پارک جنگلی خشکه داران

طبیعت گردی یکی از تفریحات جذاب و رایگان است که شهرهای شمالی ایران و به خصوص استان مازندران این هدیه الهی را در اختیار عموم مردم قرار داده اند. شهر عباس آباد که در استان مازندران واقع شده است از جاهای دیدنی بسیار و طبیعتی ناب بهره مند می باشد که پارک جنگلی خشکه داران تنها گوشه چشمی از زیبایی های این شهر شمالی محبوب است. این بوستان زیبا با موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد از نعمت های طبیعی بیشماری بهره مند شده است که با چشم اندازی سراسر سبز چشم بینندگان را نوازش می دهد. شگفتی های بسیاری در پارک جنگلی خشکه داران وجود دارد که سالانه حجم بالایی از مسافران را به سوی خود جذب می کند. اما قرار داشتن این بوستان وسیع در مجاورت دریای زیبای خزر یکی از ویژگی های اصلی پارک ملی خشکه داران محسوب می شود. در ادامه همه چیز درباره بوستان جنگلی خشکه داران را همراه با جاذبه های گردشگری آن شرح داده و مسیرهای دسترسی به این طبیعت بکر را برای شما عزیزان بازگو کرده ایم.

پارک جنگلی خشکه داران کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

پارک جنگلی خشکه داران یکی از مناطق دیدنی و بکر استان مازندران است که از توابع شهر عباس آباد محسوب می شود. این بوستان در شهرستان تنکابن که یکی از مناطق محبوب شمال کشور است جا خوش کرده و سفری لذت بخش را به تمامی مسافران هدیه می دهد. اگر بخواهیم آدرس دقیقی از این بوستان خوش منظر ارائه دهیم، پارک خشکه داران در کیلومتر 30 محور تنکابن به سمت چالوس و در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد واقع شده است. از همین روی اگر می خواهید به بازدید و طبیعت گردی در پارک ملی خشکه داران بروید ابتدا باید به استان مازندران و شهرستان عباس آباد مراجعه کنید. فاصله این بوستان از دریای خزر تنها 120 متر است. از همین روی می توانید با سفر به جنگل خشکه داران و پس از گذراندن اوقاتی خوش در طبیعت بکر این منطقه به سمت دریای خزر حرکت کرده و ساعاتی را نیز در ساحل زیبای آن سپری کنید.

آدرس پارک جنگلی خشکه داران: استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

پارک جنگلی خشکه داران

معرفی پارک جنگلی خشکه داران

پارک جنگلی خشکه داران یکی از جاهای دیدنی عباس آباد است که با زیبایی های طبیعی خود دل از هر بیننده ای می رباید. شهر عباس آباد واقع در استان مازندران، یکی از مناطق ییلاقی سرسبز شمالی می باشد که سرتاسر آن را جاذبه های توریستی فرا گرفته است. این شهر علاوه بر بوستان خشکه داران منابع طبیعی دیگری نیز می باشد که از ساحل دریای خزر گرفته تا غارها و آثار باستانی ارزشمند را در خود جای می دهد. از همین روی اگر شما نیز به دنبال مکانی دنج برای برگذاری پیک نیک و یا طبیعت گردی در دل یکی از سرسبزترین بوستان های جنگلی عباس آباد هستید پارک ملی خشکه داران انتخاب عالی محسوب می شود. این بوستان با وسعتی بالغ بر 240 هکتار انواع بیشماری از گونه های جانوری و گیاهی خاص را به نمایش گذاشته است که مکانی عالی برای علاقه مندان به نعمت های الهی می باشند. پارک خشکه داران از تنها بوستان های جلگه ای ایران در حال حاضر است که به همین دلیل یک زیستگاه ارزشمند و مهم برای تمامی مردم ایران به شمار می رود. درواقع پارک ملی خشکه داران به عنوان آخرین بازمانده اکوسیستم جنگل های خطه شمالی کشور شناخته می شود که طبیعتی کمیاب را در اختیار عموم مردم قرار داده است. درختان سر به فلک کشیده، آب و هوایی مطلوب و ارتفاعات زیبایی را تصور کنید که با صدای آواز خواندن گوش نواز پرندگان ادغام شده و حال و هوایی تازه را به هر بیننده ای می بخشد. اینجا جنگل خشکه داران است که با نام پارک ملی خشکه داران نیز شناخته می شود.

جاذبه های گردشگری جنگل خشکه داران

همانطورکه گفته شد یکی از اصلی ترین ویژگی های توریستی جنگل جلگه ای خشکه داران نزدیکی بیش از حد آن به دریای خزر است که چشم انداز مسحورکننده ای از دریا و جنگل در کنار یکدیگر را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. شاید لازم نباشد در مورد آب و هوای این منطقه توضیح خاصی ارائه دهیم. چراکه بوستان خشکه داران در یکی از خوش آب و هواترین استان های شمالی قرار داشته و در منطقه ییلاقی عباس آباد واقع شده است. به همین خاطر آب و هوای این بوستان در اکثر مواقع بسیار دلپذیر بوده و در هر فصل از سال زیبایی های خیره کننده ای را به مسافران هدیه می دهد. اما این ها تنها جاذبه های گردشگری جنگل خشکه داران نیستند. بلکه این بوستان از بخش های مختلف تالاب، ارتفاعات زیبا و چشم انداز بی نظیر، بخش لانه سازی و جوجه آوری پرندگان و گونه های گیاهی و جانوری خاص بهره مند می باشد که به گویی بازدید از این منطقه شما را به سرزمین رویاها وارد می کند. اگر بخواهیم توصیف دقیقی از بوستان جنگلی خشکه داران ارائه دهیم این منطقه همانند یک موزه طبیعی است که در آن انواع جانداران زیبا، گونه های گیاهی خاص و درختانی سرسبز به نمایش درآمده اند.

پارک ملی خشکه داران

گونه های گیاهی و جانوری پارک جنگلی خشکه داران

بدیهی است که هر یک از مناطق خطه شمالی کشور از ویژگی های اقلیمی، تنوع گونه گیاهی و جانوری مخصوص به خود بهره مند هستند که جنگل خشکه داران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این موزه طبیعی شما می توانید شاهد انواع درختان سرسبز و انواع مختلفی از جانداران پوشش گیاهی ناب باشید که روح انسان را نوازش می دهند. درواقع این جنگل به دلیل ویژگی های اقلیمی خاصی که دارد یک زیستگاه عالی برای انواع گونه های جانوری و گیاهی است و به همین دلیل جزو مناطق حفاظت شده شمال ایران قرار دارد. در ادامه عمده پوشش گیاهی و جانوری این منطقه را برای شما عزیزان نام برده ایم.

پوشش گیاهی: اگر به بازدید از بوستان جنگلی خشکه داران بروید می توانید از گونه های زیبای گیاهی همچون ممرز، توسکا، خرمندی، بلوط، انار، ازگیل جنگلی، ملج، لرگ، یاس وحشی، سه قلو انجیلی و بسیاری از گیاهان زیبای دیگر بازدید کرده و در طبیعتی سرسبز قدم بزنید.

پوشش جانوری: از جمله جانورانی که در جنگل زیبای خشکه داران زندگی می کنند می توان به شغال، گربه وحشی، گرگ، غاز، خوک، غره، حواصیل خاکستری، مرغابی و غیره اشاره کرد.

امکانات رفاهی پارک ملی خشکه داران

خوشبختانه از آنجاکه پارک جنگلی خشکه داران یکی از مقاصد گردشگری محبوب استان مازندران است امکانات رفاهی کاملی برای این مجموعه گردشگری تعبیه شده که برای رفاه هر چه بیشتر حال مسافران تهیه شده اند. از جمله مهم ترین این امکانات می توان به سرویس بهداشتی، پوشش شبکه و آنتن دهی مناسب، نمازخانه، کافه و رستوران های متعدد و اقامتگاه های موقت اشاره کرد که سفری خوش را برای همگان به ارمغان می آورند. به دلیل وجود این امکانات رفاهی تکمیل، برگزاری پیک نیک های خانوادگی و یا دوستانه به راحت ترین شکل ممکن انجام می شود و مسافران می توانند در دل طبیعتی بکر اقامت نیم روز خوشی را تجربه کنند. همچنین در ارتفاعات این منطقه آلاچیق های چوبی زیبایی ساخته شده است که نه تنها جایگاهی برای نشستن را به مسافران ارائه می دهند بلکه منظره مسحورکننده ای را پیشه روی چشم بازدیدکنندگان قرار می دهند که آرامشی وصف نشدنی را به ارمغان می آورد.

بوستان جنگلی خشکه داران

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی خشکه داران

درست است که استان مازندران در هر فصلی زیبایی های خیره کننده ای را ارائه می دهد اما هر منطقه ای یک زمان طلایی برای سفر را شامل می شود که این موضوع در بازدید از بوستان خشکه داران نیز صدق می کند. در کل می توان گفت بهترین زمان سفر به پارک جنگلی خشکه داران فصل بهار تا اوایل پاییز است. چراکه طبیعت این منطقه در فصل بهار در اوج زیبایی و سرسبزی خود قرار داشته و بارندگی در آن، آب و هوای بوستان خشکه داران را به دلپذیر ترین حالت ممکن تبدیل می کند. در فصل تابستان نیز طراوت و تازگی را می توانید در بوستان خشکه داران مشاهده کرده و از سرسبزی بی حد و اندازه آن لذت ببرید. همچنین اگر در فصل پاییز به این بوستان سفر کنید رنگ پاشی طبیعی این منطقه به شما یکی از رویایی ترین و زیباترین حالات بوستان را هدیه می دهد که گویی در حال تماشای نقاشی خداوند هستید. در این فصل تمامی درختان با رنگ های نارنجی و سرخ رنگی دلربایی کرده و جان تازه ای به هر بیننده ای می بخشند. درست است که بوستان خشکه داران در فصل زمستان نیز صحنه ای خیره کننده از درختان سفیدپوش و طبیعتی بی همتا را ارائه می دهند. اما مسافرانی که قصد بازدید از بوستان خشکه داران در این فصل را دارند باید توجه داشته باشند ممکن است سرمای هوا کمی شرایط را برای بازدید چالش بر انگیز کند. اما اگر مشکلی با سرمای هوا نداشته باشید می توانید یکی از زیباترین مناظر عمرتان را در بوستان جنگلی خشکه داران تماشا کنید که در فصل زمستان خودنمایی می کند.

جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی خشکه داران

شهر عباس یکی از مناطق بکر استان مازندران محسوب می شود که سرتا سر آن را جاذبه های دیدنی طبیعی شگفت انگیزی محاصره کرده است. از همین روی شما می توانید پس از بازدید از جنگل خوش منظر خشکه داران به سایر دیدنی های اطراف آن نیز سفر کرده و از این مناطق زیبا نیز بازدید کنید. در ادامه برخی از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری شهر عباس آباد به جنگل خشکه داران را برای شما عزیزان نام برده تا در صورت تمایل به سایر جاهای دیدنی عباس آباد نیز سفر کنید.

موزه حیات وحش خشکه داران: موزه حیات وحش یک مجموعه طبیعی و زیبا است که در بخش غربی پارک خشکه داران واقه شده و در سال 1362 احداث شده است. این مجموعه با دارا بودن مساحتی بالغ بر 550 متر مربع انواع مختلفی از گونه های گیاهی و جانوری متعدد را در خود جای داده که حدود 150 مورد از این گونه ها جانداران تاکسیدرمی شده هستند. در موزه حسات وحش خشکه داران می توانید حیوانات تاکسیدرمی شده ای از جمله حواصیل، خرس قهوه ای، پلیکان، گراز، گربه وحشی و غیره اشاره کرد.

دریای خزر: کم تر کسی در ایران وجود دارد که با دریای زیبای خزر آشنایی نداشته باشد. چراکه این جاذبه ارزشمند یکی از بزرگ ترین دریاچه های جهان است که به همین دلیل آن را دریا می نامند. دریای خزر در فاصله 120 متری پارک جنگلی خشکه داران واقع شده و می توانید به راحتی به این جاذبه طبیعی زیبا بروید.

تنکابن: همانطور که گفته شد پارک جنگلی خشکه داران در شهر تنکابن واقع شده است و به همین خاطر در سفر به این بوستان بازدید از شهر زیبای تنکابن نیز می تواند در برنامه سفر شما قرار بگیرد. این شهر توریستی یکی از بزرگ ترین مناطق غرب استان مازندران محسوب می شود و جاذبه های تفریحی بیشماری را در دل خود جای داده است. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان به آبشار کوهسار تنکابن، جنگل دوهزار، چشمه های آب گرم و غار آبی دانیال اشاره کرد.

دیدنی های پارک جنگلی خشکه داران

رزرو ویلا در عباس آباد

پس از گشت و گذار در شهر زیبای عباس آباد نوبت به اقامت در استراحتگاهی امن و پر امکانات می رسد که این منطقه یکی از بهترین اقامتگاه ها را به گردشگران ارائه می دهد. چراکه اجاره ویلا در عباس آباد نسبت به سایر شهرهای شمالی بسیار مقرون به صرفه تر است و ویلاهای تفریحی متعددی در این شهر ساخته شده است. از همین روی اگر می خواهید به شهر عباس آباد سفر کنید می توانید یکی از ویلاها و یا سوئیت های جذاب این منطقه را رزرو کرده و با خیالی آسوده به این منطقه پر جاذبه سفر کنید. وب سایت باباسفر برخی از بهترین ویلاها و سوئیت های عباس آباد و یا سایر شهرهای ایران را برای شما عزیزان گردهم آورده است تا خاطره ای خوش از سفر را برایتان به ارمغان بیاورد. شما می توانید با اجاره ویلا در این وب سایت در هر نقطه از ایران اقامتگاهی تمیز و شیک را رزرو کرده و از پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

این بوستان در تمامی فصل ها قابل بازدید است و از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد، اما از فصل بهار تا اوایل پاییز زمان طلایی سفر به این منطقه محسوب می شود.

طبیعت گردی در دل جنگلی سرسبز و جلگه ای، برگزاری پیک نیک، عکاسی، بازدید از پوشش گیاهی متنوع و گونه های جانوری خاص و استفاده از امکانات رفاهی تعبیه شده در این منطقه.

آلاچیق، کافه و رستوران، سرویس بهداشتی، پوشش آنتن دهی مناسب، نمازخانه و اقامتگاه های موقت از جمله امکانات رفاهی پارک ملی خشکه داران به شمار می روند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.