جنگل حرا قشم

برای بازدید از جنگل حرا هر آنچه که درباره جنگل های معمولی شنیده اید را فراموش کنید. چراکه جنگل حرا قشم یکی از خاص ترین مناطق کشور ایران به شمار می رود که در میان آب های نیلگون خلیج فارس جا خوش کرده و حتی ظاهر آن با جنگل های معمولی بسیار متفاوت است. اگر به این جاذبه اعجاب انگیز سفر کنید با منطقه ای مواجه خواهید شد که گویی خدا دستی بر سر آن کشیده و تکه ای از بهشت را پیشه روی چشم جهانیان قرار داده است. جنگل حرا قشم به قدری زیبا و منحصر به فرد است که در 17 ژانويه سال 1977 ميلادی، با تاییدیه سازمان جهانی یونسکو به عنوان زیستگاه ذخیره کره انتخاب شده و در فهرست جهانی قرار گرفت. از همین روی می توان گفت این جنگل نه تنها پر از شگفتی است، بلکه یک آثار ملی مهم برای کشورمان محسوب می شود. برای آنکه همه چیز درباره جنگل حرا قشم را فرا گرفته و از جاذبه های طبیعی بی نظیر آن حیرت زده شوید، با ما در ادامه این مقاله از باباسفر همراه شوید.

جنگل حرا قشم کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

جنگل حرا که با نام جنگل های مانگرو نیز شناخته می شود، در جنوب ایران و در جزیره قشم جای دارد. این جنگل با درختانی شناور در آب های شور خلیج فارس قرار داشته و جزوی از استان هرمزگان محسوب می شود. آدرس کامل جنگل حرا قشم در زیر قید شده است:

آدرس جنگل حرا قشم: استان هرمزگان،جزیره قشم، شهرک گورزین، جاده جنگل حرا

برای آنکه به جنگل زیبای حرا بروید می توانید از دو راه آبی یا زمینی به جزیره قشم سفر کنید. از جزیره قشم تا این جاذبه دیدنی 30 کیلومتر مسیر دارید که ممکن است 30 دقیقه در مسیر باشید. برای این کار باید ابتدا به شمال غربی جزیره قشم رفته و از آنجا خود را به تاسیسات گورزین برسانید. سپس وارد جاده شهرک گورزین شده و از آنجا یک کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید و به سمت راست بپیچید. در این بخش از فروشگاه نخل طبل گذر کرده و به فروشگاه ستاره طبل می رسید که این مسیر را باید به سمت راست پیچیده تا به پست بانک جنگل حرا برسید. حالا می توانید به وسیله قایق از اسکله روستای طبل، بندر لافت یا اسکله سهلی به سمت جنگل حرا بروید.

جنگل حرا قشم

معرفی جنگل حرا قشم

به راستی که جنگل حرا با ویژگی های منحصر به فردی که شامل می شود یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های جزیره قشم به شمار می رود. اگر می خواهید منابع طبیعی زیبا، پوشش گیاهی کمیاب، قایق سواری در خلیج زیبای فارس و بسیاری از جاذبه های بی نظیر را در یک قالب تماشا کنید، جنگل حرا این امکان را به شما ارائه می دهد. هر چقدر از زیبایی و شکوه این جنگل بگوییم باز هم کم است. چراکه از سویی درختان نایاب حرا و از سویی دیگر گونه های جانوری کمیاب و همچنین قرار داشتن جنگل حرا در قلب دریای خزر همگی منطقه ای بی نظیر را به وجود آورده اند که در کمتر نقاطی از جهان دیده می شود.

علت نامگذاری جنگل حرا

هنوز معنای کلمه «حرا» به درستی مشخص نشده و کسی نمی داند این کلمه چه تفسیری را در خود گنجانده است. اما برخی از بومیان این منطقه گفته اند که در گذشته درختان حرا توسط اهالی منطقه قشم هرس می شده و به همین دلیل به آن «جنگل حرس» گفته می شد. با مرور زمان این نام به جنگل حرا تغییر یافت و امروزه با نام جنگل حرا قشم در میان جهانیان شناخته می شود. البته دلیل دیگری نیز می تواند برای این نامگذاری تاثیر گذار باشد و آن درختان نایاب حرایی است که در سراسر این جنگل به چشم می خورد.

موقعیت جغرافیایی جنگل حرا قشم

این جنگل که با وسعت 15 میلیون هکتار یکی از بزرگ ترین جنگل های جهان شناخته می شود، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر گردشگری یکی از مهم ترین منابع ایران به شمار می رود. البته باید گفت که تنها 15 میلیون هکتار از جنگل حرا در ایران قرار دارد که در میان آب های شور خلیج فارس جای گرفته و منظره ای بی همتا را به وجود آورده است. این جنگل در ۸ منطقه حفاظت شده ایران، سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته است که بخشی از آن نیز در استان هرمزگان، بوشهر و بندرعباس نیز مشاهده می شود. همچنین جنگل حرا از بندر لافت تا روستای طبل كشیده شده و بخشی از آن در منطقه گازی گورزین و روستای كوران قرار گرفته است.

معرفی جنگل حرا قشم

ویژگی های جنگل حرا

سراسر جنگل حرا از منطقه ای دیدنی یا جاذبه ای بی همتا تشکیل شده است که در هیچ جنگل دیگری وجود ندارد. یکی از شگفتی های بزرگ این جنگل درختان خاصی است که در دل آن قرار داشته و به صورت خودکار آب شور را جذب کرده و تبدیل به آب شیرین می کنند. اگر از وسعت زیاد این جنگل و درختان انبوه آن گذر کنیم، قرار داشتن آن در آب های شور خلیج فارس می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و هر کسی را شگفت زده کند. این جنگل به طوری داخل آب فرو رفته است که امکان بازدید با پای پیاده در آن وجود نداشته و گردشگران به وسیله قایق های موتوری خود را به جنگل حرا می رسانند. جنگلی را در نظر بگیرید که در عمق آب فرو رفته و همچنان درختان انبوهی در آن روییده اند، آیا این یک منظره مسحور کننده نیست؟ اما اگر فکر می کنید ویژگی های خاص جنگل حرا تنها به همین جا ختم می شود سخت در اشتباهید. در ادامه منحصر به فرد ترین مزایای این جنگل که در هیچ کجای دیگر ندیده اید را برای شما عزیزان بازگو کرده ایم.

خواص گل و لای جنگل حرا

از گل و لای جنگل حرا گرفته تا پوشش گیاهی آن، همگی از مزایای خاص بهره مند بوده و از کاربرد های جذابی برخوردار می باشند. جالب است بدانید در گذشته مردم بومی این منطقه گل و لای موجود در آن را مناسب برای تناسب اندام می دانستند و در آب و گل این جنگل می غلطیدند تا تناسب اندام شان حفظ شود. البته که هیچ مدرک پزشکی درباره صحت این مسئله وجود ندارد، اما بومیان این محله در گذشته که راه های زیادی برای لاغری وجود نداشت از این روش استفاده می کردند و همچنان نیز برخی از اهالی معتقدند که گل و لای جنگل حرا به لاغری کمک می کند. لازم به ذکر است گل و لای این منطقه دارای مقداری نمک و آهک است که مردم نیز به همین دلیل باور دارند این مواد می تواند در تناسب اندام تاثیر گذار باشد.

عسل مرغوب حرا

طعم لذیذ عسل هایی که از جنگل حرا به دست می آید با تمامی عسل های مناطق دیگر متفاوت بوده و عسل موجود در این منطقه طبیعی و بدون دخالت دست انسان می باشد. از همین روی عسل جنگل های حرا یکی از گران ترین عسل ها است که به کشور عمارات با قیمت 500 هزار تومان صادر می شود. البته افراد محلی عسل این منطقه را برای بازدید کنندگان با قیمت کمتری به فروش می رسانند و شما می توانید با پرداخت مبلغ حدودا 350 هزار تومان عسل طبیعی باکیفیت حرا را خریداری نمایید. عسل مرغوب حرا نه تنها استفاده خوراکی دارد بلکه از آن برای درمان مشکلات پوستی نیز استفاده می شود و می توانید این عسل را بر روی پوست خود بگذارید تا از شفافیت و درخشش پوست خود حیرت زده شوید.

جنگل حرا در قشم

قرار داشتن جنگل در دل آب

همانطور که گفته شد جنگل حرا در آب های خلیج فارس قرار دارد. اما این امر به جز جنبه چشم انداز زیبایی که دارد، آب موجود در این منطقه از مواد مغذی بسیاری بهره مند بوده و خواص ویژه ای را شامل می شود. درواقع آب جاری در جنگل حرا نسبت به چرخه زیستی جالبی که دارد یکی از حیاتی ترین منابع برای آبزیان این منطقه به شمار می رود. نحوه جزر و مد و خواص شیمیایی که این آب شامل می شود، زیست گاهی مناسب را برای تخم ریزی آبزیان به وجود آورده است. همچنین درختانی که در جنگل حرا وجود دارند و تعداد آن ها بسیار زیاد است شوری آب جاری و املاح مضر آن را جذب کرده و باعث می شوند جنگل حرا زیست گاهی مناسب برای گونه های جانوری متعددی بخصوص لاک پشت های سرخ رنگ باشد.

وجود گرانترین شاهین در جنگل حرا

جنگل حرا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد یکی از زیستگاه های بزرگ برای گونه های جانوری نایاب محسوب می شود. شاهین سینه خیاری آفریقایی، یکی از این گونه های جانوری خاص است که در کمتر جایی دیده می شود و از گران ترین گونه پرندگان جهان به شمار می رود. این شاهین در کشور امارات با قیمت حدودی ۶۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود. اگر به جنگل حرا بروید می بینید که برخی از این پرنده های پر غرور بر فراز آسمان پرواز می کنند و صحنه ای شگفت انگیز را به وجود می آورند. دلیل مهاجرت این پرندگان به جنگل حرا را می توان موش خرماهایی دانست که در این منطقه زندگی می کنند و چرخه ای طبیعی از حیات وحش را به نمایش می گذارند.

گونه های جانوری جنگل حرا

جاذبه های گردشگری جنگل حرا قشم

تا این لحظه از مقاله تنها با نیمی از دیدنی های جنگل حرا قشم آشنا شده اید و بسیاری از جاذبه های بی نظیر دیگری نیز در این طبیعت سرسبز وجود دارد که زیبایی های خیره کننده کشورمان را به رخ می کشد. عمل جزر و مد آب در این منطقه باعث شده جنگل حرا هر چند ساعت یکبار ظاهری جدید و متفاوت به خود بگیرد. زیرا آب این منطقه همیشه در حدود 1 تا 1 و نیم متر ارتفاع دارد و این مسئله باعث شده در هر جذر و مد پوشش گیاهی این جنگل متفاوت باشد. هنگامی که جذر اتفاق می افتد درختان جنگل حرا برای 6 الی 7 ساعت در سطح کمتری از آب قرار گرفته و انگار که در خشکی قرار دارند به نمایش در می آیند. اما زمانی که آب بالا آمده و عمل مد اتفاق می افتد درختان در آب شناور شده و صحنه ای جدید را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهند. همین جذر و مد به رشد و تکثیر درختان حرا کمک می کند. زیرا درختان هنگام بالا آمدن آب از آن تغذیه کرده و هنگاه پایین آمدن آن هوای مورد نیازشان را دریافت می کنند. این چرخه جالب همانند یک سیستم پیشرفته آبیاری عمل کرده و به طور طبیعی پوشش گیاهی این منطقه را آبیاری می کند.

جزیره های شناور در منطقه حرا

به دلیل موقعیت مکانی خاص این جنگل پدیده های جذابی در آن به وجود آمده اند که جزیره های متعدد در میان آب های این جنگل بسیار دیدنی هستند. این جزیره های کوچک و بزرگ در آب های شور خلیج فارس ایجاد شده و خشکی هایی را در این جنگل به وجود آورده اند. از برخی از مشهور ترین این خشکی ها می توان به جزیره زمرد، نگین و مروارید اشاره کرد که از وسعت بیشتری برخوردار می باشند.

جزیره های جنگل حرا

درختان نایاب جنگل حرا قشم

با قابلیت های معجزه آسایی که درخت حرا دارد بسیاری از مردم بومی آن را درخت بهشتی می دانند. این درخت نه تنها در شرایط جوی خاص خلیج فارس زنده می ماند بلکه خواص درمانی و میوه های خوش طعم را نیز شامل می شود. درختان حرا قابلیت روییدن گل را داشته و در اواخر تیر و اواسط مردادماه گل های طلایی رنگ بسیار زیبایی بر روی این درختچه ها شکوفه می زند. این گل دارای 4 گلبرگ است و دارای عطری شیرین و خنک می باشد که تا شعاع چند متری خود را مطبوع و دلنشین می کند. همچنین درختان حرا از میوه های بادامی شکلی نیز برخوردار می باشند که معمولا غذای زنبورهای عسل و پرندگان است. این میوه خاص پس از گذشت مدتی جوانه زده و به داخل آب می افتد. سپس در عمق خاک فرو رفته و دوباره ریشه می دواند.

ویژگی های گیاه حرا

از گل و میوه زیبای درختان حرا که بگذریم، خواص درمانی آن توجه ها را به سوی خود جلب می کند. درواقع کاربرد اصلی این درختان به غیر از جلوه خاصی که به جنگل بخشیده اند، برای مصارف پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجاکه آب جنگل حرا پر از مواد مغذی گوناگون است و ریشه درختان حرا نیز در آب قرار گرفته، میوه و برگ های آن خواص دارویی دارد. البته از این درختان در زمینه های دیگری که در ادامه ذکر شده است نیز استفاده می شود:

  • تامین غذا و علوفه دام
  • تولید عسل
  • ابریشم مصنوعی
  • تولید الكل و شكر
  • تولید چوب و ذغال
  • كبریت سازی
  • تولید خمیر كاغذ

علاوه بر مواردی که در فوق ذکر شد ریشه گیاهان حرا نیز پر از فایده است. ریشه درختان حرا بسیار ضخیم است و مانند یک صد طبیعی در برابر فرسایش مقاومت کرده و از تاسیسات ساحلی محافظت می کند. به خاطر همین ویژگی های بیشمار، درختان حرا نقش حیاتی را برای افراد بومی این منطقه ایفا می کنند.

درختان حرا

پوشش گیاهی منحصر به فرد جنگل حرا قشم

علاوه بر درختان پرکاربرد حرا، پوشش گیاهی متنوعی در این بیشه زار نیز وجود دارد که برای زیست گاه این منطقه بسیار مفید است. یکی از مشهور ترین این گیاه ها، چندل است که گل های سفید آن با ظاهری بلند و باریک در خوشه های زیبا قرار گرفته است. همانطور که درختان حرا در فصل تابستان زیبایی بی حد و مرزی به بیشه زار حرا می بخشند، در فصل زمستان نیز گیاه چندل این نقش را برای جنگل ایفا می کند. این گیاه دارای میوه قهوه ای رنگ و بیضی شکل است که در فصل بهار می رسد و طعمی متفاوت را ارائه می دهد.

خرچنگ گیتار زن

یکی از جذاب ترین گونه های جانوری که در جنگل حرا می زیستد را می توان خرچنگ گیتار زن دانست که افراد بومی این نام را به این موجودات جالب و دوستداشتنی نسبت داده اند. این نوع خرچنگ از یک چنگک کوتاه و یک چنگک بلند برخوردار است و چهره ای همانند گیتار دارد. از همین روی به این نوع جانوران بامزه، خرچنگی که گیتار می زند گفته می شود. از این نوع جانوران خاص که تا به حال در هیچ جای دیگری ندیده اید در جنگل حرا بسیار است. برای مثال شما می توانید گونه های دیگر خرچنگ های جذابی همچون خر چنگ ویلن زن و دراز چنگ شناور را نیز در این جنگل مشاهده کنید.

دیدنی های جنگل حرا قشم

امکانات تفریحی جنگل حرا قشم

بازدید از جنگل حرا قشم با جاذبه های طبیعی که در دل خود جای داده است به خودی خود می تواند ساعت ها اوقات خوش را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. جنگل حرا از نظر اقتصادی، گردشگری و مسائل زیست محیطی یکی از با ارزش ترین مناطق جنوب ایران به شمار می رود. از همین روی به دلایل امنیتی و حفظ این منطقه بومی نمی توان امکانات زیادی برای آن فراهم کرد و دخالت انسان ها در این مسئله می تواند باعث تخریب و آسیب رساندن به این زیستگاه مهم شود. اما با اینحال جنبه گردشگری این منطقه نیز باید در نظر گرفته شود، از همین روی برخی از امکانات ضروری مانند اسکله ها و قایق برای این منطقه تعبیه شده که از امکانات اصلی آن به شمار می رود.

اسکله های منطقه حرا

چندین اسکله در منطقه حرا وجود دارد که امکان قایق سواری از این خشکی ها تا دل جنگل را امکان پذیر می کند. یکی از مشهورترین این لنگرگاه ها اسکله سهیلی است که از امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی، فروشگاه ها و سوپرمارکت، مغازه های صنایع دستی و سوغات جنگل حرا برخوردار می باشد. همچنین تعدادی قایق موتوری در کنار این اسکله قرار دارد که شما را سوی دیدنی های جنگل حرا برده و سفر دل انگیزتان را آغاز می کند.

قایق سواری و عکاسی

قایق سواری در حالت معمولی نیز تفریح بسیار جذاب و دلپذیری است. حال تصور کنید به همراه قایق به دل آب های خلیج فارس رفته و در میان انبوهی از درختان شناور در آب قایق سواری کنید. این قایق ها در کنار اسکله های جنگل حرا قرار دارند و علاقه مندان را برای 1 الی 2 ساعت در جنگل حرا می گردانند. هر یک از قایق ها دارای 6 نفر ظرفیت بوده و یک قایق ران نیز شما را در طی بازدید همراهی می کند.

پرنده نگری

یکی دیگر از تفریحاتی که در جنگل حرا تجربه ای لذت بخش را به شما هدیه می دهد پرنده نگری است. هر سال در فصل های پاییز و زمستان که هوا کمی سردتر است بیش از یک صد پرنده به این زیستگاه جذاب مهاجرت می کنند. در میان این پرندگان گونه های جانوری همچون لک لک، مرع ماهی خوار، مرغ دریایی، مرغابی، مرغ سقا و بسیاری از پرندگان آبزی دیگر دیده می شوند که در کنار سایر جاذبه های جنگل حرا خودنمایی می کنند. اگر در زمان زمستان به این بیشه زار سفر کردید با دقت به درختان نگاه کنید زیرا ممکن است تخم پرندگانی که در این زمان به جنگل مهاجرت می کنند را مشاهده نمایید.

جاذبه های جنگل حرا قشم

لوازم ضروری برای بازدید از جنگل حرا

برای سفر به هر منطقه ای شما باید برخی از وسایل ضروری را به همراه خود داشته باشید تا به مشکل بر نخورید. از آنجاکه جنگل حرا در آب قرار داشته و امکانات رفاهی چندانی در آن وجود ندارد حتما دقت داشته باشید وسایلی که در زیر نام برده ایم را با خود حمل کرده تا در حین بازدید دچار مشکل نشوید.

  • کارت شناسایی
  • آب آشامیدنی کافی
  • کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابگیر
  • وجه نقد
  •  جعبه کمک های اولیه برای مواقع خاص
  • دفترچه بیمه
  •  لباس مناسب برای فصل گرم یا سرد
  • دوربین عکاسی (در صورت تمایل)

هزینه و ساعات بازدید از جنگل حرا قشم

با آنکه بازدید از جنگل حرا قشم شامل هزینه ورودی نمی شود، اما قایق هایی که برای گردشگران در نظر گرفته شده و شما را به جنگل حرا می برند با دریافت هزینه این کار را انجام می دهند. در ادامه هزینه بلیط این قایق ها و ساعات بازدید از این منطقه پر جاذبه را شرح داده ایم:

قیمت بلیط قایق سواری در جنگل حرا قشم: تهیه بلیط برای هر شخص به ازای 70 هزار تومان می باشد که البته این قیمت نسبت به نرخ روز می تواند متغییر احتساب شود.

ساعات بازدید از جنگل حرا قشم: از 8 صبح الی 19

جنگل حرا در قشم

بهترین زمان سفر به جنگل حرا قشم

می توان گفت جنگل حرا در تمامی روزهای سال از جاذبه های شگفت انگیز برخوردار بوده و همیشه به زیبایی در قلب خلیج فارس می درخشد. اما بد نیست بدانید در هر فصل چه زمانی را برای سفر به این منطقه توریستی انتخاب کرده تا نهایت لذت را از سفر خود دریافت کنید. در ادامه زمان های مناسب هر فصل را شرح داده ایم.

فصل بهار: اگر در فصل بهار تصمیم به بازدید از جنگل زیبا حرا گرفتید بهتر است ماه های فروردین و اوایل اردیبهشت به این منطقه سفر کنید. چراکه در این ماه ها هنوز گرمای شرجی منطقه قشم پدیدار نشده و آب و هوای معتدل تری بر فضا حاکم است.

فصل تابستان: درست است که در فصل تابستان یکی از گرم ترین آب و هواهای قشم و جنگل هوا را مشاهده خواهید کرد اما در این فصل جشن محلی جذابی به نام « جشن نوروز صیاد» برگزار می شود که می تواند سفر شما را بسیار خاطره انگیز تر کند. همچنین در این فصل میوه و گل های درختان حرا شکوفه می زنند که این بیشه زار را از همیشه دیدنی تر می کنند.

فصل پاییز و زمستان: فصل زمستان یکی از بهترین زمان های سفر به جنگل حرا به شمار می رود. چراکه آب و هوای این جنگل در فصل زمستان به 24 درجه یا حتی پایین تر می رسد و گرما بازدیدکنندگان را آزارده خاطر نخواهد کرد. از همین روی آبان ماه تا اواخر فصل زمستان از بهترین زمان سفر به جنگل حرا به شمار می روند.

نکته: مسئله مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که در فصل زمستان به دلیل آب و هوای مطلوب و پرندگان مهاجری که تنها در این فصل مشاهده می شوند، ازدحام مسافر در این منطقه بسیار بالا می رود ممکن است شلوغی شما را آزار دهد. همچنین تعطیلات نوروز نیز از شلوغ ترین زمان های سفر به جنگل حرا محسوب می شود.

جنگل حرا در استان هرمزگان

جاذبه های گردشگری اطراف جنگل حرا قشم

از آنجا که در جنگل حرا به دلیل قرار داشتن آن بر روی آب مراکز تفریحی در آن وجود ندارد. برای آنکه بتوانید از امکاناتی همچون رستوران استفاده نمایید لازم است که به اطراف این جنگل بروید. درواقع در نزدیکی جنگل حرا برخی از روستاها و یا اقامتگاه هایی جای گرفته است که شما می توانید قبل یا بعد از بازدید از این بیشه زار زیبا برای استراحت به این مکان ها مراجعه کنید. از برخی از نزدیک ترین اقامتگاه های تفریحی جنگل حرا می توان به روستای سهیلی، طبر، طبل، اقامتگاه بوم گردی شریفی در روستای رنگو، رستوران نا خدا امینی در روستای طبل و هتل های اطراف حرا اشاره کرد.

اجاره ویلا در قشم

اگر علاوه بر رستوران نیاز به امکانات رفاهی بیشتر و استراحتگاهی خلوت نیاز دارید، در سراسر جزیره قشم و اطراف جنگل حرا ویلا و سوئیت های جذابی نیز قرار دارد که می توانید با چند شب اقامت در این استراحتگاه ها نهایت لذت را تجربه کنید. وب سایت باباسفر برخی از بهترین اقامتگاه های جزیره قشم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است که می توانید با اجاره ویلا در قشم سفری دلپذیر را تجربه کنید. اما چرا باید از باباسفر برای رزرو ویلا اقدام کنیم؟ این وب سایت مزایای ویژه ای را به شما مسافران عزیز ارائه می دهد که ارزان ترین قیمت با بهترین کیفیت یکی از مهم ترین ویژگی های آن به شمار می رود. همچنین شما می توانید با استفاده از این وب سایت از پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شده و اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنید.

استان هرمزگان، قشم، شهرک گورزین، جاده جنگل حرا

ابتدا به شمال غربی جزیره قشم رفته و از آنجا خود را به تاسیسات گورزین برسانید. سپس وارد جاده شهرک گورزین شده و از آنجا یک کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید و به سمت راست بپیچید. در این بخش از فروشگاه نخل طبل گذر کرده و به فروشگاه ستاره طبل می رسید که این مسیر را باید به سمت راست پیچیده تا به پست بانک جنگل حرا رسیده و وارد اسکله جنگل حرا شوید.

برای آنکه از جنگل حرا بازدید کنید باید به وسیله قایق های موتوری که در کنار اسکله قرار دارند به این جاذبه بروید. از همین روی هزینه ای برای این قایق ها باید پرداخت کنید که طبق آخرین نرخ روز مبلغ 70 هزارتومان به ازای هر نفر برای آن در نظر گرفته شده است. اما این مبلغ ممکن است هر سال نسبت به قیمت روز تغییر کند. ساعات بازدید: 8 الی 19

جنگل حرا قشم پر از جاذبه های شگفت انگیزی همچون درختان حرا، گونه های جانوری خاص مانند خرچنگ گیتار زن و عقاب سینه خیاری، لذت قایق سواری در آب های خلیج فارس و غیره بهره مند می باشد.

از آنجاکه جزیره قشم از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار می باشد بهترین زمان برای بازدید از جنگل حرا که در قلب این جزیره قرار دارد فصل های پاییز و زمستان است. همچنین در این فصل بیش از 100 پرنده مهاجر به این بیشه زار سفر می کنند که لذت بازدید را چند برابر خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.