آکواریوم طبیعی جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از دیدنی ترین جزایر جنوب ایران به شمار می رود که در استان هرمزگان و در قلب خلیج فارس جا خوش کرده است. هنگام جزیره ایست که در میان خاک سرخ رنگ آتشین قرار داشته و از سواحل زیبای درخشان گرفته تا آکواریوم طبیعی در این جزیره یافت می شود. از همین روی هنگام یک منطقه توریستی است که از وسعت زیادی برخوردار نیست اما دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. آکواریوم طبیعی هنگام تنها گوشه چشمی از دیدنی های جزیره هنگام است که می تواند شگفتی هر بیننده ای را بر انگیزد و بازدید از این منطقه بکر اوقات بسیار خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. در ادامه همه چیز درباره آکواریوم طبیعی جزیره هنگام را توضیح داده و راه های دسترسی به این منطقه ناب را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

معرفی جزیره هنگام

هنگام جزیره کوچکی است که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و با جاذبه های گردشگری بسیاری که در دل خود جای داده است از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود. البته این جزیره را می توان یکی از جاهای دیدنی قشم دانست. چراکه هنگام در جنوب جزیره قشم قرار گرفته است و بخشی از این جزیره محسوب می شود. دلیل عمده محبوبیت هنگام سواحل زیبا و منحصر به فرد آن است که ساحل نقره ای جزیره هنگام، ساحل کله خماسی و ساحل آبی درخشان از جمله سواحل ناب و متفاوت این جزیره محسوب می شوند. در نزدیکی ساحل هنگام منطقه ای بسیار بکر و هیجان انگیز قرار دارد که به آکواریوم طبیعی هنگام شهره دارد. این منطقه یکی از شگفت انگیزترین بخش های جزیره هنگام است که لذت تماشای جانداران دریایی در محیط دریا و آبی زلال را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد آکواریوم هنگام را ارائه داده ایم.

آکواریوم طبیعی هنگام

هنگامی که درباره آکواریوم صحبت می کنیم اغلب مردم شیشه های بزرگ که در آن انواع آبزیان نگهداری می شوند را تصور می کنند. اما آکواریوم هنگام، نسبت به سایر آکواریوم های جهان متفاوت است و در اینجا هیچ مجموعه شیشه ای یا تیم غواصی حرفه ای وجود ندارد، بلکه محیط آکواریوم هنگام، کاملا باز بوده و در دل طبیعت قرار دارد. در این منطقه می توانید حرکت ماهی های رنگارنگ و سایر آبزیان دوست داشتنی همچون عروس دریایی را به صورت آزاد و رها در دریای خلیج فارس تماشا کنید. همین امر آکواریوم طبیعی هنگام را به یکی از متفاوت ترین جاهای دیدنی جزیره هنگام تبدیل کرده است که می تواند برای ساعت ها گردشگران را سرگرم کند. همانطور که متوجه شدید آکواریوم هنگام بخشی ازجزیره است که در میان آب های خلیج فارس قرار داشته و مجموعه ای دست ساز نیست، بلکه محیطی کاملا طبیعی است. علت نامگذاری این منطقه آب شفاف و وجود انواع آبزیان است که همانند آکواریوم جلوه می کند. بازدید از آکواریوم طبیعی جزیره هنگام را می توان یکی از لذت بخش ترین تفریحات این جزیره دانست.

آکواریوم طبیعی جزیره هنگام

دیدنی های منطقه آکواریوم طبیعی هنگام

اولین و خاص ترین ویژگی که می توانیم درباره آکواریوم طبیعی هنگام بگوییم شفافیت آب زلالی است که در آن دیده می شود و به تنهایی روح انسان را نوازش می دهد. حال تصور کنید در این آب زلال بتوانید حرکت ماهی های مختلف و جانداران زیبای آبی را تماشا کرده و به آن ها غذا دهید. اگر در طی بازدید از منطقه ناب آکواریوم طبیعی هنگام، مقداری تکه نان خرد شده به همراه خود داشته باشید می توانید صدها ماهی رنگارنگ را به سطح آب کشانده و از منظره خیره کننده ای که مقابل چشمان تان قرار می گیرد نهایت لذت را ببرید. البته این تنها دیدنی منطقه آکواریوم هنگام نیست بلکه قایق سواری، بازدید از خرچنگ های بامزه و دوست داشتنی و همچنین رقص زیبای دلفین ها در آکواریوم طبیعی جزیره هنگام می تواند سفری فراموش نشدنی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

رقص دلفین های دوست داشتنی

آکواریوم طبیعی جزیره هنگام زیستگاه مناسبی برای دلفین های بازیگوش و زیبایی است که در جزیره هنگام زندگی می کنند. در واقع آکواریوم طبیعی هنگام محل زندگی بسیاری از دلفین های جزیره است که عاشق بازی و رقص هستند و به تنهایی توجه تمامی مسافران را به سوی خود جلب می کنند. این موجودات دوست داشتنی در اطراف آکواریوم هنگام می چرخند و با حرکات نمایشی که از خود نشان می دهند تجربه ای تکرار نشدنی را به مسافران هدیه می دهند.

عکاسی

اگر می خواهید به جزیره زیبای هنگام سفر کنید دوربین عکاسی را جزو اولین وسایل سفر خود قرار دهید. چراکه در این جزیره صحنه های شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد که ثبت نکردن این لحظات بعدها شما را پشیمان خواهد کرد. همچنین جزیره هنگام با زیبایی هایی که در دل خود جای داده است سوژه مناسبی برای عکاسی از خود یا خانواده تان می باشد. با داشتن یک دوربین حرفه ای می توانید از حیات وحش جذاب جزیره هنگام عکاسی های خاطره انگیزی انجام دهید. اما می توانید از دوربین گوشی نیز برای اینکار اقدام کرده و عکس های زیبایی از جزیره ثبت کنید. در هر صورت عکاسی در جزیره زیبای هنگام و به خصوص آکواریوم طبیعی این منطقه می تواند سوغات خوبی برای زمان بازگشت از سفرتان باشد.

قایق سواری در آب های خلیج فارس

قایق سواری در آب های نیلگون خلیج فارس به تنهایی می تواند تجربه ای آرامش بخش و فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. حال تصور کنید این قایق سواری با تماشای موجودات زیبای دریایی ادغام شود. از آنجاکه آکواریوم طبیعی جزیره هنگام در خشکی قرار ندارد و در دل آبی زلال و شفاف جای گرفته است برای رفتن به این منطقه باید از قایق هایی که در نزدیکی جزیره قرار دارند استفاده کرده و به وسط آب های خلیج فارس بروید. از همین روی یکی از تفریحات جزیره هنگام قایق سواری است که در عین حال تماشای موجودات دریایی آکواریوم هنگام را به شما ارائه می دهد و می توانید با استفاده از این ورزش آبی جذاب یک تیر و دو نشان بزنید.

آکواریوم ساحلی جزیره هنگام

خرچنگ ها را فراموش نکنید

یکی دیگر از دیدنی ها خاص آکواریوم طبیعی جزیره هنگام بازدید از خرچنگ های زیبایی است که در این منطقه زندگی می کنند. به دلیل وجود صخره های زیبایی که در منطقه آکواریوم طبیعی وجود دارد تعداد بیشماری از خرچنگ های بامزه در این منطقه زندگی می کنند که گه گاه از صخره ها بیرون آمده و مسافران را هیجان زده می کنند. بازدید از خرچنگ های زیبای آکواریوم طبیعی برای هر بازدید کننده ای به خصوص قشر کودکان، می تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد که جزیره هنگام این تجربه منحصر به فرد را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

رستوران گردی در اطراف آکواریوم طبیعی هنگام

در سفر به جزیره هنگام خالی از لطف است اگر لذت خوردن وعده های غذایی دریایی خوش طعم را فراموش کنیم. درواقع جزیره کوچک هنگام پر از رستوران های بومی جذاب است که انواع وعده های خوشمزه غذایی را در اختیار مسافران می گذارند. البته در این جزیره نباید به دنبال کافه و رستوران های لاکچری باشید. چراکه هنگام یک جزیره بومی نشین است و تمامی رستوران ها یا سایر مکان های تفریحی آن از فضای گرم و صمیمی سنتی بهره مند می باشند. اگر علاقه مند به صرف وعده های غذایی خوشمزه دریایی هستید در این جزیره قسمتی خاص قرار دارد که بهترین غذاهای دریایی را به شما ارائه می دهد. این بخش با نام دهکده کوچک ماهیگیری جزیره هنگام شناخته می شود که برای میل کردن غذاهای دریایی مکانی عالی است.

گشت و گذار در میان بازار های سنتی

پس از ماجراجویی در آکواریوم طبیعی هنگام زمان آن رسیده است که در بازارهای بومی این منطقه قدم زده و برای خود یا دوستان تان خرید کنید. بازارهای جزیره هنگام نیز مانند سایر جاذبه های آن سنتی هستند و از صنایع دستی زیبایی برخوردار می باشند. در میان جاذبه های بیشماری که در هنگام می توانید از آن ها دیدن کرده و لذت ببرید حجره های بسیاری نیز وجود دارند که بازارهای بومی دوست داشتنی را به وجود آورده اند و از سوغات یا پوشاک زیبایی بهره مند هستند. اگر تمایل به خرید و به سوغات بردن هدیه ای زیبا برای آشنایان خود هستید بازار های محلی جزیره هنگام بهترین انتخاب هستند.

جاذبه های گردشگری آکواریوم طبیعی هنگام

چگونه به آکواریوم طبیعی هنگام برویم؟

برای رفتن به جزیره هنگام و بازدید از آکواریوم ساحلی آن ابتدا باید به قشم سفر کرده و سپس از طریق راه آبی به جزیره هنگام بروید. شما می توانید از طریق هواپیما، خودروی شخصی و یا راه دریایی به جزیره قشم سفر کنید که فاصله آن از تهران حدود 17 ساعت احتساب می شود. زمانیکه به جزیره قشم سفر کردید می توانید به روستای شیب دراز رفته و از آنجا به وسیله قایق یا لنج به سمت جزیره هنگام بروید. فاصله هنگام تا جزیره قشم تنها 10 دقیقه است و به راحتی می توانید از جزیره قشم به سمت این منطقه بکر و دیدنی سفر کنید.

بهترین زمان سفر به آکواریوم طبیعی جزیره هنگام

از آنجاکه نیمه بیشتر جذابیت آکواریوم طبیعی جزیره هنگام به تماشای موجودات منحصر به فرد دلفین است، بهترین زمان بازدید از این منطقه را می توان اوایل آبان و آذر معرفی کرد. چراکه این در این زمان دلفین های بامزه به جزیره هنگام سفر کرده و تعداد آن ها از همیشه بیشتر است. اما در کل فصل های پاییز، زمستان و بهار را می توان از بهترین زمان سفر به جزیره هنگام دانست. در این فصول آب و هوای معتدل تری بر جو جزیره هنگام حاکم است و از شرجی بودن گرمای هوا کاسته می شود. از همین روی اگر قصد سفر به جزیره هنگام و بازدید از آکواریوم طبیعی جزیره هنگام را دارید فصول بهار و اوایل آبان و آذر بهترین زمان سفر به این جزیره پر جاذبه هستند. اما جزیره هنگام به قدری زیبا است و دیدنی های بیشماری را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد که در هر زمان که به این جزیره سفر کنید از دیدنی های منحصر به فردی بهره مند شده و سفری خوش را تجربه خواهید کرد.

جاذبه های گردشگری اطراف آکواریوم طبیعی هنگام

در کل جزیره هنگام یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی را به نمایش می گذارد و به دلیل دارا بودن جاذبه های بیشمار پتانسیل گردشگری بالایی دارد. از همین روی آکواریوم ساحلی جزیره هنگام تنها دیدنی آن نیست و جاذبه های گردشگری دیگری نیز در این جزیره وجود دارد که می تواند شما را به وجد بیاورد. به همین خاطر در ادامه برخی دیگر از جاذبه های نزدیک به آکواریوم طبیعی جزیره هنگام را نام برده ایم که ارزش بازدید را دارند.

ساحل نقره ای جزیره هنگام: جزیره هنگام به داشتن سواحل زیبا شهرت دارد که ساحل نقره ای قشم را می توان یکی از متفاوت ترین سواحل جهان معرفی کرد. همانطور که از نام این جاذبه محبوب پیداست، شن های این منطقه به رنگ نقره ای بوده و در زیر نور خورشید به زیبایی می درخشد. زمانی که به ساحل نقره ای می روید انگار به جهانی جادویی وارد شده اید که درخشش خیره کننده ای را پیشه روی چشمان تان می گذارد. البته شایان ذکر است به دلیل آسیب هایی که گردشگران به این منطقه وارد کرده و ماسه های آن را به عنوان سوغات با خود حمل کرده اند بازدید از نزدیک در ساحل نقره ای امکان پذیر نیست و تنها می توانید به وسیله قایق از این ساحل زیبا بازدید کنید.

کشتی به گل نشسته پرتغالی ها: کشتی پرتغالی ها یک جاذبه تاریخی در ساحل جزیره هرمز است که تنها 4.1 کیلومتر مصادف با 8 دقیقه، از جزیره هنگام فاصله دارد. در دوره سلطنت صفویه پرتغالی ها از طریق این کشتی به جزیره هنگام وارد شده و برای مدتی جزیره را به تصرف خود درآوردند. کشتی پرتغالی ها یادگاری ارزشمندی از آن زمان است که امروزه باقی مانده آن تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی و خاص هرمز شده است.

ساحل آبی درخشان: یکی دیگر از سواحل بی نظیر جزیره هرمز ساحل آبی درخشان است که با رنگ زیبای آبی خود در تاریکی شب دل از هر بیننده ای می رباید. به دلیل وجود موجودات ریزی که به آن ها فیتوپلانکتون گفته می شود و در ماسه های ساحل هنگام پنهان شده اند، نور زیبای آبی رنگی از ساحل ساطع می شود که در شب بیشتر دیده می شود. از همین روی اگر شب را در جزیره هنگام گذراندید حتما سری به ساحل آبی روشن زده و از صحنه خیره کننده ای که مقابلتان قرار می گیرد شگفت زده شوید.

آکواریوم طبیعی هنگام

در طول سفر به آکواریوم طبیعی هنگام کجا اقامت کنیم؟

جزیره هنگام با تمام زیبایی هایی که در خود جای داده است برای اقامت گزینه مناسبی نیست و اکثر افرادی که به بازدید از این منطقه بی نظیر می روند یا کمپینگ در دل طبیعت هنگام را انتخاب می کنند و یا در جزیره قشم که از مسافت کمی با منطقه هنگام قرار دارد مستقر می شوند. زیرا در جزیره هنگام هتل های لوکس یا اقامتگاه های اختصاصی وجود ندارد و مردم این جزیره به طور کاملا سنتی زندگی می کنند. از همین روی اگر قصد اقامت در استراحتگاهی لوکس یا ویلاهای اختصاصی را دارید بهتر است اجاره ویلا در جزیره قشم را در نظر داشته باشید. مسافت قشم تا جزیره هنگام تنها 10 دقیقه است و برای رفتن به این جزیره لازم است ابتدا به قشم بروید. از همین روی بیشتر گردشگرانی که به جزیره قشم می روند سفر یک روزه به جزیره هنگام را نیز جزو برنامه هایشان قرار داده و مجددا برای اقامت به قشم باز می گردند. البته توجه داشته باشید به دلیل ازدحام مسافر در این جزایر نیاز است پیش از سفر اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کرده تا در هنگام سفر در رزرو استراحتگاه و گذراندن شب به مشکل بر نخورید.


برای رفتن به جزیره هنگام و بازدید از آکواریوم ساحلی آن ابتدا باید به قشم سفر کرده و سپس از طریق راه آبی به جزیره هنگام بروید.زمانیکه به جزیره قشم سفر کردید می توانید به روستای شیب دراز رفته و از آنجا به وسیله قایق یا لنج به سمت جزیره هنگام بروید. فاصله هنگام تا جزیره قشم تنها 10 دقیقه است.

آکواریو م ساحلی هنگام بخشی از جاذبه های دیدنی این جزیره است و نیاز به هزینه ورودی ندارد. اما برای رسیدن به این منطقه باید سوار قایق های ساحلی شده و به وسط آب های خلیج فارس بروید که شامل هزینه جزئی برای تهیه بلیط قایق ها می شود.

آکواریوم ساحلی هنگام یکی از زیباترین مناطق جزیره هنگام است که تفریحاتی همچون تماشای رقص دلفین های بامزه، عکاسی، قایق سواری و بازدید از خرچنگ های لابه لای صخره ها را به مسافران هدیه می دهد.

بهترین زمان بازدید از این منطقه را می توان اوایل آبان و آذر معرفی کرد. چراکه در این زمان دلفین های بامزه به جزیره هنگام سفر کرده و تعداد آن ها از همیشه بیشتر است. همچنین در فصل های بهار، پاییز و زمستان وضعیت آب و هوایی جزیره هنگام بهتر از سایر مواقع است که این امر سفر به این منطقه را لذت بخش تر می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.