روستای سرولات

گیلان یکی استان های زیبا و سرسبز کشور است که با دارا بودن آب و هوای معتدل و بی نظیر، جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است و در تمامی فصول سال میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است که برای اوقات فراغت خود به این منطقه سفر کرده اند. جنگل ها، پارک های تفریحی و جنگلی، ییلاق های تابستانی، طبیعت بکر و سواحل زیبای این استان و سایر بناهای تاریخی و موزه های فرهنگی از دیرباز تا کنون همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. روستای سرولات یکی از شناخته شده ترین جاذبه های دیدنی استان گیلان است که در کناره رودخانه آچیرود و در میان در دامنه کوه های البرز واقع شده است و منظره ای بی نظیر و رو به دریا دارد که نگاه هر گردشگری را به خود محسور می‌ کند. در این راهنما از بابا سفر قصد داریم به معرفی این روستای زیبا و دیدنی و جاذبه های گردشگری آن بپردازیم.

روستای سرولات کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

روستای سرولات یکی از مناطق زیبا و گردشگری استان گیلان است که در ۲۲ کیلومتری رامسر و در نزدیکی شهر چابکسر واقع شده است. این روستا در ۳ کیلومتری قسمت جنوبی شهر چابکسر و در کنار رودخانه ی آچیرود واقع شده و منظره جذاب و چشم نوازی به آن بخشیده است. برای دسترسی به این روستا، اگر از شهر تهران و با خودروی شخصی خود حرکت کنید، باید تقریباً مسافت ۲۶۸ کیلومتری را طی کنید. اما اگر از شهر رامسر مسیر خود را شروع می‌ کنید، باید ابتدا وارد چابکسر شوید و مسیر خود را تا شهر ادامه دهید تا به آخرین میدان یعنی میدان سرولات برسید. پس از طی مسافت حدوداً سه کیلومتر به این روستای زیبا خواهید رسید. اگر قصد دارید از سمت استان گیلان و شهر رودسر به این روستا بروید، باید وارد جاده ساحلی شده و مسیر خود را تا کلاچای و میدان سرولات ادامه دهید تا تقریبا به دو پمپ بنزین و گاز در نزدیکی میدان برسید. در میدان باید به سمت راست و سمت کوه دور بزنید. پس از طی مسافت کوتاهی می‌ توانید به این روستای زیبا برسید و جاهای دیدنی چابکسر را از نزدیک ببینید.

روستای سرولات

معرفی روستای سرولات

روستای سرولات یکی از جاهای دیدنی چابکسر و در واقع بخشی از منطقه حفاظت شده جواهردشت است. در ورودی این روستا یکی از محله های قدیمی این روستا به نام زره سر واقع شده که از گذشته تا به امروز به باغ های پرتقال خود معروف بوده است. این روستا در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و توسط کوه های مهران، شاسروس و لیکام و بخشی از منطقه جواهردشت مورد احاطه قرار گرفته است. هنگام سفر به روستای سرولات چابکسر با عبور از میان جنگل های انبوه و رودهای خروشان می توانید دامنه های کوه های البرز را با طبیعت بی نظیر اطراف آن مشاهده کنید و از آرامش بی بدیل آن لذت ببرید. علاوه بر طبیعت چشم نواز و زیبا و جاذبه های دیدنی بکر در روستای سرولات و اطراف آن، مهمان نوازی مردم این روستا نیز زبانزد گردشگرانی است که به این منطقه سفر کرده اند. روستای سرولات‌ چابکسر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه، جنگل، دریا و رودخانه به جذابیت هر چه بیشتر سفر به این منطقه افزوده است. 

جاذبه های گردشگری سرولات

 روستای سرولات یکی از توریستی ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است که قدمت آن به سال ۹۷۹ هجری شمسی باز می گردد. این روستای زیبا که در فاصله ۳ کیلومتری از شهر چابکسر و ۲۲ کیلومتری شهر رامسر واقع شده است، جاذبه های گردشگری متعددی دارد که آن را به یکی از محبوب ترین مکان ها برای سپری کردن اوقات فراغت تبدیل کرده است. جنگل های انبوه و مه آلود با درختان سر به فلک کشیده، دامنه های زیبای کوه های البرز و ساحل دریای خزر و رودخانه های خروشان از جمله جاهای دیدنی چابکسر هستند که به زیبایی هر چه بیشتر این منطقه افزوده اند. روستای سرولات با طبیعت سرسبز و رودهای پر آب خود معروف است اما دو رستوران محلی خاورخانم و دربند لطفی موجب محبوبیت بیشتر این روستا در میان گردشگران و مسافران شده است.

رودخانه آچی رود و کورئه

روستای سرولات چابکسر در کناره دو رودخانه پرآب کورئه و آچی رود واقع شده است و از همین رو جاذبه های گردشگری متعدد با طبیعتی بکر و زیبا ایجاد شده اند که از چشم نواز ترین جاهای دیدنی چابکسر محسوب می شوند. آب این رودخانه ها در برخی از مناطق از ارتفاعات به پایین می ریزد و آبشار کوچکی را به نمایش می گذارد. وجود این دو رودخانه نقش بسیار مهمی در آب و هوای این منطقه داشته و روستای سرولات را به یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در شمال کشور تبدیل کرده است.

رودخانه آچی رود و کورئه

رستوران خاورخانم با منظره‌ای فوق العاده

یکی دیگر از شناخته شده ترین جاهای دیدنی چابکسر که در روستای سرولات واقع شده است، رستوران معروف خاور خانم است که غذاهای محلی این منطقه را با لذت و طعمی بی نظیر سرو می کند که گردشگران اغلب برای چشیدن طعم این غذاها به این منطقه سفر می کنند. از جمله غذاهای محلی که در رستوران خاورخانم سِرو می شود، کباب‌ ترش‌، مرغ ‌شکم پر، باقالی ‌قاتوق‌ یا میرزا قاسمی است که صرف آن ها در ایوان این رستوران و با مناظر جنگل های انبوه و مه گرفته اطراف، تجربه بی نظیری از سفر به سرولات را برای شما به ارمغان می آورد. 

بهترین زمان سفر به روستای سرولات

روستای سرولات به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوبی که دارد، در تمامی فصل های سال میزبان گردشگران و طبیعت گردان از سراسر جهان است. روستای سرولات و جاذبه های دیدنی چابکسر، در تمامی فصل ها زیبایی های خاص خود را دارند که با سفر به این منطقه می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. فصل تابستان و بهار اوج شلوغی این روستا و مناطق دیدنی اطراف آن است، چرا که چشمه ها و آبشارهای خروشان مناظر چشم نوازی ایجاد می کنند و شرایط آب و هوایی نیز بسیار مطبوع است. اگر شما نیز قصد سفر به روستای سرولات چابکسر را دارید، بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید و با اقامت در کلبه های چوبی و ویلاهای این منطقه، سفر جذاب و لذت بخشی برای خود به رقم بزنید. 

سوغات منطقه سرولات

خرید صنایع دستی و سوغاتی های شهرهایی که به آن ها سفر می کنید، علاوه بر اینکه یک یادگاری از سفر شما و یادآوری لحظات شاد و هیجان انگیز شما هستند، منبع درآمدی برای بومیان آن منطقه و شهر محسوب می شوند. در واقع شما با خرید سوغاتی از محلیان از کسب و کار آن ها حمایت می کنید و به اشتغال زایی آن شهر یا روستا کمک می کنید. از جمله سوغاتی هایی که با سفر به منطقه سرولات و بازدید از جاذبه های دیدنی چابکسر می توانید، خریداری کنید شامل انواع ترشیجات محلی، لواشک ها و آلوچه های ترش، میوه های آن منطقه، کلوچه، نان و شیرینی سنتی، چای، رب انار و رب آلوچه، عروسک های بافتنی، صنایع چوبی و وسایل حصیری، شال و رودوشی و … می‌ شوند.

سوغات روستای سرولات

رزرو ویلا در چابکسر

اگر در شهرهای شمالی زندگی می کنید، می توانید در هر ساعتی از روز از روستای سرولات و مناطق اطراف چابکسر دیدن کنید و جاذبه های آن را از نزدیک ببینید. اما اگر مسافت زیادی بین محل زندگی شما و چابکسر وجود دارد، و می خواهید برای مدتی در آرامش و طبیعت زیبای این منطقه اوقات فراغت خود را سپری کنید، می توانید از ویلاها هتل هایی که در این منطقه ساخته شده اند، استفاده کنید. همچنین کلبه های چوبی و اقامت های محلی نیز در این منطقه وجود دارد که می توانید در طول سفر خود از آن ها بهره مند شوید. مناطق سرسبز و جنگل های انبود و نزدیکی به ساحل دریای خزر موجب شده است تا ویلاهای این منطقه مناظر چشم نواز و زیبایی داشته باشند. اگر شما نیز می خواهید در طول سفر خود در ویلاهای لوکس و زیبا با چشم اندازی فوق العاده زیبا اقامت داشته باشید، برای اجاره ویلا در چابکسر می توانید به وب سایت باباسفر مراجعه کنید.

روستای سرولات یکی از مناطق توریستی و گردشگری استان گیلان است که در فاصله ۲۲ کیلومتری رامسر و در نزدیکی شهر چابکسر قرار دارد. روستای سرولات در ۳ کیلومتری قسمت جنوبی شهر چابکسر و در کنار رودخانه ی آچیرود قرار گرفته و به دلیل مناظر زیبا و فوق العاده ای که دارد، مشهور است.

روستای سرولات در هر فصلی از سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد، اما اگر می خواهید علاوه بر مناظر زیبا از آب و هوای بکر و معتدل این منطقه نیز بهره مند شوید، بهتر است در اواخر فصل بهار و در سه ماهه تابستان به روستای سرولات سفر کنید.

جنگل های انبوه با درختان سر به فلک کشیده، ساخل زیبای دریای خزر، دامنه رشته کوه های البرز با طبیعتی بکر، آبشارها و رودهای خروشان، رودخانه ی پر آب آچیرود و رستوران های محلی خاورخانم و دربند لطفی از دیدنی های روستای سرولات هستنید.

انواع ترشی ها و غذهای محلی، لواشک ها و آلوچه های ترش، میوه های جنگلی و باغات این منطقه، کلوچه، نان و شیرینی های سنتی، چای، رب انار و رب آلوچه، عروسک های بافتنی، صنایع چوبی و حصیری بافته شده توسط بومیان روستا، شال و رودوشی و … از جمله محبوب ترین سوغاتی های روستای سرولات هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.