جزیره فلامینگو چمخاله

چمخاله یکی از جذاب ترین و توریستی ترین شهرهای استان گیلان است که با جاذبه های دیدنی، آب و هوای معتدل و طبیعت بکر و منحصر به فردی که دارد، توانسته است عنوان دومین شهر توریستی شمالی را به  خود اختصاص دهد. این شهر زیبا همانند سایر مناطق خطه شمالی کشور از جاذبه های گردشگری بسیاری بهره مند می باشد که یکی از آن ها جزیره ارشیا است. جزیره فلامینگو یا ارشیا یکی از تماشایی ترین مناطق دیدنی چمخاله است که با امکانات رفاهی و متعددی که دارد، مقصد محبوب گردشگران به شمار می رود. در این راهنما از باباسفر به معرفی بیشتر این جزیره و دیدنی ها و امکانات تفریحی آن می پردازیم.

 جزیره فلامینگو چمخاله کجاست؟

چمخاله یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای استان گیلان است که در سال های اخیر بین گردشگران و مسافران سراسر کشور محبوب شده است. چمخاله در واقع یک شهر ساحلی است که با دارا بودن جاذبه های متنوع و قرار گرفتن در خط ساحلی به عنوان دومین منطقه توریستی پس از بندرانزلی شناخته می ‌شود. جزیره فلامینگو که با نام ارشیا نیز شناخته می شود،  یکی از جاهای دیدنی چمخاله است که در تمام فصول سال میزبان گردشگران از تمام نقاط کشور می باشد. این جزیره زیبا و دیدنی در یک منطقه ساحلی که با نام گالشکام شناخته می شود، واقع شده است و کنار آن رودخانه ای قرار دارد که این جزیره را به دریای خزر متصل می کند و از همین رو دارای منظره و چشم اندازی رویایی و خاص می باشد. جزیره زیبای فلامینگو علاوه بر منظره بکر و‌ چشم نوازی که دارد،   یک مجموعه تفریحی و گردشگری با امکانات و تجهیزات متنوع کامل نیز دارد که به محبوبیت بیشتر این شهر افزوده است. برخی از امکانات تفریحی که در این جزیره وجود دارد، شامل پرواز با پاراموتور، فلای برد، قایق سواری و ... است. جت اسکی نیز یکی از تفریحات مهیج و محبوبی است که در جزیره فلامینگو وجود دارد و شما می‌ توانید با سرعتی بالا بر روی موج های خروشان حرکت کنید و لذت بی نظیری تجربه کنید.

مسیر دسترسی به جزیره فلامینگو

جزیره فلامینگو یکی از جاذبه های دیدنی چمخاله است که با تفریحات مهیج و‌ جذابی که دارد به یکی از مکان های محبوب گردشگران تبدیل شده است. برای دسترسی با این جزیره باید از بخش لنگرود به میدان چمخاله بروید و پس از رسیدن به این میدان باید به سمت راست بروید و پس طی کردن مسیری به مسافت یک الی دو‌ کیلومتر از سمت تالار پاسارگاد به مسیر خود ادامه دهید. فاصله لنگرود تا جزیره فلامینگو‌ 13 کیلومتر است و با خودروی شخصی حدوداً  20 دقیقه راه دارد.

جزیره فلامینگو چمخاله

آب و هوای جزیره فلامینگو چمخاله

آب و هوای جزیره فلامینگو چمخاله نیز مانند سایر مناطق شمالی کشور، معتدل و مرطوب است. اما با‌وجود اینکه این جزیره در قسمت ساحلی واقع شده است، با شروع فصل گرما و تابستان، هوای منطقه به سمت شرجی شدن می رود و ممکن برای آن دسته از افرادی که به هوای گرم حساس هستند، مناسب نباشد. اما به طور کلی در بیشتر فصول سال آب و هوای این جزیره همانند شهرهای شمالی اطراف است و در فصل های پاییز و زمستان به دلیل افزایش بارش ها، از تعداد مسافران و گردشگران این منطقه به تدریج کاسته می شود. در واقع می توان گفت اواخر بهار و فصل تابستان بازدیدکنندگان این جزیره زیبا به اوج خود می رسند.

تفریحات جزیره فلامینگو چمخاله

جزیره فلامینگو چمخاله یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی در شمال کشور است که تا قبل از همه گیری  کرونا سالیانه میزبان بیش از 7000 گردشگر از سراسر کشور بود. این جزیره به دلیل آن که در خط ساحلی واقع شده است، تفریحات بسیار متنوع و بیشتری را نسبت به سایر مناطق توریستی برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است. علاوه بر این، سایر مناطق دیدنی در اطراف این جزیره همچون پل چوبی و پارک جنگلی چمخاله به محبوبیت هرچه بیشتر این جزیره افزوده است و‌موجب شده تا مسافران در طول مدت سفر خود، تجارب لذت بخشی را برای خود رقم بزنند.

شاتل سواری جزیره فلامینگو

یکی از تفریحات جذاب و مهیجی که در جزیره فلامینگو وجود دارد، شاتل سواری است. به بیان ساده شاتل همانند یک توپ بادی بزرگ است که چندین نفر روی آن می نشینند و روی آب کشیده می شوند. شاتل ها به قایق هایی وصل شده اند که با سرعت بالا حرکت می کنند و هنگام حرکت روی آب، تکان های شدیدی ایجاد می کنند که باعث هیجان بیشتر افراد می شود. شاتل سواری با هیجان جذابی که دارد، موجب افزایش تولید آدرنالین می شود و افرادی که به اینگونه تفریح ها علاقه مند هستند، شاتل سواری و لذت و هیجان بی نظیر آن را هرگز را از دست نمی دهند. شاتل سواری در جزیره ارشیا یکی از تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش در شهر ساحلی چمخاله محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری جزیره فلامینگو چمخاله

جت اسکی جزیره فلامینگو

جت اسکی یکی دیگر از تفریحات جذاب و هیجان انگیزی است که در این جزیره وجود دارد. اگر قبلاً به جزیره کیش و سایر شهرهای ساحلی سفر کرده اید، حتما با این تفریح به خوبی آشنا هستید. جت اسکی با سرعت بالایی که روی آب دارد، لذت و هیجان بی نظیری را برای افراد به خصوص در فصول گرم سال به ارمغان می آورد. اگر مقصد سفر شما برای تعطیلات و اقوات فراغت، شهر چمخاله است، حتما از جزیره فلامینگو بازدید کرده و تفریحات مهیج آن را امتحان کنید.

فلای بورد جزیره ارشیا چمخاله

فلای برد یکی دیگر از تفریحات آبی هیجان انگیز ‌بی نظیر است که در جزیره فلامینگو وجود دارد. فلای برد با متصل شدن به جت اسکی با پمپاژ و فشار آب قوی، افراد را به صورت شناور روی هوا نگه می دارد. افرادی که در ورزش های آبی مهارت دارند، می توانند با استفاده از فلای برد شیرجه بزنند ‌حرکات نمایشی اجرا کنند. این تفریح آبی یک ورزش هیجان انگیز است که موجب ترشح بیشتر آدرنالین در بدن می شود و لحظات خوشی را برای افراد به ارمغان می آورد. 

قایق سواری در جزیره فلامینگو

قایق سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید در این جزیره همراه با خانواده خود آن را تجربه کنید. جزیره فلامینگو در گذشته با عنوان مرداب محله گالشکلام معروف بوده است. گالشکلام یکی دیگر از مناطقی است که دارای رودخانه ها و مرداب های ساحلی متعدد است که مسافران می توانند با قایق سواری در آن لذت بی نظیری تجربه کنند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به ورزش های هیجان انگیزی چون شاتل سواری، جت اسکی و فلای بورد علاقه چندانی ندارید، می توانید با قایق سواری در این جزیره لحظات جذاب و بی نظیری را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.  

جزیره ارشیا چمخاله

پاراموتور در جزیره فلامینگو

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیزی که در جزیره فلامینگو وجود دارد، پاراماتور است که به پاراگلایدر متصل می شود. در پاراماتور فرد با فشار زیادی در حال حرکت بوده و به پرواز در می آید. پاراموتور ها در  انواع مختلف موجود هستند، برخی از پاراموتورها به افراد متصل می شوند و برخی دیگر با شاسی بند و چرخی که دارند، موجب هیجان بیشتر افراد می شوند.  شما با سفر به جزیره فلامینگو می توانید این تفریح هیجان انگیز و لذت بخش را نیز تجربه کنید.

پاراسل در جزیره فلامینگو

پاراسل یکی دیگر از تفرحات مهیج و منحصر به فردی است که در این جزیره زیبا تعبیه شده و اوقات خوشی را برای افراد به رقم می زند. پاراسل در واقع بسیار به پاراگلایدر شباهت دارد، اما چتر آن دایره ای شکل می باشد. پاراسل بر خلاف پاراگلایدر که توسط خود افراد هدایت می شود، به وسیله یک قایق کشیده شده و افراد را به پرواز در می آورد. وجود پاراسل در جزیره فلامینگو تفریحات هیجان انگیز را تکمیل کرده است و لحظات لذت بخشی را برای گردشگران این جزیره رقم می زند.  

بهترین زمان سفر به جزیره فلامینگو

اگر قصد دارید برای اوقات فراغت خود و تجربه تفریحات آبی به جزیره فلامینگو سفر کنید، بهترین زمان فصل های بهار و تابستان است که هوا کمی گرم و معتدل است. اما توجه داشته باشید که به دلیل قرار گرفتن این جزیره در خط ساحلی، هوای آن در فصل تابستان شرجی است و ممکن است برای شما آزار دهنده باشد و شنا کردن مناسب به نظر نمی رسد. اما می توانید از بازارها و ماهی گیران اطراف ماهی های تازه بخرید. اما اغلب توصیه می شود در اینکونه آی و هوا در دریا شنا نکنید. 

جزیره فلامینگو یا ارشیا

رزرو ویلا در چمخاله

اگر قصد دارید به شهر زیبای چمخاله سفر کنید و می خواهید برای مدتی در این جزیره زیبا اقامت داشته باشید، می توانید ویلاها و اقامتگاه هایی که در این منطقه را وجود دارد، بررسی کنید و محل اقامت مورد نظر خود را رزرو کنید. شما نیز با رزرو اقامتگاه در جزیره فلامینگو از وب سایت باباسفر می توانید اوقات جذابی را در این جزیره برای خود رقم بزنید و از تفریحات هیجان انگیز جزیره ارشیا بهره مند شوید. اجاره ویلا در چمخاله به شما کمک می کند در مسافت کمی از جزیره فلامینگو اقامت داشته باشید و پس از بازدید از این منطقه زیبا در استراحتگاهی دنج و پاکیزه اوقات خود را سپری کنید.

استان گیلان، 13 کیلومتر بعد از لنگرود، جزیره فلامینگو.

بهترین زمان سفر به جزیره فلامینگو فصل های بهار و تابستان است.

از محبوب ترین تفریحات این منطقه می توان به قایق سواری، جت اسکی، شاتل سواری، فلای بورد، پاراموتور و پاراسل اشاره کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.