ناهارخوران گرگان

ناهارخوران گرگان نام یک منطقه ای است که در اطراف شهر گرگان قرار دارد و به عبارتی، یک بلوار بزرگ محسوب می شود که در دل طبیعت واقع شده و از بهترین پاتوق های اطراف گرگان برای طبیعت گردی و غذاخوری است. اگر می خواهید با همه چیز درباره ناهار خوران گرگان بیشتر آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید.

ناهارخوران گرگان کجاست؟

ناهارخوران گرگان نام یک بلوار 6 کیلومتری در گرگان است که در امتداد خیابان ولیعصر، مهم ترین و شلوغ ترین خیابان گرگان قرار دارد. برخی می گویند ناهارخوران نام دیگر بلوار ولیعصر است اما بلوار ولیعصر از میدان ولیعصر آغاز شده و تا میدان گلشهر ادامه می یابد و از اواسط این بلوار به سمت میدان گلشهر درواقع بلوار ناهارخوران نام دارد که تا انتهای مسیر یعنی میدان ناهارخوران در دل طبیعت جنوب گرگان می رسد.

اما مهم ترین بخش بلوار، جنگل ناهارخوران است که اگر بهترین نباشد، جزء معروف ترین و جذاب ترین مقاصد طبیعت گردی در گرگان و اطراف است. پارک ناهار خوران گرگان فاصله ای 3.54 کیلومتری تا میدان پارتیان دارد و از طرفی، چون در انتهای بلوار ناهارخوران میدانی با همین نام قرار دارد، فاصله جنگل ناهار خوران گرگان تا میدان ناهارخوران نیز به 2 کیلومتر می رسد.

ناهارخوران گرگان

راه های رسیدن به ناهارخوران گرگان

برای اینکه به بلوار ناهارخوران، جنگل ناهارخوران و بهترین رستوران های گرگان که در چپ و راست این بلوار قرار دارند دسترسی داشته باشید، می بایست ابتدا در شهر گرگان به خیابان ولیعصر برسید. همانطور که گفتیم، خیابان ولیعصر از میدان ولیعصر شروع می شود و میدان ولیعصر نیز تقاطع خیابان های پاسداران، پنج آذر و نامجو است. از طرفی چون خیابان ولیعصر یکی از شلوغ ترین خیابان های معابر گرگان به شمار میرود، برای دسترسی به بلوار ناهارخوران می توانید از مسیرهای بهتری استفاده کنید. بدین منظور اگر در بخش شرقی گرگان هستید، از طریق بلوار گلشهر به میدان گلشهر واقع در جنوب بلوار ولیعصر می رسید و در ضلع جنوبی میدان وارد بلوار ناهارخوران یم شوید و اگر هم در بخش غربی گرگان قرار دارید، از طریق بلوار صیاد شیرازی به میدان پارتیان خواهید رسید که در جنوب میدان گلشهر قرار دارد.

مسیر دسترسی به ناهارخوران از تهران: گردشگرانی که از شهر تهران می خواهند به گرگان سفر کنند و علاوه بر گشت و گذاری میان جاهای دیدنی گرگان، تجربه خاطره انگیزی از جنگل ناهارخوران گرگان و رستوران های معروفی که در این منطقه قرار دارد برای خود رقم بزنند، دو راه برای دسترسی به این منطقه دارند که یکی از طریق جاده فیروزکوه و دیگری از طریق بزرگراه امام رضا و ادامه آن، جاده تهران به مشهد است. مسیر فیروزکوه بیش از 400 کیلومتر و مسیر جاده مشهد نزدیک به 550 کیلومتر مسافت دارند اما اینکه مبدأ در کجای تهران باشد می تواند این زمان را تغییر دهد.

مسیر تهران به ناهارخوران گرگان از جاده فیروزکوه

جاده فیروزکوه در کنار جاده هراز و جاده چالوس یک از مهم ترین محورهای شمال کشور است و پایتخت نشین ها از این جاده به بخش شرقی استان مازندران دسترسی دارند. جاده فیروزکوه در دل طبیعت قرار دارد و شما را از مسیری می برد که چپ و راست جنگل ها و کوه های سرسبز مشاهده می شود بخصوص اگر در فصل بهار و پاییز وارد جاده فیروزکوه شوید، کوه ها غرق در مه هستند و ویو فوق العاده ای خواهید داشت. نکته مهم استفاده از جاده فیروزکوه برای رسیدن به ناهار خوران گرگان هوای فوق العاده دلنشین است چراکه این جاده در ارتفاعات قرار دارد.

با همه جذابیت ها و خوبی های جاده فیروزکوه، اگر از تهران با استفاده از این مسیر می خواهید به بلوار ناهار خوران گرگان برسید سه نکته مهم را در نظر داشته باشید. جاده فیروزکوه پر از پیچ و خم های خطرناک است هرچند به اندازه جاده هراز و چالوس نیست. جاده فیروزکوه از محورهای اصلی دسترسی به استان مازندران از شهر تهران محسوب می شود برای همین، در برخی از ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه بخاطر جمعیت زیادی که از تهران راهی شهر های شمالی می شوند، ترافیک های بسیار سنگینی را در برخی از نقاط جاده فیروزکوه می بینیم مانند شهرهایی همچون شیرگاه، پل سفید، زیراب و غیره.

لازم به ذکر است برای دسترسی به بلوار ناهارخوران از تهران و با استفاده از جاده فیروزکوه، در حالت عادی نزدیک به 7 ساعت در راه هستید و می بایست در انتهی جاده فیروزکوه به شهر قائمشهر رسیده، در شرق قائمشهر وارد جاده ساری شوید تا با عبور از شهر های ساری، نکا، بهشهر و گلوگاه وارد استان گرگان شده و بعد از شهر کردکوی به گرگان برسید. همچنین خوب است بدانید چون با استفاده از این مسیر وارد بخش غربی گرگان می شوید، می توانید در میدان مفتح واقع در انتهای جاده اصلی ورود به گرگان وارد بلوار صیاد شیرازی شده و در انتهای بلوار وارد ناهارخوران شوید تا در ترافیک های سنگین بلوار ولیعصر گرگان نمانید.

تهران به ناهارخوران از جاده فیروزکوه

مسیر تهران به ناهارخوران گرگان از جاده امام رضا

راه دوم برای دسترسی به بلوار ناهار خوران گرگان از تهران، جاده تهران به مشهد یا همان جاده امام رضا است. دلایل متعددی برای انتخاب این مسیر وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت. استفاده از جاده امام رضا و جاده تهران به مشهد باعث می شود گردشگران 100 کیلومتر بیشتر از جاده فیروزکوه در راه باشند و به همین دلیل، یک ساعت دیرتر هم به ناهار خوران گرگان خواهند رسید یعنی 8 ساعت طول می کشد تا از شهر تهران و با استفاده بزرگراه امام رضا به ناهار خوران گرگان رسید.

مسیر جاده تهران به مشهد خطرات به مراتب کمتری نسبت به جاده فیروزکوه دارد. این مسیر صاف تر است، پیچ و خم ندارد و شرایط جاده هم به مراتب از جاده فیروزکوه بهتر می باشد و از همه مهم تر، در ایام تعطیلات چند روزه که همه راهی شمال می شوند، جاده تهران به مشهد همچنان خلوت بوده و نهایتاً بزرگراه امام رضا بخاطر اینکه در خود شهر تهران قرار دارد پرترافیک خواهد بود. با همه این تفاسیر، جاده تهران به مشهد برخلاف جاده فیروزکوه که از دل طبیعت با هوای دلنشین و ویو فوق العاده عبور می کند از وسط منطقه کویری می گذرد بجز مناطق کویری هیچ چیز دیگری را در جاده مشاهده نخواهید کرد.

برای رسیدن به ناهار خوران گرگان از تهران و با استفاده از جاده فیروزکوه می بایست از شهر های گرمسار، سمنان و دامغان عبور کنید تا به شاهرود برسید و در ضلع شمالی شاهرود وارد جاده شاهرود به گرگان شوید. در انتهای مسیر به بخش شرقی گرگان می رسید و پیشنهاد می کنیم برای دوری از ترافیک مرکز شهر گرگان، وارد بلوار کاشانی شوید تا در بخش انتهایی بلوار وارد خیابان گلشهر شده و در نهایت به میدان گلشهر و بلوار ناهار خوران گرگان برسید.

تهران به ناهارخوران از جاده امام رضا

علت نامگذاری جنگل ناهارخوران گرگان

بلوار و جنگل ناهارخوران گرگان جزء تعداد انگشت شماری از مناطق معروف در کشور است که نامش برای بسیاری از مردم جالب می باشد. اما به چه علت نان ناهارخوران را برای این منطقه انتخاب کرده اند؟ داستان نام ناهارخوران به دهه ها قبل برمیگردد. در زمان های قدیم یک رسمی وجود داشت بطوریکه هر فردی از زیارت حرم امام رضا یا سفر حج و زیارت خانه خدا برمیگشت، خانواده او به همراه خود فرد به این جنگلی که امروزه با نام جنگل ناهارخوران میشناسیم مراجعه می کردند و در دل طبیعت زیبای گرگان وعده ناهار را دورهم میل می کردند و فرقی نداشت که آن ها در کجای کشور هستند و اینکه بعد از سفر حج و زیارت به جنگل گرگان برای وعده ناهار مراجعه کنند به یک رسم تبدیل شده بود از این رو، نام جنگل را جنگل ناهار خوران گرگان گذاشتند.

ناهارخوران گرگان

معرفی جنگل ناهارخوران گرگان

گرگان شهری است که اطرافش فقط طبیعت بکر و سرسبز مشاهده می شود و جدا از جاذبه های گردشگری که در اقصی نقاط هر وجود دارد، در اطراف گرگان کلی جنگل و مناطق بکر برای طبیعت گردی هست که به لطف آن ها، طبیعت گردی به محبوب ترین تفریح گردشگران در گرگان تبدیل شده است. در جنوب گرگان واقع در بلوار ناهارخوران، جنگلی با همین نام قرار دارد که فراتر از یک جنگل است و بسیاری از مردم خاطره های خوشی را در این منطقه برای خود رقم زده اند. مناطق جنگلی بطور کلی محل زندگی جانوران و حیوانات اهلی و وحشی هستند و در واقعیت، انسان ها وارد زیستگاه آن ها شده و برای آن ها مزاحمت ایجاد کرده اند و به همین دلیل، برای گردشگران، طبیعت گردان و هرکس دیگری بتوانند ساعت ها در مناطق بکر جنگلی با خانواده یا دوستان خود بساط پیک نیک را پهن کند و از طبیعت لذت ببرد، جاهایی در نظر گرفته شده که جانوران دیگر نمی توانند وارد شوند تا آسیب برسانند.

ناهارخوران گرگان

پارک های جنگلی مناطقی هستند که دارای امکانات و خدمات رفاهی مختلفی برای گردشگران بوده و معمولاً هم برای ارائه این خدمات، نگهداری آن ها و همچنین تمیز نگه داشتن پارک از گردشگران مبلغی به عنوان ورودی دریافت می کنند البته این رقم بسته به امکانات و خدمات ارائه شده و همچنین محبوب بودن پارک جنگلی متفاوت خواهد بود. پارک جنگلی ناهار خوران گرگان نزدیک به 300هزار متر مربع یا 300 هکتار مساحت دارد برای همین یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در شمال کشور محسوب می شود اما لازم به ذکر است در سال 1338 هجری شمسی، سازمان جنگل ها و مراتع کشور تصمیم گرفت که شهرداری بخشی از این پارک را به عنوان ساخت تفریحگاه در اختیار بگیرد و این بخش از پارک مساحتی نزدیک به 170 هکتار دارد. این پارک جنگلی در ارتفاع 400 متری از سطح دریا واقع شده و در مرتفع ترین بخش پارک، ارتفاع به 450 متر می رسد.

ناهارخوران گرگان

امکانات جنگل ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران جزء معروف ترین جاهای دیدنی گرگان است و در فصل تابستان هم بسیار شلوغ می باشد از این رو، برای رفاه حال گردشگران امکانات و خدمات رفاهی در این پارک تعبیه شده و از طرفی، جاذبه های دیدنی جذابی هم در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن ها هنگام گشت و گذار در پارک جنگلی ناهارخوران گرگان خالی از لطف نخواهد بود.  

آبشار مصنوعی پارک جنگلی ناهارخوران: در منطق جنگلی و طبیعت ما همیشه شاهد کلی آبشار کوچک و بزرگ هستیم که در فصل بهار و پاییز به پرآب ترین شرایط خود تبدیل می شوند و گاهاً در فصل زمستان هم یخ میزنند تا منظره فوق العاده را به وجود بیاورند. اما در پارک جنگلی ناهار خوران گرگان خبری از آبشار نیست برای همین در سال های پیش تصمیم گرفته شد تا یک آبشار مصنوعی در این منطقه احداث شود. آبشار مصنوعی پارک جنگلی ناهار خوران گرگان 15 متر ارتفاع دارد و چون یک آبشار مصنوعی است، مجهز به نورپردازی بوده و شب ها جذابیت خاص خودش را دارد.

آبشار مصنوعی ناهارخوران

ایستگاه اتوبوس چتری: در دل طبیعت جنگل ناهار خوران گرگان یک ایستگاه اتوبوس مشاهده می شود و این ایستگاه یکی از جذاب ترین پاتوق های عکاس در پارک جنگلی ناهار خوران گرگان است چراکه تنها ایستگاه اتوبوس در ایران است که در بالایش یک چتر نصب شده و دوم اینکه ایستگاه اتوبوس چتری پارک جلوه زیبا و دوست داشتنی دارد تا گردشگران زمانی که منتظر هستند اتوبوس به دنبالشان بیاید کلی عکس یادگاری با آن بگیرند.

ایستگاه اتوبوس چتری

شهربازی پارک جنگلی ناهارخوران گرگان: شهربازی دل طبیعت را کمتر جایی دیده ایم و شاید بتوان گفت تعداد انگشت شماری شهربازی در ایران هست که در دل طبیعت قرار دارد و از ویو فوق العاده زیبا به سمت جنگل های بکر و سرسبز برخوردار است. شهربازی جنگل ناهارخوران در منطقه ای از بلوار قرار دارد که با نام پارادیز شناخته می شود. منطقه پارادیز یکی از شلوغ ترین قسمت های ناهارخوران است چراکه در کنار شهربازی کلی کافه و رستوران و مراکز خرید مختلف قرار دارد. شهربازی جنگل ناهارخوران با اینکه در زمینی با وسعت کم قرار دارد اما از دستگاه های هیجان انگیز مختلفی برخوردار است و تابستان ها بسیار شلوغ می شود. اگر معرفی و تبلیغات برای شهربازی ناهارخوران به خوبی صورت می گرفت، اینجا به یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین شهربازی های ایران تبدیل میشد و جالب است بدانید شهربازی ناهارخوران قدیمی ترین شهربازی استان گلستان هم شناخته می شود.

شهربازی ناهارخوران

تپه باباطاهر: اگر در گشت و گذار بین جاهای دیدنی بلوار ناهارخوران بخصوص جنگل ناهار خوران گرگان می خواهید به جای مرتفع منطقه مراجعه کنید تا ساعت ها در آنجا نشسته و از ویو زیبای طبیعت بکر اطراف لذت ببرید، تپه باباطاهر بهترین مقصدی است که می توانید مراجعه کنید. در اطراف ناهارخوران گرگان مناطق مختلفی هست که شما را از میان درختان بلند قامت و سرسبز به جاهای مرتفع می رساند تا از یک ویو زیبا بهرمند شوید اما تپه باباطاهر مسیرهای مشخص برای رسیدن به بخش مرتفع دارد و همه گردشگران هم از این تپه استفاده می کنند تا به جایی برسند که ویو زیبا از بلوار ناهارخوران و جنگل های اطرافش را ارائه می دهد.

ناهارخوران گرگان

رستوران ها و کافه های ناهارخوران گرگان: بلوار ناهارخوران از معرفو ترین پاتوق های غذاخوری در حاشیه خزر و بخش شمالی کشور است. معمولاً در هر شهری یک بلوار یا یک خیابان معروف هست که جپ و راستش فقط رستوران و کافه قرار دارد و پاتوق جذابی برای غذاخوری به شمار میرود و در شهر گرگان هم بلوار ناهارخوران پاتوق رستوران گردها محسوب می شود. یکی از جذابیت های رستوران گردی در این بلوار کنار همه غذا های باکیفیت و خوشمزه ایرانی و محلی و فست فودی، ویو زیبایی است که تمامی رستوران ها از جنگل های سرسبز اطراف ارائه می دهند.

رستوران های بلوار ناهارخوران گرگان

سایت ورزشی ناهارخوران: در کنار تفریح و گردش و طبیعت گردی و گشت و گذار در بلوار ناهارخوران، اگر علاقه مند به ورزش هستید یک خبر خوب برایتان داریم. در جنگل ناهار خوران گرگان یک سایت ورزشی تعبیه شده که در سطحی صاف قرار دارد و کلی دستگاه ورزشی هم در آنجا نصب شده تا گردشگران تجربه ورزش را در جایی داشته باشند ک هوایش بسیار تمیز و دلنشین بوده و در دل طبیعت قرار دارد. لازم به ذکر است در کنار دستگاه های ورزشی، اینجا زمین های فوتبال، بسکتبال و والیبال هم داشته و مجهز به میز های پینگ پونگ هم هست

سایت ورزشی ناهارخوران

تپه نورالشهدا: در جنگل ناهار خوران گرگان یک بنایی مشاهده می شود که 16 متر هم ارتفاع دارد یعنی 1 متر مرتفع تر از آبشار مصنوعی و همیشه کلی گردشگر هم در اطرافش مشاهده می شود. ظاهر این بنای خاص از قالی های ترکمن الهام گرفته شده و اینجا در واقع مقبره شهدای گمنام می باشد.

تپه نورالشهدا

تفریحات جنگل ناهارخوران گرگان

شاید در نگاه اول زمانی که به جنگل ناهار خوران گرگان مراجعه می کنید تصور کنید که اینجا پاتوق طبیعت گردان است چراکه چپ و راست منطقه فقط طبیعت بکر مشاهده می شود اما بطور کلی، تفریحات هیجان انگیز و به یاد ماندنی در ناهارخوران گرگان هست که تجربه آن ها بی شک یکی از بهترین خاطرات سفر را برای گردشگران رقم خواه زد. کوهنوردی، طبیعت گردی، شهربازی، رستوران گردی، عکاسی، پیک نیک و رفتن به بخش های مرتفع منطقه با ویو زیبا از جنگل های اطراف جزء محبوب ترین تفریحات در ناهار خوران گرگان به شمار می روند.

ناهارخوران گرگان

در کنار هم این تفریحات، یک نکته مهم را هم خوب است بدانید. شهر گرگان تنها یک رودخانه معروف دارد با نام رودخانه زیارت که از منابع اصلی تامین آب شرب گرگان محسوب می شود و این رودخانه از جنگل ناهار خوران گرگان هم عبور می کند. یکی از دلایل اینکه نام این رودخانه را زیارت گذاشتند به همان سال های قدیم برمیگردد که زائران بعد از زیارت حرم امام رضا و کعبه به این منطقه می آمدند و در کنار رودخانه با خانواده خود یک ناهار به یاد ماندنی میل می کردند. رودخانه زیارت که تنها رودخانه ناهارخوران به شمار میرود، از ارتفاعات قره سو سرچشمه می گیرد و در مسیر 40 کیلومتری خود نیز چندین چشمه کوچک و بزرگ به وجود آورده لذا بازدید از چشمه های معروف رودخانه زیارت در ناهار خوران گرگان بخصوص اتراق در اطراف چشمه هایی همچون سفید چشمه که در بخش مرتفع ناهارخوران واقع شده از لذت بخش ترین تفریحات گردشگران محسوب می شود.  

ناهارخوران گرگان

پوشش گیاهی جنگل ناهارخوران گرگان

وقتی جنگل ناهارخوران در دل طبیعت شمال کشور قرار دارد، از پوشش گیاهی غنی هم باید برخوردار باشد. جنگل ناهارخوران از بخش های کوچک جنگل های هیرکانی است و جنگل های هیرکانی یا همان جنگل های مختلط کاسپی هیرکانی، در حاشیه دریای خزر قرار دارند که بخش عمده آن ها در ایران واقع شده و جالب است بدانید که جنگل های ایرانی نزدیک به 7 درصد از کل مساحت ایران را به خود اختصاص داده اند. در جنگل های هیرکانی نزدیک به 300 گونه پرنده، 150 گونه گیاهی بومی و 100 گونه پستاندار زندگی می کند برای همین از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند.

ناهارخوران گرگان

اما در خصوص پوشش گیاهی جنگل ناهارخوران گرگان، بطور کلی دو دسته پوشش گیاهی هست با نام های پوشش گیاهی بومی و غیر بومی. گیاهان بومی منطقه شامل درختان و درختچه های کوله خرس، تمشک، بلوط، ممرز، آزاد، انجیلی، ازگیل، ولیک، ممرز، گیلاس وحشی و افراپلت هستند و پوشش گیاهی غیر بومی جنگل ناهار خوران گرگان را هم سرو، کاج، شمشاد، برگ نو، بید مجنن و ماگنولیا تشکیل می دهد.

ناهارخوران گرگان

پوشش جانوری جنگل ناهارخوران گرگان

در زمان های قدیم چون خبری از ساخت و ساز در جنگل ناهارخوران گرگان نبود و از طرفی این منطقه به اندازه امروز بین گردشگران محبوب واقع نشده بود، پوشش گیاهی و جانوری غنی داشت و یکی از مهم ترین اکوسیستم های منطقه به شمار می رفت اما رفته رفته به لطف ساخت و ساز هایی که امروزه میبینیم و همچنین آسیب هایی که صنعت گردشگری به این منطقه وارد کرده در جنگل ناهار خوران گرگان جانورانی همچون شغال، گراز، موش، خفاش راسو، مرمولک جنگلی، سنجاب و پرندگانی همچون شاهین، دارکوب، کلاغ و گنجشنک، سار، قمری، جغد و دم جنبانک زندگی می کنند که از آوازشان دلنشین تر پیدا نخواهید کرد.

ناهارخوران گرگان

شرایط کنونی جنگل ناهارخوران گرگان

زمانی که نام جنگل ناهارخوران را در فضای اینترنت جستجو می کنید، با تصاویر شگفت انگیزی روبرو می شوید که هوش از سرتان می برد و دوست دارید در اولین فرصت به این منطقه سفر کنید و زیبایی های وصف نشدنی آن را از نزدیک ببینید اما باید گفت امروزه چون جنگل ناهاخوران به منطقه گردشگری و توریستی بسیار شلوغ تبدیل شده و از طرفی، رسیدگی مطلوبی هم برای فضای سبز آن انجام نمی شود، دیگر آن جذابیت های قدیم را ندارد و بیشتر بجای جنگل و طبیعت زیبا، خودرو و رستوران مبینید. همچنین در کنار گردشگران و رستوران ها، استفاده بی رویه از منابع طبیعی و درختان جنگل تاثیر منفی رو اکوسیستم اینجا گذاشته است.

ناهارخوران گرگان

بهترین زمان بازدید از جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران گرگان چون در ارتفاع 400 الی 450 متری از سطح دریا قرار دارد، از طبیعت بکر و فوق العاده زیبا برخوردار است و همچنین فاصله جنگل تا دریا به 60 کیلومتر می رسد، از هوایی بی نظیر برخوردار است از این رو، ما در روزهای گرم تابستان شاهد آب و هوایی دوست داشتنی در این منطقه هستیم. بجز فصل زمستان که بارش های متعدد باران در این منطقه گشت و گذار و طبیعت گردی را برای گردشگران دشوار می کند، از اواسط بهار تا اواسط پاییز بهترین زمان برای بازدید و گشت و گذار در جنگل ناهار خوران گرگان خواهد بود.

ناهارخوران گرگان

اگر عاشق طبیعت سرسبز و غرق در مه هستید، فصل بهار به عنوان بهترین زمان بازدید از این منطقه است، اگر بارش های متعدد باران در فصل بهار چندان به مذاق شما خوش نمی آید بخصوص اگر قصد طبیعت گردی در جنگل ناهارخوران را دارید فصل تابستان به عنوان بهترین زمان و اگر عاشق طبیعت زرد و نارنجی هستید و می خواهید در برگ ریزان های پاییز منطقه قدم بزنید، فصل پاییز یعنی تا اواسط آذر ماه به عنوان بهترین زمان سفر به گرگان و گشت و گذار در جنگل ناهار خوران گرگان محسوب می شود.

ناهارخوران گرگان

جاهای دیدنی اطراف جنگل ناهارخوران گرگان

انواع و اقسام رستوران و کافه ها در بلوار ناهارخوران، تفریحات و امکاناتی که در سرتاسر بلوار و جنگل ناهار خوران گرگان قرار دارد یک روز کامل از گردشگران را به خود اختصاص می دهد ولی در صورت امکان، پیشنهاد می شود در کنار گشت و گذار در جنگل ناهار خوران گرگان، از معروف ترین و بهترین جاهای دیدنی گرگان در اطراف ناهارخوران هم واقع شده اند بازدید کنید. در ادامه می خواهیم نگاهی به برخی از جاهای دیدنی اطراف جنگل ناهار خوران گرگان بیاندازیم.

دشت ها و چشمه های روستای زیارت: در انتهای بلوار ناهارخوران به مسیر روستای زیارت می رسید که در انتهای آن، شما را وارد روستای زیارت می کند. در اطرف روستای زیارت تا دلتان بخواهد چشمه های فوق العاده و دشت های سرسبز وجود دارد. گوشاخو، شمسک، خوشدره، قلبیلاق، مازوکش و علدیگا تنها بخشی از معروف ترین و زیباترین دشت های منطقه و نود چشمه، سوته و ون هم از معرفو ترین چشمه های اطراف ناهارخوران و روستای زیارت به شمار میروند.

روستای زیارت گرگان

برکه باغ گلبن: در شرق بلوار ناهار خوران گرگان در دره استالی، به یک برک کوچک می رسید با نام برکه باغ گلبن و چون در اطرافش درختان بلند قامت قرار دارد، منطقه فوق العاده ای برای پیک نیک و کمپینگ خواهد بود.

برکه باغ گلبن

النگدره: جنگل ناهارخوران تنها منطقه جنگلی در جنوب گرگان نیست و مجاور آن هم یک جای بی نظیر وجود دارد با نام جنگل النگدره که به گفته گردشگران و بخصوص طبیعت گردان، منطقه ای بکرتر و زیباتر نسبت به جنگل ناهارخوران محسوب می شود. النگدره یک جاده اختصاصی دارد که شما را به پارک جنگلی النگدره می رساند تا در این پارک ساعت ها زیر سایه درختان بنشینید و از آواز پرندگان و هوایی دلنشین لذت ببرید.

النگدره گرگان

دریاچه توشن: در غرب جنگل ناهار خوران گرگان و فاصله نیم ساعته تا این جنگل، به روستایی میرسید با نام روستای توشن که در جنوبش یک دریاچه با همین نام قرار دارد. دریاچه توشن که با نام آب بندان توشن هم شناخته می شود از تفریحگاه های محبوب گرگان است و در این دریاچه می توانید قایق پدالی اجاره کنید و لحظات به یادماندنی را رقم بزنید.

دریاچه توشن

رزرو خانه مبله در گرگان

گرگان از معدود شهرهای شمالی کشور است که جاذبه های دیدنی و مناطق بکر طبیعت گردی آن نمی گذارد گردشگران در خانه بمانند و هرکسی که به این شهر سفر می کنند کل روز مشغول به طبیعت گردی و رستوران گردی بوده و نهایت برای خواب به اقامتگاه خود بازمیگردد. از این رو، اکثر گردشگرانی که می خواهند سفری چند روزه به گرگان داشته باشند برای اقامت به دنبال اقامتگاه های ارزان قیمت هستند تا بخش بیشتری از بودجه در نظر گرفته شده را صرف تفریح کنند. بطورکلی بین صد ها اقامتگاهی که در این منطقه وجود دارد می توان گفت اجاره روزانه خانه در گرگان یکی از اقتصادی ترین و ارزان ترین راه ها برای اقامتی چند روزه در این منطقه به شمار می رود چراکه در کنار قیمت های فوق العاده، تنوع بالایی هم دارد. از طرفی اگر نمی خواهید در روزهای شلوغ سل مانند تعطیلات چند روزه فصل بهار  و تابستان به گرگان سفر کنید، در کنار خانه های مبله، اقامتگاه های بومگردی و کلبه های چوبی که در دل جنگل های مرتفع اطراف شهر قرار دارند نیز از بهترین گزینه ها برای اقامت هستند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.