بهترین اقامتگاه های بوم گردی برای تعطیلات

اقامتگاه های بوم گردی خانه های روستایی و سنتی هستند که معمولاً هم دربست نیستند چون اقامتگاه بوم گردی تجربه زندگی به سبک قدیم را ارائه می دهد یعنی یک حیاط بزرگ در وسط قرار دارد و اتاق ها دورتادور این حیاط واقع شده اند. اقامتگاه های بوم گردی جزء ارزان ترین اقامتگاه هایی هستند که در ایران می شود به صورت روزانه رزرو کرد و ما در سایت باباسفر قرار است 5 مقصد که بهترین اقامتگاه های بوم گردی را دارند معرفی کنیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مینودشت، بهشتی در دل گلستان

اولین مقصد سفر برای تعطیلات که اقامتگاه های بوم گردی فوق العاده دارد را با مینودشت آغاز می کنیم. مینودشت یکی از شهرهای استان گلستان در بخش شمال شرقی کشور است و ما استان گلستان را با طبیعت بکر و بسیار زیبا و سرسبز میشناسیم. بطورکلی استان گلستان بخاطر طبیعت زیبایش جزء جذاب ترین و پرطرفدارترین مقاصد طبیعت گردی بین گردشگران و طبیعت گردان است و در مقاصدی که در دل طبیعت قرار دارند و به عبارتی، مبدأ طبیعت گردان برای گشت و گذار در طبیعت محسوب می شوند، اقامتگاه های بوم گردی به وفور در اینجا به صورت روزانه ارائه داده می شود چون اقامتگاه های بوم گردی جزء ارزان ترین انتخاب ها برای اقامت هستند و از آنجایی که گردشگران می خواهند کل روز را به طبیعت گردی مشغول باشند و شب برای خواب و شب نشینی به اقامتگاه مراجعه کنند پس چه چیزی بهتر از اقامتگاه بوم گردی وجود دارد؟

جاهای دیدنی مینودشت

مینودشت فاصله ای 7 ساعت تا تهران دارد اما چون منطقه ای فوق العاده زیبا و خوش آب و هوا و بکر برای طبیعت گردی محسوب می شود توانسته به خوبی توجه گردشگران و طبیعت گردان را به خود جذب کند و به عنوان یک مقصد محبوب برای طبیعت گردی شناخته شود از این جهت، در این منطقه اقامتگاه های متنوعی برای اجاره روزانه ارائه شده اما چون همه به دنبال اجاره اقامتگاه بوم گردی در مینودشت هستند، اقامتگاه بوم گردی در جای جای منطقه به وفور مشاهده می شود و هرکدام هم جذابیت های خاص خود را دارند.

جاهای دیدنی مینودشت

مینودشت شاید شهری باشد که فاصله زیادی تا تهران داشته باشد اما چه جاهای دیدنی و مناطقی در این شهر هست که مینودشت را تا این اندازه بین گردشگران و طبیعت گردان محبوب کرده؟ مینودشت خودش یک شهر نسبتاً کوچک و با مردمانی بسیار مهمان نواز است اما در اطرافش، کلی دشت سرسبز و جاهای بکر به دور از شلوغی و آلودگی قرار دارد و آنقدر هم زیبا و تمیز هستند که هیچکس دلش نمی خواهد حتی با خودروی آفرودی وارد این مناطق شود و پیاده روی را ترجیح می دهند.

جاهای دیدنی مینودشت

اگر برای تعطیلاتی خاطره انگیز و با هدف طبیعت گردی و گشت و گذار در جاهای بکر، مینودشت را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردید، قبل ازاینکه بخواهید دل را به طبیعت بکر اطراف شهر بزنید، ابتدا پیشنهاد می کنیم از جاهای دیدنی مینودشت که در خود شهر قرار دارند بازدید کنید چون این جاذبه های گردشگری آنقدری جذاب هستند که پیشنهاد می شود حداقل یکبار از آن ها بازدید کنید و شامل موزه مردم شناسی مینودشت، کهنه حمام مینودشت یا حمام خوردیماق هستند و بین اهالی شهر از ارزش و احترام بالایی برخوردارند. در اطراف مینودشت هم کلی روستای معروف هست مثلا روستای ترسه که کلی آبشار در اطرافش دارد و سایت پروازی ترسه که معروف ترین سایت پروزی منطقه محسوب می شود و می توانید بر فراز دشت های سرسبز منطقه بروید  هم در اینجا واقع شده است.

جاهای دیدنی مینودشت

رزرو اقامتگاه های بوم گردی و خانه سنتی در مینودشت

تا همین چند دهه پیش، گردشگران و طبیعت گردان زمانی که به مناطق بکر گلستان برای طبیت گردی سفر می کردند، با خود چادرهای مسافرتی به همراه داشتاند و شب را در دل طبیعت زیر آسمانی پرستاره سپری می کردند. امروزه اما، به ندرت گردشگرانی را می بینید که بساط کمپینگ خود را در دل طبیعت پهن کرده باشند و بخواهند شب را در وسط طبیعت بگذرانند چون امروزه کلی اقامتگاه بوم گردی در این منطقه به صورت روزانه اجاره داده می شود که شرایط رفاهی و اقامتی به مراتب مناسب تری دارند و از همه مهم تر، اقامت در دل طبیعت وسط ناکجاآباد چندان امنیت ندارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در مینودشت

در مینودشت اقامتگاه های بوم گردی متعددی ارائه شده است که بیشتر در روستاهای اطراف شهر قرار دارند چون این روستاها مقصد گردشگران و طبیعت گردان هستند. در این منطقه اقامتگاه های بوم گردی ارائه شده که جزء ارزان ترین اقامتگاه های منطقه هستند، از امکانات رفاهی محدودی برخوردار هستند و صرفاً یک فضای نسبتاً مناسب برای خواب هستند. در طرف مقابل، در مینودشت اقامتگاه های بوم گردی فوق العاده ای هست که جای دارد آن را با ویلاهای لوکس مقایسه کرد چون اقامتگاهی بسیار زیبا و شکیل هستند و ظاهر سنتی و تزئینات رنگارنگ، محیط اقامتگاه را دلنشین کرده است. اگر به دنبال همچین اقامتگاه های بوم گردی فوق العاده زیبا و بی نظیر در مینودشت هستید، ما رزرو این اقامتگاه بوم گردی را به شما پیشنهاد می دهیم که فضایی سرسبز، بزرگ و دوست داشتنی دارد و از امکانات فوق العاده ای همچون رستوران، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و کلی امکانات در حیاط مجموعه برخوردار است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در مینودشت

تالش، طبیعتی جذاب با هوایی بی نظیر

بعد از 6 ساعت رانندگی از شهر تهران به سمت تالش یا همان هشتپر، به منطقه ای می رسید که اول از هر چیز، ویو فوق العاده زیبا و طبیعت بی نظیرش شما را مجذوب خود می کند و بعد از اینکه شیشه خودرو را پایین می دهید تا بهتر این طبیعت را تماشا کنید، هوای دلنشین و فوق العاده دومین موردی است که شما را متعجب می کند چون تالش شهری است که در اطرافش مناطق ییلاقی بسیار خنک و خوش آب و هوا قرار دارد برای همین اینجا را می توان یکی از جذاب ترین و خاص ترین مقاصد بکر و سرسبز ایران برای تعطیلات در نظر گرفت.

تالش خودش یک شهر ساحلی در استان گیلان است اما در فاصله چند کیلومتری جنوب تالش، با یک طبیعت بکر و زیبا طرف هستیم که پاتوق بسیاری از طبیعت گردان است و اگر بخواهیم مانند آن را مثال بزنیم، می شود گفت تالش جایی همانند ماسال است که در اطرافش کلی منطقه ییلاقی و بعضاً در بالای ابرها قرار دارد. از آنجایی که تالش مقصدی برای طبیعت گردی محسوب می شود، اکثر مردم برای اقامتی چند روزه در این شهر به دنبال اجاره اقامتگاه بوم گردی در تالش بخصوص مناطق ییلاقی اطراف آن مانند سوباتان هستند تا لذا سفر و طبیعت گردی در این منطقه را دوچندان کنند.

جاهای دیدنی تالش

جاهای دیدنی تالش

خود شهر تالش جاذبه های دیدنی آنچنانی ندارد و همه جذابیت ها و جاهای دیدنی منطقه در اطراف تالش قرار دارد. اگر عاشق آبشارهای پرآب و زیبا و مرتفع هستید، در اطراف تالش می توان به آبشار ورزان واقع در روستای ورزان، آبشار زمرد واقع در ارتفاعات اطراف تالش اشاره کرد. اگر عاشق جاهای تاریخی هستید، حمام قدیمی آق اولر واقع در روستای آق اولر، مناطق باستانی تول واقع در روستای تول، بقعه شاه میلرزان در فاصله 16 کیلومتری خطبه سرا، قلعه سلسال مربوط به دوران ساسانیان در فاصله 1 کیلومتری از روستای لیسار، کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله که جاذبه ای فوق العاده دیدنی برای علاقه مندان به کاخ های تاریخی که در روستای ییلاقی و تاریخی آق اولر قرار دارد اشاره کرد.

جاهای دیدنی تالش

این جاذبه های دیدنی و تاریخی یکطرف، تمامی مناطق ییلاقی که در اطراف تالش قرار دارند هم یکطرف. در جنوب تالش یک جاده ای هست که با نام جاده سوباتان می شناسند و از طریق این جاده شما وارد یک مسیری سرسبز و فوق العاده دوست داشتنی می شود و چپ و راست جاده به غیر از طبیعت زیبا و اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی هیچ چیز دیگری مشاهده نمی شود. از طریق این جاده می توانید به دیگر جاهای بکر و سرسبز اطراف تالش مانند روستای مریان، دریاچه سراگاه، منطقه ییلاقی دوخاله کوه، پارک جنگلی سیاه داران، ییلاق شکردشت، رودخانه کرگان رود، منطقه محافظت شده لیسار و غیره دسترسی داشته باشید اما گل سرسبد جاهای دیدنی تالش جایی نیست جز روستای سوباتان که در انتهای جاده سوباتان قرار دارد. این روستا در بالای ابرها قرار دارد و تابستان ها هوایی بسیار سرد و دلنشین بر این منطقه حاکم است.

جاهای دیدنی تالش

اجاره اقامتگاه بوم گردی از ابتدای جاده تا خود ییلاق سوباتان تالش

درواقع می شود گفت مهم ترین هدف گردشگران و طبعیت گردان از سفر به شهر تالش، دسترسی به ییلاق سوباتان است چون مسیر دسترسی به ییلاق سوباتان از شهر تالش شروع می شود دقیقاً همانند روستای اولسبلنگاه که مسیر رسیدن به این روستا از شهر ماسال آغاز می گردد. ییلاق سوباتان جایی بر فراز ابرها است و تنها یک روستای ییلاقی می باشد که هوای دلنشین و طبیعت بکرش حرف ها برای گفتن دارد و شما را به یک آرامش خالص دعوت می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تالش

اکثر گردشگران و طبیعت گردان تنها برای یک الی سه روز به تالش و روستای سوباتان سفر می کنند تا بتوانند در کنار لذت بردن از طبیعت و هوای سوباتان، از سایر جاهای دیدنی منطقه که پیش تر هم گفتیم بازدید کنند و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. از این رو، چون گردشگران قرار است مدت زمان زیادی از سفر را مشغول به گشت و گذار و طبیعت گردی باشند و شب ها برای خواب یا شب نشینی های خاطره انگیز زیر آسمانی پرستاره در اقامتگاه باشند، اجاره اقامتگاه بوم گردی در تالش بهترین انتخاب برای گردشگران است چون اقامتگاه های بوم گردی به وفور در همه جای شهر که در خود شهر تالش و چه در جاده سوباتان ارائه شده و قیمت های بسیار مناسب تری هم نسبت به ویلاها و سایر اقامتگاه ها دارند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تالش

اگر بین اقامتگاه های بوم گردی که در تالش ارائه شده است به دنبال یک اقامتگاهی لوکس و شیک و بسیار زیبا هستید که به دور از شلوغی ها باشد و از همه مهم تر، ویو بی نظیری از طبیعت اطراف را به شما ارائه دهد، می توانید روی رزرو این اقامتگاه بوم گردی در اطراف تالش حساب کنید. این اقامتگاه بوم گردی که پیشنهاد دادیم، یکی از معروف ترین و محبوب ترین اقامتگاه های بوم گردی در اطراف تالش محسوب می شود که در دل طبیعت قرار دارد و از ویو زیبایی هم برخوردار است. همچنین نسبت به بسیاری از دیگر اقامتگاه های بوم گردی، اینجا از امکانات و خدمات رفاهی بیشتر و مطلوب تری هم برخوردار است تا گردشگران اقامتی فوق العاده را برای خود رقم بزنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تالش

تبریز، سرد و زیبا با کلی جای دیدنی

اگر عاشق طبیعت گردی هستید، شمال کشور تنها مقصد در ایران پهناور برای طبیعت گردی نیست و کلی جای بکر و حتی زیباتر در جای جای این کشور وجود دارد که خوراک طبیعت گردی و سفر هستند هرچند بخاطر فاصله کم شمال تا پایتخت، گردشگران ترجیحشان مناطق شمالی کشور است تا یک شهر فوق العاده زیبا و دوست داشتنی مانند تبریز. اینبار می خواهیم نگاهی به شهر تبریز، جاهای دیدنی آن، مناطقی که برای طبیعت گردی دارد و اقامتگاه های بوم گردی خاص و متفاوت آن بپردازیم و ببینیم چرا برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در تبریز با یکسری اقامتگاه های خاص و متفاوت طرف هستیم که با سایر بوم گردی ها تفاوت دارد.

جاهای دیدنی تبریز

جاهای دیدنی تبریز

هر جاذبه ای که فکرش را می کنید در شهر تبریز هست. از بناهای تاریخی گرفته تا بازار های سنتی، کاخ های قدیمی، مساجد تاریخی، تپه هایی که قدمتشان به هزاران سال پیش می رسد، مناطق بکر و سرسبز و ییلاقی، آبشارهای بی نظیر و مناطق محافظت شده و روستاهایی که خوراک طبیعت گردی هستند. جاذبه های تاریخی جاهایی هستند که باید در طول سفر به این منطقه یکبار از آن ها بازدید کرد چون بناهایی خاص و فوق العاده دیدنی هستند حال برخی صرفاً یک موزه یا یک جای تاریخی محسوب می شوند و برخی هم همچنان از آن ها استفاده می شود چه به عنوان بازار سنتی چه مدرسه یا حتی مسجد. بطور کلی می توان گفت جاذبه های دیدنی همچون مدرسه رشدیه، خانه لاله ای، مسجد کبود، مقبره الشعرا، موزه آذربایجان تبریز، بازار سنتی تبریز، خانه مشروطه تبریز که امروزه به موزه مشروطه تبریز تبدیل شده است، خانه افراد مشهور همچون پروین اعتصامی، استاد شهریار، کلیسای مریم مقدس و ده ها جاذبه تاریخی دیگر تنها بخشی از جاهای دیدنی هستند که در خود شهر تبریز قرار دارند.

جاهای دیدنی تبریز

تمامی این جاهایی که گفتیم تنها بخش کوچکی از جاهای دیدنی تبریز هستند و صرفاً بناهای تاریخی محسوب می شوند. طبیعت بکر و مناطق زیبا و سرسبزی که در اطراف تبریز واقع شده اند هم دنیای برای خودشان دارند. این مناطق زیبا شامل کوه عینالی معروف به کوه عون بن علی، کوه های آلاداغ لار، تالاب قوری گل، باغ فتح آباد، منطقه بزرگ و بی نظیر ارسباران و روستا کندوان هستند. به لطف ارتفاع از سطح دریا، طبیعت زیبا و کوه های مرتفع، علاوه بر خود شهر تبریز، اطراف این شهر مقاصد بکر و خوش آب و هوایی برای طبیعت گردی هستند و در روزهای گرم تابستان که همه با روزمرگی ها، ترافیک های سنگین و آلودگی هوا زیر آفتابی سوزان دست و پنجه نرم می کنیم، طبیعت گردان و گردشگرانی که به تبریز و اطرافش سفر می کنند از هوایی فوق العاده تمیز، بسیار خنک بطوریکه شب ها بدون پتو نمی شود خوابید و سرسبزی دوست داشتنی بهرمند هستند.

جاهای دیدنی تبریز

اقامتگاه های بوم گردی متفاوت و خاص تبریز

اقامتگاه های بوم گردی تبریز در اطراف شهر قرار دارند. بخاطر وسعت پهناور مناطق بکر و جاهایی که خوراک طبیعت گردی است، اینجا از معدود مناطقی است که بیشتر طبیعت گردانش ترجیح می دهند شب ها را با کمپینگ در دل طبیعت سپری کنند و صرفاً افرادی که می خواهند از امکانات رفاهی بهتر برخوردار شوند، سقفی بالای سرشان باشد تا از سرمای منطقه به دور باشند یا حتی توانایی و امکانات کمپینگ را ندارند به اجاره اقامتگاه بوم گردی در تبریز روی می آورند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تبریز

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تبریز با تصوری که از اقامتگاه های بوم گردی داریم تفاوت هایی دارد. همانند سایر اقامتگاه های بوم گردی در مناطق شمالی کشور، در اینجا اقامتگاه های بوم گردی ارائه شده که یک حیاط بزرگ و دنج دارند و مجهز به آلاچیق است و دورتادور این حیاط هم اتاق های سنتی با تزئینات زیبا تعبیه شده است. این اقامتگاه ها از نظر کمیت، آنچنان زیاد نیستند و از قیمت های بسیار خوبی هم برخوردارند اما گردشگران و طبیعت گردان برای اجاره اقامتگاه بوم گردی فقط به روستای کندوان مراجعه می کنند.

روستای کندوان یکی از خاص ترین مناطق دیدنی در ایران است و حتی شهرت جهانی دارد. تاریخچه جالبی درباره این روستا وجود دارد و زمانی که وارد روستای کندوان شوید، کلی خانه می بینید که در دل کوه قرار دارند و به خانه های کله قندی معروف هستند و جالب است بدانید تمامی این خانه ها صد ها سال پیش که خبری از امکانات نبود با دست ساخته شده اند. بعد از گذشت سالیان، اهالی روستای کندوان همچنان در این منطقه زندگی می کنند و بسیاری از خانه های صخره ای این روستا به عنوان اقامتگاه بوم گردی به گردشگران اجاره داده می شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تبریز

روستای کندوان آنقدری امنیت دارد که تمامی خانه ها دربشان چوبی بوده و بعضاً بسیاری از آن ها حتی دربشان قفل هم ندارد. این خانه های صخره ای در دل کوه قرار دارند و از امکانات رفاهی حداقلی برخوردار هستند که برای یک یا چند روزه کفایت می کند. برای تجربه اقامت در این خانه های صخره ای گردشگران دو راه دارند یا می توانند به هتل لاله کندوان مراجعه کنند که معروف ترین هتل این منطقه است و واحدهای فوق العاده ای دارد هرچند با قیمت های گزاف یا می توانید با رزرو این اقامتگاه بوم گردی، در هزینه های اقامت صرفه جویی کنید و همچنان تجربه اقامت در خانه های صخره ای کندوان را داشته باشید.

پیش از اینکه برنامه سفر به تبریز و تجربه اقامت در خانه های صخره ای را بچینید این نکته را در نظر داشته باشید اقامتگاه های بوم گردی که در کندوان هست، تعداد محدودی دارند و در فصل تابستان به سرعت رزرو می شوند برای همین، خیلی زودتر می بایست به فکر رزرو آن ها باشید. خانه های صخره ای اما تنها اقامتگاه های بوم گردی تبریز نیستند هرچند خاص هستند. دیگر اقامتگاه های بوم گردی که در تبری به صورت روزانه اجاره داده می شود بیشتر خانه های روستایی و سنتی هستند که در روستاهای معروف منطقه قرار دارند و تجربه اقامت شیرین و به یاد ماندنی را فراهم می سازند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در تبریز

ماسال، بهشتی در بالای ابرها

کسی نیست که ماسال را نشناسد. مقصدی بسیار زیبا و فوق العاده سرسبز که در دل طبیعت استان گیلان قرار دارد و جایی است که شما را از طریق جاده ای فوق العاده زیبا به ارتفاعات میرساند و وقتی که اطراف خود را نگاه می کنید، جز کوه های سرسبز چیزی مشاهده نمی کنید اما متوجه می شوید که در بالای ابرها هستید و از پدیده زیبای اقیانوس ابرها یا دریای ابرها بهرمند خواهید شد. درواقع ماسال، جایی است که شما را به روستای اولسبلنگاه می رساند و در این روستا ما شاهد آبی و هوایی بی نظیر، طبیعتی بکر و هوای دلنشین هستیم.

جاهای دیدنی ماسال

شهر زیبای تالش و روستای ییلاقی سوباتان دقیقاً جایی مانند ماسال و روستای اولسبلنگاه است. اگر بین بهترین مقاصد تفریحی برای سفر بخصوص در روزهای گرم تابستان، ماسال را انتخاب کردید برای اقامت دو انتخاب دارید یا اقامتگاه های بوم گردی و اجاره اقامتگاه بوم گردی در ماسال واقع در جاده ماسال به اولسبلنگاه را انتخاب کنید یا به خود روستای اولسبلنگاه مراجعه کنید و در کلبه های چوبی بالای ابرها اقامت خود را سپری کنید و هرکدام هم مزایا و معایب خودشان را دارند.

جاهای دیدنی ماسال

ماسال فقط مقاصد زیبا برای طبیعت گردی دارد و در این شهر خبری از بناهای تاریخی و غیره نیست. در واقعیت، اکثر مردم زمانی که به ماسال سفر می کنند مستقیم به روستای اولسبلنگاه مراجعه می کنند و فکر می کنند تنها جای دیدنی در ماسال همین روستای ییلاقی است در صورتیکه اگر عاشق گشت و گذار در طبیعت هستید، در اطراف ماسال، اطراف روستای اولسبلنگاه و حتی چپ و راست جاده ماسال به اوسبلنگاه کلی جای دیدنی و بکر هست از جمله آبشار های مرتفع و خروشان که از اواخر بهار تا اوایل تابستان و از ائواخر تابستان تا اوایل پاییز بخاطر بیشتر شدن حجم آب به لطف بارش های باران بسیاری دیدنی و دوست داشتنی هستند و به غیر از روستای اولسبلنگاه، کلی منطقه ییلاقی دیگر هم بین جاهای دیدنی ماسال هست که همان زیبایی های اولسبلنگاه را دارند اما به مراتب خلوت هستند.

جاهای دیدنی ماسال

رزرو اقامتگاه بوم گردی در جاده اولسبلنگاه

همانطور که پیش تر گفتیم، اگر تصمیم دارید تعطیلات خود را بخصوص تعطیلاتی که در فصل تابستان وجود دارد به شهر ماسال و روستای معروف اولسبلنگاه سفر کنید، بطور کلی دو انتخاب دارید. در جاده ماسال به اولسبلنگاه کلی اقامتگاه بوم گردی هست که در چپ و راست این جاده به وفور مشاهده می شود و کلی هم طرفدار دارند، این اقامتگاه های بوم گردی امکانات رفاهی معقولی دارند و بیشترشان یک مجموعه هستند یعنی در حیاطی بزرگ و سرسبز با آلاچیق های مختلف، دورتادورش واحد های اقامتی قرار دارد و مجاور آن نیز رستوران و کافی شاپ مجموعه واقع شده است. اقامتگاه های بوم گردی جاده ماسال در کنار ارائه خدمات و امکانات مطلوب، قیمت های فوق العاده ای هم دارند بخصوص برای گردشگرانی که قرار است فقط مشغول به طبیعت گردی باشند و شب ها برای خواب به اقامتگاه مراجعه کنند و به دنبال اقامتگاه های ارزان در این منطقه هستند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در ماسال

از معایبی که اجاره اقامتگاه بوم گردی در ماسال دارد می توان به فاصله اقامتگاه تا روستای اولسبلنگاه اشاره کرد. این نکته را در نظر داشته باشید یکی از ملاک های تعیین قیمت اجاره روزانه اقامتگاه بوم گردی در این منطقه، فاصله اقامتگاه تا اولسبلنگاه می باشد و از طرفی، نه تنها با جاده ای کم عرض و خطرناک طرف هستیم بلکه در بخش انتهایی جاده، دیگر خبری از آسفالت نیست و به لطف همیشه مه بودن منطقه و گلی بودن راه، خطرناک هم می باشد. اگر هم حال و حوصله این شلوغی را ندارید و به دنبال اقامتگاه بوم گردی خاص در ماسال هستید، رزرو این اقامتگاه بوم گردی که در اطراف ماسال قرار دارد و اقامتگاهی با امکانات خوب و ظاهری و رنگارنگ و فوق العاده زیبا محسوب می شود بی شک تجربه خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در ماسال

راه دوم اقامت در ماسال هم کلبه ها چوبی هستند که در خود روستای اولسبلنگاه و در بالای ابرها قرار دارند البته در برخی از روزها و کلاً صبح ها، این کلبه ها در غرق در مه هستند و منظره زیبایی را به وجود آورده اند. کلبه های چوبی اولسبلنگاه فاقد امکانات رفاهی هستند و صرفاً می توان گفت یک چهار دیواری برای خواب محسوب می شوند حتی سرویس بهداشتی اقامتگاه بیرون از کلبه به صورت عمومی است. از طرفی، کلبه های چوبی از قیمت های بالاتری نسبت به بوم گردی ها برخوردارند چون در دل طبیعت اولسبلنگاه قرار دارند. با این تفاسیر، اقامتگاه هایی که در ماسال به صورت روزانه اجاره داده می شوند تنها به کلبه و بوم گردی ختم نمی شود و در این منطقه کلی ویلا و کلبه سوئیسی نیز ارائه شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در ماسال

لشت نشاء، بکر و آرامش بخش

آخرین مقصدی که از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی است و بهترین اقامتگاه های بوم گردی را در خود جای داده، لشت نشاء است. لشت نشاء را شاید کمتر شنیده باشید و حتی ندانید کجاست اما این شهر زیبا و بی نظیر در استان گیلان قرار دارد و مابین کوچصفهان و زیباکنار واقع شده است یعنی بین دریا و طبیعت. لشت نشاء فاصله ای 15 کیلومتری تا دریا دارد و در اطرافش کلی زمین شالی و طبیعت زیبا مشاهده می شود. لشت نشاء را می توان گفت یکی از خاص ترین مقاصد برای طبیعت گردی است چون جایی می باشد که گردشگران زیادی مهمانش نیستند و به مراتب خلوت تر و دلنشین تر است اما کلی اقامتگاه برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در لشت نشا ارائه شده و اقامتگاه هایی هستند که قیمت های خوبی دارند از امکانات مطلوبی هم به همراه ویو زیبا از طبیعت بکر برخوردارند.

جاهای دیدنی لشت نشاء

جاهای دیدنی لشت نشاء

لشت نشاء جایی است که شما فقط یک اقامتگاه بوم گردی خوب و دوست داشتنی باید رزرو کنید تا یک اقامتگاه فوق العاده برای استراحت داشته باشید و به محض اینکه وارد اقامتگاه شدید، وسایل خود را در اتاق قرار دهید و کلی مدت سفر را به گشت و گذار در منطقه بپردازید. به لطف اینکه لشت نشاء بین دریا و جنگل قرار دارد، شما می توانید علاوه بر آب تنی و ساعت ها نشستن در ساخل و لذت بردن از صدای دلنشین موج ها و هوایی زیبا، به طبیعت گردی در بخش جنگلی هم بپردازید حسابی صفا کنید. بطور کلی جاهای دیدنی لشت نشاء شامل روستای علی بوزایه، عمارت بلوک باشی و بقعه آقا سید محمد یمنی هستند که در خود شهر لشت نشاء قرار دارند اما ساحل دوست داشتنی شهر زیباکنار در شمال لشت نشاء، پارک تفریحی ساحل محسن آباد کیاشهر و کلی جاذبه دیدنی در روستاها و اطراف شهر لشت نشاء جاهای دیدنی فوق العاده ای هستند که در طول سفر می بایست از آن ها بازدید کرد.

جاهای دیدنی لشت نشاء

رزرو اقامتگاه بوم گردی در لشت نشاء

برای اجاره و رزرو اقامتگاه بوم گردی در لشت نشاء، اینجا اقامتگاه های بوم گردی فوق العاده ای دارد که همگی به سبک سنتی و بسیار زیبا تزئین شده اند. در فرهنگ استان گیلان و آداب و رسومی که در بین مردم این شهر هست، لباس های رنگارنگ و خانه هایی که با گلدان های رنگارنگ و تزئینات مختلف شکیل شده اند به وفور مشاهده می شوند و بهترین اقامتگاه های بوم گردی کل استان گیلان هم به همین شکل هستند یعنی خود اقامتگاه مجهز به تزئینات و گلدان های رنگارنگ بوده و بعضاً مشاهده شده در برخی از این اقامتگاه ها، کارکنان مجموعه هم لباس های سنتی برتن دارند تا برای مهمان لحظاتی به یاد ماندنی را رقم بزنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در لشت نشاء

برای اینکه تجربه اقامت در یکی از زیباترین و خاص ترین اقامتگاه های بوم گردی لشت نشاء را داشته باشید که محیطی رنگارنگ و زیبا دارد، ما رزرو این اقامتگاه بوم گردی را به شما پیشنهاد می دهیم که از امکانات رفاهی مطلوبی برخوردار است، قیمت فوق العاده ای برای اجاره روزانه آن در نظر گرفته شده و به گفته طبیعت گردان و گردشگران، اگر بهترین نباشد یکی از بهترین اقامتگاه هایی است که در این منطقه می توان به صورت روزانه اجاره کرد و اقامتی بی نظیر فراهم ساخت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در لشت نشاء

رزرو ارزان اقامتگاه بوم گردی با باباسفر

لازم به ذکر است اگر تا به حال تجربه اقامت در اقامتگاه های بوم گردی را نداشتید، خوب است یکسری نکات را در خصوص این اقامتگاه ها در نظر بگیرید. اقامتگاه های بوم گردی همگی خانه های سنتی و قدیمی هستند ولی در میان آن ها اقامتگاه هایی هم هست که درواقع نوساز بوده ولی ظاهری قدیمی و سنتی دارند. اقامتگاه های بومگردی چون غیردربست هستند و معمولاً از ظرفیت بالایی هم برخوردار هستند، برای کاهش هزینه ها و مصارف مختلف، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت عمومی است یعنی در فضایی از مجموعه حال در گوشه از حیاط باشد یا مابین درب ورودی اتاق ها، سرویس بهداشتی و حمام تعبیه شده است و همه ساکنان مجموعه می بایست از این سرویس بهداشتی ها استفاده کنند. همچنین اقامتگاه های بوم گردی فاقد امکانات آشپزی هستند چون اکثراً در مجموعه خود رستوران و یا کافی شاپ دارند و نه تنها می بایست وعده غذایی برای صبحانه، ناهار و شام سفارش دهید بلکه تمامی مواد غذایی خود را برای نگهداری یا گرم کردن هم باید به آشپزخانه مجموعه بدهید.

همه این مواردی که گفته شد مربوط به اکثر اقامتگاه های بوم گردی در سراسر ایران هستند که ارزان تر از سایر اقامتگاه های بوم گردی هم می باشند. برخی از اقامتگاه های بوم گردی اما، امکانات بهتر و بیشتری دارند مثلاً در برخی از اقامتگاه های بوم گردی، اتاق ها فضای بزرگتری دارند و گاهاً مشاهده شده اتاق مجموعه خودش یک واحد جداگانه محسوب می شود و دارای اتاق خواب، آشپزخانه کوچک و امکانات متعدد می باشد. تعبیه امکانات مختلف در واحدهای اقامتگاه بوم گردی مانند تخت، تلویزیون، سرویس خواب، تهویه مطبوع، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی را در اقامتگاه های بوم گردی لوکس میبینیم که از قیمت های به مراتب بیشتری هم برخوردار هستند.

اجاره اقامتگاه های بوم گردی

با این حال فرقی ندارد به دنبال اقامتگاه بوم گردی ارزان قیمت هستید که امکانات آنچنانی نداشته باشد یا اقامتگاه بوم گردی لوکس می خواهید که پر از امکانات رفاهی و سرگرمی های مختلف است، سایت باباسفر بهترین انتخاب برای رزرو و اجاره اقامتگاه های بوم گردی در سراسر ایران است و با استفاده از سایت باباسفر شما می توانید از یک ماه قبل از تاریخ سفر، بین صد ها و اقامتگاه بوم گردی شمال کشور و صدها اقامتگاه بوم گردی در مناطق کویری کشور، هرکدام که با امکانات و بودجه درنظر گرفته شده مطابقت داشت را رزرو کنید. امکان رزرو از یک ماه قبل به این دلیل است که فصل بهار و تابستان برای شهر های شمالی و فصل پاییز و زمستان برای مناطق کویری بهترین زمان برای سفر هستند و در این ایام قرار است صدها هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور با اجاره اقامتگاه بوم گردی در این مناطق اقامت داشته باشند برای همین شما زودتر از همه اقامتگاهی که خواستید را رزرو کرده اید و خیالتان از این موضوع راحت خواهد بود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.