جاهای دیدنی چالوس

بدیهی است که جاده چالوس یکی از زیبا و مشهورترین جاده های شمال ایران محسوب می شود و بسیاری از مسافرانی که قصد رفتن به خطه شمالی را دارند از این جاده تماشایی گذر می کنند. این جاده به شهر چالوس که که یکی از کهن ترین مناطق استان مازندران است و در شرق سهرستان چالوس جای دارد منتهی می شود و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی کشور عزیزمان ایران به شمار می رود. شگفتی های جاده چالوس کم نیست و زیبایی های آن به قدری زیاد است که گویی خداوند دستی بر سر این منطقه کشیده و مناظر بی همتا را در آن خلق کرده است. شهر چالوس شهری است که در میان دریای خزر و کوهستان های با صلابت البرز جا خوش کرده و طبیعت آن بی نهایت بکر است. از همین روی سالانه حجم بالایی از گردشگران به این شهر زیبا سفر کرده و از تفریحات مهیجی که در چالوس وجود دارد بهره مند می شوند. درست است که دریای خزر از مهم ترین جنبه های توریستی چالوس است اما در این شهرستان خوش منظر از چشمه های شگفت انگیز گرفته تا جنگل، کوهستان و طبیعت های بکری وجود دارد که شما را به یک سفر رویایی دعوت می کنند. در ادامه جاهای دیدنی چالوس را با ذکر آدرس شرح داده و تمامی تفریحات این منطقه را نام برده ایم.

جاهای دیدنی چالوس

چالوس کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

چالوس یکی از قدیمی ترین شهرستان های استان مازندران است که در منطقه ای جلگه ای، میان کرانه دریای خزر و کوهستان های زیبای البرز قرار گرفته است. شهر چالوس در شرق شهرستان چالوس واقع شده و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مازندران را به خود اختصاص داده است. این شهرستان که مملو از نعمت های خداوند است جاذبه های گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده و به همین دلیل میان اغلب ایرانیان شناخته شده است. این شهرستان شگفت انگیز از بخش شمال به دریای خزر، جنوب به رشته کوه های البرز، شرق به شهرستان های نوشهر و از غرب به شهرستان مشهور تنکابن متصل می باشد. برای رفتن به شهرستان چالوس ابتدا باید از جاده زیبای چالوس به سمت دریا رفته و این جاده را تا انتها ادامه دهید. چالوس به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد از دسترسی آسانی برخوردار بوده و شما می توانید برای رفتن به این منطقه از هر دو راه زمینی و هوایی اقدام نمایید.

سفر هوایی به شهر چالوس 

همانطور که گفته شد راه های رسیدن به چالوس زیاد است و شما می توانید از طریق هواپیما نیز به این شهر زیبا سفر کرده و از جاهای دیدنی چالوس بازدید کنید. سفرهای هوایی همیشه یکی از بهترین نوع سفر بوده اند که هم سریع تر به مقصد می رسند و هم راحت تر هستند. از همین روی اگر شما نیز تمایل به انتخاب سفر هوایی برای رفتن به شهر چالوس را دارید باید از طریق فرودگاه مهرآباد به فرودگاه نوشهر رفته و با وسایل نقلیه عمومی همچون اتبوس یا تاکسی به سمت چالوس حرکت کنید.

سفر زمینی به شهر چالوس

بیشتر مسافرانی که به سمت جاذبه های گردشگری شهر چالوس حرکت می کنند تمایل به سفرهای زمینی داشته که نسبت به سفر هوایی از هزینه کمتری برخوردار می باشند. اگر می خواهید مسیر زمینی را برای رفتن به چالوس انتخاب کنید می توانید از سه راه زیر به سمت شهرستان زیبای چالوس بروید.

خودروی شخصی: سفر جاده ای با خودروی شخصی یکی از پرطرفدار ترین راه های سفر به چالوس است. چراکه بسیاری از مسافران تمایل به سفر جاده‌ ای راحت و مستقل را دارند و همچنین می خواهند خودروی شخصی شان در طول سفر به همراه شان باشد. همچنین جاده چالوس یکی از زیباترین طبیعت ها را پیشه روی مسافران می گذارد که در هر یک از پیچ و خم خود منظره ای زیبا را جای داده است. اگر می خواهید با خودروی شخصی به شهرستان چالوس بروید وارد جاده چالوس شده و آن را انتها ادامه دهید.

اتبوس رانی: سفر به چالوس از طریق اتبوس یکی از راه های بی دغدغه و ارزان است که شما را به راحتی به دل زیبایی های چالوس می برد. برای استفاده از اتبوس های چالوس می توانید به ترمینال رفته و سوار اتبوس های مسافربری چالوس که در بزرگراه چالوس قرار دارند رفته و به سمت نوشهر بروید. این سفر زمینی بسیار مقرون به صرفه و راحت است.

سفر ریلی: با آنکه مسیرهای ریلی مازندران به زیبایی و داشتن مناظر مسحورکننده مشهوراند، اما این نوع سفر به چالوس ممکن است کمی دشوار و خسته کننده باشد. زیرا شهر چالوس فاقد ایستگاه قطار است و برای استفاده از راه ریلی برای رفتن به این منطقه ممکن است حدود 7 ساعت در راه باشید تا به ایستگاه قائم شهر برسید. پی از آن باید از طریق وسایل نقلیه مانند تاکسی یا اتبوس به چالوس رفته و مجددا مسیر طولانی را طی کنید تا به این شهرستان خوش آب و هوا برسید.

دیدنی های چالوس

آبشار اکاپل در چالوس

آبشار اکاپل اولین جاذبه ایست که می خواهیم برای جاهای دیدنی چالوس مثال بزنیم. این آبشار در ارتفاعی 20 متری، یکی از بزرگ ترین آبشار های کلاردشت است و به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت نیز شناخته می شود. آبشار اکاپل در بالادست منطقه رودبارک قرار دارد و زیبایی های وصف نشدنی را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. این آبشار با منظره آبریزی که از دل کوه های سنگی بیرون زده و اطراف آن را پوشش گیاهی سرسبزی فرا گرفته است، دل از هر بیننده ای می برد و یکی از بهترین آبشار ها برای کمپینگ در دل طبیعتی ناب به شمار می رود. اگر در فصل بهار به سمت آبشار اکاپل بروید طبیعت اطراف آن در سرسبزترین حالت خود قرار داشته و آب و هوای خنکی در این منطقه حاکم است. اما اگر در فصل زمستان به بازدید از این آبشار تماشایی بروید هم زیبایی های خاصی در آن دیده می شود که یکی از آن ها صحنه یخ زدن آب جاری از کوهستان است. از آنجاکه آبشار اکاپل در کنار دامنه های کوه جای دارد آب و هوای سر و کوهستانی منطقه اطراف آن را فرا گرفته است. از همین روی در فصل زمستان این منطقه بسیار سرد می شود و آبشار اکاپل تماما یخ می زند که منظره ای جذاب برای یخ نوردان را ایجاد می کند. البته شایان ذکر است در فصل زمستان مسیر دسترسی به این آبشار کمی دشوار می شود و بیشتر برای افراد حرفه ای مناسب است.

آدرس آبشار اکاپل: استان مازندران، کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی چال

پل تاریخی زغال چالوس

پل زغال چالوس سازه ای مربوط به دوره پهلوی است که در 18 کیلومتری جاده کندوان به چالوس و بر روی رود چالوس ساخته شده است. این پل تاریخی یکی از سازه های مهم و جاذبه های گردشگری شهر چالوس است که با داشتن 2/6 متر عرض و 5/38 متر طول، به پل زغال شهره دارد. علت محبوبیت این پل تنها به قدمت آن بر نمی گردد، بلکه پل زغال از چشم اندازی بی نظیر به سوی رودخانه و طبیعت سرسبز جاده چالوس بهره مند است که لذتی وصف نشدنی را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. اطراف پل زغال را جنگل انبوهی تشکیل داده است که جلوه آن را چند برابر می کند. اما از زیبایی این سازه که گذر کنیم پل زغال جنبه تاریخی نیز دارد و این سازه زیبا در لیست آثار ملی ایران قرار دارد. اگر قصد استراحت حین سفر به چالوس را داشتید می توانید در کنار پل زغال توقف داشته و از آب و هوایی مطلوب، صدای پرندگان دلفریب، مناظر سرسبز و صدای رودخانه لذت ببرید.

آدرس پل زغال چالوس: استان مازندران، چالوس، جاده کندوان، بر روی رودخانه چالوس

پل زغال چالوس

پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین را می توان یکی از زیباترین جاهای دیدنی چالوس دانست که در محیطی سرسبز و ییلاقی قرار داشته و رودخانه چالوس از دل این جنگل می گذرد. این بوستان محبوب در محور اصلی جاده چالوس به کرج قرار دارد و بعد از پلیس‌ راه چالوس واقع شده است. پارک جنگلی فین علاوه بر چشم اندازی زیبا، فضای سرسبز بی نظیر و آب و هوای بسیار خوشی که دارد از امکانات رفاهی مناسبی نیز برخوردار می باشد که همین امر محبوبیت این پارک جنگلی را افزایش داده است. از جمله این امکانات می توان به پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی، محل بازی کودکان، و مکان های برپایی چادر اشاره کرد. این منطقه از آنتن دهی مناسبی نیز برخوردار می باشد که برای بسیاری از مسافران اهمیت دارد. پوشش گیاهی متنوع و درختان سر به فلک کشیده که گاها با بوی نم باران ترکیب می شوند اوقاتی آرامش بخش را به همگان هدیه می دهند و تجربه ای نو را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. پارک جنگلی فین به‌ صورت ۲۴ ساعته پذیرای مسافران است و مبلغ 20 هزارتومان به عنوان ورودی برای این مجموعه باید پرداخت شود.

آدرس پارک جنگلی فین: استان مازندران، ۷ کیلومتری جاده چالوس-تهران

هزینه ورودی پارک جنگلی فین: مبلغ 20 هزار تومان به ازای هر ماشین.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت که یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران محسوب می شود، در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق منطقه زیبای کلاردشت قرار گرفته است. این دریاچه با جاذبه هایی شگفت انگیز در ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا واقع شده و زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان و سایر جانداران این منطقه به شمار می رود. دریاچه ولشت از چشم اندازی مسحورکننده به سوی کوهستان های با صلابت و طبعتی سرسبز بهره مند می باشد که به تنهایی می تواند بسیار روح نواز باشد. همچنین در این منطقه خوش منظر تفریحات جذابی همچون شنا، قایق سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری و طبیعت گردی نیز وجود دارد که اوقات خوشی را برای همگان به ارمغان می آورد. جالب است بدانید دریاچه ولشت در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸، توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان هفتاد ‌و‌ یکمین اثر طبیعی ملی در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد. این میراث فرهنگی در منطقه کوهستانی تخت سلیمان جا خوش کرده و از آب و هوایی مطبوع برخوردار می باشد. یکی دیگر از جاذبه های دریاچه ولشت قرار داشتن آن در گودالی بزرگ است که اطراف آن را تپه ‌های بامزه کم ارتفاع و پوشش گیاهی زیبایی محاصره کرده است.

آدرس دریاچه ولشت چالوس: استان مازندران، جنوب غربی چالوس و شمال شرقی منطقه کلاردشت، نزدیکی مرزن آباد

دریاچه ولشت

راما اسپا چالوس

یکی از متفاوت ترین جاذبه های گردشگری چالوس را می توان مرکز ماساژ راما اسپا دانست که تجربه ای نو در سفر را به شما عزیزان هدیه می دهد. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 1392 آغاز نمود، با ارائه خدمات ماساژ تایلندی شروع به کار کرد. راما اسپا که در شعب مختلف آماده خدمت گذاری است، شعبه مازندران آن در محله گلستان چالوس و در خیابان هتل کوروش واقع شده است. این مجموعه با متخصصین ماساژ تایلندی جشم شما را به آرامشی وصف نشدنی دعوت می کند. مجموعه راما اسپا از کادری مجرب و خدمات عالی رتبه برخوردار می باشد که از انواع خدمات پاک سازی پوست، ماساژ، لایه برداری و سایر خدمات برخوردار می باشد. شعبه دیگر این مجموعه در تهران قرار دارد که طرفداران زیادی دارد. خدمات ماساژ و ساعات کاری در شعبات راما اسپا متفاوت بوده و نسبت به خدماتی که دریافت می کنید هزینه آن متغییر است. شایان ذکر اسن مجموعه راما اسپا چالوس همه روزه از ساعات 9:30 صبح تا 12 شب آماده خدمت گذاری بوده و اوقاتی خوش را برای همگان به ارمغان می آورد.

آدرس مجموعه ماساژ راما اسپا چالوس: استان مازندران، چالوس، محله گلستان چالوس، خیابان هتل کوروش

کاخ چای‌ خوران چالوس

کاخ چای خوران یکی از با صفا ترین و زیباترین کاخ هایی است که در منطقه چالوس قرار داشته و قدمت آن به دوره حکومت رضاشاه باز می گردد. علت نامگذاری این بنا را می توان علاقه رضاشاه و کلا علاقه ایرانی ها به چای دانست. در گذشته این کاخ زیبا محلی برای توقف های کوتاه و نوشیدن چای بود که به همین خاطر رضا شاه نام آن را اینگونه انتخاب کرد. این کاخ با وسعتی حدود ۴۰۰۰ متر مربع یک شاهکار معماری به شمار می رود که زیبایی های بسیاری را در دل خود جای داده است. این عمارت تاریخی و جذاب در ارتفاعات چالوس ساخته شده است و محیط اطراف آن سرسبزی شگفت انگیزی را به نمایش گذاشته است. از آنجاکه رضاشاه به معماری اروپایی علاقه زیادی داشت کاخ چایخوران چالوس را به سبک اروپایی ساختند که مدرن بودن در این سازه همچنان مشهود است. کاخ چای خوران از یک طبقه، زیرزمین و دو ورودی اصلی در ضلع های شرقی و غربی بهره مند است که جلوه ای خاص به بنا بخشیده اند. در گذشته حوض و آبنمایی بزرگ در عمارت چای خوران به چشم می خورد که به مرور زمان تخریب شد و برای مدتی این کاخ به متروکه تبدیل شده بود. تا آنکه در سال ۱۳۵۳، بازسازی هایی بر روی این کاخ صورت گرفت که باعث شد کاخ چای خوران در فهرست آثار ملی ایران به ثبت برسد.

آدرس کاخ چای خوران: استان مازندران ، چالوس

کاخ چای خوران

آبشار سواسره

آبشار سواسره در وهله اول یکی از جاهای دیدنی نور محسوب می شود که در فاصله ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. درکل آبشار ها از جاذبه های دیدنی محبوبی هستند که عمده آن ها در مناطق شمالی به وفور یافت می شوند. آبشار سواسره نیز یکی از مناطقی است که به زیبایی های شهرستان نور افزوده است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. این آبشار با صحنه ای خیره کننده از دل کوهستان های زیبا سرازیر است و آب و هوای مطلوبی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد که بسیار دل نواز است. از آنجاکه آبشار سواسره در ارتفاعات قرار دارد به ناحیه ‌ای از توابع بلده مشرف می باشد و چشم انداز نفس گیری را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. ارتفاع آبشار سواسره حدود 100 متر احتساب می شود و محیط اطراف آن با پوشش گیاهی زیبا و سرسبز مزین شده است. همچنین این آبشار در محیطی کوهستانی و بیشه ای قرار دارد که به لطف همین موقعیت جغرافیایی خاص، مناطق بسیار بکر و خوش منظری در آبشار سواسره قابل مشاهده می باشد. نام گذاری آبشار سواسره به دلیل این حجم از زیبایی که در آن وجود دارد انتخاب شده است که معنی «نسیم صبحگاهی» را می دهد. این بهشت مسحورکننده در نزدیکی روستای بلده قرار دارد که این روستا در شهر یوش، زادگاه نیما یوشیج واقع شده است.

آدرس آبشار سواسره: استان مازندران، شهرستان نور، روستای بلده

آبشار هریجان در روستای هریجان

بدیهی است که شهرهای شمالی ایران به لطف موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارند از منابع طبیعی بیشماری برخوردار می باشند که جنبه تووریستی بالایی دارند. آبشار هریجان نیز یکی از همین جاذبه های گردشگری چالوس است که در روستایی با همین نام جای دارد. این آبشار در شهرستان چالوس و بخش کلاردشت واقع شده است. اگر به دنبال تفریحی جذاب در فصل تابستان هستید آبشار هریجان می تواند لوکیشن مناسبی برای شما باشد. چراکه این آبشار با چشم اندازی زیبا، آب و هوای خنک و معتدل، پوشش گیاهی سرسبز و صدای آبشار روح نوازی که دارد نهایت لذت را برای مسافران به ارمغان می آورد. دشت های گل و علفزار هایی نیز در روستای هریجان وجود دارند که بر زیبایی منطقه افزوده اند. آبشار هریجان دارای چندین جاده فرعی نیز می باشد که هر یک از این جاده ها نیز طبیعتی بکر و ویژگی های منحصر به فردی را شامل می شوند. همچنین آبشار هریجان در دشتی وسیع و سرسبز قرار گرفته است که فضایی رویایی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و به دلیل جمعیت کم روستای هریجان آرامش خاصی در این منطقه حاکم است. گوش فرا دادن به صدای آبشار خروشان هریجان، تماشای گل های وحشی و تنفس در هوایی پاکیزه از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آبشار هریجان محسوب می شوند که سفری بی نقص را برای شما عزیزان به ارمغان می آورند.

آدرس آبشار هریجان: استان مازندران،شهرستان چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان

آبشار هریجان

مرداب هسل (تالاب کنیچال)

مرداب شگفت انگیز هسل که در هر فصل با رنگ های متعدد سبز، صورتی، و یا حتی قرمز دیده می شود یکی از خاص ترین مناطق دیدنی چالوس است که در دل جنگل مشل قرار دارد. به قطر نیم‌ سانتی ‌متری سطح این مرداب را جلبک تشکیل داده است و رنگ آمیزی آن نیز به دلیل همین جلبک ها می باشد. مرداب هسل با نام تالاب کنیچال نیز شناخته می شود که در جنگلی سرسبز و انبوه از درختان سر به فلک کشیده پنهان شده است. مرداب هسل یک جاذبه خاص است، چراکه هر چه بیشتر به سمت این مرداب بروید متوجه اسیدی شدن و ترش مزه بودن هوا خواهید شد که به طور طبیعی ایجاد شده است. درست است که کشور ایران غنی از جاذبه های شگفت انگیز طبیعی است اما به جرعت می توان گفت مرداب هسل یکی از چشم نواز ترین مناطق استان مازندران محسوب می شود. اگر یکبار به بازدید از مرداب هسل بروید متوجه خواهید شد که این منطقه همانند تابلوی نقاشی ایست که گویی خداوند بر روی آن نقش آفرینی کرده است. مرداب هسل در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و آب این مرداب از کف و عمق آن می جوشد. به همین ترتیب آب این مرداب از هیچ رودی تامین نمی شود بلکه در پایین دست تالاب چشمه ‌ای از زیر درختی کهنسال می‌ جوشد که به آن چشمه زیرآب هسل گفته می شود. مرداب هسل با ویژگی هایی که دارد زیستگاهی برای انواع جانوران می باشد که از جمله این جانداران می توان به لاک پشت، وزق و زالو اشاره کرد که ممکن اسن حین بازدید از مرداب هسل با این جانوران مواجه شوید.

آدرس مرداب هسل: استان مازندران، در جنوب دو روستای طلاجو و سینوا در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس، ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر مرزن آباد و در دل جنگل مشل

دریاچه مرتفع حصارچال

دریاچه حصارچال یکی از شگفت انگیزترین دیدنی های چالوس است که در ارتفاعات البرز مرکزی و ضلع شرقی قله علم کوه قرار دارد. این دریاچه که در ارتفاع 3800 متری قله علم کوه واقع شده است مکانی مناسب برای طبیعت گردی ناب به شمار می رود. این دریاجه در محیطی کوهستانی جا خوش کرده است که به همین خاطر برای عاشقان ورزش کوه نوردی همانند نعمت است. آب این دریاچه در بیشتر مواقع سرد است و مناسب شنا نیست. اما طبیعت اطراف این دریاچه برای کوه نوردی انتخاب عالی ایست و از آب و هوای دلپذیر کوهستانی بهره مند می باشد.

دریاچه حصارچال

غار تاریخی یخ مراد

غار یخ مراد یکی از غارهای منحصر به فرد ایران است که در میانه جاده چالوس قرار دارد. در این غار زیبایی های بسیاری قابل تماشا است که  تجربه ای نو و متفاوت را در اختیار گردشگران قرار می دهد. از جاذبه های اصلی غار یخ مراد استالاکتیت و استالاگمیت‌ های یخی ایست که در این منطقه وجود دارد. همچنین دریاچه های یخ زده و قندیل هایی که از سقف این غار آویزان هستند صحنه ای خیره کننده را به وجود آورده اند. از آنجاکه غار یخ مراد از شگفتی های طبیعی بسیار برخوردار بوده و یک جاذبه ارزشمند به شمار می رود، این غار در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. قدمت غار یخ مراد به گذشته های بسیار دور بر می گردد و سال های زیادی برای تشکیل شدن آن سپری شده است. یکی دیگر از ویژگی های خاصی که در این غار مشاهده می شود طبقات، قندیل ها و ستون هایی است که جلوه ای خاص را به این منطقه بخشیده اند. درواقع غار علی مراد از معدود غارهای طبقاتی کشور محسوب می شود که هنوز طول دقیق این غار به طور دقیق مشخص نیست. زیرا حفره های متعددی در این غار وجود دارد که مانع جستجوی بیشتر غارنوردان تا انتهای غار می شود. در هر حال، مسیری که قابل گشت و گذار است از زیبایی های خیره کننده ای برخوردار می باشد که یک غار نوردی هیجان انگیز را به عاشقان این ورزش ارائه می دهد. برای مثال اگر بخواهیم یکی از جاذبه های شگفت انگیز غار یخ مراد را نام ببریم، سنگ بزرگی در دهانه غار وجود دارد که دربردارنده فسیلی از گونه نرم‌ تنان است که قدمت آن به دوره سوم زمین‌ شناسی به نام کاردیتا بر می گردد. برخی از محققان بر این باورند غار یخ مراد بین ۷۰ تا ۲۳۰ میلیون سال پیش، در زیر دریا شکل گرفته است.

آدرس غار یخ مراد: استان البرز، جاده چالوس، گچسر (نرسیده به خروجی دیزین)، روستای کهنه ده

مرداب کندوچال

پیش از هرچیزی باید بگوییم که اگر به مرداب کندوچال چالوس سفر کنید با یک تیر دو نشان خواهید زد. چراکه این مرداب در دل یکی دیگر از مناطق دیدنی چالوس به نام پارک جنگلی فین قرار دارد و محیطی بسیار بکر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. مرداب کندوچال حدود یک هکتار وسعت دارد و عمق آن بین ۴ تا ۵ متر می باشد. ارتفاع مرداب نیز ۷۳۰ از سطح دریا احتساب می شود که اطراف آن را گیاهان مردابی و نی تشکیل داده است. این مرداب زیبا و تماشایی، در جنوب شهر چالوس واقع شده و زیستگاه بسیاری از پرندگان زیبا و سایر جانداران طبیعت است. اگر در اردیبهشت ماه به بازدید از این مرداب بروید نیلوفرهای زیبایی بر روی سطح آب مشاهده خواهید کرد که بسیار چشم نواز بوده و روح انسان را نوازش می دهد. آب مرداب کندوچال از چشمه ‎‌های آب شیرینی تامین می شود که در اطراف این منطقه جا خوش کرده اند. زمانیکه به اندازه کافی در محیط زیبای مرداب کندوچال به گشت و گذار مشغول شده و از آرامش خاص آن لذت بردید، می توانید مجددا به جنگل زیبای فین برگشته و در کافه ها و آلاچیق های این بوستان جنگلی به استراحت بپردازید.

آدرس مرداب کندوچال: استان مازندران، چالوس، جنگل فین

مرداب کندوچال

کاخ اجابیت

شهر کلاردشت یکی از زیباترین مناطق استان مازندران به شمار می رود که در فاصله نزدیکی از چالوس قرار گرفته است. کاخ اجابیت نیز یکی از بناهای تاریخی با معماری شگفت انگیز می باشد که در شهر کلاردشت واقع شده است. قدمت این کاخ به سال 1318 و دوره پهلوی بر می گردد و در دامنه ارتفاعات روستای اجابیت جای دارد. کاخ اجابیت در 2 کیلومتری شهر حسن کیف کلاردشت و مرکز شهر واقع شده است. این کاخ همانند سایر کاخ های شاهنشاهی از تجملات زیادی برخوردار نیست. بلکه در عین سادگی به زیبایی می درخشد و از معماری مدرنی برخوردار می باشد. کاخ اجابیت در یکی از خوش آب و هواترین مناطق ییلاقی استان مازندران قرار دارد که این امر بر ارزش کاخ اجابیت افزوده است. اگر به بازدید از این کاخ مدرن بروید می توانید گچ کاری، تزئینات زیبا و نقش و نگارهای زیبایی که در ساخت این کاخ به کار رفته است را تماشا کرده و از زیبایی آن لذت ببرید. کاخ اجابیت در نوع خود بسیار کم نظیر است و از دکوراسیونی لوکس و گران قیمت برخوردار می باشد.

آدرس کاخ اجابیت: استان مازندران، چالوس، شهرستان کلاردشت، در دامنه ارتفاعات روستای اجابیت

ساحل محبوب رادیو دریا

نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری چالوس می رسد که معمولا اغلب مسافران را به سوی خطه شمالی کشورمان می کشاند. همه ما می دانیم سواحل از زیباترین و مشهوترین جاهای تفریحی به شمار می روند که ساحل رادیو دریا نیز از این قاعده مستثنی نیست. نام گذاری این ساحل از خیابان رادیو دریا چالوس الهام گرفته است که در شهر چالوس واقع شده و که یک مرکز رادیویی در انتهای این خیابان قرار دارد. ساحل رادیو دریا منطقه ای آرام و کم تر شناخته شده است که به واسطه همین موضوع از محیط پاکیزه تری برخوردار می باشد. علاوه بر چشم انداز زیبا به سوی دریای خزر که در ساحل رادیو دریا وجود دارد، شما می توانید تفریحات مهیجی را نیز در این ساحل زیبا تجربه کنید که خاطره ای فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می آورند. آب تنی در آبی شفاف از دریای خزر، قایق سواری، ماهیگیری، جت اسکی، استفاده از پلاژ اختصاصی، دوچرخه سواری و اسکی روی آب از جمله تفریحات محبوب ساحل رادیو دریا هستند که یک روز خوب را به مسافران هدیه می دهند. همچنین یکی از لذت بخش ترین تفریحات این منطقه را می توان قدم زدن در ساحلی خوش منظر و تماشای غروب آفتاب دانست که هزینه ای در بر نداشته و به راحتی می توانید از این نعمت بهره مند شوید.

آدرس ساحل رادیو دریا: استان مازندران، چالوس

آبشار اکاپل، پارک جنگلی فین، دریاچه ولشت، آبشار سواسره، آبشار هریجان، مرداب هسل، دریاچه حصارچال، غار یخ مراد، مرداب کندوچال، ساحل رادیو دریا و غیره برخی از بهترین جاذبه های گردشگری چالوس به شمار می روند.

مرداب هسل، پارک جنگلی چالوس، ساحل رادیو دریا، بازدید از کاخ اجابیت، دریاچه ولشت و گشت و گذار در کافه ها و رستوران های جاده چالوس از بهترین تفریحات مخصوص فصل زمستان در چالوس هستند.

پارک جنگلی فین و پارک جنگلی چالوس از جنگل های زیبای چالوس به شمار می روند.

ریلکس کردن در مجموعه ماساژ راما اسپا چالوس، تفریحات آبی قایق سواری، جت اسکی، قدم زدن در کنار ساحل دریای خزر، اسکی روی آب، پیک نیک در پارک جنگلی فین، طبیعت گردی و بازدید از آبشار های زیبای چالوس از محبوب ترین جاذبه های تفریحی این منطقه به شمار می روند.

آبشار اکاپل، آبشار هریجان، پل زغال چالوس، پارک های جنگلی چالوس، دریاچه ولشت، آبشار سواسره، مرداب هسل، دریاچه حصارچال، غار یخ مراد، مرداب کندوچال و ساحل رادیو دریا از جمله جاذبه های طبیعی چالوس محسوب می شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت