جاهای دیدنی رامسر

رامسر آخرین شهری است که در غرب استان مازندران وجود دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب یکی از بهترین مقاصد گردشگری این استان به شمار می رود. این شهر زیبا در حاشیه کوه های البرز و دریای خزر جای گرفته است و در حاشیه ای جنگلی قرار دارد. رامسر به قدری جاذبه های طبیعی و تفریحی را در دل خود جای داده است که به عنوان عروس مازندران شناخته می شود. این عروس مازندرانی از چشم انداز های مسحورکننده و طبیعتی بکر بهره مند می باشد که همه ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. کم لطفی است اگر از آب و هوای مطلوب رامسر سخن نگوییم. این شهر سراسر سبز، در بیشتر مواقع سال بارش باران را تجربه می کند که طبیعت آن با بوی خوش نم باران ترکیب شده و شهری خیال بر انگیز را به مسافران هدیه می دهد. در ادامه تمامی جاهای دیدنی رامسر را شرح داده و تفریحات جذابی که در این منطقه وجود دارد را نام برده ایم.

جاهای دیدنی رامسر

تاریخچه رامسر

رامسر غربی ‌ترین شهر استان مازندران است که در گذشته با نام « سخت ‌سر» شناخته می شد. علت این نامگذاری ایستادگی مردم در برابر حمله اعراب به این منطقه بود که در سال ۱۳۱۴ شمسی، نام سخت سر به رامسر تغییر یافت. رامسر در ابتدا جزئی از شهرستان های تنکابن بود که در سال 1364 و طبق تقسیمات جدید کشوری، از این شهرستان جدا شد. شهر رامسر به دلیل موقعیت مکانی مناسب، آب و هوای مطلوب و جاذبه های طبیعی شگفت انگیز در تمامی طول تاریخ مورد توجه حکومت های مختلف بوده است. این شهر زیبا در تمام طول تاریخ دستخوش تغییر و تحولاتی شده است و حاکمان بسیاری از زندیه و صفویه گرفته تا پهلوی بر آن حکومت کرده اند.

مسیرهای دسترسی به شهر رامسر

همانطور که گفته شد این شهر خوش منظر آخرین و غربی ترین منطقه استان مازندران است و از شمال با دریای خزر، از جنوب با رشته ‌کوه‌های البرز، از غرب با چابکسر و از شرق با تنکابن در ارتباط می باشد. از مبدا تهران تا رامسر حدود ۲۷۷ کیلومتر مسافت وجود دارد که این مسافت در شرایط عادی و بدون ترافیک حدودا 4 ساعت و 30 دقیقه الی 5 ساعت از زمان شما را می گیرد. برای رفتن به این شهر خوش آب و هوا از مبدا تهران باید به جاده کرج-چالوس رفته و با گذشتن از عباس آباد به تنکابن بروید. سپس به این شهر زیبا می رسید و می توانید از جاذبه های گردشگری رامسر بازدید کنید. همچنین مسیر اتبوس رانی و سفر هوایی نیز برای رفتن به رامسر وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از این مسیر ها نیز به سمت رامسر حرکت کنید.

جاذبه های گردشگری رامسر

جاهای دیدنی رامسر

 رامسر همانند نگینی در قلب استان مازندران است که از دریا و جنگل گرفته تا کوه های سر به فلک کشیده، آبشار های زیبا، باغستان های مرکبات طبیعتی چشم نواز، شالیزار های برنج و مناطق ییلاقی نتعدد لوکیشنی ناب برای سفر را به گردشگران هدیه می دهد. درواقع جاهای دیدنی رامسر کم نیست و جاذبه های بسیاری چه طبیعی و چه تفریحی، در این منطقه وجود دارد که اوقات خوشی را برای همگان به ارمغان می آورند. در ادامه تمامی مناطق دیدنی رامسر به همراه تفریحات آبی و مهیج آن را برای شما عزیزان نام برده ایم.

روستای جواهرده

روستای جواهرده یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی شهر رامسر است که همانند نامش جواهری در غرب رامسر محسوب می شود. به محض قدم گذاشتن در جاده زیبای این روستا مناظر شگفت انگیز آن در چشم شما ظاهر می شود. این روستای خوش آب و هوا در 5/29 کیلومتری مرکز شهر رامسر واقع شده است و در دهستان سخت سر جای دارد. این روستا در ارتفاع 2000 متری رشته کوه های البرز جا خوش کرده است و به همین دلیل از مناظر بی بدیل و چشم اندازی مسحورکننده بهره مند می باشد. این روستا به دلیل قرار داشتن در ارتفاعات کوه البرز، در اغلب روزهای سال پوشیده از ابر است و به راحتی می توانید مه غلیظی که در جاده پرپیچ و خم آن قرار دارد را تماشا کرده و از فضای رویایی که پیشه رویتان قرار می گیرد لذت ببرید. روستای جواهرده از 12 محله قدیمی با نام های زیبا تشکیل شده است که تمامی این محلات از طبیعتی بکر و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا بهره مند می باشند. درست است که جواهرده یک دهستان است، اما جالب است بدانید به دلیل حجم بالای گردشگری که همه ساله به این روستا سفر می کنند امکانات رفاهی مناسبی برای این منطقه تعبیه شده است. پوشش گیاهی روستای جواهرده بسیار متعدد و ناب است که از درختانی همچون راش، ممرز، اقاقیا، شمشاد، شاه بلوط، زبان گنجشک، آلو، فندق، سیب، گلابی، گردو، ازگیل و گاهان دیگر تشکیل شده است.

آدرس روستای جواهرده: ایران، مازندران، جنوب رامسر، بلوار امام خمینی به سمت لات محله، ۹ کیلومتر بعد از لات محله

روستای جواهرده

دریاچه قو جواهرده رامسر

دریاچخ قو که در ابتدا تنها یک برکه بود توسط بخش خصوصی تبدیل به دریاچه ای زیبا در مناطق جنگلی روستای جواهرده شد. این دریاچه مصنوعی در میان انبوهی از درختان سرسبز و زیبا قرار داشته و منظره ای چشم نواز را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. هر چه قدر از محیط با صفای اطراف دریاچه که توسط بخش خصوصی ساخته شده است بگوییم کم گفته ایم. در کنار دریاچه جواهرده آلاچیق های چوبی وجود دارد که به سبک سنتی به زیبایی تزئیین شده اند. این آلاچیق ها در داخل آب و اطراف دریاچه قرار داشته و صحنه ای زیبا را خلق کرده اند. اگر در کنار دریاچه مصنوعی جواهرده قدم بزنید می توانید در آب و هوایی خوش تنفس کرده و از پرندگان زیبایی همچون غاز، اردک، قو، مرغابی و غیره که در این دریاچه می زیستند دیدن کنید. از جمله تفریحات سرگرم کننده دریاچه جواهرده رامسر می توان به قایق سواری، عکاسی و نشستن در آلاچیق های فرو رفته در آب و لذت بردن از چشم انداز زیبای این دریاچه اشاره کرد. دریاچه جواهرده در محیط ییلاقی قرار داشته و از آب و هوای سرد و کوهستانی بی نصیب نمانده است. از همین روی بهترین زمان سفر به این دریاچه شگفت انگیز از اردیبهشت ماه تا ابتدای مهر است که طبیعت دریاچه در اوج سرسبزی خود قرار دارد.

بوستان جنگلی صفارود

اگر به دنبال یکی از بی نظیر ترین جاهای تفریحی رامسر که چشم اندازی طبیعی و زیبا را به شما هدیه بدهد می گردید، بوستان جنگلی صفا رود بهترین گزینه است. این بهشت الهی که در قلب استان مازندران و رامسر قرار دارد جنگلی سرتاسر سبز است و مناظر چشم نوازی را به شما ارائه می دهد. در اعماق این بوستان وسیع رود خروشانی وجود دارد که علت نام گذاری بوستان صفاده همین رود زیبا است. این رود از میان انبوهی از درختان گذر می کند و در دل جنگل زیبای صفا دشت پنهان شده است. پوشش گیاهی بوستان صفارود بر زیبایی آن افزوده است که درختان ممرز، افرا، نوسکا، انجیلی، ون و غیره از جمله پوشش گیاهی این منطقه محسوب می شوند. درواقع اگر به بوستان جنگلی صفارود بروید چیزی جز زیبایی و درختان سر به فلک کشیده نمی بینید که روح شما را نوازش داده و آرامشی وصف نشدنی را برای شما عزیزان به ارمغان می آورند. علاوه بر چشم انداز زیبایی که در این بوستان دیده می شود امکانات رفاهی مناسبی نیز برای آن تعبیه شده که آلاچیق، سرویس بهداشتی، فروشگاه های مواد خوراکی و بوفه از جمله این امکانات به شمار می روند. همچنین بوستان جنگلی صفارود به صورت 24 ساعته پذیرای گردشگران است و محدودیت بازدید ندارد. از همین روی شما می توانید در طول سفر خود به رامسر چند ساعتی را به برگزاری پیک نیک در یکی از دل انگیزترین مناطق دیدنی رامسر اختصاص داده و به بوستان زیبای صفارود بروید.

آدرس بوستان جنگلی صفارود: استان مازندران، رامسر، کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده

بوستان جنگلی صفارود

منطقه ییلاقی گرسماسر

روستای گرسماسر همانند عمیق سبز رنگی در استان مازندران می درخشد و یکی از دیدنی های رامسر را به خود اختصاص می دهد. پوشش گیاهی خاص، طبیعت سرسبز و آب و هوای مطلوب تنها گوشه چشمی از زیبایی های این منطقه محسوب می شود. گرسماسر در منطقه ای ییلاقی قرار دارد که سرتاسر آن را چشمه های زلال و جنگل های دیدنی تشکیل داده و به زیبایی در رامسر می درخشد. یکی از دیدنی ترین جاهای ییلاق گرسماسر کوهی به نام دزکول است که در نقطه صعود آن می توانید کل این ییلاق زیبا را در زیر پاهای خود حس کرده و همچنین به تمام نقاط رامسر و تنکابن مشرف باشید. جاذبه های مشهور دیگری نیز در این دهستان وجود دارد که از جمله آن ها می توان به چشمه‌ های امیرخانی، رستم سر، فولاد چشمه و مسجد آبجی اشاره کرد.

آدرس منطقه ییلاقی گرسماسر: استان مازندران، در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر رامسر

جنگل دو هزار تنکابن

جنگال دوهزار و سه هزار از معروف ترین جاذبه های دیدنی رامسر و تنکابن هستند که در دل کوه قرار داشته و با یکدیگر در ارتباط اند. این دو جنگل زیبا و سرسبز در نزدیکی شهر عباس آباد جای گرفته اند و به همین دلیل با نام جنگل دوهزار عباس آباد نیز شناخته می شوند. مسیرهای جنگلی که به سمت این منطقه سرسبز می رود از زیبایی های شگفت انگیزی برخوردار بوده و جنگل دوهزار نیز در منطقه بسیار دیدنی قرار دارد که سالانه مسافران بسیاری را به سمت خود می کشاند. برای رفتن به این طبیعت چشم نواز باید به سمت ارتفاعات جنوبی تنکابن بروید. جاده های دوهزار و سه هزار به صورت موازی در امتداد یکدیگر قرار گرفته و که در یک بخش از جنگل به یکدیگر می رسند. در ابتدای جاده دوهزار رودخانه زیبایی به نام «چشمه کیله» مشاهده می شود که در ارتفاعات جنگل می توانید این رودخانه را از فاصله کم تری تماشا کنید. جاده و جنگل دوهزار نسبت به جنگل سه هزار از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار بوده و برای جمع خانواده مناسب تر است. اما اگر به طبیعت گردی در دل جنگلی دست نخورده علاقه مند هستید جنگل دوهزار برای شما مناسب تر است. در کل سفر به هر یک از جنگل های دوهزار و سه هزار از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و طبیعتی ناب را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

آدرس جنگل دو هزار تنکابن: مازندران، تنکابن، خرم‌آباد، روستای خشکه رود، جاده دوهزار، جنگل‌های دوهزار و سه هزار

جنگل دو هزار تنکابن

جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالاخانی یا دالان بهشت، یکی از زیبا و شناخته شده ترین مناطق دیدنی رامسر است که از جاده ای پیچ در پیچ در دل جنگل بهره مند است. مسیر جنگلی دالخانی به قدری زیبا و شگفت انگیز است که می توانید ساعت ها در این جاده رویایی رانندگی کرده و از مسیر سرسبز آن که با درختان سر به فلک کشیده چشم اندازی بی نظیر را پیشه روی چشم شما می گذارد لذت ببرید. پیچ هایی که در جنگل دالخانی وجود دارد باعث شده دالان های چشم نوازی ایجاد شوند که به زیبایی با درختان سرسبز ادغام شده و صحنه ای رویایی را خلق کرده اند. درست است که به محض ورود به این جاده جنگلی زیبا با شگفتی های خلقت مواجه خواهید شد، اما جاذبه های ناب دیگری نیز در دل این جنگل وجود دارند که روح شما را نوازش می دهند. از جمله این جاذبه ها می توان به دریاچه ای در دل جنگل دالخانی، دریای ابر، آبشار، رودخانه و چشم اندازی بی همتا به روی کوهستان های زیبا اشاره کرد. این جنگل خوش منظر در ارتفاع ۸۰۰ متری و در محیطی جنگلی قرار دارد که بهترین گزینه برای عاشقان کوهنوردی به شمار می رود. پارک جنگلی دالخانی، دریاچه سد میجران، روستاهای گرسماسر و جنت رودبار از دیگر جاذبه های گردشگری رامسر هستند که در دل این جاده جنگلی قرار داشته و با جنگل دالخانی در ارتباط هستند. درواقع اگر می خواهید یک کوه نوردی جذاب در دل جنگل را تجربه کنید و یا از منابع طبیعی شگفت انگیزی همچون رودخانه و آبشار بازدید به عمل بیاورید، جنگل دالخانی برای شما بهشتی را به روی زمین آورده است که می توانید چند ساعتی را به دور از زندگی شهری گذرانده و آرامشی وصف نشدنی را تجربه کنید.

آدرس جنگل دالخانی رامسر: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

آب گرم های معدنی رامسر

آب گرم رامسر یک جاذبه طبیعی و بسیار ارزشمند است که از دل کوه های البرز می جوشد و در فاصله ۵ کیلومتری بخش جنوبی رامسر قرار دارد. چشمه های آب گرم رامسر در نزدیکی ساحل قرار داشته و در شهرهای کتالم واقع شده اند. آب گرم معدنی رامسر کاملا از دل طبیعت می جوشد و هیچ دخالت انسانی بر روی آن انجام نشده است. از همین روی این منطقه را می توان یکی از ناب ترین جاذبه های گردشگری رامسر دانست که محیطی با صفا و متفاوت را به مسافران هدیه می دهد. مجموعه ای از این آبگرم های هیجان انگیز در شهرستان زیبای رامسر وجود دارند که در ادامه برخی از محبوب ترین این آب گرم های معدنی را برای شما عزیزان دسته بندی کرده ایم:

  • آبگرم اشکر گرما (ساداتشهر)
  • آبگرم های معدنی و بهداشتی محمود گرما و عزیز گرما (رامسر)
  • آبگرم کش (ساداتشهر)
  •  آبگرم سنگ بنه (سادات شهر)
  • آب گرم سنا (پشت هتل رامسر)
  • آبگرم محمود گرما

آب گرم های معدنی رامسر

غار گرگرلوکا

غار گرگرلوکا یکی دیگر از شاهکار های طبیعت است که در ارتفاعات کوه ایلمپلی قرار داشته و در محله آخوند محله رامسر و در بلوار عباس مفرد واقع شده است. درواقع این جاذبه زیبا و طبیعی در شمال شهرستان رامسر قرار دارد و با شیب تند، دیواره های صخره ای و قرار داشتن در منطقه صعب العبور از ارتفاعات کوه ایلمیلی یکی از شگفت انگیزترین غارهای استان مازندران را به غارنوردان هدیه می دهد. غار گرگرلوکا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از شیبی تند و مسیرهای غارنوردی سختی برخوردار می باشد که معمولا غارنوردان حرفه ای به بازدید از این جاذبه طبیعی می روند. اما در عین سختی، جاذبه های خاص طبیعی کم نظیری در این غار وجود دارد که بسیار چشم نواز بوده و افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند.

آدرس غار گرگرلوکا: استان مازندران، مازندران، شمال شهرستان رامسر، در ارتفاعات کوه ایلمپلی 

روستای ییلاقی جنت رودبار

دهستان جنت همانند نامش بهشتی در رامسر است که در میان کوه های زیبا و منطقه ای ییلاقی خفته است. نیمی از این روستا در میان دره ای زیبا قرار گرفته و نیم دیگر آن از منظره ای کوهستانی بهره مند است که جان تازه ای به هر بیننده ای می بخشد. روستای جنت رودبار دیدنی های بسیاری را در دل خود جای داده است که جنگل های هیرکانی، دشت‌ ها، کوه های با صلابت و ییلاق های زیبا تنها بخش کوچکی از طبیعت بکر این منطقه را تشکیل می دهند. به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص روستای جنت رودبار و قرار داشتن آن در میان دره، کوهستان و محیطی ییلاقی این روستا از مزایای هر سه این جاذبه ها بهره مند شده و زیبایی های بسیاری را در دل خود جای داده است. همچنین روستای جنت زیستگاه مناسبی برای انواع گونه جانوری و گیاهی است که این امر شگفتی روستای جنت را از همیشه بیشتر کرده است. طبیعت بکری را تصور کنید که در دامنه کوه‌ های بلند قرار داشته و اغلب اوقات در میان مه غلیظی پنهان می شود. اینجا روستای جنت رودبار یکی از شگفت انگیزترین مکان های دیدنی رامسر است که همانند سایر ییلاق های بی نظیر شمال سفری دلپذیر و متفاوت را برای شما گردشگران عزیز به ارمغان می آورد. آبشار های متعدد، چشم انداز بی نظیر به سوی دره و کوهستان های زیبا، آب و هوای مطلوب، پوشش گیاهی و جانوری خاص، طبیعت بکر و سرسبز و همچنین وجود مهی که در بیشتر اوغات این روستای دیدنی را در خود فرو می برد از جمله جاذبه های گردشگری روستای جنت هستند که بهشتی زیبا را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار داده اند.

آدرس روستای جنت رودبار: استان مازندران، شهرستان رامسر،بخش مرکزی، روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا در شمال غربی شهر رامسر جای دارد و با ارتفاعی 100 متری از سطح دریا، بر روی ارتفاعات رامسر قرار گرفته است. داستان های جالبی در مورد این غار وجود دارد که نام آن نیز بر گرفته از همین افسانه ها می باشد. لوکا به معنی سوراخ راهزن است. طبق داستان های محلی در گذشته راهزن ها از این غار به عنوان پنهان ماندن از دست ماموران حکومتی استفاده می کردند. همچنین داستان های دیگری نیز وجود دارد که می گوید در گذشته راهزن ها در این غار ها پنهان می شدند تا کاروان افرادی که به این منطقه وارد می شدند را به سرقت ببرند. جالب است بدانید در گذشته چاهی عمیق بر روی یکی از کوه های مرتفع رامسر قرار داشت که مشخص نیست این چاه عمیق سنگی به دست انسان ها ساخته شده و یا بر اثر عوامل طبیعی ایجاد شده است. اما افراد محلی عقیده دارند این چال به عنوان مسیر زیرزمینی به دژ ایلمیلی بود که توسط ساکنین این منطقه درست شده بود. این چاه مسیری را در اختیار مردم می گذاشت که از دژ تا ساحل ادامه داشت و بعدها به مرور زمان مسدود شد. پس از مسدود شدن این راه زیرزمینی، راهزن ها از آن به عنوان پناهگاهی برای پنهان شدن استفاده می کردند که به همین دلیل نان آن را یاغی لوکا گذاشتند. دهانه غار یاغی لوکا حدود 3 متر ارتفاع دارد و یکی از صعب العبورترین غارهایی است که در کشور عزیزمان ایران وجود دارد. شیب غار حدود 95 درجه ای است که به همین دلیل داخل غار بسیار تاریک بوده و نور به درون آن نمی تابد. از همین روی داخل غار یاغی لوکا تعداد بی شماری خفاش زندگی می کنند. محیط اطراف این غار بسیار سرسبز و بکر است و چشم اندازی مسحورکننده از مناظر زیبا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

آدرس غار یاغی لوکا: استان مازندران، شمال غربی شهر رامسر

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر که در جنوب شرقی شهر رامسر واقع شده است یادگاری از دوره حکومت پهلوی اول است و در باغی بسیار وسیع و زیبا قرار دارد. این کاخ در سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶ و به دستور رضاشاه ساخته شد تا استراحتگاهی برای خاندان سلطنتی باشد. کاخ زیبای مرمر بر روس تپه ای سرسبز که چشم اندازی به روی دریا و جنگل های رامسر را ارائه می دهد، ساخته شده و از دیدنی های بسیاری بهره مند می باشد. به دلیل سنگ مرمری که در ساخت این کاخ به کار رفته است نام آن را کاخ مرمر انتخاب کردند. همچنین کاخ مرمر مجموعه شگف انگیز از موزه‌ های کاخ شاه، موزه مردم شناسی، موزه حمام قدیم و موزه بین‌المللی عاج ایران را در خود جای داده است که از بهترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می روند. جالب است بدانید این کاخ در سال ۱۳۹۰، به عنوان پربازدیدترین موزه ایران انتخاب شد. کاخ مرمر در باغی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع بنا شده است که آن را به باغ گیاه شناسی منحصر به فردی تبدیل کرده است. این باغ خوش منظر و سرسبز گونه های گیاهی منحصر به فرد و مختلفی را به نمایش گذاشته است که از زیبایی های اطراف کاخ محسوب می شوند. در همان ابتدای ورود به کاخ مرمر با طراحی بی نظیر و چهار ستون مرمری و دو ببر مرمری در ایوان ورودی کاخ مواجه خواهید شد که زیبایی کاخ را چند برابر کرده اند. ورودی این کاخ در دو جهت شرقی و غربی قرار گرفته است و هر یک از این مسیر ها با شمشاد و شن و ماسه به زیبایی تزئین شده اند.

آدرس کاخ مرمر رامسر: استان مازندران، رامسر، بلوار رزاقی، جاده هتل

کاخ مرمر رامسر

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت که در مسیر رودخانه چالک و در نزدیکی روستای جنت رودبار قرار دارد، یکی از زیباترین طبیعت ها را در اختیار گردشگران قرار می دهد و جزو لیست دیدنی های رامسر قرار دارد. در کل آبشار ها جاذبه های طبیعی زیبایی هستند که شکوه و جلال طبیعت را به رخ انسان ها کشیده و از مناظر بکر بهره مند می باشند. آبشار سیاسرت رامسر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و چشم انداز های بی نظیری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این آبشار تماشایی در فاصله‌ ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر واقع شده و در کنار مسیر ارتباطی به روستای جنت رودبار قرار دارد. آبشار سیاسرت رامسر در محیطی ییلاقی و در دل جنگل های هیرکانی رامسر جا خوش کرده است که به دلیل همین موقعیت جغرافیایی خاص آب و هوای این آبشار بسیار دلپذیر است. شایان ذکر است آبشار سیاسرت جزوی از رودخانه چالک ررود محسوب می شود و برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از دل جنگلی سرسبز و زیبا گذر کنید که به خودی خود طبیعت گردی بی نظیری به شمار می رود. آب آبشار سیاسرت بسیار تمیز و شفاف است و به زیبایی از دل سنگ های بزرگ و صخره ای به پایین سرازیر می باشد که صحنه ای رویایی را ایجاد می کند. همچنین حوضچه کوچکی در جلوی این آبشار قرار گرفته است که زیبایی آن را بی حد و مرز کرده و آب آن بسیار پاکیزه است. در نهایت باید گفت اگر می خواهید یکی از ناب ترین طبیعت گردی های رامسر را تجربه کنید آبشار سیاسرت رامسر را از دست ندهید که با مناظر بی همتای خود سفری دلپذیر را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.

آدرس آبشار سیاسرت رامسر: استان مازندران، در فاصله 35 کیلومتری جنوب رامسر

آبشار ایج (آبشار ده قلو)

آبشار ایج یکی از منحصر به فرد ترین دیدنی های شهر رامسر است که در نزدیکی روستای ایج اشکور علیا جای دارد. آبشار ده قلو نام دیگر این آبشار است و زیبایی های خیره کننده ای در این جاذبه طبیعی وجود دارد که می تواند هر بیننده ای را به وجد بیاورد. آبشار ایج از آبشارهای پرآب و خروشان محسوب می شود که دارای سنگ های متعد و زیبایی است که ظاهر آن را به غاری بزرگ تبدیل کرده اند. این آبشار از ذوب شدن برف هایی که روی کوه خشم چال و نقاط مرتفع اشکورعلیا وجود دارند پدید آمده است و از هیچ رودی سرچشمه نمی گیرد. درواقع در ارتفاعات اشکور علیا و کوه خشم چال به دلیل ارتفاعات زیاد، همیشه برف دیده می شود و از آب شدن و سرازیر شدن این برف ها پدیده طبیعی و زیبایی ایجاد شده است که به آن آبشار ایج گفته می شود. آبشار ایج از آب و هوا و زیبایی های رامسر بی نصیب نمانده است و از سرسبزی چشم نوازی برخوردار می باشد که مسافران می توانند حتی با نگاه کردن نیز از این طبیعت بکر لذت ببرند.

آدرس آبشار ایج: استان مازندران، رامسر، در مجاورت روستای ایج اشکور علیا

آبشار ایج

قلعه مارکوه رامسر

یکی از جاذبه های تاریخی رامسر که در عین زمان یکی از مناطق دیدنی رامسر نیز به شمار می رود قلعه مارکوه است. این بنای تاریخی باشکوه که قدمت آن به سده سوم هجری باز می گردد، در یکی از خوش منظر ترین مناطق رامسر که با نام کتالم شناخته می شود واقع شده و از طبیعت بکری برخوردار می باشد. قلعه مارکوه در اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و این امر به دلیل ارزشمندی بنا و زیبایی هایی است که در داخل و اطراف آن دیده می شود. اولین و مهم ترین مزایای قلعه مارکوه موقعیت جغرافیایی سرسبز و بکری است که این بنا در آن قرار گرفته است. قلعه مارکوه از چشم انداز خیره کننده ای برخوردار است که از دریا گرفته تا جنگل و مناظر کوه های البرز را تحت پوشش قرار می دهد. با آنکه قلعه مارکوه در گذشته از لحاظ موقعیت استراتژیکی از جایگاه ویژه ای برخوردار بود. اما چشم انداز زیبا و طبیعت سرسبز اطراف این قلعه باعث شده قلعه مارکوه امروزه به یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری رامسر تبدیل شود. در نهایت باید گفت که مساحت قلعه مارکوه ۶۰۰ متر مربع است و از معماری باشکوهی برخوردار می باشد که آن را دیدنی تر کرده است.

آدرس قلعه مارکوه: استان مازندران، کتالم، جاده‌ تلارسر

بلوار معلم رامسر (کازینو)

بلوار معلم رامسر یکی از شناخته شده ترین مناطق رامسر است که با طراحی بی نظیر سه جاذبه ارزشمند دریا، جنگل و کوه را به یکدیگر می رساند. قدمت ساخت این بلوار به دوره پهلوی اول بر می گردد و از آنجاکه در گذشته کازینو و قمارخانه های معروفی در انتهای این بلوار قرار داشتند نام آن را بلوار کازینو گذاشتند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نام به بلوار معلم رامسر تغییر یافت. علت محبوبیت بلوار معلم طراحی بی نظیر آن است که همانند پلی دریا و کوه و جنگل را به هم می رساند. اگر بخواهیم از نحوه طراحی این بلوار کمی توضیح بدهیم، مسیر بلوار با سنگفرش های زیبا تزئین شده و در اطراف آن درختان نخل توسکا و شمشاد در هر دو طرف بلوار مشاهده می شوند که منظره خیره کننده ای را هنگام پیاده روی به عموم مردم ارائه می دهند. اگر به بلوار معلم بروید پس از پیاده روی دل انگیزی به طول 2 کیلومتر، به دریای کاسپین می رسید که از سواحل محبوب رامسر به شمار می رود. علاوه بر طراحی شگفت انگیزی که در بلوار معلم به کار رفته است جاذبه های گردشگری بیشماری نیز در این بلوار وجود دارد که بسیار محبوب اند. از جمله این جاذبه ها می توان به هتل قدیم رامسر و باغ ملی ایرانی، شهربازی و ساحل توسکا و تفریحاتی همچون اسب سواری، دوچرخه سواری، کاسی و غیره اشاره کرد.

آدرس بلوار معلم رامسر: استان مازندران، رامسر، بلوار معلم

بلوار معلم رامسر

اقامت در رامسر 

رامسر یکی از شهرهای محبوب و پر طرفدار میان گردشگران است که جاذبه های طبیعی بسیاری از دریا گرفته تا کوه، جنگل، شالیزار، آبشار و غیره را در دل خود جای داده است. این منطقه سرسبز که از شهرهای استان مازندران می باشد همه ساله پذیرای حجم بالایی از گردشگران است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب از گذشته تا به امروز مورد توجه عموم مردم قرار داشته است. به همین خاطر اقامتگاه های شیک و لاکچری در سراسر این شهر زیبا ساخته شده است که پذیرای مسافران می باشند. اجاره ویلا در رامسر می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما عزیزان که قصد سفر به این شهر را دارید به ارمغان بیاورد و اقامتی خوش را به همگان هدیه می دهد. همچنین شما می توانید اجاره ویلا و سوئیت در این منطقه یا هر یک از شهرهای ایران را از وب سایت باباسفر تکمیل کرده و از مزایای بی شمار این تیم مجرب بهره مند شوید.

روستای جواهرده، روستای ییلاقی جنت رودبار، دریاچه قو جواهرده، تله کابین رامسر، آب گرم های معدنی رامسر، غار گرگرلوکا، کاخ مرمر، غار یاغی لوکا، آبشار سیاسرت رامسر، قلعه مارکوه رامسر و بلوار معلم برخی از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر به شمار می روند.

ساحل رامسر، خیابان گردی در بلوار معلم، تله کابین، روستای جواهر ده و رستوران گردی در کافه و رستوران های رامسر.

شهربازی رامسر، تله کابین رامسر، پینت بال رامسر، کارتینگ، جنگل نوردی، غار نوردی و بازدید از موزه مردم شناسی رامسر برخی از تفریحات مهیج این منطقه محسوب می شوند.

رامسر از مناطق ییلاقی و جنگل های بسیار زیبای متعددی برخوردار است که جنگل های دوهزار و سه هزار، بوستان جنگلی صفارود و جنگل دالخانی از بهترین مناطق جنگلی رامسر به شمار می روند.

کلوپ ورزش‌ های دریایی تله کابین رامسر، قایق سواری، شاتل سواری، قایق‌ های تندرو، بنانا سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، پلاژ های رامسر و پارک آبی رامسر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت