روستای افجه

اگر می خواهید به یکی از مناطق بکر و سرسبز که در اطراف تهران قرار گرفته است سفر کنید روستای افجه بهترین انتخاب به شمار می رود. دهستان افجه یک منطقه ییلاقی است که در محیط کوهستانی خوش آب و هوایی قرار دارد. این دهستان هم جزو جاهای دیدنی تهران است و هم از توابع لواسان شهرستان شمیرانات محسوب می شود. این روستا مملو از دیدنی های شگفت انگیز طبیعی است که سالانه بسیاری از مسافران را به سمت خود می کشاند. روستای افجه با آب و هوای مطبوع، جاذبه های گردشگری فراوان و فضای دلنشین و بکر یکی از بهترین مقاصد گردشگری اطراف تهران به شمار می رود. اگر شما نیز می خواهید با این دهستان منحصر به فرد آشنا شده و مسیرهای دسترسی به آن را بشناسید با ما تا پایان این مقاله از باباسفر همراه شوید.

روستای افجه کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

روستای افجه در دهستان لواسان کوچک از توابع لواسانات شهرستان شمیرانات واقع شده است و در میان دو قله مرتفع آتشکوه و ریزان قرار گرفته است. این روستا با جاذبه های توریستی فراوانی که در دل خود جای داده است یکی از مناطق نمونه گردشگری شمیران و لواسان به شمار می رود. این روستا در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران بخش لواسانات و در شهرستان شمیرانات واقع شده است. برای رفتن به روستای افجه از طریق اتوبان شهید بابایی تهران به سمت جاده لشگرگ رفته و مسیر را تا رسیدن به شهر لواسان ادامه دهید. سپس تابلوی روستای افجه را مشاهده خواهید کرد که با گذراندن مسیر کوتاهی به این دهستان زیبا دسترسی پیدا می کنید.

آدرس روستای افجه: پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان

روستای افجه

معرفی روستا افجه

روستای افجه یکی از خوش آب و هواترین مناطق اطراف تهران و جزو جاهای دیدنی لواسان است که با موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد نام خود را در طول تاریخ تکرار کرده است. این روستای باصفا مملو از مناظر بی بدیل و طبیعتی سرسبز است که در کنار آثار تاریخی متعدد دل از هر بیننده ای می برد. باغ های فراوان، گل های رنگارنگ، آبشارهای زیبا و کوچه های روستایی جذاب از جمله دیدنی های این روستا هستند که سالانه بسیاری از پایتخت نشینان را به سمت خود می کشانند. به دلیل منابع طبیعی که در این روستا وجود دارد، امروزه دهستان افجه به پاتوقی محبوب برای جوانان تبدیل شده است. جالب است بدانید این روستا 2020 متر از سطح دریا بالاتر است. از همین روی این روستا یک منطقه سردسیری است و دارای آب و هوایی خنک و کوهستانی می باشد.

علت نامگذاری روستا افجه

در روستای افجه چشمه ها، جویبار و آبشارهای فراوانی مشاهده می شود که این جویبار ها در کوچه های افجه جاری اند و فضای کوچه های روستا را به دل نشین ترین حالت ممکن در می آورند. در گذشته نیز این جویبارها در کوچه ها جاری بوده و آبشار ها نیز از دل کوه سرازیر بودند. از همین روی نام این روستا را «آبچه» انتخاب کردند که به مرور زمان تغییر یافت. کم کم لهجه ساکنان بومی این منطقه نام روستا را به افجه تغییر داد. البته روستای افجه در زبان دیلمی با نام « اوجه» نیز نامیده می شود.

تاریخچه روستا

جالب است بدانید در گذشته روستای افجه مرکز لواسان بود و نام این روستا به دلیل زیبایی های بسیارش، در طول تاریخ تکرار شده است. در سال ١٣١۵ هجری قمری، صاحب طرائق از این روستا بازدید به عمل آورد که طی این بازدید از شگفتی های روستا اینچنین نوشت:

« افجه یک روستای باصفا و مملو از باغات و آبشار های فراوان است و گویی انگار پایتخت لواسان کوچک می باشد. از جمله عمارات خوب افجه قصر رفیع و بنای منیع مرحوم میرزا آقاخان صدر اعظم نوری است و جوراب بافی در این روستا کسب معتبری است.

علت نامگذاری روستای افجه

در روستای افجه چشمه ها، جویبار و آبشارهای فراوانی مشاهده می شود که این جویبار ها در کوچه های افجه جاری اند و فضای کوچه های روستا را به دل نشین ترین حالت ممکن در می آورند. در گذشته نیز این جویبارها در کوچه ها جاری بوده و آبشار ها نیز از دل کوه سرازیر بودند. از همین روی نام این روستا را «آبچه» انتخاب کردند که به مرور زمان تغییر یافت. کم کم لهجه ساکنان بومی این منطقه نام روستا را به افجه تغییر داد. البته روستای افجه در زبان دیلمی با نام « اوجه» نیز نامیده می شود.

روستای افجه لواسان

شغل مردمان روستای گردشگری افجه

فروش محصولات کشاورزی و میوه هایی همچون سیب، گیلاس، آلبالو و غیره از مهم ترین عوامل امرار معاش مردم روستای افجه به شمار می روند. در گذشته های دور اهالی این روستا تنها به کشوارزی و کشت گندم و صیفی جات مشغول بودند. اما حدود 50 سال پیش اولین نهال های گیلاس در این روستا کاشته شد و در کنارش کشاورزی، باغداری و گله داری نیز انجام می شد. تا آنکه اولین درخت سیب نیز توسط خان افجه در این دهستان کاشته شد که باعث رونق گرفتن هر چه بیشتر کسب و کار مردمان روستا شد. این سیب امروزه با نام سیب شمیران شناخته می شود که طعمی دلپذیر و تکرار نشدنی دارد. در کل مردم روستای افجه از فروش محصولات مرغوبی همچون عسل، سیب شمیران، گندم و جو، گیلاس، آلبالو، بن شن و غیره امرار معاش می کنند و کیفیت این محصولات به قدری بالا است که بیشتر این میوه ها در محله شمیران پخش شده و عمده میوه این منطقه از روستای افجه تامین می شود.

جاهای دیدنی روستای افجه

روستای افجه یکی از روستاهای کوهستانی و ییلاقی لواسان است که با دارا بودن طبیعتی بکر و سرسبز و جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری متعدد، از مقاصد محبوب کوهنوردی و طبیعت گردی در شمال تهران محسوب می شود. دشت زیبای هویج با پوشش گیاهی بکر، آبشار پسچویک و آبشار موآب، قصر قاجاری، دشت سرسبز لار، رودهای خروشان و باغ های گیلاس و قلعه و حمام تاریخی، به روستای افجه زیبایی و طراوت خاصی بخشیده است. این روستای سرسبز با آب و هوای مطبوع و بسیار دلپذیری که دارد، در نزدیکی تهران و در شمیرانات واقع شده است. از آنجایی که روستای افجه در منطقه کوهستانی قرار دارد و جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است، مقصد اصلی پایتخت نشینان و ساکنین شهرستان های اطراف است. اگر شما هم قصد دارید اوقات فراغت خود را در منطقه ای بکر و طبیعتی سرسبز بگذرانید، بهتر است با جاهای دیدنی روستای افجه بیشتر آشنا شوید.

دشت هویج

دشت هویج یکی از زیباترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری روستای افجه محسوب می شود که در ناحيه گلندوک و لواسان واقع شده است. گردشگرانی که به این روستا سفر می کنند، می توانند با طی مسیری پیاده به آن برسند. به گفته مردم بومی روستا، این دشت در گذشته های دور محلی برای کشت هویج بوده است و از این رو امروزه به این نام شناخته می‌ شود. نام دشت هویج در اصل اشاره به کاشت انواع صیفی ‌جات و سبزی در این منطقه دارد. در گذشته رسم بوده است که این دشت را به مدت ۱۰ سال به منظور کاشت صیفی‌جات و محصولات کشاورزی به یک خانواده یا طایفه اجاره می ‌دادند. در سال‌ های اخیر نیز این روند ادامه داشته است و زمین های دشت هویج به مزایده گذاشته می شده است. در زبان محلی به دشت هویج، دشت گرچال و یا گیاه چال نیز گفته می شده است و علت معروف بودن آن، طبیعتی بکر و چشم نواز و رودخانه ها و آبشارهای پرآب و خروشانی است که در آن جریان دارد. رودخانه افجه از آبشار افجه سرچشمه می گیرد و در دشت وسیع و سرسبز هویج جاری می‌ شود. همچنین درختان انبوه و افراشته ای که در کنار رودخانه افجه وجود دارند، در فصل پاییز زیبایی بی مانند و شگفت انگیزی به این منطقه می دهند.

دشت هویج روستای افجه

آبشار پسچویک

آبشار پسچویک که یکی از جذاب ترین دیدنی های روستای افجه محسوب می شود، در فاصله نزدیکی از قسمت شمال شرقی این روستا و در دامنه کوه هایی که به دشت هویج مشرف می شوند، واقع شده است. آبشار پسچویک با ارتفاع ۱۵ متری که دارد، توسط درختان سر به فلک کشیده و انبوهی احاطه شده است و منظره زیبا و جذابی به آن بخشیده اند. اگر به روستای زیبای افجه سفر کنید و سراغ آبشار پسچویک را بگیرید، ممکن است کمی سردرگم شوید؛ چرا که مردم محلی روستا این آبشار را با نام آبشار افجه می شناسند. از این رو بهتر است نام های مختلف این آبشار زیبا و دیدنی را به یاد داشته باشید. درختان افرایی که در اطراف این آبشار قرار دارند، زیبایی آبشار پسچویک را دو چندان کرده اند و منظره چشم نوازی خلق کرده اند که نگاه هر بیننده ای را به خود محسور می کند. 

باغات گیلاس

یکی از جاذبه های معروف مناطق شمالی تهران، باغات گیلاس آن است. اوایل تابستان و هنگامی که هوا رو به گرم شدن می رود، اگر از تهران به سمت باغ های لواسان حرکت کنید، باغات گیلاس انبوهی را مشاهده خواهید کرد که منظره جذابی در طول مسیر ایجاد کرده اند. باغات گیلاس به فراوانی در روستای زیبای افجه دیده می شوند و جزو اصلی ترین جاذبه های گردشگری این روستا محسوب می شوند که در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان، به زیبایی هر چه بیشتر این روستا می افزایند. بسیاری از باغ‌ های گیلاس افجه در فاصله میان آبشار پسچویک و دشت هویج واقع شده اند و یک منظره دلربا و تماشایی ایجاد کرده اند.

آبشار مواب

یکی دیگر از آبشارهای بسیار دیدنی این منطقه، آبشار موآب است که از قله‌ تاریخی و مرتفع ساکا به پایین سرازیر می شود. آبشار موآب در مسیر دشت هویج و نرسیده به آن واقع شده است. طبیعت و مناظر اطراف آبشار برای کوهنوردان و طبیعت گردانی که به سمت این دشت می روند، استراحتگاه خوبی محسوب می ‌شود. آبشار موآب با ارتفاع ۱۸۰ متری خود، از جمله آبشارهای بسیار مرتفع کشور است که در زمستان ها نیز بسیار خروشان است. این آبشار در نزدیکی آبشار پسچویک قرار دارد و با دشت هویج فاصله بسیار کمی دارد؛ به طوریکه با طی مسیری پیاده برای ۲۰ دقیقه می توان به آن رسید.

 آبشار موآب

رودخانه افجه و تبله رود

رودخانه‌ های پرآبی که از دشت های وسیع و سرسبز روستای افجه می گذرند و در آن جاری می شوند، به زیبایی هرچه بیشتر این روستا می افزایند. همانطور که قبلاً نیز گفتیم یکی از این رودخانه ‌های پرآب، رودخانه افجه است که از دشت هویج می گذرد. این رودخانه و مناظر اطراف آن محلی بسیار جذاب برای لذت بردن از صدای خروشان رود و آواز پرندگان است. یکی دیگر از رودخانه‌ های پرآب این روستا، رودخانه تبله رود است که درست از وسط روستا می گذرد و منظره ‌ای بسیار رویایی برای عکاسی و به خصوص در فصل پاییز ایجاد می‌ کند. 

قله های افجه

از آنجایی که روستای افجه در منطقه‌ ای کوهستانی واقع شده است، قله ‌های متعددی را در خود جای داده است. روستای افجه با قله های فروان، آبشارهای خروشان و طبیعت بکر و سرسبزی که دارد، مقصد محبوب بسیاری از کوهنوردان محسوب می شود؛ به طوریکه اگر در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، کوهنوردان بسیاری را دامنه کوه های افجه خواهید دید. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقه دارید، بهتر است قله های سرسبز این روستا را از دست ندهید و هرچه زودتر بار سفر خود را ببندید! آب و هوای بسیار مطبوع و سرشار از اکسیژن، و کوهنوردی در دامنه کوه های جذاب و کمپینگ در کناره رودخانه ها و آبشارهای خروشان این روستا، تجربه فراموش نشدنی و بی نظیری را برای شما رقم می زند. از جمله قله های مرتفع و سرسبز روستای افجه می توان به قله یخچال، قله پرسون، آتشکده، ساکا، مهرچال و قله ریزیان اشاره کرد.

دشت لار

شاید بتوان گفت دشت لار یکی از زیباترین دشت های کشور است که با گل های لاله و شقایق مزین شده و در دامنه کوهی مرتفع با قله‌ ای پوشیده از برف واقع شده است. اگر شما نیز به دنبال گذراندن اوقات فراغت خود در منطقه ای سرسبز و بی نهایت بکر و زیبا هستید و قصد عکاسی از طبیعت را دارید، بازدید از این دشت چشم نواز و زیبا را از دست ندهید! دشت لار یکی از جاذبه های طبیعی روستای افجه است که در کوهپایه ‌های دماوند واقع شده است. برای دسترسی به این دشت می توانید از جاده آبعلی و یا جاده هراز مسیر خود را شروع کرده و سپس به سمت روستای افجه برانید.

دشت لار

دشت سبواستان

دشت سبواستان از دیگر جاذبه های دیدنی افجه است که در قسمت شمال غربی دشت هويج و در مسير دسترسی به قله آتشكده دشت سبواستان واقع شده است. درختان گردو و گيلاسی که در این دشت وجود دارند، منظره چشم نواز و دلربایی به این دشت داده اند و زیبای آن را دوچندان کرده اند. آبشار چرند نیز با ارتفاع ۵۰ متری خود از دامنه کوه های افجه به دره پایین این دشت سرازیر می شود و یک جاذبه بکر و دیدنی در دشت سبواستان ایجاد می کند!

قصر ناصری

کاخ ناصرالدین شاه قاجار که در اصل با نام قصر ناصری شناخته می شود، در فاصله 4 کیلومتری قسمت جنوب شرقی روستای افجه واقع شده و یکی از مناطق دیدنی این روستا محسوب می شود. این قصر حدود 150 سال پیش به دستور ناصرالدین شاه قاجار و به منظور استفاده شاهان قاجار از یک مکان ییلاقی و بهره مند شدن از آب و هوای مطبوع این منطقه در فصل تابستان ساخته شد. قصر ناصری شامل دو بخش مجزا است؛ بخش اصلی این بنا که عمارت دیوانخانه نامیده می شود، دارای حیاط بزرگی است که تراس ها و آبنماهایی در میانه آن به چشم می‌ خورد، بخش دیگر بنا شامل اندرونی است که دارای یک ورودی مجزا و یک ورودی فرعی می باشد. مصالحی که در ساخت این عمارت به کار رفته شده است، شامل سنگ های تراشیده شده و لاشه سنگ، آجر، سیمان و آهن و چوب می باشد. عمارت ناصری دارای یک سقف شیروانی است که درب و پنجره های آن آهنی می باشد. در این عمارت نهر آبی در جریان بوده که از میان قصر و از یک مسیر سنگی عبور کرده و به داخل حوضچه های عمارت می ریخته است. این قصر باشکوه همچنین دارای دو حمام جداگانه می باشد که یکی از آن در گذشته مورد استفاده همراهان شاه بوده و حمام دیگر به شاه و اهالی حرم او اختصاص داشته است. قصر ناصری پس از دوران سلطنت ناصرالدین شاه دیگر مورد استفاده واقع نشد و بر اثر عوامل محیطی مانند تغییر آب و هوایی و یخبندان های متعدد و همچنین تخریب دچار آسیب شد و در نتیجه بخش اندرونی قصر و طبقه اول کوشک کاملاً آسیب دید و از بین رفت و فقط قسمتی از قسمت همکف کاخ سالم ماند. در اوایل دهه 1350 فدراسیون کوهنوردی کشور یک پوشش شیروانی روی قسمت همکف این قصر قرار داده و آن را به خوابگاه کوهنوردان تبدیل کرد. این عمارت با دارا بودن طبیعتی جذاب و کم نظیر و همچنین جاری بودن چشمه سارهای دره گله گیله، به یک مکان گردشگری محبوب در روستای افجه تبدیل شده است. همچنین در اطراف این کاخ آلاچیق هایی وجود دارد که برای اقامت گردشگران تعبیه شده است که تجربه سفری جذاب به روستای افجه را برای شما به ارمغان می آورد. 

حمام تاریخی

حمام تاریخی یکی از جاهای دیدنی روستای افجه است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. قدمت این حمام تاریخی به دوره حکومت صفویه و اوایل دوره قاجار برمی گردد. این حمام به صورت مجزا برای زنان و مردان ساخته شده بود و معماری آن دارای طاق، قوس های جناغی و گنبدهای عرقچین است. امروزه این حمام بازسازی شده است و از آن حمام تاریخی که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده بود، تنها سقف‌ گنبدی و طاق‌ های آن باقی مانده است. خزينه این حمام تاریخی تعطیل شده است و یک حمام نمره جای آن را گرفته است. حمام نمره در واقع اتاقکی است که در آن یک دوش قرار دارد. همانطور که گفتیم این حمام بازسازی شده است و امروزه نیز توسط برخی از اهالی روستا استفاده می شود. متصدی حمام تاریخی ادعا دارد که هنوز هم افراد زیادی از پایتخت به این حمام می آیند و از خدمات آن استفاده می کنند. حمام تاریخی افجه در یک کوچه باغ قديمی واقع شده است که طبیعت بی نظیر و هوای بسیار مطبوعی دارد که می توانید در طول بازدید خود از این حمام، از منظره جذاب اطراف آن لذت ببرید.

قلعه سربند

قلعه سربند یا ساکا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی روستای افجه است که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. قلعه سربند که با مصالحی مانند سنگ لاشه، ملات گچ، آجر و خشت ساخته شده بود و قدمت آن به قرن دوم و یا سوم هجری قمری باز می‌گردد، تنها تا دوران حکومت صفوی مورد استفاده واقع شده است. قلعه سربند یکی از جاذبه های تاریخی لواسانات است که منظره آن به روستاهای امامه، ناصرآباد و راحت‌ آباد و همچنین کند سفلی و علیا، افجه باز می شود. سفال‌ هایی که در اطراف محوطه این قلعه یافت شده است از نوع نخودی، نقش زیر لعاب و همچنین سفال‌ های لعابدار لاجوردی و آبی رنگ و سبز رنگ است که قدمت این بنا را حدوداً قرون دوم و سوم هجری قمری تخمین می زند. در اطراف این قلعه تاریخی همچنین می ‌توان آثار باقی مانده از قصر قجری و باغ های اطراف آن را مشاهده کرد.

جاهای دیدنی روستای افجه

محله چراغان سری

محله چراغان سری یکی از محله‌ های بسیار قدیمی روستای افجه می باشد که در آن می توانید خانه های کاه گلی و بافت قدیمی این روستا را مشاهده کنید. یکی از جاهای دیدنی که در محله چراغان سری افجه وجود دارد، سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) است که مورد توجه بسیاری از گردشگران این منطقه می باشد. درخت چنار كهنسالی با قدمت ۴۰۰ ساله نیز در این محله دیده می شود که جزو دیدنی های روستا محسوب می شود. در رابطه با این درخت چنار یک داستان بسیار شنیدنی وجود دارد که بدین صورت است:

" تقریباً ۴۰ سال قبل در فضای تنه داخلی این درخت چنار، قصابی به نام حسین آقا کاسبی می ‌کرده و درآمد خود را از طریق فروش گوشت به اهالی روستا تامین می کرد. حسین آقا گوشت مصرفی مورد نیاز هر روز را گاهی از دام های خود تهیه می کرد و گاهی نیز از دامداران دیگر می خرید. او این گوشت ‌ها هر روز از تنه این درخت آویزان می کرد و آن ها را تا شب به فروش می رساند. از کنار این درخت چنار جوی آبی گذر می کرد که باعث می شد گوشت ها خنک بمانند و فاسد نشوند. اهالی روستا پیش این قصاب چوب خط داشتند و هر موقع که چوب خط آن ها پر می شد، باید حساب نسیه خود را با او تسویه می کردند. مشتریانی که پول نقد داشتند، حساب خود را با پول نقد و مشتریانی که کالای دیگری برای فروش داشتند، در نقابل بدهی خود کالایی به قصاب می دادند. پس از فوت حسین آقا دیگر کسی از اهالی روستا در داخل تنه درخت چنار مغازه ای باز نکرد. "

بهترین زمان سفر به روستای افجه

آب و هوای بسیار مطبوع و مساعد روستای افجه و همچنین باغات گیلاس زیبا و سایر جاذبه های طبیعی و گردشگری این روستا موجب شده تا لواسان و روستاهای اطراف آن از جمله افجه پتانسیل بسیار خوبی برای جذب مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور داشته باشند. از این رو اهالی این منطقه نیز از این ویژگی استفاده کرده و باغ های گل، رستوران ها، تفرجگاه ها، محل های اقامتی و ویلاهای بسیار لوکس و جذابی در روستای افجه و مناطق اطراف آن ایجاد کرده اند که به توریستی شدن بیشتر این روستا کمک شایانی کرده است. و به همین دلیل است که بیشتر مردم پایتخت ‌و شهرستان های اطراف با روستای افجه و دیدنی های آن آشنا هستند و تقریباً می توان گفت کمتر کسی پیدا می شود که نام آن را نشنیده باشد. اگر شما نیز قصد دارید به روستای افجه سفر کنید و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن را از نزدیک ببینید، بهتر است فصل بهتر و تابستان را برای سفر کردن انتخاب کنید. فصل بهار اوج زیبایی این روستا است؛ زمانی است که باغات گیلاس شکوفا می شوند و عطر و جلوه بی نظیری به افجه می دهند، رودها و آبشارها خروشان تر و پرآب تر از قبل به مسیر خود ادامه می دهند و در دشت های پر گل و سبز جاری می شوند. فصل تابستان نیز اوج گردشگری این منطقه محسوب می شود، چرا که به دلیل گرمای هوای پایتخت و آلودگی هوا بیشتر ساکنین به دنبال مکانی بکر با آب و هوای مطبوع هستند و از این رو روستای افجه مقصد محبوبی برای آن ها محسوب می شود. شگفتی های این منطقه در پاییز نیز، نظیر ندارد. قدم زدن در میان باغات و دشت های روستای افجه در حالیکه پر از برگ های پاییزی هستند و منظره زرد و نارنجی را ایجاد کرده اند، می تواند تجربه سفر بسیار لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

روستای افجه

رزرو سوئیت در لواسان

سفر به روستای افجه معمولاً جزو سفرهای یک روزه محسوب می شود، اما اگر قصد دارید از تمام جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی و گردشگری این روستا بازدید کنید، باید چند روزی را در این روستا اقامت داشته باشید. روستای افجه اقامتگاه های زیادی ندارد و اگر بخواهید اوقات فراغت خود را در این منطقه بگذرانید، باید در دشت های زیبای آن چادر بزنید و یا از اقامتگاه های شخصی روستاییان استفاده کنید. در صورتیکه می خواهید در طول سفر خود به این منطقه از امکانات رفاهی مناسبی نیز بهره مند شوید و اهل کمپینگ نیستید، می توانید با اجاره سوئیت در لواسان از اقامت در این منطقه و سفر به روستای افجه لذت ببرید.

استان تهران، پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان

از آنجاییکه این روستا در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، بهتر است در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید.

روستای زیبای افجه جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به آبشارها موآب و پسچویک، دشت هویج و دشت زیبای لار، رودخانه افجه و تبله رود، قله های مرافع افجه، محله چراغان سری، حمام تاریخی قاجار، قلعه سربند یا ساکا و عمارت ناصری یا قصر ناصرالدین شاه اشاره کرد.

اقامتگاه های زیادی در این روستا وجود ندارد و اگر قصد دارید برای مدتی در این روستا بمانید، بهتر است با مراجعه به وب سایت باباسفر نسبت به اجاره سوئیت در لواسان و یا اجاره ویلای شخصی اقدام کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.