دشت النزه

پیدا کردن پناهگاهی امن و آرامش بخش برای افرادی که می خواهند حداقال چندساعتی را از شلوغی شهر به دور بوده و از زیبایی های طبیعت لذت ببرند یک مسئله مهم محسوب می شود. دشت النزه دقیقا از آن دسته لوکیشن هایی است که شما می توانید ساعت ها در زیبایی های خیره کننده آن غرق شده و بهشتی فرو رفته در ابرها را تماشا کنید. این دشت یکی از زیباترین ییلاق های استان مازندران و شهرستان خوش منظر ماسال است که شما را به اعماق رویا فرو می برد. دشت النزه در میان کوهستان های زیبای استان گیلان جا خوش کرده است و به همین خاطر از آب و هوایی مطلوب و چشم اندازی مسحورکننده برخوردار می باشد. اگر شما نیز می خواهید با این منطقه شگفت انگیز آشنا شده و تمامی جاذبه های گردشگری آن را بشناسید با ما در این مقاله از باباسفر همراه شوید.

دشت النزه کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

دشت النزه در استان گیلان، یکی زیباترین جاهای دیدنی ماسال است که ییلاقی بی نظیر مناسب سفری خوش را به عموم مردم ارائه می دهد. این دشت وسیع در میان کوه های شاندرمن قرار داشته و از بیشتر نعمت های خداوند بهره مند می باشد. شاندرمن یکی از محبوب ترین مناطق ماسال است که به شاه نشین ماسال نیز شهره دارد. این منطقه بکر در 55 کیلومتری ماسال قرار دارد. از همین روی برای رفتن به این دشت پر جاذبه ابتدا باید به استان گیلان رفته و سپس وارد جاده شاندرمن- آلنزه شوید. سپس از میدان شهدا به سمت چپ میدان حرکت کرده و مسیری جنگلی و زیبا را ادامه دهید که به سمت النزه می رود. در این مسیر از روستاهای ﺑﯿﺘﻢ، اوﻟﻢ، ﮔﺴﮑﻤﯿﺠﺎن، ﺷﻬﯿﺪ ﺣﺴﺮﺗﯽ ﻣﻌﺎف، ﭼﭙﺮود، اﺳﺘﻪ ﺳﺮ، ﺑﻮﺳﺘﻮن ﮔﺎه، ﺑﺮزف، ﺧﺸﺖ ﺧﻮار، ﭼﺎی ﺧﺎﻟﻪ، ﺳﺒﻞ ﺧﻮار و ﺳﻨﻔﯿﻪ می گذرید. با دنبال کردن تابلوها از سفنیه بگذرید تا به منطقه زیبای النزه برسید.

آدرس ییلاق دشت آلنزه: ایران، استان گیلان، شاندرمن، بیتم، ییلاق النزه

آشنایی با دشت النزه

دشتی سراسر سبز را تصور کنید که از پستی ها و بلندی های زیبایی تشکیل شده و چشمه ها و آبشار های زیبایی را در خود جای داده است. اینجا دشت زیبای النزه است که منطقه ای بکر و دست نخورده از طبیعت را در اختیار گردشگران قرار می دهد. دشت النزه به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد منطقه ای جنگلی با کوه های مرتفع و منظره جنگلی را به نمایش گذاشته است که روح هر بیننده ای را نوازش می دهد. درختان سر به فلک کشیده، آب و هوای خنک و معتدل کوهستانی، فضای سرسبز پوشیده از درخچه های زیبا و مناظر بکر همگی ییلاق بی نظیری را تشکیل داده اند که انسان را محو زیبایی های خود می کند. اما چیزی که این ییلاق را از همیشه دیدنی تر می کند ارتفاع زیاد آن است. دشت وسیع النزه در ارتفاع 1500 متری قرار دارد که همین امر باعث شده زمانی که به این ییلاق سفر می کنید چشم اندازی مسحورکننده از نمای کوهستان های بلند و در عین حال منظره ای جنگلی داشته باشید. همچنین از آنجاکه ییلاق النزه در ارتفاعات بالایی قرار دارد در بیشتر مواقع در ابرهای زیبایی فرو می رود که صحنه ای بی همتا را خلق می کنند.

دشت النزه

جاذبه های گردشگری دشت النزه ماسال

در کل خطه شمالی کشور عزیزمان ایران از آب و هوایی مطلوب و طبیعتی بکر بهره مند می باشد که برای تفریح در دل طبیعت گزینه ای عالی به شمار می رود. از آنجاکه ماسال و دشت النزه نیز در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار دارند از این مزایای طبیعی بهره مند بوده و به تنهایی برای گذراندن یک روز عالی مناسب می باشند. دشت النزه در منطقه ای کوهستانی و سرسبز واقع شده و از مناظر بی بدیلی برخوردار می باشد که برای عکاسی، طبیعت گردی، کمپینگ و از این قبیل تفریحات منطقه بسیار نابی محسوب می شود. تلفیق طبیعتی بکر که همیشه در ابرها پنهان شده با فضای سرسبز، باعث شده دشت النزه یک بهشت چشم نواز در ماسال را تشکیل دهد. در ادامه تمامی جاذبه های گردشگری و تفریحات مخصوص این دشت زیبا را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

چشمه و آبشار منطقه ییلاقی دشت النزه

زیبایی های دشت النزه تنها به فضای بکر و آب و های مطلوب آن ختم نمی شود. بلکه این منطقه وسیع از آبشار ها و چشمه های آب معدنی بهره مند می باشد که حقیقتا یادآور بهشت و نعمت های خداوند می باشند. این چشمه ها علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارند، در خنک کردن هوا و ایجاد فضایی دلنشین نیز تاثیر بسزایی دارند. در کل می توان گفت کوهستان های زیبا، آبشار و چشمه های منطقه ییلاقی النزه از شاخصه های اصلی آن هستند که با پوشش گیاهی متنوع و سبزه های دوست داشتنی تلفیق شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعت را به وجود آورده اند. یکی از محبوب ترین آبشارهایی که در دشت النزه قرار داشته و توجه بیشتر گردشگران را به خود معطوف کرده است، با نام آباشار واشیار شناخته می شود که محیطی با صفا را به همگان ارائه می دهد.

آبشار واشیار

همانطور که ذکر شد آبشار واشیار یکی از زیباترین و مشهورترین آبشار های منطقه النزه است که در 3 کیلومتری این دشت جای دارد. ارتفاع این آبشار تماشایی حدود 15 متر می باشد و فضای سبز بی نظیری اطراف آن را احاطه کرده است. آبشاری مرتفع که در اعماق طبیعتی بکر قرار داشته و از دل کوهستان های زیبا سرازیر می باشد. امکان شنا در آب خنک و پاکیزه این آبشار امکان پذیر بوده و تفریحی دل انگیز را برای تمامی گردشگران به وجود آورده است. شما می توانید در طول سفر خود به دشت النزه از طبیعت بکر آبشار واشیار نیز دیدن کرده و یا در این فضای دلنشین و خوش آب و هوا به استراحت و پیک نیک مشغول شوید.

آبشار واشیار

کوه های ییلاق دشت النزه

کوه های مرتفع و باصلابت یکی از دیدنی ترین جاذبه های دشت النزه محسوب می شوند. در کل ییلاق النزه در منطقه ای کوهستانی واقع شده و کوه ها و قله های مرتفعی این دشت زیبا را محاصره کرده اند. از همین روی شما می توانید در این منطقه به کوهنوردی مشغول شده و از مسیرهای صعو به قله های مشهور آن که غرق در زیبایی و سرسبزی هستند لذت ببرید. یکی از محبوب ترین قله های دشت النزه کوه پیلم است که در بخش شمالی کوه شعله قرار دارد. کوه پلیم یکی از مرتفع ترین کوه های النزه است که مسیر صعود به آن بسیار دیدنی می باشد. از همین روی همه ساله بسیاری از کوهنوردان به سمت این کوهستان روانه شده تا به تفریح جذاب کوهنوردی مشغول شده و از ارتفاعات زیبای کوه پلیم لذت ببرند.

امکانات مورد نیاز برای سفر به ییلاق النزه

برای بازدید از هر منطقه ای نیاز است که از پیش نیاز های ضروری آن مطلع بوده و وسایل مورد نظر را به همراه داشته باشید. ییلاق النزه نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است تمامی لوازم مورد نیاز را به همراه خود داشته باشید تا در سفر به النزه دچار مشکل نشوید.  در ادامه تمامی امکاناتی که باید برای بازدید از دشت النزه به همراه داشته باشید را برای شما عزیزان نام برده ایم.

  • کفش مناسب برای کوهنوردی
  • آب آشامیدنی و مواد خوراکی مورد نیاز
  • یک دست لباس اضافه در صورت نیاز
  • پاوربانک
  • جعبه کمک های اولیه
  • وسایل کمپینگ مانند چادر مسافرتی، چراغ قوه و یا هدلایت، کیسه خواب و ... در صورت تمایل به کمپینگ در این طبیعت زیبا.

جاذبه مذهبی ییلاق دشت النزه

یکی از جذابیت های منطقه ییلاقی النزه جاذبه های مذهبی ارزشمند آن است که در میان افراد محلی این منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. درواقع فرهنگ مردم خونگرم دشت النزه با جاذبه های ارزشمند و معنوی مذهبی آن گره خورده و مردم این روستا احترام خاصی برای این جاذبه ها قائل می باشند. یکی از مشهورترین این جاذبه های مذهبی بقعه امامزاده ابراهیم است که به درخت جادویی و مشکل گشای خود شهره دارد. در کنار این مکان مذهبی یک درخت کهنسال وجود دارد که قدمت آن به 200 سال پیش باز می گردد و یکی از اصلی ترین جاذبه های بقعه امامزاده ابراهیم به شمار می رود. مردم بومی این منطقه باور دارند که این درخت به دلیل مجاورت با بقعه امامزاده ابراهیم و حفظ دوام خود در تمامی این سال ها یک درخت جادویی است و در مشکل گشایی نقش مهمی دارد. از همین روی بسیاری از مردم این ییلاق در هنگام مواجهه با مشکلات به بقعه امامزاده ابراهیم رفته و به درخت کنار آن نخ، شمشاد یا پارچه های سبز آویزان می کنند و بر این باورند که این امر در مشکل گشایی موثر واقع می شود.

بقعه امامزاده ابراهیم

جاهای دیدنی اطراف دشت النزه

دشت النزه تنها جاذبه دیدنی ماسال نیست و این منطقه زیبا از مناطق بکر بسیاری برخوردار می باشد که در نزدیکی دشت زیبای النزه قرار گرفته اند. از همین روی شما می توانید در طول سفر خود به دشت النزه از سایر جاذبه های گردشگری ماسال نیز دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. در ادامه برخی از نزدیک ترین جاهای دیدنی ماسال که در اطراف ییلاق النزه قرار گرفته اند را برای شما عزیزان نام برده ایم.

ییلاقات ماسال: یکی از زیباترین و بکر ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان ییلاقات ماسال است که همه ساله بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می کند. از جمله ییلاق های زیبای ماسال می توان به ییلاق تلارگاه، ییلاق خندیله پشت، ییلاق سوچاله و ... اشاره کرد که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران محسوب می شوند.

اولسبلانگاه: روستای اولسبلنگا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ماسال است که با مناظر خیره کننده خود و آب و هوایی دلپذیر دل از هر گردشگری می رباید. این روستا دارای پوشش گیاهی متنو و بسیار کمیاب است که درختان ممرز از شاخصه های اصلی آن به شمار می روند. این ییلاق زیبا حدود 3 ساعت از دشت النزه فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به دشت النزه

دشت النزه در استان گیلان و شهرستان ماسال قرار دارد و به همین خاطر از موقعیت مکانی این مناطق بهره مند می باشد. ماسال یکی از خوش آب و هواترین شهرستان های استان گیلان است. از همین روی دشت النزه نیز در تمامی فصول از زیبایی های خیره کننده ای بهره مند می باشد. اما دوران طلایی برای سفر به این منطقه را می توان از اواسط اردیبهشت تا پایان شهریور دانست. چراکه دشت النزه در فصل تابستان در اوج زیبایی خود به سر می برد و آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب و دل انگیز است.

رزرو ویلا در ماسال

همانطور که تا این لحظه از مقاله متوجه شدید ماسال مملو از جاهای دیدنی زیبا و جاذبه های تفریحی است که همین امر منطقه ماسال را به یک قطب مهم گردشگری تبدیل کرده است. دشت النزه نیز که در همین شهرستان زیبا و استان گیلان قرار دارد همه ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند که برای اقامت به ویلا یا سوئیت های متعدد نیاز دارند. به همین خاطر در اطراف و داخل ماسال اقامتگاه های بسیاری ساخته شده است که از ویوی زیبای جنگلی برخوردار بوده و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را به علاقه مندان ارائه می دهند. برای اجاره ویلا در ماسال شما می توانید به وب سایت باباسفر مراجعه کرده و اقامتگاهی ایمن را انتخاب کنید.

ایران، استان گیلان، شاندرمن، بیتم، ییلاق النزه

از اواسط اردیبهشت تا پایان شهریور.

طبیعتی بکر که در ارتفاعات بالا قرار دارد، آبشار واشیار، قله های مرتفع و طبیعتی مسحورکننده.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.