دریاچه شورمست

دریاچه شورمست یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی سوادکوه واقع در استان مازندران است که در ارتفاعات این منطقه در میان طبیعتی زیبا و دل انگیز قرار گرفته است. دریاچه شورمست را می توانید در قسمت جنوب غربی سوادکوه و در ۶ کیلومتری غرب شهر پل ‌سفید ببینید. دریاچه شورمست یکی از زیباترین دریاچه های شمال کشور ایران است که در منطقه مرتفع پل سفید واقع شده است. این دریاچه همچنین به‌ دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران - شمال و محور جاده های آسفالته و راه ‌آهن از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. دریاچه شورمست با طبیعت بکر و پوشش گیاهی متنوع اطراف آن محل بسیار مناسبی برای گردشگران و طبیعت گردان محسوب می شود. 

معرفی دریاچه شورمست

دریاچه شورمست یکی از جاذبه های طییعی و گردشگری سواد کوه است که در ۶ کیلومتری شهر پل سفید واقع شده است. دریاچه شورمست در مسیر جاده فیروز کوه قرار دارد که زیبایی های چشم نوازی را در طول مسیر به شما نمایش می دهد. این دریاچه مکانی بسیار زیبا و دل انگیز برای گشت ‌و گذار در طبیعت بکر و دست نخورده شمال ایران می باشد. دریاچه شورمست در ارتقاعات بلند و در میان گونه های درختی متنوع و بلند قامت توسکا واقع شده و به طبیعت این منطقه زیبایی بیشتری افزوده است. دریاچه شورمست که تنها دریاچه سوادکوه محسوب می ‌شود، دارای عمقی تا ۱۵ متر است و حدود یک سوم عمق آن را خزه و جلبک ها تشکیل می دهند. همچنین این دریاچه با وسعت ۱۵ هزار متر مربع دارای ۳۰۰ متر طول و ۷۰ متر عرض است. دریاچه شورمست که در ارتفاعات شمالی کشور واقع شده، در ارتفاع ۹۴۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و با این حساب، جزو دریاچه های کوچک کشور است. دریاچه زیبای شورمست از آب چشمه‌ های زیرزمینی نشات می گیرد اما امروزه به دلیل کاهش حجم سفره های زیرزمینی و آب چشمه ها، آب این دریاچه نیز نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است اما با وجود کم آبی دریاچه نسبت به سال های قبل، از زیبایی آن نکاسته است. سوادکوه و محلی که دریاچه شورمست در آن واقع شده است، دارای اقلیم آب و هوایی بسیار معتدل و مطبوع است که توجه گردشگران زیادی را به خصوص در فصل بهار و تابستان به خود جلب می کند. همچنین سوادکوه با دارا بودن جاذبه های طبیعی و گردشگری متنوع، امکانات رفاهی و اقامتی را نیز برای گردشگران و مسافران این منطقه فراهم کرده است که در تمامی فصول سال آماده میزبانی از آن ها هستند. دریاچه شورمست یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سوادکوه و یکی از بکرترین دریاچه های کشور با طبیعتی زیبا و دل انگیز است که گردشگران بسیاری را راهی این منطقه می کند.

دریاچه شورمست

مسیرهای دسترسی به دریاچه شورمست

دریاچه زیبای شورمست از جاذبه های گردشگری سوادکوه واقع در استان مازندران است که در ارتفاعات مشرف به پل سفید واقع شده است. اگر از شهر تهران عازم سفر به این منطقه هستید، برای دسترسی به این دریاچه می توانید از جاده فیروزکوه به‌ سمت قائمشهر حرکت کرده و پس از طی ۶۵ کیلومتر از مسیر و گذشتن از کنار پل ورسک سواد کوه به پل ‌سفید برسید. در قسمت مرکزی شهر پل سفید یک جاده آسفالته وجود دارد که مسیر اصلی دسترسی به روستای شورمست می باشد. با وارد شدن به این جاده و طی مسافتی به طول پنج کیلومتر به یک دو راهی خواهید رسید که جاده سمت راست به روستای شورمست و جاده سمت چپ شما را به دریاچه زیبای شورمست می رساند. مسافت کلی از شهر تهران تا دریاچه شورمست حدود ۲۰۰ کیلومتر است و اگر به طور مداوم و بدون توقف رانندگی کنید، سه ساعت طول می کشد تا به این دریاچه برسید.

آدرس دریاچه شورمست: استان مازندران، پل‌سفید، جنوب غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست

آب و هوای دریاچه شورمست

دریاچه شورمست در شمال کشور و در استان مازندران واقع شده است و همانطور که می دانید این منطقه با آب و هوای معتدل و مرطوب خود شناخته می شود. اقلیم آب ‌و هوایی دریاچه شورمست نیز به‌ گونه ‌ای است که اقلیم آب و هوایی چهارفصل را شامل می شود؛ و این به دلیل واقع شدن این دریاچه در ارتفاعات کوهستانی فیروزکوه می باشد. دریاچه شورمست دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و در عین حال معتدل است. مناطق اطراف این دریاچه در فصل تابستان و بهار هوای خنکی دارد و منظره‌ ای از کوه‌ های سفیدپوش اطراف را به نمایش می گذارد.


تفریحات دریاچه شورمست

تفریح در دریاچه شورمست

دریاچه شورمست و جاذبه های طبیعی اطراف آن، علاوه بر اینکه محلی زیبا و منحصر به فرد برای گردش و طبیعت گردی هستند، دارای امکانات تفریحی نیز می باشند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قایق سواری و اسکی روی آب: اسکله های شناور و همچنین قایق‌ های پدالی که در این دریاچه وجود دارند، امکان قایق سواری و اسکی روی آب را برای گردشگران این منطقه فراهم می کند.

ماهی‌گیری: ماهی گیری یکی از تفریحات رایج دریاچه شورمست است که می‌ توانید با داشتن ابزارهای ماهیگیری، نسبت به ماهیگیری از دریاچه اقدام نمایید. اما قبل از هرچیز باید اطمینان حاصل کنید ماهیگیری آسیبی به اکوسیستم این منطقه وارد نمی‌کند. 

تاب بازی و اسب ‌سواری: در اطراف این دریاچه تابی وجود دارد که گردشگران می توانند با تاب بازی بر فراز دریاچه شورمست لحظات مهیجی را تجربه کنند. همچنین اسب‌ سواری در طبیعت اطراف دریاچه شورمست از دیگر تفریح‌ های این منطقه محسوب می شود. 

دوچرخه سواری: اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید، می توانید با همراه داشتن دوچرخه خود در طبیعت اطراف دریاچه رکاب بزنید و از زیبایی های طبیعی سواد کوه و پل سفید بهره مند شوید.

شنا کردن در دریاچه ممنوع است: با وجود اینکه شنا کردن یکی از تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش برای بسیاری از افراد محسوب می شود، اما شنا کردن در این منطقه به دلیل عمق زیاد این دریاچه ممنوع می باشد.

بهترین فصل سفر به دریاچه شورمست

دریاچه شورمست به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل و‌ کوهستانی و طبیعت بکر و منحصر به فردی که دارد، بهترین مکان برای گردشگری و طبیعت گردی محسوب می شود. به گفته بسیاری از گردشگران فصل بهار بهترین فصل سفر به این منطقه است و این به دلیل طبیعت سرسبز و با طراوت آن در فصل بهار می باشد. در فصل پاییز نیز به دلیل تغییر رنگ طبیعت اطراف آن جلوه چشم نوازی به دریاچه می دهد. در صورتیکه در فصل بارندگی یا زمستان عازم سفر به این منطقه می شوید، بهتر است تجهیزات لازم و مورد نیاز را به همراه داشته باشید. 

امکانات رفاهی دریاچه شورمست

منطقه سوادکوه و شمال ایران به دلیل دارا بودن جاذبه های تفریحی و گردشگری متعدد و همچنین طبیعت بکر و آب و هوای بسیار معتدل، در تمامی فصول سال و به خصوص بهار و تابستان میزبان گردشگران از اقصی نقاط کشور می باشد. و به همین دلیل نیز امکانات رفاهی بسیاری در این منطقه ایجاد شده اند که از جمله آن ها می توان به رستوران های لوکس و محلی، سوپر مارکت، سرویس های بهداشتی، استراحتگاه ها، فضای کمپینگ، آلاچیق هایی برای استراحت خانواده ها و پارکینگ اشاره کرد.

دریاچه شورمست سوادکوه

امکانات اقامتی دریاچه شورمست

اگر شما نیز عازم سفر به دریاچه شورمست هستید و قصد بازدید از این دریاچه و سایر جاذبه های گردشگری سوادکوه را دارید، می توانید چند شبی را در این منطقهّّ اقامت داشته باشید. در کنار دریاچه شورمست امکانات اقامتی برای مسافران و گردشگران درنظر گرفته شده است که می توانید در آرامش و سکوت این منطقه سفری به یاد ماندنی داشته باشید. از جمله امکانات اقامتی این منطقه می توان به چادر زدن و اجاره ویلا و اقامتگاه اشاره کرد. چادر زدن و کمپینگ در اطراف دریاچه شورمست لذت بسیاری دارد و تجربه یک سفر بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد. در این منطقه همچنین سکوهایی مخصوص چادر زدن وجود دارند که با پرداخت هزینه ‌ای اندک می توانید در آنجا اقامت داشته باشید. در اطراف دریاچه شورمست ویلاها و کلبه ‌های کوچک جنگلی نیز ایجاد شده اند که می توانید برای چند روز در آن ها اقامت داشته باشید. برای اجاره ویلا در سوادکوه و بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری این منطقه می توانید به وب سایت های معتبر ارائه دهنده این خدمات مراجعه نمایید.

جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه

علاوه بر گشت و گذار در دریاچه شورمست و اقامت در این منطقه بهتر است از سایر جاذبه های دیدنی اطراف این دریاچه و سواد کوه نیز دیدن نمایید. از جمله جاذبه های دیدنی محبوب و مشهور سواد کوه و پل سفید می توان به پل ورسک، امامزاده عبدالحق سوادکوه، جنگل های لفور و راش، آبشار گزو، موزه مردم شناسی، رصد خانه، غار زنگیان، کوه‌ های صخره ‌ای خروا و نروا، کلیسای سرخ آباد، روستای آلاشت، اوریم، برج لاجیم، قلعه کنگ لو و ... اشاره کرد.

رزرو سوئیت در سوادکوه

سوادکوه یکی از پر جاذبه ترین مناطق کشور عزیزمان ایران است که سالانه پذیرای حجم بالایی از مسافر می باشد. از همین روی در اطراف و کنار این شهرستان زیبا اقامتگاه های لوکس و مرفحی ساخته شده است که اقامتی خوش را برای شما عزیزان به ارمغان می آورند. وب سایت باباسفر برخی از بهترین این اقامتگاه ها را گردهم آورده است تا شما عزیزان با انتخاب یکی از این استراحتگاه ها سفری خوش را تجربه کنید. از همین روی می توانید با رزرو سوئیت در سوادکوه از وب سایت باباسفر از مزایای ویژه ای همچون پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شده و با قیمتی مناسب ویلای مورد نظر خود را رزرو کنید.

استان مازندران، پل‌سفید، جنوب غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست.

قایق سواری و اسکی روی آب، ماهی‌گیری، تاب بازی و اسب ‌سواری، دوچرخه سواری از جمله تفریحات دریاچه شورمست هستند.

فصل بهار بهترین فصل سفر به این منطقه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.