پارک جنگلی سیاهداران

ایران کشوری غنی از جنگل های انبوه و منابع طبیعی بکری است که روح انسان را جلا می دهد. پارک جنگلی سیاهداران نیز بخشی از طبیعت شگفت انگیز استان گیلان است که با پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فرد خود گردشگران بسیاری را جذب کرده است. بوستان سرسبز سیاه داران منطقه جنگلی سرسبزی است که با درختان انبوه، تفریحات مهیج و گونه های جانوری خاص در میان طبیعت گردان و مسافران بسیار محبوب واقع شده است. همچنین مناظر بی همتایی که در این پارک جنگلی وجود دارد برای چند ساعتی آرامش و یا برگزاری پیک نیک های دسته جمعی محیطی بسیار جذاب است که با امکانات رفاهی مناسب اقامت نیم روز خوشی را برای همگان به ارمغان می آورد. در ادامه از این مقاله از باباسفر همه چیز درباره پارک جنگلی سیاهداران را توضیح داده و مسیرهای دسترسی به این بوستان سرسبز را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

پارک جنگلی سیاهداران کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

پارک جنگلی سیاهداران یکی از بهترین جاهای دیدنی تالش است که در 4 کیلومتری جنوب غربی شهر تالش واقع شده است. این جاذبه زیبا تنها 12 دقیقه از شهر تالش فاصله دارد و در روستایی با همین نام قرار دارد. برای رفتن به پارک جنگلی سیاهداران ابتدا باید به شهر سرسبز تالش سفر کرده و از آنجا پس از گذراندن مسافت کمی به روستای سیاهداران بروید. به شهر تالش که رسیدید به ‌سمت جنوب غربی این شهر رفته و مسیر را تا خیابان خرمشهر ادامه دهید. سپس مسیر چپ را وارد شده و به سمت جاده‌ رشت آستارا و خیابان شهید رجایی حرکت کنید. حالا به شهر هشت ‌پر و خیابان ساحل دریای هشت ‌‌پر می رسید که از طریق تابلوهای راهنما می توانید به پارک زیبا و سرسبز سیاهداران برسید.

آدرس پارک جنگلی سیاهداران: استان گیلان، شهر تالش (هشتپر)، میدان امام علی، انتهای خیابان جعفر طیار، پارک جنگلی سیاهداران

پارک جنگلی سیاهداران

معرفی پارک جنگلی سیاهداران

همانطور که توضیح مختصری دادیم، پارک جنگلی سیاهداران یک منطقه بکر و سرسبز در بخش جنوب غربی تالش است که با آب و هوای مطلوب و طبیعتی بکر و خوش منظر یک تفرجگاه مناسب برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران به شمار می رود. این بوستان در روستایی به نام سیاه داران واقع شده است که در گذشته مملو از درختان سیاه و بلوط بوده است. در زبان تالشی معنی لغوی کلمه «دار» درخت است و سیاه داران نیز به معنای درختان سیاه می باشد. نام این منطقه از درختان سیاه آزادی که در گذشته در روستای سیاهداران مشاهده می شد گرفته شده است که البته امروزه نیز برخی از این درختان در پارک سیاهداران دیده می شوند.

جاذبه های گردشگری پارک جنگلی سیاه داران

از شاخصه های اصلی این بوستان که باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران شده است می توان به آب و هوای مطلوب، درختان سر به فلک کشیده و طبیعتی سرسبز، تفریحات مهیج و پوشش گیاهی و جانوری خاص اشاره کرد که همگی باعث به وجود آمدن یک محیط دنج برای گذراندن اوقاتی خوش شده اند. درواقع پارک جنگلی سیاهداران در تمامی فصول از زیبایی های خاص خود برخوردار بوده و مکانی عالی برای پیک نیک، تماشای مناظر ناب و استراحت در طبیعتی بکر محسوب می شود. در ادامه تمامی تفریحات جذابی که می توانید در این منطقه تجربه کرده را به همراه سایر جاذبه های گردشگری بوستان سیاهدارن شرح داده ایم.

بام تالش

بام تالش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پارک جنگلی سیاهداران محسوب می شود که با مناظر بی بدیل و نمای زیبایی از طبیعتی سرسبز هر بیننده ای را به وجد می آورد. این منطقه به تنهایی یکی از زیباترین و سرسبز ترین جاذبه های گردشگری شهر تالش به شمار می رود و طبیعت رویایی را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. اگر به دنبال محیطی دنج برای استراحت و تماشای منظره ای وسیع از طبیعت هستید بام تالش برای شما ساخته شده است. در این بام می توانید ساعت ها به منظره بکر شهر تالش خیره شده و از مزارع زیبا بازدید کنید.

بام تالش

سورتمه‌ سواری

سورتمه سواری یکی از تفریحات جذابی است که نه تنها قشر جوان، بلکه حتی میان سال ها را به خود جذب کرده و اوقاتی هیجان انگیز را برای همگان به ارمغان می آورد. در بوستان سیاهداران امکان سورتمه سواری فراهم شده است که شما می توانید به صورت تک نفره یا دو نفره از سورتمه سواری در جنگل سیاهداران لذت ببرید. سورتمه سواری به تنهایی یک تفریح بسیار مهیج و جذاب است. حال تصور کنید در مسیری جنگلی و در میان درختان سرسبز به سورتمه سواری مشغول شوید. یکی از ویژگی های بسیار جذاب این سورتمه امکان استفاده از آن حتی در فصول سرد سال است. درواقع شما می توانید چه در برف و سرما و چه در آب و هوای نامطلوب به سورتمه سواری در جنگل سیاهداران مشغول شوید. چراکه سورتمه تالش یا سورتمه جنگل سیاهداران از پوشش‌های محافظی برخوردار می باشد که باران و برف نمی تواند امنیت آن ها را از بین ببرد. از همین روی شما می توانید در هر فصلی و در هر شرایط آب و هوایی از سورتمه سواری در پارک جنگلی سیاهداران لذت ببرید. برای استفاده از این وسیله جذاب می توانید در فصل بهار و تابستان از ساعات 8 صبح الی 21 شب از سورتمه سیاهداران استفاده کرده و در فصل پاییز و زمستان از ساعت ۸ تا ۱۸ به سورتمه سواری در جنگل زیبای سیاهدران مشغول شوید.

تنوع پوشش گیاهی

پوشش گیاهی متراکم و درختان سربه فلک کشیده در پارک جنگلی سیاهداران یکی دیگر از دیدنی های زیبای این منطقه به شمار می رود که محیطی با صفا را به وجود آورده است. در واقع نیمه بیشتر زیبایی طبیعت این بوستان را پوشش گیاهی ناب آن تشکیل داده است که این پوشش گیاهی در آب و هوای مطلوب این منطقه بی تاثیر نبوده اند. از جمله گیاهانی که در این بوستان مشاهده می شود می توان به ممرز، بلوط، شمشاد، انجیل، آزاد و راش جراحان اشاره کرد.

تماشای گوزن ‌ها ‌و آهو ها

درست قبل از رسیدن به ورودی ایستگاه سورتمه سواری محیط فنس کشی شده ای وجود دارد که در آن موجودات زیبای همچون آهو و گوزن مارال نگهداری می شوند. درواقع گوزن های مارال یکی دیگر از دلایل شهرت پارک جنگلی سیاه داران هستند که شما می توانید از فاصله نزدیکی این موجودات زیبا را تماشا کرده و لذت ببرید. همچنین غاز و آهو از دیگر حیوانات دلربایی هستند که در این بخش نگهداری می شوند و قابل بازدید هستند. از آنجاکه محل نگهداری گوزن ها در کنار ایستگاه سورتمه است شما می توانید در حین سورتمه سواری نیز می توانید این حیوانات جذاب را مشاهده کنید که در طبیعتی سرسبز در حال بازی کردن هستند.

طبیعت پارک جنگلی سیاهداران

امکانات رفاهی پارک جنگلی سیاهداران

علاوه بر طبیعت شگفت انگیز و تفریحات جذابی که در پارک جنگلی سیاه داران دیده می شود، امکانات رفاهی خوبی نیز در این منطقه وجود دارد که می تواند بازدید از این جنگل زیبا را برای گردشگران آسان تر کند. این بوستان از امکانات رفاهی ضروری همچون سرویس بهداشتی، پارکینگ، آلاچیق، کافه و رستوران های متعدد برخوردار می باشد که اقامت نیم روز خوشی را برای مسافران به ارمغان می آورند. همچنین این منطقه از نظر آنتن دهی مشکلی نداشته و شما با خیال راحت می توانید از گوشی همراه خود برای تماس استفاده کنید.

قیمت بلیط سورتمه سواری در پارک جنگلی سیاه داران

اگر شما نیز می خواهید از بوستان زیبای سیاه داران بازدید کنید بد نیست هزینه های استفاده از امکانات مختلف آن را بدانید. این بوستان شامل هزینه ورودی نمی شود و شما می توانید به صورت رایگان از طبیعت بکر آن استفاده کنید. اما اگر می خواهید از پارکینگ و یا سورتمه این جنگل استفاده کنید باید مبلغ کمی را پرداخت کرده و سپس از این امکانات نهایت لذت را ببرید. در ادامه ساعات بازدید از پارک جنگلی سیاه داران و قیمت بلیط سورتمه سواری را برای شما عزیزان شرح داده ایم. توجه داشته باشید این قیمت ها ممکن است نسبت به تعرفه نرخ سالانه متغییر باشند.

ساعات کاری سورتمه سواری تالش: در فصول بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۱ و در پاییز و زمستان از ۹ تا ۱۸.

قیمت بلیط سورتمه تالش: سورتمه سواری برای هر نفر 60 هزارتومان احتساب می شود.

هزینه ورودی پارکینگ پارک جنگلی سیاهداران: هزینه پارک خودرو در این منطقه مبلغ 10 هزارتومان می باشد.

سورتمه سواری در پارک جنگلی سیاهداران

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی سیاهداران

پارک جنگلی سیاه داران را می توان یک منطقه چهارفصل دانست. چراکه شما می توانید د رهر فصلی به سمت این بوستان زیبا حرکت کرده و از امکانات رفاهی و تفریحی جذاب آن استفاده کنید. طبیعت این بوستان در فصول بهار و تابستان بسیار خیره کننده است و آب و هوای معتدلی بر جو بوستان حاکم می باشد. همچنین بوستان سیاهداران در فصل پاییز با رنگ پاشی طبیعی نارنجی، قرمز و زرد بر درختان صحنه ای رویایی را خلق می کند. اما اگر می خواهید در فصل زمستان به سمت این جاذبه حرکت کنید باید بدانید که آب و هوای سردی بر جو آن حاکم است و بارش برف در این منطقه بسیار زیاد است. اما همچنان شما می توانید در هر فصلی از سورتمه سواری در این جنگل زیبا بهره مند شده و نهایت لذت را ببرید.

رزرو ویلا در تالش

تالش یک طبیعت باورنکردنی در قلب استان گیلان است که غنی از کوهستان های زیبا و جنگل های سرسبز می باشد. درواقع منطقه تالش را می توان کلکسیونی از نعمت های الهی دانست که برای علاقه مندان به طبیعت منطقه بسیار محبوبی به شمار می رود. ازدحام مسافر در این منطقه بسیار زیاد است و به همین دلیل اقامتگاه های متعددی در داخل و اطراف شهر تالش ساخته شده اند که همه ساله پذیران گردشگران هستند. اگر شما نیز تمایل به بازدید از این شهر زیبا را دارید می توانید با اجاره ویلا در تالش از اقامتگاهی ایمن در طی سفر خود بهره مند شوید. این ویلاها و سوئیت ها از امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی برخوردار می باشند که سفری خوش را برای تمامی شما عزیزان به همراه دارند.

استان گیلان، شهر تالش (هشتپر)، میدان امام علی، انتهای خیابان جعفر طیار، پارک جنگلی سیاهداران

قیمت به ازای هر نفر مبلغ 60 هزارتومان.

این منطقه در تمامی فصول سال قابل بازدید است و سورتمه آن نیز در تمامی فصول قابل استفاده می باشد.

سورتمه سواری، بازدید از بام تالش، طبیعت بکر و سرسبز، پوشش گیاهی و جانوری خاص، امکانات رفاهی مناسب و آب و هوایی مطلوب.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.