سورتمه نمک آبرود

شهرستان نمک آبرود از شهرک های گردشگری زیبای واقع در شمال کشور است که جاذبه‌ های دیدنی متنوعی را در خود جای داده است. علاوه بر جاذبه‌ های گردشگری، امکانات تفریحی زیادی نیز در این شهرک وجود دارند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. سورتمه نمک آبرود، یکی از این امکانات تفریحی شهرک توریستی نمک آبرود است که از معروف ترین سورتمه های ایران شناخته می شود. شهرک نمک آبرود، از شهرک های توریستی و بسیار زیبای ایران است که در خطه شمال کشور، یعنی استان مازندران واقع شده است. طبیعت بی نظیر و  جاذبه های دیدنی این شهرک، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در شهر نمک آبرود تفریحات متنوعی وجود دارند که می توانند مسافران را برای ساعات زیادی سرگرم کنند و سفری خاطره انگیز و پر هیجان را برای آن ها رقم بزنند. سورتمه سواری، یکی از این تفریحات هیجان انگیز در نمک آبرود است که افرادی که آن را امتحان می کنند، هیجان بسیار بالایی را تجربه می کنند. چرا که در سورتمه سواری می توان با سرعت زیادی در میان طبیعت زیبای نمک ابرود حرکت کرده و آدرنالین بالایی را تجربه کرد. از آنجایی که سورتمه نمک آبرود بسیار پر طرفدار است، در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کامل آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی شهر نمک آبرود

نمک ابرود، یک شهرک گردشگری و ویلایی در منطقه شمالی کشور است که در استان مازندران واقع می باشد. شهرک گردشگری نمک آبرود که یک شهرک تازه تاسیس است، در فاصله دوازده‌ کیلومتری غرب جاده چالوس واقع می باشد و وسعتی ۶۵۰ هکتار را شامل می شود. نمک آبرود دو بخش گردشگری و مسکونی دارد که بخش مسکونی آن دارای ۸ محله با جمعیتی  یکصد هزار نفری است. بخش گردشگری آن نیز از امکانات تفریحی زیادی چون تله کابین، کارتینگ، پارک ماجراجویی، شهر بازی، باشگاه تیراندازی، زیپ لاین و یک سورتمه معروف برخوردار است. شرکت نمک آبرود از جهت گردشگری و تفریحی بسیار پیشگام است، چرا که بلندترین خط تله کابین و همچنین اولین سورتمه ایران که بسیار معروف و محبوب است، در آن قرار دارد. در ادامه، به معرفی این سورتمه که در مجموعه تفریحی و گردشگری نمک ابرود قرار دارد، می پردازیم.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

سورتمه نمک آبرود یکی از بیشمار امکانات تفریحی مجموعه تفریحی توریستی نمک آبرود است که در شهرک گردشگری نمک آبرود در استان مازندران و در فاصله 12 کیلومتری جاده چالوس به تنکابن قرار دارد. نمک آبرود که از شهرک های تازه تاسیس در استان مازندران است نیز در فاصله 211 کیلومتری از استان تهران واقع می باشد. دسترسی به مجموعه تفریحی نمک آبرود و سورتمه آن، از طریق جاده چالوس است. برای رسیدن به ان باید وارد این جاده شده و پس از عبور از جاده چالوس، جاده را به سوی شهر تنکابن ادامه دهید. در این مسیر نیز باید به خروجی شهرک توریستی تفریحی نمک آبرود وارد شوید تا در نهایت بتوانید به سورتمه معروف نمک آبرود برسید. سورتمه نمک آبرود در قسمت پایین مجموعه قرار دارد که برای دسترسی به آن نیازی به استفاده از تله کابین وجود ندارد.

آدرس سورتمه نمک آبرود:استان مازندران، شهرستان نمک ابرود، جاده چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن، مجموعه تفریحی نمک آبرود.

معرفی سورتمه نمک آبرود

خطه شمال کشور با شگفتی ها و زیبایی های زیادی همراه است و شهرهای آن هر یک جاذبه های زیادی را در خود جای داده اند. به همین دلیل شهرهای شمالی را می توان از بهترین مقاصد گردشگری در ایران معرفی کرد که سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر ایران می باشد. از شهر های شمالی که از زیبایی و امکانات زیادی برخوردار است، شهر نمک آبرود در استان مازندران است که به واسطه جاذبه های دیدنی و تفریحی بیشماری شناخته می شود. به علاوه طبیعت زیبا و شگفت انگیز و همچنین جاذبه های گردشگری فراوان در شهرک نمک آبرود، جاذبه های تفریحی دیگری نیز وجود دارند که بسیار شناخته شده بوده و با نام شهرک تفریحی توریستی نمک آبرود شناخته می شود. این مجموعه که از جاهای دیدنی نمک آبرود می باشد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را به مسافران خود ارائه می‌کند.ا انواع مختلفی از تفریحات در این مجموعه وجود دارد که سورتمه سواری، یکی از آن ها است که تجربه لذت بخشی را رقم می زند. سورتمه سواری را می توان یکی از تفریحات محبوب معرفی کرد که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. به همین دلیل، سورتمه سواری مجموعه تفریحی نمک آبرود طرفداران زیادی دارد و هر روزه افراد زیادی آن را امتحان می کنند. سورتمه نمک آبرود را می توان اولین سورتمه در ایران معرفی که در شهرک تفریحی توریستی نمک آبرود واقع شده است. سورتمه نمک آبرود در محیطی بسیار سرسبز و زیبا قرار دارد، به همین دلیل زمانی که به آن سوار شوید، در مسیر از میان طبیعتی بسیار زیبا و شگفت انگیز عبور خواهید کرد که لذت و هیجان را همزمان برای شما به ارمغان می آورد.

جاذبه های گردشگری سورتمه نمک آبرود

ویژگی های سورتمه نمک آبرود

سرعتی که سورتمه نمک آبرود حرکت می‌ کند، حداکثر 25 کیلومتر بر ساعت است که با این سرعت، یک مسیر 1250 متری را طی می کند. سورتمه نمک آبرود، سورتمه ای به طول 1250 متر است که از آن به عنوان طولانی ترین سورتمه ایران یاد می شود. حداکثر ارتفاعی که با سوار شدن به این سورتمه تجربه می کنید، 90 متر است. البته که این سورتمه تنها سورتمه موجود در ایران نیست و در شهرهای دیگری مانند تهران و برخی شهرهای دیگر ایران نیز، امکانات سورتمه سواری وجود دارد، اما در بین آن ها سورتمه نمک آبرود بیشتر شناخته شده و معروف است. یکی از موارد مهم راجع به سورتمه نمک آبرود این است که این سورتمه در قسمت پایینی مجموعه تفریحی نمک آبرود قرار دارد، به همین دلیل برای دسترسی به آن نیازی نیست تا به تله کابین سوار شویم و به راحتی می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم. این موضوع از این جهت قابل توجه است که باقی تفریحات این مجموعه در قسمت بالایی آن قرار دارند که دسترسی به آن ها نیازمند استفاده از تله کابین است که ممکن است برخی علاقه ای به سوار شدن به آن را نداشته باشند. البته که خود این تله کابین، یکی از محبوب ترین تفریحات این مجموعه به حساب می آید که طرفداران زیادی هم دارد. علاوه بر مطالب گفته شده راجع به سورتمه نمک ابرود، لازم به ذکر است گه این سورتمه از کیفیت و دقت ساخت بالایی نیز برخوردار است. چرا که توسط یک کمپانی آلمانی با نام کمپانی ویگاند طراحی و ساخته شده و استانداردهای ساخت لازم را دارد. همچنین، شرکت عمران و مسکن شمال نیز بر نحوه کار و امنیت این سورتمه نظارت می کند. تعداد سورتمه های موجود در مجموعه تفریحی و گردشگری نمک آبرود، ۵۶ عدد است که این سورتمه ها ممکن است گاهی همراه با هم و به صورت پشت سر هم حرکت کنند و هیجان بیشتری را به وجود آورند. البته عده ای عقیده دارند که سورتمه سواری در این مجموعه در زمان های خلوت تر بهتر و لذت بخش تر است، چرا که در این شرایط می توان از طبیعت زیبا و منظره های کوهستانی اطراف بیشتر لذت برد. در نزدیکی سورتمه نمک آبرود، جاذبه های دیدنی دیگری مانند پارک جنگلی نمک آبرود، تله کابین نمک ابرود و موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود وجود دارند که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.

سرعت و حرکت سورتمه نمک آبرود

همان طور که گفته شد، سورتمه نمک آبرود، سورتمه ای به طول 1250 متر است که به عنوان اولین و در عین حال طولانی ترین سورتمه در ایران شناخته می شود. ارتفاع این سورتمه، 90 متر از ایستگاه خود است که با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. البته افرادی که به سورتمه سوار می شوند، می توانند در صورت تمایل به صورت دستی سرعت سورتمه را کم کنند. نکته مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که حتما باید با سورتمه مقابل خود فاصله خود را حفظ کنند تا به آن برخورد نکنند. به همین منظور، ترمزی بر روی هر یک از این سورتمه ها تعبیه شده است که هر شخص بتواند به شکل مجزا سرعت خود را تنظیم کند. البته ذکر این نکته ضروری است که این ترمز صرفاً باید در مواقع ضروری که شرایط اضطراری است و نباید با سورتمه جلویی برخورد داشته باشیم، استفاده می شود و هیچکس نباید برای تصمیمات شخصی مانند پیاده شدن از سورتمه در وسط راه، از ترمز استفاده کند. روزهایی که وضعیت جوی هوا نامساعد است و بارش برف و باران وجود دارد، سورتمه سواری و همچنین برخی تفریحات دیگر مجموعه تفریحی نمک آبرود مانند کارتینگ، تعطیل می شوند.

سورتمه سواری در نمک آبرود

قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود

 استفاده از سورتمه های نمک آبرود و سوار شدن به آن ها، نیازمند تهیه بلیط است که قیمت آن ۳۰ هزار تومان می باشد. هر فرد حتی کودکان نیز باید بلیط خریداری کنند. کودکان ۵ الی ۱۰ سال، تنها در صورتی می توانند به سورتمه سوار شوند که یک بزرگسال آن ها را همراهی کند و بلیطی دو نفره به قیمت ۳۵ هزار تومان نیز تهیه کنند. البته این قیمت ها برای سال ۱۴۰۰ است و ممکن است امروزه با افزایش قیمت همراه باشد. همچنین در صورتی که قصد دارید با خودروی شخصی به مجموعه توریستی تفریحی نمک آبرود وارد شوید، می بایست هزینه پارکینگ که 10 هزار تومان است را نیز پرداخت کنید.

ساعت کاری سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود که در مجموعه تفریحی و گردشگری نمک آبرود قرار دارد، همه روزه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر دایر بوده و میزبان گردشگران محترم می باشد. البته این مجموعه در برخی روزها که شرایط آب و هوایی نامساعد است، تعطیل می باشد.

شرایط و قوانین سورتمه نمک آبرود

سورتمه سواری نیز مانند دیگر تفریحات، شرایطی دارد که باید رعایت شود. سورتمه سواری در مجموعه تفریحی و گردشگری نمک آبرود نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قوانینی توسط این مجموعه وضع شده است که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

  •  تمامی کودکان 5 الی 10 سال، باید همراه با یک بزرگسال به سورتمه سوار شوند.
  • زمانی که افراد در حال سورتمه سواری هستند، باید از اول تا آخر مسیر، کمربند ایمنی خود را محکم بسته و تحت هیچ شرایطی نیز آن را باز نکنند.
  • ترمزی که بر روی سورتمه تعبیه شده است، فقط برای شرایط اضطراری و موارد ایمنی است و باید جهت حفظ فاصله با سورتمه جلویی استفاده شود.
  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی باید از سورتمه سواری خودداری کنند.
  • توقف در وسط مسیر کاملاً ممنوع است چرا که جان سایرین را به خطر می اندازد.
  • در شرایطی که وضعیت جوی نا مساعد باشد، مجموعه نمک آبرود به طور کامل تعطیل می شود.
  • سوار شدن به سورتمه ها تنها با خرید بلیط امکان پذیر است.
  • برای کودکان پنج تا ده سال که همراه با والدین از سورتمه ها استفاده می کنند، باید بلیط دو نفره تهیه شود.

سورتمه نمک آبرود

ویلا استخردار در نمک آبرود

همان طور که گفته شد، شهر نمک آبرود از زیباترین شهرهای شمالی است که در استان مازندران واقع می باشد. این شهر از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. با توجه به این امر، موضوع اقامت در این شهر، موضوع مهمی است که مورد توجه مسافران قرار می گیرد. چرا که هر مسافری که وارد این شهر می شود، علاقه دارد تا چند روزی را در این شهر اقامت کرده و از زیبایی های آن لذت ببرد. شمال ایران معمولاً برای ویلاهای زیبایی که دارد معروف است. این در مورد نمک آبرود نیز صادق است که علی رغم وجود گزینه های اقامتی مختلف دیگر مانند اقامت در هتل، مسافرخانه و سوئیت، اغلب مسافران علاقه دارند در ویلا اقامت داشته باشند. اگر جزء آن دسته از گردشگرانی هستید که قصد دارید در شهر نمک آبرود در ویلا اقامت داشته باشید و ویلایی با ویژگی خاص مانند ویلای استخردار مد نظرتان است، می توانید به وب سایت بابا سفر مراجعه کرده و پس از بررسی گزینه های موجود، به اجاره ویلا استخردار در نمک آبرود اقدام کنید.

سورتمه نمک ابرود یکی از جاذبه های تفریحی شهرک زیبای گردشگری نمک آبرود است که در استان مازندران، جاده چالوس، 12 کیلومتری جاده چالوس به تنکابن قرار دارد.

سورتمه نمک ابرود همه روزه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر دایر می باشد. البته در روزهایی که وضعیت آب و هوا نامتناسب باشد، سورتمه سواری تعطیل است.

اگرچه سورتمه نمک ابرود در دیگر فصل های سال نیز دایر است وتنها در روزهای برفی و بارانی تعطیل می باشد، اما بهار و تابستان که هوا مطلوب تر است را می توان بهترین فصل و زمان بازدید از نمک ابرود و رفتن به مجموعه گردشگری آن معرفی کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.