روستای فوشه

روستای فوشه یکی از ده ها روستای زیبا و سرسبز و خوش آب و هوا در اطراف فومن است که پاتوقی زیبایی برای طبیعت گردی و دوری از شلوغی محسوب می شود. اگر می خواهید سفری به این روستا داشته باشید و می خواهید با این منطقه بیشتر آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روستای فوشه کجاست؟

روستای فوشه یکی از محبوب ترین و زیباترین جاهای دیدنی فومن است اما در اطراف فومن و بخش جنوبی فومن قرار دارد. اگر تصمیم دارید نگاهی به این منطقه بیاندازید و  در شهر فومن هستید، خود را برای مسیری 40 دقیقه ای در دل طبیعت باید آماده کنید. در شهر فومن ابتدا می بایست وارد جاده قلعه رودخان شوید و برای دسترسی به این جاده نیز دو مسیر وجود دارد. می توانید در بخش شرقی فومن وارد جاده فومن به شفت شوید و در امتداد آن، جاده کردمحله به کردآباد و در انتهای جاده وارد جاده قلعه رودخان شوید یا در بخش جنوبی فومن از طریق میدان ولایت فقیه وارد خیابان یادآوران شده و در انتهای آن نیز وارد جاده قلعه رودخان شوید. در این جاده بعد از روستااهای مولسکام، خسروآباد و سید آباد در نهایت به روستای فوشه می رسید که در میان جنگل های بکر استان گیلان قرار دارد.

بطور کلی روستای فوشه تا شهر فومن فاصله ای 25 کیلومتری دارد که در شرایط عادی، نزدیک به 40 دقیقه زمان را به خود اختصاص می دهد اما در نظر داشته باشید از اواسط بهار تا اواخر تابستان بخاطر اینکه جمعیت انبوهی از گردشگران و طبیعت گردان راهی این منطقه می شوند، این زمان 40 دقیقه ای گاه به بیش از یک ساعت هم می رسد.

روستای فوشه

معرفی روستای فوشه

شهر فومن جزء توریستی ترین شهر های توریستی استان گیلان است و بین طبیعت گردان هم بسیار محبوب است چراکه فاصله خوبی تا طبیعت بکر استان گیلان دارد. در اطرف فومن روستاهای فوق العاده هست که برخی در طبیعت قرار دارند و برخی از ویو فوق العاده کوه های غرق در مه و جنگل های بکر برخوردار هستند. مسیر های مختلفی در اطراف شهر فومن هست که شما را به دل طبیعت می رساند و هر کدام از این مسیر ها، یک انتهایی دارند که با خودرو نمی توان جلوتر رفت و روستای فوشه یکی از روستاهایی است که تقریباً در نزدیکی بخش انتهایی همچین جاده هایی قرار دارد برای همین چون به جنگل خیلی نزدیک تر است و از طرفی، فاصله خوبی هم تا نزدیک ترین شهر یعنی فومن دارد، منطقه ای محبوب بین گردشگران محسوب می شود.

اگر بین جاهای دیدنی فومن و بطور کلی بین مناطق بکر استان گیلان به دنبال جایی خاص و زیبا برای طبیعت گردی و گشت و گذار در دل طبیعت هستید روستای فوشه انتخابی خاص و ایده آل محسوب می شود. این روستا در امتداد جاده قلعه رودخان قرار دارد، بعد از آن به روستای شویزان کندی می رسید و دیگر می بایست اگر با خودرو سفر کرده اید خودروی خود را جایی پارک کنید و مابقی مسیر در دل طبیعت را به صورت پیاده طی کنید تا به آبشار ها، جاهای بکر و طبیعت زیبا با منظره فوق العاده دسترسی داشته باشید.

روستای فوشه در طول سال های اخیر بخاطر اینکه روز به روز بین گردشگران و طبیعت گردان محبوب تر شده، گردشگری به یکی از قطب های مهم اقتصادی این منطقه تبدیل شده و امکانات و خدمات متعددی برای گردشگران در این منطقه در نظر گرفته شده تا طبیعت گردان سفر و اقامتی به یادماندنی را در روستای فوشه برای خود رقم بزنند. اگر بین جاهای دیدنی فومن تصمیم داشتید به روستای فوشه سفر کنید، پیشنهاد می کنیم بخاطر هوای دل انگیز و ویو فوق العاده زیبایی که این روستا در اختیار قرار می دهد، با اجاره اقامتگاه بوم گردی یا کلبه های جنگلی که در این منطقه یا اطراف روستای فوشه قرار دارد، یک یا دو روز مهمان این روستا باشید تا خاطرات فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید.

روستای فوشه

جاهای دیدنی روستای فوشه

روستای فوشه بطور کلی نزدیک به 80 کیلومتر مربع مساحت از بخش جنگلی استان گیلان را به خود اختصاص داده برای همین منطقه نسبتاً بزرگی در اینجا محسوب می شود و اگر خواستید سفری به این روستا داشته باشید خوب است بدانید روستای فوشه از محله ها و روستاهای کوچک تری با نام های مشه، نظر آلات، جراویر، اسپی سیکین، خرنش للکی، لیلی سرا، فوشه، شاویزن، توت باغ، عبدالله رودبار و غیره تشکیل شده و هربخش هم زیبایی ها و جذابیت های خاص خودش را دارد که پیشنهاد می کنیم از تمامی آن ها بازدید کنید.

روستای فوشه فقط طبیعت بکر دارد و خبری از جاهای تاریخی و غیره نیست برای همین، اینجا پاتوقی فوق العاده برای طبیعت گردان به شمار میرود هرچند در خود روستا بقعه ای وجود دارد که گفته میش ود متعلق به آقا شیخ جمال است و این بقعه نه تنها بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بلکه اهالی روستا برای زیارت و عبادت هم به این بقعه مراجعه می کنند. در روستای فوشه و بخصوص مناطق اطرافش، کلی جای بکر برای کمپینگ و طبیعت گردی وجود دارد مانند اسکاسون، انار دشته، لیسندی و غیره و اگر هم می خواهید به مناطق مرتفعی مراجعه کنید که ویو زیبایی از طبیعت اطراف را ارائه می دهند، دزد بن، دایلسر، برنا، خون، تیکاو و مناره کل معروف ترین مقاصد طبیعت گردی هستند.

در روستای فوشه دو جاذبه دیدنی هست که تقریباً می شود گفت تمامی گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از این دو جای دیدنی بازدید می کنند. یکی آبشار ملاحسن نام دارد که برای دسترسی به این پل، می بایست در روستای فوشه به پل فلزی برسید، خودروی خود را پارک کنید و نزدیک به 5 کیلومتر مسیر را در دل طبیعت پیاده روی کنید تا به آبشار برسید و دیگری غار خون نام دارد و پیشنهاد می شود یک راهنمای بومی برای بازدید از این غار به همراه داشته باشید. برای دسترسی به غار خون فوشه باید مسیری 2 ساعته را در دل طبیعت پیاده روی کنید تا با عبور از جنگل های بکر و آبشار های کوچک و بزرگ به غار برسید. غار خون 30 متر عمق و 300 متر طول دارد و چون در ارتفاع 900 متری از سطح دریا قرار دارد، مقصدی با هوایی بکر و دلنشین است.

روستای فوشه

در غار خون روستای فوشه دالان های مختلفی مشاهده می شود که پس از ورود به دهانه غار و عبور از مسیری با شیب ملایم به آن ها میرسید. لازم به ذکر است بخش هایی از این غار باریک هستند و به صورت سینه خیز باید از آن ها عبور کنید لذا اگر فوبیای فضاهای تنگ را دارید پیشنهاد می کنیم قید بازدید از این غار را بزنید. در داخل غار خون فوشه خاک های قرمز رنگ مشاهده می شود که حاصل فرآیند های شیمیایی خاک با هوا بوده و جلوه خاصی را به وجود آورده اند. در آخر نیز جالب است بدانید غار خون فوشه در سال 1372 توسط گروهی از غارنوردان و کوهنوردان کشف شد و چون در منطقه ای با نام خون قرار داشت به این اسم نامگذاری شد البته در نظر بگیرید خون در زبان تالشی به محل جاری شدن چشمه می گویند.

پوشش گیاهی روستای فوشه

تا آنجا که چشم اجازه می دهد، در روستای فوشه هر کجا را که نگاه می کنیم فقط طبیعت بکر و سرسبز مشاهده می شود. روستای فوشه و حتی مناطق اطرافش پوشش گیاهی غنی دارند و درختان و گیاهان مختلفی همچون راش، لرگ، خرمندی، توسکا، افرا و غیره در این منطقه هست و بین بومی های روستای فوشه و اطرافش از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند. جالب است بدانید در روستای فوشه نزدیک به 200 نفر زندگی می کنند و همانطور که پیش تر هم گفتیم، بخش مهم درآمد مردم منطقه از طریق صنعت گردشگری است و علاوه بر اجاره اقامتگاه های بوم گردی، خانه های روستایی و کلبه های جنگلی، پرورش کرم ابریشم در کنار چای های خوش عطر فوق العاده نیز از دیگر راه های مهم درآمدی مردم منطقه محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم اگر در فصل چای به روستای فوشه سفر کردید، تهیه چای به عنوان سوغاتی فراموش نشود.

روستای فوشه

بهترین زمان بازدید از روستای فوشه

روستای فوشه در ارتفاع 100 متری از سطح دریا دارد و اطرافش فقط جنگل های بکر و سرسبز مشاهده می شود برای همین، تابستان های خنک و دلنشین و زمستان های بسیار سرد با بارش های سنگ باران در این منطقه حاکم است. با توجه به شرایط آب و هوایی، بهترین زمان سفر به این منطقه در فصل تابستان است یعنی از اواخر بهار تا اواخر تابستان اما معمولاً بخاطر طبیعت خاص و زیبایی که فصل پاییز دارد، عاشقان برگریزان ها و منظره زرد و نارنجی در فصل پاییز نیز به این منطقه سفر می کنند اما سفر به این منطقه در نهایتاً تا اواسط پاییز امکانذیر است چراکه بخاطر بارش های سنگین باران و مسدود شدن برخی از مسیرها، بسیاری از گردشگران نمی توانند تردد راحتی در این منطقه داشته باشند.

لازم به ذکر است برخی از مسیرهایی در روستای فوشه هست که شما را به برخی از جاهای دیدنی نزدیک تر می کند و برخی از این مسیر ها از میان رودخانه عبور می کنند برای همین، یکی از دلایل اینکه می گوییم فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از روستای فوشه محسوب می شود بخاطر این است که سطح آب رودخانه در روزهای گرم تابستان کاهش پیدا می کنند و هر خودرویی می تواند از میان رودخانه عبور کند تا گردشگران دسترسی بهتری به جاهای دیدنی منطقه داشته باشند اما بطور کلی در نظر داشته باشید فصل تابستان و بهار شلوغ ترین زمان برای سفر به روستای فوشه نیز محسوب می شود.

در آخر نیز پیشنهاد می کنیم هرموقع به روستای فوشه سفر کردید، حتماً به رستوران های محلی اینجا مراجعه کنید تا بهترین غذا های محلی منطقه را میل کنید و تجربه جذابی از رستوران گردی و غذا های محلی گیلان را در جایی با ویو زیبای طبیعت برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی اطراف روستای فوشه

روستای فوشه آنقدری زیبا است و طبیعت فوق العاده دارد که ساعت ها وقت گردشگران را به خود اختصاص می دهد به لطف آب و هوای دلنشینی که دارد، هیچکس از طبیعت گردی در این منطقه سیر نمی شود. با این حال، روستای فوشه جزء جاهای دیدنی فومن است و پیشنهاد می کنیم در کنار بازدید از روستای فوشه، نگاهی هم به دیگر مناطق دیدنی فومن بیاندازید بخصوص جاهای دیدنی که در اطراف روستای فوشه قرار دارند. بطور کلی، قلعه رودخان، ماسوله، ییلاق کوربار، امامزاده ابراهیم، آبشار دودوزن، آبشار لاچشمه پارک فومن، پارک جنگلی ماسوله، بازار سنتی فومن، قلعه شاه معلم، آبشار کوشم، ییلاق آندره و ییلاق زودل سر تنها بخشی از معروف ترین جاهای دیدنی فومن هستند که برخی از آن ها نیز در فاصله کمی از روستای فوشه قرار دارند.

روستای فوشه

اجاره روزانه خانه در فومن

فومن چون یکی از توریستی ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان به شمار میرود، بخاطر گردشگران بسیاری که راهی این منطقه می شوند اقامتگاه های متنوعی برای اجاره روزانه دارد که شامل سوئیت ها، خانه ها و آپارتمان های مبله تا ویلاهای لوکس و استخردار با ویو فوق العاده از طبیعت اطراف. معمولاً گردشگرانی که به فومن سفر می کنند هدفشان از سفر، طبیعت گردی و گشت و گذار در طبیعت بکر اطراف فومن است برای همین، برای اقامت به دنبال اقامتگاه های اقتصادی و ارزان قیمت هستند لذا اجاره خانه مبله در فومن یکی از پرطرفدارترین راه های اقتصادی برای اقامت در این منطقه محسوب می شود.

برای اجاره خانه و آپارتمان مبله در فومن فرقی ندارد می خواهید در خود شهر فومن باشید یا روستاهای بکر اطراف شهر مانند فوشه لذا کافیست به سایت باباسفر مراجعه کنید و با درج تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات با مقصد فومن، لیست بهترین اقامتگاه های منطقه را مشاهده کرده و بهترین خانه های مبله با قیمت های استثنائی را از یک ماه قبل رزرو کنید و سفری آسوده خاطر را برای خود رقم بزنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.