غار دهچال عباس آباد

غار دهچال عباس آباد با اینکه یک جاذبه دیدنی در شهر عباس آباد است اما مقصدی فوق العاده برای غارنوردان بوده و اگر تجهیزات به همراه نداشته باشید نباید سمت این غار بروید. با باباسفر همراه بایشد تا با این غار زیبا و فوق العاده بیشتر آشنا شوید.

غار دهچال عباس آباد کجاست؟

همانطور که از نام غار دهچال عباس آباد پیداست، این غار در اطراف شهر عباس آباد قرار دارد. عباس آباد شهری ساحلی در استان مازندران است که مابین سلمان شهر و نشتارود قرار دارد. عباس آباد در شمال کلاردشت واقع شده و جاده ای بین این دو شهر است که یکی از زیباترین و سرسبزترین جاده های شمال کشور به شمار می رود و عبور از این جاده از واجبات سفر به استان مازندران است. غار دهچال در جاده عباس آباد به کلاردشت قرار دارد البته هیچ تابلو و مسیر اختصاصی برای دسترسی به این غار تعبیه نشده برای همین، اگر بین جاهای دیدنی عباس آباد می خواهید با داشتن تجهیزات غارنوردی به بازدید از غار دهچال بپردازید، باید در جاده عباس آباد به کلاردشت به منطقه جنگلی دهچال مراجعه کنید که منطقه ای بزرگ و بسیار معروف و زیبا در این منطقه است. در جنگل دهچال با استفاده از نقشه راهنما یا افرادی که مسیر ها را بلدند، به غار دهچال عباس آباد خواهید رسید.

معرفی غار دهچال عباس آباد

غارها مکان هایی بسیار خوفناک، خطرناک و در عین حال زیبا و هیجان انگیز هستند. برخی از این غار ها شاهکارهای هنری طبیعت هستند، فضایی بسیار بزرگ و دوست داشتنی دارند و برای همین، گردشگران به راحتی می توانند از آن ها بازدید کنند و کلی عکس یادگاری ثبت کنند. در سوی مقابل، غارهایی هم هستند که مسیرهای بسیار باریک و خطرناک دارند، انواع موجودات ازجمله موش و خفاش در آنجا زندگی می کنند و مسیر های داخل غار طوری هستند که بدون آمادگی جسمانی و داشتن تجهیزات مناسب برای غارنوردی گشت و گذار در آنجا غیرممکن است.

غار دهچال عباس آباد غاری است که ورودی کوچکی دارد و فقط بومی ها اینجا را میشناسند برای همین، اگر اولین باری است که می خواهید بین جاهای دیدنی عباس آباد به بازدید از غار دهچال بپردازید، نیاز به یک نفر به عنوان راهنما دارید. برای ورود به غار دهچال نیاز به تجهیزات مخصوص غارنوردی است و در طول مسیر هم جاهایی هستند که افرادی با سایز بدنی بزرگ نمی توانند از آنجا به راحتی عبور کنند. همچنین بخش های زیادی هم از غار دهچال فضایی با ارتفاع کم و کوچک دارند برای همین اگر فوبیای فضاهای تنگ را دارید، قید بازدید از غار دهچال عباس آباد را بزنید. در غار دهچال عباس آباد در نهایت به بخش هایی می رسید که به اصطلاح، تالار گفته می شود و اینجا، آهک ها به طرز شگفت انگیزی زیبا و دوست داشتنی هستند.

فضاهای تنگ و کم ارتفاع تنها بخشی از غار دهچال عباس هستند و این بخش ها هم در قسمت انتهایی غار قرار دارند و برای افرادی مناسب است که علاقه مند به کندوکاو هستند. بخش های دیگری هم در غار دهچال عباس آباد قرار دارد که گردشگران عادی نیز می توانند از آنجا بازدید کنند اما در نظر داشته باشید همانند غارهای بزرگ و معروف مانند غار دانیال، در غار دچال عباس آباد رودخانه عبور می کند و ممکن است نیمی از بدن در برخی از نقاط داخل آب باشد هرچند اگر مشکلی با آبتنی در غار ندارید، تجربه فوق العاده خاطره انگیزی برای شما رقم خواهد خورد.

غار دهچال عباس آباد

بهترین زمان بازدید از غار دهچال عباس آباد

بطور کلی، عباس آباد و تمامی شهرهای ساحلی استان مازندران در روزهای گرم تابستان، آب و هوایی بسیار گرم و شرجی دارند و گشت و گذار در این شهر ها طی روز های گرم تابستان بسیار دشوار و اذیت کننده خواهد بود برای همین، بهترین زمان برای سفر به شهرهای شمالی کشور همواره در فصل بهار و پاییز است چراکه در این روز ها، هوای مناطق شمالی در شرایط بسیار مساعد و دلنشین قرار دارند. اما در خصوص بازدید از غار دهچال عباس آباد چون با یک غار طرف هستیم که در داخلش رودخانه نیز قرار دارد، فصل زمستان و پاییز بخاطر بارش های سنگین باران بازدید از غار بسیار خطر آفرین است و از سوی دیگر، فصل تابستان نه تنها این خطر کاهش پیدا می کند، بلکه غار ها همیشه هوای به مراتب خنک تری نسبت به بیرون دارند.

جاهای دیدنی اطراف غار دهچال عباس آباد

عباس آباد در نزدیکی متل قو قرار دارد و خودش هم از کلی جای دیدنی و مناطق بکر طبیعت گردی برخوردار است بخصوص جاده معروف عباس آباد به کلاردشت که برای دسترسی به غار دهچال عباس آباد هم باید از این جاده عبور کرد و لذت برد. با این حال، اگر می خواهید سفری چند روزه به عباس داشته باشید و از جاهای دیدنی عباس آباد بازدید کنید، یا می خواهید در کنار بازدید از غار دهچال نگاهی هم به سایر جاهای دیدنی که در نزدیکی غار قرار دارند بیاندازید، پارک ملی خشکه داران، دریاچه عباس آباد، جنگل مازیجال و خود جاده عباس آباد به کلاردشت با ویو زیبا و کلی کافه رستوران و باغ رستورانی که دارد جاهایی هستند که بازدید از آن ها در کنار غار دهچال خالی از لطف نخواهد بود.

غار دهچال عباس آباد

اجاره روزانه خانه در عباس آباد

پیش تر نیز اشاره کردیم که عباس آباد جزء شهرهای ساحلی استان مازندران است و اگر قصد سفری چند روزه به این منطقه را دارید، برای اجاره ویلا و اقامت در عباس آباد خوب است نکاتی را در نظر داشته باشید. در تمام شهرهای ساحلی استان مازندران، ویلاها و اقامتگاه هایی که در بخش ساحل قرار داشته باشند پرطرفدار هستند و به طبع آن، از قیمت های بالایی هم برخوردارند. از طرفی، اگر در بخش جنوبی شهر، بجای زمین های شالی جنگل و طبیعت سرسبز باشد، بخاطر اینکه تمایل گردشگران به اجاره ویلا در بخش جنگلی افزایش پیدا می کند قیمت اجاره روزانه اقامتگاه در بخش جنگلی این شهرها بیشتر از مناطق ساحلی خواهد بود.

 با این حال، عباس آباد درست است که یک شهر ساحلی به شمار میرود اما به لطف جنگل های بکر و فوق العاده ای که در بخش جنوبی شهر واقع شده، گردشگران  برای اجاره ویلا ترجیح می دهند به جنگل نزدیک تر باشند. برای اجاره ویلا در عباس آباد، اگر اقامتگاه های لوکس و فوق العاده ای می خواهید، به دلیل نزدیکی به متل قو در عباس آباد نیز تنوع مطلوبی از ویلاهای لوکس و استخردار با امکانات فوق العاده به صورت روزانه اجاره داده می شود اما در صورتیکه به فکر اقامتی اقتصادی در این منطقه هستید، اجاره خانه مبله درعباس آباد به لطف تنوع بالای خانه ها و آپارتمان های مبله چه در بخش ساحلی و چه در بخش جنگلی با ویو فوق العاده از اطراف انتخاب ایده آلی خواهد بود و جهت رزرو بهترین خانه ها و آپارتمان های مبله با ارزان ترین قیمت ها می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.