ساحل نقره ای قشم

جزیره هنگام منطقه ای در قلب خلیج فارس است که با جاذبه های گردشگری بسیار و منابع طبیعی شگفت انگیزی که در دل خود جای داده است همانند گنجی برای ایرانیان محسوب می شود. سفر به این جزیره اعجاب انگیز حال و هوایی تازه را به شما می بخشد. چراکه در جزیره هنگام هیچ خیابانی وجود نداشته و مردم این جزیره به طور سنتی زندگی می کنند که این امر محیطی ساده و آرامش بخش را به وجود آورده است. از رسوبات و کانی های مختلف گرفته تا سواحل زیبا و منابع طبیعی متعددی در این جزیره نهفته است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و تجربه ای تکرار نشدنی را به مسافران هدیه می دهند. ساحل نقره ای جزیره هنگام یکی از این جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد است که همانند نگینی در جزیره هنگام توصیف می شود. اما چرا ساحل هنگام تا این حد محبوب است و چه دینی هایی را به گردشگران ارائه می دهد؟ با ما تا پایان این مقاله همراه شوید تا پاسخ سوال ها را دریافت کرده و با مسیرهای دسترسی به ساحل نقره ای آشنا شوید.

آشنایی با ساحل نقره ای قشم

بعید است در سفر به هنگام درباره جاهای دیدنی جزیره هنگام سوال بپرسید و محلیان این منطقه ساحل نقره ای قشم را نام نبرند. این ساحل یکی از مناطق بکر دست نخورده جزیره هنگام است که شما را غرق در خیال کرده و به دنیای قصه های جادویی فرا می برد. زیرا در ساحل درخشان نقره ای جزیره هنگام همانطور که از نامش پیداست شن های این منطقه به طور اعجاب انگیزی به رنگ نقره ای بوده و به زیبایی می درخشند. اگر به بازدید از ساحل نقره ای قشم بروید چشم تان به منظره خیره کننده ای باز می شود که حیران تان خواهد کرد. ساحل نقره ای یکی از منابع طبیعی بسیار خاص است که انسان هیچ نقشی در به وجود آوردن آن نداشته است. به همین دلیل ساحل نقره ای یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی هنگام است که همه ساله مسافران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

چرا ساحل نقره ای می درخشد؟

همانطور که می دانید ویژگی اصلی ساحل نقره ای قشم درخشندگی شن های آن است، به طوریکه انگار در لابه لای ماسه های این منطقه نقره پنهان شده است. این ساحل به قدری درخشان است که برق آن در هنگام شب نیز چشم را به سوی خود خیره می کند. البته این درخشندگی به دلیل بازتاب نور به مواد کانی معدنی ایست که در ماسه ها وجود دارد و در شب کمتر دیده می شود. اما اگر هنگام بازدید از این منطقه چراغ قوه به همراه داشته باشید می توانید درخشنگی نقره ای رنگ ماسه ها را در دل شب کاملا واضح ببینید. پدیده ای که باعث رنگ نقره ای ساحل و درخشندگی آن شده است به وجود کانی های براق، پلانکتون ها و صدف های دریایی پودر شده در ساحل است. پلانکتون ها موجودات زنده و بسیار ریزی هستند که با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. اما این موجودات که در ماسه های ساحل نقره ای زندگی می کنند در درخشش آن بی تاثیر نیستند. همچنین در بخشی از ساحل هنگام این فیتوپلانکتون ها از خود نور آبی ساطع می کنند که منظره شگفت انگیزی همچون آسمان را بر روی ماسه های ساحل آبی روشن هنگام حک کرده اند.

مسیرهای دسترسی به ساحل نقره ای قشم

ابتدا لازم است بدانید به ساحل نقره ای هنگام ساحل نقره ای قشم نیز گفته می شود. زیرا جزیره هنگام در جنوب شرقی قشم قرار داشته و یکی از جاهای دیدنی قشم به شمار می رود. به همین ترتیب اگر می خواهید به جزیره هنگام رفته و از ساحل نقره ای یا سایر جاذبه های دیدنی این منطقه بازدید کنید ابتدا لازم است به قشم سفر کنید. برای آنکه به قشم بروید می توانید از طریق وسیله نقلیه هوایی اقدام کرده و یا از طریق راه زمینی به این جزیره زیبا سفر کنید. راه هوایی از آسان ترین مسیرهای سفر به قشم است و شما می توانید با پرواز مستقیم به این منطقه محبوب سفر کنید. اما اگر تمایل به استفاده از هواپیما ندارید می توانید از راه زمینی به بندرعباس سفر کرده و سپس به قشم بروید. برای اینکار تنها کافیست خود را به بندر شهید ذاکری قشم رسانده تا به اسکله کندالو یا شیب دراز بروید. مسافت بین این دو اسکله حدود 50 کیلومتر است و 50 دقیقه از زمان شما را می گیرد. زمانی که به اسکله کندالو رسیدید تنها 10 دقیقه از هنگام فاصله دارید. به همین ترتیب می توانید با تهیه بلیط در این منطقه با قایق های مخصوص و یا لنج به جزیره هنگام بروید و از ساحل زیبای نقره ای بازدید کنید.

ساحل نقره ای قشم

چگونه از ساحل نقره ای جزیره هنگام بازدید کنیم؟

 تصور کنید در کنار دریای زیبای خلیج فارس قدم زده و به صدای روح نواز آن گوش فرا می دهید. در همین حین بر روی شن های نقره ای رنگ درخشنده نیز قدم می زنید و درخشش آن بر روی پوست تان می نشیند، آیا با شکوه نیست؟ قطعا قدم زدن در ساحل نقره ای قشم باید خیلی لذت بخش باشد. اما متاسفانه بازدید از نزدیک و قدم گذاشتن بر روی ساحل نقره ای هنگام امکان پذیر نیست. چراکه در گذشته بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه می رفتند قسمتی از خاک نقره ای رنگ درخشنده این منطقه را برداشته و به عنوان یادگاری به همراه خود می بردند. این امر باعث آسیب زدن به طبیعت شگفت انگیز ساحل نقره ای شد و از آن پس محلیان این منطقه بازدید از ساحل نقره ای را برای عموم مردم و گردشگران ممنوع کردند. از همین روی امروزه امکان رفتن به ساحل نقره ای هنگام وجود ندارد اما راه هایی برای بازدید از این منطقه مسحورکننده وجود دارد که در ادامه ذکر کرده ایم.

نحوه بازدید از ساحل نقره ای قشم

از آنجاکه بازدید از نزدیک در ساحل نقره ای امکان پذیر نیست برای تماشای این عظمت خداوند باید سوار بر لنج یا کشتی های تفریحی ساحل هنگام شده و از دور ساحل زیبای نقره ای را مشاهده کنید. درست است که قدم زدن بر روی شن های درخشان لطف دیگری دارد اما برای جلوگیری از نابودی این منطقه بکر به دست گردشگران نیاز است که از ساحل نقره ای محافظت شده و شن های آن در سر جای خود باقی بمانند. از همین روی شما می توانید از طریق قایق های این منطقه درخشندگی زیبای ساحل را از دور که کاملا واضح است تماشا کرده و لذت ببرید.

علت پیدایش ساحل نقره ای قشم

همانطور که ذکر شد ساحل نقره ای جزیره هنگام کاملا به دست طبیعت خلق شده و وجود کانی های درخشان و موجودات بامزه پلانگتون ها این اثر هنری از دل طبیعت بیرون آمده است. درواقع از فرسایش انواع کانی ها و صدف های دریایی در طی سالیان دراز پودر درخشانی از این مواد به دست آمده و در ماسه های این منطقه قرار گرفته است. این ذرات درخشان ریز در دل ماسه ها جای داشته و از بازتاب نور با آن ها به رنگ نقره ای دلربایی می درخشند. البته این فرسایش طی دوران زمین‌ شناسی مختلف و سالیان طولانی شکل گرفته است. به همین دلیل ساحل نقره ای جاذبه دیدنی ارزشمندی برای تمام جهان محسوب می شود.

ساحل نقره ای

تجهیزات مورد نیاز برای بازدید از ساحل نقره ای

از آنجاکه بازدید از ساحل نقره ای قشم سفری یک روزه است نیاز به تجهیزات حرفه ای نداشته و تنها لباس خنک و آزاد، کفش راحتی، دوربین عکاسی و عینک و کلاه آفتاب گیر کافی است. البته شایان ذکر است اگر تمایل به کمپینگ در جزیره هنگام را دارید وسایل مورد نیاز برای کمپ مانند کیسه خواب، چادر، چراغ قوه و سایر وسایل ضروری را به همراه خود بردارید.

بهترین زمان بازدید از ساحل نقره ای

اگر می خواهید زمانی که به جزیره هنگام و ساحل نقره ای سفر می کنید با ازدحام کم تری از گردشگران مواجه شوید فصل تابستان زمان خلوتی جزیره است. چراکه این جزیره در فصل تابستان از گرمای شرجی برخوردار می باشد که ممکن است برای برخی از مسافران خوشآیند نباشد. از همین روی بهترین زمان سفر به جزایر جنوبی از جمله جزیره هنگام، فصل های پاییز و زمستان محسوب می شود. در این فصل ها آب و هوای معتدل تری در جزیره هنگام مشاهده می شود و سفری لذت بخش را برای گردشگران فراهم می کند.

جاهای دیدنی اطراف ساحل نقره ای قشم

جزیره هنگام از سویی به جزیره قشم مرتبط است و از سوی دیگر در میان آب های خلیج فارس قرار دارد. از همین روی این جزیره از نظر نظامی جایگاه ویژه ای در خلیج فارس دارد. به همین ترتیب در گذشته حکومت های بسیاری برای اشغال این منطقه تلاش کرده و آثار تاریخی بسیاری را به جای گذاشته اند. این آثار امروزه از دیدنی های جزیره هنگام به شمار می روند که کشتی به گل نشسته پرتغالی ها از مهم ترین این آثار به شمار می رود. در کل در جزیره هنگام جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را نام برده ایم.

ساحل آبی درخشان: ساحل آبی درخشان بخشی از ساحل هنگام است که با نور آبی رنگ خیره کننده ای نقش آسمان را بر روی ماسه ها حک کرده است. این ساحل با ماسه های آبی رنگ درخشانی که دارد از دیدنی ترین مناطق هنگام به شمار می رود و در شب زیبایی شگفت انگیزی را ارائه می دهد. علت تابش نور آبی رنگ این ساحل وجود فیتوپلانکتون های ریزی است که در ماسه های این منطقه زندگی می کنند و زیبایی طبیعی را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهند.

سنگ مادر و دختر: در نزدیکی روستای غیل و بین هنگام جدید و قدیم منطقه ای به نام سنگ مادر و دختر وجود دارد که از آثار تاریخی جزیره هنگام محسوب می شود. این اثر به شکل دو سنگ شبیه به هیبت مادر و دختر است که افسانه زیبایی درباره این منطقه وجود دارد. محلیان این روستا عقیده دارند این دو سنگ در گذشته مادر و دختری بوده اند که از دست ستم گران دوره خود فرار می کردند. این داستان می گوید که مادر و دختر برای نجات از دست دشمنانی که به ‌دنبال آن ‌ها بودند از خدا طلب کمک می‌ کنند و خداوند آن‌ ها را به سنگ تبدیل کرده و به این وسیله نجات پیدا می کنند.

آکواریوم طبیعی جزیره هنگام: در میان آب های خلیج فارس و جزیره هنگام منطقه بکر دست نخورده ای وجود دارد که از شگفتی های طبیعت هنگام به شمار می رود. این منطقه با نام آکواریوم طبیعی جزیره هنگام یا آکواریوم ساحلی شناخته می شود. چراکه در این منطقه آب به قدری پاک و زلال است که موجودات دریایی به وضوح مشاهده می شوند و دلفین ها و خرچنگ های بامزه ای در این منطقه زندگی می کنند. اگر به جزیره هنگام رفتید حتما سری به این جاذبه طبیعی بزنید تا خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

ساحل نقره ای جزیره قشم

در سفر به ساحل نقره ای قشم کجا اقامت کنیم؟

نکته قابل توجه برای سفر به جزیره هنگام این است که نباید توقع اقامتگاه های لوکس و چند طبقه را داشته باشید. بلکه در این جزیره مردم به صورت بومی زندگی می کنند و خبری از ویلاهای لاکچری در این منطقه نیست. از همین روی بسیاری از مردم سفر به جزیره هنگام را در طی سفر به قشم انتخاب می کنند و به صورت یک روزه از جزیره هنگام بازدید می کنند. در نتیجه اگر می خواهید پس از بازدید از جاذبه های بی نظیر هنگام در مکانی دنج اقامت داشته باشید می توانید با اجاره ویلادر قشم از ویلا ها و یا سوئیت های شیک بهره مند شوید. البته شایان ذکر است که اقامتگاه های بومی همچون دلفین و گاروم زنگی نیز پذیرای مسافران جزیره هنگام هستند. اما کیفیت این اقامتگاه ها نسبت به استراحتگاه های اختصاصی پایین تر است.

رزرو خانه مبله در قشم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل به رزرو ویلا و یا اقامتگاه های بومی در جزیره هنگام را ندارید می توانید اجاره روزانه خانه در قشم را انتخاب کرده و از استراحتگاهی کاملا اختصاصی و راحت بهره مند شوید. وب سایت باباسفر بسیاری از ویلا، سوئیت و خانه های مبله قشم را برای شما عزیزان گردهم آورده است تا در صورت تمایل یکی از این استراحتگاه ها را انتخاب کرده و با قیمتی به صرفه سفری دل انگیز به قشم و جزیره هنگام را تجربه کنید. همچنین باباسفر به شما پشتیبانی 24 ساعته را هدیه می دهد که می توانید با خیال راحت اقامتگاه مناسب خود را انتخاب و رزرو کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.