جاهای دیدنی چابکسر

گیلان و مازندران دو شهر بسیار پرطرفدار در شمال کشور هستند که از زیبایی های طبیعی بی شماری برخوردار می باشند. در میان این دو شهر سرسبز منطقه ای به نام چابکسر وجود دارد که همانند بهشتی بر روی زمین خودنمایی می کند. چابکسر شرقی ترین شهر استان گیلان است که در این منطقه فاصله‌ جنگل و دریا از هم فقط ۱۳۰۰ متر است. همچنین چابکسر از سمت شمال با دریای خزر، جنوب رشته‌ کوه البرز، شرق رامسر و از سمت غرب با کلاچای در ارتباط است. چابکسر شهری غنی از طبیعتی بکر، آبشار های زیبا، کوهستان و جنگل، دهستان های پر جاذبه و آب و هوایی مطلوب است که به واسطه همین جاذبه های گردشگری افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. در گذشته این شهر زیبا را با نام «چابکنار» می شناختند که امروزه به چابکسر تغییر یافته است. اگر شما نیز می خواهید به یکی از توریستی ترین شهرهای شمالی سفر کرده و تمامی جاهای دیدنی چابکسر را بشناسید با ما در این مقاله از باباسفر همراه شوید.

جاهای دیدنی چابکسر

چابکسر کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

چابکسر که به نگین استان گیلان شهره دارد یکی از زیباترین شهرهای این استان می باشد و از توابع شهرستان رودسر محسوب می شود. چابکسر به دلیل قرار داشتن در بین مرز دو استان مشهور گیلان و مازندران از موقعیت جغرافیایی عالی برخوردار می باشد و جاذبه های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است. همچنین به دلیل این موقعیت مکانی خاص آب و هوای چابکسر بسیار پاکیزه و خوش است که پایتخت نشینان را به سمت خود جذب می کند. جنگل های چابکسر در بیشتر مواقع غرق در مه هستند و مناظر زیبای این منطقه طرفدار بسیاری دارد. اگر از شهر رامسر به سمت استان گیلان حرکت کنید با ۱۳ کیلومتر می توانید به بهشت چابکسر رسیده و از طبیعت مثال زدنی آن نهایت لذت را ببرید. اما اگر می خواهید از مبدا تهران به سمت این شهر جنگلی حرکت کنید باید در جاده چالوس حدود ۲۴۵ کیلومتر رانندگی کرده تا به چابکسر برسید.

فاصله چابکسر تا سایر شهرها

چابکسر شهری با وسعت ۳۳۰ هزار کیلومتر مربع است که از سمت شمال به دریای خزر، جنوب رشته‌ کوه البرز، شرق رامسر و از سمت غرب به کلاچای منتهی می شود. به دلیل این موقعیت جغرافیایی خاص شما می توانید از چندین شهر به سمت چابکسر حرکت کنید. در ادامه فاصله شهرهای مهم تا چابکسر را برای شما عزیزان شرح داده ایم

فاصله چابکسر تا رامسر: 12.5 کیلومتر

فاصله رودسر تا چابکسر: 33 کیلومتر

فاصله چابکسر تا مازندران:194 کیلومتر

فاصله چابکسر تا گیلان: ۱۳ کیلومتر

دیدنی های چابکسر

روستای سرولات

در فاصله 3 کیلومتری از جنوب شهر چابکسر و در میانه کوهستان های تماشایی البرز، روستای خوش آب و هوایی به نام سرولات وجود دارد که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی چابکسر به شمار می رود. این روستا خوش منظر بر فراز دره ای عمیق و دو رودخانه آچی ‌رود و کورئه جا خوش کرده است و چشم اندازی بی همتا از طبیعتی بکر را به نمایش می گذارد. جالب است بدانید روستای سرولات یکی از دهستان های قدیمی گیلان است و قدمت سکونت در آن به 400 سال پیش باز می گردد. طبیعت جنگلی، مناظر بی بدیل، کشتزار های وسیع و باغات مرکبات تنها گوشه چشمی از زیبایی های این دهستان محسوب می شود و سرتاسر روستا را پوشش گیاهی بی نظیری فرا گرفته است. در این روستا شما می توانید به جنگل نوردی فراموش نشدنی مشغول شده و یا از غذاهای خوشمزه محلی نهایت لذت را ببرید. روستای سرولات منطقه محافظت شده ایست که از توابع جواهردشت بوده و در 7 کیلومتری جنوب چابکسر واقع شده است. سرولات یک روستای چهارفصل است و در هر زمان که بخواهید می توانید به سمت این منطقه سرسبز بروید. اما پیشنهاد ما به شما این است که در نیمه اول سال به بازدید از روستای سرولات بروید. چراکه در فصول بهار و تابستان طبیعت این منطقه به اوج خود می رسد و باغ های میوه به طور شگفت انگیزی زیبا هستند.

چشمه آب معدنی سجیران چابکسر

چشمه آب معدنی سجیران یکی دیگر از دیدنی های چابکسر است که آب جاری در آن خاصیت شفا بخشی دارد. این چشمه نه تنها در فضای باصفا قرار داشته و از آبی زلال و گوارا برخوردار می باشد بلکه نوشیدن آب این چشمه در بر طرف کردن بیماری های کلیوی و پوستی تاثیر شگفت انگیزی دارد. چشمه آب معدنی سجیران در نزدیکی رودسر و در منطقه اشکور علیا واقع شده است که یک روز دلپذیر را به تمامی گردشگران هدیه می دهد. این چشمه در دل جنگلی سرسبز و انبوه از درختان سر به فلک کشیده قرار گرفته است که به خودی خود طبیعت بکری برای برگزاری یک پیک نیک دوستانه یا خانوادگی محسوب می شود. یکی از بیماری هایی که امروزه در میان بسیاری از افراد شایع است سنگ کلیه می باشد. اما شگفت زده می شوید اگر بگوییم نوشیدن آب چشمه سجیران می تواند به درمان این بیماری کمک کند. گفته می شود حمام کردن با آب چشمه سجیران برای درمان بیماری های پوستی و به خصوص بیماری قارچ بسیار مفید است.

چشمه دمکش

چشمه دمکش را می توان یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری چابکسر دانست. این چشمه در روستای فکجور از توابع شهرستان رودسر قرار دارد و با زیبایی های بصری خود دل از هر بیننده ای می برد. چشمه دمکش در زیر درخت افرا کهنسالی قرار دارد و در زیر آن گودال بزرگی وجود دارد که آب به صورت گردابی از آن بیرون می ریزد و صحنه تکرار نشدنی را پیشه روی چشم بینندگان قرار می دهد. این چشمه در محیطی ییلاقی قرار گرفته است که به همین خاطر آب و هوای خنک و دلنشینی در فضای آن وجود دارد. اما چشمه دمکش به غیر از محیط بکر و آب و هوای مطلوبی که دارد یک چشمه شفا بخش است و آب آن خواص درمانی دارد که در درمان بیماری های مختلفی از این آب بهره وری می شود. دانشمندان پس از آزمایش های متعدد بر روی آب این چشمه اعلام کرده اند که املاح معدنی خاصی در آب چشمه دمکش وجود دارد که برای درمان چندین بیماری موثر واقع می شود. البته باید بگوییم جوشیدن آب چشمه دمکش چابکسر به طور دم به دم و گردابی است. به این معنی که ممکن است برخی مواقع چشمه خشک باشد و مواقع دیگر آب شفابخش آن از چشمه بجوشد.

چشمه دمکش

منطقه جنگسرا

منطقه جنگسرا یکی از جاهای دیدنی روستای جنگسرا در شهر چابکسر است که همانند تمامی مناطق شمالی از منابع طبیعی خارق العاده برخوردار می باشد. روستای جنگسرا در بخش سرولات و شهرستان رودسر قرار دارد که بیش از ۱۵۰ خانوار در این محدوده زندگی می کنند. از ویژگی های مهم این روستا می توان به آب و هوای خنک و مطلوب، پوشش گیاهی متنوع و محصولات کشاورزی و صنایع دستی اشاره کرد. همچنین از جمله محصولات مهمی که در این روستا کشت می شود می توان به چای، ابریشم، میوه و مرکبات اشاره کرد. مناظر کوهستانی بکر، آلاچیق های چوبی، پوشش گیاهی سرسبز و خانه های روستایی زیبا ازجمله جاذبه های گردشگری منطقه جنگسرا هستند که آرامش وصف نشدنی را به گردشگران هدیه می دهند. 

قلعه بندبن

در دامنه کوه محبوب البرز روستای کوچکی به نام بَندبُن جا خوش کرده است که جزو بهترین دیدنی های چابکسر قرار دارد. در این روستا قلعه تاریخی کمتر شناخته شده ای وجود دارد که نام آن قلعه بندبن است. البته مردم محلی این قلعه را با نام های دُزبن، دِزبن و بندبن نیز می نامند. این قلعه باستانی در مسیری سرسبز و جنگلی قرار داشته و نگاه کردن به آن شما را به یاد فیلم های اسکاتلندی می اندازد. بنای بندبن یک قلعه سنگی است که کاربری آن به طور دقیق مشخص نیست اما برخی بر این باورند این بنای سنگی همانند تمامی قلعه های قدیمی برای دفاع در برابر دشمنان ساخته شده است. ارتفاع برج این قلعه به 12 متر می رسد که به گفته برخی از باستان شناسان این برج تنها بخشی از یک قلعه بزرگ تر بوده است. برجک نگهبانی در جنوب این قلعه دیده می شود که در گذشته از آن به منظور دیده بانی استفاده می شده است. درست است که قلعه بندبن در روزگاران قدیم برای حفاظت مورد استفاده قرار می گرفته است، اما با توجه به معماری جذاب قلعه و محیط بکر اطراف آن امروزه به یکی از جاذبه های دیدنی چابکسر تبدیل شده است.

روستای لیمه سرا

رفتن به روستای لیمه سرا می توان یک تیر و دونشان زدن باشد. چراکه این روستای زیبا درست در مجاورت یکی دیگر از مکان های دیدنی چابکسر قرار دارد که با نام روستای سرولات شناخته می شود. روستای لیمه سرا از توابع چابکسر و شهرستان رودسر است که نیمه بیشتر اراضی آن را جنگل های سرسبز تشکیل داده اند. این روستا یکی از جذاب ترین مناطق بوم گردی محسوب می شود و اقامتگاه های جنگلی رویایی را به گردشگران ارائه می دهد که خاطره ای به یادماندنی را به جای می گذارند. روستای لیمه سرا علاوه بر دارا بودن مناظر بی همتا و جنگل های بکر، منطقه ای مناسب برای خوردن غذاهای خوشمزه محلی نیز به شمار می رود و از کافه ها و رستوران های سنتی متعددی برخوردار می باشد. در واقع یکی از تفریحات محبوب این روستا شکم گردی است که غذاخوری های مختلف لیمه سرا تمامی مسافران را به خوردن وعده های غذایی محلی خوشمزه دعوت می کنند. از دیگر ویژگی های دهستان لیمه سرا می توان به باغ های میوه و مرکبات اشاره کرد که در این میان باغ های پرتغال این منطقه بسیار محبوب هستند. همچنین روستای لیمه سرا در ارتفاعات بالا قرار گرفته است که به همین خاطر چشم اندازی رویایی از سطح جنگل و کوهستان های زیبا را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد.

روستای لیمه سرا

چشمه آب شور لاکان چابکسر

از دیگر جاهای دیدنی چابکسر می توان به چشمه آب شور لاکان اشاره کرد که یک چشمه بسیار محبوب در استان گیلان محسوب می شود. این چشمه زیبا در منطقه ای کوهستانی جنگلی واقع شده است که سرسبزی بی نهایتی را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. آب این چشمه همانطور که از نامش پیداست بسیار شور بوده و همانند سایر چشمه های آب معدنی چابکسر خاصیت درمانی و شفابخشی دارد. نمک و املاح موجود در آب این چشمه باعث شده است تا در درمان بیماری های متعدد تاثیر گذار باشد. چشمه آب شور لاکان در در جاده رشت-لاکان قرار داشته و در دل جنگلی سرسبز قرار گرفته است. درواقع آب شفابخش این چشمه یکی از خاص ترین ویژگی های گردشگری آن است که همه ساله بسیاری از مسافران را به سوی خود می کشاند.

روستای اوشیان

روستای اوشیان یکی از مناطقی است که نیمه بیشتر دیدنی های چابکسر را به خود اختصاص داده است و همانند نگینی در قلب این شهر می درخشد. علت محبوبیت این منطقه دارا بودن تمامی جاذبه های گردشگری شمال کشور در یک قاب است. چراکه روستای اوشیان دارای ساحل، کوه، اقامتگاه های بومگردی جذاب، آب و هوایی دلنشین و مناظر بکر است که همگی در یکجا جمع شده اند. این روستا در شهرستان رودسر و سه کیلومتری چابکسر واقع شده است و در مجاورت دریای خزر و کوه‌های البرز قرار دارد. حدود ۱۶۰۰ نفر در این روستا زندگی می کنند و آستان امامزادگان آقا سیدمحمد و سیدنصرالله و امامزاده آقا سیدعباس نیز در این منطقه قرار دارد. در شمال اوشان می توانید دریا و ساحل زیبای آن را مشاهده کرده و در جنوب دامنه های کوه زیبای البرز را تماشا کنید. ساحل اوشان که یکی از سواحل محبوب گیلان محسوب می شود یک ساحل ماسه ای است که از چندین کافه و غذاخوری برخوردار می باشد.

روستای اوشیان

سوغات چابکسر

از آنجاکه ایران کشونی غنی از فرهگ است هر یک از شهرهای آن دارای سوغاتی جذاب و محصولات ویژه ای هستند که گزینه ای مناسب برای خاطرات هر منطقه به شمار می روند. منطقه چابکسر نیز از این قاعده مستثنی نیست و سوغات مخصوص خود را ارائه می دهد که به دست مردم بومی ساخته یا کشت می شوند. از جمله سوغات محبوب چابکسر می توان به انواع ترشیجات، مرکبات، ماهی، شیرینی های محلی، لبنیات تازه، چای، نهال های زینتی، برنج و میوه اشاره کرد که با کیفیت بالایی در اختیار عموم مردم قرار می گیرند.

بهترین فصل سفر به چابکسر

درست است که شهر چابکسر در فصل بهار و تابستان از طبیعت بهاری و خیره کننده ای برخوردار می باشد اما جالب است بدانید سفر به این منطقه در فصل پاییز حال و هوای دیگری دارد. چراکه در فصل بهار و پاییز آب و هوای چابکسر کمی شرجی است و این شرجی بودن هوا در فصل پاییز از بین می رود. از همین روی چابکسر در فصل پاییز از آب و هوای خنک و دلنشینی بهره مند است که در کنار طبیعتی رنگ آمیزی شده به رنگ قرمز و نارنجی چشم شما را به خود خیره می کند. به همین ترتیب پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به چابکسر را دارید در فصل پاییز به سمت این شهر جنگلی زیبا بروید.

اقامت و اجاره ویلا در چابکسر

همانطور که در این مقاله خواندید چابکسر یکی از شهر های جنگلی بسیار زیبا در بین دو استان گیلان و مازندران است که از منابع طبیعی بی نظیر و آب و هوایی مثال زدنی برخوردار می باشد. از همین روی همه ساله گردشگران بسیاری به سمت این منطقه بکر روانه می شوند که نیازمند اقامتگاهی ایمن و تمیز می باشند. با اجاره ویلا در چابکسر از وب سایت باباسفر می توانید در اقامتگاهی دنج و مقرون به صرفه به استراحت مشغول شده و از امکانات رفاهی و تفریحی این ویلاهای جذاب نهایت لذت را ببرید. اگر شما نیز می خواهید برای روزرو ویلا یا سوئیت های چند نفره در شهر چابکسر اقدام کنید می توانید با وب سایت باباسفر تنها در چند دقیقه به صورت آنلاین اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید.

روستای سرولات، چشمه آب معدنی سجیران، چشمه دمکش، منطقه جنگسرا، قلعه بندبن، روستای لیمه سرا، چشمه آب شور لاکان و روستای اوشیان برخی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر چابکسر می باشند.

ساحل اوشیان، ساحل گل سرخ، ساحل قاسم آباد.

مجتمع کشاورزی گلیران، چهارشنبه بازار چابکسر و بازارچه سنتی ترکمن برخی از بهترین مراکز خرید این منطقه هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.

فیلتر مقالات

فیلتر مقالات

جاذبه های دیدنی
موزه
مکان تفریحی
خرید
بازگشت