اکسین و مجتمع تجاری نارنجستان از بهترین مراکز خرید ایزدشهر هستند.

قبرستان شهر آقا، بنای امامزاده قاسم و حمام‌ های قدیمی میرزا آقا‌خانی از جمله آثار تاریخی ایزدشهر به شمار می روند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت