جاهای دیدنی عباس آباد

عباس آباد یکی دیگر از شهرهای توریستی استان مازندران است که به دارا بودن جنگل های دل نواز و جاذبه های گردشگری ناب شهره دارد. این شهر سرسبز یکی از بکرترین مناطق خطه شمالی کشور عزیزمان است که با ارائه منابع طبیعی و تفریحات جذاب، سفری خوش را برای همگان به ارمغان می آورد. عباس آباد شهری است که از سویی سواحل زیبا را در اختیار گردشگران قرار می دهد و از سوی دیگر دارای آب و هوایی مطلوب، جنگل های سرسبز و انبوه، ییلاق های مثال زدنی و جاذبه های تفریحی متعددی است که همین امر باعث ازدحام مسافر در این منطقه شده است. البته شایان ذکر است عباس آباد نسبت به شهرهای دیگری همچون چالوس، کلاردشت و متل قو خلوت تر است و یک منطقه دنج برای سفر را به عموم مردم هدیه می دهد. در ادامه از این مقاله از باباسفر می خواهیم شما را با تمامی جاهای دیدنی عباس آباد آشنا کرده و تفریحات جذاب این منطقه را شرح دهیم.

جاهای دیدنی عباس آباد

عباس آباد کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

همانطور که می دانید عباس آباد یکی از شهرهای شمالی کشور است و در استان مازندران قرار دارد. این منطقه ییلاقی و سرسبز در بخش شرقی تنکابن واقع شده و از سمت شمال به دریای خزر متصل می شود. همچنین عباس آباد از سمت جنوب به کلاردشت، از شرق به سلمان شهر و از غرب به شهر نشتارود منتهی می شود. عباس آباد روستاها و ییلاق های سرسبزی را در خود جای داده است و از ۳ شهر و ۴ دهستان تشکیل می شود. عباس آباد در همسایگی شهرهای محبوب متل قو و سلمان شهر قرار داشته و شما می توانید در طول سفر خود به این منطقه زیبا از متل قو و سلمانشهر که از دیگر مناطق زیبای مازندران محسوب می شوند نیز دیدن کنید. برای رفتن به شهر عباس آباد راه های مختلفی وجود دارد که جاده چالوس و هراز از بهترین آن ها به شمار می روند. جاده چالوس دسرسی آسان تری را برای سفر به عباس آباد فراهم کرده است. شما می توانید با استفاده از این جاده به شهر چالوس وارد شده و سپس به سمت نمک آبرود و متل قو بروید. سپس وارد شهر عباس آباد شده و از جاذبه های گردشگری زیبای آن لذت ببرید.

تاریخچه عباس آباد

عباس آباد یکی از شهرهای استان مازندران است که از گذشتگان دور با نام تاریخی لنگا شناخته می شده است. حدود سال 1100 سال پیش این منطقه با نام لنگا، یکی از آبادی های غرب طبرستان بود که پیش از حکومت علویان به عنوان یکی از آبادی های ولایت رویان شناخته می شد. گویش اکثر مردم از گذشته دو گویش طبری کجوری و طبری کلارستاقی بوده است و امروزه نیز این گویش میان مردم استان مازندران و شهر عباس آباد نیز دیده می شود.

جاذبه های گردشگری عباس آباد

جاذبه های تفریحی شهرستان عباس آباد

عباس آباد شهری است که با چشمه های آب زیبا، سواحل ماسه ای، جنگل های انبوه و درختان سر به فلک کشیده محاصره شده است. همچنین این منطقه نسبت به سایر شهرهای محبوب شمالی خلوت تر بوده و می توانید آن را به عنوان طبیعت بکر و دنجی در نظر بگیرید که آرامشی وصف نشدنی را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد. از همین روی سفر به عباس آباد می تواند یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه باشد. چراکه اجاره ویلا در این منطقه نسبت به سایر شهرهای استان مازندران کم هزینه تر است. جاهای دیدنی شهرعباس آباد به یکی یا دو مورد ختم نمی شود، بلکه این منطقه از جاذبه های گردشگری طبیعی و تفریحی متعددی بهره مند می باشد که سفری لذت بخش را به همگان هدیه می دهند. در ادامه تمامی جاذبه های گردشگری عباس آباد را نام برده و ویژگی های جذاب هر یک را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

دریاچه عباس آباد و عمارت تاریخی در قلب آن

دریاچه عباس آباد جزوی از مجموعه تاریخی عباس آباد در شهر بهشهر است که این مجموعه تاریخی به عنوان بزرگ ترین باغ دوره صفوی در ایران شناخته می شود. درست است که دریاچه عباس آباد جزوی از دیدنی های عباس آباد است، اما این دریاچه را می توان یکی از جاهای دیدنی بهشهر نیز دانست که در نزدیکی شهر عباس آباد قرار گرفته است. این دریاچه تماشایی در قلب جنگلی انبوه جا خوش کرده است و درختان سر به فلک کشیده اطراف آن را محاصره کرده اند. درست است که بکر بودن منطقه دریاچه عباس آباد به تنهایی چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند، اما این تنها جاذبه توریستی دریاچه زیبای عباس آباد نیست و بقایای عمارتی که دقیقا در دل آب های دریاچه به چشم می خورد یکی دیگر از شگفتی های این منطقه محسوب می شود. این دریاچه با مساحتی بالغ بر 10 هکتار، مناظر بی بدیلی را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد و مکانی عالی برای برگزاری پیک نیک های دوستانه یا خانوادگی به شمار می رود. در میان آب های دریاچه عباس آباد عمارتی آجری وجود دارد که با چهارطاق بر روی آن، سر از آب بیرون آورده و صحنه ای تکرار نشدنی را پیشه روی چشم جهانیان گذاشته است. تصور می شود این بنا علاوه بر جنبه زیبایی که دارد برای مقاوم سازی سد نیز ایجاد شده که بعدها کاربری آن به جاذبه تفریحی تغییر کرده است. در هر صورت این بنا باعث شده منظره دریاچه عباس آباد خاص تر از هر دریاچه دیگری باشد و چشم بینندگان را به خود خیره می کند. از تفریحات مخصوص دریاچه عباس آباد می توان به قایق سواری، طبیعت گردی در دل طبیعتی بکر و پیک نیک اشاره کرد که یک سفر خارق العاده را برای مسافران به ارمغان می آورد.

آدرس دریاچه عباس آباد: استان مازندران، ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر

دریاچه عباس آباد

جنگل جلگه ای خشکه داران

جنگل خشکه داران که با نام پارک ملی خشکه داران نیز شناخته می شود، یکی از کمیاب ترین جاذبه های دیدنی عباس آباد است که جزو آثار طبیعی ارزشمندی به شمار می رود. در حال حاضر این بوستان زیبا تنها جنگل جلگه ای ایران است و از نظر زیست محیطی جایگاه ویژه ای میان منابع طبیعی کشورمان برخوردار می باشد. در این منطقه پوشش گیاهی متنوعی دیده می شود و گونه های جانوری خاصی در آن زندگی می کنند. پارک جنگلی خشکه داران از بخش های مختلفی که به بخش تالاب، بخش لانه سازی و جوجه آوری پرندگان تقسیم می شود بهره مند است. اگر به بازدید از این پارک جنگلی دل نواز بروید درختان کهنسال از سویی چشم شما را به خود خیره کرده و آب و هوای مطلوب و سرسبزی بی نهایت این منطقه از سویی دیگر آرامش را در رگ های شما جاری می کنند. مساحت این بوستان به ۲۶۰ هکتار می رسد و در کنار دریای خزر قرار دارد که همین امر به جذب توریست بیشتر این منطقه منجر شده است. از جمله گونه های جانوری این منطقه می توان به گراز، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، پرندگان شکاری و غیره اشاره کرد. همچنین برخی از گیاهان خاصی که در این منطقه مشاهده می شود شامل شمشاد، انار وحشی، آلوچه و تمشک و توسکای شقایقی می شود که طبیعتی بی نهایت بکر را به وجود آورده اند.

آدرس جنگل خشکه داران: کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

جنگل مازیچال یا اقیانوس ابرها

جنگل مازیچال کی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد است که به هر طرف آن نگاه کنید انبوهی از درختان سرسبز و طبیعتی بکر را مشاهده خواهید کرد. جنگل مازیچال به عنوان یکی از مهم ترین ییلاقات شهر عباس آباد به شمار می رود و یک جنگل هیرکانی با قدمت است. درواقع پیدایش این جنگل به دوره سوم زمین شناسی بر می گردد و از پوشش گیاهی بسیار متنوعی بهره مند می باشد. جنگل خوش آب و هوای مازیچال در 48 کیلومتری شهر عباس آباد واقع شده است که یکی از دیدنی های مشهور آن اقیانوسی از ابرها است که محیط جنگل را فرا گرفته و صحنه ای رویایی را ایجاد کرده اند. علت اصلی ایجاد شدن این ابرها ارتفاع زیادی است که جنگل مازیچال در آن واقع شده است. این جنگل در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد که ارتفاعات این جنگل منظره ای بی همتا از سطح شهر را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. اقیانوسی از ابرهای زیبای پنبه ای را تصور کنید که با بوی گیاهان جنگلی ترکیب شده و چشم اندازی بی نظیر را به شما هدیه می دهند. با این همه زیبایی بدیهی است که جنگل مازیچال یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی عباس آباد محسوب می شود و سفری لذت بخش را به شما عزیزان هدیه می دهد.

آدرس جنگل مازیچال: استان مازندران، جاده چالوس به سمت مرزن آباد، شهر کلاردشت، دو کیلومتری جاده عباس آباد.

جنگل مازیچال

غار دهچال

غار ها همیشه یکی از خاص ترین و هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری هر کشوری محسوب می شوند که شهر عباس آباد نیز از این شاهکار طبیعی بهره مند شده است. غار دهچال در جنگلی با همین نام واقع شده است که یکی از خاص ترین جاهای دیدنی عباس آباد را به خود اختصاص داده است. این غار که دارای اشکال طبیعی و آویزه های آهکی زیبا است غارنوردی لذت بخش و پر هیجان را به شما ارائه می دهد که خاطره ای خوش را رقم می زند. قدمت این مکان راز آلود و جذاب به گذشتگان دور باز می گردد و یک جاذبه تاریخی به شمار می رود. از آنجاکه غار زیبای دهچال در جنگل دهچال قرار گرفته است شما می توانید پس از بازدید از غار به اطراف آن رفته و از طبیعت ناب این جنگل نیز نهایت لذت را ببرید. البته شایان ذکر است به دلیل موقعیت جغرافیایی این غار به هیچ عنوان به صورت فردی به بازدید از غار نروید که خطراتی را به همراه دارد. پیشنهاد ما به شما این است یا به همراه تورهای گردشگری به بازدید از غار تاریخی دهچال بروید و یا افرادی حرفه ای که قبلا به این مکان رفته اند را به همراه خود داشته باشید.

آدرس غار دهچال: استان مازندران، عباس آباد، جنگل دهچال

جاده کلاردشت به عباس آباد

شاید برایتان تعجب بر انگیز باشد که چرا باید یک جاده معمولی جزو بهترین و محبوب ترین جاهای دیدنی عباس آباد قرار داشته باشد. اما باید بگوییم که این یک جاده معمولی نیست و دیدنی های بی نظیر بسیاری را در خود جای داده است. جاده عباس آباد به کلاردشت یکی از جاده های قدیمی شمال ایران است که قدمت آن به 50 سال پیش باز می گردد. این جاده از دیدنی های طبیعی برخوردار می باشد که در هر فصلی به زیبایی می درخشند. هر دو طرف این جاده را درختان سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی نابی فرا گرفته که منظره ای ویژه را به وجود آورده اند. طول این جاده به 25 کیلومتر می رسد که تمام مسیر به قدری تماشایی است که مسافران خستگی راه را حس نمی کنند. اکثر افراد بومی که در این منطقه زندگی می کنند از باغ های میوه زیبایی بهره مند می باشند که در طول مسیر می توانید به تماشای این باغ های بهشتی مشغول شوید. مهم نیست در چه فصلی به این جاده سفر کنید. چراکه در فصل بهار و تابستان جاده کلاردشت به عباس آباد از اوج سرسبزی و زیبایی خود بهره مند است و در فصل پاییز نیز همانند یک تابلوی نقاشی شاهکاری از طبیعت را پیشه روی چشم شما می گذارد. همچنین این منطقه در فصل زمستان پوشیده از برف می شود که صحنه ای رویایی را برای همگان به نمایش می گذارد. اگر شما از افراد علاقه مند به رستوران گردی و یا خوردن غذاهای محلی هستید، سرتا سر این جاده کافه ها و رستوران هایی وجود دارد که گردشگران را به خوردن یک وعده غذایی خوشمزه دعوت می کنند. یکی از لذت های گذر از این جاده زیبا توقف و لذت بردن از طبیعت بکر آن است که در کنار آن می توانید از دست فروشانی که خوراکی های خوشمزه ای همچون آلوچه و لواشک، زیتون، تمشک و آش می فروشند نیز این خوراکی های خوشمزه را تهیه کرده و در یکی از خوش منظر ترین جاذبه های دیدنی عباس آباد میل کنید.

آدرس جاده کلاردشت به عباس آباد: استان مازندران، مسیر عباس آباد به سمت کلاردشت

جاده کلاردشت به عباس آباد

پلاژ ساحلی عباس ‌آباد

سواحل یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شمال کشور محسوب می شوند که در شهر عباس آباد نیز ساحل زیبای دریای خزر گردشگران بسیاری را به سمت این منطقه جذب می کند. پلاژ ساحلی عباس ‌آباد این امکان را برای شما عزیزان به وجود می آورد تا در کنار دریای زیبای کاسپین قدم زده و اوقاتی خوش را بگذرانید. در این منطقه طرح سالم سازی شنا در محیطی امن و جذاب اجرا می شود که به آقایان و بانوان امکان شنا در دریای خوش منظر خزر را ارائه می دهد. یکی از بهترین زمان های بازدید از ساحل عباس آباد را می توان هنگام غروب دانست که خورشید آرام آرام در دل دریا ناپدید می شود و صحنه ای خیره کننده را به شما عزیزان هدیه می دهد. در کنار این ساحل آرامش بخش رستوران های ساحلی جذابی نیز ساخته شده که می توانید پس از یک قدم زنی دلنشین در کنار آب های خزر به سمت این کافه ها و رستوران ها را رفته و خود را به خوردن یک وعده غذای محلی دعوت کنید. همچنین تفریحات آبی مهیجی در این پلاژ محبوب وجود دارد که روزی سرگرم کننده را برای تمامی مسافران به ارمغان می آورد. در کنار ساحل عباس آباد اتاقک های سوئیت مانندی وجود دارد که برای اقامت مسافران تعبیه شده است و امکان اقامت در این سکونتگاه ها امکان پذیر می باشد.

آدرس ساحل عباس آباد: استان مازندران، شهر عباس آباد، جنب پل کاظم رود

پارک شهید مدرس

پارک شهید مدرس را می توان یکی از جاهای تفریحی عباس آباد دانست که در مجاورت دریای خزر واقع شده و چشم انداز بی نظیری را به نمایش گذاشته است. این بوستان محیطی عالی برای پیک نیک های خانوادگی است و از آب و هوایی دلپذیر برخوردار می باشد. این بوستان مانند سایر جاهای دیدنی عباس آباد از پوشش گیاهی زیبا و درختان سرسبز برخوردار می باشد که طبیعتی بکر و تماشایی را گردهم آورده اند. همچنین پارک شهید مدرس عباس آباد از امکانات جذابی همچون نیمکت برای نشستن، زمین بازی مخصوص کودکان و فضای سرسبز زیبایی برخوردار است که لذت یک پیاده روی و یا پیک نیک سرگرم کننده را به عموم مردم ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است این بوستان در نزدیکی رستوران محبوب اکبر جوجه و فروشگاه سوغاتی های این منطقه قرار گرفته است که این امر یکی از مزیت های اصلی پارک شهید مدرس محسوب می شود.

آدرس پارک شهید مدرس: استان مازندران، شهر عباس آباد، شهرستان خیابان گلها، خیابان نگین، در نزدیکی دادگستری شهرستان عباس آباد

 پارک شهید مدرس عباس آباد

پارک جنگلی خرماچال

اگر به بازدید از پارک جنگلی خرماچال بروید با یک تیر دو نشان زده اید. چراکه این منطقه بکر در دل یکی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد واقع شده است که با نام جاده کلاردشت به عباس آباد شناخته می شود. اگر از جاده زیبای کلاردشت به عباس آباد گذر کنید نه تنها می توانید از زیبایی های مسیر لذت ببرید، بلکه می توانید در پارک جنگلی خرماچال که در همین جاده واقع شده است توقف کرده و زمانی را نیز در این جنگل سپری کنید. پارک جنگلی زیبای خرماچال در 7 کیلومتری جاده کلاردشت به عباس آباد واقع شده است و از محیطی بکر و سرسبز بهره مند می باشد. یکی از جاذبه های اصلی این بوستان حوضچه ها و رودهای زیبایی است که در دل خود جای داده و در روزهای گرم تابستان محیط خنکی را برای اطراق به مسافران هدیه می دهد. در نزدیکی این بوستان تنگه بهشت جای گرفته است که در میان رودخانه لنگا قرار دارد. این رودخانه از بخش های مختلفی برخوردار می باشد که این بخش ها عمقی بین 1 تا 5 متر را شامل می شوند.

آدرس پارک جنگلی خرماچال: استان مازندران، 7 کیلومتری جاده کلاردشت به عباس آباد

بهترین زمان سفر به عباس آباد

شهرهای خطه شمالی کشور به لطف موقعیت جغرافیایی که مناسبی که دارند در تمامی فصول از زیبایی های مخصوص خود برخوردار بوده که شهر عباس آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما در این میان بد نیست مسافران طبق برنامه ریزی سفر خود بهترین زمان را برای بازدید از شهر عباس آباد انتخاب کنند. با این تفاسیر می توان گفت اوایل فصل بهار تا اواسط تیرماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شهر زیبای عباس آباد به شمار می رود. چراکه در این زمان طبیعت عباس آباد به اوج زیبایی و سرسبزی خود رسیده و مناظر خیره کننده ای را پیشه روی گردشگران می گذارد که لذت سفر را چند برابر می کنند. از همین روی اگر می خواهید بهترین زمان به سمت شهر پر جاذبه عباس آباد سفر کنید اوایل بهار تا اواسط تیر ماه بهترین فصل سفر به این منطقه می باشد که شما را غرق در زیبایی های این شهر می کند. البته دیدنی های عباس آباد در فصول پاییز و زمستان نیز کم نیست و طبیعت این منطقه با شکلی متفاوت در چشم شما ظاهر خواهد شد، به گونه ای که می تواند هر بیننده ای را به وجد بیاورد.

جاهای دیدنی شهر عباس آباد

اقامت در عباس آباد

جاذبه های گردشگری عباس آباد به قدری وسیع و زیبا است که سالانه حجم زیادی از گردشگران به این منطقه ییلاقی خوش منظر سفر می کنند. عباس آباد به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد یکی از شهرهای توریستی محبوب استان مازندران به شمار می رود که سفری دلپذیر را پیشه پای عموم مردم قرار می دهد. همچنین اجاره ویلا در عباس آباد بسیار مقرون به صرفه است و رزرو اقامتگاه در این شهر می تواند نسبت به سایر شهرها هزینه شما را کاهش دهد. به دلیل حجم بالای مسافر به این منطقه ویلاها و سوئیت های جذاب بسیاری در این شهر ساخته شده است که اقامتی خوش را برای مسافران به ارمغان می آورند. از این روی شما می توانید با اجاره ویلاهای متنوع که از امکانات مختلفی برخوردار می باشند از سفر خود به شهر عباس آباد نهایت لذت را برده و اقامتی ایمن را تجربه کنید. وب سایت باباسفر برخی از بهترین ویلاهای شهر عباس آباد را برای شما عزیزان گردهم آورده است که از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار بوده و تجربه یک اقامت بی دردسر را به شما گردشگران عزیز هدیه می دهند.

دریاچه عباس آباد، پارک جنگلی خشکه داران، جنگل مازیچال، غار دهچال، جاده کلاردشت به عباس آباد، ساحل و پلاژ ساحلی عباس ‌آباد، پارک شهید مدرس و پارک جنگلی خرماچال برخی از جاذبه های گردشگری شهر عباس آباد به شمار می روند.

پارک ملی خشکه داران، پارک جنگلی خرماچال و جنگل مازیچال از بهترین جنگل های شهر عباس آباد محسوب می شوند.

تنگه بهشت عباس اباد یکی از مشهورترین جاهای دیدنی شهر عباس آباد است که در فاصله هفت کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. این تنگه در نزدیکی پارک جنگلی خرماچال و روستای ماشاالله آباد واقع شده است و به آن تنگه بهشت یا تنگه خرماچال گفته می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت