جنگل گلندرود

جنگل گلندرود یکی از بهترین مقاصد بخش مرکزی استان مازندران برای طبیعت گردی و جنگل نوردی دارد که کلی آبشار در خود جای داده و بخش های مرتفع آن هم غرق در مه هستند. اگر می خواهید با جنگل گلندرود رویان بیشتر آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جنگل گلندرود کجاست؟

جنگل گلندرود در شهر رویان استان مازندران قرار دارد البته در اطراف شهر واقع شده است. اگر تصمیم به تجربه یک سفر طبیعت گردی شیرین و خاطره انگیز در جنگل گلندرود را دارید، ابتدا باید خود را به شهر رویان برسانید. بدین منظور، بهترین و نزدیک ترین راه برای دسترسی به شهر رویان از طریق جاده هراز است و در انتهای جاده هراز ابتدا به شهر آمل می رسید و بعد از آن به شهر محمودآباد هرچند باید از کمربندی محمودآباد استفاده کنید تا با ترافیک های سنگین مرکز شهر مواجه نشوید و سپس با عبور از شهر های ایزدشهر و نور به رویان برسید. لازم به ذکر است گردشگرانی هم هستند که برای دسترسی به شهر رویان از جاده چالوس استفاده می کنند هرچند این مسیر ترافیک بیشتری دارد و بعضاً زمان طولانی تری هم میگیرد اما زیبایی هایی جاده چالوس را جاده هراز ندارد.

با این حال بعد از اینکه به شهر رویان رسیدید، روبروی بازارچه سنتی رویان و مجاورش، بازار روس ها اما در آنسوی جاده، خیابان شهدا را مشاهده می کنید. در انتهای خیابان شهدا، وارد جاده رویان به بلده می شوید که مسیر دسترسی به برخی از معروف ترین جاهای دیدنی رویان محسوب می شود. در جاده رویان به بلده که همان جاده آبشار آب پری نیز نام دارد،  بعد از مسافتی 17 کیلومتری و با عبور از پارک جنگلی رویان و آبشار آب پری در نهایت به روستای گلندرود می رسید و منطقه جنگلی که در اطراف این روستا قرار دارد، جنگل گلندرود نام دارد.

جنگل گلندرود رویان

معرفی جنگل گلندرود

همانطور که گفته شد، زمانی که در جاده آبشار آب پری یا همان جاده رویان به بلده زمانی که بعد از نیم ساعت رانندگی به روستای گلندرود می رسید، یک منطقه جنگلی بسیار خوش آب و هوا، سرسبز و فوق العاده دلنشین در اطراف خود مشاهده می کنید که جنگل گلندرود نام دارد. این جنگل بخاطر اینکه مهم ترین و معروف ترین روستای نزدیک به آن، روستای گلندرود است برای همین نام گلندرود را برای این منطقه جنگلی بکر و خوش آب و هوا در نظر گرفته اند.

جنگل گلندرود جزء بهترن مقاصد طبیعت گردی در استان مازندران است و همیشه چه در فصل تابستان باشد، چه بهار و پاییز و حتی روزهای سرد و بارانی زمستان کلی طبیعت گرد و گردشگر به این منطقه سفر می کنند تا با گشت و گذار بین روستاهای معروف اطراف و ماجراجویی در دل طبیعت یک سفری فوق العاده هیجن انگیز و خاطره ساز را برای خود رقم بزنند. جنگل گلندرود منطقه جنگلی بزرگی است و جاهایی دارد که در ارتفاعات وافع شده و در روزهایی که هوا ابری یا بارانی است بخصوص فصل پاییز و زمستان، بخش های مرتفع جنگل غرق در مه هستند.

به دلیل اینکه با یک منطقه جنگلی طرف هستیم نه یک پارک یا منطقه محافظت شده، جنگل گلندرود فاقد امکانات و خدمات رفاهی است برای همین، اگر به دنبال رستوران، بوفه، سرویس بهداشتی و غیره هستید باید به روستاهایی که در این منطقه قرار دارند مراجعه کنید و در بخش رستوران غذا، از آنجایی که آبشار آب پری یکی از معروف ترین و شاید حتی محبوب ترین جاذبه دیدنی در رویان است و همیشه کلی گردشگر از این منطقه بازدید می کنند، در کنار جاده فوق العاده زیبا و خوش آب و هوای رویان به بلده، کلی رستوران و باغ رستوران فوق العاده در این جاده هست که برخی از آن ها نیز به روستا و جنگل گلندرود نزدیک هستند و می توانید برای یک وعده غذایی باکیفیت و به یاد ماندنی در دل طبیعت با ویو زیبای جنگل های سرسبز غرق در مه روی آن ها حساب کنید.

در جنگل گلندرود رویان آبشار های متعددی هست که معروف ترین آن ها آبشار آب پری نام دارد و در شمال روستا و جنگل گلندرود قرار دارد. به راستی اگر می خواهید به جنگل نوردی و طبیعت گردی در جنگل گلندرود بپردازید در نظر داشته باشید اینجا منطقه جنگلی آزاد است و زمانی که قصد کمپینگ و چادر زدن را دارید، مراقب حیوانات وحشی که ممکن است به نزدیکی شما بیایند باشید.از طرفی، برای مسیریابی بهتر و آشنا شدن با جاهای بکر و فوق العاده زیبای جنگل گلندرود می توانید از بومیان و ساکنان روستاهای منطقه کمک بگیرید.

جنگل گلندرود رویان

بهترین زمان بازدید از جنگل گلندرود رویان

جنگل گلندرود فاصله ای 17 کیلومتری تا رویان دارد که یک شهر ساحلی محسوب می شود. از طرفی، جنگل گلندرود همانطور که از نامش پیداست، یک منطقه جنگلی است که زمین های شالی ندارد و به دلیل اینکه تا زمین های شالی هم فاصله زیادی دارد، از آب و هوایی فوق العاده بهره می برد بطوریکه در روز های سرد زمستان، ما شاهد بارش برف در این منطقه هستیم. از این رو، از نظر مساعد بودن شرایط آب و هوایی، فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر و بازدید از جنگل گلندرود به شمار می رود و زیر آفتابی ملایم با هوایی مساعد و خنک به همراه بارش های پراکنده باران در برخی از روزها بخصوص روزهای فصل پاییز یک تجربه طبیعت گردی فوق العاده ای را برای خود رقم خواهید زد.

در نظر داشته باشید فصل بهار و پاییز بخاطر اینکه نه تنها رویان و جنگل گلندرود بلکه کل استان مازندران از آب و هوایی دلنشین و مساعد برخوردار می باشد، گردشگران بسیاری به شمال کشور سفر می کنند و چون آبشار آب پری هم معروف ترین جاذبه دیدنی در رویان به شمار میرود، جاده رویان به آب پری و شهر بلده بسیار شلوغ می شود. فصل تابستان اما، جنگل گلندرود به مراتب خلوت تر از بهار و پاییز است و چون با منطقه ای جنگلی طرف هستیم، هوا همچنان خنک و دلنشین است و در نظر داشته باشید جنگل گلندرود، آبشار آب پری و مناطق اطرافش بخاطر شرایطی که دارند، دمای هوا همیشه نزدیک به 10 درجه خنک تر از رویان و شهرهای دیگر می باشد.

جاهای دیدنی اطراف جنگل گلندرود

جنگل گلندرود صرفاً یک منطقه جنگلی است که بیشتر مناسب طبیعت گردان و جنگل نوردان می باشد تا ساعت ها مشغول طبیعت گردی در این منطقه باشند و شب ها را با کمپ زدن و چادر زدن در دل طبیعت سپری کنند. اما برای سایر گردشگران و مسافرانی که به رویان سفر کرده اند و می خواهند در کنار جاهای دیدنی رویان نگاهی هم به جنگل گلندرود بیاندازند و نهایتاً با پهن کردن بساط پیک نیک در دل طبیعت جنگل گلندرود، چند ساعتی را مهمان طبیعت باشند، بازدید از این جنگل زمانی بین 1 الی 4 ساعت می گیرد. از این رو، می توانید در کنار گشت و گذار در جنگل گلندرود نگاهی هم به سایر جاهای دیدنی رویان بیاندازید که برخی از آن ها در اطراف جنگل گلندرود قرار دارند.

جاذبه های گردشگری همچون آبشار حرام او، آبشار آب پری، دریاچه الیمالات، خانه نیما یوشیج، کلیسای آنتوان مقدس، شهر فوق العاده بلده که در انتهای جاده رویان به بلده قرار دارد و آبشار کپ از بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی در شهر رویان هستند که پیشنهاد می کنیم در کنار جنگل گلندرود، از این مناطق نیز بازدید کنید.

جنگل گلندرود رویان

رزرو ویلا جنگلی در رویان

رویان جزء شهرهای ساحلی استان مازندران است و همیشه در اغلب شهر های ساحلی، بخاطر اینکه در بخش جنوبی شهر بیشتر زمین های شالی قرار دارد و روز های تابستان، هوای آنجا بسیار گرم و شرجی خواهد بود گردشگران تمایل دارند در بخش ساحلی و نزدیک به دریا اقامت داشته باشند. از طرفی در برخی از شهر ها مانند چالوس، رامسر، نمک آبرود و غیره در بخش جنوبی شهر بجای زمین های شالی فقط جنگل های سرسبز و فوق العاده مشاهده می شود برای همین، تمایل گردشگران به اقامت در بخش جنگلی بیشتر از منطقه ساحلی است.

شهر هایی مانند رویان اما، هم بخش ساحلی فوق العاده ای دارد و هم بخش جنگلی آن جذاب و بی نظیر است برای همین، فرقی ندارد به فکر اجاره ویلا در بخش ساحلی باشید یا اجاره ویلا جنگلی رویان چراکه قیمت ها در این دو منطقه تا حدودی یکسان است و ملاک تعیین قیمت اجاره روزانه ویلا، به موقعیت، نزدیکی به جاهای دیدنی معروف، امکانات و سرگرمی های اقامتگاه برمیگردد. از این رو، برای رزرو ویلا در رویان نزدیک به ساحل یا نزدیک به آبشار آب پری با بهترین قیمت ها و متناسب با امکانات و بودجه در نظر گرفته شده کافیست به وبسایت باباسفر مراجعه کنید و با درج شهر مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات، لیست بهترین ویلاهای رویان را مشاهده کرده و آنچه که مد نظر داریرا رزرو کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.