پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر شلوغ ترین و محبوب تیرن پیست اسکی در اطراف تهران و حتی کل ایران است و کلی امکانات و خدمات مختلف برای اسکی بازان دارد. اگر می خواهید با این پیست اسکی بیشتر آشنا شوید و ببینید چرا پیست اسکی دربندسر محبوب تربین پیست اسکی ایران محسوب می شود پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیست اسکی دربندسر کجاست؟

پیست اسکی دربندسر همانطور که از نامش پیداست در روستای دربندسر قرار دارد. روستای دربندسر در شمال تهران و در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد و مجاورش هم روستای شمشک واقع شده است. پیست اسکی دربندسر تا شهر تهران و شهر کرج فاصله تقریباً یکسانی دارد و از هر دو شهر نیز میانگین کمتر از دو ساعت طول می کشد تا به این پیست محبوب و همیشه شلوغ رسید.

فاصله تهران تا پیست اسکی دربندسر: اگر از شهر تهران قصد دارید به پیست اسکی دربندسر مراجعه کنید، زمانی بیش از یک ساعت و نیم را باید مد نظر قرار دهید. برای دسترسی به پیست اسکی دربندسر از شهر تهران می بایست به شرق پایتخت مراجعه کنید تا از طریق اتوبان بابایی به اتوبان لشگرک دسترسی داشته باشید. در انتهای اتوبان لشگرک که به جاده لواسان می رسید و بعد از پیچ و هم های خطرناک به میدان اول لواسان یا همان میدان امام خمینی خواهید رسید اما بجای اینکه وارد شهر لواسان شوید، در ضلع شمال غربی میدان وارد جاده قشم می شوید. در این جاده با عبور از اوشان، فشم، میگون و شمشک در نهایت به روستای دربندسر می رسید و با استفاده از تابلو های راهنما به پیست اسکی دربندسر دسترسی خواهید داشت.

پیست اسکی دربندسر

فاصله کرج تا پیست اسکی دربندسر: نزدیک ترین و بهترین راه برای رسیدن به پیست اسکی دربندسر از شهر کرج، جاده چالوس است. کرجی ها می توانند از طریق جاده قدیم چالوس به روستای کوشک برسند و بعد از آن، در روستای وله از طریق جاده خروجی که تعبیه شده وارد یک مسیر بسیار زیبا و دوست داشتنی البته نسبتاً صعب العبور برای خودروی های سواری شوند تا ابتدا به پیست اسکی دیزین رسیده و بعد از آن و طی کردن مسیری پر از پیچ و خم به پیست اسکی دربندسر برسند. اما یک نکته مهمی را باید در نظر داشته باشید و این است که مسیر معرفی شده شاید کوتاه باشد و کمتر از دو ساعت هم طول بکشد تا از کرج به پیست اسکی دربندسر رسید اما این مسیر تابستانه است و فقط در گرم ترین روزهای سال می توان از آن استفاده کرد چون با پایان تابستان و شروع شدن بارش های سنگین برف، این مسیر مسدود می شود و می بایست به شرق تهران مراجعه کرده و از جاده فشم به دربندسر و پیست اسکی دربندسر برسید.

پیست اسکی دربندسر

معرفی پیست اسکی دربندسر

وقتی فصل زمستان می رسد، در این هوای سرد و دوست داشتنی تفریحات مختلفی برای جوانان و نوجوانان به وجود می آید که شاید یکی از دلنشین ترین آن ها یک فنجان چای دارچین داغ در هوای سوزناک با بارش برف آن هم در جایی با ویو فوق العاده زیبا باشد. در فصل زمستان، یکی از هیجان انگیزترین و مهیج ترین تفریحات زمستانه بین مردم، چه در ایران چه در هر کجای دنیا، اسکی است. چند سالی می شود ورزش اسکی به ورزشی بسیار محبوب و پرطرفدار بین مردم تبدیل شده و در چند سال اخیر هم این ورزش بخاطر محبوبیتش، ورزشی لوکس تلقی شده و بسیاری از مردم بر این باورند که تنها ثروتمندان می توانند تجربه پیست اسکی و اسکی بازی را داشته باشند که این باور اشتباه است.

پیست اسکی دربندسر

برمیگردیم به سال 1357 هجری شمسی. در آن سال یکسری از افراد که شامل قهرمانان سابق ورزش اسکی، پیشکسوتان ورزش اسکی و برخی از اهالی روستای دربندسر تصمیم گرفتند یکی از بهترین پیست های اسکی ایران را با هزینه شخصی خود در این منطقه بسازند برای همین، پیست اسکی دربندسر یک پیست اسکی خصوصی است لذا تفاوت هایی با سایر پیست های اسکی دارد که آن ها خاص و جذاب می کند. این پیست اسکی بعد ار 4 سال یعنی در سال 1361 هجری شمسی افتتاح شد و طولی نکشید که بین بهترین و محبوب ترین پیست های اسکی ایران قرار گرفت اما هدف از ساخت این پیست اسکی، احداث اولین پیست اسکی بین المللی در ایران بود و چون استاندارد های روز را رعایت کرده بود و امکانات خوبی داشت، اینجا در جهان معرفی شد و هرساله بسیاری از مسابقات جهانی اسکی هم در این پیست اسکی انجام می گیرد و کلی تماشاچی دارد.

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر در گذشته نامش پیست اسکی پاپا بود. در روزهای اولی که از افتتاح این پیست اسکی گذشته بود، علیداد ساوجی به عنوان یکی از قهرمانان اسکی که بعد از چند عنوان قهرمانی تصمیم گرفت به عنوان مربی اسکی به فعالیت خود ادامه دهد، به همراه پدرش به پیست اسکی دربندسر یا همان پیست اسکی پاپا مراجعه کرد اما طی یک اتفاقی، پدر ایشان از ارتفاعات پیست سقوط کرد و جانش را از دست داد.

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر تا سال 1387 هجری شمسی همچنان با هزینه های بخش خصوصی  درحال بهبود بود و هر ساله امکانات بیشتری و باکیفیت تر به این مجموعه اضافه میشد تا اینکه در سال 1387، فدراسیون اسکی مشاهده کرد پیست اسکی پاپا معروف به پیست اسکی دربندسر شرایط بین المللی شدن را دارد و بعد از انجام دادن کار های اداری و مکاتبات با فدراسیون جهانی اسکی، این پیست به عنوان اولین پیست اسکی بین المللی ایران در سال 1387 معرفی شد و لیگ های بین المللی اسکی هر ساله در این پیست برگزار میشود برای همین هم هست در فصل زمستان و طی ایامی که قرار است مسابقات بین المللی اسکی برگزار شود مشاهده می کنید مسیر های دسترسی به پیست اسکی دیزین بسیار شلوغ و پرترافیک هستند.

پیست اسکی دربندسر

با این تفاسیر، پیست اسکی دربندسر تنها جایی بود که تهرانی ها و کرجی ها می توانستند راحت به آنجا مراجعه کنند و بعد از ساعت ها اسکی و لذت بردن از این تفریح هیجان انگیز، به خانه های خود برگردند و استراحت کنند حتی تا پیش از سال 1394 هم زمانی که مسابقات بین المللی اسکی برگزار میشد، مهمانان و ورزشکاران خارجی می بایست همیشه از شهر تهران خود را به این پیست اسکی برسانند چون اقامتگاهی در این منطقه برای آن ها وجود نداشت ولی در سال 1394، بخش خصوصی که پیست اسکی دربندسر را افتتاح کرده بودند در این منطقه اقامتگاه های خیلی خوبی را در نظر گرفتند تا اینجا بتواند پذیرای مهمانان خارجی بخصوص هنگام برگزاری مسابقات بین المللی اسکی نیز باشد.

پیست اسکی دربندسر

امکانات پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر در ارتفاعات شمال تهران قرار دارد ارتفاع این پیست اسکی در پایین ترین نقطه 2600 متر و بالاترین نقطه 3050 متر از سطح دریا می رسد برای همین، اینجا همانند هر پیست اسکی دیگری دارای تله کابین، تله سیژ و غیره برای رساندن اسکی بازان به ارتفاعات دارد اما در کنار آن، پیست اسکی دربندسر از امکانات دیگری هم برخوردار است که در ادامه به معرفی آن ها می خواهیم بپردازیم.

پیست اسکی دربندسر

تلله سیژ های پیست دربندسر

در پیست اسکی دربندسر سه خط برای تله سیژ در نظر گرفته شده است. تله سیژ برخلاف تله کابین، کابینی برای نشستن ندارد و صرفاً یک نیمکت است که به کابل وصل شده. خط اول تله سیژ پیست اسکی دربندسر دارای تله سیژ های 4 نفره است که طولی بالغ بر 1200 متر را طی می کند. این تله سیژ ها ساخت کشور فرانسه هستند و جزء باکیفیت ترین و مطمئن ترین تله سیژ های پیست اسکی دربندسر محسوب می شوند. خط دوم تله سیژ نیز دارای تله سیژ های 4 نفره است که طولی 800 متری دارد اما اسکی باز ها را به ارتلع 3750 متری می برد. در نهایت هم می رسیم به خط سوم تله سیژ که برخلاف دو خط قبلی، تله سیژ های آن دو نفره بوده و مسیری 1110 متری را طی می کند.

پیست اسکی دربندسر

تله کابین های پیست دربندسر

بعد از تله سیژ ها به تله کابین ها می رسیم. تله کابین ها اصولاً چون فضای بزرگی دارند از ظرفیت بیشتری هم برخوردار هستند. در پیست اسکی دربندسر تنها یک خط تله کابین وجود دارد و شلوغ ترین بخش از این مجموعه هم می باشد. تله کابین های پیست اسکی دربندسر ظرفیتی 12 نفره دارند و در مسیر 1830 متری که برای تله کابین در نظر گرفته شده، 57 تله کابین وجود دارد و در شلوغ ترین ایام نزدیک به 3هزار نفر در هر ساعت سوار بر این تله کابین ها می شوند.

پیست اسکی دربندسر

در پیست اسکی دربندسر تنها یک تله اسکی بشقابی وجود دارد که مسیری 700 متری را طی می کند و این تله اسکی بشقابی نیز ساخت ایتالیا است. برای افراد مبتدی نیز پیست اسکی دربندسر تله اسکی چکشی تعبیه کرده که تعداد آن ها در این پیست اسکی در حال حاضر دو عدد است.

اما این ها تنها امکاناتی بودند که اسکی باز ها را به جاهای مختلف پیست اسکی دربندسر ببرد. به غیر آن ها، در این پیست اسکی دستگاه برف ساز و پیست کوب نیز وجود ادارد که برف مصنوعی تولید کرده و به واسطه دستگاه پیست کوب، مسیرهای مطلوبی برای اسکی ساخته می شود چون در برخی از ایام روز های سرد و برفی زمستان ممکن است بارش برف آنقدر نباشد که مسیر های اسکی برای این ورزش مطلوب باشند و این دستگاه ها به خوبی می توانند یک مسیر ایده آل را به وجود بیاورند.

پیست اسکی دربندسر

مدرسه اسکی پیست دربندسر

بسیاری از مردم تصور می کنند ورزش اسکی ورزش بسیار سختی است و از طرفی فکر می کنند از پس آن بر نمی آیند اما پیست اسکی دربندسر برای علاقه مندان به یادگیری ورزش اسکی یک مدرسه اسکی تعبیه کرده و در آنجا ورزش اسکی را آموزش می دهد. جالب است بدانید تمامی زمین های پیست اسکی دربندسر به سه قسمت تقسیم می شوند. 50 درصد این زمین ها برای اسکی باز های سطح پیشرفته در نظر گرفته شده، 25 درصد برای مبتدی ها و 25 درصد هم برای حرفه ای در نظر گرفته شده تا هرکسی با توجه به مهارتی که دارد بتواند مسیر مناسبش را انتخاب کند. این 25 درصدی که برای مبتدی ها در نظر گرفته شده جایی است که بیشتر برای آموزش و مدرسه پیست اسکی دربندسر مورد استفاده قرار میگیرد.

پیست اسکی دربندسر

در مدرسه پیست اسکی دربندسر کلاس های آموزش مختلفی ارائه می شود که به صورت تخصصی هستند و هرکسی که در آن ها شرکت کند به یک فرد حرفه ای تبدیل می شود مانند کلاس های اسنوبرد و آلپاین که تمامی شرکت کنندگان از این دوره ها راضی بودند. در صورت موفقیت در این دوره ها، به شرکت کنندگان مدرک بین المللی ارائه می شود و می توانند کارت عضویت در کلوپ پیست اسکی دربندسر را نیز دریافت کنند. لازم به ذکر است این کلاس ها تنها برای افراد بین 5 تا 50 سال ارائه می شود و مربیان آن ها هم به زبان های آلمانی، لاتین و فرانسوی نیز تسلط کامل دارند.

پیست اسکی دربندسر

امکانات رفاهی پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی تنها دلیل محبوبیت این منطقه بین مردم نیست و کلی امکانات رفاهی دیگر هم در این مجموعه هست که اینجا را به یکی از پربازدید ترین جاهای دیدنی شمشک تبدیل کرده است. در ادامه می خواهیم به معرفی امکانات رفاعی تعبیه شده در پیست اسکی دربندسر اشاره کنیم.

در پیست اسکی دربندسر تعدادی رستوران، فست فود و کافه وجود دارد و در فصل زمستان در این رستوران ها و کافه ها حتی جای سوزن انداختن نیز وجود ندارد. در داخل پیست یک رستوران معروفی هست با نام رستوران چوبی و همانطور که از نامش هم پیداست، محیط رستوران چوبی است و در فصل زمستان زمانی که وارد رستوران می شوید نه تنها وارد یک فضایی گرم و دلنشین شده اید بلکه بخاطر این گرما، بوی چوب نیز فضای رستوران را دربر گرفته و لذت بخش است. در بخش مرتفع پیست اسکی دربندسر هم یک رستوران دیگر وجود دارد با نام رستوران قله و برای دسترسی به این رستوران می بایست سوار بر تله کابین یا تله سیژ های دو نفره شوید. این رستوران ویو فوق العاده زیبایی دارد.

پیست اسکی دربندسر

از آنجایی که پیست اسکی دربندسر از خارج از شهر تهران و کرج قرار دارد، تمامی گردشگران و اسکی بازان برای رسیدن به این مجموعه از خودروی شخصی استفاده می کنند برای همین، پیست اسکی دربندسر یک فضای بزرگی را به عنوان پارکینگ در نظر گرفته تا مردم از آنجا بتوانند برای پارک وسایل نقلیه خود استفاده کنند و همچنین در کنار آن نیز پارکینگ وی آی پی با ارائه خدمات و امکانات بهتر نیز وجود دارد.

پیست اسکی دربندسر

در پیست اسکی دربندسر کلی فروشگاه و غرفه های مختلف مشاهده می شود و در این فروشگاه ها انواع وسایل مورد نیاز برای اسکی شامل چوبی اسکی، تخته، لباس، عینک و غیره عرضه می شود اما از آنجایی که این لوازم در نوع خودشان بسیار گران قیمت هستند بسیاری از مردم ترجیح می دهند آن ها را به صورت ساعتی اجاره کنند.

پیست اسکی دربندسر

قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر

پیش از آنکه به قیمت بلیط های پیست اسکی دربندسر بپردازیم ابتدا یک نکته ای را باید بگوییم. لزوماً برای مراجعه به پیست اسکی دربندسر نیازی نیست که اسکی بلد باشید و حتی بسیاری از افرادی که به پیست اسکی دربندسر مراجعه می کنند تنها برای لذت بردن از ویو زیبا، طبیعت سفید پوش، کافه ها و رستوران گردی راهی اینجا می شوند. بطور کلی دو بلیط برای ورود به مجموعه پیست اسکی دربندسر وجود دارد یکی برای افرادی که تنها می خواهند وارد پیست شده و از ویو و رستوران ها و کافه ها استفاده کنند که مبلغ این بلیط در سال 1399 بالغ بر 100هزار تومان بوده و بلیط دوم هم برای افرادی است که قصدشان اسکی بازی است و مبلغ این بلیط در سال 1399 بالغ بر 250هزار تومان بوده.

پیست اسکی دربندسر

ساعت کاری پیست اسکی دربندسر

بطور کلی ساعت کاری پیست اسکی دربندسر همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب می باشد. اما این ساعت کاری به دو بخش تقسیم می شود یعنی از ساعت 8 صبح الی 4 بعد از ظهر سانس روز پیست اسکی محسوب می شود و از ساعت 4 بعد از ظهر که هوا به سمت تاریکی می رود، در تمامی مسیرهای اسکی این مجموعه چراغ هایی وجود دارد که روشن می شود و منظره زیبایی هم دارند. اما بطور کلی شما می توانید اگر با هدف اسکی می خواهید به این مجموعه مراجعه کنید، از 8 صبح تا 8 شب به صورت یکسره در مجموعه حضور داشته و به صورت نامحدود از امکانات آن استفاده کنید و از ورزش اسکی لذت ببرید.

پیست اسکی دربندسر

بهترین زمان مراجعه به پیست اسکی دربندسر

با اینکه ورزش اسکی ورزشی زمستانه است و در فصل زمستان اینجا به یکی از شلوغ ترین مناطق اطراف تهران تبدیل می شود اما قرار نیست تابستان ها تعطیل باشد. بطور کلی پیست اسکی دربندسر بخاطر اینکه در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد در منطقه خوش آب و هوا و دلنشین واقع شده و اگر در فصل تابستان به دنبال جایی هستید که دارای ویو بکر و زیبا از طبیعت و کوه ها داشته باشد و از همه مهم تر، از هوای خنک و مطلوبی هم برخوردار باشد می توان روی پیست اسکی دربندسر حساب باز کرد. اما بطور کلی می توان گفت از اواسط زمستان تا اوایل بهار با توجه به تجربه گردشگران و اسکی بازان بهترین زمان برای مراجعه به پیست اسکی دربندسر خواهد بود.

پیست اسکی دربندسر

رزرو سوئیت دربندسر

دربندسر جدا از پیست اسکی معروفی که دارد، منطقه ای است که بسیاری از پایتخت نشین ها برای آخر هفته ها و اوقات فراغت خود روی آن حساب باز می کنند و با اجاره روزانه اقامتگاه در این منطقه فرقی ندارد زمستان باشد یا تابستان، برای چند روز یا حتی چند ساعت به ددربندسر مراجعه می کنند تا از هوای بکر و طبیعت بی نظیر و آرامش بخشی که دارد لذت ببرند. از آنجایی که دربندسر یک روستای کوچک است و بیشتر افرادی که به آنجا سفر می کنند هم گردشگر، اسکی باز و کوهنورد هستند، بیشتر اقامتگاه هایی که به صورت روزانه اجاره داده می شوند سوئیت های مبله و سوئیت آپارتمان ها می باشند. اگر قصد سفری یک یا چند روزه به دربندسر را دارید و به دنبال اجاره سوئیت دربندسر هستید می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید تا از یک ماه قبل با ارزان ترین قیمت ها، بهترین اقامتگاهی که مد نظر دارید را رزرو کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.