جاهای دیدنی کردان

در 27 کیلومتری کلان شهر کرج، روستای خوش آب و هوا و مدرنی جا خوش کرده است که با نام «کردان» شناخته می شود. این روستا امروزه نه تنها یک منطقه گردشگری پر بازدید به شمار می رود، بلکه به عنوان یکی از محبوب ترین پاتوق ها برای گذراندن اوقات فراغت جوانان در آخر هفته ها نیز شناخته می شود. این امر به دلیل جاذبه های بیشماری است که در منطقه کردان وجود دارد. از باغ های میوه سرسبز گرفته تا مکان های تفریحی سرگرم کننده بسیاری در روستای کردان وجود دارد که شما را برای چند ساعتی از روزمرگی و شلوغی شهر دور می کند. اگر می خواهید در میان طبیعتی بکر قدم زده، از بناهای تاریخی بازدید کنید و یا به ورزش های مختلف در مجموعه های تفریحی مشغول شوید بهترین انتخاب برای شما روستای کردان است. جاذبه های گردشگری کردان باعث شده این روستا جزو یکی از توریستی ترین مناطق استان البرز قرار بگیرد. در ادامه تمامی جاهای دیدنی کردان را برای شما عزیزان نام برده و مسیرهای دسترسی به این جاذبه های دیدنی را قید کرده ایم.

جاهای دیدنی کردان

کردان کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

کردان را می توان به عنوان یکی از جاذبه های استان البرز معرفی کرد که جاهای دیدنی کردان ارزش خاصی را به این منطقه بخشیده است. این روستا در 27 کیلومتری شهر کرج و روستای ساوجبلاغ جای دارد. همچنین این روستا در شمال غرب تهران قرار داشته و حدفاصل آن از تهران 61 کیلومتر می باشد. به دلیل نزدیکی کردان به تهران، اکثرا افراد پایتخت نشین به سمت این منطقه زیبا حرکت می کنند. زمان کلی دسترسی به کردان از مبدا تهران 2 ساعت احتساب می شود. اگر می خواهید از تهران به سمت روستای کردان حرکت کنید ابتدا باید خود را به شهر کرج رسانده و سپس وارد آزادراه قزوین شوید. پس از طی نمودن 20 کیلومتر از مسیر، با تابلوی خروجی مواجه خواهید شد که شما را به جاده ای روستایی وارد می کند. سپس به روستای زیبای کردان رسیده و از همان ابتدای ورود با فضای سرسبز و آب و هوایی مطلوب رو به رو می شوید. آدرس کامل کردان در ادامه نوشته شده است:

آدرس کردان: استان البرز، شهر کرج، روستای کردان

چگونه از تهران به سمت کردان برویم؟

اگر می خواهید از تهران به سمت روستای زیبای کردان سفر کنید راه های مختلفی را پیشه رو دارید. شما می توانید از طریق اتوبان شیخ فضل الله وارد آزادراه شده و مستقیما به شهر کرج و روستای کردان برسید. اما اگر تمایل به استفاده از مسیر دیگری داشتید، اتوبان های حکیم و خرازی نیز به آزادراه تهران – کرج راه دارند که شما را به سمت کردان می برند.

روستای کردان

تاریخچه روستای کردان

روستای کردان یکی از قدیمی ترین مناطق ایران به شمار می رود که قدمت ساخت آن به قرن ششم هجری باز می گردد. طبق اسناد تاریخی موجود، این روستا در گذشته های دور مرکزیت سیاسی و نظامی کرج را به خود اختصاص داده بود. البته در گذشته روستای کردان یک منطقه کم تر شناخته شده محسوب می شد تا آنکه در سال 1385 شهرستان چندار به روستای کوهسار تغییر نام یافت و کردان به شهرستان ساوجبلاغ اضافه شد. سپس آوازه روستای کردان با موقعیت مکانی مناسبی که داشت در بین پایتخت نشینان و افراد حومه کرج پیچید و تبدیل به یک منطقه توریستی شد. امروزه به دلیل مناطق دیدنی کردان و طبیعت بکری که در آن وجود دارد، ویلاهای بیشماری در آن ساخته شده که از همیشه این روستا را محبوب تر کرده است. در ادامه شما را با جاذبه های گردشگری کردان آشنا کرده و ویژگی های اقلیمی این روستا را بازگو می کنیم.

رود خروشان کردان

 از آنجاکه منطقه کردان در نزدیکی ساوجبلاغ و نظرآباد قرار گرفته است، رود زیبا و خروشانی از ارتفاعات این مناطق به روستای کردان سرازیر می شود. آب این رودخانه از کوه کهار تامین می شود و فضای سرسبز بی نظیری در اطراف آن مشاهده می شود. این رود زیبا یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کردان محسوب می شود که از شمال ‌شرق روستای کردان به طرف جنوب ‌غربی روانه می شود و سپس به رودخانه شور می ‌ریزد. اگر می خواهید در طبیعتی بکر قدم بزنید و در زیر سایه درختان کهنسال به استراحت مشغول شوید این رودخانه منظره شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار می دهد.

رودخانه کردان

برج مقبره یا امامزاده حسین

زیارتگاه ها یکی از مهم ترین جاذبه های کشور ایران محسوب می شوند که بازگوی تاریخچه اسلامی کشورمان به شمار می روند. برج مقبره کردان یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره حکومت سلجوقیان است. بسیاری از مردم بومی بر این باورند که برج مقبره کردان آرامگاه امام زاده حسین (ع) از نوادگان امام سجاد (ع)، است که همین امر بنای برج مقبره را به مکانی معنوی تبدیل می کند. این جاذبه در 800 متری روستای کردان واقع شده و علاوه بر جنبه زیارتی که دارد، طبیعتی بکر نیز در اطراف آن مشاهده می شود. ساختمان اصلی این آرامگاه به صورت پلکانی و مدور ساخته شده و سنگ مقبره آن به شکل کلاه فرنگی به نمایش گذاشته شده است. برج مقبره کردان در مسیر رودخانه قرار دارد. از همین روی اگر به بازدید از رودخانه زیبای کردان رفتید بد نیست سری به برج مقبره نیز بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

کوه‌ نوردی لذت بخش در کردان

روستای کردان به دلیل قرار داشتن در منطقه ای ییلاقی و کوهستانی، از کوه های محبوبی برخوردار می باشد که لذت چند ساعتی کوهنوردی را برای عاشقان این ورزش فراهم می کنند. دو مورد از مشهورترین کوه های کردان کهار و قله ناز هستند که از مسیری زیبا و سرسبز برخوردار می باشند. کوه کهار به ارتفاع 4 هزار و 50 متر از بلندترین مناطق کردان به شمار می رود که مکانی مناسب برای کوهنوردی است. همچنین قله ناز با ارتفاع 4108 متری در منطقه کردان قرار گرفته است. این کوهستان با منظره زیبایی که در قله خود و باغ های میوه ای که در مسیر به مسافران هدیه می دهد یکی از مناطق دیدنی کردان که بسیار بکر است محسوب می شود. همچنین کوه کهار نیز از چشم اندازی به روی رودخانه زیبای کردان برخوردار بوده و آب این رودخانه از کوه کهار سرچشمه می گیرد. از همین روی کوهستان های باصلابت کردان را می توان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کردان معرفی کرد که همه ساله کوهنوردان بسیاری را به سمت خود می کشاند.

جاذبه های گردشگری کردان

اولین سایت پروازی کردان

علاوه بر مناطق دیدنی بسیاری که در کردان وجود دارد، تفریحات جذابی نیز در این منطقه تعبیه شده که آن را از همیشه جذاب تر کرده است. در آبان سال 1396 اولین سایت پروازی کردان توسط انجمن هوایی استان البرز افتتاح شد که بازخورد بسیار خوبی داشت. این سایت یکی از محبوب ترین جاهای تفریحی کردان به شمار می رود که البته جزو گران ترین سرگرمی های کردان نیز قرار دارد. اگر می خواهید از طریق هواپیماهای مخصوص ملخی بر فراز دشت های کردان و سایر مناطق دیدنی آن پرواز کنید، سایت پروازی کردان این امکان را برای شما فراهم کرده است. با استفاده از سایت پروازی کردان می توانید ابتدا در کلاس های آموزشی پرواز شرکت کرده و سپس بر فراز طبیعت بکر کردان پرواز کنید. یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز و جذابی که در این سایت وجود دارد پاراگلایدینگ است که یکی از متفاوت ترین تجربه های عمرتان را به شما هدیه می دهد.

دهکده تفریحی ایثار

دهکده تفریحی ورزشی ایثار که به دهکده آرامش شهره دارد، با مساحتی بالغ بر ۲۲۰ متر یکی از مجهزترین جاهای تفریحی کردان را در اختیار مسافران قرار می دهد. این دهکده در 1 کیلومتری کردان و منطقه کوهسار جای گرفته است. دهکده ایثار جاذبه های تفریحی بسیاری همچون مجموعه ورزشی کامل، اقامتگاه های لوکس، رستوران و کافه، دریاچه مصنوعی، حیات وحش و سایر سرگرمی های جذاب را در خود جای داده است. از سایر تفریحات جذابی که در این دهکده وجود دارد می توان به سالن بیلیارد، دو زمین فوتبال استاندارد و یک زمین فوتبال چمن مصنوعی، دوچرخه‌ سواری و تیراندازی اشاره کرد که اوقات بسیار خوشی برای بازدیدکنندگان به وجود آورده اند. 


دهکده های تفریحی کردان

پل بانو صحرا

پل بانو صحرا یکی از آخرین پل هایی است که در منطقه کردان به جای مانده و جزو آثار ملی ایران قرار دارد. پل بانو صحرا کردان با دارا بودن آب و هوایی خوش و درختان کهنسال زیبا یکی از بهترین جاذبه های دیدنی کردان را به مسافران هدیه می دهد. این پل در فاصله 15 کیلومتری استان البرز قرار دارد و پوشیده از باغ های میوه خوش طعم می باشد. چیزی که به شگفتی این پل می افزاید قرار داشتن آن بر فراز رودخانه کردان است که صحنه ای دیدنی را پیشه روی چشم جهانیان قرار می دهد. ساخت این پل در دوره حکومت صفوی انجام شده و یکی از تاریخی ترین پل های روستای کردان می باشد. البته شایان ذکر است که برخی از دهانه های پل به دلیل فرسودگی تخریب شده است و گذر از روی آن امکان پذیر نیست. اما این امر باعث نشده ذره ای از زیبایی های این جاذبه کم شود، چراکه فضای سرسبز و مملو از باغ های میوه در اطراف این پل وجود دارد که لذت یک پیک نیک و استراحتی دلپذیر را برای مسافران به ارمغان می آورد.

بهترین زمان سفر به کردان

جاذبه های دیدنی کردان به قدری شگفت انگیز هستند که این روستا در هر فصلی از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. اما با اینحال کردان به دلیل قرار داشتن در منطقه ای کوهستانی از آب و هوای خنک برخوردار می باشد که در فصل پاییز و زمستان سوز و سرمای شدیدی در این منطقه حس می شود. از همین روی اگر می خواهید به سمت جاهای دیدنی کردان حرکت کنید و از جاذبه های این روستا نهایت لذت را ببرید، فصل بهار و تابستان را برای سفر به این روستای شگفت انگیز انتخاب کنید. البته شایان ذکر است که در فصل زمستان بر ارتفاعات کوهستان های کردان برف زیبایی می بارد که فرصتی مناسب برای یخنوردان حرفه ای است. همچنین در فصل پاییز با رنگ پاشی قرمز و نارنجی بر درختان و طبیعت کردان، صحنه ای خیره کننده ایجاد می شود که آرامشی وصف نشدنی را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد.

جاهای دیدنی کردان

بهترین مناطق برای کمپ در روستای کردان

از آنجاکه روستای کردان یکی از خوش آب و هواترین مناطق را به خود اختصاص داده است کمپ در طبیعت این منطقه ییلاقی حال و هوایی تازه به دوستداران بوم گردی می بخشد. رودخانه ای که در قلب کردان جاری است باعث پیدایش زمین های زراعتی بسیاری شده که لذت کمپ کردن را دوچندان می کنند. از همین روی اگر قصد کمپ در این روستای زیبا را داشتید کوچه باغ ها و رودخانه موجود در این منطقه از بهترین جاذبه های گردشگری کردان و کمپینگ به شمار می روند. همچنین باغ های میوه بسیاری در اطراف این روستا وجود دارد که از زیباترین جاهای دیدنی کردان به شمار می روند و با چادر زدن در اطراف این باغ ها می توانید خود را به چند ساعتی آرامش دعوت کنید.

دره هملون

در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران و بین دو روستای میگون و شمشک، دره عمیق و زیبایی وجود دارد که با نام دره هملون شناخته می شود. این دره هم جزو جاهای دیدنی تهران محسوب می شود و هم از دیدنی های کردان به شمار می رود. دره هملون در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا جای گرفته است و دیدنی های طبیعی متعددی را در دل خود جای می دهد. این دره در گذشته به دلیل دارا بودن سوراخ ها و غارهای فراوان با نام های «همه ‌جا لونه» و «همه لونه» معرفی می شد. اما با گذشت زمان نام آن به دره هملون تغییر یافت. این دره صخره ای از پوشش گیاهی ناب و متنوع، گونه های مختلف جانوری، چشم انداز به سوی طبیعتی بکر، باغات میوه و آب و هوایی مطبوع بهره مند می باشد که بسیاری از کوهنوردان و طبیعت گردان را به سمت خود می کشاند. یکی دیگر از زیبایی های طبیعی این دره، دو غار جذاب با نام های هملون کوچک و هملون بزرگ است که بازدید هیجان انگیزی را به عاشقان غار نوردی هدیه می دهد. اگر شما نیز قصد دارید به سمت این دره زیبا رفته و در کنار مناظر بی بدیل آن به استراحت بپردازید، می توانید از سه مسیر تجریش، فشم و میگون به سمت این دره زیبا بروید.

آبشار سنج کردان

آبشار سنج با سرازیر شدن از دل کوهستان، منظره ای تماشایی را خلق می کند و به همین خاطر جزو جاهای دیدنی کردان به شمار می رود. این آبشار زیبا در دل روستایی با همین نام قرار گرفته است و در میان صخره های با صلابت جای دارد. روستای سنج کردان بالاتر از پل کردان بعد از شهر کوهسار واقع شده است که با آب و هوای پاکیزه و معتدل خود و جاذبه های گردشگری فراوان دل از هر بیننده ای می رباید. ارتفاع این آبشار به 15 متر می رسد و منظره ای شگفت انگیز را به نمایش می گذارد. از آنجاکه روستای سنج کردان بافت تاریخی خود را حفظ کرده است، به تنهایی در لیست دیدنی های کردان قرار دارد و وجود آبشار در این منطقه باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است. در کنار آبشار سنج کردان پوشش گیاهی متنوعی دیده می شود که سرسبزی خاصی به این منطقه بخشیده اند. اگر شما نیز تمایل به بازدید از آبشار زیبای سنج کردان را دارید باید ابتدا از اتوبان کرج قزوین به سمت روستای کردان حرکت کرده و به پل کردان، بعد از شهر کوهسار بروید.

آبشار سنج

اقامت در کردان

به دلیل موقعیت مکانی خاص و جاذبه های گردشگری کردان، اقامتگاه های بیشماری در داخل و اطراف این روستا ساخته شده است که همه ساله پذیرای مسافران می باشند. اگر تصمیم به اقامت یک یا چند شبه در منطقه کردان را دارید می توانید از ویلا و سوئیت های شخصی این منطقه بهره مند شده و یا به بوم گردی در کردان مشغول شوید. اگر می خواهید از استراحتگاه اختصاصی بهره مند شده و در اقامتگاهی دنج اطراق کنید بهترین گزینه ویلاهایی است که به صورت روزانه اجاره داده می شوند و از امکانات تفریحی متعددی همچون استخر، میز بیلیارد و غیره برخوردار می باشند. برخی از بهترین این ویلاها که در کنار محبوب ترین جاهای دیدنی کردان ساخته شده اند را می توانید در وب سایت باباسفر مشاهده کرده و با اجاره ویلا در کردان از این وب سایت، اقامتگاه دلخواه خود را با قیمتی مناسب رزرو کنید. اما اگر تمایل به بوم گردی و اقامت در دل طبیعت کردان را دارید، این منطقه از مناطق سرسبزی برخوردار است که می توانید بهترین تجربه کمپ کردن را برای خود رقم بزنید.

این روستا در 27 کیلومتری شهر کرج و روستای ساوجبلاغ جای دارد. از همین روی برای رسیدن به کردان ابتدا باید خود را به شهر کرج رسانده و سپس وارد آزادراه قزوین شوید. پس از طی نمودن 20 کیلومتر از مسیر، با تابلوی خروجی مواجه خواهید شد که شما را به جاده ای روستایی وارد می کند که با نام کردان شناخته می شود.

روستای کردان به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارد از آب و هوایی بسیار خوش و طبیعتی بکر برخوردار می باشد. از همین روی به هر نقطه از این روستا که سفر کنید با جاذبه ای مسحورکننده مواجه خواهید شد اما برخی از محبوب ترین جاهای دیدنی کردان را می توان رودخانه کردان، برج مقبره، پل بانو صحرا، سایت پروازی کردان، کوهنوردی در کردان و کمپ در طبیعت بکر آن معرفی کرد.

روستای کردان در تمامی فصل ها از جاذبه های خاصی برخوردار است که سفری دل انگیز را به شما هدیه می دهند. اما بهترین زمان سفر به این منطقه بکر را می توان فصول تابستان و بهار دانست. چراکه کردان از آب و هوای کوهستانی و سرد برخوردار بوده و در فصل زمستان سرمای شدیدی در آن حس می شود.

طبیعت کردان در فصل تابستان به اوج زیبایی خود می رسد، از همین روی رودخانه کردان و فضای سرسبز اطراف این روستا از بهترین گزینه ها برای تفریحی آرامش بخش به شمار می روند. همچنین در فصل تابستان به دلیل آب و هوای مطلوب و مساعدی که وجود دارد بخش های مختلف سایت پروازی کردان فعال شده و تجربه ای بی نظیر را در اختیار شما قرار می دهند.

اقامتگاه های بوم گردی بسیاری در کردان وجود دارد که شما می توانید در اطراف طبیعت بکر آن کمپ کرده و یا از ویلا و سوئیت های لوکسی که در این روستا ساخته شده است استفاده کرده و اقامتی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

رودخانه ای که در قلب کردان جاری است باعث پیدایش زمین های زراعتی بسیاری شده که لذت کمپ کردن را دوچندان می کنند. از همین روی اگر قصد کمپ در این روستای زیبا را داشتید کوچه باغ ها، رودخانه و باغ های میوه از بهترین جاذبه های گردشگری کردان و کمپینگ به شمار می روند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت