جاهای دیدنی قشم

جزایر زیبایی همچون کیش و قشم همیشه جزو برترین مقاصد گردشگری بوده اند و این به دلیل جاذبه های بی نظیری است که در دل خود جای داده اند. منطقه قشم یکی از جزایر خلیج فارس است که با  وسعتی نزدیک به ۱۴۹۱ کیلومترمربع، به عنوان بزرگ ترین جزیره ایران شناخته می شود. این جزیره پر جاذبه در استان هرمزگان قرار داشته و سواحل زیبای بیشماری را در خود جای داده است. از بناهای تاریخی فرهنگی گرفته تا جاهای تفریحی قشم در این جزیره خودنمایی می کنند که اوغات خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورند. پوشش گیاهی متنوع، گونه جانوری خاص و جاذبه های گردشگری مختلفی در قشم باعث شده لقب «جزیره عجایب هفت ‌گانه» را به این جزیره نسبت دهند. اگر تا به حال به جزیره شگفت انگیز قشم سفر نکرده اید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید تا تمامی جاهای دیدنی قشم را همراه با آدرس برای شما عزیزان شرح دهیم.

جاهای دیدنی قشم

تاریخچه قشم

جزیره کیش که در استان هرمزگان قرار داشته و از بزرگ ترین جزایر خلیج فارس به شمار می رود، از پیشینه تاریخی فرهنگی مهمی برخوردار می باشد و نام آن در بیشتر تاریخ مشاهده می شود. این جزیره از سمت شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر، از شمال‌ شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌ غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی متصل می شود. به دلیل همین موقعیت جغرافیایی مناسب، قشم یکی از مهم ترین مناطق خلیج فارس به شمار می رود. قدمت این جزیره به دوره ساسانیان بر می گردد که در آن زمان قشم را با نام «ابرکاوان» می خواندند. این جزیره در بازه های زمانی مختلف با نام های گوناگونی شناخته می شد و به دست حکومت های بیشماری افتاد. در سال ۱۳۹۷، شهرستان قشم به یه بخش مرکزی، بخش شهاب و بخش حرا که یکی از مهم ترین بخش های این جزیره است تقسیم شد. امروزه جاذبه های گردشگری قشم باعث شده این جزیره یکی از بزرگ ترین مناطق توریستی ایران و خلیج فارس محسوب شود.

دره ستارگان یا استاله کفته

 دره ستارگان یکی از شگفتی های منطقه قشم به شمار می رود که در میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است و جزو عجایب هفتگانه می باشد. علت این همه توجه ای که به این جاذبه اسرار آمیز شده، منحصر به فرد بودن آن است که شبیه به دره ستارگان در دنیا زیاد نیست. دره ستارگان منطقه ای زیبا و خیره کننده است که جزو پدیده‌ های شگرف زمین ‌شناسی به شمار می رود. چراکه در این دره ستون های عظیم با دیواره هایی بلند و مخروط‌ های نوک ‌تیزی وجود دارد که از پدیده طبیعی فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی به وجود آمده اند. قدمت پیدایش دره ستارگان به دو میلیون سال پیش باز می گردد و به عنوان یکی از خارق العاده ترین جاهای دیدنی کیش معرفی می شود. درست است که دلیل به وجود آمدن سازه های عجیب دره ستارگان تندباد ها، رگبارهای فصلی و عوامل طبیعی دیگر هستند اما افراد بومی این منطقه عقیده دارند این دره در اثر برخورد یک شهاب سنگ و برخاستن سنگ و خاک به وجود آمده است. از همین روی نام این منطقه زیبا را دره ستارگان یا «استاله کفته» به معنای ستاره افتاده، انتخاب کرده اند. اگر به دره ستارگان سفر کنید اشکال هندسی مسحورکننده ای را در این منطقه مشاهده می کنید که از جنس سنگ، سیمان و ماسه هستند. از آنجاکه ظاهر دره ستارگان بسیار متفاوت و عجیب است بسیاری از مردم محلی بر این باورند که این منطقه محل زندگی اجنه و ارواح می باشد که البته مدرک موثقی در این رابطه وجود ندارد. اما بسیاری از مردم این منطقه می گویند که شب ها صداهای عجیب و غریب و ترسناکی از این دره شنیده می شود که به دلیل وجود موجودات ماوراطبیعه است. به غیر از افسانه های هیجان انگیزی که در مورد این دره گفته می شود، صخره های با صلابت و سکوتی در این مکان وجود دارد که از سویی هیجان را به مسافران الغا کرده و از سویی دیگر برای بسیاری آرامش بخش است.

آدرس دره ستارگان قشم: استان هرمزگان، جزیره‌ قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

دره ستارگان

جزیره ناز یا جزایر ناز قشم

اگر می خواهید به یکی از ناب ترین جاذبه های گردشگری قشم سفر کنید جزایر ناز یکی از بی نظیر ترین مناطق جزیره قشم به شمار می رود. در جنوب شرق جزیره قشم دو جزیره چسبیده به هم وجود دارد که در ساعات بخصوصی از روز به زیر آب فرو می رود. این جاذبه یکی از سایت ‌های ژئوپارک قشم بوده و جزو عجایب هفت گانه این جزیره به شمار می رود. یکی از ویژگی هایی که جزایر ناز را تا این حد مشهور کرده است نحوه جزر و مد این جاذبه می باشد که در زمان جذر صخره های بیرون آمده از آب های خلیج فارس، مسیر شنی باریکی را ایجاد می کنند که بازدیدکنندگان می توانند از این طریق به قبل دریای خلیج فارس رفته و چند ساعتی را به تفریحات مختلف مشغول شوند. این باریکه شنی که مسیر گردشگران را به وجود می آورد با نام «تامبولو» شناخته شده و به جزایر زیبایی به نام ناز که از مساحتی بالغ بر 3 هکتار برخوردار هستند می رسد. زمانی که به جزایر اصلی می رسید با چشم اندازی خیره کننده از موج های خروشان و آب های زیبای خلیج فارس مواجه می شوید که روح هر بیننده ای را نوازش می دهند. به غیر از منظره شگفت انگیزی که در این جزیره می بینید تفریحات سرگرم کننده ای همچون آفرودسواری، پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری نیز در جزایر ناز وجود دارد که خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند. همچنین اسب و شتر سواری، عکاسی، قدم زدن در ساحل زیبا و عکاسی از سایر تفریحات جزایر ناز به شمار می روند. توجه داشته باشید زمانی که عمل مد در جزیره ناز اتفاق می افتد و سطح آب بالا می آید، مسیر رسیدن به جزیره در میان آب ها پنهان شده و نمی توانید از روی آن رد شوید. از همین روی برای رفتن به جزیره ناز باید زمان بندی کرده تا قبل از بالا آمدن سطح آب از جزیره خارج شده باشید. در غیر این صورت باید چند ساعتی را در جزیره بگذرانید تا مجدد سطح آب پایین بیاید.

زمان جذر و مد جزیره ناز: هر نوبت جزر یا مد تدریجی دریا ۶ ساعت طول می ‌کشد.

آدرس جزایر ناز قشم: استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم

تنگه چاهکوه قشم (دره چاهکوه)

در منطقه شهاب از توابع شهرستان قشم، دره ای با عمق ۱۰۰ متر وجود دارد که بر اثر فرسایش سنگ های رسوبی ایجاد شده و با زیبایی هایی که در دل خود جای داده از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود. برای افرادی که علاقه مند به زمین شناسی هستند این جاذبه انتخاب عالی است. چراکه در این دره حفره و چاله های متعددی وجود دارد که بر اثر عوامل طبیعی به وجود آمده و انسان هیچ دخالتی در ساخت آن ها نداشته است. درواقع تنگه چاهکوه یک طبیعت بکر دست نخورده است که زیبایی خیره کننده ای را پیشه روی چشم جهانیان گذاشته است. به دلیل وجود دیواره های سنگی و حفره ها در کف دره، نام آن را چاهکوه گذاشته اند. همچنین 4 حلقه چاه در ابتدای مسیر تنگه حفر شده است تا منابع آبی از این طریق به دست آید. از آنجاکه آب و هوای گرم و بیابانی در تنگه چاهگوه وجود دارد بیشتر پوشش گیاهی این دره به شکل درخت و درختچه‌ های پراکنده می باشد. کارشناسان محیط زیست اعلام کرده اند به دلیل وجود حفره های فراوان حدود ۱۶ گونه جانوری در تنگه چاهکوه زندگی می کنند که عمده آن ها را پرندگان تشکیل می دهند. این تنگه در روستای چاهو واقع شده است، از همین روی امکانات رفاهی زیادی در اطراف آن وجود دارد که بازدید از این طبیعت بی نظیر را آسان تر می کند. در روستای چاهو امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، هایپر مارکت، اقامتگاه های بوم گردی و غرفه فروش صنایع دستی وجود دارد که می توانید در این غرفه ها سوغاتی های جذابی برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید.

آدرس تنگه چاهکوه قشم: استان هرمزگان، ۷۰ کیلومتری جزیره‌ی قشم، نزدیکی روستای چاهوی شرقی

تنگه چاهکوه قشم

جنگل حرا (مانگرو)

جنگل حرا را می توان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی قشم دانست که مثل آن را در هیچ جای دیگری مشاهده نخواهید کرد. این جنگل در دل آب های شور خلیج فارس قرار دارد و برای بازدید از آن باید به وسیله قایق های موتوری به وسط آب های خلیج فارس بروید. پوشش گیاهی بسیار زیبا و درختان گوناگونی در جنگل حرا به چشم می خورند که ریشه تمامی این درختان در آب بوده و برای ادامه حیات به طور طبیعی آب شور را به آب شیرین تبدیل می کنند. این پدیده شگفت انگیز به دلیل نحوه خاص جزر و مد این منطقه اتفاق می افتد که هنگام جزر درختان در آب فرو رفته و از آب تامین می شوند و هنگام مد هوای مورد نیاز خود را دریافت می کنند. این درخت ها به درختان حرا شهره دارند که مزایای ویژه ای همچون دارویی و جلوگیری از فرسایش جنگل را شامل می شوند. درختان پنهان شده در آب، گونه های جانوری زیبا، گل و لای مغذی و پرندگان مهاجر جذابی که به این منطقه سفر می کنند یکی از زیباترین مناطق دیدنی قشم را به وجود آورده است. همچنین از تفریحات این منطقه می توان به بازدید از چشم اندازی زیبا، قایق سواری و عکاسی، خرید عسل مرغوب که از درختان این منطقه به دست می آید و گوش کردن به نوای پرندگان جنگل حرا اشاره کرد. همچنین جانوران منحصر به فردی همچون خرچنگ گیتارزن در جنگل حرا دیده می شوند و صنایع دستی مخصوصی در اطراف این جنگل به نمایش گذاشته شده است.

آدرس جنگل حرا: استان هرمزگان، قشم، بین جزیره قشم و بندر خمیر، تنگه خوران خلیج فارس

غار تاریخی خربس

دنباله ‌های چین ‌خوردگی‌ های رشته کوه‌ های زاگرس را غار خربس می نامند که قدمت آن به دوره مادها باز می گردد. این غار زیبا متشکل از صخره های باشکوهی است که ارتفاع آن ها به ۲۰ تا ۳۰ متر می رسد. همچنین در اطراف غار خربس تپه های مرجانی قرار گرفته که زیبایی این منطقه را چندبرابر کرده است. به دلیل معماری مرموز و ویژگی های زمین شناسی که در غار خربس نهفته است این غار یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی قشم به شمار می رود. ورودی غار دارای 9 روزنه است که پشت این روزنه ها تالار دیدنی ای قرار گرفته است. درواقع سراسر غار خربس از دهلیزها، تالار، اتاق و چشمه های زیبایی تشکیل شده است که معماری غار را بسیار شگفت انگیز کرده اند. دقیقا در پایین دهانه غار برکه کوچک و زیبایی وجود دارد که جمع آوری و ذخیره آب باران مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در ایام بارانی به بازدید از غار خربس بروید این برکه بسیار پر آب است. در ارتفاعات صخره ای غار خربس عقاب های ماهیگیر و در دالان های غار جاندارانی همچون خفاش ‌‌های دم موشی زندگی می کنند.

آدرس غار خربس: استان هرمزگان، ۱۵ کیلومتری جنوب قشم، سمت راست جاده‌ قشم به روستای خربس و روستای رمچاه

غار خربس

غار نمکدان قشم(غار نمکی 3N)

اگر علاقه مند هستید به طولانی‌ ترین نمک ‌آرایی طبیعت در جهان بروید غار نمکدان قشم برای شما ساخته شده است. درکل غارها یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های توریستی هستند که تجربه ای متفاوت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. اما با اینحال غار نمکدان قشم حتی از سایر غارها نیز دیدنی تر است و جاذبه های خاص بسیاری را به نمایش می گذارد. این غار در ۹۰کیلومتری جزیره قشم و در نزدیکی ساحل جنوبی جا خوش کرده است و طول آن به 6 کیلومتر می رسد. این غار با نام های دیگری مانند غار نمکی 3N، غار نمک قشم و غار سه مرد برهنه نیز شناخته می شود و قندیل های نمکی بسیار دلربایی را در دل خود جای داده است. شما می توانید هر سازه جذاب نمکی همچون استلاگمیت‌، استلاکتیت‌ ها و قندیل های نمکی را در این غار مشاهده کرده و از زیبایی آن ها شگفت زده شوید. غار نمکدان قشم در گنبد نمکی قرار دارد که در کوهی گنبدی شکل با ارتفاع حدود ۲۳۷ متر جای گرفته است. طبق منابع تاریخی، قدمت نمک هایی که در این غار وجود دارند به دوره پیش از کامبرین بر می گردد. در غار نمکی قشم تالار های بسیاری وجود دارد که بهترین نوع نمک خوراکی را در خود جای داده اند. برخی از قسمت های اصلی غار که حین بازدید مشاهده خواهید کرد دهانه، استلاکتیت ‌ها و استلاگمیت ‌ها، جریان آب دائمی و قندیل های سقفی هستند.

آدرس غار نمکدان قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، ۹۰ کیلومتری شهر قشم

سد گوران

در ساحل شمالی جزیره قشم روستایی به نام گوران وجود دارد که یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری قشم با نام سد گوران در آن نهفته است. طبق اسناد تاریخی قدمت اولین پی ریز این سد به دوره هخامنشیان باز می گردد. اما تاج این سد مربوط به دوره‌ ساسانیان است. از آنجاکه به دلیل آب و هوای گرم و خشک قشم، تامین آب شیرین اهمیت بالایی دارد سد گوران یکی از ارزشمندترین سازه های این منطقه به شمار می رود. این سد تاریخی در منتهی الیه غربی جنگل حرا قرار دارد که این جنگل نیز یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی قشم محسوب می شود. طبق تحقیقاتی که در مورد این منطقه به عمل آمده است روستای گوران در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده. از همین روی این سد با ارزش ابتدا به گبران و بعد ها گوران معروف شده است. کار اصلی مردم بومی این منطقه قایق‌ سازی، لنج‌ های ماهیگیری، موتور لنج‌ های باری و مسافربری است که نسل به نسل در میان مردم منتقل شده. این سد با شماره 3057 و در تاریخ 25 اسفند سال 1379 در لیست آثار ملی ایران ثبت گردید.

آدرس سد گوران: استان هرمزگان، 78 کیلومتری جزیره قشم، روستای گوران

سد گوران قشم

دره تندیس های قشم

قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی را پیشه روی چشم جهانیان قرار می دهد. یکی از این جاذبه ها دره تندیس ها می باشد که در جنوب غربی روستای طبل جای دارد. درواقع دره تندیس ها را می توان جاذبه ای مشابه دره ستارگان دانست. در این منطقه سازه های سنگی زیبایی وجود دارد که به شکل مجسمه هایی زیبا چشم ها را به سوی خود خیره می کنند. نکته قابل توجه در مورد دره تندیس ها قدمت آن است که به میلیون‌ها سال پیش باز می گردد. گفته می شود که این دره بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه به وجود آمده و جاذبه ای کاملا طبیعی می باشد. اابته یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ایجاد دره تندیس ها فرسایش مکانیکی آب جاری ناشی از بارندگی است که سازه های جذاب سنگی را به وجود آورده. از آنجاکه سنگ های موجود در این منطقه از اشکال مختلف و زیبایی بهره مند می باشند نام آن را دره تندیس ها گذاشته اند. برخی از مجسمه هایی که در دره تندیس ها مشاهده می شود به شکل اژدها، مرغ، خروس و یا سر گوسفند دیده می شوند که بازدید از آن ها بسیار جذاب است.

آدرس دره تندیس های قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، جاده شمالی جزیره، پس از روستای طبل

روستای تاریخی لافت

اگر می خواهید از جاذبه های زیبایی همچون ساحل، چاه های تلا، اسکله تاریخی، نخلستان و اکو موزه در عین زمان دیدن کنید روستای لافت تمامی موارد ذکر شده را در خود دارد. این روستا یکی از قدیمی ترین مناطق خلیج فارس به شمار می رود که امکان بازدید از جنگل‌های حرا را نیز در اختیار شما می‌ گذارد. قدمت روستای لافت به هزاره اول قبل از میلاد مسیح بازمی ‌گردد و از اولین سکونتگاه انسان‌ ها در جزیره قشم بوده است. این بندر در گذشته نقش مهمی را در تجارت بین ایران و دولت های خارجی بازی می کرده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این روستا در منطقه کویری قرار داشته و از آب و هوای گرم برخوردار می باشد. در این روستا خانه های زیبا و جذابی دیده می شود که از معماری کویری بهره مند بوده و اکثر پنجره های آن ها با نقش و نگار های خیره کننده ای تزئیین شده است. در ساخت اغلب خانه های این منطقه از مصالح خشت استفاده شده و سقف خانه ها چوبی است که البته اخیرا آجر، بتن، سیمان و آهن نیز در ساخت برخی از خانه های جدیدتر مشاهده می شود. بام لافت، جنگل حرا، قلعه نادری لافت، قلعه پرتغالی‌ ها، چاه‌ های تلا، زیارتگاه‌ های لافت و گورستان‌ های تاریخی برخی از محبوب ترین جاهای دیدنی روستای لافت به شمار می روند که بازدید از این مناطق می تواند تجربه ای تکرار نشدنی را به شما هدیه بدهد.

آدرس روستای لافت قشم: استان هرمزگان، بخش مرکزی شهرستان قشم، شمال غرب جزیره قشم، دهستان سلخ

روستای لافت قشم

ژئوپارک قشم

برای آنکه بدانید جزیره قشم تا چقدر پر اهمیت است ابتدا باید با مفهوم ژئوپارک آشنا شوید. برنامه‌ ای متعلق به بخش علوم زمین یونسکو وجود دارد که با نام ژئوپارک شناخته می شود. این برنامه در حفظ و نگهداری میراث زمین ‌شناختی و منابع طبیعی فعالیت می کند. این شبکه جهانیی در سال ۲۰۰۴ میلادی با حمایت یونسکو شروع به فعالیت کرد. از آنجاکه قشم با وسعتی ۱۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از بزرگ ترین جزایر خلیج فارس است وجاذبه های بسیار منحصر به فردی را در خود جای داده، در فهرست ژئوپارک‌ های شبکه جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. درواقع باید گفت ژئوپارک قشم در سال ۱۳۸۵ در فهرست ژئوپارک‌ های شبکه جهانی یونسکو به ثبت رسید و یکی از بزرگ ترین مناطق توریستی را به جهان ارائه داد. این ژئوپارک حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از غرب جزیره قشم را به خود اختصاص داده است و یکی از قدیمی ‌ترین ژئوپارک ‌های غرب آسیا و خاورمیانه به شمار می رود.

آدرس ژئوپارک قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم

بازار قدیمی درگهان

بازار درگهان که در قلب شهری با همین نام جای گرفته است، یکی از قدیمی ترین فروشگاه های جزیره قشم محسوب می شود که با ظاهری کاملا سنتی فضایی دوست داشتنی را در اختیار مسافران قرار می دهد. بازار درگهان را می توان به بازار بزرگ تهران تشبیه کرد. این بازار از راهروهای باریک و تو در تو تشکیل شده که مغازه های بسیاری در آن دیده می شود. این بازار برای افرادی که صاحب شغل هستند بسیار کارآمد است. چراکه اجناسی که در بازار درگهان قشم وجود دارد به صورت عمده به فروش می رسد و تنها در ایام تعطیلات به خصوص تعطیلات عید نوروز، شانس خرید تکی از این بازار را به دست می آورید. قیمت اجناس این بازار بسیار مناسب و پایین تر از سایر فروشگاه ها است. از همین روی اگر از کسب و کار شخصی خود برخوردار هستید حتما سری به بازار قدیمی درگهان بزنید و کالاهای لوکس را با قیمتی مناسب خریداری کنید. عمده مغازه هایی که در بازار درگهان مشغول به کار هستند در زمینه پوشاک فعالیت می کنند. شهر درگهان در ۲۰ کیلومتری غرب قشم قرار دارد که از فروشگاه های مناسب دیگری همچون مرکز خرید دو دلفین، مجتمع تجاری تفریحی نور درگهان، پاساژ اطلس، بازار دریا درگهان و بازار نخل درگهان بهره مند می باشد که هر کدام از اجناس متفاوتی برخوردار می باشد. این شهر بورس خرید و فروش است و از پوشاک گرفته تا طلا و جواهر را پوشش می دهد. از همین روی اگر به دنبال خرید به صرفه هستید شهر درگهان و فروشگاه های آن یک انتخاب عالی است.

آدرس بازار درگهان قشم: استان هرمزگان، درگهان، میدان انقلاب

بازار درگهان قشم

درخت انجیر معابد قشم

درخت انجیر معابد که با نام درخت لور نیز شناخته می شود یکی از منحصر به فرد و زیباترین نوع درختان مناطق حاره ای به شمار می رود که در آب و هوای شرجی می روید. این نوع درختان که در مناطقی همچون کیش، قشم، چابهار و بندرعباس مشاهده می شوند از قدمت بالایی برخوردار بوده و پیشینه آن ها به زمان ایلخانیان یا تیموریان بر می گردد. درخت انجیر معابد یک درخت بومی جنوب شرق آسیا است و با ریشه های در هم تنیده کهنسال دل از هر بیننده ای می برد. عمر درخت انجیر معابد قشم به 600 سال می رسد و یکی از قدیمی ترین درختان جزیره قشم است. درخت انجیر معابد از هندوستان به خلیج فارس آورده شده که از تاجی بزرگ و ریشه های قطور برخوردار می باشد. این درخت علاوه بر زیبایی میوه های نارنجی رنگ مطبوعی را در خود می پروراند که درخت را از همیشه دیدنی تر می کند. درخت همیشه سبز انجیر معابد از نام های دیگری همچون « انجیر پرتغالی» و «انجیر هندی» نیز شناخته می شود. اما نام اصلی آن انجیر معابد است که به از درخت انجیر مقدسی که در زمان بوداییان قرار داشت، الهام گرفته. در آن زمان درخت لور زیبایی وجود داشت که به اعتقاد بوداییان سیذارتا گواتاما در زیر آن به مراقبه می پرداخت. ظاهر این درخت بسیار زیبا و متفاوت است و در اطراف آن نیز طبیعت بکری وجود دارد. از همین روی درخت انجیر معابد یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود که شما را غرق در خیال خواهد کرد.

آدرس درخت انجیر معابد: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای تم سنیتی


جزایر ناز، دره ستارگان، دره چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، سد گوران، غار نمکدان، دره تندیس های قشم، روستای لافت، درخت انجیر معابد و بازار درگهان برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری قشم هستند.

جزیره قشم از تفریحات مهیج آبی و غیر آبی همچون شاتل، فلای بورد، قایق‌ سواری، جت اسکی، اسکوتر زیردریایی، اسکی روی آب، قواصی، پاراسل و بنانا سواری بهره مند می باشد.

سواحلی همچون ساحل نقره‌ ای و ساحل لارک و یا مراکز خرید بازار نخل درگهان، ستاره قشم، پردیس و سیتی سنتر قشم از بهترین مناطق مخصوص شب گردی در قشم به شمار می روند.

در کل سفر به جزیره قشم در فصل زمستان بهتر است. زیرا از گرمی هوا کاسته شده و آب و هوای معتدل تری بر منطقه ساکن می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت