آبشار لالان فشم

برخلاف تصورها، استان تهران و اطراف آن پر از جاذبه های دیدنی و مسحور کننده است که برای دیدن این منابع طبیعی حتما نباید به شمال ایران سفر کنید. یکی از زیبا و شگفت انگیز ترین این جاذبه ها منطقه فشم می باشد که بهشت لاله های نایاب و آبشار لالان در قلب آن جای گرفته است. این آبشار که با نام لالون نیز شناخته می شود از طبیعتی بکر بهره مند بوده و در اطراف آن چندین جاذبه توریستی دیگر نیز قرار گرفته است. آبشار لالان فشم با ارتفاع 20 متر، در مجاورت دامنه های زیبای البرز جنوبی واقع شده و در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم جا خوش کرده است. اگر به دنبال خلوتگاهی پر از آرامش و به دور از شلوغی زندگی شهری هستید، آبشار لالون یکی از بکرترین مناطق اطراف تهران بوده و شما را به چند ساعتی آرامش دعوت می کند.

معرفی آبشار لالان فشم

سرزمینی پر از لاله های وحشی را تصور کنید که دور تا دور آن را باغ های گیلاس و آلبالو محاصره کرده و بوی خوش گیاهان مختلف، آن را مطبوع کرده است. این یک مکان خیالی نیست، بلکه در 12 کیلومتری شهر فشم منطقه ای به نام روستای لالان فشم وجود دارد که تکه ای از بهشت را پیشه روی چشم جهانیان می گذارد. آبشار لالان یا لالون نیز در قلب این روستا قرار گرفته و با ترکیب جاذبه های دیگری که در روستای لالان قرار دارد مکانی رویایی و الهی را به وجود آورده است. آبشار لالان فشم که عده ای این آبشار را با نام خلنو نیز می شناسند، در مجاورت دره خلنو جا خوش کرده و در مسیری از جاذبه های شگفت انگیز قرار گرفته است. آبشار لالون از سویی با طبیعتی بکر و وصف ناپذیر ادغام شده و از سویی دیگر با دره خلنو که چشم اندازی زیبا را ارائه می دهد در ارتباط است. آب این آبشار از کوهستان های وزرآب تامین می شود و از شیب های تندی برخوردار می باشد که مکانی عالی برای کوهنوردی را به وجود آورده اند. پس اگر شما نیز از عاشقان ورزش کوهنوردی هستید تیم طبیعت گردی خود را انتخاب کرده و با گذر از مسیر دره لالان، در کنار آبشار لالون کمپ کنید و از دیدنی های بسیار آن لذت ببرید.

معرفی آبشار لالان فشم

موقعیت جغرافیایی آبشار لالان

آبشار لالان که در شهر زیبای فشم و بالاتر از روستای زایگان قرار گرفته است، از محیطی ییلاقی و آب و هوایی مطلوب بهره مند می باشد. این آبشار در دره ای به نام خلنو قرار دارد که این دره از دیدنی های بسیاری همچون چشم اندازی به روی دامنه های جنوبی البرز، چشمه های طبیعی، باغستان و سرسبزی بی نظری برخوردار می باشد. دره لالون از مرتفع ترین دره های اطراف تهران است که نمای کلی از شمال و قله های ۴۲۰۰ متری وزوا، برج و خلنو و از سمت غرب قله سرکچال ۴۱۵۰ متری را به نمایش می گذارد. آب و هوای دره لالون و آبشار لالان سرد و کوهستانی است و برای رسیدن به این منطقه حدود 3 کیلومتر پیاده روی از روستای لالان نیاز می باشد.

جاذبه های گردشگری آبشار لالون

شهر فشم یکی از پر جاذبه ترین مناطق اطراف تهران محسوب می شود که منابع طبیعی بیشمار و جذابی را در خود جای داده است. آبشار لالون یکی از این منابع طبیعی بکر می باشد که در قلب دره خلنو جای دارد. این دره علاوه بر چشم انداز وسیعی که به سایر مکان های دیدنی و مهم ایران دارد، از جاذبه های توریستی بی رقیبی نیز بهره مند می باشد. دره خلنو از مسیری بهره مند است که در یک سر آن آبشار لالون و قسمت های دیگر این دره به تنگه، چشمه های آب گازدار، قله، تونل برفی، باغستان و پوشش گیاهی سرسبز ختم می شود. درواقع اگر به دنبال طبیعت گردی هستید که ساعت ها محو تماشای جاذبه های گردشگری ناب باشید، دره لالان تمامی مواردی که در بالا ذکر شد را در دل خود جای داده است. اگر به این دره سفر کردید می توانید از یک مسیر طولانی گذر کنید که در بین آن از آبشار لالان و سایر منابع طبیعی لذت برده و در انتهای آن به روستای بهشتی پر از لاله های زیبا برسید. در نهایت باید بگوییم به قدری آبشار لالون و منطقه اطراف آن زیبا است که حتی اگر چندین روز را به گردشگری در روستای لالان و جاذبه های آن اختصاص دهید، ممکن است باز هم نتوانید تمامی جاذبه های تورستی آن را مشاهده کرده و باید مجدد سری به این منطقه کوهستانی جذاب بزنید. 

آبشار لالان یا لالون فشم

گشت و گذار در آبشار لالون

آبشار لالون پیاده روی حدود 3 ساعت را می طلبد که در تمامی طول مسیر می توانید از مشاهده مناطق بکر آن نهایت لذت را ببرید. اگر بخواهیم طبیعت گردی واضحی از این منطقه را برای شما عزیزان شرح دهیم، ابتدا وارد روستای پر عشق لالان فشم می شویم و سپس به سمت آبشار آن حرکت می کنیم. پس از پیاده روی کمی به چشمه تلخاب یا تلخواب می رسیم که از سویی سه چشمه که از آب های ترش، شیرین و تلخ برخوردار هستند مواجه می شویم و از سویی دیگر با سنگ های مسی رنگی که در اطراف چشمه مشاهده می شود رو به رو هستیم. به دلیل زیبایی که این منطقه به گردشگران ارائه می دهد می توانید چند ساعتی را به کمپ و استراحت در این منطقه بکر اختصاص دهید. همچنین چشمه تلخاب مسیری به قله خلنو را ایجاد کرده است که می توانید راهتان را کج کرده و برای صعود به بلندترین قله تهران، یکی از مهیج ترین کوه نوردی های عمرتان را تجربه کنید. 

اما اگر به راه خود ادامه دهیم از مسیر سرسبز بهشتی عبور خواهیم کرد که پس از پیاده روی تقریبا 1 ساعته، انتهای آن به آبشار لالون ختم می شود. حالا با آبشار زیبایی رو به رو هستیم که با آب خروشانی که در دل خود جای داده خودنمایی می کند و تجربه ای بی نظیر را به تمامی بازدیدکنندگان خود هدیه می دهد. در کنار آبشار لالون نسیم خنکی می وزد که شکوفه های اطراف را به رقص درآورده و شما را تا اعماق رویا فرو می برد.

آبشار لالان فشم

راه های دسترسی به آبشار لالان فشم

همانطور که ذکر شد، آبشار لالان در استان تهران قرار داشته و مسافت آن از تهران 45 کیلومتر و از شهر فشم 11 کیلومتر احتساب می شود. این آبشار در دره ای به نام خلنو قرار گرفته است که در روستای زیبای لالون که با لاله های وحشی تزئین شده، جای دارد. دره لالون در دامنه های جنوبی البرز واقع شده و از مسیری بسیار زیبا بهره مند می باشد. در ادامه راه های دسترسی به این آبشار خروشان و جاذبه های اطراف آن را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

آدرس آبشار لالان فشم: استان تهران، 12 کیلومتری شهر فشم، قسمت فوقانی روستای زایگان، 3 کیلومتری روستای لالان فشم و دره خلنو

آدرس آبشار لالان فشم از جاده تهران: برای آنکه از پایتخت ایران به آبشار لالان برویم، ابتدا باید به جاده جاجرود رفته و از آنجا وارد جاده فشم شویم. سپس با عبور از این جاده و طی نمودن 10 کیلومتر به سمت شرق می رویم تا به روستای زایگان برسیم. پس از گذشت 3 کیلومتر از این روستا، به آبادی لالون و آبشار آن می رسیم.

آدرس آبشار لالان از جاده فشم: مسیریابی آبشار لالان از سمت جاده فشم مسافت کم تری را شامل می شود و شما می توانید با عبور از این جاده، طبق آدرس فوق ابتدا به روستای زایگان رفته و از آنجا پس از گذشت 3 کیلومتر به آبشار لالون برسید.

آبشار خلنو فشم

بهترین زمان بازدید از آبشار لالان فشم

به دلیل جو آب و هوای کوهستانی که بر منطقه لالان فشم حاکم است اغلب آب و هوای سرد و بارش برف در آن دیده می شود. از همین روی بهترین زمان بازدید از این آبشار فص های خرداد و تیر است که هوا از تعادل بیشتری برخوردار بوده و سطح آب آبشار کم تر است. همچنین به دلیل وجود مسیرهای پر پیچ و خم فراوانی که بر سر راه این آبشار قرار گرفته است، مسیر عبور از این منطقه ممکن است لغزنده باشد و سرمای استخان سوز آن گردشگران را آزرده خاطر کند.

اجاره روزانه ویلا در فشم

به دلیل جاذبه های فراوانی که در شهر فشم و مجاورت آبشار لالان قرار دارد، برخی از کوهنوردان و مسافران تمایل به چند شب اقامت در این منطقه زیبا را دارند. از همین روی ویلاها و اقامتگاه های بیشماری در سراسر منطقه فشم وجود دارد که محل سکونت بسیاری از مسافران را تشکیل داده است. اما اگر می خواهید علاوه بر بهره مندی از طبیعت بکر فشم در استراحتگاهی زیبا و شیک نیز به تفریح بپردازید، اجاره ویلا استخردار در فشم از بهترین گزینه ها به شمار می رود. وب سایت باباسفر رزرو ویلاهای لاکچری فشم را در اختیار شما عزیزا قرار داده است که با مشاهده و انتخاب یکی از آن ها می توانید بهترین تجربه زندگی تان را رقم بزنید.

آبشار لالون در استان تهران، 12 کیلومتری شهر فشم، قسمت فوقانی روستای زایگان، 3 کیلومتری روستای لالان فشم و دره خلنو جای دارد.

آبشار لالان در 45 کیلومتری استان تهران قرار دارد و از جاده های جاجرود و فشم می توان به روستای لالان و سپس آبشار زیبای آن رسید.

به دلیل جو آب و هوای کوهستانی که بر منطقه لالان فشم حاکم است اغلب آب و هوای سرد و بارش برف در آن دیده می شود. از همین روی بهترین زمان بازدید از این آبشار فص های خرداد و تیر است.

از آنجاکه آبشار لالان در قلب کوهستان قرار دارد آب و هوایی سرد و کوهستانی بر آن حاکم است که مستلزم لباس گرم و وسایل کوهنوردی می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.