بام کرج

کرج به عنوان کلان شهر شناخته می شود، چراکه بسیاری از صنایع تولیدی و مناطق توریستی را در خود جای داده و از جمعیت نسبتا زیادی برخوردار می باشد. یکی از توریستی ترین مکان های تفریحی که در این شهر قرار دارد، بام کرج است که با چشم اندازی شگفت انگیز، مکانی دنج و عالی برای استراحت و تفریح را به عموم مردم هدیه می دهد. بام عظیمیه در کرج که در دل کوه عظیمیه جا خوش کرده است، از آب و هوایی دل انگیز بهره مند بوده و طبیعت اطراف آن بسیار بکر است. در ادامه از این مقاله از باباسفر با ما همراه باشید تا همه چیز درباره بام کرج و امکانات تفریحی این منطقه را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

معرفی بام کرج

در کشور دوست داشتنی مان ایران، مناطقی به نام بام وجود دارند که بر فراز کوه های استوار قرار گرفته اند. این مناطق خلوتگاهی برای عموم مردم و مکانی دنج برای استراحت به شمار می روند که بام کرج نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بام که در کوه عظیمه قرار گرفته است، از سویی به رشته کوه های البرز و از سویی دیگر نمایی از جاده چالوس را به نمایش می گذارد. بسیاری از ساکنین کرج این قله مرتفع را بام عظیمیه می نامند. این منطقه از منظره ای خیره کننده و امکانات تفریحی جذابی برخوردار می باشد که تبدیل به پاتوقی برای جوانان شده است. در این بام شما می توانید بنشینید و هیچ کاری انجام ندهید، حتی در این صورت نیز از آب و هوای خوش این منطقه و چشم اندازی طبیعی بهره مند می شوید. اما اگر از دوستداران هیجان هستید، می توانید به ورزش کوهنوردی در این منطقه بپردازید که از مسیرهای بسیار جذابی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که بام کرج و پارک جنگلی جهان نما از محبوب ترین مناطق توریستی شهر کرج به شمار می روند.

بام کرج

امکانات تفریحی بام کرج

به دلیل قرار داشتن بام عظیمیه کرج در ارتفاعات کوه عظیمیه، منظره ای تماشایی پیشه روی بازدیدکنندگان قرار دارد که از همیشه این بام را جذاب تر می کند. این بام از مسیری برخوردار است که با پله به سمت ارتفاعات کوه متصل شده و هر چه بالاتر بروید از منظره ای تماشایی و آب و هوای خنک بهره مند می شوید. این منطقه یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کرج است که عموم مردم را به چند ساعتی سکوت و آرامش دعوت می کند. در میان این همه زیبایی طبیعی، امکانات تفریحی همچون کوهنوردی و عکاسی نیز قرار گرفته که این منطقه را به یکی از توریستی ترین ناحیه های اطراف کرج تبدیل کرده است.

مسیر کوهنوردی بام عظیمیه کرج

ارتفاع کوه عظیمیه به 2220 متر می رسد که این امر بام عظیمیه کرج را به یکی از مرتفع ترین قله های اطراف شهر کرج تبدیل کرده است. همچنین به دلیل قرار داشتن این بام در دل کوه، مسیرهای پر پیچ و خمی در آن قرار دارد که با منظره کوهستانی و ارتفاعات بلند، گزینه ای عالی برای ورزشکاران کوهنورد به شمار می رود. نکته جالب این است که در این بام مسیرهای حرفه ای به همراه مسیرهای راحت تر قرار دارد که کوهنوری را هم برای مبتدیان و هم برای ورزشکاران پیشرفته تر امکان پذیر می کند. لازم به ذکر است مسیرهایی که از پیج و تاب بیشتری برخوردار بوده و مناسب کوهنوردان حرفه ای می باشند بسیار صیغلی و لیز بوده و مستلزم مهارت های کوهنوردی می باشند. پس اگر به بازدید از این منطقه کوهستانی رفتید فراموش نکنید تجهیزات و لباس کوهنوردی را به همراه خود بیاورید تا یکی از دلچسب ترین تجربه های کوهنوردی را برای خود رقم بزنید.

مسیر کوهنوردی بام کرج

عکاسی در بام

عکاسی یکی از خاطره انگیز و جذاب ترین تفریحات گردشگری به شمار می رود که بام عظیمیه بهترین چشم انداز را برای این کار به وجود آورده است. از همین روی اگر به این منطقه خوش آب و هوا سری زدید، فراموش نکنید عکس های سلفی یا معمولی از خود یا خانواده و دوستان تان تهیه کنید. همچنین به دلیل منظره تماشایی که در این بام وجود دارد، بسیاری از عکاسی های حرفه ای در این ناحیه انجام می شود. اگر از دوربین باکیفیت برخوردار هستید، حتما عکاسی در شب بام عظیمیه کرج را امتحان کنید تا عکسی بسیار زیبا و ماندنی را ثبت کنید.

کافه و رستوران ها

شهر کرج به داشتن رستوران های با کیفیت و متعدد معروف است و بسیاری از کافه ها و رستوران های مشهور در نزدیکی این شهر قرار دارند. منطقه عظیمیه که بام مرتفع کرج را در دل خود جای داده است نیز خالی از این لطف نبوده و دارای تعداد بیشماری از بهترین رستوران های کرج می باشد. اگر به دنبال غذاخوری باکیفیت در نزدیکی بام عظیمیه کرج هستید، رستوران بام عظیمه کرج از لذیذترین غذاها برخوردار بوده و مکانی مناسب برای میل کردن وعده های غذایی مختلف می باشد. همچنین در ادامه برخی از بهترین رستوران های بام کرج را نام برده ایم:

رستوران روما: روما یکی از بهترین رستوران های انتخاب شده توسط مشتریان است که در نزدیکی هاکوپیان قرار داشته و طعم لذیذ غذاهای آن شبی خاطره انگیز را برای عموم مردم رقم می زند.

کافه رستوران د می ز: این رستوران که از محیط باز برخوردار بوده و فضایی دل انگیز را به مشتریان ارائه می دهد در منطقه عظیمیه، میدان طالقانی و در مسیر بام و نبش ندای شمالی قرار دارد.

کافه رستوران ایتالیایی ساریسو: این رستوران دارای دو طبقه است که در طبقه بالا منوی کافه قرار گرفته و طبقه پایین نیز دارای انواع غذاهای خوش طعم می باشد. رستوران ایتالیایی ساریسو بین میدان اسبی و مهران و جنب پمپ بنزین واقع شده است.

اگر از غرفه هایی که در اطراف بام عظیمیه قرار دارند و خوردنی های لذیذی که به مردم ارائه می دهند سخن نگوییم، قطعا کم لطفی است. انواع خوراکی های جذابی همچون آش، عدسی، لبو و انواع نوشیدنی های گرم و خوشمزه در اطراف این بام مشاهده می شود که می تواند طعم لذت بخشی را به شما عزیزان ارائه دهد.

بام عظیمیه کرج

نمای بام کرج در شب

زمانی که بر فراز بام زیبای کرج می ایستید می توانید خانه های سطح شهر که در کوچک ترین اندازه در مقابل چشم تان قرار گرفته اند را مشاهده کرده و به چراغ های زیبایی که سطح شهر را پوشانده اند خیره شوید. این منظره ای نایاب است که با نگاه کردن به آن می توانید ساعت ها غرق در خیال باشید. از سوی دیگر سکوت و خلوتی شب در بام حس وصف ناپذیری را به همگان القا می کند که موجی از آرامش را در وجود هر شخصی بیدار خواهد کرد. بام کرج یکی از زیباترین چشم اندازها در شب را شامل می شود که بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کرده است. اگر می خواهید منظره ای خیره کننده از رشته کوه های البرز و درخشش زیبای چراغ ها در سطح شهر را مشاهده کنید، حتما زمان غروب را در این بام گذرانده و از زیبایی مسحور کننده آن لذت ببرید.

چشمه آب بام کرج

جالب است بدانید پیش از آنکه ساختمان های بیشماری در اطراف بام کرج ساخته شود، در پایین این منطقه چشمه های متعددی وجود داشت. اما با گذشت زمان و ساخت و سازهای بیشمار در اطراف این بام چشمه ها از بین رفته و تنها یکی از آن ها در دل قله بام قرار گرفته است. افرادی که به کوهنوردی در این مجموعه مشغول می شوند می توانند در مسیر خود از مشاهده چشمه کوچکی که قرار گرفته لذت ببرند و زمانی را به استراحت در کنار این منبع طبیعی اختصاص دهند.

نمای بام کرج در شب

مسیرهای دسترسی به بام کرج

این بام زیبا و مرتفع در کوهپایه ‌های کوه نور عظیمیه واقع در کرج، جای گرفته و منظره ای مشرف به شمال شهر را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. این بام زیبا در استان البرز و در شهر کرج قرار دارد و منطقه ای بکر برای بازدیدکنندگان پایتخت نشین و ساکنین شهر کرج می باشد. آدرس بام عظیمیه کرج به شرح زیر است:

آدرس بام کرج: استان البرز، شهر کرج، میدان طالقانی، انتهای خیابان طالقانی شمالی

اگر از منطقه تهران به بام عظیمیه کرج می روید ابتدا باید از آزادراه تهران_کرج خود را به شهر کرج رسانده و از آنجا به سمت چهارراه طالقانی حرکت کنید. سپس وارد طالقانی شمالی شده و تا انتها این خیابان را ادامه دهید. دقیقا در انتهای خیابان طالقانی بام کرج را مشاهده خواهید کرد. همچنین اگر قصد رفتن به این بام از طریق وسایل نقلیه عمومی را داشتید باید مجددا خود را به چهارراه طالقانی رسانده و از آنجا با وسایل نقلیه ای همچون تاکسی و اتبوس به سمت بام عظیمیه کرج حرکت کنید.

نمای بام عظیمیه کرج

ساعات و هزینه بازدید از بام کرج

شما می توانید هر زمان که نیاز به خلوتگاهی برای استراحت و یا تفریح داشتید به بام کرج رفته و از منظره زیبای آن نهایت لذت را ببرید. درواقع محدودیت زمانی برای این مکان بکر تعیین نشده و بازدیدکنندگان می توانند همه روزه و در هر ساعتی برای تجربه اندکی آرامش و سکوت به این بام خوش آب و هوا مراجعه کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است به دلیل ناهمواری مسیر، در روزهای بارانی از کفش و لباس مناسب استفاده کنید تا بر روی زمین سنگی بام سر نخورید. همچنین باید بگوییم بازدید از بام عظیمیه کرج رایگان است و شامل هیچ هزینه نمی شود. این بام امکان بازدید شبانه روزی را برای گردشگران امکان پذیر کرده و مکانی عالی برای تفریحات شبانه به شمار می رود.

رزرو سوئیت در کرج

بام عظیمه یکی از پرآرامش ترین مناطق شهر کرج است که تبدیل به پاتوقی پرطرفدار میان قشر جوان ساکن در کرج و اطراف آن شده است. اما این مکان تنها استراحتگاه شهر کرج نیست و اقامتگاه ها و ویلاهای لاکچری در داخل و اطراف شهر کرج قرار گرفته اند که اوقات خوشی را برای مسافران رقم می زنند. وب سایت باباسفر برخی از بهترین ویلاها و سوئیت های منطقه کرج را برای شما عزیزان به نمایش می گذارد که با اجاره سوئیت در کرج می توانید از ویژگی های بیشمار این سوئیت ها بهره مند شوید. همچنین اقامتگاه هایی همچون سوئیت، از قیمت مناسبی برخوردار می باشند که از طریق وب سایت باباسفر می توانید این نوع استراحتگاه ها را به صورت آنلاین و تنها در چند دقیقه رزرو کنید.

بام کرج در استان البرز، شهر کرج، میدان طالقانی، انتهای خیابان طالقانی شمالی قرار دارد.

برای رسیدن به بام کرج به چهارراه طالقانی در منطقه عظیمیه رفته و از آنجا تا انتهای خیابان طالقانی مسیر را ادامه دهید. انتهای این خیابان بام کرج قرار گرفته است.

این منطقه توریستی به صورت 24 ساعته در اختیار بازدیدکنندگان قرار داشته و حتی در روزهای تعطیل نیز باز است.

از بهترین تفریحات بام کرج می توان به کوهنوردی، عکاسی و مشاهده چشم اندازی زیبا از سطح شهر اشاره کرد.

این مجموعه به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.