روستای جنت روبار رامسر

روستای جنت رودبار رامسر اگر محبوب ترین نباشد یکی از جذاب ترین مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا در بخش جنوبی رامسر است که خوراک طبیعت گردی می باشد. اگر می خواهید با این منطقه و جذابیت هایی که دارد بیشتر آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب با باباسفر همراه باشید.

روستای جنت رودبار رامسر کجاست؟

روستای جنت رودبار همانند روستای جواهرده که از محبوب ترین روستاهای ییلاقی در اطراف رامسر است، در جنوب رامسر قرار دارد و اگر بین جاهای دیدنی رامسر تصمیم به بازدید از این منطقه را دارید می بایست خود را برای مسیری 60 کیلومتری از شهر رامسر و جاده ای شلوغ و از همه مهم تر، جذاب و سرسبز آماده کنید. برای دسترسی به روستای جنت رودبار از شهر رامسر، می بایست در بخش شرقی رامسر وارد جاده ساحلی شوید تا به چالکرود برسید. در چالکرود به یک سه راه می رسید که شما را وارد جاده جنت رودبار می کند و با استفاده از تابلو های راهنما هم این جاده را پیدا خواهید کرد.

روستای جنت رودبار رامسر

از جاده جنت رودبار تا خود روستا مسیری 45 کیلومتری در پیش رو قرار دارد و یک ساعت و نیم هم طول میکشد تا از ابتدای جاده به انتهای آن یعنی روستای جنت رودبار رامسر رسید. در این جاده از روستاها و مناطقی همچون روستای لشتو، مازوباغ سر، بهار پیشته، جنگل دالخانی رامسر، روستاهای ایزکی و اکراسر عبور می کنید تا در نهایت به روستای جنت رودبار رامسر برسید.

روستای جنت رودبار رامسر

فاصله روستای جنت رودبار رامسر تا تهران

مسیر جاده چالوس تهران به روستای جنت رامسر: اگر از شهر تهران تصمیم دارید به رامسر سفر کنید و بین جاهای دیدنی منطقه به روستای جنت رودبار بروید و گشت و گذاری خاطره انگیز را در این منطقه برای خود رقم بزنید، مسیری 6 ساعته در پیش روی شما قرار دارد. بدین منظور می بایست از شهر تهران وارد آزاد راه تهران – چالوس شوید و بعد از آن، در انتهای جاده چالوس به شهر چالوس رسیده و و راهی غرب مازندران شوید و با عبور از شهر های نمک آبرود، سلمان شهر، عباس آباد، تنکابن و لیاسر به روستای چالکرود می رسید که می بایست با استفاده از دوربرگردان وارد مسیر غرب به شرق شده و سپس از طریق جاده جنت رودبار به این روستای زیبا و دوست داشتنی برسید. این مسیر 260 کیلومتر طول دارد و در حالت عادی کمتر از 6 ساعت طول می کشد تا از تهران و با استفاده از جاده چالوس به روستای جنت رودبار رامسر رسید درحالیکه طی روزهای آخر هفته و تعطیلات چند روزه زمان 6 ساعته به 8 ساعت نیز خواهد رسید.

فاصله تهران تا روستای جنت رودبار رامسر

مسیر جاده رشت تهران به روستای جنت رامسر: همانطور که میدانیم، رامسر غربی ترین شهر استان مازندران است و بخشی از این شهر هم در استان گیلان قرار دارد. گردشگرانی که حوصله ترافیک های سنگین جاده چالوس را ندارند معمولاً برای دسترسی به رامسر از جاده قزوین به رشت استفاده می کنند تا هم از ترافیک های سنگین به دور باشند و هم از طبیعت زیبای استان گیلان عبور کنند تا به رامسر برسند. مسیر تهران به رشت و رامسر کمتر از 500 کیلومتر مسافت دارد و به طبع آن، خبری از ترافیک های سنگین نیست و میانگین کمتر از 8 ساعت هم طول میکشد تا از جاده تهران به قزوین و قزوین به رشت از پایتخت به روستای جنت رامسر رسید. با توجه به این موضوع، انتخاب جاده قزوین رشت برای دسترسی به شهر رامسر در روزهای آخر هفته و تعطیلات منطقی به نظر می رسد.

فاصله جنت رودبار رامسر تا تهران

معرفی روستای جنت رودبار رامسر

روستای جنت رودبار یا روستای جنت رامسر روستایی ییلاقی در اطراف شهر رامسر است که در ارتفاعات استان مازندران قرار دارد. همیشه در بین شهر های ساحلی مازندران، در بخش جنوبی شهر ما زمین های شالی میدیدیم که باعث میشد تابستان ها هوای منطقه آنقدری گرم و شرجی شود نتوان از جلوی باد یخ کولر گازی کنار رفت. شهر هایی مانند رامسر، چالوس، نوشهر و غیره از معدود شهر های مازندران هستند که در جنوبشان بجای زمین های شالی، جنگل های بکر قرار دارد و از آن جذاب تر این است که به لطف کوه های سرسبز، این مناطق جنگلی در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارند و مناطقی ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا محسوب می شوند.

روستای جنت رامسر

در جنوب رامسر دو روستای بسیار پرطرفدار ییلاقی وجود دارد با نام های روستای جواهرده و روستای جنت رودبار و هرکدام هم جذابیت های خاص خودشان را دارند. روستای جنت رودبار جایی است که نزدیک به 1500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد یعنی هم ارتفاع شهری مانند تهران اما با طبیعتی بکر و سرسبز و هوایی بی نظیر. این روستاها و کلی جای دیدنی فوق العاده در رامسر باعث شده که این شهر با نام عروس شهر های مازندران شناخته شود و از زیباترین و جذاب ترین مقاصد برای طبیعت گردی باشد.

روستای جنت رامسر

روستای جنت رودبار رامسر در جایی قرار دارد که اطرافش تا آنجایی که چشممان اجازه می دهد فقط طبیعت و کوه های سرسبز غرق در مه مشاهده می شود با این حال، در مجاورت روستای جنت رودبار روستاهایی همچون دره دم، نمکدره، چابک و غیره قرار دارند و از نظر زیبایی کم و کسری از روستای جنت رودبار ندارند. همانطور که گفتیم، در اطراف روستای جنت رامسر کوه های سرسبز قرار دارد که معروف ترین آن ها سرگل چال، آغوز کوتی، سیاه کوه، شاه سفید کوه که با نام بلور کوه هم شناخته می شود، شیرگاه، ناشی من و لاک تراشان هستند. به غیر از روستاها و کوه ها، زمانی که به طبیعت گردی در این منطقه می پردازید کلی آبشار می بینید که همگی از ارتفاعات این کوه ها سرچشمه می گیرند در نهایت وارد رودخانه جنت رودبار یا همان رودخانه چالکرود می شوند که انتهایش بعد از مسیری 40 کیلومتری، دریای خزر است.

روستای جنت رامسر

تاریخچه روستای جنت رودبار رامسر

روستای جنت رودبار رامسر جزء قدیمی ترین روستاهای استان مازندران و شهر رامسر است البته اینکه می گوییم قدیمی یعنی از چند صد سال و حتی بیش از هزار سال پیش مردم در این منطقه زندگی می کردند. همانطور که میدانیم، رامسر در قدیم ها سخت سر نام داشت و بخاطر مسیرهای صعب العبور منطقه و دسترسی های دشوار به نقاط مختلف این نام را برای شهر انتخاب کردند. بعد از گذشته سال ها و تغییرات اساسی در مسیرها، سخت سر به رامسر تغییر نام پیدا کرد و این شهر در طول تاریخ همیشه یکی از جذاب ترین و محبوب ترین شهر های ساحلی مازندران بین پادشاهان بوده و جالب است بدانید در طول تاریخ، ییلاقات اطراف رامسر همیشه در مرکز توجهات بودند و روستای جنت رودبار رامسر نیز جزء محبوب ترین ییلاقات پادشاهان به شمار میرفته.

روستای جنت رامسر

زمانی که به گشت و گذار در این روستا و طبیعت بکر اطرافش می پردازید، خانه های تاریخی بسیاری را میبنیید که قدمت بالایی دارند و در بین اهالی منطقه از ارزش و احترام بالایی هم برخوردار هستند. این خانه ها همانند کلبه ها هستند و از سنگ و چوب ساخته شده و مثل تمامی خانه ها در شمال کشور، سقفی شیروانی دارند که تاریخ و قدمت منطقه را به خوبی بیان می کند.

روستای جنت رامسر

مردم روستای جنت رودبار رامسر

در روستای جنت رودبار رامسر کمتر از 500 نفر زندگی می کنند و عمده فعالیت آن ها نیز کشاورزی و دامداری است اما به لطف محبوبیت بالایی که روستای جنت رامسر بین گردشگران و طبیعت گردان پیدا کرده، صنعت گردشگری از مهم ترین راه های درآمدی مردم منطقه نیز محسوب می شود برای همین در این روستا کلی فروشگاه و مغازه های مختلف در زمینه عرضه محصولات بومی چه محصولات غذایی و خوراکی و چه صنایع دستی مشاهده می شود.

روستای جنت رودبار

اهالی روستای جنت رودبار رامسر مردمانی بسیار مهمان نواز هستند و سعی می کنند بهترین خاطرات طبیعت گردی را برای گردشگران منطقه رقم بزنند. اهالی روستای جنت رامسر رسومات شیرین خودشان را دارند و در برخی از روزهای سال، مراسم ها و جشن هایی با شور و شوق فراوان در این منطقه برگزار می شود و یکسری از گردشگران فقط به عشق تماشای این جشن ها از اقصی نقاط ایران به روستای جنت رامسر مراجعه می کنند.

روستای جنت رودبار

با همه این تفاسیر و  همه جذابیت هایی که روستای جنت رودبار رامسر دارد در طول سال های اخیر بخطار افزایش دما، کاهش بارندگی ها و به طبع آن، کاهش سطح رودخانه ها، چون اهالی روستای جنت رودبار رامسر از روش آبیاری سنتی برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده می کنند، تامین آب زمین ها در طول سال های اخیر به یک چالش بزرگ برای آن ها تبدیل شده است.

روستای جنت رودبار

سوغات روستای جنت رودبار رامسر

در روستای جنت رودبار یکسری محصولات بومی عرضه شده که برخی تنها مختص به این منطقه هستند و برخی هم فقط در استان مازندران پیدا می شود. بطور کلی محصولاتی که به عنوان سوغاتی در روستای جنت رودبار رامسر می توانید تهیه کنید به دو دسته صنایع دستی و خوراکی تقسیم می شود.

کشاورزی در این منطقه حرف اول را میزند و بخاطر اهمیت بالایی که کشاورزی در یبن اهالی روستا دارد، اینجا مملو از گردو و فندوق است و در کنار آن، کلی باغ سیب هم مشاهده می شود. این نکته را هم در نظر بگیرید گردو و فندوق هایی که در روستای جنت رودبار رامسر عرضه می شود از نظر کیفیت حرف ها برای گفتن دارند و پیشنهاد می کنیم اگر بین جاهای دیدنی رامسر به روستای جنت رودبار مراجعه کردید چه به عنوان سوغاتی و چه به عنوان مصرف شخصی حتماً تهیه کنید.

در کنار گردو و فندوق و سیب، همانند روستاهای دیگر در اینجا لبنیات محلی نیز عرضه می شود چون بسیاری از اهالی روستا به فعالیت دامداری هم مشغول هستند و لبنیات محلی همچون کره، ماست، شیر، خامه و غیره هم در این روستا عرضه می شود اما پیشنهاد می کنیم اگر در این روستا به فکر تهیه محصولات لبنی هستید، در زمانی مراجعه کنید که روستا خلوت تر است چراکه در روزهای شلوغ سال، موجودی محصولات بخاطر کیفیت بالایشان و محبوب بودن بین گردشگران سریع تمام می شود.

درنهایت هم به بخش صنایع دستی می رسیم. بیشتر صنایع دستی عرضه شده در روستای جنت رامسر را بانوان تولید می کنند. در این روستا محصولات باکیفیت و دوست داشتنی همچون نمد، سبد های چوبی و حصیری، سفره، جاجیم، چادر شب، زنبیل و ظروف چوبی ارائه می شود که قیمت های فوق العاده و کیفیت بالایی دارند.

سوغات جنت رودبار رامسر

گل گاوزبان جنت رودبار رامسر

اما میرسیم به گل سرسبد روستای جنت رودبار رامسر یعنی گل گاوزبان. همانطور که به رامسر عروس شهر های مازندران گفته می شود، قطعاً بارها شنیده اید که به روستای جنت رودبار رامسر نگین ارغوانی مازندران می گویند. دلیل این نام بخاطر گل گاوزبان فوق العاده ای است که در این روستا کشت می شود. گل گاوزبان یک گیاه دارویی با کلی خاصیت است که یکی از باکیفیت ترین آن ها در روستای رودبار رامسر کشت می شود. کشت گل گاوزبان در روستای جنت رودبار از گذشته های دور امری رایج بوده ما در طی دهه های اخیر به یک فعالیت مهم تبدیل شده و بسیاری از گردشگران به روستای جنت رودبار سفر می کنند تا در جشنواره گل گاوزبان اینجا شرکت کنند و لازم به ذکر است که در سال 1395، برداشت گل گاوزبان در روستای رودبار به فهرست میراث ملی کشور افزوده شد.

جشنواره گل گاوزبان روستای جنت رودبار رامسر

در روستای رودبار رامسر و زمین های اطراف روستا، بطور میانگین بیش از 250هزار متر مربع یا 250 هکتار زمین به گل گاوزبان اختصاص داده شده و سالانه چندین تن گل گاوزبان در این روستا می شود. جالب است بدانید گل گاوزبان روستای رودبار رامسر شهرت جهانی دارد و بخشی از این گل گاوزبان هم به کشور های دیگر صادر می شود. از سال 1395 که گل گاوزبان چینی در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید، هر ساله در فصل بهار جشنواره گل گاوزبان در روستای جنت رودبار رامسر برگزار می شود و یکی از جذاب ترین جشن هایی است که در استان مازندران می توان یافت. کشت گل گاوزبان در روستای جنت رامسر یک امر عادی برای اهالی روستا است اما بخاطر اینکه یکبار در سال آن هم در فصل بهار جشنواره ای در اینجا برگزار می شود و گل گاوزبان در قالب خود گل، دمنوش، شربت، مربا و غیره سرو می شود برای گردشگران بسیار جذاب است.

جشنواره گل گاوزبان روستای جنت رودبار رامسر

در جشنواره گل گاوزبان در کنار عرضه گل گاوزبان فوق العاده باکیفیت، برنامه های دیگری هم برگزار می شود مانند جشن های رقص سنتی و موسیقی محلی، عرضه انواع شیرینی ها و غذا های محلی و غیره. لازم به ذکر است شرکت در جشنواره گل گاوزبان روستای جنت رودبار یکی از کارهایی است که هر ایرانی باید در طول زند گی خود یکبار تجربه کند و همیشه در ایامی که جشنواره برقرار است روستای جنت رودبار رامسر جای سوزن انداختن ندارد. به راستی که اگر عاشق طبیعت گردی هستید، قبل از اینکه برنامه کشت گل گاوزبان آغاز شود، طبیعت اطراف روستا به رنگ ارغوانی تبدیل می شود که در نوع خودش بسیار خاص و زیبا و دیدنی است.

گل گاوزبان جنت رودبار رامسر

جاهای دیدنی روستای جنت رودبار

روستای رودبار رامسر منطقه ای بکر و فوق العاده خوش آب و هوا برای طبیعت گردی در میان جنگل های زیبای استان مازندران است و یکی از مهم ترین اهداف گردشگران از سفر به این منطقه گشت و گذار میان جنگل های بکر می باشد. در روستای جنت رودبار رامسر چون اکثر خانه ها بافتی قدیمی دارند، کلی خانه جذاب پیدا می کنید که با گل و گیاهان مختلف تزئین شده اند و همه این خانه ها باعث شده اند روستا جلوه بسیار زیبایی داشته باشد و از جذاب ترین سوژه ها برای عکاسان باشند. روستای جنت رامسر کلی فروشگاه و مغازه های مختلف دارد که صنایع دستی و محصولات مختلفی را عرضه می کنند و کنار اینکه سوغاتی های خوبی می توانند باشند، خود این مغازه ها بخاطر ویترین و تزئینات زیبایشان حال و هوای دیگری دارند.

گردشگران زمانی که به روستای جنت رودبار مراجعه می کنند تنها برای چند دقیقه یا یک ساعت در روستا می مانند و باقی مدت را به گشت و گذار در جنگل های بکر اطراف منطقه می پردازند. در جنگل های زیبای اطراف روستا کلی آبشار هست با نام های آبشار پیشه شار، سیاسورت، هیسیان، چاردر، آزارک، بزار و غیره که در فصل بهار و پاییز چون پرآب می شوند منظره فوق العاده ای را به وجود می آورند.


تفریحات روستای جنت رودبار رامسر

جشن ها: پیش تر اشاره کردیم در فصل بهار و ماه اردیبهشت، روستای جنت رودبار به یکی از شلوغ ترین مناطق در استان مازندران تبدیل می شود چراکه در این روستا جشنواره گل گاوزبان برگزار می شود. این جشنواره تفریحی فوق العاده برای گردشگران است و در کنار آن، در برخی از مواقع بخاطر فرهنگ و رسم هایی که در بین اهالی روستا رایج است، جشن ها و مراسم های دیگر هم برگزار می شود و هم اهالی لباس های محلی رنگارنگ برتن می کنند و موسیقی و رقص های سنتی جذابی برگزار می شود که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

طبیعت گردی و کمپینگ: درواقع مهم ترین هدف از سفر به روستای جنت رودبار طبیعت گردی و گشت و گذار در مناطق ییلاقی است در بخش جنوبی روستای جنت رودبار کوه های مرتفعی هست که در برخی از روزهای سال هم غرق در مه هستند و این مناطق همیشه جزء محبوب ترین جاهای دیدنی روستا برای طبیعت گردی بودند. اگر با هدف طبیعت گردی می خواهید به این منطقه سفر کنید، نه تنها لوازم مورد نیاز برای طبیعت گردی و کمپینگ را حتماً به همراه داشته باشید، بلکه پیشنهاد می کنیم برای کمپینگ به مناطق مرتفع اطراف مراجعه کنید تا از ویو زیبای دشت ها و جنگل های سرسبز برخوردار شوید.

پیک نیک در روستای جنت رودبار رامسر

عکسبرداری: به جرأت می توان گفت روستای جنت رودبار برای عکاسان مقصد متفاوت و جذابی است. کلی مناطق مرتفع در اطراف روستا هست که گردشگران به راحتی می توانند به آنجا مراجعه کرده و عکس های فوق العاده بی نظیر ثبت کنند. اگر از عاشقان عکاسی از طبیعت هستید، در دو بازه زمانی می بایست به روستای جنت رامسر مراجعه کنید و عکس های خاص از طبیعت بگیرید. بازه زمانی اول فصل بهار است چراکه هم طبیعت منطقه بسیار سرسبز است و هم اگر قبل از برداشت گل گاوزبان مراجعه کنید با دشت های ارغوانی زیبا مواجه می شوید که در جنگل های سرسبز اتفاقی نادر و زیبا محسوب می شود. بازه دوم نیز در فصل پاییز است چون همه این دشت ها و جنگل های سرسبز به رنگ زرد و نارنجی تبدیل می شوند که در نوع خودش فوق العاده زیبا است.

روستای جنت رودبار رامسر

غذاخوری در روستای جنت رودبار: در نهایت هم بعد از کلی گشت و گذار و خرید بین مغازه ها و فروشگاه های صنایع دستی و غیره، می رسیم به محبوب ترین تفریح در روستای جنت رودبار و تمام شهر های شمالی کشور یعنی رستوران گردی و تجربه غذا های محلی فوق العاده. در روستای جنت رودبار هم رستوران های محلی هست و هم بانوانی که غذا های بسیار خوشمزه ای درست می کنند به دست گردشگران می رسانند. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال تجربه رستوران گردی و غذاخوری در این روستا هستید، بین غذا های محلی حتماً ترشی تره، میرزا قاسمی، باقلاقاتوق، کماج و پلاسرتره ای که در روستای جنت رودبار هست را امتحان کنید چون با همه جا فرق دارد.

پوشش گیاهی روستای جنت رودبار رامسر

جنگل ها و طبیعت بکر و سرسبزی که در اطراف روستای جنت رامسر قرار دارد همگی بخشی از جنگل های هیرکانی مازندران هستند. جنگل های هیرکانی یکی از مهم ترین زیست بوم ها در جهان به شمار میروند که در ناحیه دریای خزر واقع شده و بخش قابل توجهی از آن یعنی 55هزار متر مربع در ایران قرار دارد معادل 7 درصد از کل مساحت کشور. جنگل های هیرکانی در کنار اینکه محل زندگی بیش از 300 گونه پرنده و جانور می باشد، پوشش گیاهی غنی هم دارد و درختانی همچون افرا، راش، زبان گنجشک، توسکا، خردمندی، انجیلی، نمدار، سرخدار، ممرز و غیره در این مناطق مشاهده می شود.

لازم به ذکر است چون روستای جنت رودبار در ارتفاعات واقع شده و بالای 1500 متر از سطح دریا قرار دارد، به غیر از گل گاوزبان و کلی گیاه دارویی دیگر در کنار پوشش گیاهی جنگل های هیرکانی، درختان دیگری همچون کامونیس و سابینا هم در این منطقه مشاهده می شود چراکه این دو درخت در مناطق مرتفع جنگل های هیرکانی زندگی می کنند.

پوشش گیاهی روستای جنت رامسر

بهترین زمان بازدید از روستای جنت رودبار رامسر

روستای رودبار رامسر منطقه ای ییلاقی محسوب میشود و ارتفاع 1500 متری از سطح دریا و وجود کوه ها و جاهای سرسبز از اطرافش باعث شده روستای رودبار رامسر در روزهای گرم تابستان هوایی بسیار خنک و دلنشین داشته باشد و از طرفی، زمستان های بسیار سرد و سوزناکی در این منطقه حاکم باشد. اگر در فصل تابستان می خواهید به شمال سفر کنید، بخاطر هوای بسیار گرم و شرجی لباس های نازک و سبک می پوشید اما در صورتیکه بخواهید به رامسر سفر کنید و بین جاهای دیدنی رامسر هم گشت و گذاری در روستای رودبار رامسر داشته باشید، باید لباس گرم به همراه خود ببرید چراکه در گرم ترین روزهای تابستان، حداکثر دمای روستای رودبار رامسر به 25 درجه می رسد حال تصور کنید شب های تابستان اینجا چقدر سرد می شود.

بهترین زمان سفر به روستای جنت رودبار رامسر

بهترین زمان برای سفر به روستای جنت رودبار رامسر از اواسط بهار تا اواسط پاییز است. فصل بهار و پاییز شکی در آن نیست که هوای منطقه بسیار سرد است اما جذابیت های خاص خودش را دارد که در فصل تابستان پیدا نمی شود. در فصل بهار و پاییز چون هوای منطقه به سمت خنکی می رود و شاهد بارش های متعدد باران در روستای رودبار رامسر هستیم، در اکثر روزها میبنیم کوه های سرسبز اطراف روستا غرق در مه هستند که ویو فوق العاده ای را به وجود می آورد حتی در اواخر پاییز و اوایل بهار بعضاً روزهایی هستند که خود روستای جنت رودبار رامسر غرق در مه است و پنجره خانه را باز کنید، مه وارد خانه می شود و هوا بسیار سرد.

بهترین زمان سفر به روستای جنت رودبار رامسر

به غیر از هوای سرد و ویو زیبای کوه های غرق در مه طی روز های بهار و پاییز، در فصل بهار طبیعت روستای جنت رودبار رامسر به سرسبزترین و زیباترین حالت خود می رسد و آبشار های فصلی که در اطراف این منطقه قرار دارد هم به پرآب ترین حالت خود می رسند. از سوی دیگر، فصل پاییز این طبیعت به رنگ نارنجی و زرد تبدیل می شود و منطقه ای فوق العاده برای عاشقان طبیعت پاییز خواهد بود. بطور کلی فصل تابستان را می توان زمان خوبی برای سفر به روستای رودبار رامسر در نظر گرفت چراکه هوا معتدل تر بوده و کاهش بارش باران باعث می شود به راحتی بتوان در منطقه گشت و گذار و طبیعت گردی کرد.

بهترین زمان سفر به روستای جنت رودبار رامسر

نکات مهم بازدید از روستای جنت رودبار رامسر

سفر و گشت و گذار در روستای رودبار رامسر شرایط خودش را دارد با برخی از مناطق جنگلی و ییلاق در استان مازندران تفاوت هایی دارد. مردم این منطقه با اینکه مردمانی بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و همیشه تلاش خود را می کنند تا بهترین خاطرات برای گردشگران در این منطقه رقم بخورد اما روی طبیعت بکر روستا بسیار حساس هستند بخصوص زمین هایی که در آنجا گل گاوزبان پرورش داده می شود از این رو، یکی از مهم ترین نکاتی که در سفر به روستای جنت رودبار رامسر باید رعایت کنید حفظ نظافت طبیعت بوده و نباید به طبیعت اینجا آسیب بزنید.

روستای ییلاقی جنت رودبار رامسر

روستای جنت رودبار جایی است که گوشی موبایل تا حدودی آنتن دارد اما زمانی که به گشت و گذار و طبیعت گردی بپردازید بخصوص وقتی که بخواهید به مناطق مرتفع سفر کنید دیگری خبری از آنتن نیست برای همین اگر قصد مراجعه به این مناطق را دارید، از راهنماهای محلی کمک بگیرید.

روستای رودبار رامسر

هرموقع به استان مازندران سفر کردید و بین جاهای دیدنی رامسر قصد گشت و گذار در روستای جنت رودبار را داشتید، سعی کنید از قبل وسایل و لوازم های مورد نیاز برای طبیعت گردی را به همراه داشته باشید چراکه امکان ندارد گردشگران به روستا مراجعه کنند و نخواهند چند ساعتی را به طبیعت گردی و پیک نیک در هوایی دلنشین و خنک بپردازند.

روستای رودبار رامسر

بسیاری از گردشگران در سفر به روستای رودبار رامسر یک شب را در دل طبیعت این منطقه می خواهند کمپ کنند تا از طبیعت زیبا لذت ببرند، هنگام غروب آفتاب به مناطق مرتفع مراجعه کرده و از منظره زیبای غروب آفتاب لذت ببرند و در نهایت، شب را در سرمای دوست داشتنی ارتفاع 1500 متری در دل طبیعت را سپری کنند. اما یک نکته ای را می بایست در نظر گرفت. از آنجایی که اهالی روستا برای طبیعت اطراف منطقه ارزش بالایی قائل هستند، برای کمپینگ می بایست فاصله زیادی تا روستا داشته باشید تا به طبیعت منطقه آسیبی وارد نشود.

روستای رودبار رامسر

جاهای دیدنی اطراف روستای جنت رودبار رامسر

روستای جنت رودبار فاصله ای 2 ساعته تا رامسر دارد و با اینکه یکی از جاهای دیدنی رامسر محسوب می شود اما خودش یک مقصد گردشگری است. با این حال در ادامه می خواهیم شما را با برخی از بهترین مناطق دیدنی در اطراف این روستا بیشتر آشنا کنیم.

آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت با نام آبشار سیاسورت هم شناخته می شود. برای دسترسی به این آبشار می بایست از روستای رودبار رامسر وارد جاده جنت رودبار شوید تا به نزدیکی جنگل دالخانی برسید. آبشار سیاسورت در قسمت جنوبی جاده واقع شده و 300 متر هم تا جاده فاصله دارد و می بایست برای دسترسی به آبشار مسافتی را در دل جنگل های هیرکانی منطقه پیاده روی داشته باشید برای همین، لباس و کفش مناسب برای پیاده روی و طبیعت گردی فراموش نشود. این آبشار به دلیل ویو بسیار زیبایش و اینکه مسیری بسیار زیبا را طی می کند معروف شده و در فصل بهار که پرآب ترین زمان خود را سپری می کند به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی روستای جنت رودبار تبدیل می شود.

آبشار سیاسرت

جنگل دالخانی رامسر

یکی از جذاب ترین و شلوغ ترین جاهای دیدنی در اطراف روستای جنت رودبار جنگل دالخانی یا پارک جنگلی دالخانی است که در فصل بهار و تابستان جزء شلوغ ترین جاهای دیدنی رامسر قرار می گیرد. این پارک جنگلی یک فضای بسیار بزرگ و سرسبز است که کلی آلاچیق دارد و امکانات و خدمات رفاهی متعددی برای گردشگران در آنجا تعبیه شده تا یک تجربه فوق العاده از طبیعت گردی را بتوان در آنجا رقم زد. جنگل دالخانی دارای آبشار های کوچک و بزرگ و دریاچه میجران بوده و برای یک اوقات فراغتی با سکوت و ویو زیبا به همراه صدای دلنشین پرندگان مقصد فوق العاده ای محسوب می شود.

جنگل دالخانی

روستای اربه کله

اربه کله روستایی است که در ارتفاع 500 متری از سطح دریا قرار دارد و فاصله به مراتب کمتری هم تا شهر رامسر دارد. این روستا در گذشته های دور مملو از درختان خرما بوده و چون اربا در گویش محلی یعنی خرمالو و کله هم یعنی کوه بلند، نام این روستا را اربه کله گذاشته اند. امروزه تقریباً می توان گفت خبری از این درختان خرما نیست و تعدادشان بسیار کم شده اما این روستا جایی بکر و خلوت در اطراف رامسر است که گشت و گذار در آنجا و لذت بردن از ویو فوق العاده ای که ارائه می دهد خالی از لطف نیست.

روستای اربه کله

ییلاق لپاسر

بین روستای جنت رودبار رامسر و روستای اشکور، یک منطقه ییلاقی فوق العاده زیبا قرار دارد با نام ییلاق لپاسر که از بی نظیرترین مقاصد برای طبیعت گردی در اطراف رامسر به شمار میرود. این ییلاق همیشه مورد توجه گردشگران بوده و هست چراکه اینجا جزء مناطق مرتفع در اطراف رامسر به شمار میرود و از همه مهم تر، جایی است که شما در بالای ابرها هستید و می توانید شب و روز از پدیده اقیانوس ابرها لذت ببرید البته در فصل پاییز و زمستان اینجا نه تنها هوایش بسیار سرد و سوزناک می شود بلکه دیگر خبری از اقیانوس ابرها هم نخواهد بود چراکه کل روستا در مه قرار دارد.

ییلاق لپاسر

قلعه مارکوه

در میان کلی جای دیدنی و مناطق بکر طبیعت و جنگل های زیبا، می خواهیم یک بنای تاریخی را معرفی کنیم با نام قلعه مارکوه که جزء قدیمی ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار میرود. قلعه مارکوه در زمان های خیلی دور یعنی دوران ساسانیان یک قلعه نظامی بوده و این قلعه را در بالای یک تپه مرتفعی ساخته اند تا ویو مطلوبی از مناطق اطراف و فاصله های دوردست داشت باشد. این قلعه که امروزه تنها ویرانه هایی از آن باقیمانده و همین ویرانه ها هم تسلیم طبیعت شده اند، ولی به عنوان یک جای فوق العاده جهت عکاسی می تواند مقصد ایده آلی باشد.

قلعه مارکوه

روستای ییلاقی گرسماسر

گرسماسر در کنار مناطقی مانند جنت رودبار و جواهرده از جمله جاهای دیدنی رامسر است که بازدید از آن برای هر گردشگر و طبیعت گردی واجب است. روستای گرسماسر در نزدیکی جنت رودبار قرار دارد و برای دسترسی به این روستا هم باید از جاده جنت رودبار استفاده کنید. روستای گرسماسر از روستای جنت رودبار هم مرتفع تر است و ارتفاع آن از سطح دریا به بیش از 2هزار متر می رسد لذا یکیاز جذاب ترین مقاصد در اطراف رامسر برای لذت بردن از هوای دلنشین و تماشای پدیده اقیانوس ابرها روستای ییلاقی گرسماسر خواهد بود. این روستا با اینکه یک مقصد توریستی می باشد اما امکانات و خدمات رفاهی متعدد مانند جنت رودبار ندارد و برای سفر به روستا هم می بایست وسایل مورد نیاز برای کمپینگ را حتماً به همراه داشته باشید.

گرسماسر

آبشار های اطراف روستای جنت رودبار

بعد از روستاهای اطراف جنت رودبار می رسیم به معروف ترین و زیباترین آبشار هایی که در اطراف روستای جنت رامسر قرار دارد و می بایست بازدید از آن ها را در در برنامه طبیعت گردی و گشت و گذار خود گذاشت. بهترین زمان برای بازدید از آبشار ها همواره در فصل بهار است چراکه به لطف بارش های متعدد باران، حجم آب آبشار ها افزایش پیدا می کند و جذاب تر می شوند.

از جمله معروف ترین و زیباترین آبشارهایی که در اطراف روستای جنت رامسر قرار دارند می توان به آبشار منوشه، آبشار خشکا واقع در فاصله 7 کیلومتری جنت رودبار، آبشار سیاسرت که پیش تر هم معرفی کردیم، آبشار پیشه شار، با فاصله ای نیم ساعته تا روستای جنت رودبار، آبشار های آزارک، بزار، چاردر و غیره اشاره کرد.

اقامت در روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار با اینکه جزء جاهای دیدنی رامسر به شمار می رود اما فاصله ای 2 ساعته تا این شهر دارد و همواره به گردشگران پیشنهاد شده اگر شرایط کمپینگ در این منطقه را ندارند، یک یا دو شب را در اقامتگاه های بوم گردی منطقه اقامت داشته باشند. بطور کلی برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در جنت رودبار رامسر خوب است یکسری نکات را می بایست در نظر داشته باشید که در ادامه می خواهیم معرفی کنیم.

روستای ییلاقی جنت رودبار رامسر

اقامتگاه های بوم گردی جنت رودبار دو دسته هستند. برخی از آن ها خانه های قدیمی روستا هستند که امکانات در آن ها قرار داده شده و بعد از تزئینات زیبایشان، به اقامتگاهی جذاب برای گردشگران تبدیل شده اند درحالیکه برخی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی خانه های نوساز هستند که بعد از معروف شدن روستا در بین گردشگران ساخته شده اند. این خانه ها با اینکه جذابیت خانه های سنتی قدیمی را ندارند اما سعی شده با تزئینات و طراحی سنتی، آن حال و هوا را ارائه دهند.

روستای ییلاقی جنت رودبار رامسر

برخی از اقامتگاه های بوم گردی ارائه شده در روستای جنت رودبار رامسر دارای رستوران هم هستند یعنی اقامتگاه در داخل یک مجموعه ای بکر و سرسبز قرار دارد و مجهز به رستورانی است که در کنار غذا های ایرانی، انواع غذا های محلی و غذا های شمالی را با بهترین کیفیت ها و طعمی به یاد ماندنی برای گردشگران سرو می کنند. لازم به ذکر است اقامتگاه های بوم گردی که در داخل یک مجموعه واقع شده اند از امکانات بهتری مانند پارکینگ اختصاصی و غیره هم برخوردار هستند.

روستای ییلاقی جنت رودبار رامسر

رزرو ویلا جنگلی در رامسر

رامسر جزء شهر های ساحلی استان مازندران است اما همه جذابیتش را در مناطق جنگلی و ییلاقی که در جنوب رامسر قرار دارد می توان یافت. برخلاف دیگر شهر های ساحلی استان مازندران، گردشگران زمانی که به رامسر سفر می کنند و قصد اقامت در این منطقه را دارند تنها به بخش جنگلی اطراف شهر مراجعه می کنند بلکه سعی می کنند برای اجاره ویلا جنگلی در رامسر یا اجاره اقامتگاه های بوم گردی به روستاهای ییلاقی در ارتفاعات جنوب رامسر مراجعه کنند تا از طبیعت بکر و هوایی بی نظیر لذت ببرند. در سایت باباسفر می توانید با انتخاب شهر رامسر، ثبت تاریخ ورود و خروج به همراه تعداد نفرات، بین لیستی از بهترین ویلاها و اقامتگاه های رامسر با ارزان ترین قیمت ها هر آنچه که مد نظر دارید را رزرو کنید و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.