پل معلق نمک آبرود

گذر از روی پل معلقی که در منطقه نمک آبرود و استان مازندران جای دارد، یکی از هیجان انگیزترین بخش های سفر به نمک آبرود به شمار می رود. درکل شهرک نمک آبرود یکی از بهترین مقاصد گردشگری است و دریایی از جاذبه های بیشمار را در خود جای داده. در این شهرک شما می توانید از تفریحات آبی گرفته تا سوار شدن بر تله کابین و سورتمه را تجربه کنید. پل معلق نمک آبرود نیز در همین شهرک جا خوش کرده است که با ویژگی های خاصی که دارد لذت یک پیمایش جذاب بر فراز دره ای عمیق با چشم اندازی زیبا را امکان پذیر می کند. در ادامه از این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره پل معلق نمک آبرود و قیمت بلیط بازدید از این جاذبه مشهور را برای شما عزیزان شرح دهیم.

معرفی پل معلق نمک آبرود

پل معلق یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی شهرک نمک آبرود است که علاوه بر ارائه چشم اندازی بسیار زیبا از جنگل های پهناور و کوه های باصلابت، پیمایشی هیجان انگیز را به مسافران هدیه می دهد. این پل زیبا از چوب و طناب ساخته شده و تعادل پل تنها به وسیله دو طناب در ابتدا و انتهای آن حفظ می شود. همچنین هیچ ستونی برای نگهداری پل تعبیه نشده و همین امر پل نمک آبرود را به پلی معلق تبدیل کرده است که لذت گذر از آن را چند برابر می کند. پل جذاب نمک آبرود بر فراز دره ای پهناور و بالای قله دیو حمام جای گرفته است که افراد محلی و بومی این منطقه قصه ها و افسانه های بسیار شنیدنی را درباره این پل بازگو می کنند.

معرفی پل معلق نمک آبرود

پل معلق و افسانه های جذاب

از آنجاکه پل نمک آبرود در منطقه ای کوهستانی، زیبا و مرموز قرار گرفته است، داستان های زیادی درباره آن وجود دارد که اکثر افراد محلی این قصه ها را بازگو کرده اند. یکی از این داستان ها مربوط به دیوها می شود که گفته شده در گذشته منطقه ای که پل معلق در آن قرار گرفته است مکانی برای حمام دیو ها بوده و این موجودات افسانه ای در این منطقه استحمام می کردند. یکی دیگر از افسانه های محبوبی که درباره پل معلق وجود دارد، جنگ رستم و اکوان دیو است. در یکی از قصه های شاهنامه آمده است که رستم پس از آنکه از هفت خوان گذشت به جنگ با اکوان دیو رفت که محل جنگ در منطقه ای از مازندران اتفاق افتاده است. طبق این افسانه، محل جنگ رستم و اکوان در میانه اردبیل و گرگان، در دل جنگل و صخره ای سرسبز بوده است که شباهت زیادی به منطقه پل معلق نمک آبرود دارد. درواقع حکایت های بسیاری درباره پل مرموز نمک آبرود گفته شده است. برای مثال صخره های استخوانی رنگی در کنار چاله های پل معلق قرار گرفته اند که شبیه به انسان های اسب سوار تعبیر می شوند. بسیاری از افراد محلی و مسافرانی که از این صخره ها بازدید به عمل می آورند، آن ها را قصه تبدیل شدن سپاهیان فریدون به سنگ بر اثر جادوی فولادزره دیو می دانند.

موقعیت مکانی پل معلق

پل افسانه ای نمک آبرود در استان مازندران و در شهرک نمک آبرود بنا شده است که این شهرک از جاذبه های گردشگری بسیاری همچون تله کابین، سورتمه، شهربازی، تفریحات آبی، کارتینگ و غیره بهره مند می باشد. شهرک نمک آبرود یکی از بزرگ ترین مناطق توریستی کشور است که هر سال مسافران بسیاری به این مجموعه پر جاذبه سفر می کنند. در این شهرک پل معلق جذابی بر فراز یک دره و قله دیو جای گرفته است که بلندی این قله به 800 متر می رسد. از خط دوم تله کابین که به این قله بروید با چاله ای به عرض 35 و عمق 30 متر مواجه خواهید شد که از دیواره هایی صاف و عمودی برخوردار می باشد. ظاهر این چاله همانند حمام های قدیمی تعبیر می شود و هیچ اثری از فرسایش در آن مشاهده نمی شود. 

جاذبه های گردشگری پل معلق نمک آبرود

ویژگی های پل معلق نمک آبرود

درست است که گذر از روی پل معلق نمک آبرود به خودی خود حس آدرنالین و هیجان را در شما بیدار خواهد کرد، اما استفاده از سایر تفریحات نمک آبرود همچون تله کابین برای رسیدن به این جاذبه پر بازدید، تجربه ای وصف ناپذیر را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این پل که طول آن 150 متر بوده و حدود 45 متر از سطح زمین ارتفاع دارد، در محیط جنگلی بسیار زیبایی قرار گرفته و چشم اندازی طبیعی را پیشه روی چشم جهانیان قرار می دهد. زمانی که می خواهید از روی پل گذر کنید، با منظره ای بکر از دل جنگل های سرسبز رو به رو خواهید شد که روح هر بیننده ای را نوازش می کند. همچنین در زمان هایی که مه اطراف این پل را فرا گرفته است، بازدید از پل معلق نمک آبرود اوقاتی تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

شرایط بازدید از پل معلق نمک آبرود

از آنجاکه پل نمک آبرود قدیمی بوده و ساختار آن تنها به وسیله چوب و طناب انجام شده است، برای گذر از روی این پل جذاب باید از لباس مخصوص و کلاه ایمنی استفاده کنید. همچنین برای افزایش امنیت مسافران حین بازدید از این پل هیجان انگیز کابل محکمی از بالای پل رد می شود که مسافران طناب های خود را به آن وصل کرده و با کمک این کابل با خیالی آسوده از روی پل گذر می کنند. لازم به ذکر است پل نمک آبرود از عرض کمی برخوردار بوده و از همین روی افرادی که تمایل به بازدید از آن را دارند باید به همراه سایر مسافران و پشت سر هم به صورت یکی یکی حرکت کنند.

قیمت بلیط بازدید از پل معلق نمک آبرود

عبور از پل معلق نمک آبرود رایگان نیست و شما باید برای استفاده از لباس های مخصوص و همچنین محافظت از این پل هزینه جزئی پرداخت کنید که با توجه به زیبایی های چشم نواز این پل قطعا ارزشش را دارد. هزینه عبور از پل معلق هیجان انگیز نمک آبرود تنها 25 هزارتومان است و هزینه بالایی را در بر نمی گیرد. همچنین پس از عبور از پل معلق می توانید از طریق تله کابین به سایر تفریحات گردشگری شهرک نمک آبرود مانند زیپ لاین، رفته و از هیجان بی نظیر آن بهره مند شوید.

قیمت بلیط پل معلق نمک آبرود: 25 هزارتومان

پل معلق

مسیر دسترسی به پل معلق نمک آبرود

برای رفتن به پل معلق زیبای نمک آبرود، ابتدا باید به شهرک توریستی نمک آبرود سفر کرده که این منطقه جذاب در كيلومتر 12 جاده چالوس و تنكابن جای دارد. آدرس کامل این پل زیبا و دیدنی به شرح زیر می باشد:

آدرس پل معلق نمک آبرود: استان مازندران، نمک آبرود، قله دیو حمام

 پس از آنکه وارد شهرک نمک آبرود شدید به بخش تفریحی این شهرک رفته و از آنجا به سمت تله کابین حرکت کنید. پل معلق بر فراز قله حمام دیو قرار گرفته است، از همین روی امکان پیاده روی برای رسیدن به آن وجود ندارد و باید برای رسیدن به این جاذبه زیبا از تله کابین های نمک آبرود کمک بگیرید. خط دوم تله کابین شهرک نمک آبرود که از چشم اندازی بسیار زیبا به سوی دریای خزر و جنگل های انبوه بهره مند است، شما را به قله حمام دیو و پل معلق نمک آبرود می رساند. طول خط این تله کابین 1700 متر است و 35 کابین در آن تعبیه شده است که گنجایش حمل 6 نفر را دارد.

بهترین زمان بازدید از پل معلق نمک آبرود

بازدید از مجموعه نمک آبرود و پل معلق آن بستگی به اولویت های مسافران دارد. اما در کل بهترین زمان بازدید از این منطقه به دلیل شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی آن فصول بهار و تابستان است. زیرا شهرک نمک آبرود در منطقه ای کوهستانی و مرتفع قرار دارد و به همین دلیل در زمستان ها از آب و هوایی بسیار سرد و برفی برخوردار می باشد. به همین ترتیب مسافرانی که در فصل زمستان به سمت این شهرک پر جاذبه حرکت می کنند ممکن است به دلیل سرمای حاکم بر این منطقه نتوانند به خوبی از تمامی امکانات آن بهره مند شوند. همچنین شایان ذکر است اگر شما از دوستداران سکوت و خلوتی هستید، تعطیلات نوروز و یا سایر تعطیلات، زمان مناسبی برای رفتن به منطقه نمک آبرود و پل معلق نیست. چراکه ازدحام مسافران در این دوره های زمانی بسیار زیاد است و شما باید برای استفاده از هر یک از امکانات شهرک نمک آبرود برای ساعت ها در صف های طولانی انتظار بکشید.

پل معلق شهرک نمک آبرود

بهترین رستوران های نزدیک به پل معلق نمک آبرود

خالی از لطف است اگر مجموعه توریستی کاملی همچون نمک آبرود از رستوران ها و غذاخوری های با کیفیت برخوردار نباشد. در سراسر نمک آبرود و اطراف آن رستوران های بیشماری قرار گرفته است که محلی عالی برای غذا خوردن و استراحت گردشگران به شمار می رود. در ادامه برخی از محبوب ترین و نزدیک ترین رستوران های نمک آبرود را نام برده ایم:

رستوران ملورین: یکی از دنج ترین رستوران های نمک آبرود که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد، رستوران ملورین است. این رستوران در کلار آباد، نمک آبرود و خیابان اصلی قرار دارد.

رستوران آیلار: باغ رستوران آیلار که از فضایی بسیار زیبا و محیط سر باز بهره مند است، در نمک آبرود و جاده ساحلی جای گرفته است که از کیفیت بالای غذایی نیز برخوردار می باشد.

رستوران کلبه گیلانه: این رستوران از غذاهای لذیذ محلی و گیلانی برخوردار است که طعم جذاب و جدیدی از وعده های غذایی را در اختیار مسافران قرار می دهد. رستوران کلبه گیلانه در چالوس، بعد از پلیس راه نمک آبرود، رو به روی نمک آبرود جای گرفته است.

رزرو سوئیت در نمک آبرود

شهرک نمک آبرود یکی از مناطق توریستی ایست که انواع تفریحات و امکانات رفاهی را در خود جای داده است. از همین روی بازدید و لذت سفر به این ناحیه تنها در یک روز امکان پذیر نیست و برای رفتن به این مجموعه و استفاده از تمامی امکانات آن نیاز به اقامتگاهی دنج برای استراحت می باشد. به همین ترتیب وب سایت باباسفر تمامی ویلاها و سوئیت های شیک و تمیزی که در نزدیکی نمک آبرود جای گرفته اند را جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای اجاره ویلاهای شیک و با کیفیت از طریق وب سایت باباسفر تنها کافیست بر روی لینک اجاره سوئیت در نمک آبرود کلیک کرده و پس از انتخاب یکی از سوئیت ها آن را به صورت آنلاین رزرو کنید.


آدرس پل معلق نمک آبرود: استان مازندران، نمک آبرود، قله دیو حمام

ابتدا از طریق جاده چالوس به سمت استان مازندران حرکت کرده و به شهرک نمک آبرود بروید. پس از رسیدن به این شرکت شهرک نمک آبرود به بخش تفیرحات آن رفته و با تله کابین خط 2 به ارتفاعات قله حمام دیو و پل معلق بروید.

قیمت بازدید از پل معلق نمک آبرود مبلغ 25 هزارتومان تعیین شده است.

به دلیل شرایط جوی سرد و کوهستانی که در منطقه نمک آبرود حاکم است فصل های بهار و تابستان از بهترین زمان های بازدید از پل معلق نمک آبرود به شمار می روند.

خیر، تمامی نکات امنیتی برای عبور مسافران از این پل در نظر گرفته شده است. برای عبور از پل معلق نمک آبرود لباس مخصوص و کلاه ایمنی به شما ارائه می شود که این لباس ها از طریق طنابی محکم به کابل بالای پل وصل می شود تا در صورت آسیب دیدن پل همچنان خطری رهگذران را تهدید نکند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.