دشت شقایق شهریار

کشور عزیزمان ایران، دریایی از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی فرهنگی را در دل خود جای داده است که به دلیل وفور آن ها، بسیاری از این جاذبه ها ناشناخته باقی مانده اند. دشت شقایق شهریار نیز یکی از زیباترین پدیده های جهان به شمار می رود که در ملارد شهریار جای گرفته و کمتر کسی از وجود آن خبر دارد. اما چرا دشت شقایق یک پدیده نادر است؟ این دشت با فرا رسیدن فصل دلربای بهار، پوشیده از شقایق های وحشی نادری می شود که با رنگ سرخ خود، دشت شهریار را مانند یک نقاشی بی نقص رنگ آمیزی کرده و منظره ای مسحور کننده را ایجاد می کنند. اگر شما نیز می خواهید با دشت شقایق شهریار بیشتر آشنا شده و از جذابیت های ویژه آن مطلع شوید، با ما تا پایان این مقاله از باباسفر همراه شوید.

معرفی دشت شقایق شهریار

اگر می خواهید برای چند ساعت هم که شده از شلوغی زندگی شهری به دور بوده و از جاذبه طبیعی زیبایی دیدن کنید، دشت شقایق می تواند روح شما را تازه کند. این دشت که با نام دشت اختر آباد نیز شناخته می شود، از اواسط فصل بهار تا اواخر اردیبهشت ماه مملو از شقایق های سرخ رنگ وحشی می شود که چشم اندازی زیبا را در میان چشم جهانیان قرار می دهد. مساحت دشت شقایق به چندین هکتار می رسد و فضای آن از وسعت زیادی برخوردار می باشد. از همین روی اگر به دشت شقایق بروید، در فصل های بهار و تابستان می توانید شقایق های آتشین آن را از دوردست نیز مشاهده کرده و از بازدید آن نهایت لذت را ببرید.

معرفی دشت شقایق شهریار

ویژگی های دشت شقایق

جالب ترین ویژگی دشت شقایق شهریار طبیعی بودن آن است و انسان هیچ دخالتی در روییدن این گل های سرخ زیبا نداشته و ندارد. این امر دشت شقایق را به منحصر به فرد ترین جاذبه های دیدنی شهریار تبدیل می کند که زیبایی آن هر بیننده ای را شگفت زده می کند. اما جذابیت های این دشت به همین جا ختم نمی شود و وجود 30 رشته قنات که از آبی زلال و پاکیزه برخوردار است، شگفتی های این منطقه را چند برابر کرده است. از سوی دیگر بیش از 20 اثر فرهنگی و تاریخی در محدوده این دشت وجود دارد که آن را تبدیل به پدیده ای شگرف کرده است.

موقعیت جغرافیایی دشت شقایق

این دشت زیبا و مسحورکننده، بر فراز دامنه کوه های جارو واقع شده است و تپه های سرسبزی که در اطراف آن قرار گرفته اند، جلوه دشت را تا حدالامکان افزایش داده است. اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی دقیق دشت شقایق را شرح دهیم، این دشت خوش منظر در روستای اختر آباد و منطقه ملارد شهریار جای گرفته است. از همین روی به دلیل مسافت کمی که میان تهران و شهریار وجود دارد، بازدید از دشت شقایق برای پایتخت نشینان و افراد ساکن در اطراف آن یک سفر کوتاه دل انگیز به شمار می رود.

معرفی دشت شقایق اخترآباد

جشنواره دشت شقایق شهریار

پیش از آنکه بیماری کوید 19 تا این اندازه فرا گیر شود، به دلیل پتانسیل بالایی که این دشت برای تبدیل شدن به یکی از مناطق توریستی مهم ایران را دارد، تصمیماتی توسط مسئولان شهریار اتخاذ شد که هر ساله جشنواره ای با عنوان جشنواره دشت شقایق در این محدوده برگزار شود. اما تا به امروز شرایط آب و هوایی و بیماری کورونا از برگزاری این جشنواره جلوگیری کرده و دشت شقایق و گل های دلربای آن هنوز برای عموم مردم ناشناخته هستند. همچنین این مسئولین برنامه ریزی هایی در رابطه با کنترل چرای دام در این منطقه به راه انداختند. زیرا چرای دام که شغل اکثر محلیان اخترآباد است، آسیب جدی به این منطقه وارد کرده و باعث عدم رویش شقایق های خونین رنگ می شود.

مسیرهای دسترسی به دشت شقایق شهریار 

دشت شقایق یکی از خاص ترین جاهای دیدنی شهریار است که در روستای اخترآباد و در حد فاصل کرج جای گرفته است. این دشت در 50 کیلومتری منطقه شهریار و 25 کیلومتری جنوب غربی صفا دشت واقع شده است. آدرس دشت شقایق اخترآباد در ادامه ذکر شده است:

آدرس دشت شقایق شهریار: استان تهران، شهریار، شهرستان ملارد و 25 کیلومتری صفادشت، دهستان اخترآباد و دشت شقایق

برای آنکه از زیبایی های بی حد و مرز دشت شقایق بهره مند شوید، باید از جاده شهریار حرکت کرده و قبل از رسیدن به سیمین دشت وارد ورودی دشت شقایق بشوید. برای افرادی که در شهریار هستند مسافت کمتری را باید طی کنند. اگر از منطقه شهریار به سمت این دشت زیبا حرکت کنید، فاصله آن تا بی بی سکینه تنها 20 دقیقه احتساب می شود. 

دشت شقایق

بهترین زمان بازدید از دشت شقایق شهریار

درست است که دشت شقایق یکی از فوق العاده ترین جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می رود. اما با این حال بهترین زمان برای بازدید از دشت شقایق از اوایل فصل بهار تا اواسط اردیبهشت ماه است که گل های سرخ وحشی سر از خاک بیرون آورده و برخورد تابش نور بر آن ها فضایی رویایی و خیال انگیز را به وجود می آورد. متاسفانه عمر این گل های نایاب شقایق تنها 10 روز بوده و فرصت لذت بردن از زیبایی آن همیشگی نیست که این امر دشت شقایق را از همیشه خاص تر جلوه می دهد. البته اگر به غیر از فصل های بهار و تابستان نیز به این دشت سفر کنید، نسیم خنکی که دست بر سر تپه های زیبای این دشت می کشد و قنات هایی که در اطراف آن جاری است، می تواند آرامش خاصی را به شما هدیه بدهد.

دشت شقایق شهریار

رزرو ویلا در شهریار

منطقه خوش آب و هوای شهریار بخشی از بهشت ایران را به خود اختصاص داده است که جاذبه های توریستی و آب و هوای ییلاقی این شهر مسافران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. درواقع وقت گذراندن در این منطقه یکی از تفریحات ساکنین تهران و اطراف آن شده است که اوقاتی خوش را برای همگان به وجود می آورد. اگر می خواهید از جاذبه های توریستی فراوان شهریار نهایت استفاده را برده و اقامتی آرامش بخش را در این منطقه تجربه کنید، می توانید بر روی این لینک اجاره ویلا در شهریار از سایت باباسفر کلیک کرده و تعداد بیشماری از ویلاهای اطراف و داخل شهریار را مشاهده کنید. پس از انتخاب تنها کافیست ویلای مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کرده و از خدمات عالی باباسفر بهره مند شوید.

دشت شقایق شهریار که به دشت اخترآباد نیز مشهور است، در منطقه ملارد و کوهستان های جارود قرار دارد و در دل روستایی به نام اخترآباد جای گرفته است.

برای رسیدن به دشت شقایق شهریار تنها کافیست وارد جاده شهریار شده و قبل از رسیدن به سیمین دشت وارد ورودی دشت شقایق بشوید.

دشت شقایق در زمان های خاصی پوشیده از گل های نایاب شقایق سرخ رنگی می شود که منظره ای بی نظیر را به وجود می آورند. همچنین قنات های جاری و بیش از 20 بنای تاریخی فرهنگی در این منطقه مشاهده می شود.

از اواسط فصل بهار و اواخر اردیبهشت ماه که گل های شقایق تنها در این فصل ها می رویند، بهترین زمان بازدید از این دشت پهناور می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.