جاهای دیدنی فشم

اوشان، فشم و روستای میگون از محبوب ترین مناطق گردشگری اطراف تهران هستند که جاذبه های دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده اند. به همین دلیل بد نیست جاهای دیدنی فشم را بشناسید و از مناطق گردشگری آن اطلاع داشته باشید. اگر شما از آدم های اهل سفر هستید و به دنبال مناطق ناب برای طبیعت گردی و پیک نیک می باشید، منطقه اوشان فشم یکی از دل انگیزترین سفرها را به شما هدیه می دهد. چراکه تعداد جاذبه های دیدنی فشم بسیار زیاد است و آب و هوای مطلوب تنها بخشی از جذابیت این منطقه را تشکیل می دهد. بسیاری از مناطق دیدنی اطراف تهران همچون آبشار و پیست اسکی دربندسر، روستای لالان فشم، دره آهنگرک و سایر جاذبه های بکر در قلب اوشان فشم قرار گرفته است که در این مقاله شما را با تمامی این جاذبه های ناب آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی فشم

آشنایی با دیار زیبای فشم

شهر فشم یکی از مناطق ییلاقی اطراف تهران به شمار می رود که در منطقه شمیرانات قرار داشته و با مزایای ویژه ای که در دل خود جای داده است، به منطقه ای مناسب برای سفرهای آخر هفته پایتخت نشینان تبدیل شده است. این شهر زیبا از ویژگی های اقلیمی خاص و آب و هوای بی نظیر برخوردار می باشد که انتخاب اول تمام گردشگران است. امروزه شهر فشم جایگزین مناسبی برای مناطق خطه شمالی کشورمان شده و اغلب مسافرانی که تمایل به طی نمودن مسافت تا شهرهای شمالی را ندارند به فشم می روند. درواقع اوشان، فشم و میگون باغ‌ شهری بزرگ هستند که جاذبه های طبیعی بسیاری را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهند. اوشان فشم یک شهر کوهپایه ای می باشد و آب و هوای آن اغلب سرد و برفی است. از همین روی اگر در فصل بهار و یا تابستان به سمت این شهر زیبا حرکت کنید با طبیعتی خیره کننده و فضای سبز مسحور کننده ای مواجه خواهید شد که روح هر بیننده ای را نوازش می دهد. اما این تنها بخش هیجان انگیز ماجرا نیست، بلکه جاهای تفریحی فشم و رستوران های آن نیز اوقات بسیار خوشی را به مسافران هدیه می دهند که در ادامه تمامی آن ها را نام برده ایم.

فشم

فشم کجاست و مسیرهای دستری به آن

اوشان، فشم، میگون و شمشک از توابع رودبار قصران هستند که در شهرستان شمیرانات تهران واقع شده است. از آنجاکه منطقه شمیرانات تهران در میان رشته کوه های خوش آب و هوای البرز قرار دارد، شهر فشم نیز از زیبایی های این رشته کوه ها بی نصیب نمانده است. به دلیل مسافت کمی که میان اوشان فشم و تهران وجود دارد، اغلب افراد پایتخت نشین اوقات فراغت خود را در این منطقه می گذرانند. روستاهای ایگل، باغگل، آهار و شکرآب در مسیر بعد از اوشان فشم و میگون قرار دارند که می توانید پس از بازدید از منطقه زیبای فشم سری هم به این مناطق زیبا بزنید.

فاصله تهران تا فشم چقدر است؟

باغ شهر اوشان، فشم و میگون در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران و رشته کوه های البرز قرار دارند و نام عامیانه این مناطق «اوشون فشم» شناخته می شود. از همین روی فشم به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز تفریحی تهران به شمار می رود که مناطق محبوبی همچون پیست اسکی دربندسر را در خود جای داده است. اگر می خواهید از مبدا تهران به سمت این باغ شهر زیبا حرکت کنید راه های مختلفی پیشه روی شما قرار دارد. فاصله تهران تا فشم حدود ۵۰ کیلومتر احتساب می شود که شما می توانید از اتوبان بابایی وارد جاده لشگرک شده و به سمت جاده فشم برانید. درواقع آدرس فشم بسیار سر راست است، از هر نقطه تهران که می خواهید به سمت این محله زیبا حرکت کنید باید خود را به جاده فشم برسانید.

اوشون فشم

تاریخچه فشم

شهر خوش آب و هوای رودبار قصران از سه منطقه اصلی و مهم اوشون، فشم و میگون تشکیل شده است که در میان رشته کوه های البرز قرار دارند. این شهر زیبا فرصتی برای فرار پایتخت نشینان از دود و آلودگی و دوری از روزمرگی شهری است. در اطراف این منطقه معادن زغال سنگ بسیاری وجود دارد و شهرداری اوشان فشم و ادارات اصلی آن در فشم قرار دارند. مساحت کل منطقه اوشان، فشم و میگوین ۶۰ کیلومتر مربع احتساب شده است که عمده آن را پوشش گیاهی سرسبز و طبیعتی بکر تشکیل داده است. شهر اوشان، فشم و میگون در سال ۱۳۳۸ تاسیس شدند که نام این منطقه با هر سه مناطق خوانده می شد. اما پس از مدتی نام کل این سه منطقه مهم، رودبار قصران انتخاب شد و در حال حاظر نیز با همین نام شناخته می شود. به دلیل قرار داشتن فشم در مجاورت میگون و اوشان، مکان های دیدنی فشم بسیار زیاد است و این منطقه از آب و هوایی بسیار دلچسب برخوردار می باشد.

روستای لالان فشم

روستای لالان که برخی از افراد بومی آن را با نام «روستای لالون» نیز می شناسند را می توان یکی از زیباترین جاهای دیدنی فشم دانست. این دهستان پر جاذبه، از توابع رودبارقصران است و در شهرستان شمیران تهران واقع می باشد. مسافت روستای لالان فشم تا تهران تنها 45 کیلومتر احتساب می شود، از همین روی این روستای زیبا یکی از جاهای دیدنی تهران نیز به شمار می رود. روستای لالان یکی از مناطق بسیار حاصل خیز است که فضای سبزی بی نظیر و آب و هوایی مطبوع را در اختیار مسافران قرار می دهد. این روستا جاذبه های بسیاری همچون آبشار لالان فشم، تونل برفی، دره ای عمیق، چشمه تلخاب، پوشش گیاهی خاص و گونه های جانوری جذاب را در خود جای داده است که لذت یک سفر دلچسب را برای مسافران به ارمغان می آورند. این روستا از محیطی ییلاقی برخوردار بوده و کوهستان های مرتفعی را در دل خود جای داده است. اگر بخواهیم از طبیعت روستای لالان بگوییم این دهستان یکی از متنوع ترین و بکرترین طبیعت ها را پیشه روی چشم جهانیان گذاشته است. محبوب ترین قله ای که در این روستا قرار گرفته است با نام خلنو شناخته می شود که از ارتفاع ۴۳۷۵ متری برخوردار می باشد. بهترین زمان سفر به این روستا را می توان بهار و تابستان دانست که طبیعت آن به اوج زیبایی خود می رسد. پیشنهاد ما به شما این است اگر می خواهید به یکی از بکرترین مناطق دیدنی فشم سفر کنید، حتما سری به روستای لالان فشم بزنید.

روستای لالان فشم

دره آهنگرک

در ۵ کیومتری شهر فشم و در غرب میگون دره عمیق و زیبایی قرار گرفته است که با نام «دره الله بند» نیز شناخته می شود. این دره در منطقه رودبار قصران واقع شده و از زیبایی های شگفت انگیزی برخوردار می باشد. درواقع یکی از منحصر به فردترین جاذبه های دیدنی فشم را می توان دره آهنگرک معرفی کرد. چراکه در این دره می توانید در میان طبیعتی سرسبز و زیبا قدم زده و از آب و هوای مطلوب این منطقه نهایت لذت را ببرید. البته این تنها ویژگی دره آهنگرک نیست بلکه جاذبه های دیدنی دیگری همچون پیست اسکی دربندسر، قله های خط الراس و قلعه دختر، مدرسه یخ نوردی و غارهای هیجان انگیزی در دره آهنگرک وجود دارد که می تواند اوقات خوشی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. همچنین این دره در مجاورت شهرهای محبوبی که از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فشم محسوب می شوند قرار دارد که با نام های میگون و شمشک شناخته می شوند. همچنین شایان ذکر است دره آهنگرک یکی از مکان های مورد علاقه کوهنوردان به شمار می رود و همه ساله عاشقان ورزش کوهنوردی برای صعود به قله های مرتفع به این دره می روند. پس اگر شما نیز می خواهید پیک نیک در قلب طبیعتی سرسبز و یا کوهنوردی در مسیرهای مختلف قله های محبوب را تجربه کنید به دره آنگرک بروید.

مجموعه گردشگری و رفاهی باغ ایرانی فشم

برای افرادی که علاقه مند هستند یک روز زیبا را در باغ رستورانی بی نقص تجربه کنند، مجموعه گردشگری باغ ایرانی فشم یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. این باغ رستوران به قدری جذاب است و از مزایای ویژه ای برخوردار می باشد که جزو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهریار محسوب می شود. این باغ رستوران از انواع وعده های غذایی با کیفیت ایرانی، فرنگی، کافی شاپ و غذاهای دریایی را در اختیار علاقه مندان می گذارد که یک روز به یاد ماندنی را برای مسافران به ارمغان می آورد. محیط این رستوران بسیار دنج و زیبا است و با پخش موسیقی زنده لذت دوچندانی را به مسافرین هدیه می دهد. همچنین غذا خوردن در تراس جذاب باغ ایرانی فشم، با چشم انداز زیبایی که به روی طبیعت فشم در اختیار مسافران قرار می دهد آرامشی وصف نشدنی را در اختیار همگان می گذارد. از دیگر ویژگی های این باغ رستوران می توان به سالن بیلیارد، سالن ایکس باکس، کتابخانه، باغ سنتی و سالن Vip مخصوص برگزاری جشن های مهم اشاره کرد که در بخش های دیگر مجموعه باغ رستوران ایرانی قرار دارند. اگر می خواهید به این مجموعه مجهز و دلپذیر بروید می توانید از طریق میدان لشگرک به سمت جاده فشم رفته و بعد از پل گلوکان و قبل از پمپ بنزین این رستوران جذاب را مشاهده کنید.

مجموعه گردشگری و رفاهی باغ ایرانی فشم

آبشار دربندسر یا آبشار تل تنگه

منطقه فشم به داشتن آبشارهای زیبا و شرایط جغرافیایی مطلوب معروف است و اکثر جاهای دیدنی فشم به همین آبشار های زیبا ختم می شود. آبشار دربندسر نیز یکی از همین جاذبه های دیدنی است که در قلب روستای دربندسر و در بخش رودبار قصران قرار دارد. آبشار دربندسر در دامنه جنوبی کوه کلون بستک جای گرفته است و همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. این آبشار یکی از سرشاخه های مهم رودخانه جاجرود است که در دربندسر قرار دارد که این سرشاخه از بخشی با دره تله تنگه در ارتباط است. از همین روی به آبشار دربندسر آبشار تل تنگه نیز گفته می شود اما اکثر مردم آن را با نام دربندسر می شناسند. شاید یکی از لذت بخش ترین تجربه ها را می توان قدم زدن در مسیر رسیدن به آبشار دربندسر دانست. چراکه کل منطقه دربندسر با پوشش گیاهی زیبا و سرسبزی محاصره شده است. وجود گل های رنگارنگ و بوته های زیبا در اطراف آبشار دربند سر که با آب و هوایی خوش ترکیب شده اند، صحنه ای خیره کننده و یکی از بهترین مناطق دیدنی فشم را به وجود آورده است. اگر قصد بازدید از این آبشار زیبا را دارید، باید در جاده شمشک به دیزین قرار گرفته و خود را به روستای دربندسر برسانید.

آبشار لارمحله در اوشان فشم

آبشار لارمحله فشم یکی دیگر از جاهای دیدنی فشم است که با زیبایی های خاصی که در دل خود جای داده است یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار به شمار می رود. این آبشار دیدنی در میان جاده روستای آبنیک رودبار قصران و زایگان قرار گرفته است و از آب و هوای ییلاقی بهره مند می باشد. از تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد می توان به کوهنوردی، پیاده روی، آب تنی، پرنده نگری، عکاسی و کمپینگ اشاره کرد. از همین روی آبشار لارمحله را می توان یکی از جاهای تفریحی فشم دانست که اوقات خوشی را برای همگان به ارمغان می آورد. نکته ای که در مورد این جاذبه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برای رسیدن به آبشار لارمحله طی نمودن 1 کیلومتر مسیر خاکی نیاز است که کمی سختی راه را افزایش می دهد. از همین روی اگر افراد مسن به همراه خود دارید ممکن است رفتن به این آبشار کمی دشوار باشد. اما اگر می خواهید به یکی از بکرترین مناطق اطراف تهران سفر کنید پشت سر گذاشتن این راه سخت ارزش رسید

آبشار لارمحله اوشان فشم

آبشار یخی آبنیک

آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک و در کنار دره ای زیبا قرار دارد که جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری فشم قرار دارد. این آبشار در روستایی با همین نام واقع شده است و دیدنی های بسیاری را به نمایش می گذارد. روستای آبینک یک منطقه خوش آب و هوا از توابع بخش قصران شمیرانات است که به تنهایی نیمی از دیدنی های فشم را به خود اختصاص داده است. این روستا ادارای ییلاقات زیبا، پوشش گیاهی سرسبز و آبشار یخی آبینک است که سالانه بسیاری از طبیعت گردان را به سمت خود می کشاند. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم و بعد از روستاهای زایگان و لالان قرار دارد. چشمه آبنیک به دلیل دارا بودن آب سفید رنگ و آب وهوای خنک و کوهستانی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری فشم به شمار می رود. دور تا دور این چشمه را پوشش گیاهی سرسبز و طبیعت بکر احاطه کرده است و زیبایی خیره کننده ای را به طبیعت فشم هدیه داده است. توجه داشته باشید فاصله روستای آبنیک تا آبشار یخی، حدود سه ساعت کوهپیمایی را شامل می شود. روستای آبنیک در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. از همین روی آبشار آبنیک در فصل زمستان یخ می زند و صحنه ای شگفت انگیز از یک آبشار یخی را به نمایش می گذارد.

دشت جانستون

فشم تشکیل شده از دشت ها و آبشار های متعدد است که همین امر منطقه فشم را به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران تبدیل کرده است. دشت جانسون نیز یکی از هزاران دشت زیبای فشم می باشد که مملو از مناظر بی بدیل و دارای آب و هوایی دل انگیز می باشد. این دشت در در روستای آب نیک واقع شده است که این روستا در ارتقاع حدود 3000 متری از سطح دریا قرار دارد. دشت جانسون در 12 کیلومتری شمال شرقی فشم جا خوش کرده و مردم را به استراحت در طبیعتی بی نظیر دعوت می کند. این دشت با نام جانستان نیز شناخته می شود و از توابع بخش رودبار قصران و شهرستان شمیرانات محسوب می شود. شرایط آب و هوایی در دشت جانستون بسیار دل انگیز و خوش است. به همین دلیل یکی از بهترین لوکیشن های اطراف تهران برای طبیعت گردی به شمار می رود. علاوه بر مناظر زیبا و پوشش گیاهی متعدد در دشت جانستون، کوه های فراوانی نیز در این منطقه وجود دارد که برای عاشقان کوه نوردی گزینه مناسبی محسوب می شوند. قله های این منطقه بسیار مرتفع اند، به طوریکه برای صعود به قله های جانستون و خرسنگ باید در ارتفاع حدود 3000 متری به کوهنوردی پرداخت. البته اینها تنها جاذبه های دشت جانستون نیستند. بلکه در این دشت پهناور چشمه های گوارا و آبشار های زیبایی نیز وجود دارد که روح انسان را نوازش می دهند. همه این جاذبه های ناب در کنار هم باعث شده اند دشت جانستون یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی فشم باشد.

دره اوشان – فشم

در مسیر اوشان به فشم دره خوش آب و هوایی وجود دارد که آبشارها و چشمه های زیبایی را در دل خود جای داده است. این دره از طبیعتی بکر و تماشایی برخوردار می باشد که به همین خاطر جزو دیدنی های فشم قرار دارد. این دره در فاصله 30 الی 35 کیلومتری تهران واقع شده است و محیط بکری برای آخر هفته های پایتخت نشینان را تشکیل داده است. باغات میوه گلابی، سیب، گیلاس و غیره در این دره طرفداران بسیار دارد و در کنار آبشار و رودخانه یکی از بهترین مناطق برای برگزاری پیک نیک را به وجود آورده است. اگر شما نیز می خواهید از این طبیعت بکر بازدید به عمل بیاورید، پیشنهاد ما به شما انتخاب فصل بهار و تابستان می باشد. چراکه در این فصل ها طبیعت اوشان فشم به بکر ترین و خوش آب و هواترین حالت خود رسیده و جاذبه های دیدنی فراوانی را به گردشگران هدیه می دهد.

دره اوشان  فشم

اقامت در فشم

فشم یکی از مناطقی است که در هر فصلی از ویژگی های خاصی برخوردار بوده و در تمامی روزهای سال پذیرای مسافران بسیاری می باشد. از همین روی اقامتگاه ها و مراکز تفریحی بسیاری در این منطقه تعبیه شده است که اقامتی دل انگیز را به گردشگران هدیه می دهد. برخی از ویلاهای جذابی که در اطراف بهترین جاهای دیدنی فشم ساخته شده اند، در وب سایت باباسفر قابل مشاهده است که می تواند گزینه خوبی برای اقامت شما باشد. با اجاره ویلا در فشم از وب سایت باباسفر شما می توانید ویلای مورد نظر خود را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین رزرو کرده و از پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری در شمشک وجود دارد که از برخی از محبوب ترین آن ها می توان به روستای لالان فشم، دره آهنگرک، مجموعه گردشگری و رفاهی باغ ایرانی فشم، آبشار دربندسر، آبشار لارمحله اشاره کرد.

شهر فشم در زمستان نیز مخاطبان خاص خود را دارد، چراکه در فصل زمستان پیست های اسکی این منطقه مانند پیست اسکی دربندسر فعال بوده و آب و هوای برفی در آن مشاهده می شود.

تابستان و بهار از بهترین فصول سفر به فشم محسوب می شوند. در فصل تابستان زیبایی شهر فشم دو چندان شده و طبیعت آن بسیار بکر است. از همین روی شما می توانید در فصل تابستان از تمام مناطق فشم دیدن کرده و لذت ببرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت