پارک چمران

پارک چمران کرج طبیعتی خیره‌ کننده در قلب شهر کرج را به نمایش گذاشته که با امکانات ویژه و تفریحات متفاوت خود تبدیل به یکی از بزرگ ترین تفرجگاه های شهر کرج تبدیل شده است. با قدم گذاشتن در پارک چمران کرج، وارد دنیایی از رنگ ها و گل های زیبا می‌شوید. که روح بینندگان را نوازش می دهند. این بوستان وسیع که در شمال غربی شهر کرج قرار گرفته است با ارائه تنوع زیستی و تماشایی خاص، به عنوان یکی از جواهرهای توریستی منطقه محسوب می ‌شود. البته طبیعت بکر و پوشش گیاهی متنوع در این بوستان تنها جاذبه پارک چمران نیست. بلکه این پارک خوش آب و هوا امکانات تفریحی بسیاری از قبیل شهربازی، جشنواره گل لاله، پین بال، فضای سرسبز وسیع، پیست دوچرخه و غیره بهره مند می باشد که محیط سالم و هیجان انگیزی را برای عموم مردم فراهم کرده است. اگر شما نیز می خواهید با پارک چمران کرج آشنا شده و جاذبه های گردشگری آن را بشناسید، با ما تا پایان این مقاله از باباسفر همراه شوید.

پارک چمران کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

امروزه پارک چمران به قدری شناخته شده و محبوب است که نه تنها مردم ساکن این منطقه، بلکه پایتخت نشینان نیز برای تفریح و گذراندن یک روز متفاوت به این بوستان مراجعه می کنند. این بوستان به دلیل مسافت کمی که با تهران دارد تبدیل به پاتوق آخر هفته های جوانان پایتخت نشین شده و بسیاری از تهرانی نشینان به سمت این بوستان خوش آب و رنگ حرکت می کنند. همچنین مسیرهای دسترسی به پارک چمران بسیار مناسب است و از راه های مختلفی می توان به این طبیعت بکر رسید. پارک چمران در ابتدای بلوار چمران، در مسیر ورودی به جاده چالوس و در نزدیکی پل فردیس در تقاطع اتوبان تهران به کرج واقع شده است. البته مسیر اصلی و پراستفاده، از طریق جاده شهید بهشتی و جاده چمران می‌باشد. این مسیر اصلی از شهر کرج عبور می‌ کند و به وسیله خودرو یا حتی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، از جمله اتوبوس ‌های شهری، قابل دسترسی است. برای رفتن به پارک چمران می توانید به میدان امام حسین در شهر کرج رفته و سپس و بلوار چمران را وارد شوید. در این بلوار می توانید ورودی اول بوستان را مشاهده کنید که به بخش های هیجان انگیز پارک مانند زمین بازی، باغ گل ها، پیست دوجرخه سواری و پارکینگ مجموعه راه دارد. در ادامه مسیر دسترسی پارک چمران را برای شما عزیزان آورده ایم.

آدرس پارک چمران کرج: استان البرز، مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین، پارکینگ اختصاصی مجموعه پارک چمران

پارک چمران

معرفی پارک چمران کرج

بدیهی است پارک چمران به واسطه جاذبه های شگفت انگیز و مسیر دسترسی مناسبی که دارد، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود. این بوستان با وسعتی بالغ بر 40 هکتار یکی از بزرگ ترین بوستان های شهر کرج محسوب می شود که امکانات گردشگری و رفاهی بسیاری را در دل خود جای داده است. این بوستان با تلفیق زیبایی ‌های طبیعی و تفریحات مهیج، فرصتی بی نظیر برای تجربه یک روز آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز را در اختیار گردشگران عزیز می گذارد. این مجموعه بزرگ دارای باغ گل های زیبا، زمین های بازی، پیست دوچرخه و اسکیت و فضای سبز وسیعی ایست که مجموعه ای از جاذبه های گردشگری متنوع را به عموم مردم ارائه می دهد. چیزی که بوستان چمران را از سایر پارک ها متمایز می کند محیط وسیع آن و امکانات تفریحی ایست که در این بوستان وجود دارد. در ادامه تمامی امکانات تفریحی و بخش های مختلف بوستان چمران را برای شما عزیزان نام برده ایم.

جاذبه های گردشگری پارک چمران

بدیهی است که پارک چمران کرج با طبیعت خیره ‌کننده و جاذبه ‌های تفریحی متعدد به عنوان یک مقصد گردشگری دلنشین و محبوب برای بازدیدکنندگان از هر سن و سال شناخته می ‌شود. اگر بخواهیم شاخصه های اصلی این بوستان را شرح دهیم طبیعت بکر 40 هکتاری، فضای سرسبز و مملو از گل های رنگارنگ، امکانات تفریحی متعدد، نمایشگاه های گل و برگزاری پیک نیک در بوستان چمران از محبوب ترین ویژگی های این مجموعه توریستی به شمار می روند. فضای سبز این بوستان به قدری وسیع است که علاوه بر جنبه زیبایی و توریستی، در زمینه بهبود آب و هوای مرکز شهر کرج نیز تاثیر بسزایی داشته است. هر سال با شروع شدن فصل زیبای بهار، این بوستان مملو از گل های رنگارنگ می شود که گل لاله در میان آن ها بیشتر دیده می شود. از همین روی همه ساله جشنواره های جذاب بسیاری در این بوستان برگزار می شود که مختص رونمایی از پوشش گیاهی ناب و شکوفه های دلربای پارک چمران می باشند. درواقع زمانی که به بوستان چمران قدم می گذارید، وارد دنیایی از عطر و مناظر باشکوه می شوید که در کنار مجموعه های تفریحی و زمین بازی شما را به وجد خواهد آورد.

جشنواره گل های لاله‌

یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های پارک چمران کرج جشنواره گل های لاله رنگارنگی است که سالانه با شروع فصل بهار بینندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند. این جشنواره با به نمایش گذاشتن بیش از ۲۰۰,۰۰۰ پیاز لاله کاشته شده و ۱۰,۰۰۰ گل‌ های فصلی دیگر شما را به بهشتی بر روی زمین دعوت می کند. در جشنواره لاله های بوستان چمران به هر کجا که نگاه کنید گل های مختلف را مشاهده خواهید کرد که در کنار طبیعت سرسبز بوستان تابلو نقاشی از دست خداوند را به نمایش گذاشته اند. در این همایش به غیر از گله لاله می توانید از گل های رنگارنگ دیگری همچون رز، داوودی، محمدی، بوته های بنفشه و کلم ‌های زینتی نیز بازدید کرده و نهایت لذت را ببرید. پس از بازدید گل های جشنواره می توانید بیش از ۶۰۰,۰۰۰ درخت و درختچه را نیز تماشا کنید که شامل سرو، گنجشک، چنار، صنوبر، سنجد، بید مجنون، توت و درختچه‌ های تزئینی می شود. در ادامه اطلاعات لازم برای بازدید از جشنواره زیبای گل لاله بوستان چمران را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

آدرس جشنواره گل های لاله: ضلع جنوبی پارک چمران، باغ گل‌ها، جنب ورودی اول مجموعه چمران

قیمت بلیط باغ گل‌ ها: هر نفر ۵۰۰۰ تومان( این مبلغ برای سال ۱۴۰۱ است.)

ساعت بازدید از جشنواره لاله‌ های کرج در سال 1401: ۱۰ صبح تا یک بامداد

جشنواره گل های لاله پارک چمران

رودخانه کرج

رودخانه کرج یکی از بکر ترین بخش های پارک چمران است که فضای زیبایی را برای برگزاری پیک نیک و لذت بردن از آب و هوایی پاکیزه در کنار رودی خروشان را به تمامی علاقه مندان هدیه می دهد. این رودخانه پر آب، از میان بوستان چمران عبور می کند و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری مشهور این فضای سرسبز شده است. رودخانه کرج در بخش شمالی باغ و شهربازی بوستان قرار دارد و درختان سربه فلک کشیده در اطراف آن محیط باصفایی را ایجاد کرده اند. موضوع بعدی که باعث محبوبیت هر چه بیشتر این بخش از پارک شده است، مغازه هایی اند که در کنار رودخانه وسایل مورد نیاز پیک نیک برای خانواده ها و خوراکی های خوشمزه را ارائه می دهند. در این بخش می توانید به همراه دوستان و یا خانواده خود در فضای بکر و سرسبزی اطراق کرده و در کنار صدای آرامش بخش آب به استراحت بپردازید.

زمین های بازی

در تمامی بخش های بوستان چمران زمین های بازی سرگرم کننده ای تعبیه شده است که مناسب انواع تفریحاتی همچون اسکیت، دوچرخه سواری، والیبال، فوتبال و همچنین پیاده روی هستند. زمین های بازی بوستان چمران از وسایل متعددی برخوردار می باشند که میزهای پینگ پنگ، تور بسکتبال و بدمینتون نیز در بین آنها دیده می شود. پیست کارتینگ، دوچرخه سواری و اسکیت نیز از سایر سرگرمی های این بوستان هستند که اوقاتی خوش و مملو از آدرنالین را برای همگان به ارمغان می آورند. این زمین های بازی وسایل مورد نیاز برای هر یک از تفریحات مذکور را به علاقه مندان ارائه می دهند. برای مثال شما می توانید به صورت ساعتی به اجاره دوچرخه یا اسکیت در این پیست ها بپردازید و یا زمین فوتبال، والیبال و غیره را رزرو کرده تا با دوستان خود مسابقه هیجان انگیزی را برگزار کنید. همچنین بوستان چمران از زمین مخصوص کودک بهره مند است که می توانید با خیال راحت فرزندان دلبندتان را به این زمین های بازی برده و یک روز خوش را برای آنها به ارمغان بیاورید.

شهربازی

همانطور که می دانید شهربازی یکی از مجموعه های تفریحی پرطرفدار است که معمولا برای تمامی سنین هیجان انگیز تلقی می شود. جالب است بدانید شهربازی بوستان چمران به قدری از امکانات کامل و ایمن تشکیل شده است که این مجموعه در سال ۹۰ به عنوان شهربازی نمونه کشور انتخاب شد. این شهربازی در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است که دارای وسایل بازی متنوع برای تمامی سنین می باشد. از وسایل بازی مشهور این شهربازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخ و فلکی بزرگ
  • ماشین برقی
  • ترن هوایی
  • صندلی پرنده
  • قطار کودک
  • سفینه
  • تاب بزرگسالان
  • دریاچه قو
  • استخر توپ

ساعت کاری شهربازی پارک چمران کرج

شهربازی پارک چمران در ضلع شمالی این مجموعه و در کنار بوستان جنگلی آن قرار دارد. این شهربازی با وسایل متنوع هیجان انگیزی که دارد یکی از شلوغ ترین بخش های بوستان چمران به شمار می رود. شهربازی پارک چمران در فصول بهار و تابستان فعالیت می کند و اوقات پر هیجانی را برای تمامی سنین به ارمغان می آورد. این مجموعه در فصل زمستان دایر نیست و تنها در اوایل پاییز که هنوز فصل بارندگی شروع نشده است، پذیرای گردشگران می باشد. از همین روی می توان گفت با توجه به سرباز بودن شهربازی بوستان چمران، ساعات کاری این مجموعه به بارندگی و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. در ادامه اطلاعات تکمیلی مربوط به بازدید از شهربازی پارک چمران را ذکر کرده ایم.

آدرس شهربازی چمران: ضلع شمالی پارک چمران

ساعات کاری شهربازی چمران: در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ پس از ساعت افطار و در طول بهار و تابستان از ساعت ۱۷

تلفن شهربازی چمران کرج: ۳۲۲۳۸۶۰۷-۰۲۶ و ۳۲۲۰۲۹۵۵-۰۲۶

 شهربازی چمران

فرش گل پارک چمران

فرش گل از دیگر قسمت ‌های بسیار محبوب این بوستان محسوب می شود که مساحت آن به ۱۷۰۰ متر مربع می رسد و جزو یکی از بزرگترین فرش های گل دائمی در خاورمیانه است. طرح این فرش مرتباً با طرح های جدید و متنوع عوض شده و زیبایی و جذابیت آن را دوچندان می کند. در اطراف فرش گل بوستان چمران کرج سکوهای بلندی واقع شده که می توانید از فراز آن طرح این فرش گل را بهتر ببینید. یکی از قسمت ‌های دوست‌ داشتنی این پارک، باغ گل آن می باشد که برای اولین بار در سال ۱۳۸۴ به این مجموعه اضافه شد و در آن بیش از سیصد گونه گیاهی مختلف دیده می شود که بیشتر شامل گل های میخک، گونه ‌های مختلف ارغوان و ساکولنت ها و سایر گونه های گیاهی بسیار نادر می باشد. فرش گل و باغ گل یکی از جذاب ترین قسمت های این پارک هستند که در طول سال پابرجا هستند و محل بسیار زیبایی برای عکاسی و‌ گشت و گذار محسوب می شوند. 

کافه و رستوران گردی

وجود عکاسخانه، کافی‌ شاپ، دکه‌ ها و فروشگاه های اغذیه فروشی و همچنین رستوران ها و فروشگاه های متعدد و طبیعت سرسبز و جذابی که این پارک دارد، آن را به مکان بسیار محبوبی برای تفریح و گشت و گذار تبدیل کرده است. یکی از رستوران های معروف شاندیز نیز در این پارک شعبه دارد که دارای تاب، فضای باز و سالن VIP می باشد که غذاهای متنوعی را برای مشتریان خود سرو می کند. شما می توانید در طول بازدید خود از بخش های مختلف بوستان چمران، از کافه گردی و رستوران گردی و ‌امتحان غذاها و دسرهای جدید لذت ببرید. 

پینت بال

پارک چمران کرج با امکانات و فضاهای متنوعی که دارد، یک محیط عالی و جذاب برای ورزش و فعالیت‌ های تفریحی و همچنین گردش های دوستانه و خانوادگی ایجاد کرده است. یکی از بخش های جذاب و هیجان انگیز این پارک، پینت بال تورنادو می باشد که با تم جنگلی و جالبی که دارد، می تواند تجربه بی نظیری برای شما رقم بزند. باشگاه پینت بال پارک چمران برای عموم بازدیدکنندگان در دسترس است. شما نیز می توانید به صورت گرو‌ه ‌های هشت تا شانزده نفره برای یک سانس آن را رزرو کنید. همچنین افکت ‌های دود زا و نور پردازی های جذاب و کفپوش های چمن مصنوعی و موانع متعددی که در این بخش وجود دارد، موجب شده تا باشگاه پینت بال پارک چمران کرج به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی این شهر شناخته شود. این پارک علاوه بر دارا بودن بخش های متنوع و جذاب برای تفریح و گردشگری، یک شهربازی با امکانات و دستگاه های مختلف دارد که در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین شهربازی کشور انتخاب شده است. چرخ و فلک، ماشین برقی، ترن هوایی، صندلی پرنده و بسیاری دیگر از وسایل جذاب و هیجان انگیز برای کودکان و بزرگسالان به محبوبیت هرچه بیشتر این پارک افزوده است. 

پینت بال چمران

سینما چهار بعدی

از دیگر امکانات بسیار جالب پارک چمران کرج، سینمای چهار بعدی آن است که در آن می توانید فیلم های مختلف را با حواس دیگر نیز تجربه کنید که می تواند برای شما بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. برای مثال هنگامی که در فیلم باران می بارد، این باران به گونه ای شبیه سازی می شود که شما آن را احساس خواهید کرد. تماشای فیلم در سینماهای چهار بعدی بسیار لذت بخش خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می کنیم در طول بازدید خود از این پارک حتماً یکبار آن را امتحان کنید. البته به یاد داشته باشید که فیلم هایی که در این سینما پخش می شوند، از نوع فیلم کوتاه و متناسب با تجهیزات سینما هستند. اگر شما نیز قصد دارید تجربه هیجان انگیزی از تماشای فیلم های چهار بعدی داشته باشید، می توانید همه روز از ساعت 16:30 بعدازظهر به سینمای پارک چمران مراجعه کنید.

پارک بانوان

یکی دیگر از بخش‌ های تفریحی بوستان چمران، پارک بانوان آن می باشد. پارک بانوان یا باغ ریحان در سال ۱۳۹۴ به مجموعه این بوستان اضافه شد که در آن امکانات تفریحی متعددی در اختیار بانوان قرار دارد که بانوان علاقه مند به ورزش های گروهی و یا انفرادی می توانند در این پارک به دوچرخه سواری و فعالیت های ورزشی و تفریحات دیگر بپردازند. پارک بانوان در مساحتی به وسعت 4 هکتار واقع شده که امکانات متنوعی در آن وجود دارد که از جمله آن ها می ‌توان به پیست های دوچرخه ‌سواری، زمین‌ های بسکتبال، فوتبال و والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، شطرنج و دارت و … اشاره کرد. پارک بانوان بوستان چمران همچنین دارای کافی شاپ و رستوران می باشد که بانوان می توانند از امکانات و خدماتی که ارائه می دهند، بهره مند شوند. بخشی از پارک بانوان به زمین بازی کودکان اختصاص داده شده است که مادران می توانند به هنگام گردش و تفریح، کودکان خردسال خود را به این مجموعه بسپارند. در پارک بانوان بوستان چمران، همچنین برنامه ‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی متنوعی برگزار می شود که مورد علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان می باشد.

پارکینگ بوستان چمران کرج

بوستان چمران امکانت رفاهی و تفریحی متنوعی دارد و در همه زمینه ها از جمله پارکینگ اختصاصی، عملکرد بسیار عالی داشته است. پارکینگی که در محوطه خارجی این بوستان واقع شده مانع از ازدحام و ترافیک خیابان های کرج شده است. بنابراین شما می توانید در طول بازدید از این بوستان، خودوروی خود را در پارکینگ شبانه روزی آن پارک کرده و با خیال راحت به تقریح و گشت و گذار بپردازید.

باغ پرندگان

در بوستان چمران، باغ پرندگان نیز وجود دارد که در اصل همان باغ گل ‌ها می باشد. در این باغ پرندگان مختلفی وجود دارند که همگی آن ها در شرایط بسیار مناسبی نگهداری می شوند و می توانند آزادانه پرواز کنند. در نزدیکی باغ پرندگان این بوستان، یک آکواریوم نیز قرار دارد که برخی از ماهی ها و خزندگان تزیینی در آن نگهداری می شوند. همچنین در بخش دیگری از این پارک، باغ وحشی وجود دارد که در آن حیواناتی مانند شیر ‌و خرس نگهداری می شوند.

باغ پرندگان چمران

بهترین زمان بازدید از پارک چمران کرج

پارک چمران کرج به صورت دائمی و چهار فصل قابل بازدید است. اما بدون شک در فصل های پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا و بارش مدوام باران و برف، زیبایی های این پارک جلوه نمی کنند. بنابراین، می توان گفت بهترین فصل بازدید از پارک چمران کرج، فصل های گرم سال یعنی بهار و تابستان است. از طرفی، فصل بهار، فصل شکوفایی و زیبایی این پارک است. چرا که در فصل بهار و از اوایل ماه فروردین تا اواخر اردیبهشت، در این پارک جشنواره گل های لاله کرج برگزار می شود که پیشنهاد می شود حتماً در این بازه زمانی به پارک چمران رفته و از آن بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف پارک چمران

علاوه بر این که فضا و طبیعت خود پارک چمران کرج بسیار دیدنی است، همچنین در این پارک مکان های دیدنی دیگری نیز وجود دارند که جز جاذبه های گردشگری پارک چمران به حساب می آیند و بازدید کنندگان می توانند از این مکان ها دیدن کرده و لذت ببرند. در ادامه این بخش، به معرفی سه مورد از جاذبه های گردشگری اطراف پارک چمران می پردازیم.

جاده چالوس: نزدیک ‌ترین مکان و جاذبه گردشگری به پارک زیبای چمران کرج، جاده چالوس است. جاده چالوس را می توان یکی از زیباترین جاده های کشور معرفی کرد که در چهار فصل سال به ویژه فصل های بهار و تابستان، از طبیعتی زیبا و آب و هوای دل انگیزی برخوردار می باشد. در سرتاسر جاده چالوس، کافه‌ ها، رستوران‌ و مناظر طبیعی بسیار زیبایی وجود دارند که می توان در آن ها برای استراحت و صرف نوشیدنی و غذا وقت گذراند. علاوه بر این، در مسیر جاده چالوس، جاذبه های گردشگری دیگری چون سد امیر کبیر، رودخانه کرج، جاده آتشگاه، روستای واریان و روستای آسارا وجود دارند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. تعداد بیشماری آبشار ها و روستا های بسیار منحصر به فرد و خوش آب و هوای دیگری هم در مسیر این جاده وجود دارند که پیشنهاد می شود حتماً از آن ها هم بازدید کنید. جاده چالوس، بعد از عبور از زیرگذر چمران و در نزدیکی مجموعه تفریحی پارک چمران واقع شده است.

پل شاه عباسی: پل شاه عباسی کرج، از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به پارک چمران کرج است که با نام‌ های پل دختر و پل سلیمانیه نیز شناخته می شود. زمان ساخت و احداث این پل، به دوران سلجوقی و مرمت و بازسازی آن نیز به دوران حکومت صفویه بر می گردد. قبل از این که این پل در دوره صفویان ساخته شود، اغلب مردم ان را با نام پل خاتون می شناختند. پل شاه عباسی، در ابتدای ورودی جاده چالوس و بالاتر از سینما هجرت کرج واقع شده است. اگرچه این پل در طی سال ها مکرراً بازسازی و مرمت شده است، اما در حال حاضر نیز مجدداً به رسیدگی و مرمت نیاز دارد. اگر قصد بازدید از این پل را دارید، باید پس از ورودی دوم پارک چمران، در امتداد بلوار چمران از خروجی سمت راست بالای زیر گذر به سوی سینما هجرت حرکت کنید. پل شاه عباسی کرج که از جاذبه های نزدیک به پارک چمران است، در فاصله ۳ کیلومتری این پارک واقع شده است.

پارک جنگلی جهان نما: پارک جنگلی جهان نما که بزرگ‌ ترین پارک جنگلی موجود در شهر کرج است، از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به پارک چمران می باشد. بازدید از این پارک جنگلی که در مسیر بزرگراه تهران به کرج واقع شده است، برای گردشگرانی که از سوی ‌پایتخت به سوی پارک چمران می روند، بسیار مناسب است. پارک جنگلی جهان نما، وسعتی ۱۴۰۰ هکتاری دارد و قدمت آن بیش از ۵۰ سال می باشد. پارک جهان نما که در فاصله ۶ کیلومتری پارک چمران قرار دارد، از جاذبه های طبیعی چون گونه های متنوع و نادر گیاهی و یک دریاچه مصنوعی برخوردار می باشد. این پارک به واسطه طبیعت زیبایی که دارد، بسیار مناسب پیک نیک و لذت بردن از طبیعت و اب و هوای دل انگیز می باشد.

پارک چمران کرج

اجاره روزانه آپارتمان در کرج

از آن جایی که شهر کرج از شهرهای زیبای ایران است و همچنین در نزدیکی پایتخت قرار دارد، سالانه افراد زیادی برای سفر آن را انتخاب می کنند. موضوع اقامت در شهر کرج، مانند هر شهر دیگری موضوع مهمی است که مورد توجه گردشگران و مسافران این شهر قرار می گیرد. گزینه های اقامتی مختلفی مانند هتل، هاستل، سوئیت و مسافرخانه وجود دارند که مسافران می توانند یکی از آن ها را بر حسب نیاز و سلیقه خود انتخاب کنند. یک گزینه دیگر نیز وجود دارد و آن اقامت در ویلا است که طرفداران زیادی دارد. ویلاهای زیادی با امکانات مختلف مانند ویلاهای استخردار در کرج وجود دارند که مسافران می توانند در طول سفر خود آن ها را اجاره کنند. اگر شما نیز قصد سفر به کرج و اجاره ویلا را دارید، می توانید جهت اجاره آپارتمان ملبه در کرج و یا سایر اقامتگاه های این شهر به وب سایت بابا سفر مراجعه کرده و پس از بررسی گزینه های موجود، طبق نیاز، سلیقه و بودجه خود یک ویلا را انتخاب و به راحتی اجاره کنید.

پارک چمران کرج، یکی از بزرگ‌ ترین و شناخته شده ترین پارک های شهر کرج است که حدود ۴۰ هکتار مساحت دارد. این پارک زیبا به دلیل جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوانی که دارد، سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران می باشد. پارک چمران کرج در استان البرز، مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین واقع شده است.

هر ساله در فصل بهار و از اولیل فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه، جشنواره ای تحت عنوان جشنواره گل های لاله کرج برگزار می شود که طرفداران زیادی دارد. ورود به این جشنواره نیازمند خرید بلیط است که قیمت آن در سال 1400، مبلغ ۵۰۰۰ تومان به ازای هر نفر می باشد.

این بوستان وسیع متشکل از فضای سرسبز و بکر 40 هکتاری است که در بخش های مختلف پارک می توانید جاذبه های متعددی همچون جشنواره گل لاله، شهربازی، رودخانه کرج، پینت بال، زمین های بازی مخصوص کودکان و زمین های ورزشی، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، فرش گل، کافه و رستوران و همچنین پارک بانوان را مشاهده کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.