ساحل چمخاله

ساحل چمخاله ساحلی بکر و فوق العاده زیبا در شهر زیبای چمخاله است و کلی امکانات و تفریحات برای گردشگران دارد. اگر بین جاهای دیدنی چمخاله می خواهید با این ساحل دوست داشتنی بیشتر آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید.

ساحل چمخاله کجاست؟

ساحل چمخاله همانطور که از نامش پیداست در شهر فوق العاده چمخاله قرار دارد. چمخاله یکی از معدود شهر های ساحلی استان گیلان است که به واسطه سواحل بکر و فوق العاده با ارائه امکانات و خدمات تفریحی مختلف، به منطقه ای توریستی تبدیل شده و در فصل بهار و بخصوص تابستان، اینجا مملو از گردشگر می شود. ساحل چمخاله در نوار ساحلی خود شهر چمخاله قرار دارد و برای دسترسی به این ساحل زیبا، ابتدا باید به شهر چمخاله مراجعه کنید و یک خیابانی هست با نام خیابان پردیس که در فصل بهار و تابستان و بخصوص زمان هایی که کلی گردشگر به این منطقه سفر می کنند بسیار شلوغ و پرترافیک می شود و از طریق این خیابان به یک بلوار می رسید که شلوغ تر از هرجای دیگر بوده و فاصله ای چند دقیقه ای تا ساحل دارد. شما در این بلوار می بایست اگر با خودرو هستید، خودروی خود را پارک کرده و باقی مسیر را پیاده طی کنید تا به ساحل چمخاله برسید.

ساحل چمخاله

راه های رسیدن به ساحل چمخاله

همانطور که گفته شد، برای رسیدن به ساحل چمخاله ابتدا می بایست به شهر زیبای چمخاله دسترسی داشته باشید. چمخاله تا شهر تهران فاصله ای 5 ساعته دارد و بطور کلی، سه راه هم برای دسترسی به چمخاله و ساحل زیبای چمخاله وجود دارد. مسیر اول، جاده ساحلی است که از شهر انزلی عبور می کند و گردشگرانی که در شهر بندر انزلی هستند می توانند از این مسیر به شهر چمخاله دسترسی داشته باشند.

دو مسیر دیگر بیشتر برای گردشگرانی است که از تهران می خواعند عازم چمخاله شوند. مسیر اول از استان مازندران عبور می کند و با گذر از شهر های ساحلی استان مازندران همچون چالوس، نمک آبرود، سلمانشهر یا متل قو، تنکابن و رامسر وارد استان گیلان شده و با عبور از شهر های ساحلی استان گیلان مانند کلاچای و رودسر، از طریق جاده فرعی و با عبور از روستاهای فتیده، پیرپشته و گالش کلام به شهر چمخاله می رسید. مسیر سوم برای دسترسی به چمخاله و ساحل زیبای چمخاله هم از جاده قزوین به رشت است و در انتهای جاده بجای اینکه وارد شهر رشت شوید، وارد جاده لاهیجان شده و با عبور از لاهیجان، در ناهیت به لنگرود می رسید که از طریق جاده کمربندی می توانید به شهر زیبای چمخاله دسترسی داشته باشید.

ساحل چمخاله

معرفی ساحل چاف و چمخاله

استان گیلان را بیشتر گردشگران با جنگل ها و طبیعت بکری که دارد میشناسند اما از سوی دیگر، استان گیلان یکسری شهر های ساحلی دارد که از سواحل فوق العاده ای برخوردار هستند و بخاطر اینکه جزء توریستی ترین شهر های ساحلی استان گیلان به شمار میروند، امکانات، خدمات رفاهی و تفریحات متعددی هم برای گردشگران در این مناطق در نظر گرفته شده. چمخاله بعد از شهر های معروفی همچون بندر انزلی، جزء توریستی ترین شهر های ساحلی استان گیلان است که در فصل بهار و تابستان حتی جای سوزن انداختن هم ندارد.

تا سال های پیش، چمخاله ای وجود نداشت و کل این منطقه را با نام چاف میشناختند که متعلق به لنگرود بود. بعد از گذشت سال ها در سال 1388 به لطف تقسیماتی که صورت گرفت، در منطقه چاف شهری با نام چمخاله به وجود آمد که در شمالش، روستای پایین چاف و بالا چاف قرار دارد و همگی این مناطق جزء شهر چاف در گذشته بودند و از آن سال به بعد، چمخاله و چاف از شهرستان لنگرود جدا شدند.

روستای چاف پایین که روستای ساحلی است و در فاصله چند کیلومتری از شهر زیبای چمخاله قرار دارد، ساحلی فوق العاده ای دارد و یکی از زیباترین و محبوب ترین سواحل استان گیلان به شمار می رود. این ساحل همانند ساحل چمخاله یک بلوار اصلی دارد که گردشگران می توانند خودروی خود را در آنجا پارک کنند و بعد از چند دقیقه پیاده روی وارد ساحل شوند البته در نظر بگیرید اینجا ساحلی ماشین رو است و گردشگران اگر خواستند می توانند با خودروی خود وارد ساحل شوند و به لب آب مراجعه کنند.

ساحل چمخاله هم در خود شهر چمخاله واقع شده و همانطور هم که پیش تر گفتیم، یک بلوار اصلی است که در مجاورت ساحل قرار دارد و گردشگران معمولاً وسایل نقلیه خود را در این ساحل پارک می کنند و وارد ساحل می شوند. ورود به ساحل چمخاله با خودرو نیز امکانپذیر است و معمولاً گردشگران بسیاری را میبینید که با خودرو وارد ساحل چمخاله شده اند اما در روزهای بسیار شلوغ مانند تعطیلات چند روزه ای که در فصل بهار و تابستان وجود دارد، چون اینجا میزبان صد ها گردشگر از سراسر ایران و بخصوص تهران می شود، معمولاً گردشگران با خودرو وارد ساحل نمی شوند چون ساحل چمخاله و ساحل چاف آنقدری شلوغ هستند که تردد با خودرو در آنجا امکانپذیر نبوده و حتی امکان به وجود آمدن حوادث جبران ناپذیر هم وجود دارد.

ساحل چمخاله

امکانات ساحل چمخاله و چاف

حال می رسیم به امکانات و تفریحاتی که در ساحل چمخاله و چاف برای گردشگران در نظر گرفته شده. همانطور که پیش تر هم گفتیم، ساحل چاف و چمخاله از معدود سواحلی است که گردشگران می توانند با خودرو وارد ساحل شده و به فاصله چند قدمی دریا بروند. در بسیاری از شهر های ساحلی چه در استان گیلان و چه در استان مازندران، گردشگران نمی توانند با خودرو وارد ساحل شوند و بسیاری از مسیر های ورود به ساحل مسدود شده تا خودرویی وارد ساحل نشود. برخی از شهر ها یک منطقه مشخص برای گردشگران در نظر گرفته اند که مانند آن را در شهر هایی همچون بابلسر و رویان دیده ایم که تنها منطقه برای ورود با خودرو در آن شهر به شمار میروند و برخی هم از این شرایط استفاده استفاده کرده اند و با قرار دادن گیت ورودی، از خودرو هایی که قصد ورود به ساحل را دارند هزینه ای را به عنوان ورودی دریافت می کنند.

یکی از مزیت هایی که ساحل چمخاله و چاف دارد، امکان ورود خودرو به ساحل آن هم به صورت رایگان است که برای بسیاری از گردشگران امکانی خوب به شمار میرود و جالب است که خود گردشگران با مشاهده شلوغی کم نظیر ساحل در فصل بهار و تابستان و تعطیلات، خودشان خودرو وارد ساحل نمی کنند. در ساحل چمخاله و چاف کلی آلاچیق برای گردشگران در نظر گرفته شده تا در روز های گرم تابستان و زیرآفتاب سوزناک در هوایی گرم و شرجی در این آلاچیق ها ساعت ها بنشینند و از ویو زیبای دریا و صدای آرامش بخش موج ها در کنار آواز پرندگان لذت ببرند. اما تعداد این آلاچیق ها جوابگوی این حجم از گردشگران را نمی دهد و باید خوش شانس باشید تا در روزهای شلوغ سال آلاچیق خالی در این منطقه پیدا کنید یا آنقدری بنشینید تا آلاچیق در این سواحل خالی شود.

به واسطه امکانات، تفریحات و خدمات رفاهی که در ساحل چمخاله برای گردشگران در نظر گرفته شده، در سال 1390 از طرف وزارت کشور ساحل چمخاله به عنوان بهترین ساحل گیلان شناخته شده و همین موضوع باعث گردید این ساحل روز به روز محبوب تر شود و امروزه جای سوزن انداختن هم در این منطقه وجود نداشته باشد بخصوص در روزهای تابستان و تعطیلات چند روزه.

ساحل چمخاله

تفریحات ساحل چمخاله و چاف

یکی از دلایل اینکه ساحل چمخاله و ساحل چاف از طرف وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل گیلان شناخته شدند، تفریحاتی است که در اینجا ارائه می شود بخصوص تفریحاتی که در روزهای تابستان و بهار بخاطر مساعد بودن شرایط جوی ارائه می شود. در ادامه می خواهیم شما را با برخی از بهترین تفریحات این سواحل بیشتر آشنا کنیم.

  • قایق سواری: قایق سواری در همه سواحل ایران از سواحل استان مازندران و گیلان گرفته تا سواحل جنوب کشور ارائه می شود. با پرداخت هزینه ای برای زمانی مشخص، به همراه خانواده یا دوستان سوار بر قایق می شوید و به کیلومتر ها دور تر از ساحل مراجعه می کنید در جایی که فقط صدای باد و آواز پرندگان را می شنوید. همچنین اگر شرایط دریا هم مواج باشد، بالا پایین شدن قایق روی موج ها هیجان و ترس جالبی را ارائه می دهد که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.
  • اسب سواری: اسب ها اصولاً در زمین های شنی و سنگ فرش شده بهتر می توانند تردد کنند تا زمین های آسفالته برای همین، در ساحل چمخاله و چاف در روزهای شلوغ سال جایی را در ساحل میبینید که کلی اسب در آنجا مشاهده می شود و صاحبان آن ها، اسب ها را اجاره می دهند و هزینه ای برای بطور مثال، 15 دقیقه پرداخت می کنید و تجربه اسب سواری در ساحل چمخاله و ساحل چاف را به دست می آورید. اسب سواری در این سواحل معمولاً در زمان هایی ارائه می شود که ساحل چندان شلوغ نباشد و اسب ها بتوانند به دور از گردشگران به راحتی تردد کنند چراکه امکان ایجاد حادثه و آسیب به گردشگران وجود دارد.
  • شاتل: تفریح هیجان انگیز و محبوب شاتل را بیشتر در جزایر توریستی جنوب کشور از جمله کیش و قشم دیده ایم. در تفریح شاتل، دو نفره روی یک تیوب مینشینند و تیوب با استفاده از یک طناب به قایق وصل است و قایقران با افزایش سرعت و رفتن روی موج ها، تیوب را به هوا پرتاب می کند که بسیار هیجان انگیز و صد البته، ترسناک است. این تفریح در ساحل چمخاله ارائه می شود و مردم برای تجربه آن صف می بندند.
  • جت اسکی: جت اسکی بین تفریحات آبی که در ایران ارائه می شود، یکی از لوکس ترین و گران ترین تفریحات است و بعضاً بجز جزایر کیش و قشم، در نوار ساحلی شمال کشور در مناطق لوکس مانند شهرک خزرشهر شمالی، متل قو و غیره دیده ایم. تفریح جت اسکی در ساحل چمخاله نیز ارائه می شود و حداکثر دو نفر می توانند سوار بر جت اسکی شوند و برای یک ساعت اوج آدرنالین را در این ساحل تجربه کنند. لازم به ذکر است شاید در نگاه اول با توجه به قیمت سایر تفریحات ساحل چمخاله، قیمت اجاره جت اسکی بالا به نظر برسد اما بخاطر اینکه این هزینه برای اجاره یک ساعت دریافت می شود، معقول به نظر می رسد.
  • بنانا: تفریح بنانا همانطور که از نامش پیداست، تیوبی شبیه به موز است که تعداد نفرات بیشتری نسبت به شاتل می توانند از آن استفاده کنند و برای خانواده ها و دوستان، گزینه ای بهتر از شاتل می باشد. بنانا هم همانند شاتل هیجان و ترس خودش را ارائه می دهد و از نظر قیمتی هم در یک سطح قرار می گیرند. لازم به ذکر است شاتل دارای تیوب های 2 یا 4 نفره بوده و بنانا تا 8 نفر هم ظرفیت دارد.
  • فوتبال و والیبال: در بخش هایی از ساحل چمخاله و ساحل چاف، زمین هایی برای فوتبال و والیبال ساحلی در نظر گرفته شده که همیشه هم گروه هایی را مشاهده می کنیم که در حال ورزش در این زمین ها هستند. اگر شما هم عاشق والیبال یا فوتبال ساحلی هستید و به چمخاله سفر کردید، پیشنهاد می کنیم بین جاهای دیدنی چمخاله نگاهی به ساحل زیبای این شهر بیاندازید و از زمین های ورزش ساحلی آن بهرمند شوید.

در آخر هم خوب است بدانید بخش هایی از ساحل چمخاله و چاف برای گردشگران در نظر گرفته شده که منطقه ای محافظت شده هستند و گردشگران به راحتی می توانند در این مناطق شنا کنند و در روز های گرم تابستان زیر آفتاب سوزان در هوایی شرجی تنی به آب بزنند و شنا کنند.

ساحل چمخاله

بهترین زمان بازدید از ساحل چمخاله

بهترین زمان برای بازدید از ساحل چمخاله به دو شرط برمیگردد. اگر می خواهید از تمام تفریحات آبی اینجا بهرمند شوید، در شرایط جوی مساعد سفر کنید تا تمام تفریحات آبی در ساحل چمخاله ارائه شود، فصل بهار و تابستان بهترین زمان خواهد بود هرچند باز هم می بایست از قبل استعلام شرایط آب و هوایی را بگیرید تا مطمئن شوید خبری از باران، هوای طوفانی و شرایط نامساعد جوی در این منطقه نیست بخصوص در فصل بهار که بارش باران به مراتب بیشتر از فصل تابستان است.

فصل بهار و تابستان از طرفی، شلوغ ترین زمانی است که می توانید به چمخاله سفر کنید و از تفریحات ساحل چمخاله و ساحل چاف بهرمند شوید. در این دو فصل از سال بخصوص در روز های تعطیل این دو فصل، ساحل بسیار شلوغ می شود و شاید امکانش را نداشته باشید با خودرو وارد ساحل شوید یا جای ایده آلی برای پهن کردن بساط پیک نیک پیدا کنید. فصل پاییز و زمستان از طرفی، خلوت ترین زمان برای سفر به چمخاله و بازدید از ساحل زیبای این شهر است اما ممن است بخاطر شرایط جوی، بسیاری از تفریحات آبی ارائه نشود و تنها بتوانید با خودرو وارد ساحل شوید و کنار آب بروید.

ساحل چمخاله

جاهای دیدنی اطراف ساحل چمخاله

چمخاله فقط بخاطر ساحلش به منطقه ای توریستی تبدیل نشده بلکه جاذبه های گردشگری متعددی هم در این شهر هست که بازدید از آن ها سفری به یاد ماندنی از چمخاله برای گردشگران رقم خواهد زد. اگر عاشق گشت و گذار و طبیعت گردی هستید و به این شهر دوست داشتنی سفر کردید، بین جاهای دیدنی چمخاله میتوانید از معروف ترین جاهای دیدنی این شهر هم بازدید کنید.

  • پل چوبی چمخاله: پل چوبی چمخاله با نام پارک جنگلی توسکا هم شناخته می شود که منطقه ای فوق العاده زیبا و دلنشین با درختان بلند قامت است و برای طبیعت گردی و پیک نیک در دل طبیعت، مقصد ایده آلی محسوب می شود. پل چوبی چمخاله یا پارک جنگلی توسکا تا ساحل چمخاله فاصله ای 2 کیلومتری دارد که با وسیله نقلیه، 4 دقیقه طول میکشد تا از ساحل چمخاله با پارک جنگلی توسکا رسید.
  • جزیره فلامینگو: یکی از معروف ترین جاهای دیدنی چمخاله جزیره فلامینگو است که در نوار ساحلی قرار دارد و یکی از محبوب ترین تفریحگاه های شهر هم به شمار می رود. جزیره فلامینگو کلی تفریح برای گردشگران در نظر گرفته که جت اسکی، پاراموتور و قایق سواری تنها بخشی از آن ها هستند. جزیره فلامینگو تا ساحل چمخاله فاصله ای 4 کیلومتری دارد و با وسیله نقلیه، کمتر از ده دقیقه طول می کشد تا از ساحل به این جزیره رسید.
  • منطقه گالشکلام: منطقه زیبای گالشکلام از دو کلمه گالش به معنای دامدار و کلام به معنای مکان نگهداری دام تشکیل شده و جایی است که مرداب، رودخانه، طبیعت و تالاب هایی که دارد، گردشگران بسیاری را شیفته خود کرده و بین جاهای دیدنی اطراف ساحل چمخاله پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به این روستای دیدنی بیاندازید. فاصله روستای گالشکلام تا ساحل چمخاله 4 کیلومتر است و 8 دقیقه هم طول میکشد تا از ساحل به روستا برسید.
  • لیلاکوه: لیلاکوه جزء جاهای دیدنی اطراف ساحل چمخاله نیست اما اگر عاشق طبیعت گردی و مناطق بکر و سرسبز واقع در ارتفاعات هستید، گشت و گذار در طبیعت لیلاکوه تجربه خاص و بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد. لیلاکوه در لنگرود قرار دارد و فاصله آن تا ساحل چمخاله به 16 کیلومتر می رسد که 22 دقیقه زمان هم برای رسیدن به آن از ساحل چمخاله نیاز است.

ساحل چمخاله

رزرو روزانه خانه در چمخاله

چمخاله جزء شهر های ساحلی استان گیلان است و گردشگرانی که می خواهند برای چند روز مهمان این شهر زیبا و دیدنی باشند، برای اقامت در بهترین و خوش قیمت ترین ویلا ها، آپارتمان ها و خانه ها می توانند انتخاب کنند به ساحل نزدیک تر باشند یا طبیعت زیبای اطراف شهر. بطور کلی چمخاله جایی است که گردشگران بیشتر به دنبال تفریح و گشت و گذار هستند تا اقامت در ویلا برای همین، اکثر گردشگران برای اقامت ترجیح می دهند اقامتگاه های خوش قیمت را انتخاب کنند و معمولاً به امکانات و سرگرمی های اقامتگاه از جمله استخر و فوتبال دستی و غیره چندان اهمیت نمی دهند. اگر شما هم فقط یک اقامتگاه خوش قیمت در این شهر می خواهید و قرار است بیشتر مشغول گشت و گذار باشید، اجاره روزانه خانه در چمخاله می تواند انتخابی ایده آل و اقتصادی برای اقامت در این منطقه باشد.

خانه ها و آپارتمان های مبله جزء ارزان ترین و خوش قیمت ترین اقامتگاه هایی هستند که در این شهر به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می شود. خانه ها دروافع همان ویلاهایی هستند که فاقد استخر و تفریحات و سرگرمی های مختلف بوده بعضاً هم به ساحل نزدیک تر هستند. اگر برنامه سفر به چمخاله را دارید و به دنبال بهترین راه برای رزرو خانه مبله با قیمت های فوق العاده هستید، سایت باباسفر با ارائه بهترین اقامتگاه های چمخاله با قیمت های بسیار ارزان و رقابتی، بهترین انتخاب برای رزرو اقامتگاه خواهد بود. 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.