آبشار تریشوم

آبشار تریشوم معروف به آبشار تروشوم آبشاری فصلی و بسیار پرآب در ماسوله است که البته در اطراف شهر ماسوله قرار دارد. اگر عاشق طبیعت گردی هستید و می خواهید با این آبشار بیشتر آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آبشار تریشوم کجاست؟

آبشار تریشوم جزء جاهای دیدنی اطراف ماسوله است و در نزدیکی شهر ماسوله قرار دارد اما خوشبختانه برخلاف سایر آبشار های معروفی که در اطراف ماسوله واقع شده اند، آبشار تریشوم تنها یک کیلومتر تا شهر ماسوله فاصله دارد و اگر بین جاهای دیدنی ماسوله بخصوص آبشار های معروفی که در اطرف این منطقه زیبا و بکر قرار دارد تصمیم دارید نگاهی به آبشار تریشوم بیاندازید، برای دسترسی به این آبشار کافیست در جنوب ماسوله وارد جاده اصلی یا همان جاده ماسوله به ماجلان شوید. در جاده ماسوله به ماجلان و در بخش جنوب غربی ماسوله، به یک پیچ خطرناک یا به اصطلاح، پیچ 180 درجه می رسید. بعد از این پیچ می بایست مسیری را طی کنید تا مجدد به یک پیچ خطرناک دیگر برسید. در غرب این پیچ خطرناک دوم وارد جنگل می شوید و بعد از چند دقیقه پیاده روی در دل طبیعت در نهایت به آبشار تریشوم خواهید رسید.

آبشار تریشوم

معرفی آبشار تریشوم

ماسوله شهری است که همه با طبیعت بکر و فوق العاده زیبایش می شناسند. ماسوله در دل طبیعت قرار دارد و به واسطه ارتفاع بالایی که از سطح دریا دارد، در اکثر روز های سال غرق در مه است و پاتوقی فوق العاده زیبا برای طبیعت گردان و گردشگران محسوب می شود. در اطراف ماسوله بجز جنگل و کوه های سرسبز غرق در مه چیز دیگری مشاهده نمی شود برای همین، چون در یک منطقه بارانی هم قرار دارد، کلی آبشار فوق العاده در اطراف ماسوله قرار دارد که بازدید از آن ها در کنار طبیعت گردی، جزء محبوب ترین تفریحات گردشگران در سفر به این منطقه محسوب می شود.

یکی از همین آبشار های معروف در اطراف ماسوله آبشار تریشوم است که بین محلی ها با نام آبشار تروشوم نیز شناخته می شود. این آبشار بخاطر اینکه جزء نزدیک ترین آبشار ها به شهر زیبای ماسوله است بین گردشگران از محبوبیت بیشتری برخوردار است چراکه گردشگران برای رسیدن به آبشارها به دلیل اینکه در دل طبیعت قرار دارند باید مسیری را از میان درختان و جنگل سرسبز عبور کنند و آبشار تریشوم بخاطر اینکه فاصله ای یک کیلومتری تا ماسوله دارد و برای دسترسی به این آبشار هم نیازی نیست مسیر طولانی را در دل طبیعت طی کرد، همیشه شلوغ بوده و گردشگران بسیاری از آنجا بازدید می کنند.

آبشار تریشوم معروف به آبشار تروشوم در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا قرار دارد البته این عدد درواقع ارتفاع شهر ماسوله از سطح دریا محسوب می شود اما چون برای رسیدن به آبشار تریشوم از طریق جاده ماسوله به ماجلان، مسیر سربالایی است این ارتفاهع برای آبشار تریشوم نیز بیشتر خواهد شد برای همین، در فصل تابستان و طی روز های گرم و زیر آفتاب سوزان،آبشار تریشوم و مناطق سرسبز اطرافش از آب و هوایی خنک و دلنشین برخوردارند.

آبشار تریشوم نزدیک به 10 متر ارتفاع دارد و جزء زیباترین و مرتفاع ترین آبشار های ماسوله محسوب می شود. مسیر دسترسی به این آبشار که از میان درختان و طبیعت بکر شمال عبور می کند سهل العبور بوده و تمامی گردشگران می توانند به راحتی با چند دقیقه پیاده روی به آبشار برسند. در پایین آبشار حوضچه کوچکی به وجود آمده که برخی از مواقع بخصوص در روز های گرم تابستان مشاهده می کنید گردشگران تنی به آب زده اند و لذت می برند. این آبشار جزء آبشار های فصلی است یعنی در فصل بهار و پاییز به لطف ذوب شدن برف ها و بارش های متعدد باران حجم آب به بیشترین سطح خودش می رسد.

آبشار تریشوم

بهترین زمان بازدید از آبشار تریشوم

آبشار تریشوم در جایی قرار دارد که اطرافش فقط جنگل و مناطق سرسبز بوده و از زمین های شالی فاصله زیادی دارد برای همین، در فصل تابستان خبری از هوای شرجی در این منطقه نیست. از طرفی، چون در ارتفاع بالایی هم قرار دارد هوای آنجا بسیار دلنشین و دوست داشتنی است. از این رو، اگر بین جاهای دیدنی ماسوله تصمیم دارید نگاهی به آبشار تریشوم بیاندازید، خوب است بدانید اگر در زمانی می خواهید سفر کنید که هوا فوق العاده دلنشین است و خبری از مه غلیظ و خطرناک در منطقه نیست، تابستان بهترین زمان است اما از آنجایی که آبشار تریشوم یک آبشار فصلی است، در فصل تابستان حجم آب این آبشار به مراتب کمتر از فصل پاییز و بهار خواهد بود. لازم به ذکر است بخاطر شرایط آب و هوایی، تابستان هم شلوغ ترین زمان برای بازدید از آبشار تریشوم و حتی و سفر به ماسوله خواهد بود.

از سوی دیگر، خوب است بدانید در فصل زمستان به ندرت گردشگران راهی ماسوله می شوند چون هوای اینجا بسیار سرد بوده و به لطف مه غلیظی که وجود دارد، جاده در کنار گلی و خطرناک بودن تقریباً محو شده است. به غیر از آن، گردشگران متعددی هم در فصل بهار و پاییز راهی ماسوله می شوند اما در نظر داشته باشید شاید فصل بهار و پاییز، ماسوله هوای دلنشین تری داشته باشد و به لطف بارش های متعدد باران، حجم آب آبشار تروشوم به بیشترین حد خود برسد اما همچنان در اکثر روز های این دو فصل ما شاهد بارش های سنگین باران هستیم که در کنار به وجود آوردن مه و محو شدن مسیر های روبرو، طبیعت گردی و گشت و گذار در مناطق سرسبز اطراف ماسوله را برای گردشگران بسیار دشوار می کند.

جاهای دیدنی اطراف آبشار تریشوم

آبشار تریشوم فقط یکی از جاهای دیدنی فوق العاده در اطراف ماسوله است و اگر عاشق طبیعت گردی هستید، در اطراف ماسوله کلی جای دیدنی دیگر هم هست که یک سفری فوق العاده را برای شما رقم می نزد. بطوری کلی بین جاهای دیدنی ماسوله آبشار ها جزء معروف ترین ها هستند و در کنار تریشوم می توانید از سایر آبشار های معروف منطقه از جمله آبشار لار چشمه و آبشار خره بو نیز بازدید کنید که در اطراف آبشار تریشوم واقع شده اند. لازم به ذکر است در کنار طبیعت گردی و گشت و گذار در اطراف شهر ماسوله، جاهای دیدنی مختلفی هم در خود شهر ماسوله هست که شامل چشمه تاریخی دره خونی، چشمه تاریخی اسد محله، موزه استاد و نگارسرا و از همه جذاب تر، بازار سنتی ماسوله است که کلی صنایع دستی و فروشگاه های مختلف دارد و قدم زدن در این بازار سنتی حال و هوای دیگری دارد.

آبشار تریشوم

رزرو کلبه چوبی در ماسوله

ماسوله همانند مناطقی از جمله اولسبلانگاه، ماسال و غیره جایی است که گردشگرانش به دنبال طبیعت گردی و گشت و گزار هستند و بیشتر به دنبال یک جا برای خواب می گردند که به لطف این موضوع، در همچین مناطقی اقامتگاه های بوم گردی بخاطر تجربه سبک زندگی سنتی و قیمت های فوق العاده ای که دارند بین گردشگران محبوب هستند. اما در مناطقی همچون ماسوله، ماسال و غیره، کلبه های چوبی بخصوص کلبه هایی که در ارتفاعات هستند و در دل مه غلیظ منطقه قرار دارند یا در بالای ابرها واقع شده اند خاص ترین اقامتگاه های منطقه هستند و اقامت در این کلبه ها حال و هوای متفاوتی را برای گردشگران رقم میزند بطوریکه همیشه گفته می شود اقامت در مناطقی مانند ماسال و ماسوله و اولسبلانگاه فقط در کلبه های چوبی جذاب تر می شود. برای رزرو و اجاره کلبه چوبی در ماسوله با بهترین قیمت ها و تنوع بالا می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید و از یک ماه قبل اقامتگاهی که مد نظر دارید را رزرو کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.