بوستان جنگلی صفارود

رامسر یکی از شهرهای شمالی کشور است که با آب و هوای معتدل خزری، طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد خود معروف است. بوستان صفارود نیز یکی از جاذبه های گردشگری رامسر با طبیعتی زیبا و درختان سر به فلک کشیده است که منظره زیبایی را در شمال کشور ایجاد کرده و توجه همگان را به خود جلب کرده است. درختان تنومند و کهن در این منطقه، پوشش گیاهی متنوع، پرندگان و جانورانی که در این منطقه زندگی می کنند و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی که در این بوستان ایجاد شده است، صفارود را به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در شمال ایران تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی بیشتر این جاذبه طبیعی و ویژگی ها و مسیرهای دسترسی آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

آشنایی با بوستان صفارود

بوستان صفارود یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی در استان مازندران، و شهر رامسر می‌ باشد. رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران با طبیعت سرسبز و آب و هوای مطلوب است که هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت گردان از سراسر کشور می‌ باشد. شهر رامسر که با عنوان عروس شهرهای ایران شناخته می شود، از سمت غربی به شهر چابکسر و از قسمت شرقی به شهر شیرود منتهی می شود. بوستان جنگلی صفارود یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی است که به دلیل قرار گرفتن در دل طبیعت و دره، دارای چشمه های آب معدنی و پوشش گیاهی متنوعی است که چشم اندازی بی نظیر در این منطقه ایجاد کرده است. دلیل نام گذاری این منطقه به نام صفا رود، به علت وجود رودهای زلال و گوارایی است که از میان جنگل ها و درختان این منطقه عبور می کند. برای دسترسی به این بوستان زیبا ابتدا باید از قسمت غربی شهر رامسر به سمت جاده جواهرده برانید و پس از طی کسیر کوتاهی از مسیر روستای جواهردره به بوستان صفارود برسید.

مسیرهای دسترسی به بوستان صفارود رامسر

بوستان صفارود به دلیل دارا بودن طبیعتی بکر و سرسبز و همچنین گونه های گیاهی و جانوری متعدد، در تمامی فصول سال میزبان گردشگران از سراسر کشور است. برای دسترسی به این منطقه دیدنی باید از شهر رامسر به سمت جاده جواهردره برانید. مسافت بین شهر رامسر تا پارک جنگلی صفارود زیاد نیست و پس از طی مسیر کوتاهی به این منطقه خواهید رسید. توجه داشته باشید که بوستان جنگلی صفارود رامسر دارای دو ورودی فرعی است و این دو ورودی تابلوی راهنما ندارند. یکی از این ورودی ها پیاده رو بوده و پس از طی مسیر کوتاه و عبور از پلکانی که در ورودی آن قرار گرفته است، می‌ توانید به این بوستان برسید. ورودی فرعی دیگری ماشین رو است و درصورتیکه وسایل زیادی همراهتان باشد، می‌ توانید از این مسیر به بوستان صفارود برسید. 

آدرس بوستان صفارود: ایران، استان مازندران، رامسر، کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده

بوستان صفارود

جاذبه های گردشگری بوستان صفارود

بوستان صفارود یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر است که در شمال کشور جای دارد. این منطقه بکر و زیبا به دلیل قرار گرفتن در دل دره، جاذبه های طبیعی فراوانی را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به رودخانه های زلال و طولانی، جنگل های بکر، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و همچنین چشمه های آب معدنی اشاره کرد. همه این ها در کنار یکدیگر منجر به تشکیل مناظر فوق العاده ای شده است که با نام بوستان صفارود شناخته می شود. طبقه گفته بومیان این منطقه یکی از دلایل نامگذاری این بوستان به نام صفارود عبور رودخانه ای طولانی با آبی زلال و گوار از میان این جنگل است. بوستان صفارود و مناطق اطراف آن جاذبه های دیدنی و گردشگری متعددی دارد که از جمله آن ها می توان روستای جواهردره، کوه سبز رامسر، تفرجگاه تمیجان و غیره را نام برد.

پوشش گیاهی و جانوری صفارود

صفارود با طبیعت بکر و بی نظیر خود در شمال کشور شناخته می شود. این منطقه دارای درختان انبوه و سر به فلک کشیده ای است که شامل درختان افرا، ممرز، توسکا، افرا، انجیلی، ون و… می باشند که موجب زیبایی هرچه بیشتر این بوستان جنگلی شده اند. از میان این درختان زیبا و سر به فلک کشیده، رودخانه ای با آب زلال و گوارا عبور می کند و حیات و سرزندگی را در جنگل به ارمغان می آورد. این بوستان جنگلی به دلیل دارا بودن پوشش گیاهی متنوع و انبوه، توانسته است زیستگاه گونه های مختلفی از جانوران از جمله پلنگ، بز کوهی، خرس، خرگوش، خوک، سمور، میش، روباه، گرگ و …. باشد. این منطقه همچنین در گذشته زیستگاه جانورانی مانند ببر مازندران نیز بوده است.

امکانات رفاهی بوستان جنگلی صفارود

در بوستان جنگلی صفارود امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری تعبیه شده است که گردشگران و مسافران این منطقه می توانند از آن ها بهره مند شده و سفر به یادمندنی را تجربه کنند. از جمله امکانات رفاهی که در این منطقه برای گردشگران ایجاد شده است، می توان به آلاچیق ها، فروشگاه ها، بوفه ها، رستوران، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و فضاهای مخصوص برای کمپینگ اشاره کرد. علاوه بر این امکانات رفاهی که در سال های اخیر برای گردشگران و مسافران این منطقه ایجاد شده است، امکانات طبیعی نیز وجود دارند که به زیبایی هر چه بیشتر این بوستان جنگلی افزوده اند. چشمه های آب معدنی و رودخانه های زلالی که از میان درختان انبوه این جنگل می گذرند، منظره ای بسیار زیبایی را ایجاد کرده اند که اطراف آن ها محل مناسبی برای کمپینگ و استراحت و لذت بردن از طبیعت می باشد. 

جاهای دیدنی بوستان صفارود

بهترین زمان سفر به بوستان صفارود

نیمه اول سال یعنی فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به رامسر و بوستان جنگلی صفارود می باشد. همانطور که می دانید شهرهای شمالی کشور دارای آب و هوای معتدل با بارش های فراوان هستند، بنابراین بهتر است زمانی به این منطقه سفر کنید که از طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب آن بهره مند شوید. پارک جنگلی صفارود به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی، در فصل زمستان دارای آب و هوای سردی می باشد که برای گردش در این پارک جنگلی مناسب نیست. بنابراین بهتر است در نیمه اول سال و به خصوص اواسط فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید و از جاذبه های طبیعی و گردشگری آن دیدن نمایید. 

جاذبه های گردشگری اطراف بوستان صفارود

شهرهای شمالی کشور به دلیل طبیعت زیبا و منحصر به فردی که دارند، هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی در شمال کشور، بوستان جنگلی صفارود است که در شهر رامسر و در استان مازندران واقع شده است. این پارک جنگلی در جاده جواهردره قرار دارد که با پوشش گیاهی متعدد و درختان ممرز و افرای سر به فلک کشیده، چشمه ها و رودهای خروشان، زیبایی فوق العاده ای به این منطقه بخشیده است. علاوه بر بوستان صفارود، جاذبه های طبیعی و گردشگری دیگری نیز در اطراف این منطقه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به روستای جواهردره، جنگل دالخانی، تفرجگاه نمی جان و کوه سبز اشاره کرد.

روستای جواهرده

دهستان جواهرده یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شمال کشور است که در شهر رامسر واقع شده است. روستای جواهرده با آب و هوایی دلپذیر و مطلوب و جاذبه های طبیعی بی ‌نظیر، هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت گردان از تمام نقاط کشور است که با قدم ‌گذاشتن به جاده این روستا به دلیل زیبایی های طبیعی خاص آن شگفت زده می‌ شوند. پثشش گیاهی این منطقه شامل جنگل های هیرکانی با درختان ممرز، افرا، راش، شاه بلوط و شمشاد و همچنین درختان فندق، سیب ترش، گلابی، گردو، زرشک، آلوچه، ازگیل، آویشن، بابونه، میش‌گوش، گزنه، پرتقال و نارنگی می شوند که به زیبایی هرچه بیشتر این منطقه افزوه است. ارتفاعات اطراف روستای جواهردره پر از گل‌های وحشی، سرخس و گل گاوزبان است که چشم انداز بی نظیری در این منطقه ایجاد کرده است. روستای جواهردره و طبیعت اطراف آن زیستگاه جانوران و پرندگان از گونه های متعدد می باشد که از جمله آن ها می توان به گربه وحشی، گنجشک کوهی، باز، سنجاب، روباه، گرگ، گراز، خرس، بز کوهی، بلبل و قرقاول، کبک و کلاغ اشاره کرد.

روستای جواهرده رامسر

تفرجگاه تمیجان 

تفرجگاه تمیجان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در اطراف بوستان جنگلی صفارود است که همانند سایر مناطق دیدنی در شمال کشور، دارای طبیعتی بکر و بی نظیر با درختان انبوه و تنومند است که به زیبایی بیشتر این منطقه افزوده است. تفرجگاه تمیجان با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد به یکی از محبوبترین مقاصد تفریحی و گردشگری در رامسر تبدیل شده است.

کوه سبز رامسر

کوه سبز رامسر یکی از مکان های اقامتی در این منطقه است که در چهار کیلومتری جاده جواهر دره واقع شده است. کوه سبز رامسر سوییت ها و کلبه های جنگلی خود را با امکانات رفاهی و خدماتی به گردشگران و مسافران این منطقه اجاره می دهد. اقامت در کوه سبز رامسر تجربه ای بی نظیر و منحصر به فرد را برای گردشگران این منطقه به ارمغان می آورد. 

جاذبه های گردشگری بوستان صفارود

رزرو سوئیت در رامسر

رامسر یکی از شهرهای توریستی استان مازندران با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع است. این منطقه به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و گردشگری متعدد در تمامی فصول سال گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می کند. اقامتگاه های متنوعی که در این شهر ایجاد شده است، موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است. گردشگرانی که به رامسر سفر می کنند، می توانند برای چندین روز در ویلاهای جنگلی و سوئیت های آن اقامت داشته باشند. اگر شما نیز قصد سفر به این منطقه و اقامت در رامسر را دارید، بهتر است قبل از سفر نسبت به اجاره سوئیت در رامسر اقدام نمایید.

استان مازندران، رامسر، کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده

آب و هوای شهرهای شمالی کشور در فصل تابستان گرم و مرطوب و در فصل پاییز و زمستان معتدل و نسبتا سرد است. از همین روی اگر قصد سفر به رامسر و بازدید از بوستان صفارود را دارید، پیشنهاد ما فصول بهار و تابستان است که طبیعت این منطقه زیبایی و چشم نوازی بیشتری دارد.

چشمه های آب معدنی، طبیعتی بکر، آب و هوای مطلوب، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و رودخانه ای زیبا که از وسط جنگل می گذرد.

از جمله امکانات رفاهی این بوستان می توان به آلاچیق ها، فروشگاه ها، بوفه ها، رستوران، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و فضا های مخصوص برای کمپینگ اشاره کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.