شهرک ساحلی خزر شهر

شهرک ساحلی خزرشهر یکی از مناطق دیدنی بابلسر است که در جاده بابلسر به فریدون‌ کنار قرار دارد. شهرستان های  فریدون‌ کنار، بابلسر و تهران به ترتیب در فاصله پنج، ۱۰ و ۳۰۰ کیلومتری از این شهرک ساحلی واقع شده ‌اند. همچنین دریاکنار نیز در فاصله ۶ کیلومتری از این شهرک ساحلی قرار گرفته است. شهرک ساحلی خزرشهر شامل دو بخش شمالی و جنوبی می باشد. بخش شمالی خزر شهر در سمت دریا و بخش جنوبی این شهرک در طرف دیگر جاده و دقیقاً روبروی بخش شمالی آن ساخته شده است. در ادامه این مقاله از بابا سفر شما را با شهرک زیبای خزرشهر آشنا کرده و تفریحات جذاب این منطقه را شرح خواهیم داد.

معرفی شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر همانطور که از نامش پیداست یک شهرک با امکانات رفاهی و تفریحی جذاب است که برای رفاه حال هر چه بیشتر مسافران ساخته شد. این شهرک یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی بابلسر محبوب می شود و همه ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. از آنجاکه قسمت شمالی شهرک ساحلی خزرشهر در کنار دریا واقع شده است دارای خیابان های ساحلی متعددی می باشد. همچنین قسمت جنوبی این شهرک ساحلی از طریق یک پل عابر پیاده به بخش شمالی آن وصل می شود. قسمت شمالی خزرشهر نسبت به بخش جنوبی، فضای دنج تری دارد و همچنین قیمت ویلاهای این منطقه برای اجاره و یا فروش بیشتر از بخش جنوبی می باشد. شهرک ساحلی خزرشهر در مساحتی به وسعت ۶۰۰ هکتار واقع شده است که مساحت بخش شمالی ۱۲۰ هکتار و مساحت بخش جنوبی ۴۸۰ هکتار می باشد.

تاریخچه احداث شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر در سال های قبل از انقلاب و در خلال سال های ۱۳۴۰، ساخته شده است. این شهرک زیبا و پر امکانات پس از دریاکنار، دومین شهرکی می باشد که در شمال کشور و بر طبق سیاست های شهرک سازی احداث گردیده است. در واقع می توان گفت پس از احداث جاده هراز در سال های قبل از انقلاب که سفر بین تهران و شهر های شمالی را تسهیل کرد، اولین شهرک های ساحلی ساخته شدند که از جمله آن ها می توان دریاکنار را نام برد. دریاکنار در حدفاصل میان بابلسر و فریدونکنار احداث شد. پس از احداث اولین شهرک ساحلی و استقبال مسافران از این منطقه، اشرف پهلوی به ساخت شهرک ساحلی خزرشهر اقدام کرد. فرایند معماری و ساخت این شهرک توریستی در سال  ۱۳۴۲، توسط افرادی از جمله همایون صنعتی زاده، نویسنده و ناشر، انجام شد. شهرک ساحلی خزر شهر امروزه به یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری و توریستی در شمال مشور تبدیل شده است و امکانات رفاهی، اقامتی و تفریحی متعددی در آن ایجاد شده است.

آشنایی با منطقه خزرشهر

خزرشهر یک شهرک توریستی در شمال کشور است که دارای دو بخش شمالی و جنوبی می باشد. در کنار جاده اصلی این شهرک توریستی مراکز تفریحی و رفاهی و فروشگاه‌ ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که به محبوبیت بیشتر این منطقه خزرشهر افزوده است. شهرک ساحلی خزرشهر به دلیل فاصله بسیار کمی که با جاده اصلی دارد، امکان دسترسی ساکنین را به فروشگاه ها و مراکز خرید فراهم کرده است. همانطور که گفتیم این شهر در کنار دریا و در نزدیکی جاده اصلی قرار گرفته و این ویژگی موجب شده است تا مسافران و گردشگران این منطقه به راحتی به طبیعت بکر و زیبای این منطقه دسترسی داشته باشند و از امکانات رفاهی و تفریحی آن بهره مند شوند. قسمت شمالی خزرشهر مانند سایر شهرک‌ های ساحلی دیگر در فصول تابستان و بهار شلوغ بوده و در پاییز و زمستان میزبان مسافران کمتری می باشد. بخش شمالی خزر شهر شامل امکانات رفاهی متعددی نظیر پارک، زمین بازی، فضای سبز، کافی شاپ و… می باشد. قسمت جنوبی این شهرک نیز با یک پل عابر پیاده به بخش شمالی متصل می شود. در این شهرک توریستی یک ساحل زیبا و اختصاصی وجود دارد که به ساحل سی ساید معروف است و بیشتر امکانات رفاهی از جمله کافه ها و رستوران ها در این منطقه واقع شده اند. شایان ذکر است شهرک خزرشهر در فاصله کمی از رودخانه بابلرود قرار دارد که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بابلسر به شمار می رود.

مسیر دسترسی به خزرشهر

مسیر دسترسی به شهرک خزرشهر بسیار آسان است و با وسایل حمل و نقل مختلف در کمترین زمان می توان به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا سفر کرد. اگر قصد دارید با خودروی شخصی خود به این منطقه سفر کنید باید از سمت جاده هراز و فیروزکوه حرکت کنید. اما اگر قصد دارید با قطار و یا اتوبوس به خزرشهر سفر کنید، با تهیه بلیط می‌ توانید به این منطقه دسترسی داشته باشید و از طبیعت بکر، مناظر زیبا و امکانات رفاهی و تفریحی خزر شهر بهره ببرید.

آدرس شهرک ساحلی خزرشهر: مازندران، بابلسر، کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار

شهرک ساحلی خزر شهر

دیدنی های خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر یکی از معروف ترین جاهای دیدنی در شمال کشور است که در جاده بابلسر به فریدون‌ کنار واقع شده است. از آن جایی که این شهرک از یک سو به سمت دریا و از سوی دیگر به حاشیه جاده اصلی و طبیعت اطراف آن منتهی می شود، هر نقطه آن بسیار دیدنی است و برای گشت و گذار بسیار مناسب است. همچنین امکانات تفریحی، رفاهی و گردشگری متعددی که در این منطقه تعبیه شده است، به جذابیت و محبوبیت هرچه بیشتر این شهرک زیبا افزوده است.  از طرف همسایگی بخش شمالی شهرک خزرشهر با دریای خزر و احداث ویلاهای لوکس، این منطقه را به یک مقصد عالی برای گردشگران سراسر کشور تبدیل کرده است. از جمله دیدنی های خزر می توان به ساحل اختصاصی آن یا سی ساید اشاره کرد که خود شامل امکانات تفریحی متعددی می باشد. 

ساحل اختصاصی خزرشهر (سی ساید)

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین جاذبه ‌های دیدنی شهرک خزرشهر، ساحل اختصاصی است که با نام  سی ‌‌ساید شناخته می شود. این ساحل که در قسمت شمالی این شهرک واقع شده است، علاوه بر ورزش های آبی و ساحلی، امکانات رفاهی متعددی نیز دارد. گشت‌ و گذار در کنار این ساحل و تماشای موج های آرام و پرتلاطم دریای خزر حس و حال وصف ناپذیری در افراد ایجاد می کند.  از جمله ورزش های آبی این ساخل می توان به جت اسکی، شنا و قایق ‌سواری اشاره کرد.  موتورسواری روی شن، دوچرخه‌ های دو یا چند نفره، موتورهای چهارچرخ و غیره از دیگر امکانات تفریحی این ساحل محسوب می شوند.  همچنین در این منطقه پلاژ مخصوص بانوان نیز احداث شده است که محل مناسبی برای علاقه مندان به شنا می باشد.  

ساحل و دریای خزر

شهرک توریستی ساحلی خزر شهر در حاشیه جاده اصلی بابلسر به فریدون کنار در مساحتی به وسعت ۶۰۰ هکتار واقع شده است. این شهرک ساحلی دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که بخش شمالی آن به سواحل دریای خزر و بخش جنوبی به جاده اصلی و طبیعت اطراف منتهی می شود. سی ساید ساحل اختصاصی این شهرک است که در آن ویلاهای لوکس برای اقامت گردشگران و مسافران و همچنین امکانات رفاهی و گردشگری متعدد نظیر زمین تنیس، بسکتبال، ورزش های آبی و غیره ایجاد شده است. این منطقه به دلیل دارا بودن آب و هوای مطلوب و امکانات متعدد به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران در شمال کشور تبدیل شده است. 

ساحل خزرشهر

تفریحات شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر به ویژه در بخش شمالی و ساخل اختصای آن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی دارد که توجه گردشگران و مسافران این منطقه را به خود جلب کرده است. شما در این شهرک ساحلی می توانید از زمین های ورزشی اختصاصی نظیر زمین فوتبال، بسکتبال و تنیس استفاده کنید. در بخش شمالی این شهرک رستوران ها و کافه ها و همچنین ویلاهای لوکس برای رفاه حال مسافران ایجاد شده است. از دیگر تفریحات این شهرک ساحلی می توان به شنا، جت اسکی، قایق سواری و همچنین موتور سواری و دوچرخه سواری روی شن های ساحل اشاره کرد.

سوغات و صنایع دستی خزرشهر

شهرک ساحلی خزر شهر یکی از لوکس ترین و زیباترین مناطق دیدنی در شمال کشور است که در کنار جاده بابلسر به فریدون کنار قرار گرفته است. سوغات و صنایع دستی این منطقه نیز مانند سایر شهرهای شمالی کشور بسیار متنوع است که تمامی سلیقه ها را دربر می گیرد. از جمله صنایع دستی پرطرفدار این منطقه می توان به  ظروف سفالی، محصولات و ظروف چوبی،  گلیم و وسایل حصیری اشاره کرد. سوغاتی های این منطقه نیز شامل مواردی مانند برنج معطر شمال، چای، انواع مرباها و ترشیجات و میوه‌ های فصلی می شود.

غذاهای محلی خزرشهر

غذهای شمالی غذاهایی لذیذ و خوشمزه ای هستند که اکثر ایرانیان عاشق آن ها می باشند. غذاهای خزرشهر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مانند طبیعت و اب و هوای آن بی نظیر هستند. بدون شک تجربه عطر و طعم فوق ‌العاده و منحصر به فرد این غذاها، تجربه ای لذت بخش برای مسافران این منطقه هستند. برنج ایرانی معطر، سبزی های محلی معطر و ماهی‌های تازه صید شده و از همه این ها مهم تر دست پخت بی نظیر مردمان خطه شمال شما را عاشق غذاهای این منطقه می کنند. از جمله غذاهای محلی که این نقطه از شمال کشور به آن مشهور است می توان به آغوز مسما، خورش آلو، مالابیج، خورشت سیرانار، ماهی شکم پر، نازخاتون، اکبر جوجه، بشته‌ واش و آش کدو اشاره کرد. مسافران می توانند در نوار ساحلی شهرک خزر شهر به رستوران ‌ها و کافه‌ های مختلف و متنوعی که وجود دارد رفته و از مناظر رو به دریای آن ها لذت ببرند. برای نمونه قدیمی ترین و شناخته شده ترین رستوران ‌های این شهرک، دو رستوران ساحلی سیب سرخ و آقای سلامی هستند. یک شعبه از رستوران ایتالیایی ماتو هم در کنار اجاکسر یا همان هتل آهوی سابق وجود دارد که دقیقا رو به روی شهرک خزر شهر قرار گرفته است که پاستاها و پیتزاهایی آن بی نظیر هستند. مورد دیگر، رستوران سوسره با نمای قلعه مانند است که در دو کیلومتری شهر بابلسر به خزرشهر قرار دارد. رستوران سیب سرخ که در بخش شمالی شهرک خزر شهر قرار دارد نیز از فضای سر باز و سرپوشیده برخوردار بوده و دو نوع غذاهای ایرانی و فرنگی در آن سرو می شوند. رستوران های ساحلی خزرشهر که در ساحل این شهرک واقع شده اند از قابلیت هایی چون موسیقی زنده و همچنین کافه های کنار دریا برخوردار هستند.

جاهای دیدنی خزرشهر

وضعیت آب و هوایی خزرشهر

همان طور که در طول متن نیز به اشاره شد، شهرک خزر شهر نیز مانند دیگر شهر های شمالی از آب و هوایی بسیار زیبا و مطلوب برخوردار است. این شهر در قسمت شمالی خود در مجاورت دریای مازندران است و به همین دلیل از آب و هوایی معتدل خزری و مرطوب برخوردار می باشد. با توجه به این که در این منطقه بارندگی زیاد است، در همه فصول سال زمین‌های کشاورزی این شهر سرسبز و با طراوت هستند. خزرشهر دارای اب و هوایی بسیار زیبا به خصوص در فصل بهار است که هوا بسیار معتدل و خنک می باشد. در فصل تابستان‌ نیز هوا گرم و شرجی است. در فصل پاییز نیز مانند بهار آب‌ و هوایی لذت بخش در شهر حاکم است، اما در فصل زمستان‌، هوایی سرد همراه با بارش برف و باران بر این شهر غالب می باشد.

بهترین زمان سفر به خزرشهر

اگرچه شهرک ساحلی خزرشهر در تمام طول سال از آب و هوایی مطلوب و دل انگیز برخوردار است، اما در برخی از ایام سال، فضای این شهر مملو از زیبایی و شگفتی بوده و گردشگران زیادی مایل به سفر به این شهر و تجربه این زیبایی ها را دارند. در واقع می توان گفت با توجه به شرایط آب‌ و هوایی، بهترین و مناسب ترین زمان سفر به شهرک خزرشهر قطع به یقین فصول بهار و پاییز است. چرا که در این دو فصل هوا شرجی نبوده و رطوبت نیز به اندازه ای نیست که آزار دهنده باشد. در فصل زمستان، به دلیل سرمای فراوان شهرک‌ ساحلی خزر شهر میزبان تعداد مسافر زیادی نیست. همچنین، اگر به هوای شرجی و گرم عادت ندارید، توصیه می شود در فصل تابستان به این منطقه سفر نکنید. البته تمایل به تجربه شنا در دریای خزر منجر شده است که تابستان ها نیز این منطقه شلوغ باشد. از انجایی که بیشتر مالکان ویلاهای این شهرک افراد بومی آن نیستند، به همین دلیل در هر زمانی از سال که بتوانند به آن سفر می کنند.

شهرک ساحلی خزرشهر

رزرو ویلا‌ در بابلسر

انتخاب محل اقامت برای مسافران امری مهم و قابل توجه است. مسافران شهرک خزر شهر نیز به هنگام سفر به این منطقه دنج به دنبال بهترین جا برای اقامت هستند. همان گونه که گفته شد، شهرستان بابلسر یک شهرک ویلایی است که اکثر ساکنان آن را افراد غیر بومی تشکیل می دهند. از آنجایی که اغلب مسافران علاقه مند اقامت در محل هایی در دل جنگل و رو به دریا هستند، اجاره ویلا در این منطقه رونق زیادی دارد. در سفر به شهرک خزر شهر نیز مسافران می توانند در صورت تمایل از طریق سایت بابا سفر اقدام به اجاره ویلا در بابلسر با امکانات مختلف کنند. در سایت بابا سفر، شما می توانید تنوع بسیار زیادی از ویلاها با قیمت و امکانات مختلف را یافته و ویلای خود را به دلخواه انتخاب کنید.

مازندران، بابلسر، کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار

شهرک خزر شهر مشاعات و امکانات بسیار زیادی را شامل می شود که همه قسمت های این شهرک از فضایی بسیار سرسبز با درختان قدیمی و سر به فلک کشیده برخوردار می باشد. هر دو قسمت شمالی و جنوبی این شهرک برای امنیت شهرک دارای نگهبان بوده و ورود و خروج افراد به آن نیز به دقت کنترل می شود. از دیگر امکانات این شهرک می توان به زمین‌های بازی کودکان، وجود ورزش هایی چون تنیس، بسکتبال و والیبال ساحلی، وجود رمپ جت اسکی و امکان کرایه آن در ساحل، رستوران، فروشگاه و غیره اشاره کرد.

فصول بهار و پاییز

شهرک خزرشهر شهرکی قدیمی است که دارای ویلا‌هایی بسیار لوکس با امکانات عالی می باشد. اغلب ساکنین این شهرک افراد غیر بومی هستند که در آن جا ویلا خریده یا اجاره کرده اند. به دلیل استقبال بالای مسافران، امکان اجاره ویلا در این شهرک وجود دارد و کاری بسیار رایج است. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و چگونگی رزرو ویلا در شهرک خزر شهر کافی است به سابت بابا سفر مراجعه کنید.

از جمله سوغاتی های این منطقه می توان به برنج ایرانی، چای، مرباها، میوه های شمالی و جنگلی و انواع ترشیجات و از جمله صنایع دستی آن می توان به ظروف سفالی، محصولات و ظروف چوبی، گلیم و وسایل حصیری اشاره کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.