جاهای دیدنی کیش

کیش یک جزیره کوچک و زیبا است اما دریایی از تفریحات سرگرم کننده و جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است که سفری دلچسب را برای همگان به ارمغان می آورند. کیش یک جزیره کوچک و زیبا است اما دریایی از تفریحات سرگرم کننده و جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است که سفری دلچسب را برای همگان به ارمغان می آورند. به همین خاطر جزیره کیش را می توان یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری دانست که همه ساله پذیرای حجم بالایی از مسافر می باشد. جاهای دیدنی کیش و تفریحات آن به قدری زیاد است که قابل شمارش نبوده و این جزیره توریستی از پرجاذبه ترین مناطق جنوبی ایران به شمار می رود. وجود امکانات تفریحی مناسب برای هر سطح از اقشار گوناگون جامعه، یکی دیگر از دلایلی است که جزیره زیبای کیش را به یکی از مهم ترین مناطق توریستی ایران تبدیل کرده است. از تفریحات هیجان انگیز و جاذبه های گردشگری کیش که گذر کنیم وجود منطقه آزاد تجاری، ویژگی بعدی این جزیره است که افراد بسیاری را به سوی خود جذب می کند. درواقع کیش را می توان یکی از بزرگ ترین مراکز تفریحی جنوب ایران معرفی کرد که در ادامه از این مقاله تمامی جاذبه های گردشگری آن را با قید آدرس برای شما عزیزان شرح داده ایم.

جاهای دیدنی کیش

تاریخچه کیش

کیش یکی از مناطق قدیمی ایران به شمار می رود که از پیشینه پر ماجرایی برخوردار است. این جزیره تفریحی در طول تاریخ با نام هایی همچون اراکیا، آراکاتا، قیس و کامتینا معرفی شده. در زمان حمله اسکندر مقدونی به ایران در سال 325 قبل از میلاد، این جزیره با نام آراکاتا شناخته می شد که در نوشته های نئارخوس، یکی از سرداران اسکند مقدونی از آن یاد شده. به دلیل موقعیت استراتژیک و مناسب جزیره کیش، حکومت های بسیاری برای به دست آوردن و اداره آن تلاش کردند. در زمان گسترش دین اسلام در ایران، اداره جزیره کیش به دست خلفای اموی انجام می شد. تا آنکه سرانجام یکی از افرادی که اهل ری بود موفق شد در سال 249 هجری قمری، تمام جزایر خلیج فارس و بحرین را تصرف کند. پس از آن در سال های 912 تا 1031 هجری قمری، برخی از قسمت های جزیره کیش توسط نیروی نظامی پرتغال اداره می شد. اما امام قلی خان، سپهسالار شاه عباس توانست خلیج فارس و بحرین را فتح کرده و اداره آن را به ایران ببخشد. از آن زمان تا به امروز جزیره کیش جزوی از ایران بوده و این جزیره در سال 1361 هجری شمسی، به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد.

جاهای دیدنی کیش

به لطف جاذبه های بیشماری که در قلب کیش قرار گرفته است این جزیره پس از دبی و شرم الشیخ، سومین مقصد پربازدید در خاورمیانه به شمار می رود که همانند یک سفر خارجی جذاب به نظر می رسد. کیش یکی از مدرن ترین جزایر جنوبی ایران محسوب می شود که از اقامتگاه هایی لوکس و تفریحاتی جذاب بهره مند می باشد. اما یکی از ویژگی های جالب این منطقه در نظر گرفتن تمامی اقشار جامعه و ارائه خدمات با قیمت های مختلف است تا تمامی افراد بتوانند از این تفریحات بهره مند شوند. از همین روی اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید باید بگوییم جزیره کیش بسیار مقرون به صرفه تر از این نوع مسافرت هاست. چراکه جزیره کیش با ظاهری متفاوت و مدرن با کشورهای خارجی برابری کرده و از امکانات تفریحی کاملی برخوردار می باشد. پارک برفی کیش، تفریحات آبی، کنسرت های شبانه و پلاژهای ساحلی تنها برخی از جاذبه های گردشگری کیش هستند که میان مسافران بسیار محبوب می باشند. در ادامه تمامی جاهای دیدنی کیش و تفریحات آبی و غیر آبی آن را برای شما عزیزان بازگو کرده ایم.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی یکی از زیبا و تاریخی ترین مناطق دیدنی کیش است که داستان های زیبایی برای گفتن دارد. این کشتی که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده در روزگاران قدیم کشتی باربری مهمی بود که طبق آخرین متودهای پیشرفته ساخته شده بود. این کشتی در سال ۱۳۴۵، در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و پس از تلاش های ناموفق شبانه روزی یونانی ها برای سرپا کردن دوباره آن، در ساحل روستای باغو رها شد. کشتی یونانی کیش حدود 7000 تن وزن داشته و طول آن تقریبا 135 متر است. داستان های بسیاری در مورد چگونگی غرق شدن کشتی یونانی وجود دارد که برخی از آن ها عاشقانه بوده و برخی دیگر در مورد بی کفایتی کاپیتان آن است، اما همچنان مشخص نیست دقیقا چرا این کشتی به گل نشست. به هر حال کشتی یونانی امروزه یکی از دیدنی ترین جاذبه های کیش است که تماشای غروب آفتاب با چشم انداز این کشتی یکی از محبوب ترین تفریحات این منطقه به شمار می رود. اما از منظره زیبای کشتی یونانی که گذر کنیم در ساحل نزدیک به این جاذبه تفریحات جذابی همچون شتر و اسب سواری، عکاسی در کشتی یونانی، گشت و گذار در پارک ساحلی کشتی یونانی وجود دارد که لذت گذراندن یک روز خوب را به مسافران هدیه می دهد. لازم به ذکر است به دلیل فرسودگی و غرق شدن نیمه بیشتر کشتی، گشت و گذار در خود کشتی امکان پذیر نبوده و تنها لذت بردن از نمای بیرونی آن مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

آدرس کشتی یونانی: استان هرمزگان، جنوب غرب جزیره کیش، میدان غروب، ساحل غروب کیش یا ساحل کشتی تفریحی یونانی

شهر باستانی حریره کیش

شهر زیبای حریره در بخش شمالی کیش قرار دارد که به دلیل اهمیت تاریخی که دارد جزو جاذبه های گردشگری کیش قرار گرفته است. شهر حریره کیش را می توان یکی از متفاوت ترین مناطق دیدنی کیش معرفی کرد. قدمت ساخت این شهر به 800 سال پیش باز می گردد و معماری آن بسیار جالب است. زمانیکه وارد شهر حریره می شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند خانه های ساخته شده از سنگ، آهک و مرجان است که جلوه ای خاص را به این شهر بخشیده است. به دلیل آبادی و سرسبزی که در گذشته در این شهر وجود داشت نام آن را حریره، به معنای باشکوه انتخاب کردند. اما زیبایی و اهمیت اقتصادی این شهر باعث شد تا حکومت های بسیاری آن را بخواهند و حملات پی در پی ای به شهر حریره صورت گرفت. دلیل ساخت بناهای محکم آهکی و سنگی هم جلوگیری از همین حملات بود که همچنان این بناها به عنوان آثار تاریخی در شهر حریره قابل بازدید می باشند. البته شایان ذکر است در حال حاضر بیشتر بناهای موجود در شهر حریره به دلیل فرسودگی تخریب شده اند. اما همچنان برخی از بناها سالم بوده و از دیدنی ترین مناطق کیش به شمار می روند.

آدرس شهر حریره کیش: استان هرمزگان، کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

شهر حریره کیش

ساحل کلبه هور

کلبه هور یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش محسوب می شود که در غربی ترین دماغه آن جای گرفته است. فضای دل انگیزی که در این ساحل صخره ای زیبا وجود دارد هر بازدیدکننده ای را شگفت زده کرده و از آرامشی بی نظیر برخوردار می باشد. محبوبیت این منطقه به خاطر دو صخره جذاب است که در بین آن ها آب جمع شده و گردشگران می توانند در این منطقه به وسط آب های خلیج فارس رفته و از چشم انداز مسحورکننده آن لذت ببرند. علت نامگذاری کلبه هور کلبه هایی است که در گذشته در بخش غربی دماغه جزیره کیش ساخته اند تا ماهیگیرها در آن به استراحت مشغول شوند. علاوه بر فضای آرامش بخش و زیبایی صخره هایی که در ساحل کلبه هور وجود دارد امکانات رفاهی مناسبی نیز در این منطقه قرار گرفته که برای رفاه هر چه بیشتر مسافران تعبیه شده اند. از جمله این امکانات می توان به آلاچیق های چوبی، نور افکن، نیمکت، باربیکیو و اجاق های خورشیدی اشاره کرد که امکان بازدید برای مسافران را تسهیل می کنند. همچنین از تفریحات این منطقه می توان به غواصی در آبی زلال و شفاف اشاره کرد که میان مسافران بسیار محبوب واقع شده. سایت غواصی کلبه هور و یا برخی از تور های گردشگری امکان قواصی در میان آب های خلیج فارس از ساحل کلبه هور را فراهم کرده اند که تجربه ای تکرار نشدنی را در اختیار مسافران قرار می دهد. برخی از بهترین تفریحات ساحل هور را می توان کرایه دوچرخه، اسب سواری، استراحت در طبیعتی بکر، بازدید از غار کلبه هور و بازدید از کشتی به گل نشسته لنج ماهیگیری هور دانست.

آدرس ساحل کلبه هور: کیش، جاده جهان، میدان هور

شهر زیرزمینی و تاریخی کاریز کیش

شهر کاریز کیش یک قنات بزرگ به مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع است که این وسعت کاریز کیش را به شهر تبدیل کرده است. در زبان فارسی واژه کاریز به معنای قنات است و از آنجاکه این منطقه زیبا قناتی بزرگ در کیش می باشد نام آن را شهر زیرزمینی کاریز کیش گذاشته اند. عمق این قنات 16 متر احتساب می شود و ارتفاع کاریز آن حدود 8 متر است. قدمت این شهر زیرزمینی به 2000 سال پیش باز می گردد و در گذشته از این منطقه برای تامین آب مصرفی اهالی استفاده می شد. اما طی گذشت سال ها کاربری این قنات از بین رفته و امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش مورد استفاده قرار می گیرد. معماری شهر زیرزمینی کاریز کیش بسیار جذاب و دیدنی است. دیواره های این قنات پوشیده از صدف و طراحی های جذاب سنگی است که چشم ها را به سوی خود خیره می کند. درست است که کاریز کیش یک منطقه تاریخی به شمار می رود اما با ساخت کافه ها و رستوران در این منطقه فضای مدرنی نیز در آن به وجود آمده که مانند سایر بناهای تاریخی نیست. یکی دیگر از جذابیت های این قنات نوعی گل خاص به نام مارن است که در نزدیکی شهر زیرزمینی کاریز کیش می روید و خواص درمانی دارد. مقابل این گل های ارزشمند دیواری کشیده شده است تا از آن ها محافظت شده و از بین نروند. در کل اگر می خواهید یکی از متفاوت ترین بناهای تاریخی را مشاهده کنید شهر زیرزمینی کاریز یک انتخاب عالی محسوب می شود.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز کیش: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)

شهر زیرزمینی کاریز کیش

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش خانه ای خشتی است که قدمت ساخت آن به دوره ایلخانی بر می گردد. این خانه در بخشی از شهر حریره کیش قرار داشته و یکی از جاهای دیدنی کیش را به خود اختصاص داده است. چراکه این بنای تاریخی در گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مختص به تاجران اعیانی دوره ایلخانی بوده است. زمانیکه برای اولین بار به خانه اعیانی کیش نگاه می کنید سبک معماری اصیل ایرانی برای شما تداعی شده که یادآور خانه های قدیمی است. خانه اعیانی کیش از وسعت بسیار بزرگی برخوردار می باشد و از بخش های مختلفی همچون میهمان خانه، ایوان، محل استراحت مخصوص بانوان و آشپزخانه تشکیل شده است که با کاشی کاری های ستاره ای شکل زیبا مزین شده اند. خانه اعیانی شبیه به کاخ های پادشاهی نیست بلکه سبک معماری ساده اما در عین حال با شکوهی در آن دیده می شود که نشان دهنده اقامت ثروتمندان گذشتگان در این خانه است. نمونه این خانه را می توان در مناطقی همچون اصفهان و یزد نیز مشاهده کرد که بیشتر بناهای تاریخی آن ها از خشت ساخته شده و خانه اعیانی هم دقیقا همینطور است. با آنکه قسمت هایی از خانه اعیانی کیش تخریب یا فرسوده شده است اما هنوز هم یکی از ارزشمندترین مکان های دیدنی کیش محسوب می شود.

آدرس خانه اعیانی کیش: استان هرمزگان، کیش، شهر باستانی حریره

خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان یکی از قدیمی ‌ترین محله های کیش به نام سفین جای دارد که از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار می باشد. قدمت ساخت خانه مردم شناسی بومیان کیش به 200 سال پیش باز می گردد. این خانه از سال های دور به تاجر و فردی ثروتمند به نام حاج عبد الله ‌بن ‌شاهین تعلق داشت که نسل در نسل در خانواده آن ها چرخیده بود. اما امروزه این بنای تاریخی توسط سازمان گردشگری به یکی از مناطق دیدنی کیش تبدیل شده است. زیربنای خانه مردم شناسی به 1200 متر مربع می رسد و بخش های مختلفی مانند چندول، مصیف، بیت ‌العود، بیت ‌الافروخ، بخار، الفرشه، مطبخ، سیم و زریبه را در خود جای داده است. همچنین تعداد 15 اتاق، یک حیاط خانوادگی و یک حیاط مخصوص میهمانان اعیانی، چاه آب و آب انبار در این خانه وجود دارد که جلوه خاصی به بنا بخشیده است. بازدید از این بنا می تواند تجربه ای متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد. زیرا سبک معماری این خانه نشان دهنده زندگی گذشته در کیش است و مسافران را با سبک زندگی بومی مردم این جزیره آشنا می کند. از همین روی می توان گفت رفتن به خانه مردم شناسی کیش و قدم زدن در میان این بنای بومی برای دوستداران به تاریخ یک گزینه عالی است و حال و هوایی خوش را برای همگان به ارمغان می آورد.

آدرس خانه مردم شناسی بومیان کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، محله سفین

خانه مردم شناسی بومیان کیش

آب انبار دوقلو کیش

درست است که جزیره کیش اغلب به عنوان یک منطقه تفریحی شناخته می شود و بیشتر مردم آن را به واسطه امکانات تفریحی جذاب می شناسند، اما این جزیره بناهای تاریخی ارزشمند بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. یکی از کهن ترین این بناها آب انبار دو قلو کیش محسوب است که قدمت آن به 800 سال پیش باز می گردد. در گذشته از این سازه برای ذخیره آب استفاده می شد و کاربری آب انبار داشت، اما جالب این است که از آب انبار دوقلو به عنوان بادگیر نیز استفاده می شد. علت نامگذاری این سازه وجود دو گنبد در کنار هم است که از 5 بادگیر برخوردار می باشد. همچنین در سفف آب انبار دوقلو کیش روزنه های کوچکی دیده می شود که برای خنک نگه داشتن آب ایجاد شده اند. نمای داخلی بنا به وسیله سنگ های زیبا تزئیین شده و نورپردازی این منطقه در شب صحنه ای خیره کننده را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان می گذارد. در اطراف آب انبار دوقلو کاکتوس های جذابی کاشته شده که جلوه این بنا را از همیشه زیباتر کرده است. در سال 1372، این بنا مورد مرمت قرار گرفت و از نو بازسازی شد. همچنین در اطراف آب انبار دو قلو کیش کافه ها و رستوران هایی قرار دارد که می توانید پس از بازدید از این بنای تاریخی به این غذاخوری ها مراجعه کرده و لذت یک وعده غذایی خوشمزه را بچشید.

آدرس آب انبار دوقلو کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، درخت سبز

پارک دلفین ‌های کیش

تماشا کردن موجودات بامزه ای همچون دلفین و پنگوئن تجربه ای تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد که پارک دلفین ‌های کیش این فرصت را برای تمامی مسافران کیش به ارمغان می آورد. این مجموعه در ۱۳۸۴ شروع بع فعالیت کرد و بالغ بر 100 هکتار مساحت دارد. وجود باغ پرندگان، تونل آکواریوم و آمفی تئاتر پارک دلفین ‌های کیش را به یکی از بزرگ ترین و مشهور ترین جاهای تفریحی کیش تبدیل کرده است. در این مجموعه جانداران زیبایی همچون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی و گربه دریایی در استخری با گنجایش ۱۸ هزار متر مکعب زندگی می کنند که بسیار بازیگوش بوده و خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم می زنند. باغ پرندگانی که در مجموعه پارک دلفین های کیش وجود دارد بیش از ۱۰۷ گونه پرنده را در خود جای داده و به تنهایی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کیش را به وجود آورده است. این مجموعه لوکس در جنوب شرقی کیش قرار داشته و روزی بسیار خاطره انگیز را به مسافران این جزیره هدیه می دهد.

آدرس پارک دلفین کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان تنها باغ وحش در کیش بود که حیوانات زیبا و دل فریب آهوان را در طبیعتی بکر و دست نخورده به نمایش می گذاشت. این باغ وحش در سال 1380 ساخته شد. اما متاسفانه در سال 1390 توسط مسئولین این منطقه تخریب شده و امروزه بستری برای ساخت مرکز خریدی بزرگ به نام میکامال می باشد. مسئولینی که تصمیم به تخریب بوستان آهوان کیش گرفتند عقیده دارند میکامال یکی از برزرگ ترین و محبوب ترین مراکز خرید کیش خواهد شد. با اینحال، باغ آهوان با به نمایش گذاشتن آهوان زیبا، در گذشته یکی از محبوب ترین مناطق دیدنی کیش بود که گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور به این طبیعت بکر و محسورکننده مراجعه می کردند. این بوستان در زمینی به مساحت 2 هکتار قرار داشت و پوشش گیاهی متنوعی در آن مشاهده می شد. درست است که محبوبیت این بوستان به خاطر آهوان دلربای آن بود اما 17 قفس نیز در این منطقه تعبیه شده بود که حیوانات دیگری همچون شیر، میمون، سنجاب، شغال، اسب و گوزن در آن نگهداری می شد. یکی دیگر از مزایایی که در بوستان آهوان مشهود بود و بر زیبایی این بوستان بسیار تاثیر می گذاشت، آزاد بودن آهوان بود که در سراسر بوستان به بازی و زندگی می پرداختند.

آدرس بوستان آهوان(میکامال فعلی): استان هرمزگان، کیش، انتهای خیابان فردوسی

باغ پرندگان کیش

اگر می خواهید در یک بازه زمانی از دو مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری کیش بازدید کنید، باغ پرندگان برای شما ساخته شده است. چراکه این جاذبه در بخشی از مجموعه دلفین‌ های کیش قرار داشته که این مجموعه به تنهایی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می رود. باغ پرندگان کیش سه هکتار از پارک دلفیناریوم را به خود اختصاص داده و بیش از ۵۷ گونه پرنده در این باغستان زندگی می کنند. قدم زدن در طبیعتی بکر و گوش دادن به آوای پرندگان مختلف تنها بخشی از جذابیت های باغ پرندگان کیش است که خاطره ای فراموش نشدنی را برای مسافران ثبت می کند. در این باغ می توانید هم از پرندگان کمیابی که داخل قفس هستند بازدید کرده و هم پرندگان آزاد در فضای باز این منطقه را مشاهده کنید. از برخی از پرندگان زیبایی که در باغ پرندگان کیش زندگی می کنند می توان به درنای تاج‌ دار، قرقاول چینی، انواع طاووس های دلربا، مرغ موزخوار، کاسکو، طوطی سبز، کاکاتو آمبرلا و شترمرغ اشاره کرد. همچنین اگر به بخش میانی پارک بروید می توانید برکه آبی دل نشینی را مشاهده کنید که وجود فلامینگو ها در این برکه زیبایی خاصی به آن بخشیده اند. با آنکه این باغ به پارک پرندگان مشهور است اما برخی از گونه های جانوری اهلی نیز در این منطقه نگهداری می شوند که انواع مارها، آهو، میمون، تمساح و مارمولک چند مورد از این حیوانات هستند. از آنجاکه باغ پرندگان کیش محیط زندگی حیوانات زیادی است از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار بوده که لذت قدم زدن در فضایی سرسبز را به مسافران ارائه می دهد. درختان نخل، اوکالیپتوس، لور، بنجامین و 25 نوع کاکتوس گوشه چشمی از پوشش گیاهی این باغستان هستند که لذت گشت و گذار در پارکی بی نظیر را به شما هدیه می دهند. 

آدرس باغ پرندگان کیش: استان هرمزگان، جنوب شرقی کیش، داخل پارک دلفین

باغ پرندگان کیش

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از زیباترین جزیره‌ های خلیج فارس و همچنین از توابع جزیره کیش است محسوب می ‌شود که مابین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌ های جزیره هندورابی که یکی از جاذبه های گردشگری کیش است، می‌توان به زیبا و مسطح بودن آن اشاره کرد. بلندترین نقطه این جزیره ۴۵ متر ارتفاع دارد و تقریباً در آن مکان مرتفعی دیده نمی شود. یکی دیگر از ویژگی‌ هایی که جزیره هندورابی را برای گردشگران این منطقه جذاب کرده است، جاذبه‌ های تاریخی و زیبایی‌‌ های طبیعی آن است. جمعیت ساکنین این جزیره بسیار کم است و به همین دلیل طبیعت این جزیره بسیار خاص و بکر و دست نخورده است که موجب محبوبیت بیشتر آن شده. جزیره مرجانی هندورابی با دارا بودن بکرترین سواحل خلیج فارس، یکی از بهترین گزینه‌ ها برای غواصی، شنا و سایر تفریحات آبی می باشد.

آدرس جزیره هندورابی: استان هرمزگان، ۲۸ کیلومتری کیش

ساحل مرجانی کیش

ساحل مرجانی کیش یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی کیش محسوب می شود که از لحاظ جغرافیایی در قسمت شرقی جزیره قرار دارد. این ساحل مرجانی در کنار یکی از معروف ترین مرکزهای خرید کیش واقع شده است. در اصل می‌ توان گفت که این ساحل بی نظیر محل تلاقی بازار مرجان و دریای خلیج فارس است. قرار گرفتن این ساحل بکر و بی نظیر در کنار بازار مرجان موجب شده است که گردشگران به راحتی بتوانند کالاهای مورد نظر خود را از این بازار خریداری کرده و سپس به منظور استراحت از امکانات رفاهی و تفریحی ساحل مرجانی کیش بهره مند شوند. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی ساحل مرجانی می توان به فضای سبز بسیار بزرگ با مناظر زیبا، رستوران ها و کافی شاپ ها، دوچرخه سواری، کایت سواری، شاتل، غواصی در دریا، جت اسکی، پاراسل، قایقهای تفریحی و فلای برد و غیره اشاره کرد.

آدرس ساحل مرجانی کیش: استان هرمزگان، کیش، جنوب شرقی جزیره

ساحل مرجانی کیش

باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی که با مساحتی بیش از ۳۲ هکتار در جزیره کیش واقع شده است، یکی از مناطق بسیار جذاب و دیدنی کیش به حساب می آید. مجموعه باغ راه ایرانی در واقع با هدف ایجاد جاذبه های دیدنی و متنوع کشور و همچنین معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به گردشگران و مسافران ایجاد شده است. مجموعه باغ راه ایرانی شامل 8 باغ و 9 دروازه و آثار تاریخی از شهرهای مختلف کشورمان است که شامل دروازه قرآن شیراز، دروازه سی و سه پل در اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران و همچنین سردر باغ ملی می باشد. نماد اصلی باغ ایرانی در واقع از آثار هنری و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته است که توسط هنرمند توانمند و خوش ذوق، مجید پازوکی طراحی و ایجاد شده است.

آدرس باغ راه ایرانی: جزیره کیش، میدان هرمز تا میدان سعدی

درخت سبز کیش

درخت سبز یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی کیش می باشد و در واقع مجموعه ای است که در اطراف درخت لور واقع شده است، منطقه ای که به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب و طبیعت سرسبز و زیبا بسیار مشهور می باشد. در این منطقه زیبا آلاچیق ها و فضا هایی برای استراحت گردشگران و ایجاد شده است و امکانات لازم را برای پخت غذا دارد. در مسیرهای پیاده روی منطقه درخت سبز گل های فراوانی وجود دارد که در شب ها نیز نورپردازی های زیبایی دارند. همچنین در این منطقه امکانات رفاهی مناسب نظیر نمازخانه، رستوران و سرویس ‌های بهداشتی برای مسافران و گردشگران ایجاد شده است. برای بازدید از درخت سبز ساعت مشخصی در نظر گرفته نشده است. این درخت کهنسال که از جمله محبوب ترین جاذبه های طبیعی کیش است، قدمتی حدود 500 تا 600 سال دارد که از آن با عنوان درخت خوش یمن و باشگون نیز یاد می شود.

آدرس درخت سبز کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، میدان المپیک، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز

درخت سبز کیش

نمایشگاه خزندگان کیش

نمایشگاه خزندگان یکی از جاهای دیدنی کیش و یکی از جذاب ترین نمایشگاه ها برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به گونه های حیوانی مختلف می باشد که در کنار پارک آهوان واقع شده است. این نمایشگاه با دارا بودن بیش از ۱۰۰ گونه خزنده از جمله مارهای غول پیکر بوآ و پیتون آفریقایی، سوسمارهای ماداگاسکار در بین گردشگران علاقه مند به حیات وحش و به خصوص نوجوانان بسیار محبوب است. گردشگران در این نمایشگاه گونه های مختلفی از خزندگان از جمله مار پرنده تایلندی و عقرب سیاه آفریقایی و عنکبوت کبوترخوار برزیلی و سوسمار و آفتاب پرست را مشاهده خواهند کرد.

آدرس نمایشگاه خزندگان کیش: استان هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان

روستای باغو کیش

جزیره کیش با دارا بودن امکانات تفریحی و رفاهی مناسب و همچنین جاذبه های طبیعی و مناطق دیدنی میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر در سال است. یکی دیگر از مکان های دیدنی کیش روستای باغو می باشد. این روستای توریستی علاوه بر محیط بومی خود، جاذبه‌ های متعددی دارد که از جمله آن ‌ها می‌توان به درختان لور و پوشش گیاهی بی نظیر و همچنین مسجد تاریخی آن اشاره کرد. در سال‌ های اخیر نیز و در راستای طرح‌ های زیباسازی در این جزیره، پارک دلیران با وسعتی بیش از ۶۰ هکتار در این منطقه یعنی روستای باغو احداث شده است که این امر موجب افزایش امکانات تفریحی این روستا و استفاده از زیبایی‌ های منحصر به فرد و طبیعی آن برای جذب مسافران و گردشگران از سراسر کشور شده است. بازدید از روستای باغو کیش در واقع فرصتی است تا از نزدیک با تاریخچه جزیره زیبای کیش و سبک زندگی و فرهنگ اصیل ساکنین آن آشنا شوید.

آدرس روستای باغو کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان باغو، روستای باغو

روستای باغو کیش

دره پرتغالی ها

دره پرتغالی ها با پوشش گیاهی منحصر به فرد و بکری که دارد، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. این دره با طبیعتی سرسبز و زیبا و همچنین درختان اسرار آمیز و کهن، یک از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می‌ شود. در واقع بیشتر شهرت این جزیره به دلیل وجود درختان قدیمی است که یکی از این درختان با نام درخت سبز 600 سال قدمت دارد. این درخت که با عنوان درخت لور نیز شناخته می شود، یک درخت انجیر کهنسال است که در میان بومیان این منطقه بسیار مقدس می باشد و اغلب مردم حاجات و نیازهای خود را به این درخت اسرار آمیز دخیل می بندند. از دیگر جاذبه های گردشگری دره پرتقالی ها می توان به آب انبار تاریخی کیش و شهر تاریخی حریره اشاره کرد.

آدرس دره پرتغالی ها: استان هرمزگان، جزیره کیش

ساحل درختان نارگیل در کیش

ساحل درختان نارگیل یکی از معروف ترین جاذبه های کیش است که در میان گردشگران این منطقه بسیار محبوب شده است. دلیل شهرت و محبوبیت این منطقه را می توان در درختان نارگیل و امکانات تفریحی و رفاهی این ساحل جستجو کرد. درختان سرسبز نارگیل با پوشش گیاهی بکر و بی نظیر، این منطقه را به ساحل های مناطق استوایی تشبیه کرده است. ساحل نارگیل کیش در نزدیکی یکی از بزرگ‌ ترین اسکله ‌ها و همچنین پلاژ‌های تفریحی این جزیره قرار گرفته است. در این ساحل همچنین آلاچیق‌ ها و فضاهایی برای استراحت گردشگران و مسافران ایجاد شده است. از جمله امکانات تفریحی ساحل درختان نارگیل می توان به جت اسکی، قایق سواری، دوچرخه سواری در پیست، ورزش های ساحلی و غیره اشاره کرد.

آدرس درختان نارگیل کیش: استان هرمزگان، شرق کیش

ساحل درختان نارگیل کیش

موزه خلیج فارس

موزه خلیج فارس یکی از موزه های معروف در کشور و از مناطق دیدنی کیش است که در سال 1395 به مساحت 61 متر مربع احداث شده است. نمای خارجی این موزه یک سازه منحصر به فرد به شکل صدف است که نماد جزیره کیش را به نمایش می گذارد. این موزه به شکل صدف دو کفه ای، که در ساحل این جزیره به فراوانی دیده می شود طراحی و ایجاد شده است و یک مروارید در وسط آن قرار گرفته است. این بنا به شکل عمودی طراحی شده است که نشان دهنده شکوفایی و رشد اقتصادی جزیره زیبای کیش می باشد. موزه اصلی این سازه در طبقه پایینی برج قرار گرفته است و دارای 5 گالری مختلف می باشد، که یکی از آن ها به اسناد و مدارک مربوط به خلیج فارس اختصاص داده شده است و گالری های دیگر موزه برای آثار هنرمندان و نمایشگاه های هنری اختصاص داده شده است.

آدرس موزه خلیج فارس کیش: استان هرمزگان، کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی

قلعه جنی کیش

قلعه جنی یک مکان کوچک و‌ متروکه است که در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. این قلعه وهم آلود و ترسناک، یکی از مکان های دیدنی کیش محسوب می شود. قلعه جنی که در میان مردم و بومیان این منطقه نیز به همین نام نیز شناخته می شود، یکی از فضاهای ترسناک و مرموز این جزیره محسوب می شود که حتی ساکنین محلی این منطقه نیز حاضر به بازدید از این قلعه در شب نیستند. برخی از بومیان اعتقاد دارند که این قلعه به واسطه اجنه تسخیر شده و توسط آن ها محافظت می شود. هنگامی که در این قلعه هوا رو به تاریکی می رود، قلعه جنی به وهم آلودترین و ترسناک ترین مکان در این منطقه تبدیل می شود. در نزدیکی این قلعه، یک چاه واقع شده است که صداهای عجیب و غریبی از آن به گوش می رسد. همچنین صدای زوزه باد در شب و حرکت درها و پنجره های قلعه، وحشت این منطقه را در شب دو چندان می کند.

آدرس قلعه جنی کیش: استان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

 قلعه جنی کیش

جزیره فرور کوچک

جزیره فرور کوچک یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که با نام های بنی فارور و فرورگان نیز شناخته می شود. این جزیره از جمله جزایر غیرمسکونی است که از لحاظ جغرافیایی در قسمت شمال غربی جزیره‌ ابوموسی قرار گرفته است. مساحت جزیره فرور کوچک تقریباً ۵ کیلومتر مربع است و چیزی که آن را منحصر به فرد کرده و موجب جذابیت بیشتر جزیره فرور کوچک شده است، قرار گرفتن آن در مسیر پرندگان دریایی مهاجر می باشد. این جزیره یکی از مهم ترین زیستگاه های گونه‌ های مختلف پرندگان و بومی محسوب می شود و همین امر موجب جلب توجه گردشگران و‌ مسافران به این جزیره کوچک شده است. قابل ذکر است که بیشتر پوشش گیاهی این جزیره را گیاهان شورپسند و خشکی پسند تشکیل می دهد.

آدرس جزیره فرور کوچک: استان هرمزگان، کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از جذاب ترین جاهای تفریحی کیش است که با مساحتی بیش از ۴ هزار مترمربع در قسمت شرقی سواحل خلیج فارس قرار دارد. از جمله مهم ترین ویژگی این پارک ساحلی، مجسمه ۱۲ متری مرد ماهیگیر می باشد که عنوان یکی از بزرگترین مجسمه های فیگوراتیو کشور را از آن خود است. پوشش گیاهی بکر و منحصر به فرد این پارک ساحلی و امکانات تفریحی و گردشگری این منطقه، آن را به یکی از مقاصد جذاب گردشگران تبدیل کرده است. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این پارک ساحلی می توان به سایبان ها و آلاچیق های متعدد برای استراحت، ماهیگیری، دوچرخه سواری، بولینگ، مراکز تجاری، رستوران ها و کافه های متعدد و ... اشاره کرد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

آدرس پارک ساحلی مرد ماهیگیر: کیش، ضلع شرقی جزیره، خیابان سنایی، بلوار ساحل

سواحل نقره فام کیش

سواحل نقره فام به دلیل دارا بودن ساختار مرجانی، در زیر نور آفتاب به رنگ نقره ای درمی آید و جلوه خیره کننده ای به آن می دهد. آب دریا در سواحل خلیج فارس و جزیره کیش شفاف و روشن است و می توان به راحتی در کف دریا، موجودات آبزی را به وضوح دید. بر اساس نظریه‌ برخی کارشناسان، دلیل شفاف بودن آب دریای خلیج فارس به دلیل وجود مرجان ها در اطراف این جزیره است. کارشناسان اظهار دارند که مرجان هایی که در پیرامون این جزیره وجود دارند به طور طبیعی به تصفیه آب دریا کمک می کنند و میزان شفافیت آب های سواحل را افزایش می دهند.

آدرس سواحل نقره فام کیش: استان هرمزگان، کیش

پارک شهر کیش

پارک شهر از جمله بزرگ ترین و زیباترین پارک‌ های تازه تاسیس است که جزو جاهای تفریحی کیش محسوب می شود. پارک شهر به دلیل برخورداری از فضاهای زیبا و منحصر به فرد، پوشش گیاهی متنوع و امکانات تفریحی بی ‌نظیر، لحظات بسیار هیجان انگیز و شادی را برای گردشگران و مسافران به ارمغان می آورد. پارک شهر در مساحتی به وسعت 108000 متر مربع احداث شده و از سال 1393 به طور رسمی آغاز به کار کرده است. امکانات تفریحی و گردشگری پارک شهر شامل دریاچه مصنوعی، پیست های دوچرخه سواری، پیست های ویژه اسکیت، زمین ورزش، میدانی از گل های متنوع، آب نماهای زیبا همراه با موسیقی، محوطه های بازی برای کودکان، غرفه‌ هایی برای عرضه هنرهای سنتی بومیان منطقه، ایستگاه شطرنج و غیره می باشد.

آدرس پارک شهر کیش: استان هرمزگان، کیش، بلوار خلیج فارس

آکواریوم کیش

اکواریوم کیش، یک آکواریوم مصنوعی می باشد که در در ساختمان کانون هنر جزیره کیش واقع شده است. این آکواریوم نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی کیش است که مورد توجه بسیاری از گردشگران این منطقه قرار گرفته است. سازه کانون هنر در واقع ظاهری همانند کشتی دارد که در آن دو آکواریوم با ظرفیت های 20000 و 50000 لیتر قرار گرفته است. در یکی از این آکواریوم ها، گونه های نادر آبزی قرار گرفته اند که برخی از ماهی های زیبا و تزئینی نیز در این آکواریوم مشاهده می شود. آکواریوم دوم که ظرفیت بیشتری دارد، برای ماهی هایی با جثه بزرگ تر و کوسه ها در نظر گرفته شده است. همچنین در این آکواریم انواع مارهای دریایی، تمساح ها و مرجان نیز وجود دارد.

آدرس آکواریوم کیش: استان هرمزگان، جنوب شرقی کیش، مجاورت پارک دلفین‌ ها

آکواریوم کیش

شهربازی کیش

جزیره کیش یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری در کشورمان با امکانات تفریحی و متعدد و جاذبه های طبیعی و گردشگری بی نظیر است که موجب شده است در فصول مختلف سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر کشور باشد. یکی از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحات این جزیره هم برای کودکان و هم بزرگسالان شهربازی کیش می باشد. در این جزیره، شهربازی های متعددی با بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و امکانات وجود دارند که برای ساعت ها کودکان و بزرگسالان را سرگرم می کنند. در واقع شهربازی های رو باز و سربسته یکی دیگر از محبوبترین جاهای تفریحی کیش محسوب می شوند. از جمله شهر بازی های رو باز این جزیره می توان به شهربازی هایلند و شهربازی بادی مارینا اشاره کرد.

آدرس شهربازی در کیش: استان هرمزگان جزیره کیش میدان امیر کبیر پارک شهر شهر ورودی کارتینگ

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از مناطق دیدنی کیش است در قست جنوب شرقی این جزیره و تقریبا نزدیک به دلفیناریوم قرار گرفته است. این پارک ساحلی در مساحتی به وسعت پانزده هزار متر مربع و به طول سیصد متر احداث شده است. در این پارک امکانات تفریحی متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پارک لوله، فضاهای ورزشی بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، مسیرهای پیاده روی در امتداد قسمت خارجی پارک و پیست دوچرخه سواری برای بانوان و آقایان، سرویس های بهداشتی، پارکینگ های اختصاصی است. این پارک ساحلی همچنین دارای کافی شاپ ها، رستوران ها و آلاچیق هایی برای استراحت گردشگران است.

آدرس پارک ساحلی سیمرغ: استان هرمزگان، ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان، مرجان ۱۱، مجاور هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ

پارک برفی کیش

پارک برفی کیش یکی از مکان های دیدنی کیش و نخستین پارک برفی احداث شده در ایران است با امکاناتی مشابه با پارک برفی دوبی است. این پارک برفی به طور رسمی در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و آغاز به کار کرد. پارک برفی کیش که با عنوان پارک برفی پنگوئن نیز شناخته می شود، از جنله جدیدترین تفریحات جزیره کیش محسوب می شود که توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب کرده است. پارک برفی جزیره کیش که اولین پارک برفی احداث شده در کشورمان ایران است، که تفریحات جذاب و هیجان انگیزی را برای بازدید کنندگان این مجموعه فراهم کرده است.

آدرس پارک برفی کیش: میدان سنایی، بلوار موج، مجتمع تفریحی و گردشگری پنگوئن

پارک برفی کیش

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از تفریحات جذاب و هیجان انگیز برای گردشگران است. بانجی جامپینگ کیش نیز از جمله جاهای تفریحی کیش است که دو سکو با ارتفاع های ۴۰ و ۶۰ متری را دارد. افرادی که این تفریح تجربه اولشان است، بهتر است سکوی 40 متری را امتحان کنند. افرادی که بانجی جامپینگ کیش را تجربه می کنند، خاطره ای هیجان و به یاد ماندنی خواهند داشت. اگر شما نیز به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید، بانجی جامپینگ کیش بدون شک برای شما تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود. بانجی جامپینگ کیش برای افرادی که دوست دارند حس رهایی و ترس و هیجان را به طور همزمان تجربه کنند، یک گزینه عالی می باشد.

آدرس بانجی جامپینگ در کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک، پشت شهر زیر زمینی کاریز

بولینگ مریم کیش

بولینگ مریم نیز یکی از تفریحات هیجان انگیز و جاذبه های گردشگری کیش است که جزو بزرگترین سالن های بولینگ در کشور می باشد. این سالن بولینگ برای افرادی که به کیش سفر می کنند، یک مجموعه تفریحی جذاب با امکانات بیشمار ارائه می دهد و یک تجربه بی نظیر برای آن ها به ارمغان می آورد. بولینگ مریم تقریباً در نزدیکی اسکله تفریحی کیس و مرکز همایش‌ های بین المللی جزیره واقع شده است که برنامه ها و مراسمات بسیار مفرح و شادی در آن برگزار می شود. مجموعه بولینگ مریم کیش در سال 1383 با هدف ایجاد محیطی جذاب و امن برای گردشگران و اوقات فراغت نوجوانان و بزرگسالان ایجاد و راه اندازی شد.

آدرس بولینگ مریم کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار دریا، خیابان دریا

شهر بازی هایلند

هایلند یکی از معروف ترین و محبوب ترین شهربازی ها و مکان های دیدنی کیش است که سال ساخت و افتتاح آن به سال 1387 بر می گردد که در زمینی به ابعاد 3 هکتار شروع به کار کرد. به همین دلیل می توان گفت که هایلند قدیمی ترین شهربازی کیش به حساب می آید. این شهربازی یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین جاهای تفریحی کیش و همچنین در کل کشور است که علاوه بر وجود وسیله های بازی متعدد، رستوران، کافی شاپ، فست فود و فضای سبز زیبایی نیز دارد که می توان از آن ها لذت برد. هایلند یک شهربازی سرپوشیده است که بیشتر از سی وسیله بازی برای تفریح در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دارد. از معروف ترین و محبوب ترین بازی های این مجموعه می توان به بولینگ و مینی گلف، کلبه وحشت، سینمای چند بعدی، اتاق فرار، بازی های رایانه ای جایزه دار و غیره اشاره کرد.

آدرس شهربازی هایلند: استان هرمزگان، کیش، پارک شهر، ورودی کارتینگ

شهربازی در کیش

باشگاه سوارکاری کیش

باشگاه اسب سواری کیش، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است که از بهترین و کامل ترین باشگاه های اسب سواری کشور نیز محسوب می شود. افراد علاقمند به این ورزش چه در سطح مبتدی و چه پذ سطح پیشرفته، می توانند به انجام این تفذیح بپردازند. بیش از پنجاه راس اسب از نژادهای مختلف در این باشگاه وجود دارد که اسب سواری با آن ها می تواند لحظات بسیار به یادماندنی را برای افراد رقم بزند. از دیگر امکانات و خدمات این باشگاه اسب سواری می توان به پیست کورس، مانژ صحرایی، اصطبل های مجهز و محوطه بزرگ برای اسب سواری و غیره اشاره کرد که آن را به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل کرده است.

آدرس باشگاه سوارکاری در کیش: استان هرمزگان، شمال کیش، جنب دهکده المپیک

گشت سافاری کیش

گشت سافاری کیش یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش است که در سال 1392 و در مکانی به ابعاد 500 هزار متر مربع افتتاح شد. این مجموعه تفریحات متنوع و متعددی را در اختیار کودکان و بزرگسالان قرار می دهد که یکی از محبوب ترین آن ها شتر سواری و سافاری بر روی تپه ‌های شنی و همچنین پیست موتور سواری است. این مجموعه از یک محوطه پارک بزرگ برخوردار است که امکانات و تفریحات زیادی من جمله، مزرعه حیوانات با تنوع جانوری خاص، نقش حنا، بازی های مختلف را برای گردشگران فراهم کرده است. علاوه بر این، در این مجموعه امکانات دیگری چون کافه و رستوران همراه با موزیک زنده، فروش صنایع دستی، خانه بازی کودکان و غیره نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از آن ها بهره ببرند.

آدرس گشت سافاری کیش: استان هرمزگان- جزیره کیش - بلوار امام خمینی - بلوار سافاری - جنب فاز 3 صنعتی

بالون سواری در کیش

بالون سواری کیش از دیگر تفریحات بسیار محبوب گردشگران جزیره زیبای کیش است که یکی از مدرن ترین ورزش های این جزیره محسوب می شود. این مجموعه که بالون سواری و ورزش های هوایی را ارائه میکند یکی از مناطق دیدنی کیش است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند و در دسته تفریحات پرطرفدار کیش قرار می گیرد. هم بانوان و هم آقایان، هر دو می توانند سوار بالون شده و از خدمات خاصی که ارائه می شود نهایت استفاده را بکنند.

آدرس بالون سواری در کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، نزدیک اسکله میرمهنا

بالن سواری در کیش

اقامت در کیش

از آنجاکه کیش یکی از بزرگ ترین مناطق توریستی خلیج فارس به شمار می رود در سراسر این جزیره زیبا اقامتگاه های لوکس و تفریحی خاصی قرار گرفته که تجربه خوش یک یا چند شب اقامت در دل جزیره کیش را به مسافران هدیه می دهند. در این بین یافتن اقامتگاهی که هم تمیز بوده و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد یکی از دغدغه های مسافران به شمار می رود. از همین روی وب سایت باباسفر برخی از بهترین استراحتگاه های جزیره کیش را گردهم آورده و برای شما عزیزان به نمایش گذاشته است تا بتوانید تنها در چند دقیقه به صورت آنلاین ویلا یا سوئیت مورد نظر خود را رزرو کنید. برخی از این ویلاها از امکانات رفاهی و تفریحی همچون استخر، بیلیارد و فوتبال دستی برخوردار بوده و اقامتی هیجان انگیز را به مسافران هدیه می دهند. برای اجاره ویلا در کیش یا هر شهر دیگری تنها کافیست وارد وب سایت باباسفر شده و پس از انتخاب ویلای مورد نظر، آن را به صورت آنلاین رزرو کنید.

تعداد جاذبه های گردشگری کیش بسیار زیاد است و می توان گفت این جزیره کوچک منابع طبیعی، پارک های ساحلی، مجموعه های تفریحی و سواحل زیبایی را در خود جای داده است. برخی از محبوب ترین جاهای دیدنی کیش را می توان کشتی یونانی کیش، مجموعه دلفیناریوم کیش، سواحل مرجانی، و شهر باستانی حریره کیش اشاره کرد.

برخی از تفریحات هیجان انگیز کیش شامل بانجی جامپینگ، شهربازی کیش، غواصی، اسنورکلینگ، نایت دایو و جت اسکی می شود.

دره پرتغالی‌ ها، قلعه جنی، کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، درخت سبز کیش، روستای باغو کیش، سواحل نقره فام و سایر سواحل کیش، دره ستارگان و غیره برخی از جاذبه های طبیعی محبوب کیش هستند.

از آنجاکه منطقه کیش از آب و هوای بسیار گرم و شرجی برخوردار می باشد در هیچ فصلی حتی زمستان، آب و هوای سرد در آن دیده نمی شود. از همین روی می توانید به راحتی در فصل زمستان نیز از تمامی جاهای دیدنی کیش بازدید کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت