بهترین کلبه های شمال برای تعطیلات شهریور 1402

بهترین کلبه های شمال برای تعطیلات را همه باید بشناسند چراکه اقامت در کلبه های چوبی و جنگلی و حتی شله ها سبک زندگی جذاب و متفاوت خودشان را دارند و هرکسی که اهل سفر و گردش است باید یکبار آن را تجربه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین کلبه های شمال برای تعطیلات بیشتر آشنا شوید.

سوادکوه، منطقه ای بکر و سرسبز در نزدیکی تهران

شاید سفر به برخی از شهر های شمالی کشور مانند ماسال و آستارا و بندر انزلی و غیره برای بسیاری از گردشگران بخصوص گردشگرانی که از شهر تهران می خواهند عازم طبیعت بکر شمال کشور شوند وجود نداشته باشد. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد که مهم ترین آن ها، مسافت طولانی و زمان قابل توجهی است که گردشگران می بایست در جاده باشند چون تعطیلات بخصوص تعطیلات پایان شهریور 1402 مدت زمان محدودی هستند و حیف است بخش زیادی از این زمان در جاده بود هرچند باز هم بستگی به جاده و زیبایی های آن دارد. بدین منظور، اگر از این تعطیلات محدود می خواهید به نحوا احسن استفاده کنید و کلی خاطره خوش و هیجان انگیز برای خودتان رقم بزنید و از طرفی هم به دنبال جایی ییلاق و خوش آب و هوا در مناطق مرتفع هستید که فاصله کمی هم تا تهران داشته باشد، یکی از بهترین انتخاب ها منطقه سوادکوه است.

جاهای دیدنی سوادکوه

سوادکوه درواقع نام یک منطقه ای است که از شهر ها و روستاهای بسیاری تشکیل شده و طبیعت بکر و کوه های سرسبز و جنگل های بی نظیر هستند که سوادکوه را به یک مقصد فوق العاده برای تعطیلات تبدیل کرده است. در این شهر همه به دنبال اجاره کلبه در سوادکوه هستند چون اکثر اقامتگاه های اینجا کلبه های چوبی و کلبه های جنگلی هستند و برخلاف تصوری که از کلبه ها داریم، از کلی امکانات و سرگرمی های مختلف با ویو زیبا به سمت دشت ها و کوه های سرسبز برخوردارند.

جاهای دیدنی سوادکوه

جاهای دیدنی سوادکوه

برای سفر به سوادکوه باید خود را برای یک طبیعت گردی در جنگل های بکر و هوایی بی نظیر با آب و هوایی ییلاقی آماده کنید. در سوادکوه دریاچه های معروفی همچون دریاچه شورمست و لفور هست که کلی گردشگر در اطراف آن بساط پیک نیک خود را پهن می کنند و ساعت ها از هوای دلنشین منطقه و ویو زیبای دریاچه لذت می برند، جنگل های بکر و باصفایی هست مانند جنگل لفور، جنگل راش، اوریم و هلی دار که در عین زیبایی و سرسبزی، خطرناک هم هستند چون کلی جانور وحشی در آنجا زندگی می کنند. همچنین به جرأت می توان گفت کل جاهای دیدنی سوادکوه و جنگلی های بکرش یکطرف، آبشارهای فوق العاده ای هم که در این منطقه قرار دارد هم یکطرف. در سوادکوه آبشارهای معروفی وجود دارد همچون آبشار گزو و آبشار ورسک و الان که به پایان تابستان نزدیک شدیم و هوا به سمت سدر شدن رفته و شاهد افزایش بارندگی ها در سوادکوه هستیم، این آبشارها بسیار دیدنی می شوند.

با همه این تفاسیر اما، چیزی که گردشگران را بیشتر مجذوب خود می کند چشم انداز ویلاها و اقامتگاه های سوادکوه از مناطق اطراف است و تقریباً اکثر گردشگران سوادکوه را فقط برای آب و هوا و طبیعت زیبایش انتخاب می کنند تا چند روزی به دور از روزمرگی، گرما و شلوغی باشند.

جاهای دیدنی سوادکوه

بهترین منطقه برای اجاره روزانه کلبه چوبی

اما می رسیم به اینکه ببینیم برای اقامتی چند روزه در سوادکوه چه اقامتگاه هایی به صورت روزانه در این منطقه اجاره داده می شود. سوادکوه شامل شهرهایی همچون شیرگاه، زیراب، پل سفید و غیره است و چون این شهر ها در وسط جاده قرار دارند و از طبیعت بکر منطقه به دور هستند، گردشگران آن ها را برای اقامت انتخاب نمی کنند هرچند در این شهر ها ویلاها و آپارتمان مبله های متعددی ارائه شده است لذا گردشگران روستاهای اطراف واقع در مناطق مرتفع و ییلاقی را به عنوان مقصد سفر خود برمیگزینند. در این روستاها و مناطق اطراف جاده که در دل طبیعت هم قرار دارد، بیشتر اقامتگاه ها شامل ویلاها، اقامتگاه های بوم گردی، خانه های روستایی و کلبه های چوبی و جنگلی هستند.

اجاره کلبه در سوادکوه

اقامت در کلبه آن هم وسط جنگل با ویو زیبا از دشت های سرسبز لذت دیگری دارد و گردشگران هم برای اقامت در این منطقه اجاره کلبه چوبی در سوادکوه را انتخاب می کنند. کلبه های سوئیسی خانه ها و کلبه های مثلثی شکل بسیار زیبا و خاص هستند که تعداد آن ها نسبت به سایر اقامتگاه ها ناچیز است و همین موضوع، خاص بودن آن ها را دوچندان کرده. کلبه های سوئیسی نسبت به سایر کلبه ها بزرگ تر هستند و از امکانات به مراتب بهتری هم برخوردارند و سوادکوه یکی از بهترین مناطق ایران برای تجربه زندگی در کلبه های سوئیسی می باشد چون اکثر اقامتگاه ها و کلبه هایی که در سوادکوه به صورت روزانه اجاره داده می شوند کلبه سوئیسی هستند.

اجاره کلبه در سوادکوه

اگر هدفتان از سفر به سوادکوه لذت بردن از هوای خنک منطقه و طبیعت سرسبز آن است و از طرفی می خواهید کل مدت سفر را در یک اقامتگاهی شیک و پر از امکانات و سرگرمی یا یک کلبه سوئیسی سپری کنید، سایت باباسفر کلی اقامتگاه فوق العاده برای شما در نظر گرفته تا یک سفر و اقامتی بی نظیر را در این منطقه برای خود رقم بزنید. بطور مثال شما می توانید با رزرو این کلبه در سوادکوه برای تعطیلات پایان تابستان 1402، علاوه بر اینکه در بهترین زمان به سوادکوه سفر کردید و از یک طبیعت بکر و فوق العاده بهرمند می شوید، در اقامتگاهی خواهید بود ویو جذابی از محیط اطراف را به شما ارائه می دهد و از کلی امکانات و سرگرمی برخوردار است.

اجاره کلبه در سوادکوه

ماسال، ییلاقی در دل طبیعت اما بر فراز ابرها

وقتش رسیده در این تعطیلات آخر تابستان به بالای ابرها برویم و در دشت های سرسبز و بکر با ویو فوق العاده از کوه های سرسبز غرق در مه، از پدیده اقیانوس ابرها لذت ببریم. مناطق مختلفی در شمال کشور هست که در ارتفاعات قرار دارند و در برخی از روزهای تابستان در بالای ابرها قرار دارند. بین مناطق مرتفعی که در شمال کشور قرار دارند و از پدیده اقیانوس ابرها برخوردار هستند، ما به شما ماسال را پیشنهاد می کنیم که جزء زیباترین و سرسبزترین مناطق ییلاقی شمال کشور محسوب می شود و در این روزهای گرم تابستان که با روزمرگی های خود در آلودگی و زیر آفتاب سوزان دست و پنجه نر می کنیم، بی شک آب و هوای خنک و دلنشین ماسال یک خاطره فوق العاده از تابستان را برایمان رقم خواهد زد بماند که با اجاره کلبه در ماسال در کنار آب و هوای ییلاقی و طبیعت بکر، تجربه متفاوت و خاطره انگیزی از اقامت در دل طبیعت هم خواهید داشت.

جاهای دیدنی ماسال

مناطق دیدنی ماسال

همه ماسال را به روستای اولسبانگاه میشناسند، روستایی که در اطراف ماسال قرار دارد و می شود گفت شما را وارد یک دنیای دیگری می کند و با اینکه فاصله اولسبلنگاه تا ماسال نزدیک به 1 ساعت است اما چون فقط از این شهر می توان با استفاده از جاده ماسال به اولسبلنگاه دسترسی داشت برای همین جزء جاهای دیدنی ماسال محسوب می شود. ییلاق اوسبلنگاه در واقع هدف گردشگران از سفر به ماسال است چراکه این ییلاق در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا قرار دارد یعنی در برخی از روزها یا در دل ابرها و مه غلیظ هستید یا ابرها در پایین روستا قرار دارند. روستای اولسبلنگاه سرتاسر دشت ها و کوه های سرسبز است و از همه مهم تر اینکه تنها فصل سفر به این منطقه هم تابستان می باشد چون در سایر روزهای سال آنقدری سرد می شود و مسیرهای تردد در روستا صعب العبور که خود ساکنین نیز اینجا را ترک می کنند.

جاهای دیدنی ماسال

شاید هرموقع نام ماسال بیاید، اولسبلنگاه و زیبایی های منطقه در ذهن ها تداعی شود اما آیا میدانستید ماسال کلی جای دیدنی بکر و فوق العاده هم دارد که خوراک طبیعت گردان است و شاید بشود گفت به اندازه اولسبلنگاه هم جذابیت های خودشان را دارند؟ اگر به ماسال سفر کردید با هدف لذت بردن از منطقه ییلاقی اولسبلنگاه اما مشاهده کردید اینجا بسیار شلوغ و پرترافیک است بخصوص جاده نه چندان ایمن آن که عرض کم هم داشته و دو طرفه نیز می باشد، نگران نباشید چراکه ییلاقات دیگری هم در اطراف ماسال هست که از نظر زیبایی و سرسبزی دست کمی از اولسبلنگاه ندارند. به غیر از اولسبلنگاه، ییلاق سوچاله با غروب آفتاب محشرش، ییلاق تلارگاه، خندیله، اسپی شنبه و واشیار هم جاهای بی نظیری هستند.

جاهای دیدنی ماسال

اجاره کلبه های چوبی ییلاقی یا کلبه های سوئیسی؟

درصد ناچیزی از گردشگران هستند که برای اقامت در ماسال و مناطق ییلاقی اطراف ماسال بخواهند لوازم کمپینگ با خود به همراه ببرند و شب را در دشت های سرسبز و جاهای بکر و سرد بگذرانند چون وجود حیوانات مختلف و شرایط بد آب و هوایی در طول شب می تواند این امر را بسیار خطرناک کند. چون ماسال منطقه ای بسیار محبوب است و از سراسر ایران بخصوص جاهای گرمسیر به ماسال سفر می کنند تا از هوای ییلاقی و طبیعت بکر لذت ببرند. از این رو، به جرأت می توان گفت بالای هزار اقامتگاه در این منطقه وجود دارد که به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می شود از کلبه های چوبی در بالای ابرها تا اقامتگاه های بوم گردی ارزان و حتی اقامتگاه های خاص مانند کلبه های سوئیسی که در ایران تعدادشان آنقدر زیاد نیست و بخش قابل توجهی هم در ماسال قرار دارد.

اجاره کلبه در ماسال

با اینکه تنوع بسیار زیادی در زمینه اقامتگاه وجود دارد اما نکات مهمی هست که گردشگران پیش از اجاره ویلا و اجاره کلبه در ماسال باید بدانند تا بتوانند بهترین اقامتگاهی که مد نظر دارند را رزرو کنند. خود ماسال یک شهر است که تعدادی هم اقامتگاه برای اجاره روزانه گردشگران دارد و این اقامتگاه ها هم خانه و اقامتگاه بوم گردی محسوب می شوند اما به ندرت پیش می آید گردشگران بخواهند در خود شهر ماسال اقامت داشته باشند چراکه جاده ماسال به اولسبلنگاه آنقدری جذاب و بی نظیر است و آنقدری اقامتگاه دارد که دست همه گردشگران برای انتخاب اقامتگاه مورد نظر باز است. برخی از گردشگران هم به خود روستای اولسبلنگاه مراجعه می کنند چون در این روستا بطور کلی دو مدل کلبه و اقامتگاه هست بعضی از آن ها کلبه های چوبی در دل طبیعت هستند و از هیچگونه امکانات رفاهی برخوردار نبوده و فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی می باشند و برخی هم مجتمع های اقامتی هستند.

اجاره کلبه در ماسال

لذت اقامت در ماسال را فقط با کلبه های چوبی و اقامتگاه های بوم گردی می توان تجربه کرد و آنقدری تقاضا برای اجاره کلبه در ماسال وجود دارد که می شود گفت یک سوم از این هزار اقامتگاه ماسال را کلبه های چوبی تشکیل می دهند، یک سوم دیگر را اقامتگاه های بوم گردی و باقی را ویلاها و خانه های روستایی. غالب کلبه های چوبی در جاده ماسال به اولسبلنگاه قرار دارند و بین این کلبه ها کلبه های سوئیسی هم مشاهده می شود که جزء لوکس ترین و گران ترین کلبه های منطقه هستند. بیشتر اقامتگاه های ماسال امکانات و سرگرمی های آنچنانی ندارند چون گردشگران به دنبال یک اقامتگاه ارزان قیمت به عنوان جایی برای خواب و اطراق هستند و می خواهند کل روز را به گشت و گذار در طبیعت منطقه بپردازند ولی در صورتیکه به دنبال یک اقامتگاه فوق العاده هستید، می توانید با رزرو این کلبه در ماسال که دارای ویو خارق العاده از طبیعت است و مجهز به کلی امکانات و سرگرمی می باشد یک اقامت به یاد ماندنی را در این منطقه برای خود رقم بزنید.

اجاره کلبه در ماسال

معرفی بهترین راه برای اجاره کلبه در شمال ایران

برای اجاره کلبه در شمال ایران بخصوص مناطقی مانند سوادکوه که بسیار بزرگ بوده و روستاهای متعددی دارد، راه های مختلفی برای اجاره اقامتگاه و اقامت هست از راه قدیمی و سنتی یعنی ابتدا بعد از چند ساعت رانندگی در جاده و سپری کردن ترافیک های سنگین به مقصد برسید و با کلی جستجو و گشت و گذار بین جاهای مختلف منطقه و دست و پنجه نرم کردن و چانه زدن برای تخفیف از مالک اقامتگاه و سخت پیدا کردن اقامتگاهی که مد نظر دارید، کلی از زمان سفر را هدر دهید یا از روش های جدیدتر، مطمئن تر و آسان تر برای رزرو کلبه استفاده کنید یعنی قبل از اینکه تعطیلات فرا برسد و بخواهید عازم مقصد شوید، از قبل کلبه ای که خواستید را رزرو کرده اید و خیالتان از این موضوع راحت خواهد بود تا زمان بیشتری هم برای لذت بردن از اوقات فراغت داشته باشید.

وبسایت باباسفر به عنوان پلتفرم آنلاین اجاره کلبه چوبی و انواع اقامتگاه ها در سراسر ایران، برای تعطیلات پایانی تابستان کلی اقامتگاه فوق العاده برای بودجه ها و سلیقه های مختلف در جای جای کشور ارائه داده و شما می توانید قبل از اینکه عازم سفر شوید، به سایت باباسفر مراجعه کرده و بین بهترین اقامتگاه هایی که در شهر مقصد وجود دارد هرکدام که با بودجه و امکانات درخواستی تشابه بیشتری داشت را رزرو کنید. مزیت اجاره کلبه چوبی از سایت باباسفر این است که در باباسفر تنوع بالایی از انواع کلبه های چوبی در سراسر ایران و شهر های شمالی ارائه شده، ارزان ترین قیمت ها برای اجاره روزانه اقامتگاه در نظر گرفته شده و همچنین، تمامی اقامتگاه های ثبت شده در سایت باباسفر توسط کارشناسان سایت بررسی شده اند. همچنین از لحظه ورود به سایت تا خروج از ویلا شما از پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان سایت نیز بهرمند خواهید شد. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.