پارک جنگلی جهان نما

پاک جهان نما که به راستی چشم اندازی زیبا از جهان را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد، در استان البرز و در قلب شهر کرج واقع شده است. اگر به دنبال مکانی شگفت انگیز برای پیک نیک های خانوادگی و گذراندن اوقاتی خوش در یکی از بزرگ ترین پارک های استان کرج هستید، ما به شما پارک جنگلی جهان نما را پیشنهاد می کنیم. چراکه این پارک از وسعت زیادی برخوردار بوده و با امکانات رفاهی و تفریحی که در اختیار عموم مردم قرار می دهد فضایی آرامش بخش برای قدم زدن و بهره بردن از طبیعتی بکر به شمار می رود. وب سایت باباسفر در این مقاله، تمامی اطلاعات مربوط به ساعات بازدید از پارک جنگلی جهان نما و بخش های مختلف آن را برای شما عزیزان شرح داده است. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی پارک جنگلی جهان نما کرج

اگر به دنبال پارک جنگلی زیبا و مسحورکننده برای گذراندن اوقات فراغت خود به خصوص در آخر هفته و تعطیلات هستید، پارک جهان نما یکی از بکرترین مناطق اطراف تهران به شمار می رود. این پارک با فضایی حدود 1400 هکتار، از بزرگ ترین پارک های استان البرز و شهر کرج محسوب می شود که پایتخت نشینان و ساکنین کرج می توانند با مراجعه به آن یکی از خاطره انگیزترین تجربه های خود را رقم بزنند. پارک جنگلی جهان نما از امکانات بیشماری همچون لاین دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، بوفه و غیره بهره مند است که تقریبا تمامی امکانات رفاهی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

پارک جنگلی جهان نما

امکانات تفریحی پارک جهان نما

قدمت ساخت پارک جهان نما به نیم قرن پیش باز می گردد که به همین دلیل یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود. از همین روی، شهرداری منطقه کرج امکانات رفاهی متعددی را برای افرادی که علاقه مند به بازدید از این مکان خاص هستند، تعبیه کرده است که از قشر نوجوان گرفته تا کودکان، می توانند از تفریحات مخصوص به خود بهره مند شوند. در سراسر پارک جهان نما مجسمه های زیبایی که از معماری های جذاب برخوردار هستند دیده می شود و گل کاری هایی که در این مجموعه انجام شده است فضایی بسیار مطبوع و دلنشین را در اختیار رهگذران قرار می دهد. اما این تنها مزیت پارک جهان نما نیست و هر بخش از آن با ویژگی منحصر به فردی خودنمایی می کند. همچنین محیط اطراف این پارک جنگلی است که این امر باعث شده آب و هوای آن بسیار دل انگیز شود.

دوچرخه سواری

افرادی که علاقه مند به ورزش دوچرخه سواری هستند، می توانند در لاین مخصوص دوچرخه این پارک نهایت لذت را تجربه کرده و در عین حال از فضای سر سبز اطراف آن نیز بهره مند شوند. مسیر دوچرخه سواری پارک جهان نما تا حدودی مشابه لاین دوچرخه سواری پارک جنگلی چیتگر تهران است و ورزشکاران می توانند در آن با خیالی آسوده به تفریح دوچرخه سواری بپردازند. اگر در این مجموعه به دوچرخه سواری مشغول شدید، استشمام بوی مطبوعی که از گل و گیاه های کاشته شده در مسیر تجربه ای بی نظیر را در اختیار شما می گذارد.

مسیر پیاده روی

از آنجاکه وسعت پارک جهان نما بسیار زیاد است، در آن مسیرهای گوناگونی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت سرسبز اطراف قرار گرفته است که با قدم زدن در این مسیرها می توانید پیاده روی دلچسبی را تجربه کنید. سکوت و خلوتی این مسیرها شما را غرق در آرامش کرده و مشاهده درختان زیبا و رنگارنگ مسیر جان تازه ای به شما می بخشد. اگر از عاشقان پیاده روی هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما سری به دریاچه مصنوعی پارک جهان نما نیز بزنید تا روح خود را مملو از آرامش کنید.

دریاچه پارک

هر چه قدر از زیبایی دریاچه پارک جهان نما بگوییم باز هم کم است. این دریاچه که قدمت ساخت آن به 50 سال پیش باز می گردد یکی از جاذبه های مهم تفریحی پارک جنگلی جهان نما به شمار می رود که بیشتر بازدیدکنندگان در این بخش مشغول به گشت و گذار می شوند. این دریاچه در بخش میانی پارک قرار گرفته است و از وسعت زیادی برخوردار می باشد. همچنین گفتنی است که محوطه اطراف دریاچه مکانی عالی برای عکاسی های خاطره انگیز به شمار می رود. اطراف این دریاچه با گل و گیاه های بسیار زیبایی احاطه شده که بوی خوش آن ها تمام فضا را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین پل زیبای آجری دقیقا بر فراز دریاچه پارک جهان نما قرار گرفته است که نه تنها زیبایی خیره کننده ای را به دریاچه بخشیده، بلکه افراد حاضر در این بخش می توانند با قدم زدن در این پل از روی دریاچه گذر کرده و به بخش های دیگر پارک نیز سری بزنند. دریاچه پارک جهان نما از دیدنی ترین بخش های این پارک محسوب می شود و مکانی بکر برای پیک نیک های خانوادگی به شمار می رود.

دریاچه پارک جهان نما کرج

طبیعت بکر پارک جهان نما

اگر ترجیح می دهید در میان بوته ها و درختان کهنسال زیبا قدم زده و به پیاده روی روزانه مشغول شوید، پارک جهان نما برای شما گزینه ای عالی به شمار می رود. این منطقه از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار بوده و تقریبا هر نوع گل و گیاهی را می توان در داخل و اطراف آن مشاهده کرد. گل کاری، درختان قدیمی و تنومند، شکوفه های زیبای روییده در اطراف پارک و بوته های رنگارنگی که در این مجموعه قرار گرفته است حال و هوایی خوش را به همگان هدیه می دهد. از همین روی، پارک جهان نما یکی از بکرترین مناطق و زیبا ترین چشم انداز ها بهره مند است و به همین دلیل مکانی عالی برای قدم زدن و یا پیک نیک های دلچسب می باشد.

محل بازی اختصاصی برای کودک و نوجوانان

محل بازی پارک جهان نما که برای قشر کودک و نوجوان جامعه در نظر گرفته شده را می توان یکی از ویژگی های جذاب این پارک دانست. در این بخش وسایل بازی مانند تاب، سرسره و وسایل ورزشی قرار گرفته است که می توانید با خیالی آسوده فرزندان دلبند خود را در آن رها کرده و شاهد لبخند زیبای آن ها باشید. 

امکانات رفاهی پارک جهان نما کرج

امکانات رفاهی که در پارک جهان نما تعبیه شده است، محیط آن را برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش تکمیل کرده. تقریبا هر چیزی که گردشگران برای چند ساعتی آرامش به آن نیاز دارند در پارک جنگلی جهان نما قرار گرفته است. این مجموعه از امکانات ویژه ای برخوردار بوده که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم:

  • سرویس بهداشتی
  • بوفه های غذاخوری و محصولات آماده
  • آب خوری
  • نیمکت
  • آلاچیق

اگر بخواهیم از مزایای دیگر این مجموعه بگوییم، پارک جنگلی جهان نما از آنتن دهی عالی بهره مند بوده و دسترسی به اینترنت نیز به راحتی در این منطقه امکان پذیر می باشد. همچنین به دلیل فضای سبز بسیاری که در این پارک به کار رفته، آب و هوای آن همیشه از سایر مناطق خنک تر بوده و نسیمی دل انگیز در کل محوطه می وزد.

جاهای دیدنی پارک جهان نما کرج

کافه و رستوران

اگر هنگام رفتن به پارک جهان نما تنقلات خود را فراموش کرده و یا نیاز به مواد خوراکی مصرفی داشتید، بوفه ها و کافی شاپ های مختلفی در این مجموعه جای گرفته اند که شما می توانید از تنوع بالای مواد خوراکی موجود در آن ها بهره مند شوید. همچنین کافی شاپ هایی که از محوطه ای زیبا برای نشستن بهره مند هستند، شما را به لذت نوشیدن یک چای و یا قهوه گرم دعوت می کنند که در فصل های پاییز و زمستان می توانند تجربه ای بی نظیر را به بازدیدکنندگان هدیه بدهند. از سوی دیگر رستوران های مختلفی نیز در پارک جهان نما وجود دارند که می توانید با میل کردن وعده های غذایی در این رستوران ها، شبی خاطره انگیز را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

پارکینگ

یکی از مشغله های ذهنی عموم مردم برای برگزاری یک پیک نیک دل انگیز و یا دورهمی های جذاب در فضای آزاد، یافتن جای پارک برای وسیله نقلیه شان است. پارک جنگلی جهان نما با ارائه پارکینگ عمومی و جا پارک های فراوان این مشکل را حل کرده و با خیالی آسوده می توانید با وسیله نقلیه شخصی خود به محیط پارک وارد شوید. همچنین در اطراف محوطه این بوستان نیز تعداد بیشماری جای پارک قرار گرفته است که در صورت تمایل می توانید از این قسمت ها نیز استفاده کنید.

ساعات بازدید و هزینه ورودی پارک جهان نما کرج

با آنکه پارک جهان نما از امکانات ویژه ای برخوردار بوده و بهترین خدمات را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد، اما جالب است بدانید این مجموعه از هزینه ورودی برخوردار نبوده و استفاده از فضای زیبای آن کاملا رایگان می باشد. درواقع برای رفتن به این مجموعه، شما تنها در صورت استفاده از مجموعه های تفریحی آن که شامل کافه و رستوران ها می شود نیاز به پرداخت هزینه دارید. اما استفاده از فضای کلی پارک و حتی دریاچه پارک جهان نما کاملا رایگان می باشد. سایر اطلاعات مربوط به بازدید از این مجموعه به شرح زیر می باشد:

ساعات بازدید از پارک جهان نما: استفاده از این محموعه به صورت شبانه روزی برای عموم مردم امکان پذیر است.

توجه داشته باشید ساعت بازدید از این پارک و یا پیک نیک در آن، بین 1 الی 2 ساعت است تا تمامی علاقه مندان فرصت استفاده از این مجموعه را داشته باشند.

فضای سبز پارک جهان نما

مسیرهای دسترسی به پارک جهان نما کرج

پارک جنگلی جهان نما یکی از جاذبه های گردشگری کرج به شمار می رود و در استان البرز جای گرفته است. این پارک زیبا در اتوبان تهران كرج و بين شهرک خاتم و شهرک جهان نما قرار گرفته است. به همین ترتیب، برای رفتن به پارک جهان نما باید از آزاد راه تهران – کرج وارد منطقه کرج شده و به سمت کارخانه بهنوش حرکت کنید. دقیقا رو به روی این کارخانه پارکی بزرگی را مشاهده خواهید کرد که به پارک جهان نما مشهور است. آدرس دقیق پارک جهان نما به شرح زیر می باشد:

آدرس پارک جنگلی جهان نما: استان البرز، آزاد راه تهران – کرج، رو به روی کارخانه بهنوش

مسیر دسترسی به پارک جهان نما با وسیله نقلیه شخصی

اگر از طریق وسیله نقلیه شخصی برای رفتن به پارک جهان نما استفاده کنید مسیر دسترسی برای شما بسیار راحت تر و سر راست تر خواهد بود. اگر می خواهید از استان تهران به این پارک جنگلی زیبا بروید می توانید به راحتی از طریق اتوبان همت و آزادراه تهران_ کرج اقدام کرده و پس از رسیدن به شهر کرج پارک جهان نما را در روبه روی کارخانه بهنوش مشاهده می کنید. اما اگر از منطقه کرج برای رفتن به این مجموعه اقدام کنید مسیر کوتاه تری پیشه روی شما قرار دارد و تنها کافیست به سمت کارخانه بهنوش حرکت کنید.

مسیر دسترسی به پارک جهان نما با مترو و تاکسی

اگر تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و تاکسی برای رسیدن به پارک جنگلی جهان نما را دارید، باید بگوییم که مسیر تا حدودی سخت تر از وسایل نقلیه شخصی است. زیرا در نزدیکی این پارک وسیله نقلیه عمومی زیادی قرار نگرفته و فاصله آن از مترو کرج ۷ کیلومتر می باشد. از همین روی برای رفتن به پارک جهان نما از طریق مترو، باید به مترو کرج مراجعه کرده و از آن جا ادامه مسیر را با تاکسی طی کنید. البته مسیر راحت تری نیز وجود دارد و شما می توانید با پیاده شدن در ایستگاه مترو اتمسفر که در 2 کیلومتری پارک جهان نما قرار گرفته است مسیر کمتری را طی کرده و تنها 2 کیلومت را با تاکسی بگذرانید.

پارک جنگلی جهان نما

بهترین زمان بازدید از پارک جهان نما

هر زمان که به پارک جهان نما بروید، منظره ای خیره کننده را تماشا خواهید کرد و می توانید از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه بهره مند شوید. اما یکی از بهترین فصل هایی که تجربه بازدید از این مکان بی نظیر را چند برابر می کنند، بهار و پاییز است. در فصل بهار طبیعت بکر پارک جهان نما بسیار دیدنی است و آب و هوای بهاری بر این منطقه حاکم می شود. در کل فصل بهار زیبایی های خاص خود را شامل می شود که پارک جهان نما نیز در فصل بهار از فضای سبز رویایی بهره مند می شود. اما فصل پاییز را نیز می توان یکی از عاشقانه ترین زمان های بازدید به این مجموعه دانست. چراکه درختان اطراف این مجموعه شروع به برگ ریزی کرده و رخت زمستان بر تن می کنند. همچنین صدای خش خش برگ های خشک افتاده بر زمین هنگام پیاده روی در این پارک، حال و هوای وصف ناپذیری را به رهگذران هدیه می دهد. 

رزرو ویلا در کرج

کرج یکی از شهرهای حومه استان البرز است که زیبایی های بیشماری را در دل خود جای داده و اطراف آن نیز با منابع طبیعی و روستاهای شگفت انگیز محاصره شده است. کرج به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد از مناطق توریستی بسیاری نیز برخوردار می باشد. از همین روی در حومه و داخل این شهر ویلاها و استراحتگاه های متعددی ساخته شده است که اکثر گردشگران و حتی ساکنین این شهر برای تفریح به انتخاب اقامتگاه های مختلف آن می پردازند. اما بحث هزینه، شیکی و تمیز بودن اقامتگاه همیشه یکی از پر بحث ترین مسائل مسافران بوده است. از همین روی وب سایت باباسفر با ارائه ویلاهای بی نقص، مکان های تفریحی بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می دهد. شما می توانید با اجاره ویلا در کرج به صورت آنلاین در وب سایت باباسفر اقدام کرده و از استراحتگاه های بی نظیر آن بهره مند شوید. این وب سایت از پشتیبانی 24 ساعته بهره مند است که شما می توانید با خیالی آسوده از متخصصان این مجموعه کمک گرفته و بهترین اقامتگاه را برای سفر خود انتخاب کنید.

پارک جنگلی جهان نما در استان البرز، آزاد راه تهران – کرج، رو به روی کارخانه بهنوش جای گرفته است.

شما می توانید از طریق آزادراه تهران_کرج وارد شهر کرج شده و از آنجا به سمت کارخانه بهنوش حرکت کنید. دقیقا رو به روی کارخانه بهنوش و در میان شهرک های خاتم و جهان نما پارکی به نام پارک جنگلی جهان نما قرار گرفته است. همچنین از طریق مترو کرج می توانید تا نزدیکی این بوستان رفته و ادامه راه را با تاکسی طی کنید.

پارک جهان نما شامل هزینه ورودی نمی شود و کاملا رایگان است.

این بوستان همه روزه و به صورت 24 ساعته باز است.

پارک جهان نما از امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، آلاچیق، نیمکت، فضای سبز وسیع، دریاچه مصنوعی، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، بوفه ها و رستوران های مختلف و غیره بهره مند می باشد.

فصول بهار و پاییز از زیباترین فصل های بازدید از پارک جهان نما کرج به شمار می روند و طبیعت این بوستان در فصل های بهار و پاییز از همیشه دیدنی تر به شمار می رود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.