باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار باغ وحشی است که مختص به پرندگان بوده و گونه های مختلفی از انواع پرنده ها که برخی هم نادر هستند را در خود جای داده. اگر بین جاهای دیدنی فریدونکنار می خواهید از این باغ پرندگان فوق العاده بازدید کنید پس خوب است ابتدا آنجا را بیشتر بشناسید.

باغ پرندگان فریدونکنار کجاست

باغ پرندگان فریدونکنار در نوار ساحلی شهر فریدونکنار قرار دارد و شما می توانید بعد از بازدید از این باغ زیبا و فوق العاده، گشت و گذاری هم در ساحل زیبای این شهر داشته باشید. اما برای دسترسی به باغ پرندگان فریدونکنار، به بلوار ساحلی یا بلوار چمران باید مراجعه کنید که از میدان شنبه بازار شروع می شود و تا پل میلاد هم ادامه دارد. باغ پرندگان فریدونکنار در همین بلوار و مابین میدان های شهداری و شنبه بازار قرار دارد و اگر از میدان شهرداری راهی میدان شنبه بازار شوید، همان ابتدای بلوار در سمت دریا باغ پرندگان فریدونکنار را مشاهده خواهید کرد.

باغ پرندگان فریدونکنار

معرفی باغ پرندگان فریدونکنار

زمانی که به جاهای دیدنی در شهرهای شمالی کشور نگاه می کنیم، میبینم در هیچ کدام از شهر های استان مازندران خبری از باغ پرنده و باغ وحش نیست بجز باغ وحش بابلسر و باغ پرندگان فریدونکنار و همین دلیل است که این دو جاذبه دیدنی را بسیار محبوب و باارزش کرده. با این تفاسیر، باغ پرندگان فریدونکنار اولین باغ پرندگان در شمال کشور است و نه تنها کلی پرند در اینجا به صورت دائمی زندگی می کنند بلکه به لطف تالاب های متعددی که در فریدونکنار هست، در فصل گرما و سرما کلی پرنده مهاجر هم مهمان شهر فریدونکنار هستند که برخی از آن ها به باغ پرندگان مراجعه می کنند تا دوستان جدیدی پیدا کنند.

بطور کلی، در باغ پرندگان فریدونکنار پرندگانی همچون غاز های وحشی، قوی وحشی، مرغابی، مرغ وحشی، خوتکا و کلی اردک و پرنده زیبای دیگر هست و بخش هایی هم در باغ پرندگان تعبیه شده تا در فصل گرما و فصل سرما، پرندگان مهجار بتوانند به آنجا پناه ببرند. باغ پرندگان فریدونکنار در کنار پارک لاله قرار دارد و پارک لاله همانطور که میدانیم، یکی از شلوغ ترین و زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار است که همیشه کلی گردشگر در آنجا هستند برای همین، اگر تصمیم به بازدید از باغ پرندگان فریدونکنار گرفتید، از آنجایی که اینجا فقط یک باغ است و خبری از امکانات و خدمات رفاهی برای بازدید کنندگان نیست می توانید با چند دقیقه پیاده روی به پارک لاله برسید.

باغ پرندگان فریدونکنار یکی از خاص ترین باغ پرندگان در ایران است چراکه در تمامی باغ وحش ها و باغ پرنده ها، تمامی حیوانات در داخل قفس زندگی می کنند اما در باغ پرندگان فریدونکنار اینگونه نیست و بسیاری از پرنده ها به صورت آزادانه در محیط زندگی می کنند و کمتر باغ پرنده ای در ایران هست که بازدید کنندگانش بتوانند با خیال راحت به پرنده ها نزدیک شده، آن ها را لمس کنند و حتی بغلشان کنند. البته در نظر داشته باشید در باغ پرندگان فریدونکنار تنها حیواناتی به صورت آزادانه در محیط هستند که هیچ آزاری برای انسان ها ندارند و پرنده های وحشی در قفس حضور دارند. همچنین خوب است بدانید زمانی که شما وارد باغ پرندگان فریدونکنار می شوید، در صورت نیاز می توانید بسته غذا های پرنده ها را تهیه کنید و به آن ها غذا بدهید.

بهترین زمان بازدید از باغ پرندگان فریدونکنار

بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان فریدونکنار بسته به شرایط آب و هوایی منطقه است. به عبارتی، فریدونکنار یک شهری ساحلی است و در بخش جنوبی آن نیز کلی زمین شالی حضور دارد لذا در روزهای گرم تابسنان ما شاهد آب و هوایی بسیار گرم و شرجی در این منطقه هستیم که گشت و گذار در فریدونکنار و بازدید از باغ پرندگان را دشوار می کند. از طرفی، فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان فریدونکنار خواهد بود چراکه در این زمان، فریدونکنار در بهترین شرایط آب و هوایی به سر می برد هرچند که به طبع آن بسیار شلوغ نیز خواهد بود. لازم به ذکر است اگر بین جاهای دیدنی فریدونکنار قصد بازدید از باغ پرندگان را داشتید، در نظر بگیرید ساعت کاری مجموعه همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب می باشد.

باغ پرندگان فریدونکنار

جاهای دیدنی اطراف باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار جاذبه ای فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است و تجربه متفاوتی را برای گردشگران رقم می زند چراکه در اینجا می توان پرندگان را از نزدیک لمس کرد و غذا داد. با این حال، اگر سفری چند روزه به فریدونکنار دارید و می خواهید گشت و گذاری بین جاهای دیدنی فریدونکنار داشته باشید، باغ پرندگان زمانی کمتر از یک ساعت را از شما خواهد گرفت لذا می توانید در کنار باغ پرندگان، نگاهی هم به سایر جاهای دیدنی در نقاط مختلف شهر بیاندازید.

در مجاورت باغ پرندگان فریدونکنار، پارک لاله هست که پارکی ساحلی بوده و فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است تا به همراه امکانات رفاهی و خدماتی، تجربه شیرینی را برای گردشگران رقم بزند. از طرفی، در خود شهر فریدونکنار و اطرافش نیز جاهای دیدنی متعددی هست شامل روستای ازباران، بندرگاه فریدونکنار، شهرک ساحلی خزرشهر شمالی و جنوبی، روستای جزین، تالاب بین المللی فریدونکنار، دامگاه پرندگان فریدونکنار و کلی بازار در اقصی نقاط شهر که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است اگر علاقه مند به بازار گردی و گشت و گذار بین بازار های سنتی هستید، در نزدیکی باغ پرندگان فریدونکنار به میدان شنبه بازار می رسید که ضلع شمالی آن، بازار شنبه بازار قرار دارد که بازاری فوق العاده در زمینه صنایع دستی و اجناس ارزان قیمت است.

باغ پرندگان فریدونکنار

اجاره روزانه خانه در فریدونکنار

فریدونکنار شهری توریستی و بسیار پرطرفدار در بخش شرقی استان مازندران است چراکه کلی جای دیدنی جذاب و فوق العاده دارد و سواحلش همیشه تمیز و بکر هستند. از طرفی، در کنار فریدونکنار هم دو شهرک معروف خزرشهر شمالی و جنوبی قرار دارد که لوکس ترین شهرک در این منطقه از استان مازندران به شمار می رود. اگر قصد سفری چند روزه به فریدونکنار را دارید، برای اقامت در این شهر بهترین گزینه از نظر بودجه و امکانات و راحتی، ویلاها هستند هرچند گردشگران بسیاری هم هستند که به دنبال اقامتی اقتصادی در این شهر بوده و نمی خواهند هزینه گزافی برای امکانات و سرگرمی های ویلاها پرداخت کنند از این رو، وبسایت باباسفر اجارهخانه مبله در فریدونکنار را به گردشگرانی پیشنهاد می دهد که به دنبال اقامتی اقتصادی هستند تا در کنار پرداخت هزینه های کم، از امکانات رفاهی معقولی هم برخوردار شوند.

برای رزرو ویلا، خانه و آپارتمان مبله در شهر فریدوکنار کافیست به وبسایت باباسفر مراجعه کنید و بعد از وارد کردن شهر مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات، لیست بهترین ویلاها و خانه ها وآپارتمان های مبله فریدوکنار برای شما نمایش داده شود و هرکدام را که مد نظر داشتید، با بهترین قیمت ها رزرو کنید و اقامتی بی نظیر را برای خود رقم بزنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.