پارک جنگلی ماسوله

بدیهی است که ماسوله یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای استان گیلان است که سرتاسر آن را آبشارها و جنگل های زیبا فرا گرفته است. این شهر پلکانی جذاب مملو از جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی است که سفری دل انگیز را به ارمغان می آورد. پارک جنگلی ماسوله نیز یکی از دیدنی های این شهر زیبا است که یک روز خوش را در دل طبیعت به گردشگران عزیز هدیه می دهد. این بوستان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری استان گیلان است که همانند هر جنگل بکر دیگری تفریحات دل انگیزی را به همگان ارائه می دهد. در ادامه از این مقاله از باباسفر با ما همراه شوید تا با پارک جنگلی ماسوله آشنا شده و تفریحات ناب آن را بشناسید.

پارک جنگلی ماسوله کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

در فاصله 36 کیلومتری فومن و 55 کیلومتری از رشت، شهر باستانی و زیبایی با معماری پلکانی وجود دارد که با نام پارک جنگلی ماسوله شناخته می شود. این بوستان زیبا یکی از جاهای دیدنی ماسوله محسوب می شود و طبیعتی بکر و سراسر سبز را به نمایش گذاشته است. از همین روی اگر شما نیز قصد بازدید از بوستان جنگلی ماسوله را دارید ابتدا باید به شهر خوش منظر ماسوله سفر کنید. سپس باید از طریق جاد هماسوله به بخش غربی فومن و جنوب غربی گیلان رفته تا به پارک جنگلی خوش آب و هوای ماسوله دسترسی پیدا کنید. این بوستان با چشم اندازی زیبا و آب و هوایی مطلوب آماده خدمت گذاری برای برگزاری پیک نیک های ناب است.

آدرس پارک جنگلی ماسوله: استان گیلان، فاصله 35 کیلومتری از فومن، شهر ماسوله

معرفی پارک جنگلی ماسوله

جنگل ها جاذبه های گردشگری بکری هستند که علاوه بر چشم اندازی زیبا آب و هوای خنک و مطلوبی را به علاقه مندان طبیعت هدیه می دهند. پارک جنگلی ماسوله نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تفریحی رایگان برای همگان به ارمغان می رود. درواقع ما ایرانی ها عاشق برگزاری پیک نیک در دل طبیعت هستیم که بوستان جنگلی ماسوله این امکان را برای مسافران فراهم کرده است. بوستان جنگلی زیبای ماسوله 2 هکتار از این شهر تاریخی و ارزشمند را به خود اختصاص داده و چشم انداز وسیعی از درختان سر به فلک کشیده را به نمایش می گذارد. این بوستان از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی بهره مند می باشد که اقامت نیم روز خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. از آنجاکه این بوستان از نعمت های ارزشمندی برخوردار می باشد جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته و یکی از بهترین جنگل های خطه شمال ایران به شمار می رود. طبیعت سرسبز، درختان سر به فلک کشیده، صدای خوش آواز پرندگان و آب و هوایی خوش باعث شده این پارک جنگلی جزو مشهورترین جاهای دیدنی ماسوله قرار بگیرد. در ادامه پوشش گیاهی خاص این منطقه و جاذبه های گردشگری آن را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

پارک جنگلی ماسوله

جاذبه های گردشگری جنگل ماسوله

پیش از هر چیزی باید بگوییم این بوستان در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده است و به همین خاطر از محیطی کوهستانی نیز برخوردار می باشد که جذابیت این منطقه را افزایش داده است. به دلیل ارتفاع زیاد بوستان ماسوله آب و هوای خنک و مطلوبی در آن وجود دارد که استشمام هوایی تازه و پاکیزه را به شما عزیزان هدیه می دهد. از همین روی می توان گفت این جنگل زیبا و سرسبز نه تنها از طبیعتی بکر برخوردار می باشد بلکه چشم اندازی رویایی به سوی کوهستان های باصلابت را نیز به بینندگان ارائه می دهد. البته زیبایی های طبیعی تنها گوشه چشمی از مزایای پارک جنگلی ماسوله به شمار می روند. این بوستا از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی نیز برخوردار است که همین امر باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

کافه ها و رستوران های سنتی

یکی از تفریحات جذاب مربوط به گردشگری را می توان کافه و رستوران گردی دانست که شهرهای شمالی ایران با ارائه غذاهای محلی خوش طعم در این امر حرفه ای محسوب می شوند. حال تصور کنید این کافه ها و رستوران ها در دل طبیعت قرار داشته و از فضایی با صفا بهره مند شده باشند. دقیقا در پارک جنگلی ماسوله رستوران های سنتی و کافه های جذاب متعددی قرار گرفته است که می توانید در این کافه ها یک وعده غذایی محلی نوش جان کرده و در عین حال از مناظر زیبای این بوستان لذت ببرید. درواقع غذا خوردن در طبیعتی بکر و آب و هوایی دل انگیز می تواند حال و هوای دیگری را در شما زنده کند که پارک جنگلی زیبای ماسوله این امکان را برای تمامی مسافران فراهم کرده است.

پوشش گیاهی جنگل ماسوله

یکی از جذابیت های اصلی بوستان ماسوله پوشش گیاهی متنوع و سرسبز آن است که بسیاری از مسافران را به سوی خود می کشاند. در این بوستان جنگلی انواع گوناگونی از گیاهان کمیاب را خواهید دید که برخی از آن ها به غیر از زیبایی استفاده درمانی نیز دارند. از شاخصه های مهم پوشش گیاهی این بوستان می توان به توسکا، راش، ممرز، فندوق و غیره اشاره کرد. در کل پوشش گیاهی پارک جنگلی ماسوله به قدری متنوع و سرسبز است که باعث شده این منطقه جنگلی انبوه از درختان سرسبز باشد. از همین روی طبیعت گردی در میان گیاهان و علوفه های این بوستان جان تازه ای به شما می بخشد و قدم زدن در میان طبیعت بکر آن یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری جنگل ماسوله به شمار می رود. همچنین برگزاری پیک نیک های دوستانه یا خانوادگی در جنگل ماسوله بسیار دلچسب است که هزینه ای نداشته و امکانات خوبی را برای این تفریح رایگان به شما عزیزان ارائه می دهد.

جنگل ماسوله

امکانات رفاهی پارک جنگلی ماسوله

همانطور که ذکر شد در جنگل ماسوله امکانات رفاهی و اقامتی کاملی وجود دارد که این امر طبیعت گردی و برگزاری پیک نیک را برای شما عزیزان راحت تر می کند. در این بوستان امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، مسجد، کافه و رستوران های متعدد، پارکینگ و زمین بازی مخصوص کودکان وجود دارد که اقامت خوشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. همچنین پیک نیک در این بوستان بسیار دل پذیر است. چراکه انبوهی از درختان تنومند در این منطقه روییده اند که می توانید از سایه آن ها استفاده کرده و در گوشه ای دنج به همراه آشنایان خود استراحت کنید.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی ماسوله

پیش از سفر به هر منطقه ای خوب است که زمان مناسب برای آن را بشناسید تا در بهترین فصل ممکن و شرایط آب و هوایی مطلوب سفر کنید. با آنکه پارک جنگلی ماسوله در تمامی فصول از زیبایی های خیره کننده ای برخوردار می باشد، اما زمان طلایی برای سفر به این منطقه و طبیعت گردی دلچسب نیمه اول سال است. از اوایل بهار تا اواخر تابستان طبیعت این منطقه در اوج زیبایی و سرسبزی خود قرار داشته و آب و هوای مطلوبی در آن وجود دارد. از همین روی بهترین زمان بازدید از جنگل ماسوله را می توان نیمه اول سال دانست که آب و هوایآن بسیار خنک و معتدل می باشد. اما خالی از لطف است اگر از زیبایی و رنگارنگی جنگل ماسوله در فصل پاییز سخن نگوییم. اگر در اوایل پاییز به این منطقه بکر سفر کنید اغلب مه زیبایی سطح جنگل را پوشش می دهد و پوشش گیاهی آن با رنگ های نارنجی و قرمز دلربایی در چشمان تان ظاهر می شوند. اما ممکن است اواخر پاییز و فصل زمستان به دلیل بارندگی و لغزندگی زمین، بازدید از این جنگل کمی دشوار باشد.

شرایط و قیمت بازدید از پارک جنگلی ماسوله

یکی از مهم ترین اصول برای بازدید از هر جاذبه ای شرایط بازدید و قیمت آن است که جنگل ماسوله نیز از این قاعده مستثنی نیست. درواقع برخی از بوستان های جنگلی شمال ایران به دلیل امکانات رفاهی که در اختیار مردم می گذارند و همچنین هزینه نگهداری از این پارک ها، ورودی برای هر ماشین تعیین می کنند که البته این امر برای بوستان ماسوله صدق نمی کند. با آنکه پارک جنگلی ماسوله از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار می باشد اما بازدید از این منطقه و گشت و گذار در آن شامل هزینه نمی شود و شما می توانید کاملا به صورت رایگان از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

ساعات بازدید از پارک جنگلی ماسوله: به صورت شبانه روزی باز است.

دیدنی های پارک جنگلی ماسوله

کمپینگ در جنگل ماسوله

اگر شما نیز از طبیعت گردانی هستید که تمایل به اقامت شبانه در دل جنگل دارند خبر خوش این است که امکان کمپینگ در جنگل ماسوله وجود دارد. حتی این بوستان را می توان یکی از بهترین مناطق برای کمپینگ دانست. چراکه در تمام شبانه روز گشت های امنیتی در این بوستان در حال گشت زنی هستند تا امنیت را برقرار کرده و فضای راحتی را برای مسافرانی که در این بوستان کمپ کرده اند ایجاد کنند. در نتیجه شما می توانید با خیال راحت به این بوستان رفته و شب را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانید. البته توجه داشته باشید برای اقامتی راحت تر باید برخی از وسایل ضروری برای کمپینگ مانند چادر مسافرتی، کیسه خواب و لباس مناسب را به همراه خود داشته باشید. در غیر این صورت به وسایل دیگری نیاز نداشته و جنگل ماسوله از امکانات خوبی برای کمپینگ برخوردار می باشد.

رزرو ویلا در ماسوله

ماسوله یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که به دارا بودن جنگل های زیبا، آبشارهای طبیعی و پارک جنگلی های سرسبز شهره دارد. این منطقه بکر از زیباترین مناظر طبیعی بهره مند بوده به یک قطب گردشگری مهم در استان گیلان تبدیل شده است. علاوه بر اینها ماسوله یک شهر باستانی است که از معماری پلکانی جذاب و خاص برخوردار می باشد. به خاطر همین جاذبه های گردشگری ناب همه ساله حجم زیادی از گردشگران به این منطقه سفر می کنند تا از زیبایی های آن بهره مند شوند. اگر شما نیز می خواهید به این شهر سرسبز سفر کنید نیاز به اقامتگاهی ایمن دارید که با اجاره ویلا در ماسوله می توانید از سفری خوش بهره مند شوید. به همین منظور وب سایت باباسفر برخی از بهترین و مقرون به صرفه ترین اقامتگاه های ماسوله را برای شما عزیزان گردهم آورده است.

استان گیلان، فاصله 35 کیلومتری از فومن، شهر ماسوله

بازدید از این بوستان رایگان است.

از اوایل بهار تا اواخر تابستان.

طبیعت گردی، پوشش گیاهی متنوع، انبوهی از درختان سر به فلک کشیده، کافه ها و رستوران های متعدد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.