ساحل نقره ای هنگام

ساحل نقره ای هنگام از معدود سواحل خاص و فوق العاده نه تنها در ایران بلکه در کل جهان هستی است که در جنوب کشور و جزیره هنگام قرار دارد. در باباسفر قرار است با این ساحل زیبا بیشتر آشنا شوید و ببینیم چرا نام نقره ای برای این ساحل انتخاب شده آیا واقعاً رنگ ساحل نقره ای است یا موارد جذاب دیگری دارد پس با ما همراه باشید.

 هنگام

ساحل نقره ای هنگام کجاست؟

برای اینکه بخواهید از ساحل هنگام بازدید کنید، ابتدا همانطور که از نام این ساحل مخشص است، در جزیره هنگام قرار دارد و باید به جزیره هنگام مراجعه کنید. جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم قرار دارد اما فاصله آن تا قشم بسیار کم است بطوریکه اگر در جنوب قشم به اسکله گردشگری دلفین ها مراجعه کنید، جزیره هنگام را مشاهده خواهید کرد. در اسکله هایی که در جنوب جزیره قشم قرار دارند، قایق های مختلفی هستند که شما را از قشم به جزیره هرمز می رسانند. لازم به ذکر است فاصله قشم تا جزیره هرمز با استفاده از کشتی ها بسته به نوع کشتی یا قایق از 15 دقیقه الی نیم ساعت خواهد بود.

بعد از اینکه شما از جزیره قشم به هنگام و منطقه هنگام جدید رسیدید، وارد اسکله هنگام خواهید شد که در شما جزیره قرار دارد و برای دسترسی به ساحل نقره ای هنگام باید به غرب جزیره مراجعه کنید لذا خوب است بدانید در منطقه هنگام جدید، تاکسی ها و وسایل حمل و نقل وجود دارد و در آن ها در جنوب منطقه هنگام جدید وارد اولین خروجی می شوند تا در انتهای آن، شما را به ساحل نقره ای برسانند.

 جزیره هنگام

معرفی ساحل نقره ای هنگام

اول از هر چیز، ابتدا می خواهیم شما را با موجودی با نام فیتوپلانکتون آشنا کنیم که شاید خیلی ها شناختی نسبت به آن نداشته باشند. آغازیان موجودات تک سلوی هستند که در دوران مدرسه شناختی نسبت به آن ها پیدا کردیم و به دو دسته تولید کننده و مصرف کننده تبدیل می شوند. یکی از انواع موجودات تک سلولی یا همان آغازیان، فیتوپلانکتون ها هستند که نامشان در زبان یونانی یعنی گیاه و در زبان انگلیسی یعنی سرگردان. فیتوپلانکتون ها در تولید چوب تاثیر قابل توجهی دارند بطوریکه 15 درصد از چوب دنیا توسط آن ها تولید می شود و همچنین این موجودات در سواحل و اقیانوس ها بخصوص آب شیرین پیدا می شوند و از منابع تغذیه ای برای آبزیان هستند.

در نقاط دنیا، سواحل متعددی هست که در طول شب ها، می بینیم نوار ساحلی آنجا به رنگ آبی درآمده و می درخشد تا صحنه ای خارق العاده به وجود بیاید و به لطف حضور میلیون ها فیتوپلانکتون در این سواحل است که شب ها آبی رنگ و درخشان می شوند. در ایران هم 5 ساحل داریم با نام های ساحل نقره ای جزیره هنگام، ساحل منفق هرمز، ساحل چابهار، ساحل قشم و ساحل جزیره لارک که به لطف حضور فیتوپلانکتون ها شب ها نورانی و آبی رنگ هستند.

 جزیره هنگام

ساحل جزیره هرمز جزء خاص ترین سواحل ایران است فیتوپلانکتون ها زیبایی اینجا را دوچندان کرده اند. فیتوپلانکتون ها که موجودات شفافی هستند بطور کلی از خود نوری ساطع نمی کنند اما چگونه شب ها آبی رنگ هستند؟ درواقع این موجودات در طول روز، نور خورشید را جذب می کنند و در طول روز درخشانی خاصی دارند که همین موضوع، ساحل نقره ای هنگام را خاص کرده و به لطف شدت زیاد نور خورشید، فیتوپلانکتون ها نور را ذخیره می کنند تا شب ها هم بدرخشند. این موجودات در نگاه اول شفاف هستند و در طول روز میدرخشند و در طول شب، اگر چراغ قوه به سمت ساحل بگیرید کلی دانه های ریز و درشت مشاهده می کنید که همچون آسمانی پر ستاره می درخشند. فیتوپلانکتون ها از دلایل مهم سبز بودن اقیانوس ها هستند و زمانی که دریا ناآرام باشد، رنگ آن ها به آبی تغییر پیدا می کند.

در ساحل نقره ای هنگام کانی های مختلفی هم هست که به فیتوپلانکتون ها برای زیباتر نشان دادن ساحل کمک بسیاری می کنند. در طول روز که مشغول قدم زدن در ساحل نقره ای هنگام هستید، بخش هایی از ساحل را میبینید که تیره تر هستند و کافیست دست خود را به ماسه آغشته کنید و به سمت آفتاب بگیرید تا بدرخشد. در طول شب نیز همین سواحل تیره رنگ زیبایی خاص خود را دارند.

 ساحل نقره ای جزیره هنگام

بهترین زمان بازدید از ساحل نقره ای هنگام

بطور کلی، اگر بین جاهای دیدنی قشم تصمیم دارید از جزیره هنگام و ساحل نقره ای هنگام بازدید کنید، طوری برنامه بچینید که یک روز کامل را در این منطقه سپری کنید یا یکبار در طول روز و یکبار در طول شب به این جزیره مراجعه کنید و ساحل نقره ای هنگام را ببینید. همانطور که پیش تر گفتیم، رنگ آبی فیتوپلانکتون ها به شرایط دریا بستگی دارد و اگر دریا ناآرام باشد، آن ها آبی رنگ خواهد بود و در سایر زمان ها، شفاف بوده و زمانی که نور به آن ها برخورد کند می درخشند.

بطور کلی، بهترین زمان سفر به قشم و جزیره هنگام چون این مناطق در جنوب کشور قرار دارند از آب و هوایی بسیار گرم و شرجی برخوردار هستند، فصل پاییز و زمستان و بهار خواهد بود. از طرفی، اگر میخواهید شب های ساحل نقره ای هنگام را به رنگ آبی ببینید، بهترین زمان در فصل پاییز است چراکه در این فصل، نه تنها هوای منطقه به مراتب مساعد تر از تابستان می باشد، بلکه این امکان هم وجود دارد که در طول شب، دریا کمی ناآرام شده و شما بتوانید ساحل نقره ای هنگام را به رنگ آبی مشاهده کنید. اما این امکان بشتر به شانس برمیگردد چون ممکن است شب دریا ناآرام نشود یا شرایط جوی طوری باشد که حتی نتوانید وارد جزیره هنگام شوید.

 ساحل نقره ای جزیره هنگام

گردشگران بسیاری هستند که تنها هدف آن ها از سفر به جزیره هنگام فقط مشاهده ساحل نقره ای هنگام به رنگ آبی است لذا آن ها با چک کردن شرایط آب و هوایی، موقعی اقدام به سفر و بازدید از جزیره هنگام می کنند که هوا مساعد بود و دریا شرایط آرامی دارد و سپس، با اقامت در این جزیره، چند روزی مهمان مردم خونگرم و مهمان نواز هنگام خواهند بود تا بتوانند ساحل نقره ای هنگام را به رنگ آبی در طول شب ببینند. لازم به ذکر است در جزیره هنگام امکانات محدودی وجود دارد و خبری از هتل برای اقامت نیست لذا معمولاً گردشگران یا بساط کمپ را با خود به همراه می برند و شب را در نزدیکی سواحل زیبای هنگام سپری می کنند یا با اجاره اقامتگاه بوم گردی، اقامتی خاطره انگیز را برای خود رقم میزنند.

 صخره مادر و دختر جزیره هنگام

نکات مهم بازدید از ساحل نقره ای هنگام

ساحل نقره ای جزیره هنگام شکی نیست که منطقه ای بسیار و زیبا خاص به شمار میرود چه در طول روز که کانی ها و فیتوپلانکتون های شفاف آن ساحلی درخشان و زیبا به وجود آورده اند و چه در شب که اگر دریا ناآرام باشد ساحل آبی خواهد بود. با این حال، تمام این تصاویر زیبا و بی نظیری که در فضای اینترنت از ساحل نقره ای هنگام مشاهده می کنید مربوط به خیلی سال پیش می باشند و اگر امروزه به بازدید از جزیره هنگام و ساحل نقره ای بپردازید، صحنه دیگری را مشاهده خواهید کرد. متاسفانه در طول سال های اخیر، بخاطر خاص بودن ماسه ساحل نقره ای هنگام، گردشگران بعد از گشت و گذار و بازدید، مقداری از خاک ساحل را در داخل بطری میریزند و با خود برمیگردانند تا به عنوان یادگاری داشته باشند که این موضوع، از جذابیت ساحل کاسته و آن را فقیر تر کرده.

بطور کلی شما حتی اگر در فصل پاییز هم به جزیره قشم و هنگام سفر کنید، قطعاً با خود لباس های خنک و نازک به همراه خواهید داشت و پیشنهاد می کنیم در کنار آن، دوربین های عکاسی، لوازم کمپینگ و یا بساط پیک نیک هم به همراه داشته باشید.

 ساحل نقره ای جزیره هنگام

جاهای دیدنی اطراف ساحل نقره ای هنگام

جزیره هنگام جزء سه جزیره معروف و دیدنی در اطراف جزیره قشم است همانند دو جزیره دیگر از جمله لارک و هرمز، فقط ساحل ندارد و از کلی جای دیدنی جذاب و فوق العاده دیگر هم برخوردار است. از طرفی، شما زمانی که می خواهید در میان زیباترین و خاص ترین جاهای دیدنی قشم به بازدید از ساحل نقره ای هنگام بپردازید، می بایست از جزیره قشم خارج شوید و وارد یک جزیره دیگر شوید که خودش زمان و هزینه قابل توجهی را از شما میگیرد. از طرفی هم توصیه می شود یکبار در طول روز و یکبار هم در طول شب از ساحل نقره ای جزیره هنگام بازدید کنید لذا به این دو دلیل، پیشنهاد می کنیم در کنار ساحل نقره ای جزیره هنگام از سایر جاهای دیدنی این جزیره که برخی از آن ها هم در نزدیکی ساحل قرار دارند نیز بازدید کنید.

 ساحل نقره ای هنگام

کله تسعین، کوه قرمز، مزرعه پرورش تمساح، منطقه غواصی پارس، خور آهن و گنبد نمکی هنگام از معروف ترین جاهای دیدنی این جزیره هستند که در اطراف ساحل نقره ای هنگام قرار دارند. به غیر از آن، درخت انجیر معابد، ساحل محمل، تاسیسات بندری انگلیس، سنگ معروف مادر و دختر که داستان جالبی پیشت سر آن وجود دارد و کشتی به گل نشسته پرتغالی ها از دیگر جاهای دیدنی معروف جزیره هنگام که غنی از سرب و نمک و خاک می باشد هستند و بازدید از آن ها شدیداً توصیه می شود.

لازم به ذکر است در کنار جاهای دیدنی چه در قالب بناهای تاریخی و چه در قالب جاهای طبیعی مانند دره ها، غار ها، سواحل و غیره، نگاهی هم به بازار محلی هنگام بیاندازید که کلی سوغاتی و صنایع دستی دارد. در آخر نیز ذکر این نکته الزامیست جزیره هنگام به دلفین هایی که دارد مشهور است و یکی از محبوب ترین تفریحات در این جزیره، تماشای دلفین ها می باشد بطوریکه شما را با قایق به جای مشخصی از دریا در نزدیکی جزیره می برند که کلی دلفین دارد و می توانید آن ها را از نزدیک تماشا کنید. بطور کلی، 40 گونه دلفین در جهان شناسایی شده که 13 گونه آن ها در آب های جزیره هنگام قرار دارد اما در نظر داشته باشید برای بازدید از آن ها باید صبح زود که آب سرد است مراجعه کنید چون در آن ساعات دلفین ها به بالای آب می آیند و قابل مشاهده هستند.

اجاره روزانه آپارتمان در قشم

جزیره قشم جزء محبوب ترین مقاصد توریستی نه تنها در جنوب کشور بلکه در کل ایران است و از این رو، سالانه میلیون ها گردشگر به این جزیره سفر می کنند لذا در اقصی نقاط قشم ما شاهد ده ها و شاید صد ها هتل با امکانات و خدمات مختلف هستیم. اقامت در هتل های جزیره قشم بخش قابل توجهی از بودجه سفر را شامل می شوند برای همین، یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های سفر، اجاره روزانه خانه در قشم است. در قشم چه در بخش توریستی و چه در بخش بومی که به دور از شلوغی و ترافیک های بخش توریستی قرار دارد، اقامتگاه های مختلفی در قالب آپارتمان، خانه، بوم گردی و غیره به صورت روزانه اجاره داده می شوند که هم بسیار به صرفه تر از هتل ها هستند. برای رزرو اقامتگاه مورد نظر خود آن هم با بهترین قیمت ها کافیست نگاهی به اقامتگاه های سایت باباسفر بیاندازید. 

اجاره روزانه خانه در قشم

در غرب جزیره هنگام

فصل بهار و پاییز، یکبار در طول روز و یکبار در طول شب

وجود موجودات ریزی با نام فیتوپلانکتون

کله تسعین، کوه قرمز، مزرعه پرورش تمساح، منطقه غواصی پارس، خور آهن و گنبد نمکی هنگام

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.