جاهای دیدنی محمودآباد

محمود آباد شهر ساحلی زیبایی است که از سویی به واسطه دریای خروشان خزر و از سویی دیگر با جنگل های پهناور سرسبزی محاصره شده است. به دلیل حاصلخیزی این منطقه جلگه ای و آب و هوای بی نظیری که در شهر محمودآباد وجود دارد، بخش عمده ای از اقتصاد این شهر ساحلی بر پایه گردشگری است. این شهر مرکزیت شهرستان محمودآباد را به خود اختصاص داده و به گویی قطب تولید برنج ایران است. چراکه به دلیل وجود شالیزارهای حاصلخیزی که در این شهر وجود دارد برنج های مرغوبی همچون برندهای طارم یا نعمت در شهر محمودآباد کشت و به سراسر ایران پخش می شود. محمودآباد در مجاورت دریای مازندران و بر سر جاده ساحلی قرار دارد و با شهرهای محبوبی همچون نور، آمل، فریدون کنار و بابلسر در ارتباط است. جاهای دیدنی محمودآباد بیشمار است و این شهر بر روی خاکی همچون طلا حاصلخیز و سواحلی با چشم انداز زیبا قرار گرفته است. به همین علت بد نیست با جاذبه های گردشگری محمودآباد آشنا شده و از تفریحات جذابی که در این شهر وجود دارد مطلع شوید.

جاهای دیدنی محمودآباد

محمودآباد کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

محمودآباد را می توان یکی از زیباترین شهرهای خطه شمالی معرفی کرد که از آب و هوایی خوش و پوشش گیاهی سرسبز برخوردار می باشد. این شهر در امتداد جاده ساحلی و دریای مازندران واقع شده و از چشم انداز بسیار دل نوازی به سوی جنگل های بکر برخوردار می باشد. شهر محمودآباد در استان مازندران قرار داشته و از سمت غرب به نور، شرق به بابلسر و از سمت جنوب به فریدون کنار متصل می شود. از همین روی اگر می خواهید به سمت این شهر ساحلی پر جاذبه حرکت کنید از طریق سه مسیر چالوس، هراز و آبعلی و جاده دماوند می توانید به محمودآباد بروید.

آدرس شهر محمودآباد: استان مازندران، 200 کیلومتری تهران، جاده هزاره، شهرستان محمودآباد

مسیر جاده آبعلی و دماوند به محمودآباد

اگر می خواهید از سمت شرق تهران به شهر محمودآباد سفر کنید بهترین راه اتوبان بسیح است که به طرف آبعلی می رود. از این مسیر به سمت جاده دماوند بروید و پس از گذر از شهرهای پردیس، رودهن و بومهن دوراهی که پیشه روی خود می بینید را به سمت راست بپیجید تا وارد جاده فیروزکوه سوید. سپس از جاده فیروزکوه به قائم شهر رفته و از آنجا به ساری یا بابل بروید. از طریق بابلسر می توانید وارد شهر ساحای زیبایی شده و از جاذبه های گردشگری محمودآباد دیدن کنید. 

مسیر جاده هراز به محمودآباد

همچنین اگر بعد از رسیدن به بومهن به سمت چپ برانید به امام زاده هاشم می رسید که جاده هراز را پیشه روی شما قرار می دهد که نزدیک ترین راه برای رسیدن به خطه شمالی کشور است. از طریق این جاده به آمل خواهید رسید که فاصله آن از تهران حدود 200 کیلومتر یا به عبارتی 3 ساعت و نیم زمان است. زمانیکه به آمل رسیدید می توانید به محمودآباد رفته و از زیبایی های آن لذت ببرید. 

مسیر جاده چالوس به محمودآباد

راه دیگری که برای رفتن به محمودآباد وجود دارد و بسیار محبوب است جاده زیبا و سرسبز چالو است. برای انتخاب این مسیر باید ابتدا از سمت از ابتدای کرج وارد جاده چالوس شده و تا 129 کیلومتر این جاده را ادامه دهید. سپس شهرهای رویان و نور را که رد کردید به محمودآباد نزدیک می شوید. این مسیر در حالت بدون ترافیک 2 ساعت و 18 دقیقه زمان نیاز دارد تا به شهر محمودآباد برسید. البته شایان ذکر است برای رفتن به محمودآباد مسیرهای دیگری همچون جاده فریدون‌ کنار و نور نیز وجود دارد که از زیبایی های خاص خود بهره مند می باشند.

مناطق دیدنی محمودآباد

پیشینه پیدایش شهر محمودآباد

جالب است بدانید شهرستان محمودآباد تا پیش از سلطنت دوران قاجار راه ساحلی شاه عباس بود که در آن تنها یک امام زاده کوچک قرار داشت و مانند امروز آباد نبود. پس از آنکه ناصرالدین شاه به حکومت رسید به دلیل علاقه اش به بکر بودن منطقه محمودآباد آن را توسعه داد و مساجد، کاروانسرا، بندر و حمام های بسیاری در این شهرستان بنا کرد. از همین روی می توان گفت محمودآباد به غیر از جنبه زیبایی که دارد، بناهای تاریخی مهمی نیز در این شهرستان قرار گرفته که بازگوی فرهنگ و تاریخ کشور ایران هستند. البته این شهر تا زمان رضا شاه رو به ویرانی بود و در سال ۱۳۰۸ جان تازه ای گرفت. همچنین گفتنی است که شهر محمودآباد در گذشته جزوی از آمل محسوب می شد. تا آنکه شخصی به نام محمدحسن خان امین ‌الضراب اصفهانی، با هدف توسعه و ساخت راه آهن در این شهر ساحلی محمودآباد را از آمل جدا کرد. برخی از محلیان بر ایین باورند که نام گذاری محمودآباد به یاد محمود، فرزند محمد حسن‌ خان نام‌ گذاری شده است.

جاذبه های گردشگری شهر محمودآباد

از دریای وسیع و زیبا گرفته تا جنگل های انبوه، آب و هوای خوش، باغ های میوه و پوشش گیاهی مناسب در منطقه محمودآباد مشاهده می شود که همگی از جاذبه های گردشگری محمودآباد به شمار می روند. عمده اقتصاد این شهر از طریق ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری تامین می شود. چراکه مناطق دیدنی محمودآباد بیشمارند و تفریحات جذابی در این شهر وجود دارد که می تواند سفری خاطره انگیز را برای همگان به ارمغان بیاورد. اگر تا به حال به شهر خوش آب و هوای محمودآباد سفر نکرده اید با ما تا پایان این مقاله همراه شوید تا از جاذبه های این شهر محبوب شگفت زده شوید.

دریای محمودآباد

بدون شک سواحل یکی از ناب ترین جاذبه های شهرهای شمالی کشورمان هستند که با آرامش و چشم انداز زیبایی که از خود ارائه می دهند بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می کشانند. ساحل محمودآباد یکی از خلوت و پرآرامش ترین سواحل شمالی به شمار می رود. علت این خلوتی را می توان عدم وجود یک پلاژ مستقر در ساحل دانست. البته این ساحل یکی از مدرن ترین سواحل خطه شمالی است و از امکانات رفاهی با کیفیتی بهره مند می باشد. همچنین این ساحل یکی از مناطق تفریحی محمودآباد نیز به شمار می رود. زیرا تفریحات جذابی همچون قایق سواری، اسب سواری، سینما 6 بعدی و شهربازی به وسعت 4 هکتار وجود دارد که اوقات بسیار خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. خالی از لطف است اگر از دلچسبی قدم زدن در کنار موج های خروشان ساحل محمودآباد نگوییم. این ساحل نه تنها در روز از زیبایی خیره کننده ای برخوردار می باشد بلکه بسیاری از مسافران برای قدم زنی های پر آرامش شبانه به این ساحل زیبا مراجعه می کنند.

آدرس ساحل محمودآباد: استان مازندران، محمودآباد، انتهای خیابان بسیج

دریای محمودآباد

جنگل روستای اهلم

در 6 کیلومتری شهر محمودآباد روستایی به نام اهلم جای گرفته است که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری محمودآباد به شمار می رود. این روستا از توابع دهستان اهلمرستاق است و در روایت های تاریخی با نام « عین الهم» از آن یاد شده است. روستای اهلم علاوه بر آب و هوای خوشی که در اختیار مسافران قرار می دهد از جاذبه های طبیعی منحصر به فردی نیز بهره مند من می باشد. این روستا از جنگل های انبوه روستا گرفته تا دریاچه و آبندان های طبیعی را در خود جای می دهد که مکانی عالی برای سفر را در اختیار همگان می گذارند. پوشش گیاهی جنگل اهلم بسیار ناب است و درختانی همچون ممرز، گزنا، واش، بلوط، سرخاب، تمشک، اوجی، شالدم، ولیک و بسیاری از گیاهان خاص دیگر در آن مشاهده می شود که طبیعتی بکر را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. دریاچه اهلم، جنگل اهلم و آب بندان های این منطقه از جاذبه های محبوب روستای اهلم محسوب می شوند که همه ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. اگر شما نیز به دنبال اتراق در طبیعتی بکر با چشم انداز زیبا هستید روستای اهلم یکی از بهترین گزینه ها برای چند ساعتی استراحت و آرامش است.

آدرس روستای اهلم: استان مازندران، در مسیر جاده محمودآباد به نور

جنگل بونده

جنگل بونده که در روستایی با همین نام قرار دارد یکی از بزرگ ترین جنگل های استان مازندران است که حدود هشتصد هکتار مساحت دارد. برای رفتن به جنگل بونده و مشاهده طبیعتی بکر تنها کافیست در مسیر آمل به محمودآباد حرکت کرده تا به منطقه زیبای بونده برسید. این جنگل پوشیده از درختان انبوه در انواع مختلف گردو، نارون، راش، ممرز، بلوط، توسکا، ولیک و زبان گنجشک است. مساحت جنگل های بونده حدود 1500 تا 2000 متر است که بر روی تپه ای در روستای بونده قرار دارد. جنگل بونده یکی از بهترین مناطق برای طبیعت گردی است و از آب و هوای خنک و مطبوعی برخوردار می باشد. این جنگل را می توان یکی از ناب ترین جاهای دیدنی محمودآباد دانست. چراکه پوشش گیاهی این جنگل بسیار سرسبز بوده و منظره ای چشم نواز را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

آدرس جنگل بونده: استان مازندران، 9 کیلومتری مرکز شهر محمودآباد، روستای بونده، جنگل بونده

جنگل بونده

تپه‎ های باستانی سرخ ‌رود (قلاع کتی)

سرخرود یکی از پرجاذبه ترین مناطق محمودآباد است که به دلیل وجود قوهای زیبا در این منطقه نام آن را سرزمین قوها انتخاب کرده اند. در این شهر سرسبز می توان در فصول زمستان و بهار پرندگان مهاجر بسیاری دلربایی را مشاهده کرد و یا از طبیعت اطراف سرخ رود لذت برد. در جنوب سرخ رود دو تپه بسیار زیبا و سرسبز قرار گرفته است که به دلیل قدیمی بودن آن ها از جاذبه های تاریخی شهر محمودآباد به شمار می روند. قدمت این تپه ها به 200 سال پیش و دوره ساسانیان بر می گردد. تپه های سرخ رود از پیشینه مهمی برخوردار هستند و از همین روی از ارزشمندترین جاهای دیدنی محمودآباد به شمار می روند. طبق روایات تاریخی در دوره ساسانیان این تپه ها توسط رومی ها به آتش کشیده شدند و قلعه ای که با نام قلعه ماهانه سر بر فراز تپه ها قرار داشت از بین رفت. اما همچنان این امر چیزی از ارزش این جاذبه تاریخی کم نکرده و تپه های سرخ رود یکی از زیباترین طبیعت ها را پیشه روی بازدیدکنندگان می گذارند.

آدرس تپه های سرخ رود: مازندران، محمودآباد، جنوب سرخرود، تپه‌های باستانی سرخ رود (قلاکتی)

سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد

استان مازندران به غیر از جاذبه های خاصی که در دل خود جای داده است از پیشینه و مراسم مذهبی نیز برخوردار می باشد که ارزش معنوی به این استان می بخشد. سانقارهای عبدالله آباد و گلیرد نیز هر دو از نمادهای مذهبی هستند که در شهر محمودآباد قرار داشته و برای برگزاری مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گیرند. قدمت سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد به دوره قاجار باز می گردد و از بناهای تاریخی محمودآباد به شمار می رود. سقانفارها جزو جاذبه های گردشگری محمودآباد محسوب می شوند چراکه از تاریخچه مهمی برخوردار بوده و بازگوی مهد فرهنگ و تاریخ ایران هستند. این سازه به جای مانده از دوران قاجار، در بخش سرخرود و روستای عبدالله آباد جای دارد و معمولا در ایام محرم مداحان در طبقه دوم این بنا به روزه خوانی مشغول می شوند. این سازه دوطبقه و ساده در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۶۹۴، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. اگر علاقه مند به تاریخ هستید حتما در سفر خود به شهر زیبای محمودآباد از سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد نیز بازدید کنید که جزو آخرین سقانفارهای باقی مانده در استان مازندران هستند.

آدرس سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد: استان مازندران، شهرستان مخمودآباد، بخش سرخرود، دهستان هزار پی شمالی، روستای عبدالله

آدرس سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد

تالاب سرخ ‌رود

اگر می خواهید به یکی از زیباترین مناطق دیدنی محمودآباد سفر کنید که قوهای دلفریب مهاجر را به نمایش بگذارد تالاب سرخ رود قطعا یکی از بهترین گزینه هاست. این تالاب که در منطقه سرخ رود قرار دارد و مابین شهرستان فریدون کنار و محمود آباد، در منطقه وزرا جای گرفته است. طبیعت این تالاب بسیار چشم نواز است، چراکه محل زندگی پرندگان زیبایی همچون قو و درنا است. این تالاب از سال 1386، تبدیل به یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر شد و در فصل بهار و زمستان می توانید قوهای زیبایی که کیلومترها مسافت را طی کرده تا به تالاب سرخ رود برسند را مشاهده کنید. در این تالاب انواع قوهای فریادکش، اردک های وحشی، غاز، پرستو، عقاب دریایی، کاکایی و گنگ زندگی می کنند که صحنه ای بی نظیر را پیشه روی چشم گردشگران می گذارند. تالاب سرخ رود را می توان یکی از جذاب ترین مناطق برای کودکان دانست. زیرا در تالاب سرخ رود گردشگران می توانند به پرندگان زیبایی که در تالاب هستند خوراکی بدهند که این کار برای کودکان بسیار جذاب است. همچنین از امکانات رفاهی که در تالاب سرخ رود وجود دارد می توان به آنتن دهی مناسب و جای پارک اطراف تالاب اشاره کرد.

آدرس تالاب سرخ رود: استان مازندران، بین محمودآباد و فریدونکنار، سرخرود، ابتدای جاده مریج محله یا وزرا

ساحل سرخ‌ رود

در 11 کیلومتری شهر محمودآباد، دقیقا در جایی که تلاقی رود هراز به دریای خزر اتفاق می افتد ساحل زیبایی به نام ساحل سرخ رود وجود دارد که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری محمودآباد به شمار می رود. این ساحله ماسه ای که طول آن به 5 کیلومتر می رسد برای عموم مردم آزاد بوده و در قلب منطقه سرخ رود قرار گرفته است. در هر بخش از شهر سرخ رود جاذبه های شگفت انگیزی وجود دارد که می تواند روز هر مسافری را بسازد. این شهر ساحلی از سمت غرب با محمودآباد، شرق با فریدون کنار و از سمت جنوب با آمل در ارتباط است. اگر به جنوب منطقه سرخ رود بروید شالیزارهای زیبا را خواهید دید و اگر به مرز شمالی آن بروید با ویلاهای شیک و لاکچری مواجه خواهید شد. از آنجاکه ساحل سرخ رود برای عموم مردم آزاد است و ساختمان های اطراف آن باید حد مجاز 60 متر تا ساحل را رعایت کنند قسمت وسیعی از این ساحل در اختیار عامه مردم قرار دارد. از همین روی تفریحات جذابی همچون جداسازی منطقه شنای بانوان و آقایان، آلاچیق و سکوهای استراحت، قایق سواری، جت اسکی، کرایه اسب و قدم زدن در میان موج های خروشان اشاره کرد.

آدرس ساحل سرخ رود: استان مازندران، سرخرود، بزرگراه سرخرود - فریدونکنار، سرخرود

ساحل سرخ رود

مراکز خرید 

مراکز خرید را می توان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هر منطقه ای دانست که محمودآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید در شهر محمودآباد به مراکز خرید بزرگ و مشهور آن مراجعه کرده و به خرید سوغاتی یا سایر محصولات باکیفیت این منطقه مشغول شوید. در کل گشت و گذار در مراکز خرید یکی از لذت بخش ترین جاذبه های گردشگری محمودآباد به شمار می رود که به همین خاطر در ادامه برخی از محبوب ترین مراکز خرید محمودآباد را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم.

بازار بزرگ محمود آباد

اولین مرکز خرید بزرگی که می خواهیم به عنوان جاذبه گردشگری شهر محمودآباد معرفی کنیم بازار بزرگ این شهر است که تمامی محلیان این منطقه نیز از این بازار خرید می کنند. تنوع محصول در این بازار بسیار زیاد است و همچنین محصولات بازار برزگ محمودآباد از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. جالب است بدانید این بازار یکی از جدیدترین مراکز خرید محمودآباد محسوب می شود و در سال ۱۴۰۱ بازگشایی شده است. اما با اینحال در طی زمان کوتاهی به یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین بازارهای شهر محمودآباد تبدیل شده و امروزه بسیاری از مسافران برای خرید محصولات جذاب به این بازار می روند. برخی از محصولاتی که در این بازار به فروش می رسد می توان به برندهای خارجی، پوشاک، سوغاتی های جذاب و سایر محصولات جذاب اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای اصلی این بازار نزدیکی آن به دریا و بازار های قدیمی محمودآباد است که این ویژگی ها باعث محبوبیت هر چه بیشتر بازار محمودآباد شده است.

آدرس بازار بزرگ محمود آباد: جاده نور- محمود آباد، بعد از میدان آزادی، خیابان معلم

بازار سنتی الغدیر

بازار های قدیمی یکی از جذاب ترین دیدنی های محمودآباد به شمار می روند. چراکه این نوع بازار ها با فضای باصفا و دوستداشتنی که دارند حس بی نظیری را به بینندگان القا می کنند. از همین روی می توان گفت بازار سنتی الغدیر یکی دیگر از جاهای دیدنی محمودآباد محسوب می شود که بسیار پرطرفدار است. در این بازار شما می توانید تقریبا تمامی اجناس موجود در یک بازار را پیدا کنید. از ترشی های خوشمزه محلی گررفته تا صنایع دستی زیبا، مواد غذایی خوشمزه و سالم، زیتون، حصیر، صنایع چوبی، ماهی، میوه و سبزی در این بازار یافت می شود. زمانیکه وارد بازار سنتی الغدیر می شوید از همان ابتدای ورود عطر سبزی های تازه و خوراکی های خوشمزه حس بویایی شما را درگیر خود کرده و حس بی نظیری را در وجودتان ایجاد می کند. در این بازار می توانید مواد خوراکی خوشمزه را خریداری کرده و به خرید خوراکی های محلی جذاب بپردازید.

آدرس بازار سنتی الغدیر: محمود آباد، بلوار امام خمینی، خیابان معلم (نزدیک مرکز تجاری سیمرغ)

فروشگاه خانه و کاشانه محمود آباد

بیشتر افرادی که به شهرهای شمالی زیاد سفر می کنند معمولا با فروشگاه های زنجیره ای خانه و کاشانه آشنایی دارند. یکی از شعبه های مشهور این فروشگاه در محمودآباد وجود داشته و بسیاری از توریست ها را به سمت خود می کشاند. فروشگاه خانه و کاشانه محمودآباد طیف وسیعی از محصولات خوراکی، آشپزیی، صنایع دستی، اسباب بازی، ظروف پلاستیکی و چوبی و سایر وسایل تزئینی را به عموم مردم ارائه می دهد. قیمت کالا های این فروشگاه بسیار مقرون به صرفه است و به همین خاطر برای افرادی که تمایل به خرید سوغاتی دارند می توانند از محصولات جذاب این فروشگاه بهره مند شوند. این فروشگاه در تمامی روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل، از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب باز است. فروشگاه خانه و کاشانه یکی از مراکز خرید شناخته شده در محمودآباد است که وسایل پیک نیک را نیز به فروش می گذارد و تقریبا تمامی محصولات مصرفی خانه داران را ارائه می دهد. اگر شما نیز می خواهید به سمت این مرکز خرید مشهور حرکت کنید می توانید از طریق مسیر زیر به فروشگاه خانه و کاشانه بروید.

آدرس فروشگاه خانه کاشانه محمود آباد: خیابان معلم، شهرک گلستان، ساختمان کسری، طبقه همکف

فروشگاه خانه کاشانه محمود آباد

پارک جنگلی تشبندان

یکی از بهترین روش های استراحت و دوری از شلوغی شهر، سفر به پارک‌ های جنگلی است که استان مازندران و شهر ساحلی نوشهر از این نوع جاذبه غنی هستند. یکی از منابع طبیعی زیبا در ایران، پارک جنگلی تشبندان در استان مازندران است. این پارک با آب و هوای خنک و طبیعت بکر خود، مقصدی محبوب برای علاقه‌ مندان به طبیعت و آرامش محسوب می وشد. پارک جنگلی تشبندان با وسعتی بالغ بر 45 هزار و 330 هکتار، در منطقه ‌ای کوهستانی واقع شده و از جنگل‌ های بلوط و درختان سرو تشکیل شده است. طبیعت رنگارنگ، پوشش گیاهی متنوع، آب و هوای معتدل و خنک، جاده های سرسبز و زیبا از شاخصه های اصلی این پارک جنگلی زیبا هستند که طبیعت گردی نابی را در اختیار عموم مردم می گذارند. جنگل تشبندان در شهرستان محمودآباد واقع شده و در جاده آمل نرسیده به کلوده قرار دارد. درختان سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی متنوع این جنگل باعث شده تا طبیعتی شگفت انگیز خلق شود که برای پیک نیک و قدم زدن در دل جنگلی مسحورکننده مناسب است. این جنگل به قدری زیبا و تماشایی است که در تمامی فصل ها از زیبایی های خاص خود بهره مند می باشد. اما با اینحال می توان گفت فصل بهار و تابستان از بهترین زمان های سفر به این منطقه کوهستانی هستند که لذت قدم زدن در میان طبیعتی سرسبز و آب و هوای خنکی را به شما عزیزان هدیه می دهند.

پارک جنگلی طاهباز

پارک جنگلی طاهباز را می توان یکی از پرطرفدار ترین جاهای دیدنی محمودآباد معرفی کرد. چراکه این پارک جنگلی بزرگ با مساحتی بالغ بر دو هکتار، یک مجموعه تفریحی کامل است و تمامی چیزهایی که برای یک گردشگری جذاب نیاز است را در دل خود جای داده است. این بوستان وسیع در مرکز شهر محمودشهر قرار داشته و از ساحل فاصله کمی دارد. درست است که فضای سبز زیبای این منطقه یکی از ویژگی های اصلی آن است، اما امکانات رفاهی کاملی که در این بوستان قرار دارد یکی دیگر از مزیت های بزرگ جنگل طاهباز به شمار می رود. درواقع پارک جنگلی طاهباز یک تفرجگاه جنگلی است که در سال ۱۳۹۳ احداث شد. دسترسی به این مکان بسیار راحت است و نیاز به پیاده روی و یا گذر از مسیرهای جنگلی نیست. بلکه شما می توانید به راحتی به پارک جنگلی طاهباز رسیده و از امکانات ویژه آن در کنار طبیعتی بکر بهره مند شوید. این بوستان از وسایل ورزشی، آلاچیق های متعدد، مسیرهای تندرستی، زمین های بازی متنوع، فضای سبز مخصوص چادر زدن و سرویس بهداشتی برخوردار می باشد که همه این امکانات پارک جنگلی طاهباز را به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی محمودآباد تبدیل کرده اند.

روستای لاویج

روستای لاویج یکی از زیباترین مناطق ییلاقی در استان مازندران است که در دل جنگلی انبوه قرار گرفته است. این روستا با دیدنی های شگفت انگیزی که در خود جای داده است یکی از بهترین دیدنی های محمودآباد و نور به شمار می رود. روستای لاویج به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص و آب و هوای دلپذیری که دارد سالانه مقصد گردشگری بسیاری از مردم می باشد. این روستا در دامنه های کوه های البرز قرار داشته و از سویی دیگر در دل جنگل های هیرکانی شمال قرار دارد. دواقع دورتا دور این روستا را درختان سربه فلک کشیده و چشمه های آبگرم طبیعی فرا گرفته اند که این منطقه را به مکانی بهشتی تبدیل کرده اند. روستای لاویج در ارتفاعات جنگلی جا خوش کرده است و از همین روی چشم انداز بی نظیری را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد. 

روستای لاویج

پارک‎ ملت محمودآباد

پارک ملت محمودآباد، یکی از جاذبه‌ های گردشگری طبیعت ‌گردی و تفریحی است که در قلب شهر محمودآباد قرار دارد. این پارک به لطف طبیعت بکر و زیبایی ‌های فراوانش، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می ‌کند. یکی از جذاب ‌ترین ویژگی‌ های پارک ملت محمود آباد، تنوع طبیعتی آن است. این پارک از کوهستان‌ ها، جنگل‌ ها، رودخانه‌ ها و دریاچه‌ های زیبا تشکیل شده است. گردشگران می‌ توانند از طریق مسیرهای پیاده ‌روی یا دوچرخه ‌سواری، به اکتشاف این مناظر طبیعی زیبا بپردازند. در پارک ملت محمودآباد، ورودی رایگان است و به همه علاقه ‌مندان به طبیعت‌ گردی، بدون هیچ محدودیتی، اجازه داده شده است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث محبوبیت این بوستان زیبا شده است، فاصله کم آن از ساحل است. به طوریکه هاگر در کنار این بوستان قدم بزنید می توانید ساحا را در نزدیکی خود تماشا کنید. این بوستان یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمودآباد است که می توانید تمامی بازدیدکنندگان را به وجد بیاورد.

اقامت در محمودآباد

محمودآباد یک شهر ساحلی محبوب در قلب استان مازندران است که به واسطه همین موقعیت جغرافیایی خاص از آب و هوایی دل انگیز و خنک برخوردار می باشد. دیدنی های محمودآباد کم نیست و به همین خاطر سالانه این شهر زیبا به عنوان مقصد گردشگری بسیاری از مردم قرار می گیرد. از همین روی در داخل و اطراف این شهر ساحلی ویلاها و اقامتگاه های شیک با امکانات رفاهی متعددی قرار گرفته است که برای یک سفر خوش بسیار مناسب هستند. اگر شما نیز می خواهید برای اجاره ویلا در محمودآباد اقدام کنید می توانید به وب سایت باباسفر مراجعه کرده و از بهترین اقامتگاه ها دیدن کنید.

دریای محمودآباد، جنگل روستای اهلم، جنگل بونده، تپه‎ های باستانی سرخ ‌رود، سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد، تالاب سرخ ‌رود و ساحل سرخ‌ رود برخی از بهترین جاهای دیدنی محمودآباد هستند.

معملا تفریحات ساحلی همچون قایق سواری، قدم زدن در کنار دریا و پیک نیک در دل جنگل های بیشمار این منطقه از بهترین تفریحات محمودآباد به شمار می روند.

محمودآباد شهری است که در تمامی فصول سال از جاذبه های گردشگری بی نظیری برخوردار بوده و زمان خاصی برای بازدید از آن وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت