کوه صفه اصفهان

کوه صفه اصفهان را اگر بخواهیم یک مقایسه کوچکی داشته باشیم، همانند کوهسنگی در مشهد است با این تفاوت که اینجا کلی امکانات و تفریحات فوق العاده دارد و جایی است که نباید از دستش داد. اگر می خواهید با کوه صفه اصفهان بیشتر آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید.

کوه صفه

کوه صفه کجاست؟

قبل از اینکه به معرفی کوه صفه بپردازیم و ببینیم چرا یک کوه تبدیل به یکی از جذاب ترین و شلوغ ترین جاهای تفریحی اصفهان تبدیل شده، ببینیم کوه صفه اصفهان در کجای این شهر قرار دارد و میانگین چقدر راه در پیش داریم تا از شهر اصفهان به کوه صفه برسیم.

کوه صفه در جنوب اصفهان قرار دارد و به عبارتی، جنوبی ترین بخش اصفهان که بعد از آن، وارد جاده می شوید و از شهر خارج خواهید شد. کوه صفه خودش در جنوب پارک صفه قرار دارد و شما برای دسترسی به این کوه ابتدا باید وارد پارک صفه شوید و به جنوب پارک مراجعه کنید. بدین منظور، برای دسترسی به پارک و کوه صفه باید وارد بزرگراه صفه شوید. بزرگراه صفه در امتداد بزرگراه عقرب پرست قرار دارد و برای دسترسی به این بزرگراه می توانید از بلوار صفه که در امتداد بلوار حکیم نظامی و خود اتوبان عقرب پرست استفاده کنید. در نهایت هم در همین بزرگراه صفه، به ورودی پارک صفه و کوه صفه خواهید رسید. لازم به ذکر است اگر با خودروی شخصی می خواهید به پارک صفه مراجعه کنید، اینجا دارای پارکینگ اختصاصی هم هست که می توانید از آن بهرمند شوید.

کوه صفه اصفهان

معرفی کوه صفه اصفهان

اول از هر چیز، ابتدا بگوییم که چرا نام این کوه را صفه گذاشتند. صفه یعنی فضای تخت و دو دلیل برای انتخاب این نام وجود دارد یکی اینکه کوه زیبای صفه برخلاف بسیاری از کوه های دیگر، قله ای نوک تیز ندارد و دلیل دوم هم بخاطر این است که کوه از چشمه خاچیک آغاز می شود و بعد ازچشمه به بخش صاف می رسیم و سپس به دامنه کوه. کوه صفه جدا از اینکه تنها یک کوه است و در پایین پارکی بزرگ و فوق العاده دارد، از ارزش تاریخی بالایی برخوردار بوده و به یک تفریحگاهی محبوب بین گردشگران و حتی مردم اصفهان تبدیل گردیده برای همین در روز های آخر هفته و بخصوص تعطیلات، افراد زیادی را در این پارک مشاهده می کنید که به سبب آن، پارکینگ و مسیر ورودی به پارک و کوه صفه بسیار شلوغ و پر ترافیک خواهد بود.

کوه صفه مرتفع ترین منطقه در شهر اصفهان است چراکه این کوه 2256 متر ارتفاع دارد و نه تنها جزء رشته کوه زاگرس محسوب می شود بلکه به بام اصفهان نیز معروف است و هرکسی که به دنبال یک ویو خاص و زیبا از شهر زیبای اصفهان می گردد، اولین جایی که به ذهنش خطور می کند کوه صفه و بالای آن، بام اصفهان خواهد بود. کوه صفه اصفهان درواقع دو قله شمالی و جنوبی دارد و ارتفاع قله جنوبی نیز از قله شمالی بیشتر است اما برخلاف تصوری که می شود، اگر به دنبال یک ویو جذاب و فوق العاده از شهر اصفهان هستید با اینکه ارتفاع قله جنوبی بیشتر می باشد اما ویو از قله شمالی بهتر است.

کوه صفه از بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای پیاده روی، ورزش و کوهنوردی است و در طی سال های گذشته، کوهنوردان بسیاری خود را به قله کوه صفه می رسانند تا از ویو زیبایی که دارد لذت ببرند اما در گذشته، صعود به قله کوه صفه کار هرکسی نبود و تجهیزات و توانایی جسمانی بالایی نیاز داشت تا بتوان به قله رسید ولی در طی سال های اخیر که کوه صفه بین گردشگران و مردم روز به روز محبوب تر می شد تصمیم گرفتند تا مسیر های اختصاصی برای کوهنوردی، پیاده روی و غیره در این منطقه احداث کنند و با قرار دادن تجهیزات ایمنی در طول مسیر، صعود به قله کوه صفه را برای بسیاری از مردم راحت تر کنند لذا چون کوه صفه به منطقه شلوغی تبدیل شده، کوهنوردان قدیمی می گویند دیگر آن سکوت و لذتی که در گذشته هنگام صعود به قله بود وجود ندارد.

شهربازی کوه صفه اصفهان

در کنار مسیر کوهنوردی و پیاده روی و حتی دوچرخه سواری، در بخشی از کوه صفه امکانات و تجهیزاتی برای صخره نودری فراهم شده و صخره نوردان برای تجربه یک صخره نوری سخت و به یادماندنی می توانند روی کوه صفه حساب کنند. اما خیالتان راحت باشد چون برای صعود به ارتفاعات کوه صفه نیازی نیست تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید و از مسیر های سخت عبور کنید چون در طی سال های اخیر، شهرداری اصفهان در این منطقه تله کابین هم احداث کرده که شما را از پارک صفه به ارتفاعات صفه می برد و در آنجا علاوه بر ویو، از کلی رستوران و کافه با ویو زیبا از شهر نیز برخوردار خواهید شد. لازم به ذکر است همانند بام های دیگری که در ایران هست از بام ولنجک یا کهف الشهدا تهران و کوهسنگی مشهد، در بام اصفهان یا همان ارتفاعات کوه صفه نیز مزار شهدای گمنام احداث شده.

کوه صفه جدا از اینکه امروزه بین جاهای دیدنی اصفهان به یک تفریحاگاهی جذاب و به یادماندنی و البته، فوق العاده شلوغ بخصوص در ایام تعطیلات تبدیل شده اما از نظر تاریخی نیز ازرش و اهمیت بالایی دارد. صد ها و شاید هزاران سال پیش، در بالای کوه صفه اصفهان یک دژ مستحکمی ساخته شده بود که امروزه با گذشته سال های بسیار زیر آفتاب و عوامل آب و هوایی، بخش هایی از آن باقی مانده و نشان می دهد که این کوه در گذشته های دور، از نظر نظامی و تامین امنیت و پناهگاهی برای مردم ارزش و اهمیت بالایی داشته و جالب است بدانید یکی از دلایلی که این دژ در بالای کوه صفه ساخته شده بخاطر ویو خارق العاده ای است که از محیط اطراف دارد بطور مثال، زمانی که بالای کوه صفه می رسید می توانید کوه های دلیجان، شاه کوه و تپه های هزار دره که در فاصله های دوری قرار دارند را مشاهده کنید.

مسیر پیاده روی کوه صفه اصفهان

امکانات، تفریحات و جاهای دیدنی کوه صفه

کوه صفه فراتر از یک کوه است و کلی امکانات و خدمات در طی سال های اخیر در این منطقه احداث شده مثلاً مزار شهدای گمنام صفه در سال 1393 به این مجموعه اضافه گردیده یا مسیر هایی که برای کوهنوردی و و پیاده روی و دوچرخه سواری تعبیه شده، همگی در دهه 80 احداث شدند. با این حال می خواهیم در ادامه شما را با تمام جاهای دیدنی، امکانات و تفریحات کوه صفه اصفهان بیشتر آشنا کنیم.

پارک صفه اصفهان

اگر بین جاهای دیدنی اصفهان تصمیم دارید از کوه زیبای صفه بازدید کنید، برای دسترسی به این کوه ابتدا باید وارد پارک صفه شوید تا از طریق یکی از مسیر های پیاده روی، تله کابین و دوچرخه سواری به کوه صفه اصفهان برسید. پارک صفه جزء بزرگترین و شلوغ ترین پارک ها و تفریحگاه های اصفهان است و آخر هفته ها معمولاً جای سوزن انداختن در این پارک وجود ندارد. پارک صفه از امکانات و خدمات رفاهی متنوعی برخوردار است بطور مثال، اینجا کلی آلاچیق دارد که برخی مسقف هستند و برخی هم به صورت اتاق تا خانواده ها به خیال راحت بساط پیک نیک خود را در آنجا پهن کنند و لحظات خوشی را رقم بزنند.

پارک صفه اصفهان بوفه، رستوران و کافی شاپ دارد و کلی فضای سبز که در ایام نوروز، تمامی خانواده ها در این فضای سرسبز پیک نیک خود را به راه انداخته اند و از طبیعت لذت می برند. اما امکانات و خدمات رفاهی پارک صفه به این موارد ختم نمی شود. اینجا دارای باغ وحش است که نزدیک به 50هزار متر مربع مساخحت دارد و کلی جاندار از غاز و قو گرفته تا شیر، پلنگ، میمون، خرگوش و غیره را در خود جای داده. در کنار باغ وحش، در پارک صفه اصفهان جایی است که با نام گردنه و پل رنگین کمان شناخته می شود. این بخش که در بخش جنوبی کوه صفه قرار دارد و در کنار ویوی زیبایی که از طبیعت اطراف ارائه می دهد، گفته می شود جهت بادی که در شهر اصفهان می وزد خلاف جهت این پل و گردنه می باشد. همچنین در نظر داشته باشید یکی از تفریحات کوه صفه که زیپ لاین است در این گردنه قرار دارد و مجاورش هم، پل معلق که هیجان خاصی دارد.

به راستی یک نکته مهم را در خصوص باغ وحش صفه اصفهان باید در نظر بگیریدو در سال 1400 و خرداد ماه این سال، شرایط نگهداری در این باغ وحش وضعیت غیر مساعدی داشت و تمامی حیوانات در وضعیت بدی بودند و حتی برخی بخاطر زخم ها و مشکلاتی که داشتند تلف شدند برای همین، از خرداد ماه این سال بازدید از باغ وحش صفه اصفهان به روی عموم بسته شد اما خبر خوش اینکه در اسفند ماه سال بعدش یعنی سال 1401، علاوه بر اینکه نام باغ وحش صفه به پارک آموزش حیات وحش تغییر پیدا کرد، بازدید از این مجموعه هم به روی عموم باز شد.

ویو کوه صفه اصفهان

چشمه های کوه صفه اصفهان

در اطراف کوه صفه، چندین چشمه طبیعی هست که جزء محبوب ترین جاهای دیدنی اصفهان بین طبیعت گردان به شمار میرود. این چشمه ها با نام های چشمه درویش معروف به چشمه خاچیک با کلی گونه گیاهی در اطرافش، چشمه پاچنار، چشمه گل زرد که فوق العاده زیبا است اما برای دسترسی به چشمه گل زرد باید از مسیر صعب العبوری عبور کنید هرچند آنقدر یبا و فوق العاده است که ارزشش را دارد. در آخر هم به چشمه نقط می رسیم که در بخش غربی کوه صفه قرار دارد. چشمه نقط جذابیت خاص خود را دارد چون آبی که این چشمه را تامین می کند که از دل کوه صفه می آید و به صورت قطره قطره وارد چشمه می شود و همچنین آب چشمه آنقدری زلال و خنک است که کوهنوردان و جانورانی که در این منطقه زندگی می کنند از آن برای رفع عطش استفاده می کنند.

غار های کوه صفه

شاید برایتان جالب باشد بدانید کوه صفه اصفهان در کنار همه زیبایی و جذابیتی که دارد بخصوص ویو جذابی که از شهر و مناطق اطرافی که ارائه می دهد، 14 غار دارد که غار های مخوف و خارق العاده ای هستند البته برخی از این غار ها ترسناک اند و مابقی، جاهای فوق العاده ای به شمار میروند. معروف ترین غار های نزدیک به کوه زیبای صفه یکی با نام غار کسری است که در نزدیکی پل و گردانه رنگین کمان مجاور یک توربین بادی قرار دارد، دیگری با نام غار بیستون که در بخش غربی کوه صفه واقع شده، سومین غار با نام غار قنبر که در بخش شرقی کوه صفه و بالای چشمه خاچیک قرار دارد، چهارمین غار با نام غار سیمرغ که در ارتفاع 2هزار متری قرار دارد و گفته می شود این غار در سال 1391 به لطف غارنوردان کشف شده و در نهایت هم به غار هفت چشمه می رسیم چون در بالای هفت چشمه قرار دارد با این نام شناخته می شود.

اما یک غار خاص هم هست که با نام غار کفتار شناخته می شود. این غار در دره ای با نام دره دورخ قرار دارد و داستانی پشت این غار هست. گفته می شود در گذشته های دور، گروهی که اسمشان چکاد بود غار کفتار با با دستان خودشان به وجود آوردند و شخصی با نام پهلوان صادق نقش مهمی در ایجاد این غار داشت. به لطف نام گروه، اسم این غار دست کند چکاد گذاشته شد و جالب است بدانید این غار در نزدیکی غار سیمرغ قرار دارد همانی که در ارتفاع 2هزار متری قرار دارد اما به لطف عوامل متعدد، غار کفتار امروزه تخریب شده. در آخر هم خوب است بدانید تمامی غار هایی که در اطراف کوه زیبای صفه اصفهان قرار دارند در جاهای صعب العبوری واقع شده اند و هرکسی نمی تواند وارد این غار ها شود چون نیاز به مهارت غار نوردی و صخره نوردی بوده و امکانات و تجهیزات مختلفی هم برای دسترسی به این غار ها مورد نیاز است.

تله کابین کوه صفه اصفهان

همانطور که پیش تر هم گفتیم، شاید خیلی ها توانایی کوه نوردی و پیاده روی برای صعود به قله کوه را نداشته باشند برای همین شهرداری اصفهان تصمیم گرفت که خط تله کابینی را در این پارک احداث کند تا همه بتوانند به بالای کوه برسند. تله کابین کوه زیبای صفه اصفهان دو خط دارد که شما را از پارک صفه به ارتفاع 1850 متری کوه می رساند البته که پیش تر گفتیم که این کوه نزدیک به 2250 متر ارتفاع دارد و برای اینکه بتوانید به نوک قله برسید باید با تجهیزات کوهنوردی مراجعه کنید. اگر برای دسترسی به ارتفاعات کوه می خواهید از تله کابین صفه استفاده کنید این نکته را در نظر بگیرید که در فصل تابستان بخاطر اینکه در ارتفاعات کوه ما شاهد هوایی به مراتب خنک تر از بخش های دیگری شهر اصفهان هستیم، خط تله کابین بسیار شلوغ خواهد شد و زمان زیادی را در صف باید منتظر بمانید.

در خصوص تله کابین صفه خوب است نکاتی را در نظر بگیرید. همانطور که گفتیم، تله کابین دارای دو خط است و هر خط نیز مجهز به 50 کابین بوده و توانایی جابجایی 200 نفر را دارد. خط اول شما را به ارتفاع 320 متری می رساند و زمانی که در انتها پیاده می شوید، خنک تر شدن هوا را بخصوص در روزهای گرم تابستان به خوبی حس خواهید کرد. خط دوم تله کابین اما، خطی است که شما را به ارتفاعات بالاتر کوه می رساند و در انتهای خط دو تله کابین صفه شما به ارتفاعی می رسید که ویو خارق العاده از شهر و مناطق اطراف را در اختیار دارید. در نظر داشته باشید خط دو تله کابین که مسیری 800 متری را هم طی می کند در روز های بارانی و زمانی که آب و هوا در شرایط نامساعدی باشد تعطیل خواهد بود. لازم به ذکر است در انتهای خط دو تله کابین صفه کلی کاف و رستوران هم هست که از دستشان ندهید.

کوه صفه

قلعه شاه دژ

در کنار همه تفریحگاه ها و جاهای دیدنی و طبیعی که در این منطقه قرار دارد، قلعه شاه دژ جزء جاهای تاریخی است که در بازدید از کوه صفه می توانید نگاهی به آن بیاندازید. قلعه شاه دژ همان بنای تاریخی و مستحکمی است که پیش تر نگاهی به آن انداختیم و گفتیم که به لطف ویو مهمی که کوه از مناطق اطراف ارائه می دهد، اینجا دژی ساخته شد تا هم پناهگاهی برای مردم باشد بخاطر مسیر دسترسی سختی که در گذشته داشت تا دشمن نتواند به راحتی وارد دژ شود و هم دارای برج نگهبانی بود تا مناطق اطراف به خوبی رصد شود. این دژ تاریخی طبق بررسی هایی که انجام شده گفته می شود در دوران حکومت ساسانیان ساخته شده البته بقایایی که از این دژ باقیمانده بیشتر شبیه به آشتکده های زرشتیان است و برخی هم می گویند قدمت این بنای تاریخی به پیش از اعراب برمیگردد.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید یکی از راه های دسترسی به قلعه شاه دژ این کوه، استفاده از تله کابین است چراکه یکی از خط های تله کابین، ایستگاه آخرش به قلعه شاه دژ ختم می شود.

شهربازی پارک صفه اصفهان

تا اینجای مطلب گفتیم که پارک صفه فراتر از یک پارک است و کلی امکانات و تفریحات و خدمات تفریحی دارد. یکی از جذاب ترین تفریحاتی که در پارک صفه برای گردشگران و مردم در نظر گرفته شده، شهربازی پارک است آن هم نه یک شهربازی معمولی بلکه جایی با کلی دستگاه های بازی و سالن های متعدد. اول از همه با خود شهربازی شروع کنیم که یک فضایی بزرگ از پارک را به خود اختصاص داده و کلی دستگاه های بازی برای کودکان و بزرگسان در نظر گرفته که ماشین برقی، ترامپولین، سالتو، رنجر، کشتی، استخر توپ، هلی کوپتر، مری گراند، سرسره بادی و فریزبی تنها بخشی از دستگاه های اینجا را تشکیل می دهند. شهربازی پارک صفه چون در فضای روبازی قرار دارد، استفاده از آن فقط در روز هایی ممکن است که هوا صاف باشد و خبری از بارش های برف و باران یا وزش باد های سنگین نباشد.

در کنار این شهربازی، جایی هست که با نام مجموعه تفریحی صفه شناخته می شود. در این مجموعه یک سالن بولینگ تعبیه شده که نزدیک به هزار متر مربع مساحت دارد و کلی لاین بولینگ با امکانات و تجهیزات پیشرفته و روز دنیا قرار دارد. برای دسترسی به این سالن بولینگ باید به ایستگاه تله کابین صفه مراجعه کنید اما قرار نیست سوار تله کابین شوید چون مجموعه تفریحی و سالن بولینگ در طبقه زیرین این ایستگاه قرار دارد. در کنار همین سالن بولینگ، اینجا سالن بیلیارد هم دارد و بیلیارد باز ها که تعدادشان روز به روز بیشتر هم می شود بدانند که در سالن بیلیارد مجموعه تفریحی صفه، یک میز اسنوکر ب همراه سه میز ایت بال تعبیه شده و شما می توانید از قبل هم میز مورد نظر خود را رزرو کنید چون در فصل تابستان و ایام تعطیل، این سالن بسیار شلوغ می شود و شاید نیاز باشد زمان زیادی را منتظر خالی شدن میز سپری کنید.

کوه صفه اصفهان

پوشش گیاهی و جانوری کوه صفه اصفهان

کوه زیبا و مرتفع صفه که با نام بام اصفهان شناخته می شود، طبیعت بکر و زیبایی دارد و جذا از سرسبز بودنش، بد نیست بدانید بیشتر پوشش گیاهی اینجا را درخت های انجیر وحشی و بادام وحشی تشکیل می دهند و در جای جای این کوه مشاهده می شوند البته در دهه 80، شهردرای اصفهان هم تصمیم گرفته برای زیباتر کردن محیط این کوه، در میان درختان انجیر و بادام وحشی، کلی گل و گیاه دیگر هم بکارد تا یکی از زیباترین و سرسبزترین فضا های اصفهان به وجود بیاید. اما در خصوص پوشش جانوری کوه صفه، خوب است بدانید این منطقه بجز پارک صفه که منطقه ای گردشگری و توریستی به شمار میرود و محافظت شده است، زیستگاه جانورانی مانند زاغ نوک سرخ، کبک، عقرب، جوجه تیغی، خدنگ، روباه، شغال، مار، موش دوپا و غیره می باشد.

مسیر های کوهنوردی صفه

چه امروزه که کلی امکانات مختلف برای دسترسی به ارتفاعات کوه در نظر گرفته شده و چه در گذشته که امکانات و خدمات چندانی در این مجموعه نبود، کوه صفه در بین کوهنوردان مقصد محبوبی برای کوهنوردان بود و بسیاری از کوهنوردان اصفهان همواره برای تجربه کوهنوردی چه مسیر های صعب العبور چه مسیر های آسان جهت پیاده روی مقصدشان کوه صفه بود البته کوهنوردان تنها نیستند و چه در گذشته و چه امروزه در کنار آن ها کلی سنگ نورد و صخره نورد هم به کوه صفه مراجعه می کنند.

برای کوهنوردی و رسیدن به قله، بطرو کلی 20 مسیر تویط کوهنوردان کشف شده که برخی دارای علامت هستند و برخی تنها حرفه ای ها میدانند. مثلاً یکی از معروف ترین مسیر های سختی که برای صعود به قله هست، مسیر مرعشی نام دارد و فقط حرفه ای ها این مسیر را می دانند برای همین اگر فکر می کنید توانایی عبور از این مسیر سخت را دارید، تجهیزات خود را بردارید و به همراه یک راهنما که مسیر را به خوبی میشناسند تجربه کوهنوردی سخت را داشته باشید. اگر باز هم به دنبال یک مسیر سخت تر برای رسیدن به قله می خواهید، مسیری هست با نام مسیر قاراپت که از دیواره گل زرد واقع در بخش شمالی کوه عبور می کند و در کنار کلی پیچ و خم، از چشمه گل زرد هم عبور می کنید. اما به غیر از این مسیر ها و مسیر هایی که برای صخره نوردی و سنگ نوردی در نظر گرفته شده، باقی مسیر ها برای کوهنوردی آسان تا نسبتاً سخت ایده آل هستند.

جاهای دیدنی کوه صفه اصفهان

نکاتی که هنگام بازدید از کوه صفه اصفهان باید در نظر بگیرید

کوه صفه اصفهان آنقدری جذاب و فوق العاده است که بسیاری از مردم بخصوص اهالی شهر اصفهان گاه تا یک روز کامل خود را صرف این منطقه می کنند. برخی از تمام تفریحات اینجا استفاده می کنند که شامل بولینگ و بیلیارد، شهربازی، زیپ لاین، پل معلق و شهربازی می باشد، برخی تمایل به کوهنوردی، دوچرخه سورای در مسیر اختصاصی تعبیه شده، صخره نوردی و صعود به قله صفه را دارند و برخی هم فقط می خواهند یا در فضای سبز پارک بساط پیک نیک خود را پهن کنند یا به ارفاعات مراجعه کنند و ساعت ها از ویو زیبا لذت ببرند. با این حال، خوب است بدانید بازدید از تمامی بخش های کوه صفه رایگان نیست و تنها برای ورودی مجموعه شما هزینه ای پرداخت نمی کنید مگر اینکه بخواهید بجای تله کابین، پیاده روی کنید تا به بالای کوه برسید.

در خصوص ساعت کاری بخش های مختلف مجموعه صفه، خوب است بدانید شهربازی اینجا همه روزه از ساعت 10 الی 24، سالن بیلیارد و بولینگ شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 الی 23 و پنج شنبه و جمعه از 10 الی 23، تله کابین، زیپ لاین و پل معلق هم شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 الی 22 و پنج شنبه و جمعه از ساعت 10 الی 22 باز می باشد.

کوه صفه اصفهان جزء معدود جاهای دیدنی این شهر تاریخی و دوست داشتنی است که یا باید دوبار از آنجا بازدید کنید یا یکبار مراجعه کنید از صبح باشد تا شب چون زیباترین حالتی که کوه صفه دارد در شب است. شب ها این کوه نورپردازی می شود و جلوه بسیار زیبا و دیدنی را به وجود می آورد و تمامی گردشگران و حتی مردم اصفهان هم همیشه توصیه می کنند یکبار در طول روز مراجعه کنید و یکبار در طول شب تا شب های نورانی این کوه را هم ببینید. البته که اگر در شب به بالای کوه مراجعه کنید، ویو ای که از شهر اصفهان در اختیار خواهید داشت خارق العاده تر خواهد بود. همچنین با این ویو جذاب، حتماً زمانی را هم در کافی شاپ ها و رستوران های خوب مجموعه سپری کنید تا اوقاتی به یاد ماندنی را رقم بزنید.

کوه صفه اصفهان زمستان

جاهای دیدنی نزدیک به کوه صفه اصفهان

کوه صفه در جنوبی ترین بخش اصفهان قرار دارد برای همین، فاصله زیادی تا مرکز شهر و بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان دارد و همین دلیل هم باعث می شود گردشگرانی که می خواهند از این مجموعه بازدید کنند، چون قرار است مسیر طولانی را سپری کنند پس از تمامی امکانات و تفریحات و جاهای دیدنی آن بازدید کنند. با این حال، اگر تمایل دارید بعد از کوه و مجموعه صفه اصفهان نگاهی هم به نزدیک ترین جاهای دیدنی شهر به این مجموعه بیاندازید، کلیسای وانک، سی و سه پل، پارک جنگلی ناژوان و مرکز خرید سیتی سنتر از نزدیک ترین جاهای دیدنی اصفهان به این مجموعه به شما میروند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

اجاره روزانه آپارتمان در اصفهان

اصفهان شهری است که بسیاری از مردم برای اقامت به سمت هتل ها و هتل های سنتی می روند که در جای جای شهر بخصوص نزدیک به جاهای دیدنی معروف شهر قرار دارند. هتل ها با اینکه امکانات و خدمات مختلفی را هم ارائه می دهند اما هزینه سفر را به مراتب افزایش می دهند و از آنجایی که هزینه برای گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین هتل ها مسائل خودشان را هم دارند، اجاره روزانه خانه و آپارتمان انتخابی ایده آل و به صرفه تر خواهد بود. برای اجاره روزانه خانه در اصفهان شما می توانید از طریق سایت باباسفر و حتی از یک ماه قبل از تاریخ سفر بین صد ها اقامتگاه ها از خانه ها و آپارتمان های شیک و مبله تا خانه های سنتی در همه جای شهر هرکدام را که بیشتر می پسندید با بهترین قیمت رزرو کنید و سفری آسوده خاطر داشته باشید.


در جنوب اصفهان و انتهای جاده صفه

هزینه ورودی پارکینگ پارک کوه صفه اصفهان 5هزار تومان است و تفریحات پارک از جمله زیپ لاین هزینه جداگانه دارند.

مزار گمنام شهدا، زیپ لاین، پارک جنگلی، مسیر پیاده روی و کوهنوردی، صخره نوردی، منظره شهر اصفهان، رستوران، کافه، آلاچیق، بولینگ و غیره

فصل بهار و پاییز بخاطر شرایط مساعد آب و هوای اصفهان و یکبار در طول روز و یکبار در طول شب

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.