پارک ملت محمودآباد

شهر محمودآباد به دلیل قرار داشتن در مجاورت دریای مازندران، یکی از توریستی ترین مناطق شمال ایران به شمار می رود. این شهر ساحلی علاوه بر چشم انداز زیبایی که از دریای پهناور مازندران به نمایش می گذارد جاذبه ها و مکان های توریستی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. یکی از این مناطق پارک ملت محمودآباد است که مسافران بسیاری برای قدم زدن در طبیعتی بکر و چند ساعتی آرامش به آن مراجعه می کنند. این بوستان شگفت انگیز که فاصله بسیار کمی با دریا دارد، محیطی دنج برای لذت بردن از منظره دریا و طبیعتی سرسبز به شمار می رود. البته این تنها مزیت پارک ملت محمودآباد نیست، در ادامه با این مقاله از باباسفر با ما همراه باشید تا ویژگی های منحصر به فرد بوستان ملت محمودآباد را شرح داده و آسان ترین مسیرهای دسترسی به آن را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

معرفی پارک ملت محمودآباد

اگر می خواهید در فضایی سرسبز و طبیعتی بکر قدم زده و در عین حال به نجوای آرامش بخش موج های خروشان دریای مازندران گوش فرا دهید، پارک ملت محمودآباد این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. این بوستان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار شهر محمودآباد است که اکثرا ازدحام جمعیت مسافران در آن دیده می شود. بوستان ملت محمودآباد یکی از بهترین گزینه ها برای استراحت در کنار دنیایی از جاذبه های بی نظیر است و می تواند خاطره ای خوش از سفر به استان زیبای مازندران را برای شما رقم بزند. اما به راستی که چه جاذبه هایی در این پارک مشاهده می شود که تا این حد میان گردشگران محبوب واقع می شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

پارک ساحلی ملت محمودآباد

مسیرهای دسترسی به پارک ملت محمودآباد

بوستان ملت محمودآباد در مجاورت دریای استان مازندران و شهر ساحلی محمودآباد جای دارد. آدرس کامل این جاذبه به شرح زیر می باشد:

آدرس پارک ملت محمودآباد: استان مازندران، محمودآباد، بین خیابان بسیج و خزر

برای رفتن به بوستان ملت محمودآباد از تهران، ابتدا باید از آزادراه تهران-پردیس وارد جاده هراز شده و خود را به شهر محمود آباد برسانید. سپس از بلوار امام خمینی به طرف بسیج محمودآباد حرکت کرده تا به پارک ساحلی ملت محمودآباد برسید. همچنین می توانید از مسیر نسیم نیز به این پارک دسترسی داشته باشید. از شهر محمود آباد به سمت شرق حرکت کنید تا به مسیر نسیم 2 برسید. این مسیر را تا بلوار امام خمینی ادامه دهید. سپس پارک ملت را در سمت چپ و کمی جلوتر از املاک المپیک مشاهده خواهید کرد.

ویژگی های بوستان ملت محمودآباد

در شهر محمودآباد بوستان های مشهوری مانند پارک لاله و بوستان ملت وجود دارد که از پربازدیدترین پارک های استان مازندران به شمار می روند. چراکه این بوستان ها نسبت به سایر پارک ها جاذبه های ارزشمندی را ارائه می دهند که می توان آن ها را بی رقیب دانست. از همین روی بوستان ملت محمودآباد یکی از مناطق توریستی مهم این شهر محسوب می شود. این بوستان از ویژگی های منحصر به فردی همچون ساحل سنگی محمودآباد، فضای سبز زیبا، چشم انداز از دریای پهناور مازندران، دسترسی مناسب به سایر مناطق و غیره بهره مند می باشد که همگی باعث ایجاد یک مکان دنج برای گذراندن اوقاتی خوش شده اند.

ساحل سنگی محمودآباد

همانطور که گفته شد پارک ملت محمودآباد فاصله کمی از دریا دارد. اما این فاصله به حدی کم است که تنها با چند قدم می توانید به ساحلی سنگی رسیده و از آنجا دریای خروشان مازندران را مشاهده کنید. به این حدفاصل میان پارک و دریای مازندران، ساحل سنگی محمودآباد گفته می شود که با نمای سنگ هایی بزرگ و زیبا منظره ای بی همتا از دریا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. این ساحل یکی از عالی ترین مناطق برای قدم زنی های دل انگیز است که می تواند روح هر بیننده ای را نوازش کند. نکته مثبتی که درباره این ساحل وجود دارد این است که هر زمان از قدم زدن در کنار دریای پر آرامش مازندران خسته شدید می توانید با طی نمودن مسیری که رفته اید مجددا به سمت پارک ملت بازگشته و از فضای سبز بوستان لذت ببرید.

ساحل سنگی محمودآباد

فضای سبز بی نظیر

به دلیل بازدیدکنندگان بسیاری که به دل این بوستان می روند، فضای سبز بسیار زیبایی برای آن تعبیه شده که به خودی خود چشم هر رهگذری را به خود خیره می کند. این بوستان در نهایت نظم و پاکیزگی گل کاری شده و درختان بی نقصی در آن قرار گرفته است. همچنین بوستان ملت به طور 24 ساعته تحت نظارت مسئولینی است که وظیفه نگهداری و پاکیزگی آن را برعهده دارند. از همین روی بوستان ملت همیشه از مطبوع ترین و زیباترین پارک هایی است که در عمرتان دیده اید.

دسترسی عالی به مناطق دیگر محمودآباد

بوستان ملت دقیقا در مرکز شهر محمودآباد قرار گرفته است. از همین روی دسترسی آن به مناطق توریستی دیگر و امکانات اصلی محمودآباد بسیار آسان است. این یعنی شما می توانید در صورت تمایل پس از لذت بردن از محیط دنج و زیبای بوستان ملت به سمت سایر مناطق مهم مانند بازار بزرگ الغدیر محمودآباد، امام زاده قاسم (ع)، پارک لاله و غیره بروید. برخی از این مسیرها را می توانید پیاده رفته و به راحتی و در چند دقیقه به مناطقی که نام برده شد برسید. این یکی از مزایای اصلی پارک ملت به شمار می رود زیرا به راحتی می توانید از بخش های اصلی محمودآباد بازدید کرده و نیاز به طی کردن مسافت های طولانی با ماشین نیست.

طبیعت پارک ملت محمودآباد

امکانات رفاهی پارک ملت محمود آباد

از آنجاکه اکثر مسافران شهر محمودآباد در طی سفر خود به پارک ملت نیز سری می زنند، این بوستان از شلوغ ترین مناطق گردشگری استان مازندران محسوب می شود. از همین روی شهرداری این منطقه امکانات رفاهی مناسبی را برای این بوستان تعبیه کرده است تا آرامش خاطر مسافران برقرار باشد. برخی از امکانات رفاهی پارک ملت محمودآباد به شرح زیر می باشد.

  • سرویس بهداشتی
  • آلاچیق
  • زمین بازی کودکان
  • رستوران
  • وسایل بازی مخصوص کودکان
  • تیرهای چراغ برق
  • سنگ فرش برای مسیر پیاده روی
  • نیمکت
  • سطل های زباله

با توجه به امکانات ویژه ای که در فوق ذکر شد، پارک لاله در هر ساعتی برای پیاده روی مناسب بوده و یکی از بهترین بوستان ها برای قدم زنی های شبانه به شمار می رود. همچنین این پارک از وسایل مخصوص کودک نیز بهره مند می باشد که می تواند اوقات مفرحی را برای فرزندان دلبندتان به ارمغان بیاورد.

تفریحات پارک ملت محمودآباد

بهترین رستوران های اطراف بوستان ملت محمودآباد

یکی از مهم ترین امکانات هر جاذبه گردشگری رستوران های آن به شمار می روند که پارک ملت محمودآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اطراف و نزدیکی بوستان ملت رستوران های باکیفیت و شیکی قرار گرفته اند که می توانند یک وعده دلپذیر غذایی را به شما عزیزان ارائه دهند. در ادامه برخی از بهترین رستوران های محمودآباد که در مجاورت بوستان ملت قرار دارند را نام برده ایم.

رستوران سعید محمودآباد: این رستوران در کوچه فرهنگ خیابان امام قرار داشته و فاصله آن از پارک ملت تنها پنج دقیقه است. رستوران سعید محمودآباد هر سه وعده صبحانه، نهار و شام را در اختیار گردشگران قرار می دهد و مکانی دنج برای میل وعده های غذایی به شمار می رود.

رستوران بهشت محمودآباد: این رستوران یکی از غذاخوری های مشهور محمودآباد است که از فضای سنتی و زیبا بهره مند می باشد. رستوران سعید محمودآباد در خیابان معلم قرار داشته و فاصله آن از پارک ملت 850 متر است. این فاصله با ماشین تنها 5 دقیقه از زمان شما را می گیرد و حدود 10 دقیقه پیاده روی برای آن احتساب می شود.

کته کبابی و جگرکی عمو رولی: برای افرادی که علاقه مند به غذاهای گوشتی و جگر هستند، رستوران عمو رولی یکی از بهترین انتخاب ها است. این رستوران نیز از فاصله بسیار کمی با پارک ملت قرار داشته و در 600 متری پارک ملت جای گرفته است. برای رفتن به این جگرکی تنها 7 دقیقه زمان لازم است.

هزینه و ساعات بازدید از پارک ملت محمودآباد

یکی از مزایای دیگر پارک ملت محمودآباد ارائه خدمات آن به صورت 24 ساعته و رایگان است. با آنکه امکانات رفاهی و تفریحی خوبی در این بوستان قرار گرفته است، اما استفاده از آن شامل هزینه ورودی نمی شود و در تمامی ساعات شبانه روز باز است. این بوستان در شب فضای دل انگیزی را به مسافران هدیه می دهد و روشنایی مورد نیاز در آن مشاهده می شود. در نتیجه شما می توانید هر زمان از شبانه روز که تمایل داشتید از استراحت و تفریح در این پارک بهره مند شوید.

جاذبه های گردشگری پارک ملت محمودآباد

بهترین زمان بازدید از پارک ملت محمودآباد

محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است و به همین علت از آب و هوای ساحلی نیز برخوردار می باشد. به همین ترتیب سفر به شهر محمودآباد و بازدید از بوستان ملت محمودآباد در فصل های بهار و پاییز بسیار دل انگیزتر از زمان های دیگر است. چراکه در فصل تابستان گرمای شرجی بر این منطقه حاکم می باشد و ممکن است این امر از لذت سفر کم کند. اما در فصل بهار و پاییز آب و هوای معتدلی در شهر محمودآباد مشاهده می شود و سفری دلچسب را برای مسافران به ارمغان می آورد.

رزرو ویلا در محمودآباد

محمودآباد یکی از بزرگ ترین شهرهای استان مازندران است که عمده اقتصاد این کشور از گردشگری و کشاورزی تامین می شود. از همین روی سراسر این شهر ساحلی ویلا و استراحتگاه های مختلفی قرار گرفته است که امکانات خوبی را در اختیار مسافران می گذارند. اگر قصد اجاره ویلا در محمودآباد را داشتید می توانید از طریق وب سایت باباسفر ویلا و سوئیت های لاکچری این شهر را مشاهده کرده و با قیمتی مناسب استراحتگاه مورد نیاز خود را رزرو کنید. همچنین این وب سایت ویلاهایی نزدیک به پارک ملت را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد که می توانید برای پیاده روی دل انگیز به سمت این پارک روانه شده و مجددا برای استراحت در اقامتگاهی پاکیزه به ویلای مورد نظر خود بازگردید.

استان مازندران، محمودآباد، بین خیابان بسیج و خزر

شما می توانید از جاده هراز به شهر محمودآباد رفته و از آنجا از میدان امام خمینی و نسیم به پارک ساحلی محمودآباد دست یابید.

استفاده از پارک ملت محمودآباد شامل هزینه ورودی نمی شود و در تمامی ساعات شبانه روز باز است.

از برخی از بهترین امکانات تفریحی بوستان ملت محمودآباد می توان به چشم انداز ساحل، مرکزیت پارک و دسترسی آسان به سایر مناطق اصلی شهر محمود آباد، عکاسی های خاطره انگیز، فضای سبز، نظافت و پاکیزگی، زمین کودک و قدم زدن در فضایی بکر اشاره کرد.

به دلیل وجود آب و هوای گرم و شرجی در منطقه محمودآباد، فصل بهار و پاییز از بهترین زمان های سفر به محمودآباد و بازدید از پارک ملت به شمار می روند.

رستوران های بسیاری در شهر محمودآباد وجود دارد اما برخی از نزدیک ترین آن ها به پارک ملت غذاخوری های سعید محمودآباد، رستوران بهشت محمودآباد و جگرکی عمو رولی هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.