آبشار درازکش بابل

آبشار درازکش یک آبشاری فوق العاده زیبا و پرطرفدار در شهر بابل است که پاتوق بابلی ها برای آخر هفته ها بوده و بسیاری از طبیعت گردان هم زمانی که به بابل سفر می کنند، بازدید از این آبشار در اولویتشان قرار دارد. اگر می خواهید با آبشار درازکش بابل بیشتر آشنا شوید پس تا انتها با ما همراه باشید.

آبشار درازکش بابل

آبشار درازش کجاست؟

آبشار درازکش در شهر بابل است و جزء زیباترین جاهای دیدنی بابل هم محسوب می شود. اما در میان جاهایی قرار دارد که نه تنها در اطراف بابل واقع شده بلکه مسافت زیادی را هم باید طی کرد تا از شهر بابل به آبشار درازکش رسید. برای رسیدن به آبشار درازکش از شهر بابل، ما مبدأ را میدان ولایت در نظر میگیریم که یکی از بزرگترین و مهم ترین میادین بابل به شمار می رود. در ضلع جنوبی میدان، بلواری هست با نام بلوار نوشیروانی که یکی از مسیرهای دسترسی به آبشار درازکش است هرچند برای دسترسی به این بلوار باید ابتدا در مسیر ضلع غربی میدان باشید یعنی همان جاده اصلی که از مرکز شهر بابل عبور می کند و در این مسیر قبل از اینکه به میدان ولایت برسید، خروجی بلوار نوشیروانی را مشاهده خواهید کرد.

از طریق بلوار نوشیروانی بابل یا یا خیابان شهید صالحی، به میدان امام حسین می رسید و در ضلع غربی، از روی پل بالای رودخانه عبور خواهید کرد. بعد از پل، به یک سه راهی می رسید که ضلع جنوبی آن، جاده دسترسی به آبشار درازکش است البته این جاده شما را به جنوب بابل می رساند و می بایست بعد از یک ساعت رانندگی، زمانی که به روستای گلوگاه رسیدید بعد از روستا وارد جاده فیروزجاه می شوید که در انتهای آن، روستای درازکش قرار دارد و در اطراف روستا هم با استفاده از تابلوهای راهنما و مسیر مشخص شده، به آبشار دراز کش خواهید رسید. دسترسی به آبشار درازکش از طریق این مسیر، کمی بیش از یک ساعت زمان نیاز دارد.

مسیر دوم برای دسترسی به آبشار درازکش، بعد از میدان ولایت قرار دارد. در جاده اصلی با عبور از میدان ولایت، وارد بلوار کشاورز می شوید و کافیست بلوار کشاورز را تا انتها طی کنید تا در انتها وارد جاده چالرز شوید و به جاده فیروزجاه برسید. این مسیر طولانی تر است و زمانی کمتر از یک ساعت و نیم را از شما میگیرد اما شما را از طی طبیعت می برد و صفای دیگری دارد. در نهایت هم که به روستای درازکش رسیدید، وارد جاده دراز کش شوید تا به انتهای جاده برسید چراکه بعد از آن ها، ماشین ها نمی توانند عبور کنند و باید مسیری چند دقیقه ای را در دل طبیعت پیاده روی کنید تا به آبشار برسید.

آبشار درازکش بابل

معرفی آبشار درازکش

شمال کشور فقط مناطق جنگلی و جنگلی های وسیع و سرسبز هست و بی شک در دل این جنگل ها، کلی آبشار وجود دارد برای همین، در بسیاری از شهر های استان مازندران بخصوص شهر هایی که در جنگل ها قرار دارند یا نزدیکی آن ها واقع شده اند، کلی آبشار هست و در اطراف شهر بابل هم تعداد انگشت شماری آبشار معروف وجود دارد که یکی از آن ها آبشار درازکش است. آبشار درازکش در جنوب بابل و در دل طبیعت قرار دارد اما چون نزدیک ترین روستا به این آبشار، روستای درازکش است برای همین، نام درازکش را هم برای این آبشار انتخاب کرده اند.

آبشار درازکش در ارتفاع 360 متری از سطح دریا قرار دارد و اطرافش هم فقط جنگل های سرسبز است تا زمین های شالی برای همین در فصل تابستان هم اینجا هوایش شرجی نیست و طبیعت گردی در تابستان و بازدید از آبشار درازکش یکی از محبوب ترین تفریحات بابلی ها و گردشگران است. آبشار درازکش نزدیک به 7 متر ارتفاع دارد برای همین، در منطقه ای که قرار دارد جزء آبشار های نسبتاً مرتفع قرار می گیرد. آبشار درازکش درواقع دو آبشار است که در کنار یکدیگر قرار دارند و بخاطر اینکه دو آبشار اینجا قرار دارد، حوضچه زیر آبشار درازکش بزرگ بوده و عمق خوبی کمی هم دارد اما با اینکه حوضه آبریز آبشار درازکش بزرگ است، هیچ گردشگری نمی تواند در آنجا کند و لذت آبتنی در آب خنک زیر آفتاب سوزان در منطقه ای جنگلی را تجربه کند چراکه در کنار عمق کم، اینجا کلی سنگ و صخره کوچک و بزرگ دارد که بسیار خطرناک هستند.

همانطور که گفتیم، آبشار درازکش درواقع دو آبشار 7 متری در کنار یکدیگر هستند و به این دلیل، به آبشار درازکش آبشار دوقلو نیز گفته می شود چون تنها آبشار دو قلو منطقه می باشد اما اگر بین جاهای دیدنی بابل تصمیم گرفتید به بازدید از آبشار درازکش بپردازید، زمانی که به روستاهای اطراف آبشار رسیدید، متوجه خواهید شد محلی ها و اهالی روستاهای اطراف آبشار درازکش به این آبشار، آبشار شرشری یا آبشار چلچلی نیز می گویند.

بهترین زمان بازدید از آبشار درازکش

آبشار درازکش در دل طبعیت قرار دارد و چون با زمین های شالی، کیلومتر ها فاصله دارد خبری از هوایی شرجی و اذیت کننده بخصوص در روز های گرم تابستان نیست. با همه این تفاسیر، با توجه به تجربه ای که گردشگران و طبیعت گردان دارند، بهترین زمان برای بازدید از آبشار درازکش بابل از اواسط بهار تا اواسط تابستان است چون در این زمان، هوای منطقه آبشار درازکش بسیار دلنشین است هرچند در این ایام هم کلی گردشگر و طبیعت گرد راهی آبشار درازکش می شوند اما از سوی دیگر، در فصل پاییز نیز گردشگران بسیاری هم به بازدید از آبشار درازکش میپردازند چراکه طبیعت پاییز منطقه هم جذابیت های خودش را دارد.

جاهای دیدنی اطراف آبشار درازکش

آبشار درازکش در منطقه ای واقع شده که پر از روستا و جنگل است برای همین پیشنهاد می کنیم در کنار بازدید از آبشار درازکش، گشت و گذاری در طبیعت اطراف داشته باشید از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار درازکش همچون آبشار ورخامن، آبشار ابسو، آبشار هفتگانه تیرخون، جنگل لفور، بوستان ولایت تورسو، جنگل هیرکانی و غیره نیز بازدید کنید تا یک تجربه طبیعت گردی فوق العاده ای را در این منطقه برای خود رقم بزنید. همچنین به غیر از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار درازکش، خود شهر بابل هم مملو از جاهای دیدنی فوق العاده است از جمله موزه بابل، موزه ننه مکرمه، مسجد جامع بابل، تکیه روستای مقریکلا، سد شیاده، مسجد چهارسوق، پارک جنگلی بزچفت، آبگرم ازرود، آبشار کلیره و ده ها جای دیدنی دیگر که بازدید از آن ها در سفری چند روزه به بابل خالی از لطف نیست.

آبشار درازکش بابل

رزرو کلبه در بابل

بابل جزء زیباترین و سرسبزترین شهر های جنگلی استان مازندران است و به همین، همیشه کلی گردشگر و طبیعت به این شهر زیبا سفر می کنند تا از هوای دلنشین و طبیعتی که در اطرافش هست لذت ببرند. به همین دلیل، در شهر بابل صد ها اقامتگاه برای اجاره روزانه به گردشگران ارائه شده که شامل سوئیت ها و آپارتمان های ارزان قیمت تا ویلاهای لوکس و استخردار در اطراف شهر هستند. اما با همه این تفاسیر، اجاره کلبه چوبی در بابل یکی از محبوب ترین انتخاب های گردشگران برای اقامتی چند روزه در این شهر است چراکه کلبه های چوبی اکثراً در اطراف شهر قرار دارند و نه تنها در دل طبیعت واقع شده اند، ویو فوق العاده ای از مناظر زیبای اطراف هم ارائه می دهند. برای رزرو کلبه چوبی در بابل آن هم با بهترین قیمت ها کافیست وارد سایت باباسفر شوید و با انتخاب شهر بابل، تاریخ ورود و خروج، بهترین اقامتگاه های شهر بابل را مشاهده کنید و هرکدام که مد نظر بود را با بهترین قیمت ها رزرو کنید. 

جنوب بابل و غرب روستای درازکش

فصل بهار و پاییز و اوایل تابستان

آبشار ورخامن، آبشار ابسو، آبشار هفتگانه تیرخون، جنگل لفور، بوستان ولایت تورسو، جنگل هیرکانی

کلبه های جنگلی و ویلاهای وسط طبیعت که در سایت باباسفر اجاره داده می شوند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.