سایت پروازی کردان

پرواز بر فراز کوه ها و آسمان زیبای ایران تنها یک رویا نیست، بلکه شما می توانید با بهره وری از سایت های پروازی مجهز کشور عزیزمان این تجربه دوست داشتنی را کسب کنید. امروزه سایت های پروازی به علاقه مندان پرواز بر فراز طبیعت زیبای ایران این امکان را می دهند تا دوست داران این ورزش به راحتی و بدون نیاز به داشتن گواهینامه پرواز از این تفریح لذت بخش بهره مند شوند. در این میان سایت پروازی کردان که اولین سایت پروازی این روستای زیبا محسوب می شود، به عنوان یکی از محبوب ترین مراکز پرواز استان البرز و کرج شناخته می شود. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه مجهز پرواز با پاراگلایدر را تجربه کرده و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید. در ادامه تمامی اطلاعات مورد نیاز برای پرواز در سایت پروازی کردان را توضیح داده و مسیرهای دسترسی به این مجموعه پرطرفدار را شرح داده ایم.

سایت پروازی کردان کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

مجموعه مشهور سایت پروازی کردان یکی از مشهورترین مراکز تفریحی و مجرب پرواز با پاراگلایدر در استان تهران و البرز می باشد که امروزه بسیاری از قشر جوان را به خود جذب کرده است. این مجموعه تخصصی یکی از بهترین جاهای دیدنی کردان به شمار می رود و از مسافت کمی با تهران قرار گرفته است. از همین روی می توان گفت سایت پروازی کردان برای پایتخت نشینان انتخاب مناسبی بوده و مردمی که در تهران زندگی می کنند نیاز به گذراندن مسیر طولانی برای رسیدن به این مجموعه تفریحی را ندارند. این سایت پروازی  از جاده تهران کرج می گذرد و در نزدیکی روستای کردان قرار گرفته است. از همین روی اگر می خواهید یک روز مهیج را در سایت پروازی کردان تجربه کنید، ابتدا باید از طریق اتوبان تهران کرج به سمت کرج حرکت کرده و سپس راه آزادراه را به سمت قزوین ادامه دهید. در کیلومتر بیستم این مسیر تابلوی خروجی روستای کردان را مشاهده خواهید کرد که شما را به مرکز تخصصی سایت پروازی می برد. از روستای کردان تابلوی سایت پروازی را که مشاهده کردید به سمت آن را رفته و مسیر را تا رسیدن به این مجموعه تفریحی ادامه دهید.

آدرس سایت پروازی کردان: استان تهران، روستای کردان، سایت پروازی کردان

سایت پروازی کردان

معرفی مجموعه سایت پروازی کردان

سایت پروازی کردان در هجدهم آبان سال 1396، در یکی از خوش آب و هواترین مناطق اطراف تهران احداث شد و طولی نکشید که عاشقان پرواز بر فراز آسمان زیبا را به سمت خود جذب کرد. این مرکز تخصصی پرواز با پاراگلایدر را برای تمامی افراد با تجربه و همچنین مبتدی امکان پذیر می کند و یک روز هیجان انگیز را برای همگان به ارمغان می آورد. در احداث این مجموعه تیمی از مدیر کل ورزش و جوانان البرز، دوستداران هوانوردی و بیش از 100 خلبان حرفه ای تاثیر گذار بودند. این مجموعه امروزه به یکی از محبوب ترین سایت های پروازی ایران تبدیل شده است. چراکه در کنار روستای پر جاذبه کردان قرار داشته و از زیبایی های طبیعی این روستا بهره مند شده است. درواقع روستای کردان یکی از بی نظیرترین طبیعت های اطراف تهران را به نمایش درآورده است. از همین روی شما می توانید با مراجعه به سایت پروازی کردان بر فراز کوه های زیبای این منطقه به پرواز در آمده و در عین حال از چشم انداز مسحور کننده کردان بهره مند شوید. البته این تنها مزیت سایت پروازی کردان نیست و این مجموعه خدمات دیگری را نیز ارائه می دهد که در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم.

تجربه پرواز در سایت پروازی کردان

تجربه پرواز در سایت پروازی کردان یکی از مهیج ترین و در عین حال آرامش بخش ترین تفریحات منطقه کردان است. چراکه این مجموعه امنیت کامل را به پاراگلایدر سواران ارائه می دهد. مهم نیست شما قبلا تجربه پرواز با پاراگلایدر را داشته و یا برای اولین بار در عمرتان می خواهید این تفریح منحصر به فرد را امتحان کنید، در هر صورت می توانید به کمک مربیان و راهنمایان حرفه ای این مجموعه در محیطی امن به پرواز در آیید. این امر با آموزش های پیش از پرواز میسر می شود. برای پرواز با پاراگلایدر در سایت پروازی کردان، ابتدا آموزش های لازمه را در زمانی بسیار کوتاه فرا گرفته و سپس با همراهی خلبان بر فراز طبیعت زیبای کردان به پرواز مشغول می شوید. پس از آموزش های مقدماتی لازمه شما به همراه تیمی از مربیان، به کمک آفرود های این مجموعه به بالای تپه ای بلند رفته و با پوشیدن لباس های مخصوص این مجموعه پرواز را آغاز می کنید. پرواز با ترانسفر اولیه، حدود یک ساعت زمان می برد که در کل طول پرواز خلبان به همراه شما است. در نتیجه می توانید با خیال راحت و با امنیت کامل پرواز را تجربه کرده و از زیبایی های رو به روی خود لذت ببرید.

فیلمبرداری و عکاسی از پرواز

پرواز در پهنه آسمان آبی کردان خاطره ای خوش و بی نظیر است که سایت پروازی کردان امکان به ثبت رساندن این تجربه تا همیشه را برای علاقه مندان فراهم کرده است. به این شکل که شما می توانید پیش از پرواز و رفتن به بالای تپه با مربی خود برای عکاسی و فیلمبرداری از طول پروازتان هماهنگی های لازمه را انجام داده و این روز به یادماندنی را برای همیشه به ثبت برسانید. البته که برای اینکار باید هزینه اضافی تر پرداخت کنید اما بسیاری از مراجعه کنندگان ایین مرکز درخواست عکس و فیلمبرداری از پرواز خود را دارند که سایت پروازی این امکان را برای تمامی علاققه مندان فراهم کرده است. اگر تمایل به استفاده از این آپشن سایت پروازی داشتید، باید یک فلش مموری با دست کم دو گیگا بایت فضای خالی به همراه خود داشته باشید تا پس از اتمام عکس و فیلمبرداری، ثبت خاطرات خوب خود را از سایت پروازی تحویل بگیرید. توجه داشته باشید در این فرآیند از دوربین های ویژه گوپرو که بر روی پایه مونوپاد قرار گرفته اند استفاده شده و فیلمبرداری به شکل فول اچ دی انجام می شود.

پاراگلایدر سواری در سایت پروازی کردان

پاراگلایدر سواری در سایت پروازی کردان

پاراگلایدر یکی از مشهورترین ابزار های پروازی است که در سال های انتهایی دهه هشتاد میلادی اختراع شد و تجربه پرواز بر پهنه آسمان بی کران را به انسان ها هدیه داد. این وسیله ساده ترین نوع هواپیما می باشد و امکان پرواز به همراه خلبان در یک کابین را فراهم می کند. این ابزار فاقد موتور است و تنها از مجموعه ای از بندها و پارچه ها تشکیل شده است. این بندها در برابر جریان هوا همچون تشک بادی هستند و پرواز با این وسیله با حرکات پای خلبان انجام می شود. پاراگلایدر سواری با سقوط آزاد از ارتفاع فرق دارد. با این وسیله شما به آرامی در شیب کوه می دوید و کم کم در آسمان از کوه کنده می شوید. پیش از پرواز مجموعه ای از تجهیزات ایمنی به شما تحویل داده می شود که این تجهیزات شامل لباس مخصوص و کلاه پرواز، دستکش پرواز، کفش مخصوص، آلتی متر و ابزاری نام AAD می شود.

مشخصات پاراگلایدرها

در پاراگلایدرها دو صندلی مجزا وجود دارد که جایگاه نشستن مسافر و خلبان می باشند. این دو جایگاه رابط فلزی به یکدیگر متصل شده و بین صندلی خلبان و مسافر فاصله استانداردی وجود دارد. ارتفاع جایگاه خلبان، 30 سانتی متر بالاتر از نشیمن مسافر بوده و در عقب صندلی مسافر قرار دارد. به واسطه این طراحی، با کمک خلبان بر فراز طبیعت بی همتای کردان به پرواز در می آیید و تفریحی پر آدرنالین را تجربه می کنید.

دوره های مبتدی و حرفه ای پاراگلایدر سواری

پرواز در سایت پروازی کردان در یک ساعت انجام می شود، اما این تنها خدمات این مجموعه نیست. بلکه علاقه مندان می توانند از آموزش های پررواز با پاراگلایدر سواری به صورت حرفه ای و در کلاس های مختلف بهره مند شوند. آموزش پاراگلایدر سواری در سطوح مختلف مبتدی، مستقل، متوسطه، پیشرفته، امنیت پرواز، دو نفره، مربیگری و آکروباسی انجام می شود که در انتهای این دوره گواهینامه معتبر سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن ورزش های هوایی به هنرجویان داده می شود. از همین روی می توان گفت تمامی افراد علاقه مند به پرواز با پاراگلایدر چه حرفه ای و چه مبتدی، می توانند از این ورزش بهره مند شده و حتی به صورت جدی در این زمینه آموزش ببینند.

پاراگلایدر سواری چیست؟

جاذبه های دیدنی اطراف سایت پروازی کردان

کردان یکی از قدیمی ترین روستاهای استان تهران است که دارای موقعیت جغرافیایی مناسب و جاذبه های گردشگری فراوان می باشد. از همین روی اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید، کردان دارای آب و هوایی خوش و منابع طبیعی متعدد است که یک روز خوب را به شما گردشگران عزیز هدیه می دهد. در این بخش برخی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی اطراف سایت پروازی کردان را نام برده ایم تا پس از پرواز در سایت پروازی کردان سری هم به سایر جاذبه های تفریحی آن بزنید.

برج مقبره کردان: برج مقبره یکی از جاذبه های تاریخی مذهبی کردان است که در منطقه ای ییلاقی قرار داشته و تماما از آجر ساخته شده است. این برج آرامگاهی در میان مردم بومی روستای کردان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و قدمت آن به دوره سلجوقیان باز می گردد. برج مقبره کردان آرامگاه امامزاده حسین می باشد و نمای زیبایی را به نمایش گذاشته است.

رودخانه کردان: رودخانه کردان جاذبه بکر و طبیعی ایست که در قلب این روستا جاری بوده و دارای آب و هوای خنک و معتدلی می باشد. این رودخانه خروشان از ارتفاعات کهار سرچشمه می گیرد و بسیار پرآب است. افرادی که علاقه مند به برگزاری پیک نیک هستند می توانند از این منطقه نهایت استفاده را برده و از آب و هوای دلپذیر آن لذت ببرند.

پل بانو صحرا کردان: پل بانو صحرا در روستایی با همین نام قرار دارد که یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود. این نپل تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قدمت آن به دوره صفویه بر می گردد. بخش زیادی از پل بانو صحرا کردان در اثر پدیده های طبیعی تخریب شده است، اما با اینحال هنوز هم یکی از جاذبه های دیدنی کردان به شمار می رود.

نکات مهم برای پرواز در سایت پروازی کردان

برای امنیت هر چه بیشتر پرواز با پاراگلایدرها، یک سری قوانین توسط این مجموعه وضع شده است که حتما باید رعایت شوند. در ادامه شرایط پرواز در سایت پروازی کردان را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم:

  • کودکان زیر 4 سال امکان استفاده از پاراگلایدر را ندارند.
  • اشخاص با زیر وزن 40 کیلو و همچنین بالای 120 کیلو اجازه پرواز ندارند.
  • افرادی که وزن آنها بین 110 تا 120 کیلوگرم باشد، در صورتی می توانند پرواز را انجام دهند که باد مساعد در جریان باشد.
  • برای پرواز با پاراگلایدر مستلزم حداقل ده متر دویدن به طور پیوسته است.
  • پرواز با پاراگلایدر فقط در آب و هوای صاف و بدون ابر ممکن است. از همین روی پیش از رفتن به این مجموعه وضعیت آب و هوایی کردان را بررسی کنید.
  • وزش طوفان و رعد و برق باعث اختلال در پرواز و کنسلی پروازها در سایت می شود.

قیمت بلیط و ساعات کاری سایت پروازی کردان

نکته قابل توجه برای رفتن به مجموعه سایت پروازی کردان چک کردن وضعیت آب و هوایی است. چراکه این مجموعه تنها در روزهای صاف و بدون ابر فعالیت می کند. از همین روی اگر در منطقه کردان طوفان، باران یا برف باشد اجازه پرواز با پاراگلایدر های این مجموعه را نخواهید داشت. هزینه پرواز با پاراگلایدرهای این مجموعه نسبت به نرخ روزانه و همچنین استفاده یا عدم استفاده از خدمات فیلمبرداری و عکس برداری می تواند متفاوت باشد. اما آخرین قیمتی که برای پاراگلایدر سواری در سایت پروازی کردان ثبت شده است بین 600 تا 750 هزارتومان می باشد که این قیمت برای سال 1400 است. همچنین هزینه فیلمبرداری و ترانسفر نیز مجزا است و در سال 1400 با ملغ 100 هزار تومان احتساب می شده است. توجه داشته باشید کل زمان پاراگلایدر سواری 1 ساعت است که نیم ساعت به آموزش، لباس پوشیدن و ترانسفر اختصاص میابد و بین 15 تا 30 دقیقه تجربه پرواز به عمل می آید.

سایت پروازی کردان

اجاره ویلا روزانه استخردار در کردان

همانطور که تا این لحظه از مقاله متوجه شدید کردان یکی از پرجاذبه ترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود که دسترسی به آن برای پایتخت نشینان بسیار آسان است. از همین روی تمامی افرادی که علاقه مند به تجربه ای نو دارند به سمت سایت پروازی کردان حرکت کرده و طبیعت دوستان نیز به سمت جاذبه های طبیعی این روستا می روند. درواقع کردان برای علاقه مندان در تمامی زمنیه ها حرفی برای گفتن دارد. به همین خاطر این روستا امروزه تبدیل به یکی از محبوب ترین پاتوق های جوانان شده است. یکی دیگر از تفریحات لاکچری و پر هیجان این روستا اجاره ویلا استخردار در کردان است که طرفداران بسیار دارد. چراکه به دلیل خوش آب و هوا بودن این روستا و جاذبه های گردشگری ناب آن، ویلاها و اقامتگاه های شیک بسیاری در اطراف و داخل این روستا ساخته شده است.

استان تهران، روستای کردان، سایت پروازی کردان

اواخر بهار و تابستان که بارندگی و طوفان در این منطقه وجود ندارد.

تجربه پرواز با پاراگلایدر سواری، آموزش مبتدی و حرفه ای پاراگلایدر سواری، فیلمبرداری و عکاسی از پرواز و همچنین ارائه گواهینامه معتبر پرواز برای افرادی که آموزش ها را پشت سر می گذارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.