پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا یکی از معروف ترین جاهای دیدنی شهر چمخاله در استان گیلان است که پاتوق جذابی برای طبیعت گردان و خانواده ها می باشد. اگر می خواهید پارک توسکا چمخاله را بیشتر بشناسید پس این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

پارک جنگلی توسکا کجاست؟

پارک جنگلی توسکا در شهر چمخاله واقع در استان گیلان قرار دارد. چمخاله یکی از معروف ترین و توریستی ترین شهر های ساحلی استان گیلان است که در شرق استان گیلان قرار دارد. دو راه برای دسترسی به پارک جنگلی توسکا وجود دارد که به موقعیت گردشگران برمیگردد. اگر تصمیم دارید به چمخاله سفر کنید و در استان مازندران قرار دارید، در غرب مازندران و در شهر رامسر، وارد جاده ساحلی یا همان جاده اصلی شهر می شوید و مسیر را به سمت استان گیلان ترک می کنید تا بعد از چابکسر، کلاچای و رودسر به شلمان رسیده و در شمال شلمان وارد جاده چمخاله شوید تا به این شهر برسید. اگر هم در استان گیلان و بطور مثال در شهر رشت هستید، در شرق رشت می بایست از کوچصفهان و آستانه اشرفیه عبور کنید تا به لاهیجان برسید، در شرق لاهیجان به لنگرود رسیده و در ضلع شمال شرقی لنگرود نیز وارد جاده چمخاله شوید تا به این شهر زیبا و دوست داشتنی برسید.

زمانی که از هر مسیری وارد شهر چمخاله شدید، کافیست وارد جاده ساحلی شوید و جاده را به سمت شمال ترک کنید تا در سمت چپ جاده مقابل خیابان ساحل 21 ورودی پارک جنگلی توسکا را مشاهده نمایید. این پارک فضای پارکینگ اختصاصی ندارد اما گردشگران در نزدیکی ورودی اصلی پارک همیشه خودرویشان را پارک می کنند.

پارک جنگلی توسکا

معرفی پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا پارکی نسبتاً بزرگ و فوق العاده زیبا برای ساعاتی آرامش است و گردشگران بسیاری زمانی که به چمخاله سفر می کنند، چند ساعتی را مهمان این پارک هستند تا از سکوت دلنشین، آواز پرندگان و نسیمی که از یبن درختان می وزد لذت ببرند. چمخاله شهری است که بیشتر جاهای دیدنی و محبوب آن در اطراف شهر واقع شده بخصوص مناطق بکر و سرسبز برای پیک نیک و طبیعت گردی و یکی از دلایل اینکه پارک جنگلی توسکا بین گردشگران از محبوبیت بالاتری برخوردار است بخاطر فاصله کم پارک تا مرکز شهر می باشد برای همین، به ندرت پیش می آید که پارک جنگلی توسکا را خلوت بیابید بخصوص در روز های خوش آب و هوای بهار و پاییز.

پارک جنگلی توسکا یک ورودی اصلی دارد که روی سردر آن، پارک جنگلی توسکا بزرگ حک شده و از همان سردر تا انتهای پارک، مسیر هایی مشخصی بین درختان بلند قامت تعبیه شده تا گردشگران به هر کجای پارک خواستند دسترسی داشته باشند از این مسیر های چوبی عبور کنند تا از ویو زیبای منطقه نیز لذت ببرند. زمانی که وارد پارک جنگلی توسکا می شوید با یک صحنه بسیار جالب مواجه خواهید شد. کمی جلوتر از ورودی، به یک میدان می رسید که در وسط آن یک خانه سنتی مشاهده می شود. این خانه سنتی درواقع می خواهد بخشی از سنت و فرهنگ مردم منطقه را به نمایش بگذارد. این خانه سنتی که نوعی کلبه گیلانی است، دارای گلدان های رنگارنگ زیبا، پله ها و حفاظ های آبی رنگ، حیاطی دوست داشتنی و دو کلبه کوچک که یکی برای مرغداری است می باشد و ماکت های ساکنان خانه نیز لباس های محلی گیلان را بر تن دارند.

پارک جنگلی توسکا تفرجگاه محبوبی بین گردشگران و خانواده ها به شمار میرود چراکه در کنار طبیعتی بکر و کلی جای دوست داشتنی زیر سایه درختان برای پهن کردن بساط پیک نیک، تعدادی هرچند محدود آلاچیق هم دارد البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید اگر در فصل بهار و پاییز می خواهید بین جاهای دیدن چمخاله به پارک جنگلی توسکا مراجعه کنید و چند ساعاتی را مهمان این پارک باشید، باید زودتر مراجعه کنید تا بتوانید آلاچیق خالی پیدا کنید. در کنار آلاچیق ها، سرویس بهداشتی، بوفه، رستوران سنتی و پارک بازی برای کودکان از دیگر امکانات و خدمات رفاهی این پارک برای گردشگران است.

پارک جنگلی توسکا

پل چوبی چمخاله

در کنار طبیعت فوق العاده زیبایی که در پارک جنگلی توسکا وجود دارد، کمی جلوتر به یک دریاچه می رسیم که یک پلی روی آن وجود دارد و این پل با نام پل چوبی چمخاله شناخته می شود و به جرأت می توان گفت پل چوبی یکی از معروف ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی این شهر به شمار می رود. پل چوبی چمخاله که  در پارک جنگلی توسکا قرار دارد، پلی بسیار شلوغ و محبوب است که منظره فوق العاده ای از طبیعت اطراف دارد برای همین پاتوق جذابی برای عکاسان نیز به شمار میرود لذا هرموقع به این پل مراجعه کنید، افراد مختلفی را میبینید که از صحنه های جذاب پل مشغول عکس برداری هستند.

همچنین پیش تر اشاره کردیم که پارک جنگلی توسکا امکانات و خدمات رفاهی مختلفی را برای گردشگران در نظر گرفته که شامل سرویس های بهداشتی، آلاچیق ها، رستوران سنتی، بوفه و غیره هستند و در نظر داشته باشید بیشتر این امکانات و خدمات رفاهی بخاطر محبوبیت بالایی که پل چوبی چمخاله دارد در نزدیکی این پل واقع شده اند.

در آخر نیز خوب است بدانید پارک جنگلی توسکا معروف به پل چوبی چمخاله پوشش گیاهی جالبی دارد و با اینکه صرفاً یک پارک جنگلی است اما در جای جای این پارک درختانی همچون سروناز، عزاردار سیاه معروف به آزاد، انجیلی یا در زبان محلی، آسون دار، سفید پلت، توسکا یا به زبان محلی توسه، زبان گنجشک یا به گویش محلی، تل کوچکی و گونه های دیگری همچون لیلکی، لرک، شمشاد و افرا مشاهده می شود.

پارک جنگلی توسکا

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی توسکا چمخاله

فرقی ندارد می خواهید از پل چوبی چمخاله بازدید کنید، ساعاتی را مهمان پارک جنگلی توسکا باشید یا حتی گشت و گذاری بین معروف ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی چمخاله داشته باشید چراکه بهترین زمان بازدید بیشتر به شرایط آب و هوایی منطقه برمیگردد. چمخاله یک شهر ساحلی است و در اطرافش بعضاً زمین های شالی مشاهده می شود از این رو، ما شاهد تابستان های بسیار گرم و شرجی در این منطقه هستیم که گشت و گذار را سخت می کند و حتی اگر بخواهید زیر سایه درختان پارک جنگلی توسکا نیز بنشینید، شرجی بودن هوا حسابی شما را کلافه خواهد کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی توسکا یا پل چوبی چمخاله در فصل بهار و پاییز است چراکه در فصل بهار، شهر چمخاله در شرایط آب و هوای مساعدی قرار دارد هرچند بسیار شلوغ است و در فصل پاییز نیز طبیعت نارنجی و زرد رنگ منطقه منظره فوق العاده ای دارد. در نظر داشته باشید فصل تابستان بخاطر هوای بسیار گرم و شرجی و فصل زمستان بخاطر بارش های سنگین باران در این منطقه زمان مناسبی برای بازدید از پارک جنگلی توسکا نمی باشد هرچند در این ایام، پارک جنگلی توسکا، پل چوبی چمخاله و بطور کلی خود شهر چمخاله در خلوت ترین دوران خود به سر می برند.

لازم به ذکر است پارک جنگلی توسکا و پل چوبی چمخاله بخاطر اینکه نورپردازی شکیل و دیدنی دارند بخصوص پل چوبی چمخاله، پیشنهاد می کنیم یکبار در طول شب نیز از این پارک و حال و هوای متفاوتش در طول شب نیز بازدید کنید.

جاهای دیدنی اطراف پارک جنگلی توسکا

در شهر چمخاله و بخصوص مناطق زیبای اطرافش، کلی جای دیدنی و فوق العاده وجود دارد که بازدید از آن ها سفری جذاب و به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زند. پارک جنگلی توسکا به همراه بازدید از پل چوبی چمخاله و ساعاتی اطراق زیر سایه درختان، نهایت بین 1 الی 4 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می دهد برای همین، پیشنهاد می کنیم در طول سفری چند روزه که به این شهر دارید از دیگر جاهای دیدنی چمخاله نیز بازدید کنید که معروف ترین آن ها شامل جزیره فلامینگو با تفریحات فوق العاده هیجان انگیزش، منطقه گالشکلام و لیلاکوه می باشد.

پارک جنگلی توسکا

 اجاره روزانه خانه در چمخاله

چمخاله با اینکه یک شهر نسبتاً کوچک در استان گیلان است اما بخاطر جاهای دیدنی فوق العاده، طبیعتی بکر در اطرافش و ساحلی جذاب، یکی از محبوب ترین شهر های توریستی در استان گیلان است و به این دلیل، اقامتگاه های متعددی در چمخاله به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می شود. چمخاله از آنجایی که شهر است برای گردش، تفریح و طبیعت گردی، گردشگران معمولاً به دنبال اقامتگاه های ارزان قیمت هستند و می خواهند بیشتر بودجه خود را صرف تفریح در این شهر کنند لذا اجاره خانه مبله در چمخاله یکی از اقتصادی ترین و محبوب ترین راه ها برای اقامتی چند روزه در این شهر است. برای رزرو خانه و آپارتمان مبله در چمخاله می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید و با ثبت تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات، لیستی از بهترین خانه ها و آپارتمان های مبله چمخاله را مشاهده کرده و هر کدام را که مد نظر دارید با تضمین بهترین قیمت ها از سایت باباسفر رزرو کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.