پارک لاله فریدونکنار

پارک لاله فریدونکنار از معدود پارک های ساحلی در استان مازندران است که یک تجربه متفاوتی را برای شما رقم میزند. اگر می خواهید با پارک لاله بیشتر آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید.

پارک لاله فریدونکنار کجاست؟

پارک لاله فریدونکنار یک پارک ساحلی است برای همین، جهت دسترسی به این پارک باید به بخش ساحلی فریدونکنار مراجعه کنید. در بخش ساحلی فریدونکنار یک بلوار معروف هست با نام بلوار چمران که یک سمت آن از پل میلاد آغاز می شود و در انتها به میدان شنبه بازار می رسد البته همینجا اعلام کنیم اگر عاشق بازار های سنتی شمال هستید، در ضلع شمالی میدان شنبه بازار، بازار سنتی شنبه بازار هست که یکی از معروف ترین بازار های سنتی فریدونکنار به شمار میرود و در کنار پارک لاله فریدونکنار حتماً سری هم به این بازار سنتی بزنید. با این حال، برای دسترسی به پارک لاله فریدونکنار می بایست در بلوار چمران به سه راه بلوار بسیج برسید چراکه ورودی پارک در آنجا واقع شده است.

پارک لاله فریدونکنار

معرفی پارک لاله فریدونکنار

در شهر فریدونکنار تعداد انگشت شماری پارک هست که بین آن ها، پارک لاله معروف ترین محسوب می شود و حتی بین جاهای دیدنیفریدونکنار نیز پارک لاله معروف ترین جاذبه دیدنی شهر به شمار میرود چراکه این پارک در نوار ساحلی قرار دارد و شما مستقیم از پارک وارد ساحل می شوید. پارک لاله فریدونکنار بخاطر اینکه مملو از گل های لاله است به این نام شناخته می شود برای همین، در ساحل فریدونکنار شما در جایی هستید که بسیار زیبا و فوق العاده دلنشین است البته اگر در زمانی سفر کنید که فریدونکنار مملو از گردشگر می باشد بخصوص نعطیلات چند روزه و عید نوروز، مشاهده می کنید تمامی گردشگران در جای جای این پارک بساط پیک نیک خود را پهن کرده اند و به طبع آن، متوجه زیبایی پارک نخواهید شد.

پارک لاله فریدونکنار پارک نسبتاً بزرگی است و امکانات و خدمات رفاهی مطلوبی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده که شامل سرویس های بهداشتی، بوفه، کافه و رستوران است. همچنین در جلوی پارک لاله فریدونکنار که ساحل قرار دارد نیز آلاچیق تعبیه شده، موتور های چهارچرخ اجاره داده می شود و کلی تفریح دیگر در آنجا برگزار می شود. پهن کردن بساط پیک نیک در پارک لاله فریدونکنار تفریحی رایج بین مردم چه گردشگران چه بومی های منطقه محسوب می شود اما لازم به ذکر است در همه جای پارک نمی شود چادر زد یا بساط پیک نیک پهن کرد چراکه به طبیعت پارک آسیب وارد می شود برای همین، اگر قصد چادر زدن و پیک نیک را در این پارک دارید، به تابلو های راهنمای دقت کنید که در کجا می توانید چادر بزنید.

بهترین زمان بازدید از پارک لاله فریدونکنار

پارک لاله فریدونکنار چون یک پارک محسوب می شود، به صورت 24 ساعته می توان از پارک بازدید کرد اما چون با یک پار با فضای روباز طرف هستیم که تهویه مطبوع هم ندارد، بهترین زمان برای بازدید از پارک لاله فریدونکنار به شرایط آب و هوایی منطقه برمیگردد. به عبارت دیگر، در روز های گرم سال مانند فصل تابستان، فریدونکنار از آب و هوایی بسیار گرم و شرجی بهره می برد در نتیجه، نمی شود در این گرما و زیر آفتاب سوزان در پارک بساط پیک نیک پهن کرد. از طرفی، فصل بهار و پاییز که از نظر آب و هوایی، بهترین زمان برای سفر به فریدونکنار و بازدید از پارک لاله محسوب می شود، زمان بسیار شلوغی است و همیشه گردشگران بسیاری را در این پارک مشاهده می کنید که چادر زده اند. فصل زمستان خلوت ترین زمان برای بازدید از پارک لاله است چراکه به لطف بارش های متعدد باران در این منطقه، چادر زدن را سخت و غیر ممکن می کند.

جاهای دیدنی اطراف پارک لاله فریدونکنار

در کنار پارک لاله، کلی جای دیدنی در فریدونکنار هست که بازدید از آن ها بی شک سفری به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم خواهد زد. در نزدیکی پارک لاله فریدونکنار، باغ پرندگان هست که اولین باغ پرندگان در شمال کشور به شمار میرود و در کنار اینکه کلی پرنده زیبا و بعضاً خاص دارد، برخی از آن ها به صورت آزادانه در محیط پرسه می زنند و می توانید آن ها را از نزدیک لمس کنید به آن ها غذا دهید. دامگاه پرندگان، تالاب بین المللی فریدونکنار، روستای ازباران، بازار سنتی شنبه بازار و شهرک خزرشهر شمالی و جنوبی نیز از دیگر جاهای دیدنی فریدونکنار هستند که پیشنهاد می کنیم در سفری چند روزه که به این شهر دارید در کنار پارک لاله، از آن ها نیز بازدید کنید.

پارک لاله فریدونکنار

رزرو ویلا استخر سرپوشیده در فریدونکنار

برای اقامتی چند روزه در فریدونکنار، اقامتگاه های بسیاری در اقصی نقاط شهر به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می شود که ارزان ترین آن ها شامل آپارتمان ها و خانه های مبله و گران ترین آن ها شامل ویلاهای لوکس و استخردار با دنیای از امکانات و سرگرمی هستند. برای اجاره ویلا در فریدونکنار، راه های مختلفی هست ولی باباسفر، از لحاظ تنوع اقامتگاه، قیمت و تضمین نظافت بهترین راه برای رزرو ویلا در این شهر خواهد بود. همچنین از آنجایی که اجارهویلا استخردار در فریدونکنار بسیار محبوب است و همیشه اکثر گردشگران به دنبال ویلاهای استخردار در این منطقه می گردند، خوب است بدانید تمامی ویلاهای استخردار فریدونکنار بخاطر شرایط آب و هوایی مجهز به استخرهای سرپوشیده هستند که در فصل زمستان مجهز به آبگرم می شوند. همچنین بیشتر ویلاهای استخردار فریدونکنار در کنار استخر، از کلی امکانات و سرگرمی دیگر شامل میز های فوتبال دستی، بیلیارد، ایر هاکی، آلاچیق و باربکیو و غیره برخوردارند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.