شهرک نمک آبرود

شهرک نمک آبرود یک مجموعه تفریحی با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار است که یکی از جاذبه های مهم گردشگری و تفریحی کشور محسوب می شود. این مجموعه توریستی دارای چشم اندازی بسیار سرسبز، زیبا و دلپذیر می باشد و امکانات تفریحی بسیاری را در دل خود جای داده است که تجربه شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان این مجموعه به ارمغان می آورد. شهرک تفریحی و گردشگری نمک آبرود در ۱۲ کیلومتری سمت غربی چالوس و حدفاصل تنکابن و چالوس قرار گرفته است که با موقعیت جغرافیایی بی نظیر خود، به عنوان یکی از مکان های مهم توریستی و گردشگری در سراسر کشور شناخته می شود. شهرک نمک آبرود علاوه بر بخش توریستی و گردشگری که دارد، دارای یک بخش مسکونی نیز می باشد که دارای ۸ محله بوده و بومیان این منطقه در آن ساکن هستند. در این راهنما قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی نمک آبرود پرداخته و مسیرهای دسترسی به این مکان دنج را شرح دهیم.

معرفی شهرک نمک آبرود

شهرک نمک آبرود یکی از جاذبه های مهم توریستی و گردشگری در شمال ایران است که همه ساله میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از داخل و خارج کشور می‌ باشد. این مجموعه تفریحی در استان مازندران ‌و در ۱۲ کیلومتری جاده چالوس قرار گرفته است. شهرک توریستی تفریحی نمک آبرود از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوبی به رشته کوه های البرز منتهی می شود. این شهرک توریستی علاوه بر موقعیت جغرافیایی بی نظیری که دارد، جاذبه ها و امکانات تفریحی متعددی نیز دارد که به دلیل همین ویژگی ها همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور است. شهرک نمک آبرود در مساحتی وسیع قرار گرفته که جاذبه های تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. این شهرک تفریحی همچنین امکان اقامت برای گردشگران را نیز فراهم کرده است. مسافران و گردشگران می توانند در طول زمان سفر خود به این مجموعه تفریحی از امکانات اقامتی ویژه نیز بهره مند شوند. شهرک گردشگری نمک آبرود از دو بخش تشکیل شده است، بخش تفریحی و بخش مسکونی. بخش مسکونی این شهرک دارای چندین محله بوده و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. بخش مسکونی این شهرک نیز پذیرای مسافران و گردشگران از تمام نقاط کشور می باشد. 

تاریخچه احداث شهرک نمک آبرود

مسئولان شهرک نمک آبرود در سال ۱۳۶۴ یک طرح توسعه برای بخشی از زمین های این شهر ارائه دادند. در این طرح یک ساختار کلی از خیابان های اصلی و فرعی وجود داشت و ساختار آن با بخش مسکونی شهر مرتبط بود. در طرح توسعه ای که مسئولان ارائه دادند، اتصال ساختار اصلی شهر در بخش جنوب شرقی قطع می شود و به منظور تکمیل مسیرهای ارتباطی و خیابان ها به شکل شمالی–جنوبی در قسمت مرکزی شهرک، به عنوان محورهای اصلی و با عرض 300 متر با هدف ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و گردشگران پیش بینی شده بود. در واقع این بلوار با هدف ارائه خدمات به مناطق مسکونی این شهرک در طرفین بخش مرکزی آن، قرار دارد که مساحت آن در حدود 53 هکتار است. شهرک نمک آبرود همچنین دارای مناطق مسکونی ایست که مساحت این منطقه نیز بیش از 230 هکتار گزارش شده است. هر یک از محله های این شهرک، دارای یک محله مرکزی در ساختار خود هستند که امکانات خدماتی مختلفی را به ساکنین ارائه می دهند. پروانه احداث مرکز توریستی گردشگری نمک آبرود سرانجام در سال 1366 صادر شده و حدود یک سال بعد به وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت و تاسیس ارائه شد.

معرفی شهرک نمک آبرود

امکانات تفریحی نمک ابرود 

همانطور که گفتیم، شهرک نمک آبرود یک مرکز تفریحی و گردشگری است که در شمال ایران و مازندران واقع شده است. این شهرک توریستی به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط آب و هوایی معتدلی که دارد، میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از سراسر کشور است. شهرک تفریحی گردشگری نمک آبرود دارای امکانات تفریحی متعدد و گوناگونی است که از جمله آن‌ ها می توان به تله کابین معروف نمک آبرود، زیپ لاین، سورتمه، مجتمع پروازی شهرک نمک آبرود، آموزش با هلی کوپتر و هواپیما، مجتمع های تفریحی و ورزشی متعدد، دریاچه لاک پشت ها، پیست کارتینگ، پیست ماشین سواری و موتور سواری، پیست دوچرخه سواری، زمین پینت بال و تنیس، زمین اسکیت برای کودکان و بزرگسالان، غرفه های صنایع دستی مختلف و جذاب، باشگاه های تیراندازی، اسکای واکر و همچنین پاور هنگ گلایدر، بازارچه محلی نمک آبرود، سینماهای 6 بعدی، گیم لند و شهربازی، رستوران ها و کافی شاپ های متعدد و… اشاره کرد. علاوه بر مکان های تفریحی ذکر شده، در قسمت شمالی شهرک نمک آبرود نیز مکان های تفریحی جدیدی ایجاد شده است که دارای امکانات تکمیلی می باشند. از جمله امکانات این منطقه تفریحی جدید می توان به پاراسل، جت اسکی و پلاژ مخصوص بانوان و آقایان و همچنین موارد دیگر اشاره کرد. 

تله کابین 

 تله کابین نمک آبرود، یکی از جاذبه های تفریحی بسیار مشهور این شهرک است که در سال 1372 ایجاد شد و عنوان بزرگترین و مرتفع ترین تله کابین کشور را به خود اختصاص داده است. تله کابین نمک آبرود در بخش جنوب شرقی این شهرک تفریحی گردشگری قرار دارد. یکی از خط های این تله کابین در ارتفاعی 970 متری از سطح زمین قرار گرفته است و در مدت زمانی حدود 12 دقیقه مسیر خود از این خط را طی می کند. خط یک این تله کابین 42 کابین دارد، درحالیکه خط دوم آن در ارتفاع 700 متری از سطح زمین قرار گرفته و دارای 35 کابین می باشد. 

مسیر دسترسی به تله کابین نمک آبرود: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس، جنوب شرقی نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

سورتمه

سورتمه سواری یکی دیگر از جاذبه های تفریحی شهرک نمک آبرود است که برای اولین بار در کشور و در این شهرک احداث شد. سورتمه سواری یکی از تفریحات به یاد ماندنی در این شهرک تفریحی است که لذت و هیجان را در میان فضای انبوهی از درختان را برای شما به ارمغان می آورد. سورتمه وسیله ایست که با نشستن بر روی آن می توانید در مسیر پر پیچ و خمی به سواری پرداخته و با سرعت بالا و گذر از پیچ ها نهایت هیجان و لذت را تجربه کنید. سورتمه نمک آبرود یکی از جذاب ترین و بکرترین مسیرها را شامل می شود که نه تنها می توانید از سواری دلچسب خود لذت ببرید بلکه می توانید از مسیر سرسبز رو به روی خود نیز دیدن کنید.

مسیر دسترسی به سورتمه نمک آبرود: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس

سورتمه نمک آبرود

زیپ لاین

زیپ لاین نیز یکی از تفریحات مهیج و جذابی است که می توانید در شهرک نمک آبرود آن را تجربه کنید. برای زیپ لاین و تجربه این تفریح باید با کمک تله کابین به ارتفاعات بالا بروید و سپس با استفاده از زیپ لاین از میان جنگل انبوه و سرسبز نمک آبرود بگذرید. عبور از میان انبوه درختان در وسط جنگل با استفاده از زیپ لاین بسیار لذت بخش و مهیج خواهد بود. توجه داشته باشید که برای انجام این تفریح هیجان انگیز باید از تجهیزات و لباس مناسب استفاده کنید تا امنیت شما در طول مسیر استفاده از زیپ لاین حفظ شود. 

مسیر دسترسی به زیپ‌ لاین نمک آبرود: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری سمت غرب چالوس، قسمت جنوب شرقی نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود

پینت بال

پینت بال از جمله ورزش ها و تفریحات گروهی و هیجان انگیز است که می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود این تفریح دل انگیز را انجام دهید. پینت بال شهرک نمک آبرود از جمله تفریحات بسیار مشهور این شهرک است که در جنگل های شمال انجام می شود و اوقات بسیار خوشی را برای همگان رقم می زند. در مجموعه پینت بال نمک آبرود به بازیکنان تعدادی تفنگ که از گلوله های رنگی برخوردار است و لباس های مخصوص ارائه می شود تا بازی هیجان انگیزی در میان گروه ها آغاز گردد.

مسیر دسترسی به پیست پینت بال نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، پیست پینت‌ بال نمک آبرود

پینت بال نمک آبرود

کارتینگ‌ نمک آبرود 

کارتینگ یکی از بازی ها و تفریحات بسیار هیجان انگیز این شهرک تفریحی گردشگری است و اغلب به افرادی که به رانندگی های پرسرعت و پرهیجان علاقه مند هستند، توصیه می شود. مدت زمان کارتینگ حدوداً 6 دقیقه است. شایان ذکر است که پیست کارتینگ این شهرک، یک پیست بین المللی است و بهترین مکان برای علاقه مندان به رانندگی پر سرعت می باشد. معمولاً قبل از شروع به رانندگی در پیست کارتینگ نمک آبرود، یک ویدئوی 4 دقیقه ای برای افراد و شرکت کنندگان در این تفریح نمایش داده می شود تا با مهارت های اولیه و ضروری در کارتینگ آشنا شوند. یکی از قابلیت ها و ویژگی های پیست کارتینگ نمک آبرود این است که موقعیت جغرافیایی آن در قسمت پایینی شهرک است و برای دسترسی به این محل نیاز به استفاده از تله کابین نیست. 

مسیر دسترسی به کارتینگ نمک آبرود: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس

کارتینگ نمک آبرود

شهربازی

شهربازی نیز یکی دیگر از مکان های مهم تفریحی در شهرک گردشگری نمک آبرود است که از لحاظ جغرافیایی در بخش پایینی این شهرک قرار گرفته است و برای دسترسی به آن نیاز به استفاده از تله کابین نیست. شهربازی نمک آبرود شامل مجموعه کاملی از ماشین تصادفی، فریزبی، بوستر، ترامبولین و ... است که تجربه مهیج و بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد. اگر شما نیز از علاقه مندان به بازی های هیجان انگیز برای خود و یا کودکان تان هستید، شهربازی نمک آبرود برای تمامی سنین بازی های مهیجی را ارائه می دهد.

مسیر دسترسی شهربازی نمک آبرود: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس

شهربازی نمک آبرود

سینما ۶ بعدی

سینمای شش بعدی نمک آبرود در سال ۱۳۸۹ احداث و در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید. سینمای شش بعدی این شهرک تفریحی امکانات فراوانی دارد که تماشای یک فیلم را برای شما چندین برابر جذاب و هیجان انگیز می کند. این سینما از صندلی های متحرک و تعدادی عینک واقعیت مجازی برخوردار است که بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از این عینک ها فیلم مورد نظر خود را به صورت 6 بعدی تماشا کنند. معمولا تماشای فیلم های ترسناک در سینما 6 بعدی از دلهره آور ترین تجربه های هر فردی است که آدرنالین خون را چند برابر می کند.

مسیر دسترسی به سینما ۶ بعدی نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

سینما 6 بعدی نمک آبرود

موزه ماشین های تاریخی ایران

یکی از مفرح ترین و جذاب ترین مکان های تفریحی نمک آبرود، موزه ماشین های تاریخی می باشد. این موزه یکی از مکان های دیدنی برای عاشقان خودرو است. در موزه ماشین های تاریخی نمک آبرود، ۲۵ خودرو قدیمی به نمایش گذاشته شده است که یکی از آن ها خودروی رولزرویس سیلورگیت است که به احمد شاه قاجار تعلق دارد. یکی دیگر از ارزشمندترین خودروهای این موزه، خودروی بنز 500k می باشد که از مشهورترین خودروها به شمار می رود.دیدن ماشین های قدیمی می تواند تجربه ای بی نظیر را در اختیار شما قرار دهد که موزه ماشین های تاریخی نمک آبرود این قابلیت را برای مسافران این مجموعه امکان پذیر کرده است.

مسیر دسترسی موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

موزه ماشین های تاریخی ایران نمک آبرود

‌پیست دوچرخه سواری

پیست دوچرخه سواری یکی دیگر از تفریحات جذاب این شهرک تفریحی است که مسافران و گردشگران می توانند با خیال راحت و امن در این فضا دوچرخه سواری کنند. نکته قابل توجه این است که به تازگی پیست مجزایی برای بانوان در نظر گرفته شده است که بانوان می توانند در آن به دوچرخه سواری مشغول شده و از طبیعت بکر اطراف پیست لذت ببرند.

آدرس پیست دوچرخه سواری نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

پیست موتور چهار چرخ

موتور چهارچرخ یکی دیگر از تفریحات شهرک تفریحی نمک آبرود است که یک تجربه جذاب و بی نظیر برای شما به ارمغان می آورد. در شهرک نمک آبرود امکانات و فضایی فراهم شده است که بتوانید در فضایی امن آفرود را تجربه کنید. اگر تا به حال از این وسیله جذاب استفاده نکرده اید جای نگرانی نیست، زیرا تعدادی فرد با تجربه در این پیست ها مشغول به کار هستند که تمامی نکاتی که باید پیش از سوار شدن این موتورهای چهارچرخ را فرا بگیرید به شما آموزش می دهد.

مسیر دسترسی به پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود

فرودگاه تفریحی نمک آبرود

فرودگاه تفریحی و یا مجتمع پروازی نمک آبرود یکی از مکان های دیدنی و جاذبه های تفریحی نمک آبرود است که با کادری مجرب و متخصص، امکان پرواز را برای همه افرادی که رویای پرواز را دارند فراهم کرده است. در مجتمع پروازی نمک آبرود هواپیماهای گلایدر، هلی کوپتر، پاراگلایدر، چتر، جت، کایت و بالون نیز وجود دارد که بسته به نوع علاقه شخصیتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و تجربه بی نظیری را کسب کنید. 

مسیر دسترسی فرودگاه تفریحی نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

فرودگاه تفریحی نمک آبرود

مجموعه تفریحی آکوالیون 

در مجموعه تفریحی آکوالیون نمک آبرود، یک شیر دریایی که از کشور اسپانیا وارد ایران شده است، زندگی می کند و در مدت زمان 1 ساعته برنامه های هیجان انگیز و جذابی اجرا می کند. مجموعه تفریحی آکوالیون امکانات متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به آکواریوم، برکه فلامینگوها و رستوران ها و کافه های مختلف اشاره کرد. جذاب ترین بخش تفریحی آکوالیون، به حرکات نمایشی شیردریایی اختصاص داده شده است. 

مسیر دسترسی به مجموعه تفریحی آکوالیون: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

مجموعه تفریحی آکوالیون نمک آبرود

باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی نمک آبرود یکی دیگر از جاذبه های تفریحی این شهرک است که در سال ۱۳۸۰ احداث و افتتحاح شد. از زمان احداث این باشگاه تیراندازی، گردشگران بسیاری از آن استقبال کرده اند، چرا که این امکان را داشتند تا مهارت های تیراندازی خود را بیازمایند. این باشگاه تیراندازی امکانات بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به میدان های تراپ تفریحی و آموزشی، پیست های تیروکمان، میدان های استفاده از تفنگ شخصی و کافی ‌شاپ برای استراحت و دورهمی های دوستانه و خانوادگی اشاره کرد.

مسیر دسترسی به باشگاه تیراندازی نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

باشگاه تیر اندازی نمک آبرود

جاذبه های گردشگری شهرک نمک آبرود

شهرک نمک آبرود با محیط سرسبز و آب‌ و هوای بسیار معتدل و مطلوبی که دارد، از بهترین مناطق برای سفری دلچسب به شمار می رود. این شهرک جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به تله کابین نمک آبرود اشاره کرد. پارک‌ های جنگلی بنفشه و شمشادها نیز جزو جاذبه های طبیعی این شهرک هستند که با وسعتی به اندازه ۲۰۰ هكتار و دامنه های جنگلی، جاذبه‌ های بصری و گردشگری بسیار جذاب و فوق‌ العاده ‌ای ایجاد کرده‌ اند. این شهرک گردشگری همچنین با دارا بودن امکانات فراوانی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها، پارکینگ های اختصاصی، مراکز خرید و... مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر کشور قرار گرفته است.

پارک جنگلی

پارک جنگلی شهرک نمک آبرود یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در شمال کشور است که یکی از خط های تله کابین از وسط آن می گذرد و زیبایی چشم نوازی را به گردشگران و مسافران هدیه می کند. پارک جنگلی این شهرک با وسعتی نزدیک به ۲۰۰ هکتار، گونه‌ هاى مختلفی از گیاهان را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به شمشاد، توسکا، ملچ و افرا اشاره کرد. برخی از این گونه های گیاهی و درختان شمشاد بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارند. پارک جنگلی نمک آبرود به دلیل دارا بودن چشمه ها، درختان و پوشش گیاهی چشم نواز و هوای مه ‌آلود، یک جاذبه عالی برای برای طبیعت ‌گردی به خصوص در نیمه سال محسوب می ‌شود. در قسمتی از این پارک جنگلی، آب ‌نماها، رستوران ها و کافی شاپ ها و مسیرهای پیاده‌ روی وجود دارد که این مکان را بیش از هر فضای دیگری جذاب تر کرده است. 

پارک جنگلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود نیز یکی دیگر از مکان های تفریحی در این شهرک است که در نزدیکی هتل هایت قرار گرفته است. این تفرجگاه ساحلی مکان بسیار مناسبی برای استراحت کردن و استفاده از امکانات رفاهی و خدمات متعددی از جمله آلاچیق ها، رستوران ها و کافی شاپ ها، شهر بازی و غرفه های صنایع دستی و همچنین تفریحات هیجان انگیز و جذابی مانند جت اسکی در آب و سایر ورزش های آبی می باشد. 

علاوه بر این خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی، تفرجگاه ساحلی نمک آبرود دارای یک پیست اسب سواری نیز می باشد که برای علاقه مندان به اسب سواری تفریح مناسبی است. در این تفرجگاه ساحلی همچنین طرح سالم سازی دریا اجرا شده است و محیط امنی را برای شنا کردن گردشگران ایجاد کرده است. 

تفرجگاه نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود بسیار مشهور است، این پل بسیار باریک بوده و در میان درختان جنگل های انبوه ساخته شده است. گردشگران به هنگام عبور از این پل، با ارتفاعی که زیر آن را مه فرا گرفته است و تکان‌ های ریزی که می‌ خورد، حس هیجان و ترس لذت بخشی را تجربه می کنند که در هیچ کجای دیگر حس نکرده اند. پل معلق نمک آبرود از چوب و طناب ساخته شده است و عرض آن بسیار کم است، به طوری که تنها یک نفر می ‌تواند از روی آن عبور کند. توجه داشته باشید که این پل معلق در ارتفاعات بالایی قرار دارد و برای تجربه این هیجان باید روی خط یک تله کابین سوار شد. 

پل معلق نمک آبرود

تفریحات آبی نمک آبرود

شهرک نمک آبرود یک مکان تفریحی و گردشگری بسیار مناسب است که در ساخت آن اهداف بلند مدتی در نظر گرفته شده است. در طول مدت زمانی که از ساخت این شهرک گردشگری می گذرد، این مجتمع تفریجی به تدریج پیشرفت کرده است و به یکی از مراکز مهم توریستی در شمال کشور تبدیل شده است. نمک آبرود در واقع از جمله مناطق لوکس توریستی و تفریحی در استان مازندران است که برای گردشگران و مسافران مقصد بسیار محبوبی محسوب می شود شهرک نمک آبرود به دو بخش گردشگری و مسکونی تقسیم شده است. قسمت مسکونی این شهرک آزاد است و همه گردشگران و‌ مسافران می توانند به صورت کاملاً رایگانی وارد این بخش شده و جاذبه‌ های گردشگری و طبیعی منحصر به فرد آن را تماشا کنند.

این شهرک گردشگری علاوه بر تفریحاتی همچون تله کابین، پینت بال و زیپ لاین که به آن اشاره کردیم، امکانات رفاهی و تفریحی کامل و متنوعی دارد که از جمله این تفریحات می توان به قایق ‌سواری، جت اسکی، شاتل، شنا، هاورکرافت، ماهیگیری و غیره اشاره کرد. 

تفریحات آبی نمک آبرود

جنگل نوردی شهرک نمک ابرود

شهرک نمک آبرود از لحاظ جغرافیایی از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب جغرافیایی به رشته‌ کوه های البرز منتهی می شود. این شهرک تفریحی امکانات ‌متعدد، هیجان انگیز و بی نظری از جمله مرکز خرید، تله کابین، سورتمه ‌سواری، اسب سواری، تفریحات هوایی و آبی را شامل می شود. یکی از جاذبه های گردشگری این شهرک جنگل های انبوه با درختان کهن و پوشش گیاهی متنوع است که آن را از لحاظ زیبایی های طبیعی منحصر به فرد کرده است. طبیعت بکر این شهرک به جذابیت آن افزوده است. جنگل نوردی یکی دیگر از تفریحات ارزان و کم هزینه در این شهرک است که تجربه بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد. پوشش گیاهی و درختان در جنگل های شهرک نمک آبرود شامل درختان مختلفی مانند ممرز و مازو، درختان توسکا در کنار جویبارها و جلگه های مرطوب، درختان انجیلی در ارتفاعات پایین جنگل ها، درختان افرا، نارون و اوجا در ارتفاعات متوسط، درختان نمرا همراه با شمشادها در بخش میان بند جنگل، درختان شاه بلوط و راش است که بسیاری از آن ها از نظر محیط زیستی حائز اهمیت هستند. پارک های جنگلی در شهرک نمک آبرود پوشش های گیاهی دیگر از جمله بنفشه و شمشاد را نیز شامل می شوند که وسعتی به اندازه 200 هکتار دارند. در قسمت جنوبی این جنگل ها و در دامنه کوه های مدوبن پوشش گیاهی بسیار زیبا و انبوهی وجود دارد که منظره بی نظیر و چشم نوازی را پیشه روی چشم جهانیان قرار داده است. 

جنگل نوردی در نمک آبرود

بهترین رستوران های نمک آبرود

شهرک تفریحی نمک آبرود علاوه بر جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوان و امکانات رفاهی متعدد، رستوران های مشهوری نیز دارد که انواع غذاهای محلی و ایرانی در آن ها سرو می شود. رستوران های بسیاری در شهرک نمک آبرود وجود دارند که کیفیت غذایی بسیار مطلوبی دارند. از جمله این رستوران ها می توان به رستوران اکبر جوجه، تالار پذیرایی مجلل، رستوران میزبان، رستوران آبشار، کافی شاپ هزار و یکشب و… اشاره کرد. در ادامه نیز به معرفی برخی از این رستوران ها می پردازیم. 

رستوران آبادگران نمک آبرود: رستوران آبادگران یکی از رستوران‌ های لوکس نمک آبرود محسوب می شود. این رستوران دارای غذاهای باکیفیتی بوده و در آن موسیقی زنده اجرا می شود. آدرس رستوران آبادگران استان مازندران، چالوس، نمک آبرود، جنب فروشگاه لایکو می باشد.

رستوران سنتی نازخاتون نمک آبرود: نازخاتون نیز از جمله رستوران‌ های سنتی و بسیار محبوب شهرک نمک آبرود است که با تجهیزات چوبی دکور شده و جلوه ‌ای زیبا و منحصر به فردی دارد. این رستوران درجاده چالوس، روبروی تله کابین نمک آبرود قرار دارد.

رستوران آبادگران نمک آبرود

وضعیت آب و هوایی نمک آبرود

استان مازندران آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد که اغلب با عنوان آب و هوای معتدل خزری شناخته می شود. در واقع در وضعیت آب و هوایی شهرک نمک آبرود، دو جریان هوایی حاکم است، جریان هوایی که از سمت سیبری و سمت شمال و شمال شرقی می وزد و تابستان های خنک و زمستان های سرد و پر بارش را به همراه دارد. جریان هوای دوم از طرف دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس از سمت غرب می وزد و تابستان های گرم و شرجی با رطوبت بسیار زیاد و زمستان هایی با بارش های باران و برف را به همراه دارد. علاوه بر این دو جریان هوای اصلی که آب و هوای نمک آبرود را تحت تاثیر قرار می دهد، بادهای محلی دیگر همچون بادهای سام، بادهای sortock از سمت سیبری در فصل زمستان، باد خوش آباد دره نور و همچنین گیل وا به این منطقه می وزند و در نوع آب و هوای این منطقه تاثیر می گذارند. از این رو نمک آبرود دارای آب و هوای معتدل سرد، معتدل کوهستانی و معتدل جلگه ای می باشد.

مسیرهای دسترسی به شهرک نمک آبرود

شهرک نمک آبرود در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری جاده چالوس جای گرفته است. درواقع مسیر دسترسی به دهکده توریستی نمک آبرود بسیار سر راست است. آدرس کامل شهرک توریستی نمک آبرود به شرح زیر می باشد:

آدرس شهرک نمک آبرود: استان مازندران، 12 کیلومتری جاده چالوس و تنکابن، شهرک توریستی نمک آبرود

برای رفتن به این شهرک پر جاذبه از جاده چالوس حرکت کرده و حدود ۱۷ کیلومتر از مسیر را ادامه داده تا به دهکده نمک آبرود برسید. اگر از تهران به سمت این مجموعه حرکت کنید باید حدود ۲۱۱ کیلومتر مسیر را پشته سر گذاشته که در حالت معملولی و بدون ترافیک مصادف است با 4 ساعت رانندگی.

ساعات و هزینه بازدید از شهرک نمک آبرود

از آنجاکه جاذبه ها و امکانات بسیاری در شهرک توریستی نمک آبرود وجود دارد، هزینه استفاده از هر یک از امکانات تفریحی آن متفاوت احتساب می شود. برای مثال هزینه استفاده از تله کابین و پل معلق متفاوت است و نسبت به نرخ روز ممکن است متغیر باشد. اما اطلاعات کلی مجموعه به شرح زیر می باشد:

قیمت بلیط ورودی شهرک نمک آبرود: 10 هزارتومان به ازای هر ماشین

ساعات بازدید از شهرک نمک آبرود: معمولا این مجموعه از ساعت 9:30 صبح تا غروب آفتاب فعالیت می کند.

شماره تماس شهرک نمک آبرود: 4663113111_021

همچنین لازم به ذکر است مجموعه نمک آبرود در روزهای شهادت و عاشورا تاسوعا بسته بوده و هیچ یک از امکانات تفریحی آن قابل استفاده نمی باشد.

شهرک نمک آبرود

بهترین زمان سفر به شهرک نمک آبرود

نمک آبرود دارای آب و هوای معتدل خزری است و در بیشتر اوقات سال آب و هوای معتدل و مناسبی دارد، از همین روی در تمامی فصول سال یک مقصد عالی برای گردشگری محسوب می شود. این شهرک تفریحی در تمام فصول سال جاذبه های متنوعی دارد. اغلب گردشگران نیز فصل بهار و تابستان را برای سفر به این جاذبه تفریحی انتخاب می کنند. در فصل های بهار و تابستان گردشگران و مسافران هم می توانند از جاذبه های طبیعی این شهرک و هم امکانات تفریحی آن بهره‌ مند شوند. در فصل پاییز و زمستان که شرایط آب و هوایی تغییر می کند و رو به سرما می رود، استفاده از لباس های گرم و مناسب سرما به هنگام سفر توصیه می شود. در فصل زمستان و به هنگام بارش های برف، ارتفاعات نمک آبرود پوشیده از برف می شود و بسیاری از تفریحات این شهرک به دلیل بارندگی های برف تعطیل می شود. جاده های منتهی به این منطقه نیز در فصل زمستان به هنگام برف و یخبندان مسدود می شود، بنابراین بهتر است فصول بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

رزرو ویلا در نمک آبرود

بسیاری از مسافرانی که به شهرک زیبای نمک آبرود سفر می کنند تمایل به بهره وری بیشتر از امکانات موجود در مجموعه و طبیعت بکر آن را داشته و می خواهند با اقامت یک یا چند روزه اوقات بیشتری را در این شهرک سپری کنند. از همین روی وب سایت باباسفر تعدادی ویلا و سوئیت دنج را برای گردشگران عزیز جمع آوری کرده و با قیمتی رقابتی با سایر رقبا به مسافران هدیه می دهد. اما چرا باید اجاره ویلا در نمک آبرود را از طریق وب سایت باباسفر انجام دهیم؟ این وبسایت با تجربه سالها فعالیت در زمینه اجاره ویلاهای لاکچری می تواند به شما اقامتگاه دلخواهتان را ارائه داده و شما را از مزیت پشتیبانی 24 ساعته بهره مند کند. همچنین این وب سایت می تواند به شما در انتخاب ویلا یا سوئیت دلخواهتان در شهرهای دیگر نیز موثر واقع شود.

شهرک نمک آبرود در استان مازندران و در 12 کیلومتری جاده چالوس و منطقه تنکابن جای گرفته است. برای رفتن به این مجموعه گردشگری بزرگ تنها کافیست جاده چالوس را حدود 17 کیلومتر ادامه دهید تا به شهرک توریستی نمک آبرود برسید.

تفرجگاه ساحلی، تله کابین، سورتمه، پل معلق نمک آبرود، پارک جنگلی، موزه خودروهای قدیمی، ارتفاعات قله نمک آبرود و تفریحات آبی همچون پاراسل، جت اسکی و غیره از بهترین جاذبه های گردشگری نمک آبرود به شمار می روند.

در اطراف شهرک نمک آبرود ویلاها و سوئیت های مختلفی برای اجاره روزانه به مسافران تعبیه شده اند که از امکانات جذابی همچون استخر، ویلاهای دوبلکس، حیاط بزرگ و غیره بهره مند می باشند. شما می توانید تعداد بیشماری از این ویلاها را در وب سایت باباسفر مشاهده کرده و تنها در چند دقیقه ویلای دلخواه خود را رزرو کنید. برای این کار وارد وب سایت باباسفر شده و از قسمت جستجو سایت شهرک نمک آبرود را جستجو کنید تا تمامی اقامتگاه های نزدیک این شهرک همراه با قیمت برای شما به نمایش درآیند.

یکی از بهترین سواحلی که در نزدیکی شهرک نمک آبرود قرار دارد در حاشیه شمالی شهرک و در شمال حاده چالوس_تنکابن قرار گرفته است.

یکی از بهترین زمان هایی که شما می توانید از تمامی امکانات شهرک نمک آبرود بهره مند شوید فصول بهار و تابستان هستند که تمامی تفریح گاه های این شهرک باز هستند. اما در فصل زمستان ممکن است به دلیل سرما و بارش برف برخی از بخش های نمک آبرود بسته باشند.

نمک آبرود یکی از کامل ترین تفریح گاه های شمال کشور به شمار می رود که امکانات رفاهی و تفریحی کاملی همچون زیپ لاین، سورتمه؟، تله کابین، شهربازی، پینت بال، رستوران های جذاب، ساحل، پیست دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ، موزه، پیست اسکیت، پیست پرواز، زمین تنیس و بسیاری از تفریحات دیگر را در خود جای داده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.