هتل بارین شمشک

هتل بارین شمشک با نام دیگر هتل گل یخ شمشک نام هتلی لوکس و فوق العاده زیبا در شمشک است که قبلاً هتل بوده اما امروزه یک واحد مسکونی فوق العاده لوکس است. اگر می خواهید با این هتل بیشتر آشنا شوید پس تا انتها با ما همراه باشید.

هتل بارین شمشک کجاست؟

هتل بارین در روستای شمشک قرار دارد به عبارتی، این روستا در اطراف تهران و شمال شرق پایتخت واقع شده است. هتل گل یخ شمشک در نزدیکی روستای شمشک قرار دارد و برای دسترسی به این هتل می بایست به شمال شرق تهران و روستای شمشک مراجعه کنید. فاصله هتل گل یخ شمشک تا شهر تهران به یک ساعت و نیم می رسد اما این زمان برای ایام وسط هفته و زمان های است که خبری از ترافیک های سنگین در شهر تهران و جاده فشم نیست اما در روزهای آخر هفته و بخصوص تعطیلات چند روزه که گردشگران بسیاری به اطراف تهران سفر می کنند، این زمان به بیش از 2 ساعت نیز می رسد.

برای دسترسی به هتل بارین شمشک از شهر تهران می بایست به شرق تهران مراجعه کرده و وارد اتوبان بابایی شوید. در این اتوبان وارد اتوبان لشگرک می شوید تا در انتهای آن به جاده سوهانک رسیده و بعد از طی کردن پیچ و خم های بسیار خطرناک، به میدان مهدی باکری یا میدان اول لواسان می رسید. ضلع شرقی این میدان شما را وارد شهر لواسان می کند اما می بایست وارد خروجی ضلع شمالی میدان یعنی جاده فشم شوید. از اینجا مسیری نزدیک به 29 کیلومتر را در پیش رو دارید که در روزهای خلوت و زمانی که ترافیکی در جاده نیست، 40 دقیقه طول می کشد تا از میدان مهدی باکری با عبور از روستاهای زردبند، شمیران، کمرخانی، اوشان، فشم، میگون، جیرود و درود، به نزدیکی روستای شمشک رسیده و در سمت راست خود مسیر دسترسی به هتل گل یخ شمشک را مشاهده خواهید کرد.

هتل گل یخ شمشک

معرفی هتل بارین شمشک

هتل های خاص همیشه توجهات همه را به سمت خود جلب می کنند. هتل بارین شمشک یکی از خاص ترین و جذاب ترین هتل هایی است که نه تنها در استان تهران بلکه در کل ایران ساخته شده چون یک هتل کوهی است یعنی در دل کوه و مناطق بسیار مرتفع قرار دارد و از طرفی، این هتل یکی از خاص ترین و جذاب ترین معماری ها را دارد. درواقع این هتل به سبک کلبه اسکیمو ها ساخته شده و نمای فوق العاده جذاب که در بخش داخل و چه در بخش بیرونی هتل دارد. به غیر از معماری بسیار زیبا، یکی از جذاب ترین امکاناتی که این هتل دارد چشم انداز بی نظیری است که از مناطق اطراف ارائه می دهد چون هتل گل یخ شمشک در ارتفاعات رشته کوه البرز و استان تهران واقع شده.

هتل بارین شمشک

تا سال های پیش هتل بارین شمشک یک هتل جهانگردی بود و تمامی واحد هایی که در این هتل قرار داشت قابل رزرو برای همه گردشگران حتی توریست های خارجی بود و چون اینجا یک هتل بسیار خاص محسوب میشد، قیمت اقامت در هریک از اتاق های هتل برای یک شب رقم قابل توجهی بود. اما در چند سال گذشته، هتل بارین شمشک دیگر یک هتل نیست و تمامی واحد ها آن به عنوان واد های مسکونی فروخته شده اند هرچند چون برای مدت طولانی اینجا کاربری هتل داشت، امروزه نیز همچنان با نام هتل بارین شمشک یا هتل گل یخ شمشک شناخته می شود.

هتل گل یخ شمشک

معماری هتل بارین شمشک

قدمت هتل بارین شمشک یا هتل گل یخ شمشک به سال 2011 برمیگردد. چند سالی طول کشید تا این هتل ساخته شود اما در نهایت، سال 2011 این هتل افتتاح شد. هتل گل یخ شمشک ظاهری شبیه به کلبه اسکیمو ها دارد. به نمای بیرونی هتل که نگاه می کنیم، اینجا ظاهری شبیه به تکه های استخوان دارد.

هم جالب است بدانید هتل بارین شمشک را استدیو ری را ساخته که از جذاب ترین و خاص ترین پروژه ها در رزومه کاری این استدیو محسوب می شود. ایده طراحی و ساخت این هتل برگرفته از خانه های اسکیمویی یا همان خانه های یخی که در قطب شمال قرار دارند است ما در این موقعیت جغرافیایی نمی شود از یخ برای ساخت این هتل استفاده کرد برای همین، از لایه های توپوگرافی برای ساخت و دیزاین هتل گل یخ شمشک استفاده شده است.

هتل گل یخ شمشک در زمینی به وسعت 6هزار متر مربع ساخته شده و هدف از ساخت این هتل، اسکی بازان بود تا بعد از یک تفریح هیجان انگیز اسکی در هوای سرد و سوزناک زمستان با طبیعت سفید پوش شمشک، به هتل شبیه به خانه اسکیموها برگردند تا حس کنند در قطب شمال هستند. همیشه برای ساخت بناهای مختلف بخصوص اگر قرار باشد این بنا خاص و منحصر به فرد باشد، معمولاً پیش می آید در برخی از بخش ها از ایده ها و طرح های دیگر استفاده شود یا به عبارتی، تقلید شود اما صفر تا صد مراحل ساخت هتل بارین شمشک همگی خلاقانه و منحصر به فرد هستند و اینجا از معدود بناهایی در جهان است که برای ساخت آن از هیچ ایده دیگری الهام گرفته نشده است.

هتل گل یخ شمشک

فضای داخلی هتل بارین شمشک

هتل بارین یا هتل گل یخ شمشک ساختمانی 10 طبقه است و در بطور کلی دارای 67 واحد می باشد. کوچک ترین واحدهای این بنا 45 متر هستند و بزرگترین آن ها پنت هاوس محسوب می شوند به 270 متر مربع می رسند و لازم به ذکر است واحد های کوچکتر از طبقات پایین قرار دارند و هرچقدر به طبقات بالا می روید، متراژ واحد ها بیشتر می شود. در هتل گل یخ شمشک 4 پنت هاوس بسیار لوکس وجود دارد و این 4 پنت هاوس مبله هستند و از بهترین متریال برای آن ها استفاده شده است. پنت هاوس های هتل بارین شمشک دارای اتاق های هستند که شبیه به غار های طبیعی هستند البته غار های طبیعی یخ با این تفاوت که این اتاق ها به زیباترین و حرفه ای ترین شکل ممکن کنده کاری شده اند تا نمایی بسیار زیبا و خاص داشته باشند.

هتل بارین شمشک

برخی از اتاق های هتل بارین شمشک بخصوص پنت هاوس ها دارای تراس های بزرگ هستند. در این تراس ها حوضچه آب گرم یا همان جکوزی تعبیه شده و تصور کنید در هوای سوزناک و سرد زمستان وارد حوضچه آب گرمی شده اید که دارای ویو فوق العاده از طبیعت سفیدپوش اطراف دارد. البته لازم به ذکر است این ویو فوق العاده ای که از طبیعت اطراف ارائه می شود بخاطر طراحی خاص پنجره ها هستند چون به گونه ای طراحی شده اند که دید تقریباً کاملی از چشم انداز اطراف هتل را داشته باشند و از طرفی، ظاهر قلوه سنگ مانند آن ها نیز ظاهر بیرونی هتل را چشم نوازتر کند.

هتل گل یخ شمشک

اتاق های هتل بارین شمشک

در داخل اتاق های هتل گل یخ شمشک، یک طراحی خاص و منحصر به فرد و در عین حال زیبا و دوست داشتنی مشاهده می شود. بسیاری از واحد های هتل بارین شمشک به صورت مبله هستند و متریال باکیفیتی هم در واحد ها مشاهده می شود. اتاق ها همانند نمای بیرونی هتل، تمی سفید رنگ دارند. از سقف گرفته تا دیوار و حتی کف واحد های هتل گل یخ شمشک با ظرافت تمام کنده کاری شده اند و راهروهایی که در واحدهای هتل قرار دارد برای دسترسی به بخش های مختلف و حتی راهروهای بین واحد ها نیز شبیع ورودی کلبه های اسکیمویی هستند که این موضوع خاص بودن هتل را دوچندان می کند.

هتل بارین شمشک

هتل بارین شمشک در سال 1390 توانست رتبه دوم برترین طراحی و معماری را به دست بیاورد و همچنین این بنایی که در تاریخ به یادگار خواهد ماند برنده جایزه بین المللی طرح نوین جهانی شیکاگو را از آن خود کرد.

لازم به ذکر است امروزه بسیاری از واحد های هتل گل یخ شمشک یا همان هتل بارین شمشک فروخته شده اند و برخی دیگر نیز تنها به صورت سالیانه اجاره داده می شوند. از این رو اگر می خواهید تجربه اقامت در این هتل خاص و بی نظیر را داشته باشید می بایست به واحدهایی مراجعه کنید که به صورت روزانه اجاره داده می شوند هرچند برای اجاره روزانه این واحد ها قیمت های قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

هتل بارین شمشک

جاهای دیدنی اطراف هتل بارین شمشک

هتل بارین شمشک در منطقه ای قرار دارد که اطرافش مملو از جاذبه های دیدنی و تفریحگاه های بی نظیر است. در ادامه می خواهیم شما را با برخی از بهترین جاذبه های گردشگری در نزدیکی هتل گل یخ شمشک بیشتر آشنا کنیم.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک بزرگترین پیست اسکی ایران است و اینجا بعد از پیست اسکی دیزین که کمی آنطرف تر قرار دارد، دومین پیست اسکی بین المللی است که در ایران ساخته شده از این رو، زمانی که فصل زمستان فرا می رسد بار ها پیش آمده به نزدیکی پیست اسکی شمشک که می رسید، با ترافیک های سنگین و جمعیت انبوهی از طرفداران ورزش اسکی مواجه می شوید که در حال تماشای مسابقات بین المللی اسکی هستند. پیست اسکی شمشک دارای چند مسیر هیجان انگیز برای اسکی باز های آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای در نظر گرفته، چند لاین تله کابین و تله سیژ دارد و همچنین دارای مدرسه آموزش اسکی به علاقه مندان نیز هست. همچنین از آنجایی که پیست اسکی شمشک دارای پیست اسکی روی چمن نیز می باشد، در فصل تابستان هم اینجا بسیار شلوغ می باشد.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر در نزدیکی هتل بارین شمشک قرار دارد و این پیست نیز امکانات و خدمات بی نظیر خود را دارد. همانند پیست اسکی شمشک، پیست اسکی دربندسر نیز دارای پیست اسکی روی چمن بوده و از این جهت، در تمام فصول سال فعال می باشد. پیست اسکی دربندسر در سال 1367 توسط برخی از پیشکسوتان و افراد مطرح در حوزه ورزش اسکی ساخته شده و همیشه کلی گردشگر تنها برای لذت بردن از ویو زیبایی که در ایستگاه آخر این پیست اسکی قرار دارد به پیست اسکی دربندسر مراجعه می کنند. همچنین لازم به ذکر است به گفته علاقه مندان به ورزش اسکی، پیست اسکی دربندسر یکی از بهترین پیست های اسکی ایران برای یادگیری اسکی است چون مدرسه اسکی با بهترین تجهیزات و مربیان حرفه ای دارد.

پیست اسکی دربندسر

آبشار دربندسر

روستای دربندسر در نزدیکی شمشک قرار دارد و این روستا هم کلی جاذبه دیدنی فوق العاده دارد. یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی روستای دربندسر و اطراف هتل گل یخ شمشک، آبشار دربندسر است که در جایی مرتفع قرار دارد. اگر توانایی کوهنوردی نسبتاً سخت را دارید، پیشنهاد می کنیم از این آبشار فوق العاده زیبا بازدید کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید با اینکه آبشار دربندسر یک آبشار چهارفصل است و در همه روزهای سال بسیار خروشان می باشد ولی گاه پیش آمده در سردترین روزهای زمستان این آبشار یخ بزند هرچند ویو زیبایی که یک آبشار مرتفع و یخ زده دارد نیز در خود بسیار جذاب و دیدنی است.

آبشار دربندسر

چشمه آفتاب ندیده

در شمال روستای شمشک و پشت کوه ها یک چشمه ای وجود دارد که در فصل تابستان جایی بسیار شلوغ بوده و پاتوق طبیعت گردان و کوهنوردان است. در گذشته، چشمه آفتاب ندیده چون پشت کوه ها قرار داشت و موقعیت آن طوری بود که هیچوقت آفتاب به آنجا نمی تابید، به این نام شناخته شد و یکی از خاص ترین جاهای دیدنی شمشک محسوب میشد اما امروزه بخاطر عوامل انسانی و تخریب بخش های مختلف اطراف چشمه، دیگر یک چشمه آفتاب ندیده نیست اما طبیعت، هوای بکر و خنک در فصل تابستان اینجا را به پاتوق جذابی برای طبیعت گردان تبدیل کرده است.

قله سرکچال شمشک

رشته کوه البرز قله های بسیاری دارد که برخی از آن ها بخاطر مسیر خاص، ویو فوق العاده و دلایل دیگر معروف شده اند. یکی از قله های معروف رشته کوه البرز که در شمال شمشک و نزدیک به هتل گل یخ شمشک قرار دارد قله سرکچال است. این قله یکی از محبوب ترین قله های اطراف تهران بین کوهنوردان است و دلیل آن، مسیر بسیار زیبا و دلنشین بخصوص بخش هایی که چالش برانگیز هستند و دیگری، ویو فوق العاده ای است که قله سرکچال از طبیعت اطراف دارد.

اجاره خانه مبله در شمشک

شمشک منطقه ای است که در ارتفاع 2هزار متری از سطح دریا قرار دارد و اطرافش هم فقط کوه و قله های مرتفع مشاهده می شود. در فصل تابستان و بطور کلی روزهای گرم سال، شمشک آب و هوای دلنشین و خنک دارد و به عنوان یک مقصدی برای دوری از گرما، آلودگی و روزمرگی جایی ایده آل می باشد. از طرفی، زمستان ها شمشک یکی از جذاب ترین مقاصد در اطراف تهران است چون طبیعت اینجا سفید پوش شده و هوای بسیار سرد و سوزناک منطقه باعث می شود نشستن به دور آتش آن هم در کلبه ای چوبی بسیار دلنشین شود.

درشمشک اقامتگاه های مختلفی هست که به صورت روزانه اجاره داده می شوند. بیشتر این اقامتگاه ها سوئیت، آپارتمان مبله و کلبه های چوبی یا همان شله ها هستند و با توجه به موقعیت، دسترسی به پیست اسکی شمشک و همچنین امکاناتی که دارند از قیمت های مختلفی برای اجاره روزانه برخوردار هستند. شما می توانید برای اجاره روزانه خانه در شمشک با ارزان ترین قیمت ها، تضمین نظافت و همچنین پشتیبانی 24 ساعته به سایت باباسفر مراجعه کنید و تنها با چند کلیک، بهترین اقامتگاهی که در شمشک می خواهید را برای اوقات فراغت خود رزرو کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.